Горанов: Надценката при горивата в момента е 50 ст.

Горанов: Надценката при горивата в момента е 50 ст.

© Георги Кожухаров



Допълнителните изисквания към "Лукойл", свързани с лицензите за данъчни складове и раздробяването на сега съществуващите, са за да има по-добър контрол и за се осигурят на бюджета приходите от акцизи, които досега не са постъпвали там. Това се разбра от думите на финансовия министър Владислав Горанов в парламента, след като през седмицата бяха вкарани промени чрез Закона за здравето, с които се изисква от "Лукойл България" да отдели и регистрира като отделни данъчни складове шестте бази, които са свързани с нефтопровода й, както и да монтира още измервателни уреди на съоръжението. Това по оценки на "Капитал" ще й струва над 200 млн. лв., а по-рано днес от петролната и газова асоциация, чиито член е дружеството, заплашиха, че това ще доведе до поскъпване на горивата.


Днес Горанов обясни, че видеонаблюдението в повечето акцизни складове е въведено още в края на 2019 г. и то е вече изградено, а сега се изисква то да може да се използва за целите на акцизния контрол. "В момент, в който бюджетът заради кризата и всички ограничения в стопанския оборот, които за съжаление не са изолирани само за България, се налага се налага да бъдем максимално усърдни в опита да съберем дължимото на фиска", обяви министърът. Допълни, че многократно се твърди от различни групи, че по отношение на акциза върху горивата държавата има какво още да направи. Обяви, че в момента се вижда "една голяма разлика с десетки стотинки" между цената на горивата, обложени с акциз и ДДС при излизането от данъчните складове, и крайната им цена. По негово изчисление става дума за разлика от 50 ст. на литър. С това защити и предложението си, което вече е в сила и което срещна силен отпор от търговците, в касовите бележки за купени горива да има разбивка каква част от сумата е стойността на горивото, каква е ДДС и каква акциз.


Досега при няколко анализа и проверки на Комисията за защита на конкуренцията след протести в обществото за еднаквите и необяснимо високи цени на горивата не беше установено поведение от страна на търговците, което да е довело до санкции.




Затова и се предлага обособяването на претролопровода (в който могат да се съхранят 27 млн. л, което е потреблението в България за няколко дни - бел. авт.) на "Лукойл" и петролните бази като отделни данъчни складове. Обясни, че на практика е невъзможен обективният контрол върху петролопровода, който преминава през цялата страна. Намекна, че докато се прави проверка за наличностите в една точка, горивото може да се прехвърля по протежение на тръбопровода. Затова и тръбата се иска да бъде отделен данъчен склад.


Коментира, че е нормално петролната и газова асоциация да защитава своите бизнес интереси и да твърди, че голям дял от крайната цена са данъци.


В момента се вижда, не знам доколко е оправдано и доколко - не, че маржът е около 50 ст. между цената в склада и тази в бензиностанции, което според нас е доста висок процент, обяви Горанов. Допълни, че твърденията на асоциацията по темата могат да се подкрепят с наличието на постоянни разходи, намалени обороти заради намаленото потребление, но прави впечатление доста големият марж между цената в складовете и тази за крайния потребител, коментира той. Допълни, че цената без акциз и ДДС в България в годините по статистика се е оказвала една от най-високите в ЕС.


Последното е посочвано в годините от представители на различни организации, но досега управляващите не са го признавали открито.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (68)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1404 Неутрално

    За 26 литра бензин - 16 лева акциз. Е га Ти грабежа.

  2. 2
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  3. 3 Профил на Драгомир Дончев
    Драгомир Дончев
    Рейтинг: 244 Неутрално

    Валката Златев не харесва такива приказки и ще има ответни действия.

  4. 4 Профил на EmoBo
    EmoBo
    Рейтинг: 13 Неутрално

    Мже ли да си прочетете статията още един и да си коригирате грешките.То бива бързане , ама чак пък толкова.......

  5. 5 Профил на nessarox
    nessarox
    Рейтинг: 1451 Любопитно

    ========= и за се осигурят на бюджета приходите от акцизи, които досега не са постъпвали там============


    200 mln годишно ?????

    Кога държавата ще завземе бизнеса на Лукойл или е забранена зона

    Всички сме в кочината,но някои гледат към звездите:)
  6. 6 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 812 Любопитно

    С едно нещо да се съглася с Горанов.
    От няколко седмици питам защо Марешки продава литър дизел със 50 стотинки по евтино от останалите големи вериги.
    Не може литър дизел при Марешки да е 1.39 , който също работи на печалаба, а при останалите да е 1.89

  7. 7 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4646 Любопитно

    Някой журналист няма ли да попита В. Горанов / или НАП колко данък печалба е платил Лукойл за тези години?! Данък печалба - онези 10% от печалбата, а не акциз и ДДС, защото акциз и ДДС се плащат от нас - потребителите!

  8. 8 Профил на Lilith
    Lilith
    Рейтинг: 1060 Любопитно

    "Коментира, че е нормално петролната и газова асоциация да защитава своите бизнес интереси и да твърди, че голям дял от крайната цена са данъци."

    А той хич не е , нали? Само по стотинка на литър е, нали Горанов?

    П.П. Маржа на печалбата, която, мисля, се облага с данъци, не е толкова притеснителен, Горанов. Притеснителните неща са други...
    Това, например:
    "и за се осигурят на бюджета приходите от акцизи, които досега не са постъпвали там."
    Къде бля толкова години, Горанов? Имаш цялата мощ на държавата зад гърба си, че да не допускаш такива неща.
    Карти ли игра пиле шарено, или тапети лепи в апартамента на кръсника си?

  9. 9 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 3172 Неутрално

    Колко от тях отива за издръжка на братскиите сатрапски режими.

  10. 10 Профил на sax16655090
    sax16655090
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Вдигнете акцизите поне до средноевропейски нива.

  11. 11 Профил на Lilith
    Lilith
    Рейтинг: 1060 Любопитно

    Вдигнете акцизите поне до средноевропейски нива.
    —цитат от коментар 10 на sax16655090


    Подозирам, че сме много близко до тия нива... :)))

    П.П. Защо? За да стане бензина от акцизна стока в акцизна стока, непосилна за гражданите ли?

  12. 12 Профил на grajdanin1
    grajdanin1
    Рейтинг: 662 Неутрално

    "Допълнителните изисквания към "Лукойл", свързани с лицензите за данъчни складове и раздробяването на сега съществуващите, са за да има по-добър контрол и за се осигурят на бюджета приходите от акцизи, които досега не са постъпвали там. "

    Излиза, че Лукойл не плаща всички акцизи, които трябва да плаща, Държавата знае, че Лукойл не плаща всички акцизи, които трябва да плаща и нищо не може да направи. Бедни ми, бедни Горанов, дотам ли сте я докарали.

  13. 13 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 3172 Неутрално

    "Допълнителните изисквания към "Лукойл", свързани с лицензите за данъчни складове и раздробяването на сега съществуващите, са за да има по-добър контрол и за се осигурят на бюджета приходите от акцизи, които досега не са постъпвали там. "Излиза, че Лукойл не плаща всички акцизи, които трябва да плаща, Държавата знае, че Лукойл не плаща всички акцизи, които трябва да плаща и нищо не може да направи. Бедни ми, бедни Горанов, дотам ли сте я докарали.
    —цитат от коментар 12 на grajdanin1


    Че да не е глупав да рипне против Вагинит Аликперов и Батюшка Пути.

  14. 14 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 854 Неутрално

    До коментар [#7] от "vassilun":

    Те се плащат от потребителите, но ЛУК са посредниците. И съмнението е, че го взимат от нас, но колко плащат на държавата е отделен въпрос. Затова вървеше един мащабен износ към Гибралтар например по едно време. Дали нещо е изнесено знаят само определени хора, но ддс вероятно е спестен. Та, корпоративният данък може и да е най-малката болка. Но се съмнявам нашенските управници да не са знаели. Те и за Божков разправят, че са изненадани, но не знам дали някой извън най-смотаната им фенска маса вярва на това.

  15. 15 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 854 Неутрално

    До коментар [#11] от "lilithi":

    Не, за да остане по-голям дял от пая в държавната хазна. Спокойно могат да вдигнат едни 10% сега и няма да се усети. А картелчоците ще трябва да си свият малко печалбите.

  16. 16 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3785 Любопитно

    " Затова и се предлага обособяването на претролопровода (в който могат да се съхранят 27 млн. л, което е потреблението в България за няколко дни - бел. авт.) на "Лукойл" и петролните бази като отделни данъчни складове. Обясни, че на практика е невъзможен обективният контрол върху петролопровода, който преминава през цялата страна. Намекна, че докато се прави проверка за наличностите в една точка, горивото може да се прехвърля по протежение на тръбопровода. Затова и тръбата се иска да бъде отделен данъчен склад."

    Разгеле ! Това, което знаем всички ние, свенливо започна да се прокрадва в устата на адвокатите на стабилността ! Едно по едно скоро ще лъсне и всичко останало ! Търпение !

  17. 17 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 2795 Неутрално

    Днес пътувах до София по работа. Скравена А-95 - 1,49 лв. "Ивони" - 1,40 лв. "Лукойл" Враца А-95 - 1,80 лв. Мездра - 1,88 лв а на магистралата цената е 1,81 лв за литър. Не съм влизал в Ботевград на "Никс метал груп" да видя цените на горивото.

  18. 18 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1047 Неутрално

    Когато котката не хващаше мишки всички си кротува, сега когато хляба много намаля, всяка троха е важна и котката се активира, пак недоволни.

  19. 19 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 751 Неутрално

    ТИЯ ВИЕ СИ ГИ ИЗБРАХТЕ , БОРИССОФ ВИЕ СИ ГО ВЪРНАХТЕ ДНЕВНИК И ЗА ВАС СЕ ОТНАСЯ

  20. 20 Профил на Kurti
    Kurti
    Рейтинг: 385 Неутрално

    Марешки продава през 20 ст брутна печалба.
    Като не ви харесват цените на другите, не зареждайте при тях. И не се връзвайте на някакви глупости за различното качество- в България има два акцизни склада за горива, Всички зареждат от тях.

  21. 21 Профил на BG Territory
    BG Territory
    Рейтинг: 1667 Весело

    Не виждам нищо незаконно.

    A lie can run round the world before the truth has got its boots on. Terry Pratchett
  22. 22 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3785 Любопитно

    До коментар [#7] от "vassilun":

    " Някой журналист няма ли да попита В. Горанов / или НАП колко данък печалба е платил Лукойл за тези години?! Данък печалба - онези 10% от печалбата, а не акциз и ДДС, защото акциз и ДДС се плащат от нас - потребителите!"

    БДанък печалба се плаща при реализирана печалба, всички го знаят ! Знаят също, че от белота между Вальо и властта следва факта, че държавата не разследва защо Лукойл от момента на придобиването си от руснаците ( приватизацията му) до днес излиза винаги на нулата, на загуба и все не плаща заветния данък ! Да се спираме ли и на монопола при складовете и как се узаконява рекета на Лукойл върху продажбата на горивата на всички нас като крайни потребители ? Нали това се казва данък Кремъл, в крайна сметка !

  23. 23 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3785 Весело

    До коментар [#5] от "nessarox":

    " Кога държавата ще завземе бизнеса на Лукойл или е забранена зона"

    Сам си си отговорил !

  24. 24 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1047 Неутрално

    Вдигнете акцизите поне до средноевропейски нива.
    —цитат от коментар 10 на sax16655090


    Няма никакъв проблем за българите от вдигане на акциза. Акциза това е здравеопазване, образование, сигурност и най -вече пенсии. Другото е притеснително че цената на горивата преди данъци и акцизи са- най високите в Европа. Значи трябва тая рафинерия и компания да имат една от най-големите печалби, но о чудо - тая компания постоянно декларира загуби. Така че от нея нищо като данък. Остава само акциз и ДДС, но това тя събира , а не го дава.

  25. 25 Профил на Александър
    Александър
    Рейтинг: 478 Весело

    Като го гледам Горанов, не обмисля да подава оставка.
    А Борисов се очаква да спечели следващите парламентарни избори отново.
    И така фолкс, революцията няма да се състои. хаха

  26. 26 Профил на dj_tiesto
    dj_tiesto
    Рейтинг: 267 Неутрално

    Явно още не се е срещал с Вал.Зл.
    Да се взима пример от ВКрБ човека се е срещнал с Влади и ето спестил половин милиард.

  27. 27 Профил на geordgeo
    geordgeo
    Рейтинг: 1328 Любопитно

    Гораааанов, спиш ли, бее? Или не ти даваха да пипаш там (Лукойла)? Ма ще мине още една вълна от Короната и тогава хептен ще я втасаш като министър без реален портфейл...

    Колкото до моя принос към печалбата на монопола - не сипвам и не карам, това мога, това правя, нека си скубят косите всички по веригата...

  28. 28 Профил на #ОСТАВКА
    #ОСТАВКА
    Рейтинг: 2096 Неутрално

    Марешки: дизел = 1.42
    Shell: дизел = 1.90
    Цени от вчера. КАК???

  29. 29 Профил на Lilith
    Lilith
    Рейтинг: 1060 Любопитно

    До коментар [#11] от "lilithi":Не, за да остане по-голям дял от пая в държавната хазна. Спокойно могат да вдигнат едни 10% сега и няма да се усети. А картелчоците ще трябва да си свият малко печалбите.
    —цитат от коментар 15 на truly


    Ако обърнете внимание:
    Горанов твърди, че не успява да събере всичко в момента. Ако успее да го събере- ще има повече пари и без да се налага да се вдига нищо. Ма Горанов се самодекларира като неспособен да го направи. И с 50% да ги вдигне, какво ще събере? 50% от 0 си е 0.
    И какво ще постигне като ефект, освен някои хора просто да спрат да си карат частните коли, или да ги преориентира да ползват контрабандно гориво?

  30. 30 Профил на sax16655090
    sax16655090
    Рейтинг: 8 Неутрално

    цената на горивата преди данъци и акцизи са- най високите в Европа
    —цитат от коментар 24 на dorn

    По сметките на другаря Костов ли?

  31. 31 Профил на sax16655090
    sax16655090
    Рейтинг: 8 Неутрално

    П.П. Защо? За да стане бензина от акцизна стока в акцизна стока, непосилна за гражданите ли?
    —цитат от коментар 11 на lilithi

    Да. Тогава всички по веригата ще свалят надценката за да бъде стоката им продаваема. Накрая ще получиш гориво на същата цена, но много повече пари ще влизат в хазната от акцизи.

  32. 32 Профил на today
    today
    Рейтинг: 787 Неутрално

    Значи те укриват акциз и ДДС но държавата си е затваряла очите, и сега се заради кризата се е присетила да прекрати престъпната практика!

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  33. 33 Профил на ена блогърка
    ена блогърка
    Рейтинг: 25 Неутрално

    До коментар [#6] от "001":

    Защото, като изключим някои фискални подробности около формирането на цената, при него има и особености в октановите числа. Така например неговото А100 се равнява на обикновен 95 от другите участници в картела.

    to see a world in a grain of sand and heaven in a wild flower hold infinity in the palm of your hand and eternity - in an hour.
  34. 34 Профил на ivant88
    ivant88
    Рейтинг: 341 Неутрално

    До коментар [#5] от "nessarox":

    Защо изобщо им беше даден?

  35. 35 Профил на Lilith
    Lilith
    Рейтинг: 1060 Весело

    [quote#31:"sax16655090"][/quote]

    Вижте, литър жензин по разценки на Лукойл им струва и го продават на 80 стотинки (инф. 2016г.). Всичко нагоре е акакциз.
    Правилата на конкуренцията си действат и без Горанов да им дава наклон. Съфорумци ви посочиха, че можеш да зареждаш при Марешки, ако ти е скъпо при Златев.
    Това, обаче, непроменя факта, че Горанов има проблем със събирането на данъци от търговията на дребно. Като как ще ги увеличи пустите приходи, като декларира, че не може, и като как ще внесе в бюджета това, което не е събрал до сега? Ако сега промени нещо- това гарантира ли, че ще успее да повиши събирамостта на данъците и акцизите? Как?
    Напомням, че имаме и бензиноколонки, които зареждат селскостопанските производители. Там е още по-мътна и кървава.

  36. 36 Профил на limbize
    limbize
    Рейтинг: 1561 Неутрално

    До коментар [#17] от "Vlado Nikolov":

    От ивони - не, мерси

  37. 37 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 2155 Любопитно

    "Допълнителните изисквания към "Лукойл", свързани с лицензите за данъчни складове и раздробяването на сега съществуващите, са за да има по-добър контрол и за се осигурят на бюджета приходите от акцизи, които досега не са постъпвали там."

    Ето, черно на бяло признание от министър че една фирма не е плащала каквото трябва по закон. И сега??? Какво следва??? Пак нищо???

    На сеКУРити гардове (cgv37662786), малоумни (EUdefender) и тролове (Шака Зулу) не отговарям 😁
  38. 38 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1014 Неутрално

    А не може ли просто да се лицензират още няколко склада? В България имаме немалко международни фирми: Шел (холандска), ОМВ (австрийска), Еко (гръцка), Ромпетрол (румънска) - като е скъп на Лукойл бензина, да си внесат един кораб от някоя си тяхна рафинерия и да го пуснат евтино в собствените си обекти. Кой им пречи? Мито за внос от ЕС няма, само ДДС и акциз ама той е същия като на родното (руско) производство.
    Много се чудя как вече 10-15 години това не става.

  39. 39 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 2155 Любопитно

    "..... в касовите бележки за купени горива да има разбивка каква част от сумата е стойността на горивото, каква е ДДС и каква акциз."

    Това го има във всички нормални държави, когато си сипвам гориво в колата ми дават бележка на която пише колко такса и колко ДДС е отчислено за всяка продажба. Ако не искаш могат да ти дадат касова бележка само с литри и цена.

    На сеКУРити гардове (cgv37662786), малоумни (EUdefender) и тролове (Шака Зулу) не отговарям 😁
  40. 40 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1014 Неутрално

    До коментар [#38] от "Камен":

    Явно монополът на Лукойл върху тези петролни бази и тръбопровода за петролни продукти правят неизгоден вноса на чужд бензин, като му сложиш разходите за дистрибуция... То в ЕС отдавна се усетиха, че такава инфраструктура не може да е в монополна. Например газопроводите на Газпром затова си имат проблеми и ги задължиха 50% от капацитета да предоставят на други доставчици, инак никой не може да дистрибутира друг газ и си вързан да плащаш колкото ти каже Газпром. Газ има, но няма как да дойде до теб. Та и при нас с бензина и дизела може би е същото. Някой от сектора може би знае по-добре, аз съм в съвсем друг сектор и не особено сведущ в горивата.

  41. 41 Профил на sax16655090
    sax16655090
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#35] от "lilithi":

    Ами щом зареждаш евтино и легално при Марешки, значи потвърждаваш думите ми, че акцизът може и требва да се вдигне.

  42. 42 Профил на Кум Лисан
    Кум Лисан
    Рейтинг: 572 Неутрално

    Лукойл слагат измерватели от 10 години, крайно време е да го направят или Златев да ходи и той в Дубай. На Марешки сипах бензин преди три дни за 1,42 лв, на два километра от Марешки видях ОМВ, 1,81 лв. Аз сипах 40 литра, 16 лв разлика. Още може.

    Много хитър
  43. 43 Профил на Тони КОСТОВ
    Тони КОСТОВ
    Рейтинг: 795 Неутрално

    До коментар [#12] от "grajdanin1":

    И Лукойл и винпромите... Да не си мислите, че Пещерняците плащат акциз за всеки тон алкохол 😁

  44. 44 Профил на almladenov
    almladenov
    Рейтинг: 12 Неутрално

    Румънците се справиха с мафиятс лук. Нашите мишоци нямат идея за това. Търпете ги и плащайте данък рассия.

  45. 45 Профил на Lilith
    Lilith
    Рейтинг: 1060 Весело

    До коментар [#35] от "lilithi":Ами щом зареждаш евтино и легално при Марешки, значи потвърждаваш думите ми, че акцизът може и требва да се вдигне.
    —цитат от коментар 41 на sax16655090


    Не.
    Доказвам само това, че конкуренция и благоприятните последици от това, че е определена от пазар, съществува.

    Не благодарение на Горанов.

    И не, акциза не трябва да се пипа, за да се сбъднат нечии мокри сънища.
    Трябва да се увеличи събираемостта му.
    Има огромна разлика.

  46. 46 Профил на fwf35308248
    fwf35308248
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#40] от "Камен":

    Лукойл България е застанал на изхода на Нефтохим и продава на всички дистрибутори, но ... излиза на загуба, докато другите - Шел & сие - печалби и си плащат корпоративен данък. Наглостта на правешкия меринджей е в покупката на прескъпи парцели за бензиностанции от неслучайни офшорки и други гимнастики с които пести данъци.

  47. 47 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1047 Неутрално

    Тука някои искат упорито да ни втълпят че има конкуренция . И колкото и да го повтарят и колкото и да са активни във форума, черното няма как да стане бяло. Конкуренция няма. Тръбопроводи петролни складове всичко се притежава от един. Всички купуват от един. Това че някой с бензиностанции си слага печалба от няколко стотинки не значи че има конкуренция, боли го фара тоя който продава милиони литри че една бензиностанция ще си свие маржа и ще продаде няколко тона гориво, И тука трябва специално законодателство, освобождаване на свободен капацитет за тръбопроводите и складовете , на монополиста и 20 % са достатъчни. Останалите 80 на други доставчици. Имало проблем със събирането на данъци, ами как няма проблем като всичко крият , нали затова се правят промените в закона.

  48. 48 Профил на tolex
    tolex
    Рейтинг: 730 Неутрално

    Лапането намаля и започнаха удари под кръста. Неподозирани "резерви" може да излезнат наяве. Много ще се радвам Лукойл да го вкарат в "релсите" най-накрая. Ако пък и намерят виновни да правят компания на Баневи ще е върха. Ха дано!

  49. 49 Профил на sax16655090
    sax16655090
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#45] от "lilithi":

    Напротив, доказваш точно моето твърдение, без дори да го искаш. А събираемостта е отделен въпрос.

  50. 50 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1047 Неутрално

    Акциза не трябвало да се пипа и защо ! Напротив точно акциза трябва да се пипа. Ако искат да си продават горивото ( а те много искат) и да тръбят навсякъде как горивото в България било много евтино ще си свият малко надценката с която го продават на едро и това ще компенсира вдигнатия акциз който обаче не заминава за Русия ( 50 ст. на всеки литър) а директно влиза в българския бюджет.

  51. 51 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1172 Неутрално

    Акциза ако бъде променен ... ще бъде само нагоре :) Време е управниците да се извинят на повечето търговци, които оказва се не продават боклуци и контрабандно внесени горива ... а с нормални надценки.

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  52. 52 Профил на Lilith
    Lilith
    Рейтинг: 1060 Весело

    До коментар [#45] от "lilithi":Напротив, доказваш точно моето твърдение, без дори да го искаш. А събираемостта е отделен въпрос.
    —цитат от коментар 49 на sax16655090


    Как?
    Ако вдигнеш акциза, но не го събереш, как точно помагаш на държавата?

    И как натоварваш търговеца/производетеля, а не крайния клиент?

    И как спираш кюстендилци да скочат до Сърбия за бензин, петричани- до Гърция и т.н. ако направиш бензина мега скъп?

    Ценообразуване и основи на пазарната икономика се учат в първи курс все пак. Основи на държавата, история на данъците - също.

  53. 53 Профил на Lilith
    Lilith
    Рейтинг: 1060 Весело

    . Имало проблем със събирането на данъци, ами как няма проблем като всичко крият , нали затова се правят промените в закона.
    —цитат от коментар 47 на dorn


    А къде спаха до сега, та чак сега да правят тия промени?

    И след промените какво ще се промени в събираемостта?
    И как ще има диверсификация, като такава не се предвижда? Как ще има още конкуренция, като няма нови доставчици?
    К'во точно се очаква да стане, освен да назначим още 6 контролни групи за отчетност?

  54. 54 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 653 Неутрално

    До коментар [#38] от "Камен":

    Проблема с рафинерията Лукойл е не цената, а неотчитане на реалните количества през данъчните складове и качеството. Картела е при търговците на дребно и в него участват всички изброени от теб + още няколко члена на БПГА. Виж им сайта. Аз зареждам само ромпетролско гориво, но на цени с 30-40ст по ниски от тези на бензиностанции Ромпетрол. Що ли? Заради утайката излязла от Лукойл, правих едни много скъпи процедури в автосервиз!

  55. 55 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3846 Неутрално

    "Горанов: Надценката при горивата в момента е 50 ст."

    Цената от 1,77 лв за 1 л бензин се състои от много компоненти, и не подобава на финансов министър да говори като продавачка от женския пазар.
    В 1,77 лв. има ДДС - 0,295 лв
    акциз - 0,65 лв
    печалба 0,50 лв (?)
    остават 0,325 лв.

    може ли себестойността на 1 л бензин да е само 0,325 лв?
    Влади, не всички от нас сме дебили!

  56. 56 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 653 Неутрално

    До коментар [#55] от "historama":

    Ето ти я сметката:
    Цена в данъчния склад на Лукойл - 0,45лв
    Акциз - 0,64лв
    Надценка в бензиностанция от Картела - 0,50ст (+100% от цената в склада)
    Общо без ДДС = 1,59
    Крайна цена с ДДС = > 1,59х1,2=1,90лв

  57. 57 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3846 Неутрално

    До коментар 56 от "acarid":

    Цитирам цена на бензина от бензиностанции във Варна - Лукойл, Еко, Петрол, ОМВ, Шел (при ВМ е 1,39).
    Грешката ми от 0,01 лв (1 ст) е минимална!

  58. 58 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3846 Неутрално

    До коментар 56 от "acarid":Цитирам цена на бензина от бензиностанции във Варна - Лукойл, Еко, Петрол, ОМВ, Шел (при ВМ е 1,39). Грешката ми от 0,01 лв (1 ст) е минимална!
    —цитат от коментар 57 на historama


    Пропуснах, 1 л бензин в повечето бензиностанции във Варна е 1,77 лв

  59. 59 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3846 Неутрално

    "..."Излиза, че Лукойл не плаща всички акцизи, които трябва да плаща, Държавата знае, че Лукойл не плаща всички акцизи, които трябва да плаща и нищо не може да направи. Бедни ми, бедни Горанов, дотам ли сте я докарали.
    —цитат от коментар 12 на grajdanin1


    е това вече е страшно! Толкова голяма фирма, и да присвоява от акциза! Макар че съм уверен, че и други фирми го правят, не бих се учудили и за Марешки.

  60. 60 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 7192 Неутрално

    За седмица бензина падна с 11 ст. и днес беше на 1,70 лв/л.

  61. 61 Профил на sax16655090
    sax16655090
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Ако вдигнеш акциза, но не го събереш, как точно помагаш на държавата?
    —цитат от коментар 52 на lilithi

    Тоест, ако не събираш достатъчно акцизи, дай да махнем акцизите? Ако не събираш ДДС, да махнем ДДС-то и т.н.? Акцизите са си акцизи, събираемостта си е събираемост.

  62. 62 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 653 Неутрално

    До коментар [#58] от "historama":

    И аз не те прочетох добре. При бензина няма марж 50ст, вероятно е около 30без ДДС. Акциза е по-висок и странно защо но картела го продава по-евтино от дизела. По колонките в моя град дизела тази седмица бе около 1.90.лв. Има няколко бензиностанции които го продават под 1.40. Доколкото съм ги чувал, снабдяват дизел от Ромпетрол и Росснефт.

  63. 63 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 7741 Неутрално

    "Надценката при горивата в момента е 50 ст."

    Симбиоза между бизнес и политици

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  64. 64 Профил на One Hour
    One Hour
    Рейтинг: 409 Неутрално

    "... от петролната и газова асоциация, чиито член е дружеството, заплашиха, че това ще доведе до поскъпване на горивата."

    Алоуу, че въвеждането на Н-18 за целия бизнес да на би да влезе в поскъпване на услугите му ве монополисти гадни?
    Сменяте си всички уреди, проверяват се от независим надзор назначен от ЕК (не от ДАМТН!), оправяте си съответнште лицензи и толкоз.
    Така и не казвате с какво толкова е велика тази гадна руска колония за икономиката ни!
    Никакви данъци не внасят, дирижират енергетика и са троянски кон във всякакви наши правителства. За това ли да ги четкаме? Какво толкова ще стане ако утре затвори и без това неработещата рафинерия?
    Да не би да спре държавата?
    Най-много да плащаме по евтино гориво на останалите.
    Айде стига с тоя руски апокалипсис, че нещо много ви стана продажници такива.



  65. 65 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3846 Неутрално

    Като чуя за руски бизнес ме присвива стомаха. Като чуя за руснаци и рускини се сещам за фризьорския салон в съседство, и килима от фасове на тротоара отпред.

  66. 66 Профил на Lilith
    Lilith
    Рейтинг: 1060 Весело

    До коментар [#61] от "sax16655090":

    Не.
    Ако така и така няма да събереш нещо- защо ще го увеличаваш? И какво ще спечелиш от увеличението? Увеличение на малкото, което събираш, защото не можеш да събереш всичко? До къде ще те доведе постоянното увеличаване на данъци/акцизи, освен до това тези, които ги плащат като крайни потребители да ти теглят една и да си хванат пътя?
    И защо, поради твоята некадърност да събереш акциза, трябва да страдат потребителите?

  67. 67 Профил на димитър иванов
    димитър иванов
    Рейтинг: 243 Неутрално

    До коментар [#6] от "001":

    Аз мога да ви кажа , умишлено се толерират по високи картелни цени и по високи ставки ,единственно заради по големият данък оборот. За каквото и да си говорим, винаги става въпрос запари.

  68. 68 Профил на Стефан
    Стефан
    Рейтинг: 483 Неутрално

    До коментар [#6] от "001":


    С едно нещо да се съглася с Горанов.От няколко седмици питам защо Марешки продава литър дизел със 50 стотинки по евтино от останалите големи вериги.Не може литър дизел при Марешки да е 1.39 , който също работи на печалаба, а при останалите да е 1.89
    —цитат от коментар 6 на 001


    Някой да те спира да зареждаш в Марешки?! Нямал ли да се научите вече. Това е капитализъм, след като има кой да купува за 5 лв., ще има и кай да го продава. Аз от Марешки не купувам по политически причини и не ме интересува каква е цената там.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK