"Уизер" съкрати 19% от персонала и намали заплатите

"Уизер" съкрати 19% от персонала и намали заплатите

© Надежда Чипева, Капитал



Нискобюджетният превозвач "Уизер" (Wizz Air), който изпълнява полети и до България, обяви, че ще завърши финансовата година (завършваща на 31 март 2019 г.) с около 350 млн. евро чиста печалба, след като само през март трафикът падна с 34% заради коронавируса спрямо 2019 г.


В момента компанията използва едва 3% от капацитета си в сравнение с преди кризата. Компанията съкращава 1000 служители (19% от всички) и предупреждава, че вероятно този процес ще продължи. За 2021 г. заплатите се орязват с 14%, а тези на ръководството - с 22%.


Компанията посочва, че заради коронавируса за четвъртото тримесечие на финансовата 2020 г. ще отчете 70-80 млн. евро загуби главно заради драстичния спад в полетите в периода март-май.




Превозвачът обявява, че на този етап не може да прави прогнози за финансовите си резултати до края на идната финансова година, но посочва, че има "отлична" ликвидност от 1.5 млрд. евро в брой към края на март.


Посочва, че след разпространението на заразата в Европа е изпълнил редица полети по репатриране на граждани в Европа, Централна Азия, Северна Африка и Северна Америка. Освен това си изпълнени няколко полета между Китай и Унгария по поръчка на унгарското правителство за доставка на медицински средства.


В краткосрочен план компанията ще продължи да нагажда капацитета към търсенето на пазара и очаква след нормализиране на ситуацията да продължи с плановете си по увеличаване на капацитета с 15% годишно. Освен това посочва, че по план върви отварянето на база в Абу Даби.


В същото време обявява, че до края на 2023 г. поетапно ще върне взетите на лизинг 32 самолета с изтичането на договорите за тях.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (26)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на #ОСТАВКА
    #ОСТАВКА
    Рейтинг: 2169 Неутрално

    Тъжно е това, но няма начин. Не сме министри да ходим до ОЕА като Караниколов, дупе път да види

  2. 2 Профил на stein
    stein
    Рейтинг: 799 Неутрално

    Ще бъде кофти, ако фалират.

    "Свободата започва там, където свършва невежеството." Виктор Юго.
  3. 3 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 783 Неутрално

    дано не глътнат вода, че май имаха няколко десетки 321 Нео поръчани, а те вноските си вървят

  4. 4 Профил на Dankol
    Dankol
    Рейтинг: 761 Неутрално

    И да фалират - други ще се появят на тяхното място . Хората се научиха да летят с нискобюджетни компании и едва ли ще ходят всички при големите . Както има премиум марки при автомобилите и по-евтини марки , така ще си остане и при въздухоплаването.

  5. 5 Профил на Rocketman
    Rocketman
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Ще бъде кофти, ако фалират.
    —цитат от коментар 2 на stein


    Личи си, че си чел статията отгоре отгоре. При ликвидност от 1,5 млрд. евро в брой трудно ще фалираш. 😁😁😁

  6. 6 Профил на J.J.
    J.J.
    Рейтинг: 927 Неутрално

    До коментар [#2] от "stein":

    Ryanair и Wizzair са едни от най-добре подготвените авикомпании за подобна криза. Вижте каква ликвидност поддържат:

    "Превозвачът обявява, че на този етап не може да прави прогнози за финансовите си резултати до края на идната финансова година, но посочва, че има "отлична" ликвидност от 1.5 млрд. евро в брой към края на март." (от статията горе).

    Според тази статия (https://centreforaviation.com/analysis/reports/wizz-air--ryanair-lead-europe-on-liquidity-for-covid-19-517608 ) това са средствата от 176 дни приходи. Подобна е ситуацията и с Ryanair, които поддържат 170 дни приходи в ликвидност:

    "As at 12-Mar-2020, Ryanair Group has liquidity of EUR4 billion, equivalent to 47% of revenue (based on calendar 2019 revenue), the second highest proportion of any European airline group (after Wizz Air, which had 48% at 31-Dec-2019)."

    Проблематични са по-скоро Lufthansa, както разбира се и Norwegian. Ако първите се очаква да бъдат подкрепени от няколко правителства, заради статута си, то Norwegian вероятно ще имат проблеми съвсем скоро.

  7. 7 Профил на Georgi Todorov
    Georgi Todorov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Разполагат с 1.5 млрд кеш и въпреки това прибягват до съкращения, което е показателно за очакванията им

  8. 8 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1132 Неутрално

    До коментар [#4] от "Dankol":

    Спорно е. Тези компании имат странен бизнес модел и изискват огромно количество пари и доверие да тръгнат. Няколко фалита и инвеститорите ще се замислят. В момента се готви да се излеят няколко хиляди милиарда за да не изчезне това доверие, но дали ще са достатъчни един бог знае. В предишната криза примерно, най-стабилни се оказаха скъпите марки, а не тези заложили на по-ниска цена. В тази какво ще е, ако сме живи ще разберем.

  9. 9 Профил на Neto
    Neto
    Рейтинг: 12 Неутрално

    До коментар [#2] от "stein":

    Имат няколко милиарда кеш!
    Няма как да фалират скоро...

  10. 10 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1035 Неутрално

    Тези 1.5 милиарда, с които разполагат, са от предварително закупени билети за полети, които няма да бъдат изпълнени.
    Пари не връщат. Дават ваучер за след 2 години, но то не се знае ще ги има ли дотогава.
    Имейл и електронна форма за връщане на парите няма. Има телефон, но платен, 30 цента на минута - звъннеш, послушаш музика няколко минути, пък се откажеш.
    Не че ги виня де, те всички авиокомпании в момента са така.

  11. 11 Профил на The Shadow
    The Shadow
    Рейтинг: 1822 Любопитно

    Уиз са едни от малкото, които в момента летят.
    Включително София-Лондон
    Нямам търпение да рестартират и другите маршрути скоро.

    “In a world of 7 billion people, we, 500 million Europeans, will have to stick together, or European prosperity and values will both go down the drain” A.Merkel
  12. 12 Профил на aqua_blue
    aqua_blue
    Рейтинг: 484 Неутрално

    Нормално е да се свият докато за укрепят и запазят докато премине всичко това.

  13. 13 Профил на upw39647678
    upw39647678
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Нискобюджетните най-лесно ще оцелеят. И в статията се казва че Уиз и Райън може би ще са единствените, които няма да искат държавна помощ.
    Причината за това е проста. Бизнес модела им е да държат разходите ниски. Те намят представителства във всеки голям град, нямат стотици служители на всяко летище.
    Поддръжка на самолети, почистване, агентиране, дори бординг - всичко им е аутсорснато.
    И сега като не летят лоукостите имат драстично по-малко разходи от мастодонтите.

  14. 14 Профил на edin drugii
    edin drugii
    Рейтинг: 2674 Неутрално

    До коментар [#3] от "carmello":

    Един Еър бус струва около 200 милиона евро , а техните са най добрите .

  15. 15 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8181 Любопитно

    Възобновяването на полетите Варна-Лондон е безумие, заяви изпълнителният директор на МБАЛ “Света Анна - Варна” д-р Красимир Петров.

    Wizz Air възобновява полетите между Варна и Лондон.По данни на авиокомпанията е предвидено да се изпълнява три пъти седмично – вторник, четвъртък и събота.

    [email protected]
  16. 16 Профил на georgi_ww
    georgi_ww
    Рейтинг: 623 Неутрално

    Само с каране на сезонни работници до Англия (и скоро до Германия) няма как да цъфнат и да вържат. В момента, в който държавите се отпушат, ще наваксат бързо.

  17. 17 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 698 Любопитно

    До коментар [#7] от "Georgi Todorov":

    Много зависи каква ще е инфлацията, когато неизбежно завъртим печатниците за пари за да спасяваме икономиките ...

    Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald Reagan
  18. 18 Профил на Whoops
    Whoops
    Рейтинг: 555 Неутрално

    До коментар [#10] от "Камен":


    Пари не връщат. Дават ваучер за след 2 години, но то не се знае ще ги има ли дотогава.Имейл и електронна форма за връщане на парите няма. Има телефон, но платен, 30 цента на минута - звъннеш, послушаш музика няколко минути, пък се откажеш. Не че ги виня де, те всички авиокомпании в момента са така.
    —цитат от коментар 10 на Камен


    Всъщност не е така - при отменен полет има форма през която да получиш ваучер и след това да заявиш ваучерът да се преобразува във върнати пари. Ваучерът е за 120% от стойността на билета и така се опитват да те мотивират да не си искаш парите. Също няма краен срок за връщане, и казват че може да отнеме повече от не помня колко месеца беше.

  19. 19 Профил на Тони КОСТОВ
    Тони КОСТОВ
    Рейтинг: 820 Неутрално

    До коментар [#1] от "Ksharp":

    Търговският представител на Лакрима (пеефски) и Градус (първановчетата от Панагюрище).

  20. 20 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1177 Неутрално

    До коментар [#3] от "carmello":

    Форс мажор! Еърбъс също не иска клиентите им да фалират, ще намерят компромис.

  21. 21 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7993 Неутрално

    Много ще пострадат авиокомпаниите, всички са на този хал.

  22. 22 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 2224 Любопитно

    И защо всички и навсякъде пишат, че те летят от Лондон??? Те летят от Лутън, който е на 60 км (36 мили) от Лондон. С влака от летището до централен Лондон е повече от час, а с кола ако е в натовареното време не ти мърдат 2 часа. Все едно да се говори че летят до София ама да кацат в Пловдив, то от там до София е под 2 часа с кола :)

    На сеКУРити гардове (cgv37662786), малоумни (EUdefender) и тролове (Шака Зулу) не отговарям 😁
  23. 23 Профил на klecho
    klecho
    Рейтинг: 1167 Неутрално

    До коментар [#17] от "Торбалан":

    Просто правило номер 1: милиардерите и компаниите с милиардни активи, не могат да бъдат прецакани толкова ахмашки. Те са готови да се борят за парите си с всякакви средства. Включително такива, пред които Ковид-19 изглежда като детска играчка.

    Просто правило 2: поради 1, бленуваната от теб и други сериозно задлъжняли хиперинфлация, няма да се състои. По-скоро ни чака депресия.

  24. 24 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1434 Гневно

    Доста народ им набра на лилавите - те си изпълняваха полети, а че в това време никой нормален няма да тръгне да пътува (освен разни сезонни работници, които поради нищета са принудени да си продават г**а) тях не ги засягаше….казват на хората - ние летим - това, че вие не сте се явили за полета, не е наш проблем - пари няма да ви върнем. Чао.

  25. 25 Профил на forza
    forza
    Рейтинг: 779 Неутрално

    До коментар [#18] от "Whoops":

    До коментар [#10] от "Камен":
    Всъщност не е така - при отменен полет има форма през която да получиш ваучер и след това да заявиш ваучерът да се преобразува във върнати пари. Ваучерът е за 120% от стойността на билета и така се опитват да те мотивират да не си искаш парите. Също няма краен срок за връщане, и казват че може да отнеме повече от не помня колко месеца беше.
    —цитат от коментар 18 на Whoops


    Казват, че връщането на парите "може да отнеме повече от 60 дни", но без краен срок.
    Може и след 90 дни, може и след 190 или след 900.
    Някой ден, евентуално, може би, ще видим, ако всичко е наред и луната е в подходяща фаза...

    Но преди да поискаш връщане на парите никъде не пише и дума относно това условие.

  26. 26 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 1918 Любопитно

    "Нискобюджетният превозвач "Уизер" (Wizz Air), който изпълнява полети и до България, обяви, че ще завърши финансовата година (завършваща на 31 март 2019 г.)..."

    ?

    I Want To Believe




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK