"Райънер" се готви за тежка година с евтини билети и нелоялна конкуренция

"Райънер" се готви за тежка година с евтини билети и нелоялна конкуренция

© Paul Hanna, Reuters



Най-големият в Европа нискотарифен превозвач "Райънер" (Ryanair) обяви, че завършва финансовата година (изтичаща на 31 март) с 4% ръст на пътниците до 149 млн., 6% ръст в дохода от пътник, 5 нови бази и 390 нови маршрута. В същото време са в ход орязване на заплати, под въпрос е съществуването на базата във Виена. В групата на "Райън" влизат Lauda, Malta Air, Buzz (с която вече оперира в България) и Ryanair DAC.


По-голямата част от флотилията на компанията бе приземена в средата на март заради рестрикциите, въведени в ЕС заради коронавируса. Това е намалило превозени с над 5 млн. пътници и е довело до спад в печалбата от 40 млн. евро, посочва днес превозвачът. Актуализираната му прогноза към 1 май е, че за първото тримесечие от започналата финансова година (април - юни) ще оперира под 1% от предвидените в графика полети.


Връщането към част от нормалния график се очаква през юли - септември,




когато компанията планира да оперира не повече от 50% от обичайния си полетен трафик.


Когато се върне към полетите през юли, конкуренцията в сектора няма да е обичайната заради безпрецедентния обем на държавна помощ в сектора в разрез с правилата на ЕС, в резултат на което "Луфтханза" (Lufthansa Group), "Ер Фрас-КЛМ, ( Air France-KLM) "Алиталия" (Alitalia), САС (SAS) и "Норуиджън" (Norwegian) бяха "дарени" с 30 млрд. евро, се отбелязва в отчета, отбелязва ръководството на "Райън".


И сега компанията поддържа прогнозата си, че дори и при редуцирани полети


цените на билетите ще са значително понижени


и под себестойността им от страна на националните превозвачи, получили държавна помощ.


"Райън" отчита 10% ръст на продажбите си за цялата година до 8.5 млрд. евро. През изтеклата финансова година компанията е увеличила флотилията си с нови 45 "Боинг 737" и отвори нови бази в Прага и Будапеща.


През 2018 г. Ryanair влезе в Laudamotion с 24.9%, като впоследствие делът беше увеличен до 75%. Сега се посочва, че "Лауда" се е справила по-зле от очакваното, като цените й са били по-ниски от предвиденото заради ценовата конкуренция на поделенията на "Луфтханза" в Австрия и Германия. Въпреки това трафикът е нараснал до 6.4 млн. превозени пътници. Цялата й флотилия е приземена на 17 март.


С предлаганите по-атрактивни цени от други авиокомпании, част от по-големи групи, и очакването от основния конкурент на "Лауда" - "Аустриън", да получи държавна помощ от 800 млн. евро,


"Лауда" трябваше напълно да преосмисли стратегията


и значително да ревизира надолу плановете си за растеж, се посочва в отчета. Мениджмънтът й е започнал преструктуриране и планове за "значително" орязване на разходите. Те се обсъждат със съюза на служителите, така че да не се стигне до закриването на базата на компанията във Виена, се посочва в отчета. Посочва се, че ако споразумение не бъде постигнато до 20 май, това ще доведе до затварянето на базата на 30 май и загубата на 300 работни места. Междувременно компанията е изоставила плановете си за оперира базата в Задар, Хърватия.


"Малта ер", която е също част от групата, отчита силен ръст за годината. Тя има 120 самолета.


С година закъснение се движат доставките на поръчаните от превозвача Boeing 737-MAX-200. Очаква се първият да бъде получен през октомври, тъй като производителят засега планира да поднови дейността си в САЩ през късното лято.


Посочват, че още през март са взети мерки за поддръжката на добро ниво на пари в брой, които са над 60 млн. евро към май и тази ликвидност ще позволи на превозвача да излезе от кризата с вируса успешно.


Започналата нова финансова година ще бъде трудна, прогнозира превозвачът, като отново подчертава, че за разлика от други няма да получи държавна помощ. В момента се провеждат разговори за затваряне на бази,


орязване на заплатите на персонала с до 20% и съкращаване на 3 хил. служители


- основно пилоти и стюардеси. За момента компанията се въздържа от прогноза заради несигурността колко ще продължи кризата с коронавируса и какво ще бъде поведението на потребителите. Очакването е групата да отчете загуба от над 200 млн. евро през април - юни и да превози наполовина под обичайния брой пътници - под 80 млн. за цялата година.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (12)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4064 Неутрално

    Париж-София-Париж - 25 евро.

    Скоростен индекс "Y"
  2. 2 Профил на olga_kokoshkina
    olga_kokoshkina
    Рейтинг: 608 Неутрално

    Името на компанията не е нито "Райън", нито "Райънер". В цял свят се изписва Ryanair. Само в България (и Рассиа) продължаваме с кирилизираните бай-ганьовски простотии в стил "Кока-Кола", за което всички ни се присмиваха.

  3. 3
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  4. 4 Профил на valerie pvi
    valerie pvi
    Рейтинг: 423 Гневно

    Името на компанията не е нито "Райън", нито "Райънер". В цял свят се изписва Ryanair. Само в България (и Рассиа) продължаваме с кирилизираните б
    ай-ганьовски простотии в стил "Кока-Кола", за което всички ни се присмиваха.
    —цитат от коментар 2 на olga_kokoshkina


    До бива кретения....ама е по- добре да не слизаш на нивото на хора с интелектуално развитие под морското равнище.
    "No comment" ...не че ще го разбереш де.

  5. 5 Профил на moti
    moti
    Рейтинг: 548 Неутрално

    Няма да им е лесно хич, но хубавото е, че светът малко по малко се връща към обичайното си ежедневние. И полетите ще почнат, ще се лети много даже, живот и здраве.

  6. 6 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3894 Любопитно

    ""Райънер" се готви за тежка година с евтини билети и нелоялна конкуренция"

    Това важи за всички "играчи" в бранша!Освен това доста от компаниите ще "изпаднат от борда"!

  7. 7 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3894 Любопитно

    До коментар [#1] от "hamiltonf":

    +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    Като начало звучи добре...............и остава да се намерят смелчаци за редовните полети!

  8. 8 Профил на Капабланка
    Капабланка
    Рейтинг: 1036 Неутрално

    Преди кризата най-ниските им цени за след 3-4 месеца, бяха 20 евро.Сега по-ниски от 25 няма!Имах резервация до Рим за по-малко от 40 евро отиване и връщане за края на този месец, който беше отменен и ми предлагаха преди това да презаверя датите за късното лято или есента, без допълнителни такси, само доплащането цената на билетите!Е, отказах, защото излизаше почти двойно и предпочитах да изгубя 40 евро, а не 80, без гаранция, че тогава пак няма да мога да пътувам, заради възможна повторна криза заради вируса.Сега вече е отменен и чакам ваучер за цената, която съм платил, който трябва да използвам до една година от наличието му!

  9. 9 Профил на andreas_hofer
    andreas_hofer
    Рейтинг: 1223 Неутрално

    Ами да видим, дано наистина от юли да тръгнат полетите.

    Комунизмът и неговите мутации са проклятието на съвременна България
  10. 10 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 921 Гневно

    ''Започналата нова финансова година ще бъде трудна, прогнозира превозвачът, като отново подчертава, че за разлика от други няма да получи държавна помощ''

    и понеже не е получила държавна помощ директно си я взе от клиентите си като отказва да им върне парите за анулираните полети

    само заради тая цигания вече ще летя само с Уиз по припокриващите се маршрути

  11. 11 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 921 Гневно

    ''С година закъснение се движат доставките на поръчаните от превозвача Boeing 737-MAX-200''

    да не говорим пък за тая глупост дето ще летят с MAX - аз на такъв самолет отказвам да се кача близките 5 години след като почнат да летят

  12. 12 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2367 Весело

    "Райънер" се оплакват от нелоялна конкуренция и ниски цени на билетите :-)





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK