Бизнесът влиза в онлайн режим

Бизнесът влиза в онлайн режим

© Дневник



Коронавирусът е най-голямата тема за България и света, но ако искате да следите лесно какво друго си струва да знаете, четете новата рубрика "Новини без коронавирус".


А ако имате въпроси, сигнали или информация за коронавируса и ситуацията на извънредно положение изпращайте през формата тук или на [email protected].


Работа от вкъщи и гъвкаво работно време препоръча на бизнеса в средата на седмицата министърът на труда и социалната политика Деница Сачева като част от мерките да се ограничи разпространението на вируси и в частност на COVID-19. Такава беше препоръката и на Световната здравна организация (СЗО).




Проверка на "Дневник" показа, че компаниите, които са част от мултинационални бизнеси, вече са включили повече хора в групата на работещите дистанционно още преди въвеждането на извънредно положение в България. След гласуването му, в заповедта на министъра на здравеопазването Кирил Ананиев какво ще работи и какво не - е записано: "Всички работодатели в зависимост от спецификата и възможностите на съответната трудова дейност да въведат дистанционна форма на работа за служителите си. Когато това е невъзможно, работодателите организират провеждането на засилени противоепидемични мерки в работните помещения, в т. ч. филтър, дезинфекция и проветряване, инструктаж за спазване на лична хигиена на персонала и не допускат служители или външни лица с прояви на остри заразни заболявания."


Местните компании са в готовност да направят това за служителите си и през последните три-четири дни вече има въведен такъв режим в различни компании. Индустриите обаче не могат да спрат производствата или да организират дистанционно свършване на работата. Бизнесорганизациите събират информация от членовете си за мерките, които взимат и промените в начина на работа, докато анализират как да намалят негативните ефекти от коронавируса върху бизнеса си.


Бизнесът в България е изправен за пръв път пред такова предизвикателство - да прецени как да работи в условията на пандемия в икономика, в която електронно правителство на практика няма. На втори план идват тревогите за негативните ефекти, които всяка фирма ще понесе заради заразата. (Текстът е приключен редакционно преди обявяване на извънредното положение, което засегна затварянето на много търговски обекти и малък и среден бизнес.)


В тази атмосфера, макар и бегло, се прокрадват идеи за това, че Кодексът на труда трябва да бъде обновен с текстове, свързани с дистанционната работа.


Бизнесът влиза в онлайн режим

© Юлия Лазарова


Аутсорсвай аутсорсинга


Вече има компании, които са стартирали процес по изпращане на хората да работят вкъщи, където има възможност. Повечето технологични компании всъщност имат такава възможност и това вече се прилага, каза пред "Дневник" Илия Кръстев, председател на Българската аутсорсинг асоциация. Посочи и че в някои от колцентровете има също такава опция, защото са технологично обезпечени, за да извършват част от дейностите си дистанционно.


За тези, на които се налага да бъдат в офиси, са взети мерки за дезинфекция още преди правителството да даде съвети в тази посока, посочи Кръстев. Обясни, че офисите се дезинфектират, има такива препарати на разположение на служителите, а в модерните сгради, където всичко е климатизирано, системите за вентилация са снабдени с филтри, които не позволяват разпространение на вируси. В някои от тези сгради на практика има по-висока степен на защита отколкото в магазините, допълни той.


Илия Кръстев

© Красимир Юскеселиев

Илия Кръстев


Обясни, че в голяма част от фирмите, които оперират в България и са част от международни или работят с тях, имат още от миналата седмица изискани от клиентите планове за непрекъснатост на дейността, за защита на служителите и т. н. и те вече са факт в някои компании от 2-3 месеца.


От А1, която е част от Telekom Austria, коментираха пред "Дневник", че дистанционната работа се насърчава и че част от работещите в колцентъра вече работят от вкъщи. Компанията е създала работна група, която да осигури информираността и безопасността на служителите и да поддържа качеството на услугите. Компанията вече е предприела редица мерки за защита на служителите и осигуряване на здравословна и безопасна работна среда, посочват от оператора. Ограничени са и командировките както в страната, така и в чужбина. Напомнят, че клиентите на практика могат да ползват онлайн всички услуги, включително дистанционно да преподпишат договор и да купят устройство.


В "Сименс" в момента се обсъждат варианти за дистанционна работа, "доколкото това отговаря на изискванията на Кодекса на труда". По този повод от там посочват, че е дошъл моментът да се обсъдят законодателни промени, които да позволят на компаниите в България да въведат съвременни форми на труд като дистанционна работа.


"Като част от глобална компания, "Сименс" ЕООД разполага с детайлно разработени планове за действия в кризисни ситуации. На този етап не очакваме сериозни затруднения, ако се стигне до такъв вариант", посочват от там в отговор на въпроси от "Дневник". И те на свой ред са ограничили служебните пътувания в дестинации, смятани за рискови по отношение на разпространението на вируса.


Собственикът на "Уолтопия" Ивайло Пенчев коментира пред "Дневник", ча всички служители с възрастни родители са пуснати да работят от вкъщи както и тези, които са на договори, обвързани с постигането на конкретни резултати. Всички случаи се разглеждат един по един, няма някой да е искал и да сме му отказали, посочи той, но уточни, че засега това не е масова практика. В същото време компанията, която има проекти в Китай и Италия, отчита, че някои от тях се забавят. Напр. в Италия, тъй като български работници разбираемо не искат да пътуват до там, за да монтират.


Бизнесът влиза в онлайн режим

© Георги Кожухаров


От HP в България, както и "Кока кола България" отказаха на този етап да дискутират темата.


Всеки се спасява поединично


Консултантски и счетоводни фирми могат да работят дистанционно. Но това няма как да стане в производството. Трябва да свикнем да живеем с коронавируса, коментира Васил Велев, председател на Асоциацията на индустриалния капитал в България, цитиран от "24 часа". В предприятията от производството се вземат общите мерки за дезинфекция.


Българската стопанска камара пусна анкета до членовете си и очаква обобщени данни в понеделник кой какви мерки е взел във връзка с коронавируса. Около 20% от служителите в България могат да работят от вкъщи като предпазна мярка, обясни Томчо Томов от организацията пред вестника. Изчислява, че това означава около 600 хил. души - чиновници, проектанти, счетоводители, ИТ специалисти.


Заради плановете на компаниите да минат на дистанционна работа от Rakuten Viber обявиха, че се удвоява на 10 човека броят на участниците, които могат да се включат едновременно в групов разговор. "Решението на компанията да увеличи капацитета на груповите разговори идва в момент, в който целият свят е поставен в нови условия и правила на работа и живот при наличието на коронавирус COVID-19 и всеки има нужда от постоянен контакт със своите близки, колеги, приятели или съученици", се посочва в съобщение от собственика на платформата.


Много компании се стремят да предлагат иновативни решения. Такъв е случаят с компании, чиито бизнес изцяло зависи от движението на хора. Например Networking Premium, която предлага споделени офис пространства и апартаменти в България и Израел, както и лайф стрийминг, предлагат пакети с временни решения. Чужденците, които не могат да се върнат в родината си, получават достъп до коуъркинг пространство плюс самостоятелен апартхотел, а за тези, чийто събития е трябвало да се отменят или отложат за неопределено време - онлайн лайфстрийм на събитията, с купуване на онлайн билети.


Бизнесите, които не мога да минат в онлайн режим - като ресторантите и магазините за храни, например, наблягат на хигиенните мерки в обектите си, които се отнасят както до служителите, така и до посетителите.


А ако имате въпроси, сигнали или информация за коронавируса и ситуацията на извънредно положение изпращайте през формата тук или на [email protected].


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (78)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Slick
    Slick
    Рейтинг: 464 Неутрално

    Технологичните компании - ОК, но хотелите остават да работят (?!), а малкия бизнес умира. Гответе се за фалити, блгодарение на паниката на ГРОБ, които за по-лесно решиха да затворят държавата, вместо да спрат полетите от Италия преди 3 седмици.
    Но Винету беше зает да отбива други скандали. Не сме те забравили, чакат те протести и оставка!

  2. 2 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1442 Неутрално

    Така и не разбрах, ще се спре ли общественият превоз на хора или ще се мислят всякакви други щуротии но не и нещо наистина полезно.

  3. 3 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3809 Неутрално

    " Всеки се спасява поединично

    Консултантски и счетоводни фирми могат да работят дистанционно. Но това няма как да стане в производството. Трябва да свикнем да живеем с коронавируса, коментира Васил Велев, председател на Асоциацията на индустриалния капитал в България, цитиран от "24 часа". В предприятията от производството се вземат общите мерки за дезинфекция."

    Вярно е, че в големите градове много технологични компании имат възможност и дават т. нар. хоум офиси, но не навсякъде това е възможно, пък и зависи от качеството на интернета - ако мрежата се претовари и се срине, а това става често, тогава пак си зависим от офиса си ! Работа от вкъщи обаче е напълно невъзможно за производството, за лекари, мед сестри, почистване и мн., мн. други подобни дейности ! Ключово си остава самодисциплината и отговорното ни поведение !
    Най - важното - да пази Бог в такива моменти !

  4. 4 Профил на Ronald Reagan
    Ronald Reagan
    Рейтинг: 793 Неутрално

    Нека оцелеем, останалото има решение.

    agent
  5. 5 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5597 Неутрално

    Да попитам другаря Велев как точно могат да работят дистанционно БЕЗ човек при документацията?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  6. 6 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 847 Неутрално

    Вече има протести, а ББ се готви да смекчи забраната. Накрая ще затворят само Централната библиотека и всички ще са доволни.

    Евроатлантида
  7. 7 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2772 Неутрално

    ”Онлайн режим” става за канцеларска работа. Селкостопанската и производството, които са от особена важност за физическото оцеляване на обществото, за съжаление не могат да минат ”он лайн”.

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"
  8. 8 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5597 Весело

    До коментар [#4] от "Ronald Reagan":

    Лошото е, че умират повече мъже и жените после ще страдат.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  9. 9 Профил на pvm11641924
    pvm11641924
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Това са глупости и важи за много нищожен дял от фирмите, така че е безсмислено дори да се обсъжда, но нали е "модерно" и нашите жълтопаветни гурута от Америка го прилагат, та защо да не му отделим едно 200-300 статии ...

  10. 10 Профил на Капабланка
    Капабланка
    Рейтинг: 677 Неутрално

    Тепърва ни чака страшното!Много малко ще пострадат от корона вируса, но страшно много ще ни погубят ГЕРБ. Липсва каквато и да е идея как да се справят с фалититите на фирми и безработицата, която се задава. С това извънредно положение ще си изпълнят желаното - правомощия за полицаи, прокуратура и необезпокоявана от протести власт, а ние ще сме по-зле!
    Интересно ми е фирмите, които наистина произвеждат нещо, как ще работят дистанционно? Търговците и те.
    И всички, които вчера така силно щестлавиха ГЕРБ и останалите комунисти за извънредното положение, утре първи ще са без работа, без пари, с кредити и фалити.
    Гешев и Борисов днес са като Ленин и Димитров, но образованите знаем какво сториха те.

  11. 11 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5597 Неутрално

    До коментар [#7] от "DDR":

    Модерното земеделие пести много човешки труд. Фермерството не е това което беше.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  12. 12 Профил на PisnaMi
    PisnaMi
    Рейтинг: 2378 Неутрално

    "Бизнесът в България е изправен за пръв път пред такова предизвикателство - да прецени как да работи в условията на пандемия в икономика, в която електронно правителство на практика няма."

    И в условия на страхливо и некомпетентно управление.

  13. 13 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4385 Весело

    И как влиза, като куриерите не работят!?

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  14. 14 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2772 Неутрално

    До коментар [#11] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Това е така, но все още се изисква човешка намеса навсякъде по веригата — от орснта, през прибирането на реколтата та до преработката. Ако се изпонатръшкат чадт от фермерите или ги затворят под карантина в ”онлайн” режим ....
    Непрекъснато четеме за Амазон колко технологичен бил —дронове, роботи и т.н. Посещавал съм дистрибуторски центрове на Амазон —над 50% от дейностите се извършват на ръка от хора, като почнеш приемането на стока от доставчик та свършиш с опаковането на поръчка за изпращане.
    Жалко, че не дават там да се снима, иначе щях да спретна една фотоновина.

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"
  15. 15
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  16. 16 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2772 Любопитно

    До коментар [#13] от "hamiltonf":

    В България куриерите спряха ли работа?

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"
  17. 17 Профил на Барбас-Шехерезадов-КапуТски
    Барбас-Шехерезадов-КапуТски
    Рейтинг: 236 Неутрално

    Ако има нещо положително в цялата работа е това, че най накрая България ще тръгне към дигитализация, е-услуги и гъвкав home office режим. За повечето български работодатели до сега това беше тема табу. Да са живи и здрави ИТ та на такива фирми, които са успели поне малко да модернизират българските фирми.

  18. 18 Профил на Барбас-Шехерезадов-КапуТски
    Барбас-Шехерезадов-КапуТски
    Рейтинг: 236 Неутрално

    До коментар [#13] от "hamiltonf":

    Работят.

  19. 19 Профил на Барбас-Шехерезадов-КапуТски
    Барбас-Шехерезадов-КапуТски
    Рейтинг: 236 Неутрално

    До коментар [#14] от "DDR":

    Над 50% в Амазон докато в бг този процент е 99%. Та казваш, че Амазон са зле а?😁

  20. 20 Профил на Барбас-Шехерезадов-КапуТски
    Барбас-Шехерезадов-КапуТски
    Рейтинг: 236 Неутрално
  21. 21 Профил на Барбас-Шехерезадов-КапуТски
    Барбас-Шехерезадов-КапуТски
    Рейтинг: 236 Неутрално

    До коментар [#8] от "КМЕТ В СЯНКА":

    🤣🤣🤣🤣🤣

  22. 22 Профил на kipe
    kipe
    Рейтинг: 449 Неутрално

    На вниманието на журналистите: не можете ли вместо "аутсортсвам", да употребите на български превъзлагам?

  23. 23 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4385 Неутрално

    До коментар [#18] от "Иво Станчев":

    Е, браво, вчера ми обясняваха, че след 15 дни ще изпълняват поръчки.

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  24. 24 Профил на Bob
    Bob
    Рейтинг: 36 Неутрално

    Простаков само затвори хората да си седят дома. Ама е сега ше разберете що е туй неадекват. И ше си проклинате дните, къде не станахте на един протест да идете, да се бутне тоя тип и малоумната му шайка. Маски и средства за дезинфекция- нема. Защитни облекла- нема. Антивирусни медикаменти у аптеките- нема. Границите- отворени. Оня ден 6 самолета от Италия са кацнали, на летището мерки- нема. Жена от Австрия каца, показва летището, вика кьорав контрол нема. Вчера една жена, жестомимичен преводач, ѝ чета пост относно глухоням младеж със симптоми, как го разкарват и връщат от 3 болници, без да му се вземе проба. Ама зомбаците викат "адмирациЙ". Държавата е у ръцете на полуграмотник с подкрепата на олигавени плиткочели зомбаци.
    Това е положението.

    ТiКвАТа Ке ПаДНе, 2020
  25. 25 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1995 Неутрално

    "Бизнеса" няма да има проблем, стига да се разберат как да си подадат рушвета - без корупция никакъв бизнес не става = така работи системата при капитализъм.

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  26. 26 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5597 Неутрално

    До коментар [#14] от "DDR":

    Има вече роботизирани трактори с ГПС автоматично дистанционно управление , които орат с перфектно качество.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  27. 27 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5597 Неутрално

    До коментар [#21] от "Иво Станчев":

    Споко, все ще се намерят утешители.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  28. 28 Профил на kipe
    kipe
    Рейтинг: 449 Весело

    До коментар [#15] от "Моа Преател Тайпи":

    Ха, ха, бесни сте, нали, плановете и подготовката на пуча беше в ход за пролетта римейк на 2013 г., но май вируса ви попречи. Гледам и на трифонов само това му е болката, че дневният ред е вече друг.

  29. 29 Профил на Bob
    Bob
    Рейтинг: 36 Неутрално

    Е вижте какви оглупелници му пишат на стената на тикваро, е четете. И вчера пусках такива, ей ви и днес четиво, от преди 5 минути е.
    ----
    "Galia Gospodinova ВЛАОДАРИМ И НА ЩТАЖАТ НА ХОРАТА КОИТО ВИДЯХМЕ КАК СЕ СПРАВЯТ И КАК И ТЕ ТАРЧАТ С ВАС И ПРАВИТЕ ВСИЧКО . ВИЕ В,ЕХТЕ НАИ ДОБРИТЕ РЕШЕНИЕЯ ЗА ДА БАДАТ ПОНЕ 70 % Ot xoрата да се си в кащти. БРАВО НА ВАС И ДА ПРОДАЛЖАВАТЕ ДА СЕ ПАЗИТЕ ВСИЧКИ БАЛГАРИ ДА ГИ ИНФОРМИРАТЕ И ДА ДАВАТЕ СЬВЕТИ И МЕРКИ ДА СЕ ПАЗИМ БОГ ДА ПАЗИ БЬЛГАРИЯ И ВСИЧКИ БЬЛГАРИ И ГРИПАТ ДА СИ ОТИДЕ МНОГО ПО БАРЗО..."
    ----

    ТiКвАТа Ке ПаДНе, 2020
  30. 30
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  31. 31
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  32. 32 Профил на Scorpi_4404
    Scorpi_4404
    Рейтинг: 606 Неутрално

    Тъпа статия, типична за " Дневник "...:-(

    Опознай себе си...Нищо излишно.
  33. 33 Профил на our12595545
    our12595545
    Рейтинг: 526 Разстроено

    Хоум офис, разбирай отговаряне на мейли с ок и съгласен съм или не, не съм съгласен. Демек хора, които са безполезни и в офиса.

  34. 34 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2772 Неутрално

    До коментар [#19] от "Иво Станчев":

    Казвам как седят нещата вследствие на лични впечатления и разговори. Не разбирам, каква е идеята на въпроса ви?

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"
  35. 35 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2772 Неутрално

    До коментар [#26] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Радвам се. То и автомати за заваряване на тръби има и за хотизонталите и вертикалите по резервуарите и съдовете, ама пск си трябва едно човеченце ...в терена.

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"
  36. 36 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1951 Неутрално

    Решението където е възможно да се работи "отвкъщи" е правилно. Без да има епидемии и извънредни мерки се практикува за улеснение на съответния работник или служител, когато му се налага да отсъства за кратко време.
    Отрицателният ефект върху икономиката ще бъде огромен. Ще се предприемат много непрецизни и дори неправилни решения. Които могат да бъдат коригирани. Някой може ли да даде мъдри напътствия какви мерки да се предприемат? Включително с примери от други страни.

  37. 37 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1951 Неутрално

    Хоум офис, разбирай отговаряне на мейли с ок и съгласен съм или не, не съм съгласен. Демек хора, които са безполезни и в офиса.
    —цитат от коментар 33 на our12595545

    Дотолкова ли се пристират познанията Ви? Работата от вкъщи може да включва и много други дейности.

  38. 38 Профил на Armagedon
    Armagedon
    Рейтинг: 690 Неутрално

    Че е трудно да се работи в условията на форсмажорни обстоятелства е безспорно.Но ще можем ли ние гражданите да се позовем на тези обстоятелства при възникването на проблеми във връзка с това.Например при закъснение за плащане на ток,вода,телефон,за вноски по заем и други проблеми свързани с работното време на фирмените офиси.Нали разбирате че един 65-80 годишен възрастен човек не ще може да се справи с модерните технологии.Според мен при обявеното извънредно положение би трябвало да има и одължен гратисен период по плащанията за услуги и др.И това не е най-лошото.Както някои тук вече споменаха за сривове в мрежата,така би било възможно и сривове във всяко едно направление от тока например до снабдяването с храни,горива и с лекарства.Представете си,че няма ток.Как ще функционира Държавата и какво следва,след това,при положение че всичко спре?

  39. 39 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 1446 Неутрално

    Като чета някой от неадкватните коментари разбирам защо вчера се купуваха по 10 стека тоалетна хартия и 20кила ориз....Особено тези за "дистанционото земеделие".....
    Интересно ми е да видя как се окабелява и сглобява медициска машина......"дистанционо"

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  40. 40 Профил на our12595545
    our12595545
    Рейтинг: 526 Неутрално

    До коментар [#37] от "zhivko6461":

    Извън програмисти, кол центрове и свободни професии от вкъщи няма какво сериозно да свършите. Да не говорим за производство, че все пак трябва и да се яде.

  41. 41 Профил на 911
    911
    Рейтинг: 787 Неутрално

    До коментар [#17] от "Иво Станчев":

    Да, това поне е хубаво -

    "Кодексът на труда трябва да бъде обновен с текстове, свързани с дистанционната работа."

    Това може да спести както разходи на фирмите, така и време о разходи на служителите, а най-вече - да разбие монопола на концентрирания бизнес център, какъвто е София - в крайна сметка, от пренаселването на София никой няма интерес.

  42. 42 Профил на Ох леле
    Ох леле
    Рейтинг: 283 Неутрално

    Сега селяните програмисти ще се приберат ли по градовете да работят от вкъщи или ь ще стоят в София?

  43. 43 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1951 Неутрално

    До коментар [#37] от "zhivko6461":Извън програмисти, кол центрове и свободни професии от вкъщи няма какво сериозно да свършите. Да не говорим за производство, че все пак трябва и да се яде.
    —цитат от коментар 40 на our12595545

    С производството са свързани конструктори и технолози. Те могат да ограничат присъствието си в производствените бази като работят вкъщи и изпращат документите по електронен път.
    Част от контролните дейности в производството са свързани с проверка на документи. Не е задължително всички проверяващи, проверявани и други свързани лица да присъстват физически непрекъснато на едно и също място.
    Голяма част от много други дейности, свързани със счетоводство, човешки ресурси и т.н. също могат да се извършват без изпълнителят да е на работното си място.

  44. 44 Профил на our12595545
    our12595545
    Рейтинг: 526 Неутрално

    До коментар [#43] от "zhivko6461":

    Аз нали това ти обяснявам, хоум офис за тотално безполезни хора за производствения процес. Хлябът си се изпича чудесно и без технологът да е в цеха.

  45. 45 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1692 Неутрално

    До коментар [#37] от "zhivko6461":

    Някои хора считат за работа единствено копането с мотика и карането на такси.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  46. 46 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1723 Неутрално

    Роботещите във офиси могат да работят от вкъщи. А на Бай Иван, работникът от завода, как ще му осигурим домашни условия за работа? В България над 80 % от трудещите се работят в заводи или с клиенти /в магазина, например/. Заводите и такива търговски и фиансови институции често се пълнят с хора. За тях никой нищо не казва. Но иначе четем за една малка група книжни плъхове от офиса, които щели да работят у дома.

    И нещо друго - от работещите в заводите, поне 1/3 са хора над 60-годишна възраст. Потенциални жертви, както знаем от статистиката досега. Коронавирусът убива основно възрастни хора и в много по-малка степен такива на средна възраст или деца. Защо още никъде не е оповестено какви мерки ще се прилагат за опазването на живота точно на тези възрастни хора? Дали ще се пускат в отпуск, дали ще им се дават специални предпазни средства, какво ще се прави?

    "Виж, приятелю, на този свят има два типа хора - тези със заредените пистолети и тези, които копаят. Ти копаеш!"
  47. 47 Профил на our12595545
    our12595545
    Рейтинг: 526 Неутрално

    До коментар [#45] от "Darth Plagueis":

    Ако няма кой да копа с мотика, ще си ядеш банковата карта, щото високата ти квалификация, не е достатъчна да те изхранва и облича.

  48. 48 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1692 Неутрално

    До коментар [#47] от "our12595545":

    Радвам се на оценката ти, само да те светна, че ако нямаш банкова карта нема да можеш да си купиш мотиката, нито да имаш кво да копаш.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  49. 49 Профил на highspirited
    highspirited
    Рейтинг: 238 Неутрално

    До коментар [#18] от "Иво Станчев":Е, браво, вчера ми обясняваха, че след 15 дни ще изпълняват поръчки.
    —цитат от коментар 23 на hamiltonf


    Аз написах, че при поръчка в онлайн магазин ми писаха, че след 15 дни ще бъде обработена, от днес вече е 30 дни. Причината е че били затрупани с поръчки, иначе за куриерите незнам.

  50. 50 Профил на qtl36551020
    qtl36551020
    Рейтинг: 376 Неутрално

    не ми пука за тия дето работят от вкъщи хляб от вкъщи не можеш да се пройзведе стига с тия ИТ специалисти и без тях можем ама без другите не.

  51. 51 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1692 Неутрално

    До коментар [#50] от "qtl36551020":

    Мхм, може, да знаеш...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  52. 52 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5597 Весело

    До коментар [#39] от "Willy Messerschmitt":

    Питай другаря Велев. Той е от твоите.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  53. 53 Профил на 06210311
    06210311
    Рейтинг: 352 Неутрално

    Опасявам се, че така насърчаваният "хоум офис" модел на работа няма да сработи ако тази криза продължи повече от първоначално обявения период до края на месеца. Простата причина за това е, че цялата онлайн индустрия по света, макар и силно процъфтяваща, в крайната си точна да действие и резултат минава винаги офлайн. И ако офлайн света застине и не може да плаща, (почти) всичко онлайн би загубило смисъл.

  54. 54 Профил на alray
    alray
    Рейтинг: 404 Неутрално

    До коментар [#13] от "hamiltonf":

    Работят!!

  55. 55 Профил на pavian
    pavian
    Рейтинг: 809 Весело

    До коментар [#44] от "our12595545":

    Умрем нЕкой "творец на блага" да подценява работата "на бюро". Да ти кажа - и то си е истинска работа, често пъти по-важна и отговорна от физическата.

  56. 56 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1951 Неутрално

    До коментар [#43] от "zhivko6461":Аз нали това ти обяснявам, хоум офис за тотално безполезни хора за производствения процес. Хлябът си се изпича чудесно и без технологът да е в цеха.
    —цитат от коментар 44 на our12595545

    До коментар [#37] от "zhivko6461":Някои хора считат за работа единствено копането с мотика и карането на такси.
    —цитат от коментар 45 на Darth Plagueis

    Заслужава ли си да обяснавам, че конструктори, технолози, и другите споменати от мен професии не са тотално безполезни? Ами ако "our12595545" пожелае да му докажа, че джамът наистина е стъкло, да му посоча по-високо от Витоша и по-глибоко от Искаро? Как ли бих могъл да му докажа, че жирафът в зоопарка е истинско живо животно???

  57. 57 Профил на 06210311
    06210311
    Рейтинг: 352 Неутрално

    [quote#37:"zhivko6461"][/quote]

    Да, така е - огромен брой дейности могат да бъдат вършени онлайн, включително от дома. Важният въпрос обаче е дали и до кога някой отсреща ще може да плаща за тези дейности?

  58. 58 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1580 Весело

    До коментар [#44] от "our12595545":

    Колко ми е хубаво да чуя отново мнението на авангарда и хегемона - работническата класа, за гнилата научно-техническа интелигенция.
    От 30 г. не бях слушал такива бръщолевения.....
    Преди 30 г. като конструктор на радиоелектронна апаратура се наслушах на тези глупости......

    Живеем във времена на суши, фондю и жулиен, а аз продължавам да обичам кюфтенца с пържени картофки и баничка с боза. Моята простотия край няма!
  59. 59 Профил на pavian
    pavian
    Рейтинг: 809 Неутрално

    До коментар [#57] от "06210311":

    Ми те и в офиса да се вършат - пак няма да има кой да плаща за тях. Темата е не дали физическата работа е по-важна, или тази на бюро. Темата е, че хората, които могат да работят онлайн, ще бъдат извадени от градския транспорт и административните сгради и това ще ограничи разпространението на вируса. Демек ще увеличи шансовете и за работещите с ръцете си.

  60. 60 Профил на 06210311
    06210311
    Рейтинг: 352 Неутрално

    До коментар [#59] от "pavian":

    Безспорно е така! Коментарът ми беше от гледна точка, че ако не дай Боже дълго време огромната част от обществото остане в невъзможност да върши своята офлайн работа, онлайн същата ще започне да се обезсмисля понеже няма да има как да бъде плащано за нея. Без никакво значение къде точно се намира човека с компютъра вързан в интернет. Дано успеем бързо да преодолеем тази епидемия.

  61. 61 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7889 Неутрално

    Някои отдавна работят така.

  62. 62 Профил на Armagedon
    Armagedon
    Рейтинг: 690 Неутрално

    За "хоум офисът" трябва скоростен интернет.Това първо.Второ.Трябва и подръжка,защото хакерчета това и чакат,да те захлупят" с някое и друго вирусче и после кой пил,пил,кой ял,ял кой евал,евал,а трябва да се плаща.Към ИТ специалистите имам един риторичен въпрос.Абе защо във електроните "вестници"няма кръстословици а във хартиените има,че и специални издания се появяват от време на време пълни снръстословици.Да не би да е много или почти невъзможно да се съставят такива програми,с които да се постне една кръстословица.

  63. 63
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  64. 64 Профил на pbs
    pbs
    Рейтинг: 230 Неутрално

    Какъв онлайн режим??? Всичко е отворено

  65. 65 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1995 Весело

    До коментар [#37] от "zhivko6461":Извън програмисти, кол центрове и свободни професии от вкъщи няма какво сериозно да свършите. Да не говорим за производство, че все пак трябва и да се яде.
    —цитат от коментар 40 на our12595545


    Дори може да бъдеш лекуван дистанционно, ама това го пробва преди години американската армия в Албания, отчетоха си резултатите, и приключиха. Но пък доказаха че може да те прегледа специалист или екип специалисти въпреки че у градчето ти има само едно джипи. Сега остава на българина да му уври дебелата глава и да си поиска е-правителство с адекватна е-администрация, е-образование и евентуално вместо пететажни болници без лекари, да има пунктове с фелдшери+як интернет и връзка с лекари специалисти от друг град. А дано, ама надали...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  66. 66 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1692 Неутрално

    До коментар [#62] от "Armagedon":

    Кръстословиците се правят със софтуер в последните 20 години.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  67. 67 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1692 Неутрално

    До коментар [#63] от "our12595545":

    Ми копай тогава 😁😁

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  68. 68 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1692 Неутрално

    До коментар [#57] от "06210311":

    В реалния свят хартиените пари нямат особен смисъл. Въпросът ти е потресаващо неадекватен.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  69. 69 Профил на Slick
    Slick
    Рейтинг: 464 Неутрално

    Как правителството ще компенсира бизнеса? Какви мерки за облекчаване на кризата ще предприеме комунустическа партия ГРОБ?

  70. 70 Профил на FixeR
    FixeR
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Аз съм бако ви Гошо, дето кара автобус 34. От днес работя онлайн от вкъщи. Значи, уважаеми пътници, ключът е под задната десна гума. Първа скорост е налево и назад, втората напред и те така си вървят. Вратите се отварят с червените копчета вдесно. Спирките си ги знаете, на почивките на обръщалото минете един път рейса с парцала. За повече подробности, следвайте ме у фейса и карайте внмателно!

  71. 71 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 4161 Неутрално

    UNITED EU UNION

    Ха ха ха.
    сетил се да Комуниркира?

    Падайки долу, в режим,
    долно се конституира.

    Бизнесът отдава е влязал под КРБ и кожата на режима.
    С просвета света на www: просветете се.

    "Бизнесът влиза в онлайн режим"

  72. 72 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1995 Весело

    Как правителството ще компенсира бизнеса? Какви мерки за облекчаване на кризата ще предприеме комунустическа партия ГРОБ?
    —цитат от коментар 69 на Slick


    Това е лесно — нЕколко месеца да му спестят "държавните мерки за облекчаване". Ако не, поне първо да опитат мерките върху животни, че после върху бизнеса, щото десетте най-опасни думи на английски били:

    "Здравейте, аз съм от правителството и съм тук, за да помогна."

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  73. 73 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1951 Неутрално

    [quote#37:"zhivko6461"]
    —цитат от коментар 57 на 06210311
    Да, така е - огромен брой дейности могат да бъдат вършени онлайн, включително от дома. Важният въпрос обаче е дали и до кога някой отсреща ще може да плаща за тези дейности?[/quote]
    С тези свои дейности съответните работници и служители ще заработват от "вкъщи" трудовите си възнаграждения. Които ще бъдат изплащани от тези, които ги плащат когато работят на традиционното си работно място. Може да се създаде необходимата организация.

  74. 74 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1951 Неутрално

    До коментар [#48] от "Darth Plagueis":И мотиката и земята са си мои, па ти си яж хартийките или пластиките. В краен случай паси трева от градинките.
    —цитат от коментар 63 на our12595545

    Не допускате ли вариант, при който хората си заработват трудовите вазнаграждения с различен вид дейност - обработване на земята с мотика и други средства; животновъдство; със струг, фреза или други металообработващи машини; управлявление на транспортни средства; лекуване и предпазване от заболявания; с различни дейности, изпълнявани с компютър; строителство; писане на книги; рисуване на картини; производство на различни продукти - хранителни и нехранителни; ремонтни и други услуги ...?

  75. 75 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 637 Неутрално

    Хоум офис, разбирай отговаряне на мейли с ок и съгласен съм или не, не съм съгласен. Демек хора, които са безполезни и в офиса.
    —цитат от коментар 33 на our12595545


    Друго си е да пренасяш папките между кабинетите!
    Отговорна работа!
    :)

  76. 76 Профил на grigoo
    grigoo
    Рейтинг: 686 Неутрално

    Почти всички, които работят на компютър могат да работят от вкъщи, аз съм видеомонтажист и аниматор и работя от вкъщи от 2 години. Всички дизайнери, програмисти, счетоводители, архитекти и всякакви други професии, които са свързани с работа на компютър трябва да работят от вкъщи. Няма как да се срине мрежата при положение, че трафика е един и същ, дали ще пратиш мейл или голям видеофайл от офиса или от домашния ти интернет е едно и също.

  77. 77 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2448 Неутрално

    То па един бизнес, калинките в бизнеса при олигополите нямат административен капацитет! Видя се какво стана с няколко немски вериги, през соца и след соросовата атака на Виденов по-лесно беше снабдяването!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  78. 78 Профил на doxen
    doxen
    Рейтинг: 563 Неутрално

    До коментар [#22] от "kipe":

    Е, те нямат чак толкова богат речник нито познания по български език.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK