С едно нещо да се съглася с Горанов. От няколко седмици питам защо Марешки продава литър дизел със 50 стотинки по евтино от останалите големи вериги. Не може литър дизел при Марешки да е 1.39 , който също работи на печалаба, а при останалите да е 1.89
Някой журналист няма ли да попита В. Горанов / или НАП колко данък печалба е платил Лукойл за тези години?! Данък печалба - онези 10% от печалбата, а не акциз и ДДС, защото акциз и ДДС се плащат от нас - потребителите!
"Коментира, че е нормално петролната и газова асоциация да защитава своите бизнес интереси и да твърди, че голям дял от крайната цена са данъци."
А той хич не е , нали? Само по стотинка на литър е, нали Горанов?
П.П. Маржа на печалбата, която, мисля, се облага с данъци, не е толкова притеснителен, Горанов. Притеснителните неща са други... Това, например: "и за се осигурят на бюджета приходите от акцизи, които досега не са постъпвали там." Къде бля толкова години, Горанов? Имаш цялата мощ на държавата зад гърба си, че да не допускаш такива неща. Карти ли игра пиле шарено, или тапети лепи в апартамента на кръсника си?
"Допълнителните изисквания към "Лукойл", свързани с лицензите за данъчни складове и раздробяването на сега съществуващите, са за да има по-добър контрол и за се осигурят на бюджета приходите от акцизи, които досега не са постъпвали там. "
Излиза, че Лукойл не плаща всички акцизи, които трябва да плаща, Държавата знае, че Лукойл не плаща всички акцизи, които трябва да плаща и нищо не може да направи. Бедни ми, бедни Горанов, дотам ли сте я докарали.
"Допълнителните изисквания към "Лукойл", свързани с лицензите за данъчни складове и раздробяването на сега съществуващите, са за да има по-добър контрол и за се осигурят на бюджета приходите от акцизи, които досега не са постъпвали там. "Излиза, че Лукойл не плаща всички акцизи, които трябва да плаща, Държавата знае, че Лукойл не плаща всички акцизи, които трябва да плаща и нищо не може да направи. Бедни ми, бедни Горанов, дотам ли сте я докарали.
Те се плащат от потребителите, но ЛУК са посредниците. И съмнението е, че го взимат от нас, но колко плащат на държавата е отделен въпрос. Затова вървеше един мащабен износ към Гибралтар например по едно време. Дали нещо е изнесено знаят само определени хора, но ддс вероятно е спестен. Та, корпоративният данък може и да е най-малката болка. Но се съмнявам нашенските управници да не са знаели. Те и за Божков разправят, че са изненадани, но не знам дали някой извън най-смотаната им фенска маса вярва на това.
Не, за да остане по-голям дял от пая в държавната хазна. Спокойно могат да вдигнат едни 10% сега и няма да се усети. А картелчоците ще трябва да си свият малко печалбите.
" Затова и се предлага обособяването на претролопровода (в който могат да се съхранят 27 млн. л, което е потреблението в България за няколко дни - бел. авт.) на "Лукойл" и петролните бази като отделни данъчни складове. Обясни, че на практика е невъзможен обективният контрол върху петролопровода, който преминава през цялата страна. Намекна, че докато се прави проверка за наличностите в една точка, горивото може да се прехвърля по протежение на тръбопровода. Затова и тръбата се иска да бъде отделен данъчен склад."
Разгеле ! Това, което знаем всички ние, свенливо започна да се прокрадва в устата на адвокатите на стабилността ! Едно по едно скоро ще лъсне и всичко останало ! Търпение !
Днес пътувах до София по работа. Скравена А-95 - 1,49 лв. "Ивони" - 1,40 лв. "Лукойл" Враца А-95 - 1,80 лв. Мездра - 1,88 лв а на магистралата цената е 1,81 лв за литър. Не съм влизал в Ботевград на "Никс метал груп" да видя цените на горивото.
Марешки продава през 20 ст брутна печалба. Като не ви харесват цените на другите, не зареждайте при тях. И не се връзвайте на някакви глупости за различното качество- в България има два акцизни склада за горива, Всички зареждат от тях.
" Някой журналист няма ли да попита В. Горанов / или НАП колко данък печалба е платил Лукойл за тези години?! Данък печалба - онези 10% от печалбата, а не акциз и ДДС, защото акциз и ДДС се плащат от нас - потребителите!"
БДанък печалба се плаща при реализирана печалба, всички го знаят ! Знаят също, че от белота между Вальо и властта следва факта, че държавата не разследва защо Лукойл от момента на придобиването си от руснаците ( приватизацията му) до днес излиза винаги на нулата, на загуба и все не плаща заветния данък ! Да се спираме ли и на монопола при складовете и как се узаконява рекета на Лукойл върху продажбата на горивата на всички нас като крайни потребители ? Нали това се казва данък Кремъл, в крайна сметка !
Няма никакъв проблем за българите от вдигане на акциза. Акциза това е здравеопазване, образование, сигурност и най -вече пенсии. Другото е притеснително че цената на горивата преди данъци и акцизи са- най високите в Европа. Значи трябва тая рафинерия и компания да имат една от най-големите печалби, но о чудо - тая компания постоянно декларира загуби. Така че от нея нищо като данък. Остава само акциз и ДДС, но това тя събира , а не го дава.
Като го гледам Горанов, не обмисля да подава оставка. А Борисов се очаква да спечели следващите парламентарни избори отново. И така фолкс, революцията няма да се състои. хаха
Гораааанов, спиш ли, бее? Или не ти даваха да пипаш там (Лукойла)? Ма ще мине още една вълна от Короната и тогава хептен ще я втасаш като министър без реален портфейл...
Колкото до моя принос към печалбата на монопола - не сипвам и не карам, това мога, това правя, нека си скубят косите всички по веригата...
До коментар [#11] от "lilithi":Не, за да остане по-голям дял от пая в държавната хазна. Спокойно могат да вдигнат едни 10% сега и няма да се усети. А картелчоците ще трябва да си свият малко печалбите.
Ако обърнете внимание: Горанов твърди, че не успява да събере всичко в момента. Ако успее да го събере- ще има повече пари и без да се налага да се вдига нищо. Ма Горанов се самодекларира като неспособен да го направи. И с 50% да ги вдигне, какво ще събере? 50% от 0 си е 0. И какво ще постигне като ефект, освен някои хора просто да спрат да си карат частните коли, или да ги преориентира да ползват контрабандно гориво?
Да. Тогава всички по веригата ще свалят надценката за да бъде стоката им продаваема. Накрая ще получиш гориво на същата цена, но много повече пари ще влизат в хазната от акцизи.
Значи те укриват акциз и ДДС но държавата си е затваряла очите, и сега се заради кризата се е присетила да прекрати престъпната практика!
Медведев, Дмитрий Анатольевич, очевАдно е решил след време като го съди международния трибунал в Хага да се обяви за НЕВМЕНЯЕМ, и затова в момента дрънка такива безумици, подготвя си защитата.
Защото, като изключим някои фискални подробности около формирането на цената, при него има и особености в октановите числа. Така например неговото А100 се равнява на обикновен 95 от другите участници в картела.
Вижте, литър жензин по разценки на Лукойл им струва и го продават на 80 стотинки (инф. 2016г.). Всичко нагоре е акакциз. Правилата на конкуренцията си действат и без Горанов да им дава наклон. Съфорумци ви посочиха, че можеш да зареждаш при Марешки, ако ти е скъпо при Златев. Това, обаче, непроменя факта, че Горанов има проблем със събирането на данъци от търговията на дребно. Като как ще ги увеличи пустите приходи, като декларира, че не може, и като как ще внесе в бюджета това, което не е събрал до сега? Ако сега промени нещо- това гарантира ли, че ще успее да повиши събирамостта на данъците и акцизите? Как? Напомням, че имаме и бензиноколонки, които зареждат селскостопанските производители. Там е още по-мътна и кървава.
"Допълнителните изисквания към "Лукойл", свързани с лицензите за данъчни складове и раздробяването на сега съществуващите, са за да има по-добър контрол и за се осигурят на бюджета приходите от акцизи, които досега не са постъпвали там."
Ето, черно на бяло признание от министър че една фирма не е плащала каквото трябва по закон. И сега??? Какво следва??? Пак нищо???
А не може ли просто да се лицензират още няколко склада? В България имаме немалко международни фирми: Шел (холандска), ОМВ (австрийска), Еко (гръцка), Ромпетрол (румънска) - като е скъп на Лукойл бензина, да си внесат един кораб от някоя си тяхна рафинерия и да го пуснат евтино в собствените си обекти. Кой им пречи? Мито за внос от ЕС няма, само ДДС и акциз ама той е същия като на родното (руско) производство. Много се чудя как вече 10-15 години това не става.
"..... в касовите бележки за купени горива да има разбивка каква част от сумата е стойността на горивото, каква е ДДС и каква акциз."
Това го има във всички нормални държави, когато си сипвам гориво в колата ми дават бележка на която пише колко такса и колко ДДС е отчислено за всяка продажба. Ако не искаш могат да ти дадат касова бележка само с литри и цена.
Явно монополът на Лукойл върху тези петролни бази и тръбопровода за петролни продукти правят неизгоден вноса на чужд бензин, като му сложиш разходите за дистрибуция... То в ЕС отдавна се усетиха, че такава инфраструктура не може да е в монополна. Например газопроводите на Газпром затова си имат проблеми и ги задължиха 50% от капацитета да предоставят на други доставчици, инак никой не може да дистрибутира друг газ и си вързан да плащаш колкото ти каже Газпром. Газ има, но няма как да дойде до теб. Та и при нас с бензина и дизела може би е същото. Някой от сектора може би знае по-добре, аз съм в съвсем друг сектор и не особено сведущ в горивата.
Лукойл слагат измерватели от 10 години, крайно време е да го направят или Златев да ходи и той в Дубай. На Марешки сипах бензин преди три дни за 1,42 лв, на два километра от Марешки видях ОМВ, 1,81 лв. Аз сипах 40 литра, 16 лв разлика. Още може.
Дневник, оправете проблема с кукитата в сайта, защото постоянно съм разлогнат. Този проблем е от години и никой не му обръча внимание. Ако съм разлогнат и се рефрешна съм логнат и обратно.
Лукойл България е застанал на изхода на Нефтохим и продава на всички дистрибутори, но ... излиза на загуба, докато другите - Шел & сие - печалби и си плащат корпоративен данък. Наглостта на правешкия меринджей е в покупката на прескъпи парцели за бензиностанции от неслучайни офшорки и други гимнастики с които пести данъци.
Тука някои искат упорито да ни втълпят че има конкуренция . И колкото и да го повтарят и колкото и да са активни във форума, черното няма как да стане бяло. Конкуренция няма. Тръбопроводи петролни складове всичко се притежава от един. Всички купуват от един. Това че някой с бензиностанции си слага печалба от няколко стотинки не значи че има конкуренция, боли го фара тоя който продава милиони литри че една бензиностанция ще си свие маржа и ще продаде няколко тона гориво, И тука трябва специално законодателство, освобождаване на свободен капацитет за тръбопроводите и складовете , на монополиста и 20 % са достатъчни. Останалите 80 на други доставчици. Имало проблем със събирането на данъци, ами как няма проблем като всичко крият , нали затова се правят промените в закона.
Лапането намаля и започнаха удари под кръста. Неподозирани "резерви" може да излезнат наяве. Много ще се радвам Лукойл да го вкарат в "релсите" най-накрая. Ако пък и намерят виновни да правят компания на Баневи ще е върха. Ха дано!
Акциза не трябвало да се пипа и защо ! Напротив точно акциза трябва да се пипа. Ако искат да си продават горивото ( а те много искат) и да тръбят навсякъде как горивото в България било много евтино ще си свият малко надценката с която го продават на едро и това ще компенсира вдигнатия акциз който обаче не заминава за Русия ( 50 ст. на всеки литър) а директно влиза в българския бюджет.
Акциза ако бъде променен ... ще бъде само нагоре :) Време е управниците да се извинят на повечето търговци, които оказва се не продават боклуци и контрабандно внесени горива ... а с нормални надценки.
простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
А къде спаха до сега, та чак сега да правят тия промени?
И след промените какво ще се промени в събираемостта? И как ще има диверсификация, като такава не се предвижда? Как ще има още конкуренция, като няма нови доставчици? К'во точно се очаква да стане, освен да назначим още 6 контролни групи за отчетност?
Проблема с рафинерията Лукойл е не цената, а неотчитане на реалните количества през данъчните складове и качеството. Картела е при търговците на дребно и в него участват всички изброени от теб + още няколко члена на БПГА. Виж им сайта. Аз зареждам само ромпетролско гориво, но на цени с 30-40ст по ниски от тези на бензиностанции Ромпетрол. Що ли? Заради утайката излязла от Лукойл, правих едни много скъпи процедури в автосервиз!
"Горанов: Надценката при горивата в момента е 50 ст."
Цената от 1,77 лв за 1 л бензин се състои от много компоненти, и не подобава на финансов министър да говори като продавачка от женския пазар. В 1,77 лв. има ДДС - 0,295 лв акциз - 0,65 лв печалба 0,50 лв (?) остават 0,325 лв.
може ли себестойността на 1 л бензин да е само 0,325 лв? Влади, не всички от нас сме дебили!
Ето ти я сметката: Цена в данъчния склад на Лукойл - 0,45лв Акциз - 0,64лв Надценка в бензиностанция от Картела - 0,50ст (+100% от цената в склада) Общо без ДДС = 1,59 Крайна цена с ДДС = > 1,59х1,2=1,90лв
До коментар 56 от "acarid":Цитирам цена на бензина от бензиностанции във Варна - Лукойл, Еко, Петрол, ОМВ, Шел (при ВМ е 1,39). Грешката ми от 0,01 лв (1 ст) е минимална!
"..."Излиза, че Лукойл не плаща всички акцизи, които трябва да плаща, Държавата знае, че Лукойл не плаща всички акцизи, които трябва да плаща и нищо не може да направи. Бедни ми, бедни Горанов, дотам ли сте я докарали.
е това вече е страшно! Толкова голяма фирма, и да присвоява от акциза! Макар че съм уверен, че и други фирми го правят, не бих се учудили и за Марешки.
Тоест, ако не събираш достатъчно акцизи, дай да махнем акцизите? Ако не събираш ДДС, да махнем ДДС-то и т.н.? Акцизите са си акцизи, събираемостта си е събираемост.
И аз не те прочетох добре. При бензина няма марж 50ст, вероятно е около 30без ДДС. Акциза е по-висок и странно защо но картела го продава по-евтино от дизела. По колонките в моя град дизела тази седмица бе около 1.90.лв. Има няколко бензиностанции които го продават под 1.40. Доколкото съм ги чувал, снабдяват дизел от Ромпетрол и Росснефт.
"... от петролната и газова асоциация, чиито член е дружеството, заплашиха, че това ще доведе до поскъпване на горивата."
Алоуу, че въвеждането на Н-18 за целия бизнес да на би да влезе в поскъпване на услугите му ве монополисти гадни? Сменяте си всички уреди, проверяват се от независим надзор назначен от ЕК (не от ДАМТН!), оправяте си съответнште лицензи и толкоз. Така и не казвате с какво толкова е велика тази гадна руска колония за икономиката ни! Никакви данъци не внасят, дирижират енергетика и са троянски кон във всякакви наши правителства. За това ли да ги четкаме? Какво толкова ще стане ако утре затвори и без това неработещата рафинерия? Да не би да спре държавата? Най-много да плащаме по евтино гориво на останалите. Айде стига с тоя руски апокалипсис, че нещо много ви стана продажници такива.
Като чуя за руски бизнес ме присвива стомаха. Като чуя за руснаци и рускини се сещам за фризьорския салон в съседство, и килима от фасове на тротоара отпред.
Не. Ако така и така няма да събереш нещо- защо ще го увеличаваш? И какво ще спечелиш от увеличението? Увеличение на малкото, което събираш, защото не можеш да събереш всичко? До къде ще те доведе постоянното увеличаване на данъци/акцизи, освен до това тези, които ги плащат като крайни потребители да ти теглят една и да си хванат пътя? И защо, поради твоята некадърност да събереш акциза, трябва да страдат потребителите?
Аз мога да ви кажа , умишлено се толерират по високи картелни цени и по високи ставки ,единственно заради по големият данък оборот. За каквото и да си говорим, винаги става въпрос запари.
С едно нещо да се съглася с Горанов.От няколко седмици питам защо Марешки продава литър дизел със 50 стотинки по евтино от останалите големи вериги.Не може литър дизел при Марешки да е 1.39 , който също работи на печалаба, а при останалите да е 1.89
Някой да те спира да зареждаш в Марешки?! Нямал ли да се научите вече. Това е капитализъм, след като има кой да купува за 5 лв., ще има и кай да го продава. Аз от Марешки не купувам по политически причини и не ме интересува каква е цената там.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
442
Рейтинг: 1446 НеутралноЗа 26 литра бензин - 16 лева акциз. Е га Ти грабежа.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
Драгомир Дончев
Рейтинг: 79 НеутралноВалката Златев не харесва такива приказки и ще има ответни действия.
EmoBo
Рейтинг: 8 НеутралноМже ли да си прочетете статията още един и да си коригирате грешките.То бива бързане , ама чак пък толкова.......
nessarox
Рейтинг: 1434 Любопитно========= и за се осигурят на бюджета приходите от акцизи, които досега не са постъпвали там============
Не си губя времето да отговарям на тролове . “Pacta sunt servanda”200 mln годишно ?????
Кога държавата ще завземе бизнеса на Лукойл или е забранена зона
001
Рейтинг: 274 ЛюбопитноС едно нещо да се съглася с Горанов.
От няколко седмици питам защо Марешки продава литър дизел със 50 стотинки по евтино от останалите големи вериги.
Не може литър дизел при Марешки да е 1.39 , който също работи на печалаба, а при останалите да е 1.89
vassilun
Рейтинг: 4974 ЛюбопитноНякой журналист няма ли да попита В. Горанов / или НАП колко данък печалба е платил Лукойл за тези години?! Данък печалба - онези 10% от печалбата, а не акциз и ДДС, защото акциз и ДДС се плащат от нас - потребителите!
Lilith
Рейтинг: 274 Любопитно"Коментира, че е нормално петролната и газова асоциация да защитава своите бизнес интереси и да твърди, че голям дял от крайната цена са данъци."
А той хич не е , нали? Само по стотинка на литър е, нали Горанов?
П.П. Маржа на печалбата, която, мисля, се облага с данъци, не е толкова притеснителен, Горанов. Притеснителните неща са други...
Това, например:
"и за се осигурят на бюджета приходите от акцизи, които досега не са постъпвали там."
Къде бля толкова години, Горанов? Имаш цялата мощ на държавата зад гърба си, че да не допускаш такива неща.
Карти ли игра пиле шарено, или тапети лепи в апартамента на кръсника си?
blondofil
Рейтинг: 2135 НеутралноКолко от тях отива за издръжка на братскиите сатрапски режими.
sax16655090
Рейтинг: 8 НеутралноВдигнете акцизите поне до средноевропейски нива.
Lilith
Рейтинг: 274 ЛюбопитноПодозирам, че сме много близко до тия нива... :)))
П.П. Защо? За да стане бензина от акцизна стока в акцизна стока, непосилна за гражданите ли?
grajdanin1
Рейтинг: 790 Неутрално"Допълнителните изисквания към "Лукойл", свързани с лицензите за данъчни складове и раздробяването на сега съществуващите, са за да има по-добър контрол и за се осигурят на бюджета приходите от акцизи, които досега не са постъпвали там. "
Излиза, че Лукойл не плаща всички акцизи, които трябва да плаща, Държавата знае, че Лукойл не плаща всички акцизи, които трябва да плаща и нищо не може да направи. Бедни ми, бедни Горанов, дотам ли сте я докарали.
blondofil
Рейтинг: 2135 НеутралноЧе да не е глупав да рипне против Вагинит Аликперов и Батюшка Пути.
truly
Рейтинг: 540 НеутралноДо коментар [#7] от "vassilun":
Те се плащат от потребителите, но ЛУК са посредниците. И съмнението е, че го взимат от нас, но колко плащат на държавата е отделен въпрос. Затова вървеше един мащабен износ към Гибралтар например по едно време. Дали нещо е изнесено знаят само определени хора, но ддс вероятно е спестен. Та, корпоративният данък може и да е най-малката болка. Но се съмнявам нашенските управници да не са знаели. Те и за Божков разправят, че са изненадани, но не знам дали някой извън най-смотаната им фенска маса вярва на това.
truly
Рейтинг: 540 НеутралноДо коментар [#11] от "lilithi":
Не, за да остане по-голям дял от пая в държавната хазна. Спокойно могат да вдигнат едни 10% сега и няма да се усети. А картелчоците ще трябва да си свият малко печалбите.
samoedin
Рейтинг: 4069 Любопитно" Затова и се предлага обособяването на претролопровода (в който могат да се съхранят 27 млн. л, което е потреблението в България за няколко дни - бел. авт.) на "Лукойл" и петролните бази като отделни данъчни складове. Обясни, че на практика е невъзможен обективният контрол върху петролопровода, който преминава през цялата страна. Намекна, че докато се прави проверка за наличностите в една точка, горивото може да се прехвърля по протежение на тръбопровода. Затова и тръбата се иска да бъде отделен данъчен склад."
Разгеле ! Това, което знаем всички ние, свенливо започна да се прокрадва в устата на адвокатите на стабилността ! Едно по едно скоро ще лъсне и всичко останало ! Търпение !
Vlado Nikolov
Рейтинг: 379 НеутралноДнес пътувах до София по работа. Скравена А-95 - 1,49 лв. "Ивони" - 1,40 лв. "Лукойл" Враца А-95 - 1,80 лв. Мездра - 1,88 лв а на магистралата цената е 1,81 лв за литър. Не съм влизал в Ботевград на "Никс метал груп" да видя цените на горивото.
dorn
Рейтинг: 1838 НеутралноКогато котката не хващаше мишки всички си кротува, сега когато хляба много намаля, всяка троха е важна и котката се активира, пак недоволни.
reply
Рейтинг: 447 НеутралноТИЯ ВИЕ СИ ГИ ИЗБРАХТЕ , БОРИССОФ ВИЕ СИ ГО ВЪРНАХТЕ ДНЕВНИК И ЗА ВАС СЕ ОТНАСЯ
Kurti
Рейтинг: 381 НеутралноМарешки продава през 20 ст брутна печалба.
Като не ви харесват цените на другите, не зареждайте при тях. И не се връзвайте на някакви глупости за различното качество- в България има два акцизни склада за горива, Всички зареждат от тях.
Das Territorium
Рейтинг: 1254 ВеселоНе виждам нищо незаконно.
A lie can run round the world before the truth has got its boots on. Terry Pratchettsamoedin
Рейтинг: 4069 ЛюбопитноДо коментар [#7] от "vassilun":
" Някой журналист няма ли да попита В. Горанов / или НАП колко данък печалба е платил Лукойл за тези години?! Данък печалба - онези 10% от печалбата, а не акциз и ДДС, защото акциз и ДДС се плащат от нас - потребителите!"
БДанък печалба се плаща при реализирана печалба, всички го знаят ! Знаят също, че от белота между Вальо и властта следва факта, че държавата не разследва защо Лукойл от момента на придобиването си от руснаците ( приватизацията му) до днес излиза винаги на нулата, на загуба и все не плаща заветния данък ! Да се спираме ли и на монопола при складовете и как се узаконява рекета на Лукойл върху продажбата на горивата на всички нас като крайни потребители ? Нали това се казва данък Кремъл, в крайна сметка !
samoedin
Рейтинг: 4069 ВеселоДо коментар [#5] от "nessarox":
" Кога държавата ще завземе бизнеса на Лукойл или е забранена зона"
Сам си си отговорил !
dorn
Рейтинг: 1838 НеутралноНяма никакъв проблем за българите от вдигане на акциза. Акциза това е здравеопазване, образование, сигурност и най -вече пенсии. Другото е притеснително че цената на горивата преди данъци и акцизи са- най високите в Европа. Значи трябва тая рафинерия и компания да имат една от най-големите печалби, но о чудо - тая компания постоянно декларира загуби. Така че от нея нищо като данък. Остава само акциз и ДДС, но това тя събира , а не го дава.
Александър
Рейтинг: 60 ВеселоКато го гледам Горанов, не обмисля да подава оставка.
А Борисов се очаква да спечели следващите парламентарни избори отново.
И така фолкс, революцията няма да се състои. хаха
dj_tiesto
Рейтинг: 362 НеутралноЯвно още не се е срещал с Вал.Зл.
Да се взима пример от ВКрБ човека се е срещнал с Влади и ето спестил половин милиард.
geordgeo
Рейтинг: 985 ЛюбопитноГораааанов, спиш ли, бее? Или не ти даваха да пипаш там (Лукойла)? Ма ще мине още една вълна от Короната и тогава хептен ще я втасаш като министър без реален портфейл...
Колкото до моя принос към печалбата на монопола - не сипвам и не карам, това мога, това правя, нека си скубят косите всички по веригата...
Лъв
Рейтинг: 434 НеутралноМарешки: дизел = 1.42
Shell: дизел = 1.90
Цени от вчера. КАК???
Lilith
Рейтинг: 274 ЛюбопитноАко обърнете внимание:
Горанов твърди, че не успява да събере всичко в момента. Ако успее да го събере- ще има повече пари и без да се налага да се вдига нищо. Ма Горанов се самодекларира като неспособен да го направи. И с 50% да ги вдигне, какво ще събере? 50% от 0 си е 0.
И какво ще постигне като ефект, освен някои хора просто да спрат да си карат частните коли, или да ги преориентира да ползват контрабандно гориво?
sax16655090
Рейтинг: 8 НеутралноПо сметките на другаря Костов ли?
sax16655090
Рейтинг: 8 НеутралноДа. Тогава всички по веригата ще свалят надценката за да бъде стоката им продаваема. Накрая ще получиш гориво на същата цена, но много повече пари ще влизат в хазната от акцизи.
today
Рейтинг: 1698 НеутралноЗначи те укриват акциз и ДДС но държавата си е затваряла очите, и сега се заради кризата се е присетила да прекрати престъпната практика!
Медведев, Дмитрий Анатольевич, очевАдно е решил след време като го съди международния трибунал в Хага да се обяви за НЕВМЕНЯЕМ, и затова в момента дрънка такива безумици, подготвя си защитата.ена блогърка
Рейтинг: 120 НеутралноДо коментар [#6] от "001":
Защото, като изключим някои фискални подробности около формирането на цената, при него има и особености в октановите числа. Така например неговото А100 се равнява на обикновен 95 от другите участници в картела.
ivant88
Рейтинг: 274 НеутралноДо коментар [#5] от "nessarox":
Защо изобщо им беше даден?
Lilith
Рейтинг: 274 Весело[quote#31:"sax16655090"][/quote]
Вижте, литър жензин по разценки на Лукойл им струва и го продават на 80 стотинки (инф. 2016г.). Всичко нагоре е акакциз.
Правилата на конкуренцията си действат и без Горанов да им дава наклон. Съфорумци ви посочиха, че можеш да зареждаш при Марешки, ако ти е скъпо при Златев.
Това, обаче, непроменя факта, че Горанов има проблем със събирането на данъци от търговията на дребно. Като как ще ги увеличи пустите приходи, като декларира, че не може, и като как ще внесе в бюджета това, което не е събрал до сега? Ако сега промени нещо- това гарантира ли, че ще успее да повиши събирамостта на данъците и акцизите? Как?
Напомням, че имаме и бензиноколонки, които зареждат селскостопанските производители. Там е още по-мътна и кървава.
limbize
Рейтинг: 434 НеутралноДо коментар [#17] от "Vlado Nikolov":
От ивони - не, мерси
Padrino
Рейтинг: 543 Любопитно"Допълнителните изисквания към "Лукойл", свързани с лицензите за данъчни складове и раздробяването на сега съществуващите, са за да има по-добър контрол и за се осигурят на бюджета приходите от акцизи, които досега не са постъпвали там."
Ето, черно на бяло признание от министър че една фирма не е плащала каквото трябва по закон. И сега??? Какво следва??? Пак нищо???
Камен
Рейтинг: 790 НеутралноА не може ли просто да се лицензират още няколко склада? В България имаме немалко международни фирми: Шел (холандска), ОМВ (австрийска), Еко (гръцка), Ромпетрол (румънска) - като е скъп на Лукойл бензина, да си внесат един кораб от някоя си тяхна рафинерия и да го пуснат евтино в собствените си обекти. Кой им пречи? Мито за внос от ЕС няма, само ДДС и акциз ама той е същия като на родното (руско) производство.
Много се чудя как вече 10-15 години това не става.
Padrino
Рейтинг: 543 Любопитно"..... в касовите бележки за купени горива да има разбивка каква част от сумата е стойността на горивото, каква е ДДС и каква акциз."
Това го има във всички нормални държави, когато си сипвам гориво в колата ми дават бележка на която пише колко такса и колко ДДС е отчислено за всяка продажба. Ако не искаш могат да ти дадат касова бележка само с литри и цена.
Камен
Рейтинг: 790 НеутралноДо коментар [#38] от "Камен":
Явно монополът на Лукойл върху тези петролни бази и тръбопровода за петролни продукти правят неизгоден вноса на чужд бензин, като му сложиш разходите за дистрибуция... То в ЕС отдавна се усетиха, че такава инфраструктура не може да е в монополна. Например газопроводите на Газпром затова си имат проблеми и ги задължиха 50% от капацитета да предоставят на други доставчици, инак никой не може да дистрибутира друг газ и си вързан да плащаш колкото ти каже Газпром. Газ има, но няма как да дойде до теб. Та и при нас с бензина и дизела може би е същото. Някой от сектора може би знае по-добре, аз съм в съвсем друг сектор и не особено сведущ в горивата.
sax16655090
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#35] от "lilithi":
Ами щом зареждаш евтино и легално при Марешки, значи потвърждаваш думите ми, че акцизът може и требва да се вдигне.
Кум Лисан
Рейтинг: 558 НеутралноЛукойл слагат измерватели от 10 години, крайно време е да го направят или Златев да ходи и той в Дубай. На Марешки сипах бензин преди три дни за 1,42 лв, на два километра от Марешки видях ОМВ, 1,81 лв. Аз сипах 40 литра, 16 лв разлика. Още може.
Дневник, оправете проблема с кукитата в сайта, защото постоянно съм разлогнат. Този проблем е от години и никой не му обръча внимание. Ако съм разлогнат и се рефрешна съм логнат и обратно.Тони КОСТОВ
Рейтинг: 834 НеутралноДо коментар [#12] от "grajdanin1":
И Лукойл и винпромите... Да не си мислите, че Пещерняците плащат акциз за всеки тон алкохол 😁
almladenov
Рейтинг: 8 НеутралноРумънците се справиха с мафиятс лук. Нашите мишоци нямат идея за това. Търпете ги и плащайте данък рассия.
Lilith
Рейтинг: 274 ВеселоНе.
Доказвам само това, че конкуренция и благоприятните последици от това, че е определена от пазар, съществува.
Не благодарение на Горанов.
И не, акциза не трябва да се пипа, за да се сбъднат нечии мокри сънища.
Трябва да се увеличи събираемостта му.
Има огромна разлика.
fwf35308248
Рейтинг: 221 НеутралноДо коментар [#40] от "Камен":
Лукойл България е застанал на изхода на Нефтохим и продава на всички дистрибутори, но ... излиза на загуба, докато другите - Шел & сие - печалби и си плащат корпоративен данък. Наглостта на правешкия меринджей е в покупката на прескъпи парцели за бензиностанции от неслучайни офшорки и други гимнастики с които пести данъци.
dorn
Рейтинг: 1838 НеутралноТука някои искат упорито да ни втълпят че има конкуренция . И колкото и да го повтарят и колкото и да са активни във форума, черното няма как да стане бяло. Конкуренция няма. Тръбопроводи петролни складове всичко се притежава от един. Всички купуват от един. Това че някой с бензиностанции си слага печалба от няколко стотинки не значи че има конкуренция, боли го фара тоя който продава милиони литри че една бензиностанция ще си свие маржа и ще продаде няколко тона гориво, И тука трябва специално законодателство, освобождаване на свободен капацитет за тръбопроводите и складовете , на монополиста и 20 % са достатъчни. Останалите 80 на други доставчици. Имало проблем със събирането на данъци, ами как няма проблем като всичко крият , нали затова се правят промените в закона.
tolex
Рейтинг: 697 НеутралноЛапането намаля и започнаха удари под кръста. Неподозирани "резерви" може да излезнат наяве. Много ще се радвам Лукойл да го вкарат в "релсите" най-накрая. Ако пък и намерят виновни да правят компания на Баневи ще е върха. Ха дано!
sax16655090
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#45] от "lilithi":
Напротив, доказваш точно моето твърдение, без дори да го искаш. А събираемостта е отделен въпрос.
dorn
Рейтинг: 1838 НеутралноАкциза не трябвало да се пипа и защо ! Напротив точно акциза трябва да се пипа. Ако искат да си продават горивото ( а те много искат) и да тръбят навсякъде как горивото в България било много евтино ще си свият малко надценката с която го продават на едро и това ще компенсира вдигнатия акциз който обаче не заминава за Русия ( 50 ст. на всеки литър) а директно влиза в българския бюджет.
ь
Рейтинг: 1426 НеутралноАкциза ако бъде променен ... ще бъде само нагоре :) Време е управниците да се извинят на повечето търговци, които оказва се не продават боклуци и контрабандно внесени горива ... а с нормални надценки.
простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!Lilith
Рейтинг: 274 ВеселоКак?
Ако вдигнеш акциза, но не го събереш, как точно помагаш на държавата?
И как натоварваш търговеца/производетеля, а не крайния клиент?
И как спираш кюстендилци да скочат до Сърбия за бензин, петричани- до Гърция и т.н. ако направиш бензина мега скъп?
Ценообразуване и основи на пазарната икономика се учат в първи курс все пак. Основи на държавата, история на данъците - също.
Lilith
Рейтинг: 274 ВеселоА къде спаха до сега, та чак сега да правят тия промени?
И след промените какво ще се промени в събираемостта?
И как ще има диверсификация, като такава не се предвижда? Как ще има още конкуренция, като няма нови доставчици?
К'во точно се очаква да стане, освен да назначим още 6 контролни групи за отчетност?
acarid
Рейтинг: 627 НеутралноДо коментар [#38] от "Камен":
Проблема с рафинерията Лукойл е не цената, а неотчитане на реалните количества през данъчните складове и качеството. Картела е при търговците на дребно и в него участват всички изброени от теб + още няколко члена на БПГА. Виж им сайта. Аз зареждам само ромпетролско гориво, но на цени с 30-40ст по ниски от тези на бензиностанции Ромпетрол. Що ли? Заради утайката излязла от Лукойл, правих едни много скъпи процедури в автосервиз!
historama
Рейтинг: 648 Неутрално"Горанов: Надценката при горивата в момента е 50 ст."
Цената от 1,77 лв за 1 л бензин се състои от много компоненти, и не подобава на финансов министър да говори като продавачка от женския пазар.
В 1,77 лв. има ДДС - 0,295 лв
акциз - 0,65 лв
печалба 0,50 лв (?)
остават 0,325 лв.
може ли себестойността на 1 л бензин да е само 0,325 лв?
Влади, не всички от нас сме дебили!
acarid
Рейтинг: 627 НеутралноДо коментар [#55] от "historama":
Ето ти я сметката:
Цена в данъчния склад на Лукойл - 0,45лв
Акциз - 0,64лв
Надценка в бензиностанция от Картела - 0,50ст (+100% от цената в склада)
Общо без ДДС = 1,59
Крайна цена с ДДС = > 1,59х1,2=1,90лв
historama
Рейтинг: 648 НеутралноДо коментар 56 от "acarid":
Цитирам цена на бензина от бензиностанции във Варна - Лукойл, Еко, Петрол, ОМВ, Шел (при ВМ е 1,39).
Грешката ми от 0,01 лв (1 ст) е минимална!
historama
Рейтинг: 648 НеутралноПропуснах, 1 л бензин в повечето бензиностанции във Варна е 1,77 лв
historama
Рейтинг: 648 Неутралное това вече е страшно! Толкова голяма фирма, и да присвоява от акциза! Макар че съм уверен, че и други фирми го правят, не бих се учудили и за Марешки.
Peni Nikol
Рейтинг: 4240 НеутралноЗа седмица бензина падна с 11 ст. и днес беше на 1,70 лв/л.
Peni Nikolsax16655090
Рейтинг: 8 НеутралноТоест, ако не събираш достатъчно акцизи, дай да махнем акцизите? Ако не събираш ДДС, да махнем ДДС-то и т.н.? Акцизите са си акцизи, събираемостта си е събираемост.
acarid
Рейтинг: 627 НеутралноДо коментар [#58] от "historama":
И аз не те прочетох добре. При бензина няма марж 50ст, вероятно е около 30без ДДС. Акциза е по-висок и странно защо но картела го продава по-евтино от дизела. По колонките в моя град дизела тази седмица бе около 1.90.лв. Има няколко бензиностанции които го продават под 1.40. Доколкото съм ги чувал, снабдяват дизел от Ромпетрол и Росснефт.
neut
Рейтинг: 488 Неутрално"Надценката при горивата в момента е 50 ст."
In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the restСимбиоза между бизнес и политици
One Hour
Рейтинг: 328 Неутрално"... от петролната и газова асоциация, чиито член е дружеството, заплашиха, че това ще доведе до поскъпване на горивата."
Алоуу, че въвеждането на Н-18 за целия бизнес да на би да влезе в поскъпване на услугите му ве монополисти гадни?
Сменяте си всички уреди, проверяват се от независим надзор назначен от ЕК (не от ДАМТН!), оправяте си съответнште лицензи и толкоз.
Така и не казвате с какво толкова е велика тази гадна руска колония за икономиката ни!
Никакви данъци не внасят, дирижират енергетика и са троянски кон във всякакви наши правителства. За това ли да ги четкаме? Какво толкова ще стане ако утре затвори и без това неработещата рафинерия?
Да не би да спре държавата?
Най-много да плащаме по евтино гориво на останалите.
Айде стига с тоя руски апокалипсис, че нещо много ви стана продажници такива.
historama
Рейтинг: 648 НеутралноКато чуя за руски бизнес ме присвива стомаха. Като чуя за руснаци и рускини се сещам за фризьорския салон в съседство, и килима от фасове на тротоара отпред.
Lilith
Рейтинг: 274 ВеселоДо коментар [#61] от "sax16655090":
Не.
Ако така и така няма да събереш нещо- защо ще го увеличаваш? И какво ще спечелиш от увеличението? Увеличение на малкото, което събираш, защото не можеш да събереш всичко? До къде ще те доведе постоянното увеличаване на данъци/акцизи, освен до това тези, които ги плащат като крайни потребители да ти теглят една и да си хванат пътя?
И защо, поради твоята некадърност да събереш акциза, трябва да страдат потребителите?
димитър иванов
Рейтинг: 221 НеутралноДо коментар [#6] от "001":
Аз мога да ви кажа , умишлено се толерират по високи картелни цени и по високи ставки ,единственно заради по големият данък оборот. За каквото и да си говорим, винаги става въпрос запари.
Стефан
Рейтинг: 454 НеутралноДо коментар [#6] от "001":
Някой да те спира да зареждаш в Марешки?! Нямал ли да се научите вече. Това е капитализъм, след като има кой да купува за 5 лв., ще има и кай да го продава. Аз от Марешки не купувам по политически причини и не ме интересува каква е цената там.