
© Paul Hanna, Reuters
По-голямата част от флотилията на компанията бе приземена в средата на март заради рестрикциите, въведени в ЕС заради коронавируса. Това е намалило превозени с над 5 млн. пътници и е довело до спад в печалбата от 40 млн. евро, посочва днес превозвачът. Актуализираната му прогноза към 1 май е, че за първото тримесечие от започналата финансова година (април - юни) ще оперира под 1% от предвидените в графика полети.
Връщането към част от нормалния график се очаква през юли - септември,
когато компанията планира да оперира не повече от 50% от обичайния си полетен трафик.
Когато се върне към полетите през юли, конкуренцията в сектора няма да е обичайната заради безпрецедентния обем на държавна помощ в сектора в разрез с правилата на ЕС, в резултат на което "Луфтханза" (Lufthansa Group), "Ер Фрас-КЛМ, ( Air France-KLM) "Алиталия" (Alitalia), САС (SAS) и "Норуиджън" (Norwegian) бяха "дарени" с 30 млрд. евро, се отбелязва в отчета, отбелязва ръководството на "Райън".
И сега компанията поддържа прогнозата си, че дори и при редуцирани полети
цените на билетите ще са значително понижени
и под себестойността им от страна на националните превозвачи, получили държавна помощ.
"Райън" отчита 10% ръст на продажбите си за цялата година до 8.5 млрд. евро. През изтеклата финансова година компанията е увеличила флотилията си с нови 45 "Боинг 737" и отвори нови бази в Прага и Будапеща.
През 2018 г. Ryanair влезе в Laudamotion с 24.9%, като впоследствие делът беше увеличен до 75%. Сега се посочва, че "Лауда" се е справила по-зле от очакваното, като цените й са били по-ниски от предвиденото заради ценовата конкуренция на поделенията на "Луфтханза" в Австрия и Германия. Въпреки това трафикът е нараснал до 6.4 млн. превозени пътници. Цялата й флотилия е приземена на 17 март.
С предлаганите по-атрактивни цени от други авиокомпании, част от по-големи групи, и очакването от основния конкурент на "Лауда" - "Аустриън", да получи държавна помощ от 800 млн. евро,
"Лауда" трябваше напълно да преосмисли стратегията
и значително да ревизира надолу плановете си за растеж, се посочва в отчета. Мениджмънтът й е започнал преструктуриране и планове за "значително" орязване на разходите. Те се обсъждат със съюза на служителите, така че да не се стигне до закриването на базата на компанията във Виена, се посочва в отчета. Посочва се, че ако споразумение не бъде постигнато до 20 май, това ще доведе до затварянето на базата на 30 май и загубата на 300 работни места. Междувременно компанията е изоставила плановете си за оперира базата в Задар, Хърватия.
"Малта ер", която е също част от групата, отчита силен ръст за годината. Тя има 120 самолета.
С година закъснение се движат доставките на поръчаните от превозвача Boeing 737-MAX-200. Очаква се първият да бъде получен през октомври, тъй като производителят засега планира да поднови дейността си в САЩ през късното лято.
Посочват, че още през март са взети мерки за поддръжката на добро ниво на пари в брой, които са над 60 млн. евро към май и тази ликвидност ще позволи на превозвача да излезе от кризата с вируса успешно.
Започналата нова финансова година ще бъде трудна, прогнозира превозвачът, като отново подчертава, че за разлика от други няма да получи държавна помощ. В момента се провеждат разговори за затваряне на бази,
орязване на заплатите на персонала с до 20% и съкращаване на 3 хил. служители
- основно пилоти и стюардеси. За момента компанията се въздържа от прогноза заради несигурността колко ще продължи кризата с коронавируса и какво ще бъде поведението на потребителите. Очакването е групата да отчете загуба от над 200 млн. евро през април - юни и да превози наполовина под обичайния брой пътници - под 80 млн. за цялата година.
hamiltonf
Рейтинг: 4153 НеутралноПариж-София-Париж - 25 евро.
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.olga_kokoshkina
Рейтинг: 282 НеутралноИмето на компанията не е нито "Райън", нито "Райънер". В цял свят се изписва Ryanair. Само в България (и Рассиа) продължаваме с кирилизираните бай-ганьовски простотии в стил "Кока-Кола", за което всички ни се присмиваха.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
valerie pvi
Рейтинг: 250 ГневноДо бива кретения....ама е по- добре да не слизаш на нивото на хора с интелектуално развитие под морското равнище.
"No comment" ...не че ще го разбереш де.
moti
Рейтинг: 542 НеутралноНяма да им е лесно хич, но хубавото е, че светът малко по малко се връща към обичайното си ежедневние. И полетите ще почнат, ще се лети много даже, живот и здраве.
bat_plamen
Рейтинг: 4148 Любопитно""Райънер" се готви за тежка година с евтини билети и нелоялна конкуренция"
Това важи за всички "играчи" в бранша!Освен това доста от компаниите ще "изпаднат от борда"!
bat_plamen
Рейтинг: 4148 ЛюбопитноДо коментар [#1] от "hamiltonf":
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Като начало звучи добре...............и остава да се намерят смелчаци за редовните полети!
Капабланка
Рейтинг: 694 НеутралноПреди кризата най-ниските им цени за след 3-4 месеца, бяха 20 евро.Сега по-ниски от 25 няма!Имах резервация до Рим за по-малко от 40 евро отиване и връщане за края на този месец, който беше отменен и ми предлагаха преди това да презаверя датите за късното лято или есента, без допълнителни такси, само доплащането цената на билетите!Е, отказах, защото излизаше почти двойно и предпочитах да изгубя 40 евро, а не 80, без гаранция, че тогава пак няма да мога да пътувам, заради възможна повторна криза заради вируса.Сега вече е отменен и чакам ваучер за цената, която съм платил, който трябва да използвам до една година от наличието му!
andreas_hofer
Рейтинг: 955 НеутралноАми да видим, дано наистина от юли да тръгнат полетите.
Комунизмът и неговите мутации са проклятието на съвременна Българияcarmello
Рейтинг: 735 Гневно''Започналата нова финансова година ще бъде трудна, прогнозира превозвачът, като отново подчертава, че за разлика от други няма да получи държавна помощ''
и понеже не е получила държавна помощ директно си я взе от клиентите си като отказва да им върне парите за анулираните полети
само заради тая цигания вече ще летя само с Уиз по припокриващите се маршрути
carmello
Рейтинг: 735 Гневно''С година закъснение се движат доставките на поръчаните от превозвача Boeing 737-MAX-200''
да не говорим пък за тая глупост дето ще летят с MAX - аз на такъв самолет отказвам да се кача близките 5 години след като почнат да летят
plamen_b
Рейтинг: 1708 Весело"Райънер" се оплакват от нелоялна конкуренция и ниски цени на билетите :-)