В края на декември средната работна заплата е нараснала двуцифрено

В края на декември средната работна заплата е нараснала двуцифрено

© Велко Ангелов



В края на декември броят на наетите на трудов договори по служебно правоотношение се запазва на практика на нивото си отпреди година, докато работната заплата е нараснала двуцифрено както в държавния, така и в частния сектор. Това показват данните на Националния статистически институт


По предварителни данни наетите към края на последния месец от 2019 г. са били 2.29 млн., което е с едва 0.1% по-малко спрямо година по-рано. В сравнение с края на септември свиването е с 1%, като от данните се вижда, че това се дължи на сезонната заетост, която приключва с края на лятото - в туристическия сектор, земеделието и др. .
Най-голям е относителният дял на наетите в дейностите "Преработваща промишленост" и "Търговия, ремонт на автомобили и мотоциклети" - съответно 21.5 и 17.3%.


Средната заплата продължава да расте


През четвъртото тримесечие на 2019 г. средната месечна работна заплата e 1313 лв. и нараства спрямо третото тримесечие на 2019 г. с 5.1%. В сравнение с края на 2018 г. обаче тя се увеличава двуцифрено - с 12.2% в обществения сектор, а в частния - с 12.1%




На годишна база най-голям ръст има при заплатите в операциите с недвижими имоти - с 19.8%, "Образование" - с 16.9%, и "Други дейности" - с 15.7%.


С най-високи заплати пък са секторите ИТ - 3090 лева, производство и разпределение на електрическа и топлинна енергия и на газообразни горива - 2161 лева, финансови и застрахователни дейности - 2155 лева.


Най-нископлатени са били наетите в хотелиерството и ресторантьорството - 766 лева, и в селското стопанство - 1009 лева.

Коментари (80)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5790 Неутрално

    От ударното похарчване на преизпълнението на бюджета.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1447 Неутрално

    По перцентили, колежке, по перцентили. Че тези, които ядат зелето пак излиза, че са яли и от свинското.

  3. 3 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1469 Неутрално

    Съсипаха я тая държава.

    The best way to predict the future is to invent it.
  4. 4 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1469 Неутрално

    До коментар [#1] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Твоята копаня от Позитано пък остана празна. Кой как се уреди.

    The best way to predict the future is to invent it.
  5. 5 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5065 Неутрално

    До коментар [#1] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Него статистиката не го лови

  6. 6 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2474 Неутрално

    Къде е Дянков да върне постните пици.

  7. 7 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 879 Неутрално

    Кой как се уреди.
    —цитат от коментар 4 на EU defender

    Явно ти си се уредил от копанята на ГЕРБ.

  8. 8 Профил на aqua_blue
    aqua_blue
    Рейтинг: 578 Неутрално

    Средната работна заплата продължава да расте, но процентът в различните градове в България е мноого различен.

  9. 9 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 3210 Неутрално

    1349 лева или 690 евро средна брутна работна заплата за декември:)
    На наетите лица
    Не на ГЕРБ както внушава Кмета:)

  10. 10 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2271 Неутрално

    От ударното похарчване на преизпълнението на бюджета.
    —цитат от коментар 1 на КМЕТ В СЯНКА


    И да плюеш, и да не плюеш, всички разбират, че ГЕРБ няма алтернатива и не са си намразили портфейлите за да ви вуйдисат на яловите протести!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  11. 11 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 879 Неутрално

    Не на ГЕРБ
    —цитат от коментар 9 на Да вярваме на истината


    Прав си - без ГЕРБ тези заплати можеше да са двойно по-големи.

  12. 12 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1072 Весело

    Нараснала двуцифрено, в смисъл, ако е била 1000 лв, е стана 1050 лв ли? С двуцифрено число, или?
    ...
    Майтап бе...
    Ама все пак, заглавие е...

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  13. 13 Профил на dgd
    dgd
    Рейтинг: 2155 Весело

    "работната заплата е нараснала двуцифрено както в държавния, така и в частния сектор"

    И веднага се сещам за вица, дето двама си говорят и единият казва, че специалистите твърдят, че стандарта на живот много се е повишил.
    Да, ама хората казват, че живеят по-зле, казва другия.
    На което първия отговаря, че да, обаче хората не са специалисти :)

    muncho: "Няма защо да се отричат очевидните и статистически доказани факти, че мнозинството жени не стават за шофьори"
  14. 14 Профил на todor._89
    todor._89
    Рейтинг: 840 Весело

    До коментар [#11] от "Panda":

    "Прав си - без ГЕРБ тези заплати можеше да са двойно по-големи."


    Прав си - без ГЕРБ можеше да сме народ от милионери. Като през 1997г.. Яко, а!?

    А иначе, ако беше баба мъжка-нямаше да ....


    Мазохист съм.Минусите ви ми докарват оргазми.
  15. 15 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2419 Любопитно

    "Най-нископлатени са били наетите в хотелиерството и ресторантьорството - 766 лева, и в селското стопанство - 1009 лева."

    Българският бизнес за там ли търсеше кадри, обучени на "световно ниво" - три чужди езика, счетоводство, програмиране и шофьорска книжка категория Д?

  16. 16 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 879 Неутрално

    Прав си - без ГЕРБ можеше да сме народ от милионери. Като през 1997г.. Яко, а!?А иначе, ако беше баба мъжка-нямаше да ....
    —цитат от коментар 14 на todor._89

    Да ти имам и еуфорията от големите заплати.
    Само ще ти кажа, че във "фалиралата" Русия заплатите са по-високи отколкото в "процъфтяваща" България.

  17. 17 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 3517 Любопитно

    ...работната заплата е нараснала двуцифрено както в държавния, така и в частния сектор. Това показват данните на Националния статистически институт....
    ====================

    Просто е интересно, толкова беше ли трудно на авторът, да ни даде линк към тази статистика?
    Или това е държавна тайна и не можем да я видим?
    🙄Даааа 🤔

  18. 18 Профил на todor._89
    todor._89
    Рейтинг: 840 Весело

    До коментар [#16] от "Panda":


    "Само ще ти кажа, че във "фалиралата" Русия заплатите са по-високи отколкото в "процъфтяваща" България."

    Ами, бегом за Русия!!! Само да те "светна", че си в грешка, та да не се изненадаш когато пристигнеш в "земния рай":

    https://econ.bg/Минималната-работна-заплата-в-Русия-скача-на-332-7-лева-но-от-догодина_l.a_i.774795.html

    Мазохист съм.Минусите ви ми докарват оргазми.
  19. 19 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1469 Неутрално

    До коментар [#7] от "Panda":

    Явно не.

    The best way to predict the future is to invent it.
  20. 20 Профил на TanitaS
    TanitaS
    Рейтинг: 324 Неутрално

    Браво, богатеем с много бързи темпове и на снимката се вижда колко са щастливи хората от този факт.......

    TanitaS
  21. 21 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 879 Весело

    До коментар [#16] от "Panda":"Само ще ти кажа, че във "фалиралата" Русия заплатите са по-високи отколкото в "процъфтяваща" България."Ами, бегом за Русия!!! Само да те "светна", че си в грешка, та да не се изненадаш когато пристигнеш в "земния рай":https://econ.bg/Минималната-работна-заплата-в-Русия-скача-на-332-7-лева-но-от-догодина_l.a_i.774795.html
    —цитат от коментар 18 на todor._89


    И кой работи на минимална заплата?
    Ти ли?
    Не разбрахте ли че минималната работна заплата е административно определен критерий?!?
    Има много страни, в които няма минимални работни заплати.
    Явно за такива като теб хората там не получават заплати.

  22. 22 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 2136 Неутрално

    Прав си - без ГЕРБ тези заплати можеше да са двойно по-големи.
    —цитат от коментар 11 на Panda


    Аха!
    Ама възгледите на комунистите са, че трябва да се вземат парите от работещите, за да се дават на неработещите.

  23. 23 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3858 Неутрално

    Хм-м-м-м...! Като се имат в предвид нарасналите цени на храните и предстоящото повишение на цените на ел.енергията и водата, като се тегли чертата, така наречените двуцифрени повишения на заплатите вероятно едва покриват инфлацията.

    Бивш tww09306483.
  24. 24 Профил на Julian Dob
    Julian Dob
    Рейтинг: 241 Неутрално

    Спрете се бе дневник! Съсипахте здравето на Льотчика, Биволицата, генерала Атанасови Мая Галева. Не ви ли е жал за тях?

  25. 25 Профил на todor._89
    todor._89
    Рейтинг: 840 Весело

    До коментар [#21] от "Panda":


    "И кой работи на минимална заплата?
    Ти ли?
    Не разбрахте ли че минималната работна заплата е административно определен критерий?!?
    Има много страни, в които няма минимални работни заплати.
    Явно за такива като теб хората там не получават заплати."

    Както казах, бегом за Русия!!! Ама да не останеш разочарован от "земния рай", защото и средната работна заплата е по-ниска от тук:

    "Hoминaлнaтa cpeднa зaплaтa в Pycи зa пoлyгoдиeтo e билa 42 521 pyбли. Или 36 993 pyбли cлeд пpиcпaдaнeтo нa пoдoxoдния дaнъĸ. (Днeшният peфepeнтeн ĸypc нa Цeнтpaлнaтa бaнĸa нa Pycия e 65,72 pyбли зa дoлap и 75.57 pyбли зa eвpo - бeл. peд.)"

    Както и да го смяташ това са си 560$ или 1000лв.

    https://money.bg/management/kakvi-sa-zaplatite-v-rusiya-po-profesii-i-regioni.html


    Мазохист съм.Минусите ви ми докарват оргазми.
  26. 26 Профил на The Dude
    The Dude
    Рейтинг: 626 Неутрално

    Нараснала двуцифрено, в смисъл, ако е била 1000 лв, е стана 1050 лв ли? С двуцифрено число, или?...Майтап бе...Ама все пак, заглавие е...
    —цитат от коментар 12 на pariah


    Те имат предвид проценти - като критикуваш другите чети внимателно. Това, което си написал е 5% ръстеж - това не е двуцифрено число, човече.

    When I was re-born I realized that it was too late.
  27. 27 Профил на Milva
    Milva
    Рейтинг: 928 Неутрално

    И кой работи на минимална заплата?
    Ти ли?
    Не разбрахте ли че минималната работна заплата е административно определен критерий?!?
    —цитат от коментар 21 на Panda


    Според НОИ към 1/4 от работещите работят на минимална работна заплата.

    И добре, че в България има минимална заплата, защото ако нямаше, тия една четвърт щяха да бъдат наети на 100 лв., а да получават остатъка под масата.

    I don't want to believe. I want to know.
  28. 28 Профил на Darcas
    Darcas
    Рейтинг: 984 Неутрално

    Що не отворите джобсбг и вижте средната заплата там - 800-100 лева. Само ИТ и международните шофьори взимат повече и тук там някоя друга професия. Няма ръст в България. българия се обезлюдява с 50 000 човека на година. След 10 години ще сме по-малко с 500 000 човека, а вероятно и повече. Освен София и още 4-5 града, останалата част на България е като Припят след ядрената експлозия.

    Фобиите и филиите са признак на ниско самочувствие и слугинаж
  29. 29 Профил на Julian Dob
    Julian Dob
    Рейтинг: 241 Неутрално

    До коментар [#28] от "Darcas":

    Ако обезлюдяващите България са такива като теб, значи няма проблем, даже по добре така

  30. 30 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3380 Неутрално

    Националната стъкмистика (не е грешка), работи в полза на депутатите. Тяхната заплата зависи от средната такава за страната. Иначе си е в сила вица за свинското със зеле. Още от тошово време.

  31. 31 Профил на malevv
    malevv
    Рейтинг: 249 Неутрално

    До коментар [#16] от "Panda":

    Само ще ти кажа, че във "фалиралата" Русия заплатите са по-високи отколкото в "процъфтяваща" България.
    —цитат от коментар 16 на Panda


    Хайде да оставим лъжите на путиноидите и погледнем числата. В Русия за цяла година средната заплата не се е вдигнала и с един долар от $620 бруто, като вече е с 25% по-ниска от българската. И то според официалната лъжлива путинска статистика.
    https://visasam.ru/russia/rabotavrf/sredniaya-zarplata-v-rossii-po-godam.html


  32. 32 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3508 Неутрално

    До коментар [#1] от "КМЕТ В СЯНКА":

    На троловете вдигнаха ли,Кмете?!

  33. 33 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2504 Неутрално

    Тенденцията е добра. Разбира се всички искат по бързо увеличение.

  34. 34 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3508 Неутрално

    До коментар [#11] от "Panda":

    Аа,само Румбаъа Гечев да дойде,и не двукратен,а в десетки пути ще ви се вдигне заплатата.В номинал.

  35. 35 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3508 Неутрално

    До коментар [#21] от "Panda":

    Ами в България кой работи на минимална заплата по вашата логика?!

  36. 36 Профил на dzenlandia
    dzenlandia
    Рейтинг: 499 Неутрално

    До коментар [#11] от "Panda":

    Независимо дали ни харесва или не, докато икономиката продължава да бумти, заплатите да растат и благосъстоянието на българите да се увеличава, ГЕРБ ще продължи да печели изборите, независимо от пропагандата, която ти и подобните ти внушавате. Винаги и навсякъде това е основният мотив на гласоподавателите. По същата причина и Тръмп ще спечели втори мандат. Доколко е приносът на Борисов и правителството в този растеж хората не могат да преценят, а и не са длъжни.

  37. 37 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 2457 Любопитно

    Заплатите растат, цените също. В крайна сметка е важно, кое от двете расте повече.

    мурзилка
  38. 38 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1069 Неутрално

    Само ще ти кажа, че във "фалиралата" Русия заплатите са по-високи отколкото в "процъфтяваща" България.
    —цитат от коментар 16 на Panda


    Половината руснаци преди половин година са получавали 550 щ.д. или по-малко:

    https://www.themoscowtimes.com/2019/07/19/half-working-russians-earn-less-than-550-usd-month-a66487

    Знам, че има разлика между медианно значение и средно (аритметично), но все пак 1300 лв е доста повече от $ 550.

  39. 39 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 2580 Любопитно

    Съсипаха я тая държава?

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  40. 40 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1069 Неутрално

    В Русия за цяла година средната заплата не се е вдигнала и с един долар от $620 бруто, като вече е с 25% по-ниска от българската. И то според официалната лъжлива путинска статистика.
    https://visasam.ru/russia/rabotavrf/sredniaya-zarplata-v-rossii-po-godam.html :
    —цитат от коментар 31 на malevv


    То не за една година; за 10 години заплатата е пак на същото ниво (през 2010 г. - 616.3 щ.д., през 2019 г. - 620 щ.д.) Вярно, че междувременно руските заплати много се вдигат (през 2014 г. - 907 щ.д.), но после падат (през 2016 г. - 549 щ.д.), а след това растат твърде бавно. Но... "Крим наш!", и в Сирия "победим"...

  41. 41 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 2580 Весело

    До коментар [#11] от "Panda":
    Ххахахахахахаха! Как двойно ве!?
    Швейцарски щяха да са! Норвежки направо! Ти знайш ли как работят наще, като отидат на работа ве? Машини, машини!
    Ама тия милицюнери ограбиха парите за заплати и пенции!

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  42. 42 Профил на man_un
    man_un
    Рейтинг: 1071 Неутрално

    Не знам кой къде каква плата взема. Ние винаги сме вярвали на правилата. "Който учи, ще папа едрата пара", "Който знае закона на Ома, че си оди с пълен джоб дома" и "Стой си , Стойчо, във България, майната и на Швейцария."

  43. 43 Профил на serganta
    serganta
    Рейтинг: 232 Неутрално

    Растат ми от къде иначе щяха да са похарчили милярд и половина за билетчета.
    Това са към 215 лева на човек (7 милиона) за търкане.
    1313 - 215 - 30% данък - 150 за цигари.... ако я карам така ще разберем що нямат пари хората.
    Но пък 40% била сивата икономика.

  44. 44 Профил на Black Label
    Black Label
    Рейтинг: 454 Неутрално

    Не знам колко расте средната работна заплата, но цените растат с доста по-бързи темпове. И работодателите се правят на разсеяни по тоя въпрос, щото не им отърва.

  45. 45 Профил на ГЕРБидж
    ГЕРБидж
    Рейтинг: 121 Неутрално

    Двуцифрено е увеличението - от 500 на 510 лева - 10 лева - 2 цифри...

  46. 46 Профил на miropenkov
    miropenkov
    Рейтинг: 264 Неутрално

    Смешно е това увеличение на работните заплати, когато стандартът на живота в България стана скъп.
    Преди влизаш в магазина и не си правиш постоянно сметката от какво реално и наистина имаш нужда, а купуваш ли, купуваш. Сега обаче на всяко влизане, предварително мислиш, а най-минималната сметка със стоки от първа необходимост са ти 30-40 лв. Та това увеличение, не е на база допълнителен комфорт.

  47. 47 Профил на a4kataaa
    a4kataaa
    Рейтинг: 464 Любопитно

    Ако продължава да расте със същия темп, след 3 години ще бъде 1845 лв. , а след още 2 години, 2314 лв.

  48. 48 Профил на a4kataaa
    a4kataaa
    Рейтинг: 464 Любопитно

    До коментар [#6] от "blondofil":

    Не може да сравняваш следкризисния период, в който Дянков беше финансов министър, с периода в на огромни количествени улеснения от страна на централните банки, които заляха света с евтини пари.

  49. 49 Профил на инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    Рейтинг: 405 Весело

    Хехехе,
    Пандата тъкмо да ни разкаже за реките от мед (Cu) и масло (машинно), които текат из необятната руска шир, и изгоря като коала - приведоха му данни от няколко места, показващи че ни лъже .... :-))))

    Руският посланик : 80% русофили. Проф. Иво Христов : 80% дебили. Корелация, нали?
  50. 50 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2978 Весело

    До коментар [#12] от "pariah":

    Не, с двуцифрен процент. От 500 лева е 560.

  51. 51 Профил на Локомотив
    Локомотив
    Рейтинг: 541 Весело

    До коментар [#21] от "Panda":"И кой работи на минимална заплата?Ти ли?Не разбрахте ли че минималната работна заплата е административно определен критерий?!?Има много страни, в които няма минимални работни заплати.Явно за такива като теб хората там не получават заплати."Както казах, бегом за Русия!!! Ама да не останеш разочарован от "земния рай", защото и средната работна заплата е по-ниска от тук:"Hoминaлнaтa cpeднa зaплaтa в Pycи зa пoлyгoдиeтo e билa 42 521 pyбли. Или 36 993 pyбли cлeд пpиcпaдaнeтo нa пoдoxoдния дaнъĸ. (Днeшният peфepeнтeн ĸypc нa Цeнтpaлнaтa бaнĸa нa Pycия e 65,72 pyбли зa дoлap и 75.57 pyбли зa eвpo - бeл. peд.)"Както и да го смяташ това са си 560$ или 1000лв.https://money.bg/management/kakvi-sa-zaplatite-v-rusiya-po-profesii-i-regioni.html
    —цитат от коментар 25 на todor._89


    Защо даваш данни от 2018 г.?
    Тук се коментират данни на българската статистика.
    Качени са на сайта на НСИ.
    Отиваш на сайта на руската статистика и гледаш актуалните данни.

  52. 52 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 4430 Весело

    ТаЯ държава е разсипана и никъде нищо не се произвежда. Нали така, кухаВелковци?

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  53. 53 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 1988 Любопитно

    Затова ли Вето Грипенов и позитанци всеки ден оплюват правителството.
    Ако заплатата е нараствала по 12% средно през всяка година от 50 години управление на БСП в момента заплатите ни щяха да са по 5 хиляди лева
    Да, ама на 47 година от управлението на БСП при другарите Виденов и Румен Гечев средната заплата на българите беше стопена до 7 долара, а пенсията до 3 долара

  54. 54 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 1988 Любопитно

    До коментар [#1] от "КМЕТ В СЯНКА": На троловете вдигнаха ли,Кмете?!
    —цитат от коментар 32 на yanne


    На кмета в сянка пенсията е вдигнаха директно от 910 лева на 1200 лева чисто
    Това са доста повече от 12%

  55. 55 Профил на Дон Кихот
    Дон Кихот
    Рейтинг: 2925 Весело

    "В края на декември средната работна заплата е нараснала двуцифрено"

    Типично за страна, в която народът мизерства, особено през последните 10 години. Нъл тъй, умнокресливци?

  56. 56 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 4661 Неутрално

    Еййй опропастиха я тая държава. Ено времи при камунисъмъ влеиш в магазина и купуваш, купуваш, не праиш сметка. А ся кво като западняците, влеиш в магазина, заредиш количката с най необходимото за един месец и бач, бач до безсъзнание. Ей другари, при камунисъмъ ние ги лажехми, чи бачками кат са подпирами на дръшката на лопатата

  57. 57 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 4661 Неутрално

    До коментар [#1] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Кмете, вервам ти

  58. 58 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 4661 Неутрално

    До коментар [#54] от "001":

    Ми да ша я дигнат я, чилякат рабути неуморно

  59. 59 Профил на razor
    razor
    Рейтинг: 1153 Весело

    Зачудих се какво означава двуцифрено нарастване на заплатата - 11 лв., 25 лв.?

    Оказа се, че това означава с 12.2% и 12.1%, сигурно заради двете повтарящи се цифри - 1 и 2 :)

  60. 60
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  61. 61 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2821 Неутрално

    Ако продължава да расте със същия темп, след 3 години ще бъде 1845 лв. , а след още 2 години, 2314 лв.
    —цитат от коментар 47 на a4kataaa


    Няма как да расте толкова бързо.

  62. 62 Профил на razor
    razor
    Рейтинг: 1153 Весело

    Няма как да расте толкова бързо.
    —цитат от коментар 61 на realguru


    Може, може, ако отвържат валутното куче :)

  63. 63 Профил на bgpatriot
    bgpatriot
    Рейтинг: 978 Неутрално

    Доколко е приносът на Борисов и правителството в този растеж хората не могат да преценят, а и не са длъжни.
    —цитат от коментар 36 на dzenlandia
    този растеж основно се дължи на влизането ни в ЕС! Станахме част от огромен пазар!
    А ако не бе толкова голяма корупцията щеше да е много по-голям.

  64. 64 Профил на voodoo_child
    voodoo_child
    Рейтинг: 1146 Неутрално

    До коментар [#20] от "TanitaS":


    Като каза снимката....много са я търсили редакторите, явно. Краварката в десния ъгъл. 👀

  65. 65 Профил на Николай Бучков
    Николай Бучков
    Рейтинг: 4414 Любопитно

    В НС си знаят интереса и методично работят по темата....

  66. 66 Профил на happystory
    happystory
    Рейтинг: 735 Неутрално

    До коментар [#8] от "aqua_blue":

    То това е нормално във всяка страна. Затова е много важно да имаме фискална децентрализация за да може общините сами да си управляват бюджета и да имат инструменти за привличане на повече инвестиции а не да разчитат на чиновниците от София.

  67. 67 Профил на Vassil Stoychev
    Vassil Stoychev
    Рейтинг: 821 Неутрално

    До коментар [#14] от "todor._89":

    Смени наркотиците или с каквото си инжектираш. А най-добре се изчисти за няколко месеца, пообиколи из държавата и след това се обаждай.

  68. 68 Профил на Vassil Stoychev
    Vassil Stoychev
    Рейтинг: 821 Неутрално
  69. 69 Профил на Vassil Stoychev
    Vassil Stoychev
    Рейтинг: 821 Неутрално

    До коментар [#37] от "Маршалов":

    Да са живи и здрави циганите и матряла под ботуша на работели ала Ковачки господине, инак ГЕРБ ще видят власт през крив макарон.

  70. 70 Профил на theduloclan
    theduloclan
    Рейтинг: 655 Неутрално

    До коментар [#12] от "pariah":

    Oт 1009 лв е станала 1010 - двуцифрено увеличение

  71. 71 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2821 Неутрално

    Може, може, ако отвържат валутното куче :)
    —цитат от коментар 62 на razor


    Ще расте у Левчета, ама у Евро ще намалява като при Виденов само дето тогава нямаше Евро, а Долари. :)

  72. 72 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 809 Весело


    Хайде да оставим лъжите на путиноидите и погледнем числата. В Русия за цяла година средната заплата не се е вдигнала и с един долар от $620 бруто, като вече е с 25% по-ниска от българската. .
    —цитат от коментар 31 на malevv

    Да, дай да видим числата!
    Ето ги:
    Средна заплата в България за третото тримесечие на 2019 г. - 1 313 лв.
    Средна заплата в Русия за октомври и ноември на 2019 г. - 46 417 р. или 1 316 лв.
    Данните за декември все още не са изнесени, но в Русия декемврийските заплати са с добавки и са с около 25 % по-високи от ноемврийските, така че е нормално да очакваме поне 58 000 рубли.
    По този начин средната работна заплата в Русия за четвъртото тримесечие става около 50 300 рубли или еквивалента на 1 426 лв.

  73. 73 Профил на upp21564164
    upp21564164
    Рейтинг: 235 Весело

    До коментар [#15] от "wanderer":

    И се чудят защо не намират.... Хахахаххааха

  74. 74 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 1988 Неутрално

    До коментар [#72] от "Virgin":

    Само , че нетната в Русия е доста по-ниска, защото там данъците са с около 10% по -високи
    Тоест нетната им заплата е с 10% по ниска от българската

  75. 75 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 7585 Неутрално

    Добре е, че заплатите растат по-бързо, но пенсиите поне засега изостават

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  76. 76 Профил на Николай С
    Николай С
    Рейтинг: 456 Неутрално

    До коментар [#21] от "Panda":"И кой работи на минимална заплата?Ти ли?Не разбрахте ли че минималната работна заплата е административно определен критерий?!?Има много страни, в които няма минимални работни заплати.Явно за такива като теб хората там не получават заплати."Както казах, бегом за Русия!!! Ама да не останеш разочарован от "земния рай", защото и средната работна заплата е по-ниска от тук:"Hoминaлнaтa cpeднa зaплaтa в Pycи зa пoлyгoдиeтo e билa 42 521 pyбли. Или 36 993 pyбли cлeд пpиcпaдaнeтo нa пoдoxoдния дaнъĸ. (Днeшният peфepeнтeн ĸypc нa Цeнтpaлнaтa бaнĸa нa Pycия e 65,72 pyбли зa дoлap и 75.57 pyбли зa eвpo - бeл. peд.)"Както и да го смяташ това са си 560$ или 1000лв.https://money.bg/management/kakvi-sa-zaplatite-v-rusiya-po-profesii-i-regioni.html
    —цитат от коментар 25 на todor._89


    Това е по тяхната статистика. Коли пъти са ги хващали в лъжа, не е истина. При тех нема Евростат да проверява.
    Познати от Русия, извън Москва, се радват по заплати от 25—30 Хил чисто. Горе—долу колкото Мин у нас.

  77. 77 Профил на a4kataaa
    a4kataaa
    Рейтинг: 464 Любопитно

    До коментар [#61] от "realguru":

    Колко бързо? Колкото сега ли? Явно може. Ако имаш впредвид да поддържа този темп на растеж толкова дълго време, това вече е друг въпрос, но явно може да расте бързо. Доказано от данните в статията.

  78. 78 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2074 Неутрално

    До коментар [#66] от "happystory":

    Това за съжаление не е панацея, особено в България. Защото дори сега, със силна централизация местните дерибей си правят каквото искат - помните ли кмета на онова село дето си взе мерцедес за 120 хиляди ? И си го преизбраха и сигурно пак ще си вземе нов. Децентрализацията е ефективна при силна местна общност която е готова да се бори за правата си. Зародиш на такава имаме само в големите градове и то все още сме на нивото на популизма и соц-мечтите (Бонев). А по малките градове и села е пълна трагедия - няма общност от индивиди а стадо овце, което чака "властта" да го храни и стриже.

  79. 79 Профил на Darcas
    Darcas
    Рейтинг: 984 Неутрално

    До коментар [#28] от "Darcas":Ако обезлюдяващите България са такива като теб, значи няма проблем, даже по добре така
    —цитат от коментар 29 на Julian Dob


    Ако оставащите тук са като теб, България нищо хубаво не я чака.

    Фобиите и филиите са признак на ниско самочувствие и слугинаж
  80. 80 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 879 Любопитно

    До коментар [#72] от "Virgin":Само , че нетната в Русия е доста по-ниска, защото там данъците са с около 10% по -високиТоест нетната им заплата е с 10% по ниска от българската
    —цитат от коментар 74 на 001

    Данъкът в Русия е 13 %.
    В България 3 % ли е?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK