Строителното министерство откри, че трасета заобикалят тол системата

Строителното министерство откри, че трасета заобикалят тол системата

© Велко Ангелов



Приходите, които имаме от толсистемата от 1 март, са в порядък, който не ни дава увереност, че с тях можем да рехабилитираме достатъчно пътища в България и да изграждаме нови. Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова пред "Нова телевизия". В бюджета за тази година са заложени 450 млн. лв. постъпления от толтакси от тежкотоварния трафик.


Тол системата официално започна да действа в началото на март след като на няколко пъти бе прекроявана и таксите и обхватът й променяни. За нова промяна в обхвата на тол системата Аврамова намекна на заседание на ресорната парламентарна комисия през седмицата.


"Имаше уговорка с бранша да се направи анализ на приходите в периода от 1 март, когато стартира системата, до 1 юни. Проблемът с епидемията от коронавирус ни попречи да имаме адекватни данни, които да анализираме, тъй като от 13 март имаше ограничения в придвижването по пътните артерии", допълни тя.




Аврамова коментира, че като проблем е констатиран обхватът на тола и предстои да бъде иницииран разговор с бранша. Към момента тежкотоварният трафик плаща такса за преминаване по автомагистралите и по първокласни пътища. Има области, в които няма нито един път, който да е включен в обхвата на системата, и
това означава, че всички пътища са безплатни за него, което се отразява много съществено на приходите от тол системата.


Има пътища, като Прохода на Републиката, който е второкласен и е безплатен, а там преминава и транзитен трафик. Оказва се, че се плаща по-малко от винетна такса, ако се премине вертикално през територията на България, обяви тя. Министър Аврамова посочи, че голяма част от второкласните пътища са основни пътни артерии, по които се придвижва трафикът, а те са извадени от обхвата на тол системата по настояване на
транспортния бранш.


Затова ще бъде предложено основни пътни артерии да бъдат включени в обхвата на тол системата и да се плаща за преминаване и по тях.


Подчерта, че всички искат да пътуват по добри пътища, а за това е необходим ресурс.


В отговор на въпрос за ремонтите по пътищата през туристическия сезон Петя Аврамова коментира, че в участъка от 13-и до 20-и км на магистрала "Тракия" се работи усилено, за да може до 30 юни работата по горното строене на съоръженията да приключи и трафикът там да бъде освободен.


Няма да бъдат прекъснати строителните дейности в отсечката от 19-и до 37-и км на магистрала "Хемус" и ще има известни затруднения в пътуването. Петя Аврамова призова за разбиране, защото ремонтът на големите съоръжения се прави с цел безопасност.


Продължава ремонтът на тунел "Витиня", при чието обследване бяха открити сериозни конструктивни проблеми, които трябва да бъдат отстранени. В момента се извършва укрепване. Изпълнителите са се ангажирали цялостният ремонт да приключи до края на годината.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (40)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5965 Неутрално

    ПАК ПОЗНАХ !!!
    Хайде сега виновните при Ставри !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 7774 Любопитно

    Още преди три месеца говорихме, че тол системата е супер изгодна за турските камиони....

    karabastun1@abv.bg
  3. 3 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4220 Весело

    Питайте Лилана, тя е специалиста...

    Скоростен индекс "Y"
  4. 4 Профил на ЗаНиЗа
    ЗаНиЗа
    Рейтинг: 2976 Любопитно

    "Има области, в които няма нито един път, който да е включен в обхвата на системата" - щом държавата допуска настоятелния транспортен бранш да определя за кои пътища да плаща, сега се присетили, че имат някаква власт, права и задължания. Министерство и шофьори - дружна песен пеят, а после на Макрон плана бил лош!? Бая толерантност прихванаха от евро китките, мекост и егоизъм.

    Обичай света като самия себе си - тогава наистина ще можеш да се грижиш за всичко
  5. 5 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5965 Неутрално

    До коментар [#3] от "hamiltonf":

    За Лилана не знам ама много си намазаха филиите вече за наша сметка.
    Говоря за леките коли на частни лица.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  6. 6 Профил на hasmokar
    hasmokar
    Рейтинг: 1026 Неутрално

    Трасетата и или прасетата заобикалят транспортната ни кочина.

  7. 7 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 4106 Весело

    "Оказва се, че се плаща по-малко от винетна такса, ако се премине вертикално през територията на България, обяви тя. Министър Аврамова посочи, че голяма част от второкласните пътища са основни пътни артерии, по които се придвижва трафикът, а те са извадени от обхвата на тол системата по настояване на
    транспортния бранш."

    Ами кой ги е извадил тия пътища по настояване на вашите хора в транспортния бранш ? Христо Иванов ? Значи, влизат бизнесменчетата при татовия, говорят си каквото си говорят, държавата се ощетява с десетки милиони, след което някой някога някак си констатира, че едни милиони липсвали, защото са спестени в джобовете на частниците ! Та какво следва от тук нататък ?

  8. 8 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5965 Неутрално

    ЦЯлата Шайка системно бачка
    Раята бедна напълно да смачка !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  9. 9 Профил на Лопе де Вега
    Лопе де Вега
    Рейтинг: 1217 Весело

    Не, бе, колеги. В строителното министерство най-после са научили, че има карта на пътищата в България.

  10. 10 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5965 Неутрално

    До коментар [#9] от "Лопе де Вега":

    То карта има ама пътища на много места НЯМА !

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  11. 11 Профил на zz_s
    zz_s
    Рейтинг: 1093 Неутрално

    Откритие ли е че плъзнаха тирове по участъци, които заобикалят магистралите и главните пътища и по които все още може да се минава.
    Само че някои се поддържат от общините.
    Като е решено, че така ще се събират парите за тях, какво има да се питат превозвачите. Само трябва да се определят работещи такси.

    "Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия." #GRETA, GO TO SCHOOL !
  12. 12 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1728 Неутрално

    Не е лошо да има диалог между държавата и бизнеса, в случая - превозвачите.
    Лошото е, когато залагаш 450 милиона приходи, после намаляваш тарифите, някой от тях - в пъти, и накрая се чудиш, че сметката не излизала.

  13. 13 Профил на Николай Бучков
    Николай Бучков
    Рейтинг: 4371 Весело

    Всичко е временно и не се знае после липсите , какво ще липсва…..

  14. 14 Профил на гарата
    гарата
    Рейтинг: 835 Гневно

    Пълна пародия с нашите пари!

  15. 15 Профил на бАрни
    бАрни
    Рейтинг: 710 Любопитно

    Ще може ли ТОЛ системата поне да се самоиздържа или ще я слагаме и нея на бюджетна издръжка?

  16. 16 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1952 Неутрално

    ПАК ПОЗНАХ !!!Хайде сега виновните при Ставри !!!
    —цитат от коментар 1 на КМЕТ В СЯНКА

    Може и да сте познал, но сега няма да познаете?

  17. 17 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2616 Неутрално

    голямо страдание с една проста задача! зрелищен провал

  18. 18 Профил на Бай Гадьо
    Бай Гадьо
    Рейтинг: 802 Весело

    Прохода на републиката бил второкласен път? Че то от там минава целия транзит от турски тирове, нямам думи за компетентността на работещите в това минисерство!

  19. 19 Профил на Toni Ivanov
    Toni Ivanov
    Рейтинг: 2735 Неутрално

    Не може да имаш второкласен път и да плащаш тол такса,като за магистрала...Тази куха лейка да направи тези второкласни пътища магистрали и тогава да претендира за тол такси. Разбира се докато направят това вече може да ги няма във властта. Мафията не спи и иска да прихване всичко от където тече и ако не си плащаш хайде при Божков. Докато управлява мафията каквито и рекламни клипове да се правят,няма да дойде нормален чужд инвеститор,ако не е и той мафиот и иска да спести от данъците в своята страна.

  20. 20 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 1029 Неутрално

    "Оказва се, че се плаща по-малко от винетна такса, ако се премине вертикално през територията на България"
    Цяла година десетки и стотици експерти по министерства, агенции, браншови организации и пр. умни глави умуваха как да обезсмислят съществуването на ТОЛ системата. И най-накрая оказало се било! Тая гъска що ни праща пасем зелена трева? Колко още щети трябва да организират за да се въведат адекватни цени и обхват, нали Световната банка ви ги сметна и ви ги представи какви трябва да бъдат!

  21. 21 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 1029 Неутрално

    До коментар [#12] от "Yotce":

    Лошо е че калкулираш 1млрд. приходи, после 600млн, после 450млн... Вчера още смъкнаха летвата - очаквали по милион на ден и 700 000 почивните дни, което си е около 320млн. годишно. Накрая ще трябва да "спасявме" с разни "куче влаче" схеми и транспортния бранш и самата ТОЛ система. Жалко!

  22. 22 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1707 Весело

    Ех тия толкакси. Рекет, рекет от мутрите!

    мурзилка
  23. 23 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1707 Весело

    Абе важното е, че се усвоиха едни пари за изграждане на системата. От правилните фирми.

    мурзилка
  24. 24 Профил на Uprsport
    Uprsport
    Рейтинг: 1669 Неутрално

    Когато Борисов стана кмет на София, всеки ден имаше поне по един скандал, а в някои дни и повече от един. Мислех си тогава, ако този човек е качествен, как така управлението на столицата ни е белязано от постоянни и непрекъсващи разправии. Това беше много отдавна. после Борисов стана премиер и този стил на работа се пренесе в цялата държава. Днес България вече ежедневно е разтърсвана от поредната калинчеста изцепка. За съжаление обаче сметката я плащат не Герб актив, а работещите българи, които едва успяват да свързват двата края. И това е станало като стандарт в България. Това ежедневие изсмуква здравите и живи сили на България и я тласка към вечна бедност и загуба на благосъстояние.

  25. 25 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 1029 Неутрално

    Ето една справка от вчера, за да видят министерствата кои са предпочитаните маршрути на транзита. Пък и да помислят къде трябва да строят магистрали:
    https://customs.bg/wps/portal/agency/media-center/news-details/29-05-Processed-trucks-bg

  26. 26 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3393 Неутрално

    Тол системата - поредното недомислие на идиотите от ГЕРБ.

  27. 27 Профил на dzenlandia
    dzenlandia
    Рейтинг: 144 Неутрално

    Е то това се знаеше още в началото, когато се огънаха пред лобито на тираджиите и намалиха радикално обхвата, а цената на км падна с пъти. Трябва е да е ясно, че НЯМА да имаме адекватна пътна мрежа, докато не се въведат нормални цени на тол-а. Щом могат да плащат в Сърбия и Гърция в пъти повече на км, ще могат и тук. Това дори не е и некомпетентност, защото специалистите от АПИ си бяха казали каква трябва да е цената и тя беше адекватна преди лично Той да се намеси за пореден път. Това е просто безхарактерсност.

  28. 28 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5965 Неутрално

    До коментар [#16] от "zhivko6461":

    За съжаление.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  29. 29 Профил на Toni Ivanov
    Toni Ivanov
    Рейтинг: 2735 Неутрално

    До #24 Upersport. Много хубаво,че българския данъкоплатец плаща простотиите на Герб и ще продължават да плащат докато гласуват за ОПГ Герб.

  30. 30 Профил на свети георги груп от последните дни на герп
    свети георги груп от последните дни на герп
    Рейтинг: 1352 Неутрално

    тея тиквообразни скакалци какво работят по цял ден???

  31. 31 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3526 Неутрално

    До коментар [#26] от "Vlado Nikolov":

    За сметка на това е скъпо недомислие.

    Бивш tww09306483.
  32. 32 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8615 Неутрално

    калинки, калинкииииии! Толкова могат.

  33. 33 Профил на tck09551132
    tck09551132
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#18] от "Бай Гадьо":

    Ами да,Прохода на Републиката си е второкласен път,без значение какъв трафик преминава...

  34. 34 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 1029 Неутрално

    До коментар [#33] от "tck09551132":

    За сметка на това, Върбишкият проход е пътвокласен път I-7, без никакъв трафик.

  35. 35 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 1029 Неутрално

    До коментар [#33] от "tck09551132":

    За сметка на това, Върбишкият проход е пътвокласен път I-7, без никакъв трафик.

  36. 36 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3540 Неутрално

    Междуселските пътища се напълниха с тирове.

    Любовта ще спаси света!!!
  37. 37 Профил на petrapetra
    petrapetra
    Рейтинг: 717 Неутрално

    То няма сфера без скъпоструващи недомислия...

  38. 38 Профил на DS
    DS
    Рейтинг: 633 Неутрално

    Абе преди пет години казаха, че като увелчат винетката К3 от 67 на 96 лева ще пътуваме като бели хора .......хахахахаха

    Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"
  39. 39 Профил на DS
    DS
    Рейтинг: 633 Неутрално

    До коментар [#27] от "dzenlandia":

    Абсолютно съм съгласен с Вас..

    Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"
  40. 40 Профил на Бай Гадьо
    Бай Гадьо
    Рейтинг: 802 Весело

    До коментар [#18] от "Бай Гадьо":Ами да,Прохода на Републиката си е второкласен път,без значение какъв трафик преминава...
    —цитат от коментар 33 на tck09551132


    Явно това е единствения второкласен път в цяла Европа част от Трансевропейските транспортни коридори! Което отново показва адекватността на работещите в това министерство!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK