Няма как тол системата да тръгне на 1 март, смятат превозвачите

Няма как тол системата да тръгне на 1 март, смятат превозвачите

© Юлия Лазарова



Превозвачите поискаха отлагане на тръгването на тол системата, планирано за 1 март. Позицията си те изразиха на заседание на парламентарната комисия по регионално развитие, която изслуша ресорния министър Петя Аврамова по темата, предаде БНР.


Според Йордан Арабаджиев от Съюза на международните превозвачи собствениците на превозни средства, оборудвани с GPS, трябва да минат през дълга процедура по сключване на тристранен договор. "За това нещо се иска чисто физическо време. Представете си от 14 хил. лицензирани превозвачи и поне още толкова, които извършват превози за собствена сметка, как ще се случи?! Аз не го виждам", обобщи той.


Министърът на регионалното развитие Петя Аврамова призова превозвачите да се снабдят с оборудването за измерване, тъй като тол таксуването за превозните средства над 3.5 тона ще тръгне на 1 март. Нейният апел е превозвачите максимално да изберат един от трите възможни начина на отчитане - с маршрутна карта, със собствено бордово устройство от друг доставчик или с бордово устройство от български доставчик.




"30 хиляди бордови устройства има на склад, в тридневен срок те се изпращат по куриер, като монтаж не е необходим. Сключването на договорите ще става по електронен път", каза още Петя Аврамова.


Въвеждането на тол системата вече беше отложено веднъж и вместо на 1 януари се реши тя да заработи на 1 март. Причината беше липсата на консенсус за тарифите. В крайна сметка те бяха намалени и вчера одобрени от Министерския съвет.


Тол системата покрива 3115 километра от общо 20 хил. километра републиканска пътна мрежа. Става дума за 803 километра автомагистрали, 2312 километра пътища първи клас. Тол сегментите са с обща дължина 6050 километра, като 2935 километра пътища втори клас ще бъдат с нулева такса. Става въпрос за участъци в лошо експлоатационно състояние, както и 12 171 км третокласни пътища.


В същото време продължават споровете за това кои републикански пътища в близост до населени места е нужно да не се ползват срещу заплащане от леките коли и как да стане това.

Коментари (21)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на polux
    polux
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Ако зависи от превозвачите, тая система никога няма да тръгне :)

    То бива шмекерии и измъкване, то докарваха камиони по Цариградско....

    Тираджийска патетика!

  2. 2 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5840 Неутрално

    Ако не тръгне ще е голям резил за ГЕРБ. ПОРЕДНИЯТ !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  3. 3 Профил на Наблюдател
    Наблюдател
    Рейтинг: 2282 Неутрално

    Българска работа ... пак

  4. 4 Профил на zegi
    zegi
    Рейтинг: 556 Неутрално

    Айдеее, винетките на шопите, касовите апарати, тол системата, еврото, шенген, кое ли не се отлага? Остава старото. Като каскета на Гешев, повтарящ, стайлинга на Бае ви Тодар.

  5. 5 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5840 Неутрално

    Ще тръгне +
    Няма да тръгне -

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  6. 6 Профил на pavian
    pavian
    Рейтинг: 695 Любопитно

    Ама превозвачите днес ли разбраха, че тръгва тол система?

  7. 7 Профил на PisnaMi
    PisnaMi
    Рейтинг: 1995 Гневно

    Пореден гаф. Омръзна ми!

  8. 8 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1517 Неутрално

    Ще тръгне, вече е калкулирано в навлата.

    The best way to predict the future is to invent it.
  9. 9 Профил на Dr_Doolittle
    Dr_Doolittle
    Рейтинг: 2671 Неутрално

    Тол системата е просто поредния механизъм за абонаментно и доживотно яслено захлебване на близки до властта пътноподдържащи фирми. Негативизмът е нормален ,когато се плащат данъци, оше такси и не се вижда реално къде и за какво отиват и промяната в инфраструктурата също не се вижда. Да не говорим как в Унгария примерно много пътища вкл първокласни са извадени от тол системата им. Все пак данък МПС не е само за захранка на КАТ ,нали. Отива в нормалните държави за поддръжка именно на част от пътната мрежа.
    За протокола не карам камион и нямам транспортна фирма.

    http://www.flickr.com/photos/39768558@N04/3712408729/
  10. 10 Профил на zegi
    zegi
    Рейтинг: 556 Неутрално

    До коментар [#6] от "pavian":
    Бистричани оня ден ли разбраха, че трябва да плащат винетки за Курило, та Боко се развихри.😁😱🤣

  11. 11 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1574 Неутрално

    Дали ще тръгне - сериозен въпрос. По разходи и документи даже фърфи. А някак си с поредната недомислена гербрска акция някак си се забравя какво стана с бонус-малус-фалус?

  12. 12 Профил на tedif
    tedif
    Рейтинг: 1318 Любопитно

    Ами другари-собственици,к,во се ослушвате?
    Пак ли се правите на мъченици?
    И сега ли са ви виновни *гадните европейци*?
    Бръкнете се малко и вие в джоба!

  13. 13 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8315 Неутрално

    Тя май никога няма да тръгне, щом няма твърдост в управляващите.

  14. 14 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4459 Любопитно

    Баце, има ли "пълен концесус" за тол системата? Пак ли ще отлагаме?

  15. 15 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3589 Неутрално

    До коментар [#14] от "vassilun":

    Е-е-е-е... То и за субсидия от 1 лев имаше консенсус, ама не стана. Защо ли? :)))

    Бивш tww09306483.
  16. 16 Профил на One Hour
    One Hour
    Рейтинг: 1998 Неутрално

    До коментар [#4] от "zegi":

    Никакви такива. 1. Искаме във всеки автомобил (и частните) бордово устройство.
    2. Във фирмените и касов апарат СУПТО.
    Ако се установи, че физическо лице много пътува да се регистрира, като юридическо веднага (следва т.2)

  17. 17 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 4932 Весело

    Не е толкова далече денят 1-ви март за да констатираме

  18. 18 Профил на mandzo
    mandzo
    Рейтинг: 505 Неутрално

    Тия са смешници. да вземат пример от гадните капиталисти.
    При очаквана печалба от 5-600 милиона на година, даваш я под аренда за 50 години срещу 10 милиарда на фирма със задължение за поддръжка и всичко ще тръгне веднага и пиле няма да префръкне.

  19. 19 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 2228 Неутрално

    Ние сме голяма работа - всичко ни пречи, най-вече не искаме да даваме пари, но искаме хубави пътища - как да стане тази работа.
    Сега около почти всеки град или село, се отправят искания до съответната община, за изключване от винетната или тол-системата, а утре същите хора ще протестират че пътя им е ужасен.
    Що се отнася до превозвачите, те винаги и за всичко са против, но не си поплюват да прецакват своите работници, като ги карат/оставят да работят много часове над разрешените в закона, да им плащат в пъти по-ниски заплати от тези в развитите страни, да мизерстват в кабините на камионите си, а те да си карат мерцедесите.
    Тук е въпроса да видим, как ББ отново се огъва и отстъпва - няма ли кой на този човек да му каже/покаже/вкара в тиквата, какво правеше Тачър в такива случаи на очевидни изнудвания.

  20. 20 Профил на Иван Арнаудов
    Иван Арнаудов
    Рейтинг: 566 Весело

    Ако се установи, че физическо лице много пътува да се регистрира, като юридическо веднага (следва т.2)
    —цитат от коментар 16 на One Hour


    Ако прави повече от 50 хил. км. годишно, направо и по ДДС да се регистрира!

    /s

    Някои хора поддържат линия, а пък аз... поддържам окръжност.
  21. 21 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1185 Неутрално

    естествено-тираджиите искат само да лапат.Чудеса ще направят ,за да не тръгне системата.Сега им е времето-нито винетки нито тол система.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK