
© Цветелина Белутова, Капитал
Върховният административен съд потвърди избора на консорциума "Соф кънект" за концесионер на летище "София" за 35 години, съобщиха от съда, цитирани от "Капитал". Магистратите приемат, че Комисията за защита на конкуренцията правилно не е приела мотивите на обжалващите, проведената от транспортното министерство процедура.
Срещу резултата се обявиха и четирите загубили компании - Airport de Paris, които участват съвместно с доскорошния оператор на летище Ataturk в Истанбул TAV, Fraport, летище Манчестър заедно с партньорите си от Китай, както и строително-инвестиционната SSB с оператор летище Копенхаген.
Основният играч в обединението победител е базираният в Париж фонд Meridiam, който е фокусиран върху инфраструктурни проекти в Европа, Северна Америка и Африка. За летище София си партнира със строителя Strabag.
"Соф Кънект" беше избран за победител с оферта да заплаща на държавата 24.5 млн. евро годишно възнаграждение и да инвестира в следващите 35 години от концесията 608 млн. евро (плюс исканата от всички сума от 550 млн. лв. първоначално плащане). Това беше най-ниската оферта за инвестиции и третата на база концесионното възнаграждение.
Virgin
Рейтинг: 2205 РазстроеноЧестито на Пеевски!
lino_santino
Рейтинг: 358 НеутралноА такса спокойствие колко е?
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
space35
Рейтинг: 641 НеутралноКонцесионирането на летище София е непоправима грешка! Няма никакво значение, кой е спечелил.
cosmo
Рейтинг: 460 Неутралнотази сделка Пееф и Боко сглобиха преди настоящите драми с черепа ... дано останалите играчи да жалят до ФИНАЛ. Защото в победителя Мюнхенското летище има толкова общо, колкото Хотел Берлин е в Германия.
Избора на последния участник с най-ниски нива е поредното, ЕДНО ОТ МНОГОТО, действия на ОПГ-то Пеевски-Борисов за овладяване на държавата.
Народе ... търкаш ли талончета ??? Докато тиквата и дебелото те опоскат и тебе и децата ти от бъдеще?
gwa59354694
Рейтинг: 325 НеутралноГлупости! Точно обратното. Най-после летището ще има шанса да се превърне в нещо по-добро от мизерната кочина в момента! Другото нещо е, че много партийни калинки ще "изхвърчат" от него, което е много хубаво!
gwa59354694
Рейтинг: 325 НеутралноНай-голямата глупост е да си мислиш, че някой в България ще отдели милиарди, зада построи ново летище и инфраструктура някъде другаде при наличието на готова такава.
dorn
Рейтинг: 924 НеутралноАко ми кажете и колко процента има и партньора- строителя Strabag ще ви призначза обективни . Ама така - само се подхвърля нещо.
ysy30649588
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#7] от "gwa59354694":
Пълни глупости. И без това терминалите са за събаряне, а е необходима и нова писта. Всички необходими инвестиции по старото летище + комисионната за държавата + парите от продажба на терените на старото можеха да отидат за изграждане на съвсем ново и перспективно летище.
МОЙШЕ ТОЛКОЗ
Рейтинг: 1691 НеутралноДали боко, шиши и черепухин са сглобили това не знам (и няма как да зная).
Друго не разбирам: Каква е причината концесионерът да бъде този който ще плаща най ниската сума за концесията, и ще инвестира по малко от двамата други? Едва ли другите участници в надпреварата са фирми нямащи нищо общо с управление на летища.
Някой да ми обясни това, моля. Ама бавно, за да резбЕра бързо. THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 59 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ ЗА ФУНКЦИИТЕ НА ТОЗИ САЙТ В ТЕМАТА https://bit.ly/3dLkIhi
gwa59354694
Рейтинг: 325 НеутралноЗначи казваш да съборим летището, цялата инфра около него, новоизградената метролиния и спирката, новоизградената пътна връзка от бул.Брюксел, "Луфтханза Техник", резервоари за гориво, други халета за ремонт на самолети и да построим наново всичко това някъде другаде ще бъде по-евтино и икономически целесъобразно? Добре е че такива като теб не управляват България!
Роси
Рейтинг: 7887 НеутралноФренско-германският консорциум „Соф Кънект“ сигурно ще е по-добър от разни турско някакви и китайски някакви.
historama
Рейтинг: 3702 НеутралноЗад "френско-германския" консорциум стои един успешен млад бизнесмен, с местодомуване най-често в Дубай. И един хидролог.
historama
Рейтинг: 3702 Неутралнои двамата с бг произход
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
lout66
Рейтинг: 692 НеутралноДайте и разпределението на процентите , между Пеевски и руската мафия .
lout66
Рейтинг: 692 ЛюбопитноДо коментар [#7] от "gwa59354694":
Вярно във България никой не протестира че полетите не спират през нощта , че е шумно или се замърсява въздуха .
Цецо
Рейтинг: 1446 НеутралноА когато горановчетата пак заразправят за недостига на пари за пенсии си спомнете за тази процедура. Откровено ограбване на сребърния фонд. Поредното извършено от гроб.
Covid live matter. Stop the genocide.Кум Лисан
Рейтинг: 630 НеутралноДо коментар [#4] от "space35":
Много хитърГлупости, ако държавата си е опекла нещата добре ще има хубаво летище. Повечето хубави летища се обслужват от частни оператори. По принцип съм простия държавата да стопанисва летища, жп транспорт, пощи и заводи, защото го прави зле. Работата на държавата е да създава регулации и да събира данъци, като парите да влага в инфраструктура, социални дейности и други.
linard
Рейтинг: 309 НеутралноДо коментар [#10] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":
Това е безумното, което и мен най-много ме впечатли!
Получава с минимални инвестиции концесията за 35!!! години
Делян Ковачев
Рейтинг: 510 НеутралноДо коментар [#4] от "space35":
Глупости говориш!
Lilith
Рейтинг: 663 ЛюбопитноДо коментар [#10] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":
Тъкмо щях да попитам същото....
Явно у нас е така. Грижим се за интересите на инвеститорите, не за тези на държавата и гражданите.
neut
Рейтинг: 4761 НеутралноЧестито на печелившите
In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the resteverlast666
Рейтинг: 1201 Неутрално35 години е прекалено дълга концесия!
На практика сравнително новия Терминал 2 (финансиран от данъкоплатеца) и метро ще се експлоатират от концесионер до към 2056-7, което ще е към края на живота им и отново ще имат нужда от реновация.
Познайте кой ще трябва да инвестира тогава - Данъкоплатеца!
Борисов търси да получи 600-те милиона аванс да ги изхарчи сега в края на 10 годишното си управление, а актива се предава на частници да печелят от него.
МОЙШЕ ТОЛКОЗ
Рейтинг: 1691 НеутралноВиж, за интересите на инвеститорите държавата трябва да се грижи (данъчни облекчения и т.п.) щото иначе инвеститорите ще инвестират другаде😀
Случаят тук е различен: От 4рима кандидат' концесионери за Летище София избират този който е предложил НАЙ ЛОШАТА оферта!!! Това е рзбираемо САМО ако другите трима за доказани некадърници/аПЦолютни новобранци в бизнеса "управление на летище". Щото "инвеститорската част" (след проверка на финансовите средства) при як контрол от избора в к'о точно да инвестират, през проектирането, та до изпълнението е контролируема дейност ...В "белите държави" де😀 Ама другите не са такива май. Дано да обжалват и друг да бъде концесионера.
П.С. Масово тук се оплюва Щрабаг-били такива, били онакива...ХОРА, КУЧЕТО СКАЧА СПОРЕД ТОЯГАТА!!!! В Израел Щрабаг има/ше десетки проекти от ОГРОМНИ мащаби, включая и новия терминал +писти+други неща на летището Бен Гурион. С як тех'контрол -нулеви гафове.
НИКОЙ не е забравил падналата козирка ("Конзола" с "горна арматура", туй за инженерите във форума) над перона на Гара Хайфа-Щрабаг беше главния контрактор на гарата, с местни подизпълнители, ей тамо през 70те. Случая се разследва и грешките при изпълнението на арматурата и бетонните работи днес са урок № 1 във всеки курс за малки предприемачи желаещи да станат "по голями", и.... прораби...бригадири...не знам българския термин.
На бъдещите инженери в туземския ни провинциален ВУЗ (туземски и провинциален, ама с 3-4-5 НОБЕЛИСТА в реалните науки) само им казваха: Това става по строежите, вашата длъжност (като инженер ин'ситу/тех'контрол) е да внимавате и да предотвратявате подобни гафове. Елементарно просто (и не скъпо) нещо, ако си наясно с него😀
До коментар [#22] от "Lilith":
До коментар [#20] от "linard":
П.П.С. ОПС, пак прекалих с подробностите😀 'Ма имам облекаващи обстоятелства: Страдам от едно професионално изкривяване-да обяснявам оподробно всичко, 'га че ли читателите са тъпи като мен😀 THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 59 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ ЗА ФУНКЦИИТЕ НА ТОЗИ САЙТ В ТЕМАТА https://bit.ly/3dLkIhi
space35
Рейтинг: 641 НеутралноДо коментар [#19] от "Кум Лисан":
Така, както добре си ги е опекла със Софийска вода, ЧЕЗ, ИВиЕн, Златните мини и колко още други, от които всички губим ежедневно.
hahohehi
Рейтинг: 353 НеутралноПо-добре отколкото държавното управление, което пълни летището с калинки.
vassilun
Рейтинг: 4433 НеутралноТова бе една от най-слабите оферти! И то от фирма, която няма никакъв опит в управление на летище! Браво!
Някои на глас си мечтаят за чужди инвеститори, но тихичко ги гонят! Вече никой дори не се пита, защо няма чужди фирми на търговете за на Баце магистралите. Чужденците разбраха, че няма смисъл! В България правилата са "специфични"!
vassilun
Рейтинг: 4433 НеутралноДо коментар [#4] от "space35":
Грешка е не самото концесиониране, а наливането на 500 милиона от тази концесия в бездънната каца БДЖ!
vassilun
Рейтинг: 4433 НеутралноДо коментар [#10] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":
Мойше, не е нажно колко се плаща на държавата! Важно е колко се плаща на шайката шишковци!
vassilun
Рейтинг: 4433 НеутралноДо коментар [#26] от "space35":
Спокойно, ще правят държавна петролна компания, която ще е много печаливша! Като Български пощи, БДЖ, ТЕЦ Марица Изток 2 и др.
Thomas Anderson
Рейтинг: 234 ВеселоКорупцията трябва да се пренесе на едно по-голямо ниво - ЕС. Трябва всякакви такива търгове да станат на ниво ЕС администрация, поне еднакво зле да е за всички, а не наште да са най-добри схемаджии. Единен стандарт и система трябва да има в ЕС
Sugar - The Bitter Truth http://www.uctv.tv/search-details.aspx?showID=16717dorn
Рейтинг: 924 НеутралноВ "Софкенект" Щрабаг има 1% останалите 99% са на фонда "Меридиам". Операторът на летище Мюнхен - "Флугхафен Мюнхен" бил техен партньор - може би са наети да вършат оперативната работа по експлоатацията на летището.
Lilith
Рейтинг: 663 НеутралноДо коментар [#25] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":
"щото иначе инвеститорите ще инвестират другаде"- ние тия инвеститори вече ги изгонихме... :)))Не издържаха, милите, на напрежението хем да работят, хем да ги изнудват и през ден някой някакъв закон да променя, подкуп да им иска, да ги заплашва... Липсата на кадри също си каза думата.
А ироничния ми коментар беше следствие от коментар [#13] на historama:
"Зад "френско-германския" консорциум стои един успешен млад бизнесмен, с местодомуване най-често в Дубай. И един хидролог."
Това е един от малкото варианти държавата да приеме подобни условия. Да не кажа единствения. :)
"туземския ни провинциален ВУЗ"- Т'ва института " Бен Гурион" ли е? :))))))
Изкарах един онлайн курс там- преподавателите бяха уникални! Даже ми е чудно, че толкова малко нобелисти имате за сега. Ще го отдам на антисемитския заговор, щото няма друго обяснение. Иначе съм убедена, че в тоя институт могат да накарат и най-големия тъпак да поумнее. :))))То подход, то обяснения, то материали, то заинтересованост, то увлекателност, то подробен, но ненатоварващ език, то грижа за студента, то интересни задачки-закачки, провокацийки и разширяване на кръгозора и интересите... И т'ва го получих безплатно, представям си платената версия каква е. Сигурно совалки проектират, изработват и сглобяват децата при вас, още от първи курс!
zlo38528262
Рейтинг: 474 НеутралноДо коментар [#3] от "ysy30649588":
Какви нощни полети сънуваш? То и преди пандемията, летището в София е като по време на пандемия - празно.
volarok
Рейтинг: 2442 НеутралноТой не е взел нито една стотинка!
Кум Лисан
Рейтинг: 630 НеутралноИма и добри примери, Асарел например издържа цяло Панагюрище и има хора от София, които работят там. Всичко зависи държавата как си е изиграла картите с концесията. Ако дадат летището на Шиши със сигурност ще го забатачи, ще изтегли сумати кредити и ще търсят нов концесионер след 5 години. Летището е за резил, Т1 е като кенеф, а Т2 година след построяването си вече беше тесен заради многото полети. Случвало се е опашката за Т2 да почва от бул. Брюксел, местата на паркинга са малко, няма достатъчно гейтове и т.н. Много хитър
wanderer
Рейтинг: 2223 НеутралноДо коментар [#10] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":
"Каква е причината концесионерът да бъде този който ще плаща най ниската сума за концесията, и ще инвестира по малко от двамата други?"
Освен че не се дават допълнителни точки в тръжния конкурс за инвестиция на над базовата (600 млн. лв.), спечелилият предлага "по-качествени услуги" - съгласно решение № 6791 по адм. дело № 14199/2019
http://www.sac.government.bg/court22.nsf/d6397429a99ee2afc225661e00383a86/d70858bd7a2d4cf5c225856a002a70c0?OpenDocument
се разбира за по-високи цени за клиентите (пътници и авио-компании), които ще бъдат реализирани при неизяснена собственост на терена за Терминал 3 (сиреч, опция за корупционни практики при осигуряването на терена). Съдът е приел, въпреки че Шрабаг осъден за корупционни практики, то дружеството Шрабаг АД, базирано в Австрия, изрично не е осъждано. Приел е, че няма конфликти на интереси по отношение на Европейската банка за инвестиции и развитие, акционер в Меридиам Ийстърн Юръп Инвестмънтс“ САС, нищо че е бил консултант на Министерството на транспорта по изготвянето на тръжната процедура. Аргументът е направо убийствен - не е посочено конкретно физическо лице по смисъла на КПКОНПИ. А жалбоподателите и да искат (сиреч, нелегално се сдобият с такава информация), не могат да я използват, защото консултантските договори ( и поверителните приложения по кандидаствуването за концесията) се явяват "търговска тайна".
Забележителното, поне за мен, по отношение на либертаската доктрина за "свободния пазар" и "справедливата цена", са присъдените разноски по делото:
- присъжда на Меридиам Ийстърн Юръп Инвестмънтс САС 29400 лв. адвокатско възнаграждение, докато "цената на труда" на Съда (ПРЕДСЕДАТЕЛ: МАРИНИКА ЧЕРНЕВА
ЧЛЕНОВЕ: КРЕМЕНА ХАРАЛАНОВА и МИРА РАЙЧЕВА, при секретар Мариета Ангелова
и с участието на прокурора Маринела Тотева ) се равнява под 25000 лв. (пет средно-месечни заплати в съдебната система). Сиреч, адвокатите са "по-ценни", с по-висока пазарна стойност от съдията, но пък съдията взема решението. А то винаги ще е правилно (при допълнителна мотивация, надхвърляща адвокатския хонорар на прост адвокатин).
wanderer
Рейтинг: 2223 НеутралноДо коментар [#29] от "vassilun":
"бездънната каца БДЖ!"
Това не е точно така. Когато поради пишман-икономисти (сарайския философ, агент Сава, и марксистко-ленинския философ, Красен Станчев и цялата орда от фондация ИПИ), шосейният транспорт е субсидиран от гражданите (97 лв от всеки или около две стинки на км) за да се постигнат дъмпингови цени за превоз на товари (една стинка на километър), никоя железница не може да се конкурира, ако и да предлага безопасен и икономически по-ефективен (увреждане на стоката) транспорт. За последните десет години имаме четири ЖП катастрофи (в Хитрино е трагедия) срещу 100 хил. ПТП с тирове, разпиляна стока и загинали повече от цялото Хитрино.
wanderer
Рейтинг: 2223 ВеселоДо коментар [#37] от "Кум Лисан":
"Случвало се е опашката за Т2 да почва от бул. Брюксел, местата на паркинга са малко, няма достатъчно гейтове и т.н."
Самолетите да не би да кацат на бул. Брюксел!? Местата и на двата паркинга (на Терминал 2 е на три нива - две от които празни), Терминал 1 е винаги полупразен) ще са още повече празни при новия концесионер, когато вместо три лева за час ще се плаща по пет евро.
И какво те топлят гейтовете, когато няма достатъчно полети и/или пътници? Не разбирам глупавите сравнение с Ню Йорк (16 млн. град), Лондон (8 млн. град) и София (малко над един млн. души) и то с повече от двойно по-ниска "покупателна способност", включително пристигащите "английски пиендета" и "немски пенсионери".
Andrey Simeonov
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#24] от "everlast666":
Приятелю, къде се пише пълен и къде непълен член?? Много е дразнещо, наистина...
space35
Рейтинг: 641 НеутралноДо коментар [#25] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":
Пич, ти на конзолата армировката, ако я слагаш отдолу значи хептен си нямаш представа от конструкции!
МОЙШЕ ТОЛКОЗ
Рейтинг: 1691 Весело😀 Не, моето провинциално ВУЗ беше Техниона в Хайфа, с 4 нобелиста, двама от тях познавах лично (за туй по нататък):
https://bit.ly/377fg6q
Униерситета Негев още нямат нобелисти😀, сравнително нов университет са😀. Но там всички са такива локал'патриоти и така се старят да се приравнят към по елитните ВУЗ (Еврейския университет в Ерусалим и Техниона) та не ме учудва което описваш в твоя коментар.
В Израел, и специално в Хайфа, имаше традиция местни семейства да канят новодошли студенти без семейства на гости по празниците/петък вечер. Чехановери (от 20те г' на миналия век в Мандаторна Палестина, т.н. "аристокрация" и върли ционисти) бяха "осиновили" няколко студента и студентки от Полша, та покрай тях и аз бях там няколко пъти. Знаех полски не зле, и това страшно им импонира. Та там един петък вечер се запознах с и тяхния син, тогава студент в Ерусалим, не се сетих за него докато не стана Нобелист. Помня обаче софрите-домашни манджи, коренно различни от храната в мензата, и сухоежбината😀. И разните истории от преди създаването на Израел, и първите години след това: Тези истории, разказани от участници в тях, бяха нещо...незабравимо😀
В последната година там един семестър учех "Инженерство на материалите", и Хершко беше асистент в упражненията, паралелно на докторатурата която правеше. Помня го като много мотивиран асистент, който "си губеше времето" да обяснява по 2-3 пъти (всеки път различно) разни по сложни неща на "новодошлите"😀 Разбираемо-и той е бил новодошъл с трудности в езика, и с амбиция напреднал...до Нобелист. Та вероятно това го амбицираше всички да разберем това с което ни занимаваше😀
До коментар [#34] от "Lilith":
----------------
До коментар [#38] от "wanderer":
Ти май си адвокат (или поне юрист) щом си способен да прочетеш това дълго решение в линка, и да парафразираш разбрано 1-2 по..."таквизинки" цитата от него😀
Признавам си без бой че със зор прочетох първите стотина реда (форматът е КРАЙНО неудобен за четене от лемер в правото като мен), и дигнах бял байрак😀 Ти, за разлика от мен, си прочел всичко, разпознал си "бисерчетата", и си споменал 1-2 от тях, РЕСПЕКТ😀.
Цялата работа ми мяза като финалът на онзи еврейски виц-може да смърди и вони, ама е "кашер"😀 THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 59 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ ЗА ФУНКЦИИТЕ НА ТОЗИ САЙТ В ТЕМАТА https://bit.ly/3dLkIhi
МОЙШЕ ТОЛКОЗ
Рейтинг: 1691 ВеселоПич, всеки студент втора година знае че ГЛАВНАТА арматура на конзолата е ГОРНА😀! Ама видиш ли, по време на "битката при изливането на бИтона" разни бачкери се намират там където изливат бИтона. И тъй като не са с крилца, ходят като стъпват по "горната" арматура. Която под тяхната тежест от "горна" става "средна". Това ако някой (от арматурист, та през бригадир, инженер ин'ситу та до тех'надзор/конструктор който проверява нещата и ги одобрява за изливането на бИтона, НЕ СЕ Е ПОГРИЖИЛ ДА ИМА ЕДНИ ПОДПОРКИ КОИТО ДА ПОДДЪРЖАТ ГОРНАТА АРМАТУРА НА ПЛАНИРАНОТО МЯСТО, ИМАЙКИ ИЗНАДПОДВПРЕДВИД ЧЕ ОСВЕН ТЕЖЕСТТА НА САМАТА АРМАТУРА ИМА И БАЧКЕРИ НА ПОКРИВА, ПОНЯКОГА С КОЛИЧКИ ДА РАЗКАРВАТ БИТОНА, АКО НЯМА ПОМПА!!!
А това не се учи във ВУЗ, там учат-горната арматура е горна, ТОЛКОЗ! Само на строителен обект се вижда какво става с тази арматура. Без значение че конструкторът (не всеки) е дал и детайл за тези "опорки" (с 'Фи 6 меко желязо, щото Фи 8 е с 50% по скъпо, а ако е и дактилно-още по скъпо), и за колко нагъсто да се слагат, в бурната битка това не винаги е достатъчно.
Толкоз за мойте представи от конструкции😀
До коментар [#42] от "space35":
THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 59 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ ЗА ФУНКЦИИТЕ НА ТОЗИ САЙТ В ТЕМАТА https://bit.ly/3dLkIhi
space35
Рейтинг: 641 НеутралноНе разбрах, ти одобряваш или не, компания, която не е способна да гарантира, че горната армировка ще остане горна, а не средна, да концесионира за период от 35години най-голямото летище в България.
UJC4040
Рейтинг: 571 НеутралноТози Щрабаг ли ще ни управлява летището?
По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав."Новият терминал трябваше да е готов до августминалата година, което не се случи, и "Щрабаг" поиска удължаване насрока. Това ще е третото отлагане на пусковия срок на терминала.....
Австрийската компания засега отказва да положи нова настилкана дефектиралите пътеките за рулиране, както и да отстрани пропаданияна асфалта отпреди година. Преди два месеца падна и висящият таван в сградата"
https://www.dnevnik.bg/biznes/2006/05/02/259986_s_shtrabag_shte_se_tursi_priiatelsko_sporazumenie_za/
UJC4040
Рейтинг: 571 НеутралноДо коментар [#38] от "wanderer":
По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Хубавато при Щрабаг е, че няма да има нужда да тегли пари от сметки и да плаща кеш.
Това са хора с опит. Получаваш един код, с който виждаш, че необходимата високо-стимулараща управленския дух на на Партията - баща и майка, едновременно, транзакция е извършена.
А покрай скандалите с прокуратурата позабравихме гнилите ябълки в съда. А от здрава ябълка става гнила.
Но матр'яла вЕрва, че от гнилата става здрава.
МОЙШЕ ТОЛКОЗ
Рейтинг: 1691 ВеселоИ преди съм го писал, ПАК ЩЕ ГО НАПИША:
КУЧЕТО СКАЧА СПОРЕД ТОЯГАТА! А СТРОИТЕЛНИЯ ПРЕДПРИЕМАЧ -СПОРЕД ТЕХ'НАДЗОРА!!! (И куп други "надзори/контроли" Те са няколко, и не напразно!!! Това когато работи за други, не за себе си).
Е, съжалявам, с по голями букви не мога да го напиша😀! Ти го интерпретирай както искаш😀!
Ай' нацвъкай ми минуси колко дУша сАка, и си живуркай самозадоволен че констатира че представа си нЕмам от конструкции😀😀😀!
До коментар [#45] от "space35":
THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 59 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ ЗА ФУНКЦИИТЕ НА ТОЗИ САЙТ В ТЕМАТА https://bit.ly/3dLkIhi
aussie
Рейтинг: 592 НеутралноКолосална корупция, просто не е истина докъде е стигнала администрацията на държавата.
space35
Рейтинг: 641 НеутралноДо коментар [#48] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":
Никакви минуси не съм ти нацвъкал, важно беше да се изясни позицията ти. Контрола ще се извършва от същите хора, които от сто кладенеца вода ще ти донесат само и само да те убедят, че хотела, който всички виждат, не е хотел. Конкретно за Щрабаг, окаченият им таван падна на новият терминал, за щастие не пострадаха хора. Строителството на трибуната на Герена, безусловно доказва, че са част от мръсните схеми на мафията. Мисля, че трябва да си голям наивник, да очакваш, че тези хора ще свършат някаква полезна за мен или за теб работа.
UJC4040
Рейтинг: 571 НеутралноДо коментар [#11] от "gwa59354694":
По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.Всичко това със събарянето е огромен проблем. Но при дългосрочно планиране това е решимо. Има безброй примери, как става това. Много от големите градове са минали през такава криза. И не е кой знае колко сложно.
Старото летище остава за известно време, да речем за нискобюджетни полети. След години новото летище е факт, поема всички самолети.
Метрото е перфектно за един бъдещ бизнес парк, който ще се появи на това място. Разкъсаните транспортни връзки се възстановяват.
А че трябва концесия, е факт. А че мега-корумпираното ни т.н. правителство трябва да го избира е триумф на 80-те процента.
МОЙШЕ ТОЛКОЗ
Рейтинг: 1691 ВеселоДо коментар [#50] от "space35":
THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 59 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ ЗА ФУНКЦИИТЕ НА ТОЗИ САЙТ В ТЕМАТА https://bit.ly/3dLkIhiКонтрола (и тех'надзора) се извършват от хора. А хора всякакви: От кадърни до некадърни, от корумпирани до некорумпирани, и всичко между тези крайности. И не е тайна че хората грешат, по ред причини, и за туй има изградени системи за контролиране и предотвратяване на грешки.
Като се почне от ограмотяване на бачкери, ограмотяване на тяхните бригадири/прораби (липсва ми българския термин), ограмотяване на строителни предприемачи, задължаване всяка фирма в строителството да има сертифициран "специалист/и" в областта на строителството (техник, инженер/и и т.н., с еди колко си години ДОКАЗАН стаж в бранжа та фирмата да се класифицира като изпълнител на по сериозни обекти от кенеф в задния двор), и куп други надзори/контроли които да предотвратяват грешки на някой преди тях по веригата.
По тези (и др.) причини не изключвам възлагане на проекти на Щрабаг. Вече споменах колко работят в Израел. Ама тук инвеститорският тех'контрол, както и проектантският, са на....малко по различно ниво отколкото тяхните паралелни структури в България, явно😀! Явно не съм единственият "наивник" който НЕ счита Щрабаг като "лЬош строител"-фирмата съществува и работи от десетки години, по цял свят, не само в България или в третия свят.
Lilith
Рейтинг: 663 ВеселоДо коментар [#43] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":
Ааа, извинявам се. Е нищо де, изобщо не се съмнявам, че всеки израелски университет ще допринесе с по няколко нобелови лауреата! Независимо какъв му е профила. Между другото забелязах, че в онлайн курсовете по точни науки, от всички видове, има поне по един от " ваш'те". :))))) Даже мисля, че в курса по класическа литература, който беше организирал Оксфорд, също имаше един. :) СмЕтай! Навсякъде сте. :)
П.П.Много интересна история! И много симпатична!
А и сигурно е много мотивиращо да видиш вариант на Айнщайн ( май негова беше мисълтта, че така трябва да се обясняват нещата, че дори баба ви да може да ги схване), който да ти обяснява това-онова. :)
МОЙШЕ ТОЛКОЗ
Рейтинг: 1691 Весело😀 Извинена си😀!
За туй "че сме навсякъде" - един еврейски виц (ама ако друг го разкаже=ШЪ ГЪ сритам по кокалчетата): ЕвреЙте са като оборски тор. Като ги разпръснеш-винаги се получават добри резултати. Събереш ли ги на купчина-вони та се не трае😀!
Относно за обясненията: Те умните фрази имат много бащи, казват. Мойта ЛЮБИМА версия е тази която помня от ректора на ИСИ пред новоприетите студенти, в голямата аула (по памет):
Колеги, тук ще ви учим да бъдете строителни инженери. От дългогодишен опит се знаем, и преподавателите, и студентите. Умните между кандидат'студентите ги приеха в МЕИ, талантливите-в Художествената академия, по малко талантливите-в Архитектурния факултет, та тук останахме по простите. И за туй ще ви обясняваме така нещата, та и най простите между вас да ги научат, щото в бъдеще ще работите с още по прости хора от вас по обектите, и трябва и на тях така да им обяснявате нещата. Щото иначе потребителите на вашите продукти/творения ще станат клиенти на колегите ви от Медицинската акдемия, а вие ще станете клиенти на вашите колеги от Юридическия факултет😀!
Та от там почна мойто "професионално изкривяване" да обяснявам/уточнявам нещата в детайли, и подробно.😀
А от Хершко (който и след 20+ г' в Израел говореше с "ужасяващ" унгарски акцент) и куп други местни, ново/късно дошли загрях и нещо друго (не веднага, взе ми няколко години): Ако имаш нещо да кажеш, КАЖИ го без да ти пука от акцента. Умните ще оценят съдържанието, и ще те уважават малко повече защото въпреки че си новодощъл-имаш к'о да им кажеш. Тъпанарите...да не ти пука от тях😀
Та след 2-3 години в Израел разбрах че имам нещо МНОГО ЦЕННО-БЪЛГАРСКИ АКЦЕНТ😀 (В Израел ОБИЧАТ бъгарите). И спрях да се мъча да говоря беез акцент, напротив-наблягах на него, преувеличавах го😀 Имаше голями майтапи на разни съвещания на бая високо ниво, където се появявах за първи път. "Познаваха" ме от кореспонденция/писма (а тях ги пишеха секретарки с перфектен иврит), а и името ми (сменено, щото българското беше трудно за произнасяне) беше типично израелско. И бая хора се пулеха като проговарях с моя преувеличен акцент (но на бая литературен иврит, нива над говоримия на улицатА)😀
До коментар [#53] от "Lilith":
THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 59 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ ЗА ФУНКЦИИТЕ НА ТОЗИ САЙТ В ТЕМАТА https://bit.ly/3dLkIhi
Lilith
Рейтинг: 663 НеутралноДо коментар [#54] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":
Направо си ги хвърлял в размисъл! 😀😀😀😀😀
П.П. "та тук останахме по простите."- Само това малко ме смути... Те тия там хич не са прости!
Едно от личните ми любими прозрения, получени от наблюдение, е, че ако архитектурата съчетава красотата на математиката с изящността на живописта, то ако не бяха строителните инженери, който да вдъхват живот на естетиката, която творят архитектите- човечеството нямаше да бъде същото, макар, все пак, красотата да би била на лице. Но на хартия. Вие представяте ли си италианската класическа архитектура какъв ефект би имала, ако не бяха строителните инженери? 😀
Освен това, ако утре настъпи апокалипсис, точно тези инженери са в състояние да възродят цивилизацията. ' Щото, както знаем, първият град на планетата е възникнал, понеже някой е измислил и построил дренажи, канализация, сгради, построени по начин, който ги е запазил за 4 000 години, както и стени. Убедена съм, че и имало и философи и художници, ма първом е имало някой с инжинерна мисъл, дето да е осигурил условия да се развиват, а не да ходят до реката, мъкнейки вода по 5 пъти на ден, например. Необходимо условие, за да може да се роди изкуство, е и да имаш свободно време...Така че ако утре ни нападнат зомбита/вируси/извънземни- търсете инженера! Без него никой няма шанс. :) Ако и да са " по простите".
А и да не забравяме, че в Стара загора още ползват римския водопровод... 😀😀😀
П.П. Относно вица- страхотен е!
МОЙШЕ ТОЛКОЗ
Рейтинг: 1691 ВеселоДо коментар [#55] от "Lilith":
THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 59 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ ЗА ФУНКЦИИТЕ НА ТОЗИ САЙТ В ТЕМАТА https://bit.ly/3dLkIhiВиж, до преди стотина ++ години "архитектите" са били и инженери (в днешното понятие). Това освен универсално развити личности като Леонардо да Винчи, който е бил и художник, и скулптор, и архитект, и инженер, с "виждане" стотици години напред😀. Говори се че той бил "извънземен", или поне повлиян от извънземните. Щото е описвал неща като (в днешни понятия) хеликоптер и самолет-нещо немислимо преди +/- 400 г.
За инженерите принципно си права, ама си объркала реда: Първо са се появили "мързеливците" които "измислили" колелото, водоснабдяването, и жилищни/други сгради. И това е освободило време на други индивиди да се занимават с философия, изкуство и други неща. Вместо да се занимават ежедневно да носят вода от реката, и да си строят временни колибки.
Тук нещо оф'топик за толкоз мразените в България масони (фри'масонс). Това на времето са били гилда строители МАЙСТОРИ (кат' се почне от проектиране та до "предаване на ключа на завършения обект"), които с времето си създали и своя организация с бая високо'морални (и в днешни понятия) цели.
По цял свят масонските организации (и тези свързани с тях, благотворителните) са почитани и уважавани. И да те приемат за свой член е признание за твойте качества. В България...просто булгаристанизираха това понятие.
С'я да ми скокнат пЦевдоправославните талибан'ристияни, ама долу горе същото е станало и с православната църква в България (СЛЕД 9/9!!!). По цял свят католическата църква се занимава с МАЩАБНА благотворителна и образователна дейност. Същото важи и за повечето мейн'стрийм протестантски/други църкви, и в чужбина и в България. Не съм чувал БПЦ да се занимава с такава дейност (изключвам отделни индивиди като отец Иван и още 1-2 подобни му).
Lilith
Рейтинг: 663 ВеселоДо коментар [#56] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":
ЧуФствам се длъжна да защитя църквата, разбираш ли... :))))
БПЦ си има много кусури, но поне в едно не могат да я обвинят- тя никога не е търсила публичност за своята благотворителна дейност. Ще се учудиш колко кухни за бедни, центрове за работа с проблемни, училища, стипендианти и т.н има покрай църквата. Просто не се афишират. Дори и самата и дейност е такава, ако се замисли човек. И най-вече църквата учи, че трябва да си добър, честен, бгобоязлив, щедър, милостив и състрадателен. Не забравяй, че добродетелите са : Смирение, Безкористност, Пост, Кротост, Целомъдрие, Трудолюбие и Любов. Т.е. ако успешно е провела мисията си- самото общество е с такова мислене. Добрият християнин, сам по себе си, не допуска нищета, неграмотност, болка и страдание. Нито ги причинява.
Каолиците са друга бира, не го забравяй. И не бъркай ловът на души с благотворителност, моля. А и е лесно е да си благотворителен, когато събираш данъци. Питай Баце. Той е много благотворителен, например, а и трима папи са го галили по главата, та ги разбира нещата с йезуитщината.
От гледна точка на православния християнин основното правило е:
"А ти кога правиш милостиня, нека лявата ти ръка не знае, какво прави дясната, та милостинята ти да бъде скришом; и твоят Отец, Който вижда в скришно, ще ти въздаде наяве."
Мат. 6:3-4
Т.е. Повелено ни е да не се афишираме. И гледаме да не го правим. Вие ни го "натресохте" това, на себе си се сърдете колко сме стриктни. :)))))
Относно инженерите- не бъркам. Просто няма как да вместя в 2 реда 5000 години човешка история. Факт е обаче, че строително-инженерна мисъл е имало много преди колелото- справка Стоунхендж. Колибките, които визираш, ако ги сравниш с палатка, и почва и там да ти просветва, още повече, че кръглите колибки са били ползвани даже до към 15в. ако не греша. А никак не е лесно да стигнеш до такова решение. За това казах, че в основата е стоял ( строителният) инженер, т.е. логическата мисъл, сигурната ръка, точното око, комбинативното мислене, перспективното виждане, познавачът на материалите, носещият отговорност, визионерът и експериментаторът, па чак после човечеството е започнало и да рисува. :) От скица до картина разлика има, знаеш. Леонардо е ясен, но колцина са като него?
Това визирах.
Относно масоните- запозната съм с гилдията на Свободните зидари, май така се наричаха, слабо. Знам от обща култура част от историята им, това, че са започнали наистина от строителна гилдия, ми е познато. Лично аз не виждам нищо лошо в тази организация, като се изключат някои езотерични практики, който по-скоро не възприемам (не че ги осъждам) от гледна точка на морала, отколкото не разбирам като смисъл и ритуал, защото мога да ги разгледам през призмата на историята на човешките вярвания, за да ги разбера. Допада ми идеята им за йерархия, принципите им, както и част от дейността, която развиват. Масоните, заедно с Ротисьорите, са най-познати тук, за съжаление първите предимно покрай теориите на конспирациите, вторите, аз поне, свързвам предимно с благотворителни дейности. Не виждам нищо лошо в тези организации, даже намирам за впечатляващи ритуалите, поздравите, взаимоотношенията и подкрепата, която си оказват. И, стига да не нарушават закона и добрите нрави, не виждам проблеми. Даже бих се гордяла с познанство с такъв човек- имат изключително много положителни качества, поне според мен.
Надявам се в България да се променят нещата към по-добро.