Започва нов опит за концесия на летището в Пловдив

Започва нов опит за концесия на летището в Пловдив

© Анелия Николова



Кабинетът одобри решението на министъра на транспорта за откриване на процедура за определяне на концесионер за концесия на летището в Пловдив. Процедурата е за строителство на летище, което да е публична държавна собственост.


Като специфични цели са посочени изграждането на нов модерен карго терминал, както и създаването на предпоставки за допълнително развитие на летищната инфраструктура, за да може да се обслужват съвременни самолети с голям полезен товар.


През 2018 г. държавата беше на път да даде летището на концесия за 35 години на консорциум между китайската "Хайнан" и българската "Пловдив еърпорт инвест". Неговата оферта бе за инвестиция от 79 млн. лв. евро, концесионно възнаграждение от 600 хил. лв. на година, както и 6% от приходите. До договор обаче не се стигна, след като при инцидент загина основателят на китайската компания. Държавата тогава се отказа от варианта да предложи на втория в класирането концесията.




По закон държавата можеше да предложи на другия участник, който беше и класиран на второ място - "Консорциум Летище Пловдив", съставен от от "Тракия икономическа зона" и автотранспортната ПИМК. Тя обаче се отказа от този вариант и реши през октомври 2018 г. да прекрати концесионната процедура. Заявките бяха през юли 2019 г. тя да тръгне отново, но това не се е случило.


Чрез възлагането на концесия на летище Пловдив се цели да бъде привлечен финансово стабилен инвеститор с опит в управлението, експлоатацията и развитието на летища, се посочва в решението на кабинета. По този начин ще бъде гарантирано бъдещето развитие на аеропорта. Концесията ще спомогне за подобряване на съществуващата летищна инфраструктура, достигане на заложените международни стандарти и категории, трансфер на управленско ноу-хау, генериране на трафик и развитие на търговските дейности в региона, пише още в мотивите.

Ключови думи към статията:

Коментари (7)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Over
    Over
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Дано да му провърви на това летище, с опитите да се справят сами, без подготовка и познания в тази дейност, нещата явно не вървят. Варна, Бургас, София, навсякъде всичко е оставено в ръцето на концесионери, които разбират от тази дейност.

  2. 2 Профил на pavlinkoto
    pavlinkoto
    Рейтинг: 281 Неутрално

    Дано да го вземе някой този път. Пловдив има потенциал и със своите гастарбайтери, и като туристическа дестинация, но държавата се доказа неколкократно, че не знае къде се намира...

  3. 3 Профил на ЗаНиЗа
    ЗаНиЗа
    Рейтинг: 2510 Неутрално

    "По този начин ще бъде гарантирано бъдещето развитие на аеропорта." - по средата на България е, връзките със ико-зоната са бързи, с други градове също, може да е резервно за съседите, само трябва ясни условия за концесията, а не "отказ" като при предишния опит. Сега обслужва само Англия, а Пловдив е град с хиляди възможности.

    Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.
  4. 4 Профил на fgs31639860
    fgs31639860
    Рейтинг: Неутрално

    Без мащабна инвестиция от типа на изпуснатата китайска такава, по-добре да не си губят времето. Но сега не му е времето, светът е пред пандемия, полетите спират, акциите на авиокомпаниите се сриват, никой нема да скочи точно сега да участва в концесии. Но в България кое ли се прави в точното време, цари тотална и масова некадърност на всички нива ...

  5. 5 Профил на tkirov
    tkirov
    Рейтинг: 274 Неутрално

    Да видим дали този път са слушкали от пимк, миналият явно не бяха - никой не даде ясен отговор, защо не предложиха на втория в класирането, както било по закон.

  6. 6 Профил на the_european
    the_european
    Рейтинг: 498 Неутрално

    Зле управлявано държавно летище, чиято най-важна функция години наред е била да е резервно на София. Иначе има всичко, дори хубав терминал. Потенциалът му е огромен, но имам чувството, че дадоха най-напред шанс на ниско-тарифните авиокомпании да развият София. Сега вече може и Пловдив. От което туризмът в града пострада. Сега туристите летят до София и пътуват до Пловдив, което е... просто тъпо. С кола няма кой да дойде от Франция, Германия, Италия или Холандия. Даже от Гърция, Румуния и Турция е някак далече.

  7. 7 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 839 Неутрално

    Летище Пловдив още ли няма нормална автобусна връзка с градовете Асеновград и Пловдив?

    https://www.youtube.com/watch?v=eYfOYx1G2zU




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK