Продажбите на нови коли в България се сринаха с над 70% през април

Продажбите на нови коли в България се сринаха с над 70% през април

© Reuters



Продажбите на нови леки и лекотоварни автомобили през април - първия месец, минал изцяло под знака на извънредното положение заради коронавируса, бележат спад от 73%, показват данните за регистрациите на пътна полиция. През април са купени 1079 такива превозни средства, срещу 4021 година по-рано.


От обявяването на извънредното положение на 13 март в шоурумите не влиза почти никой, а сделки пред приключване се отказват, коментират от бранша. В търсене на варианти за стигане до клиентите официалните вносители залагат на повече дистанционни услуги, като целият път от избора на модел, през конфигурирането и одобрението на финансирането става он-лайн (повече вижте тук). Вече има и компании, които дори предлага доставка до дома на клиента на регистрирания нов автомобил.


В същото време се появяват и оферти за лизинг, при които вноските за определен период са за сметка на продавача. Сроковете са различни, като стигат до половин или една година.


При леките и лекотоварни автомобили втора ръка спадът в регистрациите е почти 60% (7750 този април в сравнение с 19 250 година по-рано). Това не е изненадващо както заради несигурността, така и заради невъзможността да се внасят коли от основния доставчик - Италия, която беше най-сериозно засегната от епидемията от коронавирус.


Срив от 91% при тировете




Продажбите на камионите над 12 тона, използвани основно в международния транспорт, са се сринали още по-сериозно с 91% при новите с едва 63 сделки и 54 на сто при употребяваните, показват още данните на "Пътна полиция".


За първите четири месеца на годината купените нови леки и лекотоварни автомобили са 8364, което е със 66% по-слаб резултат от четиримесечието на миналата година. При колите втора ръка в категориите регистрациите са 52 026, което е спад от 28 на сто.


При камионите с обща маса над 12 тона сривът за четиримесечието при новите е над 49%, формиран от 687 сделки, а при употребяваните 11% от 1273 продажби.


Регистрираните превозни средства са близо 4 млн.


Поглед към водените на отчет към 1 май пътни превозни средства в страната показва, че те са се увеличили с над 118 хиляди за година и в момента са почти 3.8 млн. броя. Сред тях най-много са леките автомобили - над 2.85 млн. (+82 366).


При леките коли продължава тенденцията за пренасочване на предпочитанията към дизеловите модели, които вече са почти 1.31 млн. или със 75 144 повече от 1 май 2019 година. Бензиновите са близо 1.25 млн., което е с почти 74 хил. по-малко. С почти 79 хил. бройки повече са леките коли на различни варианти на газ (279 402). Броят на хибридите се е увеличил с почти 3 хил. и те са 9356, докато регистрираните електромобили са с 566 повече към момента наброяват общо 1408.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (53)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на ages
    ages
    Рейтинг: 1115 Неутрално

    Скоро и пазарът на жилища ще се срине.

    Защо ако не да?!
  2. 2 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1775 Неутрално

    Още може, казал оптимиста

    мурзилка
  3. 3 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1181 Неутрално

    Дневник, можеше да сложите графиката с броя продадени автомобили от тази и предната година на една графика, щеше да бъде по-удобно.

  4. 4 Профил на ju.li
    ju.li
    Рейтинг: 1787 Неутрално

    Хората, които могат да си позволят нова кола, са преживяли лукановата зима. Не вярвам да си я купят, поне докато не се разбере как ще се развият събитията.
    Разберете, никой не вярва на нищо.

  5. 5 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 4175 Весело

    Държавата ни се е задръстила от автомобили - нови, стари, антични, каквито се сетим ! Изобщо никой не се вълнува, че авточамбазите на нови автомобили месец - два щели да имат по - ниски приходи !

  6. 6 Профил на ju.li
    ju.li
    Рейтинг: 1787 Весело

    Препоръчвам следващата статия да е за количествата продадени рояли 😁😁😁

  7. 7 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2753 Неутрално

    Продажбите са се сринали, ама услугите на лицензираните сервизи са все така кофти. Отново ме изпратиха за след 3 седмици за редовния ЗАДЪЛЖИТЕЛЕН преглед, по време на гаранционния период.

  8. 8 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 2354 Неутрално

    Коректно би било да се напише как е бил пазарът и в другите страни.

  9. 9 Профил на uje32596582
    uje32596582
    Рейтинг: 66 Весело

    Тулупите да одят пеша.

  10. 10 Профил на Рим
    Рим
    Рейтинг: 1599 Весело

    Продажбите на нови коли в България се сринаха с над 70% през април .
    —цитат от коментар 0 на Статия


    Следя автомобилния пазар в Германия! Там са най-точните индикатори и тенденции!
    Ако някой иска да се сдобие с добър немски автомобил втора употреба, точно сега е момента! Цените на автомобилите "втора ръка" в Германия падат драстично!
    Автомобилът задължително трябва да бъде купен директно от Германия!
    От никъде другаде!

    ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ
  11. 11 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 2354 Неутрално

    Скоро и пазарът на жилища ще се срине.
    —цитат от коментар 1 на ages


    Той се срина. Само че никой не пише.

  12. 12 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4471 Весело

    Да не съм чул някой да се оплаква от опашки в КАТ...

    Топ 3 на най-младите приватизатори в България при по-мащабните сделки: №1 Д. Пеееевски, №2 К. Нинова, №3 И. Прокопиев
  13. 13 Профил на irobot
    irobot
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#5] от "samoedin":

    Само ако се загледа човек в сериите на регистрационните номера, ще види как повече от 50% от колите са регистрирани в последната година-две. Коли 15-та употреба през 6 месеца си сменят собствениците, и се карат като за последно без собственика да си има хал хабер от техническото състояние, а при по-сериозни повреди се зазимяват на някой паркинг и се взема друг дарак, пак в незнайно техническо състояние.

  14. 14 Профил на Катапулт
    Катапулт
    Рейтинг: 1218 Неутрално

    Това да ни е проблемът.

    Impossible Is Nothing
  15. 15 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3253 Любопитно

    Голяма вълна. Защо да ме интересува това? Или, мързеливата бойкова администрация е закършила за пари? И се очаква ново стригане на стадото? 🤔

  16. 16 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3343 Неутрално

    Скоро и пазарът на жилища ще се срине.
    —цитат от коментар 1 на ages



    До коментар [#1] от "ages":


    До коментар [#11] от "4ort":

    Ама като почнете да изсипвате такива апокалиптични прогнози,които нямат връзка с реалността!
    Сриване е когато цените паднат минимум с 50%. Как си представяте цените на жилищата и наемите (в София) да паднат с 50%?! Дори и в село Горно нанадолнище в Силистренско няма да паднат с толкова.

  17. 17 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4248 Неутрално

    Важното е, че Слънчо фърчи с джипката. А министрите му - даже не се познават.

  18. 18 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1775 Неутрално

    дрън
    —цитат от коментар 10 на Рим


    Цените на автомобилите ползуващи горива тепърва ще спадат, щото въглеродни емисии, данъци и прочие в ония страни ще са все по-високи, а след време като ги забранят изцяло там, собствениците им ще плащат, за да се отърват от тях. Дори се чудя че такива машини, при това издухани до безкрай, все още държат високи цени в България.

    мурзилка
  19. 19 Профил на Николай Бучков
    Николай Бучков
    Рейтинг: 4357 Весело

    Има и положителна страна …..премиерът ще може да брои по-лесно !

  20. 20 Профил на Voiko
    Voiko
    Рейтинг: 2312 Неутрално

    При положение, че започна икономическа криза, която не се знае кога ще завърши никой не иска да си харчи парите и то за коли, ако разбира се има някаква. Кризата ще се отрази и върху покупките на недвижими имоти, а и банките ще спрат да раздават наляво и надясно ипотечни кредити.

  21. 21 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5196 Весело

    Старите не се продават, че новите

  22. 22 Профил на Тони КОСТОВ
    Тони КОСТОВ
    Рейтинг: 704 Неутрално

    Нови, стари - никой не прави излишни разходи. Гаражните майстори ще са на почит още дълго време.

  23. 23 Профил на edin drugii
    edin drugii
    Рейтинг: 2504 Неутрално

    До коментар [#16] от "deaf":

    ЗАвиси ,стига да има кой да им купува , във Варна парцели купувани по 5000 долара преди 10 години ,сега са си ги надули по 100-250000 евра , щото се виждало морето ,ама зад две сгради , в града руснаците продават ,ама все още на 50-60% по скъпо ,отколкото са купували преди 6-7 години ,при това амортизирани силно апартаменти в полузапдащи комплекси , в други градове по над 1000-1400 евра с общи части ,на чиста площ , е ,кой ще им купи , ще чакаме ,а нова кола може да си купи при тази ситуация някой много богат ,ама такива освен зърнарите дето им идват парички от ЕС без никакви изисквания срещу тях .

  24. 24 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3498 Неутрално

    До коментар [#1] от "ages":

    Добре е да се уточни, какво ще се срине в пазара на имоти? Сделките или цените? Предполагам, че и без друго сделките си намаляват. Цените обаче почти не мърдат. Към момента се продава се и се купува в краен случай. Само се чудя, как земята държи още такава цена...

    Бивш tww09306483.
  25. 25 Профил на lino_santino
    lino_santino
    Рейтинг: 1438 Неутрално

    Има едни 30% дето не са се сринали, та те ме учудват.
    Толко много олигарсчета май нема.

  26. 26 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2571 Неутрално

    изглежда че новото Парето ще е 70:30 вече

  27. 27 Профил на CINZANO - оправете си сайта!
    CINZANO - оправете си сайта!
    Рейтинг: 1140 Весело

    "...предлагам да замениш "срещу" с "в сравнение с"..."
    ----------------------------
    Ти що не слушаш редактора, а :)

    Мома, връщай 12 и 12А!
  28. 28 Профил на бАрни
    бАрни
    Рейтинг: 721 Гневно

    ГЕРБ/ГРОБ забрани на хората да пътуват с личните автомобили.Не било безопасно.С обществения транспорт е беопасно! Колко са нараснали покупките на автобуси,влакове и кораби?

  29. 29 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 2232 Неутрално

    Ама разбира се. Когато е несигурна обстановката, това е първото. Всеки си казва, че какво ми е на старата кола, ще изкара още година поне. Пък парите за новата да ги скатая за черни дни, че не се знае. Или да невзимам лизинг, който не е сигурно дали ще мога да изплащам.

  30. 30 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8462 Неутрално

    Навсякъде се сринаха, не само в България.

  31. 31 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3379 Неутрално

    До коментар [#24] от "Petleshev": Само се чудя, как земята държи още такава цена...

    Ами не я произвеждат вече

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  32. 32 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 2394 Неутрално

    Тенденцията е световна и няма как да е друго.
    Като мине вълната или по-скоро когато ние свикнем с новото положение, нещата ще си дойдат на място.

  33. 33 Профил на Brad Mehldau
    Brad Mehldau
    Рейтинг: 502 Неутрално

    Ганьо продължава да изкупува старите дизелови кошници на Европа и да им маха засръстените филтри, а ЕС да си затваря очите за това, като всъщност им идва перфектно, че ги отърваваме от тези душегубки. Добре, че има карантина, та намаля движението и въздухът се изчисти.

  34. 34 Профил на falkoneti
    falkoneti
    Рейтинг: 1050 Неутрално

    Ама на трошки как се засили не е истина. Не искали да пътуват в метрото и купуват всичко дето струва между 500 и 1000 лева.

  35. 35 Профил на falkoneti
    falkoneti
    Рейтинг: 1050 Неутрално

    До коментар [#33] от "Brad Mehldau":

    Слагам ти плюс за първата част. Обаче в центъра е ад движението и паркирането като преди. Единствено намаление на трафика се получава от това че децата са си в къщи.

  36. 36 Профил на Darcas
    Darcas
    Рейтинг: 1199 Неутрално

    В България трябва да се забрани вноса и управление на автомобили на повече от 10 години, а по-нататък и на повече от 5 години и да се затегне брутално техническия контрол на автомобилите. Същевременно да се оправят всички пътища, да се подмени малоумната сигнална система навсякъде с такава с изкуствен интелект, управляваща трафика в реално време. Както и да се подмени 90% състава на Пътна полиция с хора, които ще работят, а няма да пускат нарушители за 20левка. И брутални наказания за пътните терористи - отнемане на книжки, затвор и зверски глоби за опасните нарушения. 80% разбират само от терор.

    Фобиите и филиите са признак на ниско самочувствие и слугинаж
  37. 37 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1775 Неутрално

    Има едни 30% дето не са се сринали, та те ме учудват. Толко много олигарсчета май нема.
    —цитат от коментар 25 на lino_santino


    Те да не купуван по един автомобил, ходят направо с два тира за автомобили на магазина и затова 30% пазар, ама купени от 15 човека.

    мурзилка
  38. 38 Профил на frankfurtski
    frankfurtski
    Рейтинг: 293 Неутрално

    До коментар [#18] от "Маршалов":

    А ти си карай колелото.....

  39. 39 Профил на sja11638525
    sja11638525
    Рейтинг: 34 Неутрално

    В България трябва да се забрани вноса и управление на автомобили на повече от 10 години, а по-нататък и на повече от 5 години и да се затегне брутално техническия контрол на автомобилите. Същевременно да се оправят всички пътища, да се подмени малоумната сигнална система навсякъде с такава с изкуствен интелект, управляваща трафика в реално време. Както и да се подмени 90% състава на Пътна полиция с хора, които ще работят, а няма да пускат нарушители за 20левка. И брутални наказания за пътните терористи - отнемане на книжки, затвор и зверски глоби за опасните нарушения. 80% разбират само от терор.
    —цитат от коментар 36 на Darcas


    Направо да забранят автомобилите, как мислиш?

  40. 40 Профил на iavorski
    iavorski
    Рейтинг: 527 Неутрално

    До коментар [#39] от "sja11638525":

    Виж как е решен въпроса в Румъния. Елегантно, без забрани и все пак ефективно.

  41. 41 Профил на moreee
    moreee
    Рейтинг: 1289 Неутрално

    Нормално. Новите мотори с АдБлу и директно впръскване на бензина са голям боклук. Рисковано е да се купува кола произведена след 2015-та.

  42. 42 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1240 Неутрално

    До коментар [#16] от "deaf":

    Много смела прогноза. Не знам какво ще стане, но в момента никой не знае. Имаше една много хубава статия за петролните фючърси и как в един момент, не само си занулен, ами дължиш пари. Така че Пазарът е интересно нещо.....
    Прословутия фонд на Бъфет за нула време изгуби 40 милиарди, а после се оттърва от самолетните си акции, които до скоро им бяха като нарицателни. След този вирус всичко ще е различно, кое надолу, кое с пъти нагоре ще видим.

  43. 43 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3772 Разстроено

    До коментар [#13] от "irobot":

    "Коли 15-та употреба през 6 месеца си сменят собствениците, и се карат като за последно без собственика да си има хал хабер от техническото състояние, а при по-сериозни повреди се зазимяват на някой паркинг и се взема друг дарак, пак в незнайно техническо състояние."
    ===============
    Преди време щях да почна да споря с тебе.
    Наскоро спорих с един приятел, който има сервиз. Обяснявах, че всеки шум ме дразни, че никога не съм се пазарил, че на колата ми нищо не е отказвано...
    - Ти си изключение.
    Спрях да споря.

    Еретик
  44. 44 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1181 Неутрално

    Ако някой иска да се сдобие с добър немски автомобил втора употреба, точно сега е момента!
    —цитат от коментар 10 на Рим


    Дизел!

  45. 45 Профил на lil40655150
    lil40655150
    Рейтинг: Неутрално

    "При леките коли продължава тенденцията за пренасочване на предпочитанията към дизеловите модели"

    Крайно време е да се прекрати продажбата на дизелови автомобили в България и да се сложи един срок от 5 години, след който и движението им по пътищата да се забрани.

  46. 46 Профил на lil40655150
    lil40655150
    Рейтинг: Весело

    До коментар [#11] от "4ort":

    "Сринаха" се продажбите на имоти, не и цените.

  47. 47 Профил на ages
    ages
    Рейтинг: 1115 Неутрално

    До коментар [#16] от "deaf":

    То и колите не са поевтинели двойно, но продажбите на нови - в пъти. Цените на имотите колко ще паднат е друг въпрос. В продажбите обаче сривът е неизбежен. Хората купуват предимно с кредити.

    Защо ако не да?!
  48. 48 Профил на mandzo
    mandzo
    Рейтинг: 518 Неутрално

    До коментар [#16] от "deaf":

    Ами много ясно защо си го представят - "Гладна кокошка, просо сънува".

  49. 49 Профил на prx15601314
    prx15601314
    Рейтинг: 390 Неутрално

    Който е купил имот на 1000Е няма да го продаде на 800Е. Така че чакаме чакаме ама като нещата се оправят пак цените ще дръпнат нагоре. Продавачите на загуба няма да продадат, а купувачите изчакват какво ще се случи с кризата. Затова няма сделки

  50. 50 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2588 Неутрално

    Коректно би било да се напише как е бил пазарът и в другите страни.
    —цитат от коментар 8 на 4ort


    Руското никнеймче, ами каздвали сме ..
    Другаде е още по-зле ..

    А и автопазарът е само един от показателите ..
    Важен, наистина, по количеството коли можем да се ориентираме за машиностроене, металургия ..

    Самолетостроенето затвори, електрониката и тя не е по-различна, корабостроенето и транспорта и те са накъм изуй гащи!

    Какво идва след това ли .. банките, душа, световната финансова система, валутите и банките ..

    А ще изчакаме

  51. 51 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2588 Неутрално

    Цените на автомобилите ползуващи горива тепърва ще спадат, щото въглеродни емисии, данъци и прочие в ония страни ще са все по-високи, а след време като ги забранят изцяло там, собствениците им ще плащат, за да се отърват от тях.
    —цитат от коментар 18 на Маршалов


    Верно ли?

  52. 52 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2588 Неутрално

    [quote#18:"Маршалов"][/quote]

    Майоров, цените на автомобилите, тепърва ще се вдигат ..
    никаква логика няма, да спадат, ще се вдигат и цените на транспорта.

    И съответно - на стоките, включително и за първа необходимост.

  53. 53 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2588 Неутрално

    "При леките коли продължава тенденцията за пренасочване на предпочитанията към дизеловите модели"Крайно време е да се прекрати продажбата на дизелови автомобили в България и да се сложи един срок от 5 години, след който и движението им по пътищата да се забрани.
    —цитат от коментар 45 на lil40655150


    А с какво ще се извършва транспорта?
    В момента 72% от товарния се извършва с МПС , 100% от тези МПС са с дизели ..

    Пътническият автобусен е 80%, като пак 100% от автобусите са дизели.

    Какво ще ядат хората в градовете, как ще работят производствата?
    Транспортът вътре в складове, заводи, логистични паркове е с мотокари- 100% с дизели ..

    Ще се мъкне на ръка, с колички, или що?

    Една отмяна на МПС с дизели, след 5 години, ще е равносилна да си затворим държавата ..
    Пък и защо само МПС?
    Селското стопанство е 100% на дизели .. него що ще го търпим?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK