Европейски одит показа, че 32% от пътищата в България са в лошо състояние

Европейски одит показа, че 32% от пътищата в България са в лошо състояние

© Георги Кожухаров



Магистралите в България са се удвоили след 2007 г. - от 418 км до 757 км през 2018 г., но след като бъдат построени, страната не се справя с поддържането им, а и не умее да планира адекватното изграждане на пътни връзки, се казва в анализ на Трансевропейската пътна мрежа (ТEN-T), който Европейската сметна палата (EСП) публикува във вторник, 21 април, написа "Капитал".


Одитната институция провери пътищата в четири държави-членки на Европейския съюз (ЕС) - България, Чешката република, Полша и Испания, и анализира как се харчат европейските фондове за пътища.


Одитът сочи още, че в България 32% от пътищата са в лошо състояние, а 27% - в средно. Данните показват още, че от проучените страни само в Испания състоянието на мрежата се счита като цяло за добро.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (39)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3187 Неутрално

    Брех...! Какъв подъл удар в гръб по стабилността! Европейското проучване хваща великите строители на пътища от ГЕРБ, съвсем неподготвени. Една трета от пътищата ни били в много лошо състояние, една трета в лошо и една трета стават за ползване. Пак сме в очакване на светлото бъдеще...!

    Бивш tww09306483.
  2. 2 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 2671 Весело

    Комунизма, БКП , ДС...вероятно ПУТИН + КГБ тоже. Тези европейски одитни неща са превзети от европейски ЛЕВИ сили, които искат да оклеветят правата ЛИБЕРАЛНАТА партийна линия, и това е ХИБРИДНА,....а може би супер хибридна война.

  3. 3 Профил на АмброзСП
    АмброзСП
    Рейтинг: 1030 Неутрално

    Ами вече има ТОЛсистема която трябва да акумулира средства.Сега е криза,но товарните си вървят и си плащат.Да видим догодина как ще е,дано и без вирус!

    Има три вида истина-моята,твоята и ИСТИНАТА Радев - ОСТАВКА
  4. 4 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1551 Неутрално

    Тия са некви джендери-грантаджии. Само злословят. Ако вземат да одитират ВиК ще си направят сепуко ли?

    Covid live matter. Stop the genocide.
  5. 5 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 2408 Неутрално

    От проверката в България, Чешката република, Полша и Испания, само в Испания състоянието на пътищата било добро. Нормално другите са посткомунистически държави, а всички помним и все още виждаме "магистралите" на вълнички. Бай ви Тошо така правеше пътища, некачествено.

    Анатема на комунизма!
  6. 6 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1551 Неутрално

    До коментар [#3] от "АмброзСП":

    В една територия решиха парите от тол системата да не се харчат за поддръжка на пътища. Какъв ли ще е резултата?

    Covid live matter. Stop the genocide.
  7. 7 Профил на Ale MI
    Ale MI
    Рейтинг: 382 Неутрално

    Да минат малко по обстойно през треторазредните артерии и да се хванат за главата тогава. Над 50% е реалната стойност.
    Вижте само новият булевард във Варна какво му се случи една година след построяването му!

  8. 8 Профил на Lilith
    Lilith
    Рейтинг: 714 Весело

    Спокойно народе!

    Сега ще излезе баш Строителят в тая държава и ще обясни, че тия от тоя одит нищо не разбират!

  9. 9 Профил на Ale MI
    Ale MI
    Рейтинг: 382 Неутрално

    До коментар [#5] от "anonim440":

    Глупчо, точно бай ти Тошо правеше най качествените пътища и до ден днешен.

  10. 10 Профил на shymi
    shymi
    Рейтинг: 372 Весело

    Спокойно народе!Сега ще излезе баш Строителят в тая държава и ще обясни, че тия от тоя одит нищо не разбират!
    —цитат от коментар 8 на lilithi


    И Гешев ще им вдигне обвинение за всяване на паника в смутни времена.

  11. 11 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 2671 Весело

    До коментар [#4] от "Цецо":

    Само ВИК и язовирите НЕ....Там навсякъде бъка от КОМУНИЗЪМ. Ами при 90% ВиК инфраструктура строена при КОМУНИЗЪМ !!? Тече си водата ....и заразява ЛИБЕРАЛНИТЕ ни души с комунистически вируси :) При ЯЗОВИРИТЕ е същото , макар и там да са ДЕМОКРАТИЗИРАНИ с над 300 малки ВЕЦА. Там се мисли за Народа. Дигата - комунистическата ( вяра никаква) трябва да се източва за да не настъпи БИБЛЕЙСКИ ПОТОП. Според мен ние дължим допълнителни ПАРИ на тези малки централи, защото са ни дали СИГУРНОСТ!!

  12. 12 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3139 Неутрално

    До коментар [#8] от "lilithi":

    Ей сега ще наскачат тиквите и ще ги обявят за соросоиди и т.н. /путински определения/

  13. 13 Профил на thu55655279
    thu55655279
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Да тестват и некоя чисто нова магистрала дали отговаря на западните стандарти за качество.

  14. 14 Профил на SaveBG
    SaveBG
    Рейтинг: 643 Любопитно

    Що така рутят стабилитета на Бойко тея мискини, бе? Строител на съвременна България е нашето слънчице. Той сам от сутрин до вечер инспектира тези ми ти аутобани, сам с двете си ръце плаща от джеба си да имаме пътна структУра, на която и Меркел и Макрон му завиждат. Има само видими резултати тук, няма скрито-покрито, няма ремонти и ремонти на ремонтите, няма дупки за милиони.
    Що така бе, завистни одитори???

  15. 15 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8247 Неутрално

    А къде отидоха милиардите?

  16. 16 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1237 Весело

    "Одитната институция провери пътищата в четири държави-членки на Европейския съюз (ЕС) - България, Чешката република, Полша и Испания, и анализира как се харчат европейските фондове за пътища."

    В статията обаче ни гък за изводите от анализа на одитната институция.
    Очевидно са че се харчат правилно, което тук няма как да се напише, та са направили гениалното откритие, че в Испания пътищата били по-добри. Сякаш не са били по-добри и преди 50, 100, че и 200 години, щото Испания е била империя, а България - турска, после съветска, дълбока провинция.
    Ни гък и за процентите в Чехия и Полша, което означава, че не са по-добри от нашите, иначе заглавието неминуемо щеше да е "Българските пътища - най-лоши в Европа".

    Надминахте международния раздел на "Работническо дело", браво........

    Знанието е сила, информацията - власт
  17. 17 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3187 Неутрално

    До коментар [#9] от "Ale MI":

    Пълни глупости...! Кое беше качествено по време на социализма? Много малко неща.
    В интерес на истината имаше определени участъци по първокласната мрежа, които бяха направени както трябва. Третокласната мрежа беше пълна скръб. За времето след социализма се разсипа почти всичко, защото поддържането е също толкова некачествено, колкото и строителството. При строителството и поддържането на пътища се краде в колосални мащаби. Дори и да не си специалист, с просто око се вижда как се изписват и прахосват пари. По основно ремонтирани пътища започват да се появяват цепнатини и дупки, за по-малко от година.

    Бивш tww09306483.
  18. 18 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4633 Весело

    Другарите от ДСБ и другарките от БСП очакваха много по-фрапиращи резултати...

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  19. 19 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3187 Неутрално

    До коментар [#16] от "pag":

    Ти какви анализи очакваш? Хората в прав текст ни казват, че един от всеки три километра пътища не става! Вторият от трите километра е в задоволително състояние. Тоест, 2/3 ти от пътищата ни са пълна скръб. Имай в предвид, че това е казано на крайно мекия и дипломатичен европейски тон.
    Пък ако изпитваш съмнения за пътищата в Полша и Чехия, разходи се до там за да видиш, че пътищата им са много по-добри от нашите. За Испания няма нужда да коментираме. Наистина са им много добри пътищата, ама не е само от това, че са били империя. ;)

    Бивш tww09306483.
  20. 20 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2239 Неутрално

    Да тестват и некоя чисто нова магистрала дали отговаря на западните стандарти за качество.
    —цитат от коментар 13 на thu55655279


    Не отговаря.
    И с просто око се вижда, че всичко е различно.
    Асфалтът е различен, полагането му е различно, маркировката - хоризонтална и вертикална е различна....

  21. 21 Профил на Косьо Генчев
    Косьо Генчев
    Рейтинг: 1312 Весело

    "Магистралите в България са се удвоили след 2007 г. - от 418 км до 757 км през 2018 г"

    Лъжат гадовете! Искат да ни кажат, че нашият любим първи партиен и държавен ръководител е построил по-малко от 757 - 418 = 339 км магистрали?! Как ни заблуждават само . . . че и били с лошо качество. Ние толкова пари, милиарди дадохме за тези магистрали, които по думите на нашият любим първи партиен и държавен ръководител, са кръвоносната система на държавата ни. Два пъти повече пари дадохме, отколкото построихме, и пак слушаме - лошо качество. Те тия, лъжци долни, на това което построи нашият любим първи партиен и държавен ръководител, само осевата линия не могат да боядисат за десет години!

  22. 22 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3187 Неутрално

    До коментар [#18] от "hamiltonf":

    Скоро минавал ли си по първокласния път Варна-Бургас? Ами през Айтоския проход?

    Бивш tww09306483.
  23. 23 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3187 Неутрално

    До коментар [#20] от "Virgin":

    Участъкът магистрала от Свиленград до границата с Капитан Андреево е сравнително нов. Не знам дали има и пет години. Вече се разпада... Хлътнал, нацепен, дупки и коловози. Ограничение от 90 километра в час. Иначе ГЕРБ-ерите по-горе не можеш им затвори устите...!

    Бивш tww09306483.
  24. 24 Профил на Косьо Генчев
    Косьо Генчев
    Рейтинг: 1312 Весело

    До коментар [#4] от "Цецо":
    "Тия са некви джендери-грантаджии. Само злословят. Ако вземат да одитират ВиК ще си направят сепуко ли?"

    'Ма да си го правят, бе! Те сепуко, ние секуро. К'во ни е на нас на ВиК-то - като гевгир си ни е! Я виж к'во става в Перник - нов водопровод от София, налягане "слънце", а вода в Перник пак няма. Как си мият ръцете по 23 пъти на ден, не ми го побира акълът!

  25. 25 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2793 Неутрално

    Поддръжката в България винаги е била слабо звено , не само за пътища, но и за обществени сгради - училища, болници и кметства. При соца и хотелите също бяха общствени и състоянието им беше плачевно. Сега хотелите са в много по-добро състояние отколкото при соца.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  26. 26 Профил на parcaleste
    parcaleste
    Рейтинг: 660 Неутрално

    32% са в лошо състояние, 40% са в ужасно, 20% са в плачевно и 8% в приемливо.

    Общо взето това е.

  27. 27 Профил на Taiga
    Taiga
    Рейтинг: 1274 Неутрално

    32% са в лошо състояние, останалите проценти - в още по-лошо.
    Чорбаджията - най-големият строител на България.

    "АМЕРИКАНСКИ ГЕОЛОЗИ, ПРОУЧВАЙКИ ПОРЕДНОТО НЕФТЕНО НАХОДИЩЕ НА США, С ИЗНЕНАДА УСТАНОВИХА, ЧЕ НАД НЕГО ИМА НЯКАКВА АРАБСКА ДЪРЖАВА"
  28. 28 Профил на 1gmbh1
    1gmbh1
    Рейтинг: 476 Неутрално

    "Одитната институция провери пътищата в четири държави-членки на Европейския съюз (ЕС) "

    Как е възможно така да злословят?
    Подопашници мръсни и лилави умнокрасивци.
    Соросоиди долни и хрантутници на А за Б.

  29. 29 Профил на okx24648652
    okx24648652
    Рейтинг: Неутрално

    Одит?
    Трябваше само една анкета по телефона.

  30. 30 Профил на Thrasimedes
    Thrasimedes
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Тази новина можеше да се напише и така: 41% от пътищата в България са в отлично състояние, а 27% - в средно.

    Ама нали медиите в България не са съвсем независими...

  31. 31 Профил на subsonic
    subsonic
    Рейтинг: 651 Весело

    Да връщат парите за винетките, или поне 2/3-ти от тях.

  32. 32 Профил на olimpipanov
    olimpipanov
    Рейтинг: 1061 Неутрално

    Да ама свинетката е 100 кинта. По междуселските пътища е потрес, даже има и част от магистрала, която е на дунавски вълни.

  33. 33 Профил на naskom44
    naskom44
    Рейтинг: 595 Неутрално

    Одитът сочи още, че в България 32% от пътищата са в лошо състояние, а 27% - в средно. Данните показват още, че от проучените страни само в Испания състоянието на мрежата се счита като цяло за добро.

    Доказаха го одиторите 50% от европейските средства се "усвояват"

  34. 34 Профил на army
    army
    Рейтинг: 666 Неутрално

    Дали процентът обаче не е в пъти повече ...

  35. 35 Профил на 911
    911
    Рейтинг: 833 Неутрално

    До коментар [#5] от "anonim440":

    Поредните глупости пишеш, но пък във форума са ти свикнали...

    Новината не е новина - очевидно е лошото качество на пътищата, със строежите на които бате ви Бойко се бие в гърдите.
    Очевидно е и лошата им планировка, както и лошата им поддръжка.

    Ако трябва да сме точни - май няма читав път, който да е построен/надграден или ремонтиран, откакто батко Бойко се зае с това. Единствено асфалтът на южното околовръстно шосе на София май засега устисква, но това не може да се каже за дупките от канавки, осветлението, маркировката, знаците....

    А и май все още се разследва кой е виновен за няколко жестоки катастрофи в последните години.

    Всъщност, всеки ден има по нещо, заради което бате Бойко трябва да си подава оставката. Но не го прави, както се казва - срам го е, но търпи.

  36. 36 Профил на 911
    911
    Рейтинг: 833 Неутрално

    До коментар [#30] от "Thrasimedes":

    За отлично в статията въобще не се споменава - вероятно думата е приемливо / сравнително безопасно.

    Отличен път направен от бакича няма. Няма и да има.

  37. 37 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4641 Неутрално

    "Европейски одит показа, че 32% от пътищата в България са в лошо състояние"

    Това звучи доста оптимистично!

  38. 38 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4641 Неутрално

    До коментар [#7] от "Ale MI":

    +++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    Масово пътищата у нас са в окаяно състояние!

  39. 39 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4641 Любопитно

    До коментар [#14] от "SaveBG":

    +++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    Нашите пътища са супер , ако ги гледаме от Космоса!!!!!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK