Николай Василев: Сделката за ПИБ е оправдана, ако това е цената за еврозоната

Николай Василев: Сделката за ПИБ е оправдана, ако това е цената за еврозоната

© Велко Ангелов



По-голям приоритет е да влезем в еврозоната и ако това ще е цената за влизане в еврозоната, то нека да я платим." Това коментира пред БНР бившият вицепремиер в правителството на Симеон Сакскобургготски Николай Василев в коментар за придобиването от държавата на дяло от близо 19% в "Първа инвестиционна банка" (ПИБ). До сделката се стигна миналата седмица, след няколко неуспешни опита за компенсиране на недостига в капитала на ПИБ.


Василев изтъкна, че принципно винаги е против навлизане на държавата в каквито и да било сектори на икономиката, но единствено еврозоната оправдава конкретния случай. Изтъкна, че ще съжалява за днешната си позиция, "ако отново след толкова години мотаене пак не влезем в чакалнята и в банковия съюз".


"Положителният момент е, че ще въведем еврото, държавата ще дръпне напред и е възможно някой ден Българската банка за развитие (която придоби дела в ПИБ - б.р.) да продаде тези акции на печалба", каза Василев, като подчерта, че това не е гарантирано. В коментар на думите на Борисов, че в бъдеще държавата ще продаде дела си с печалба, Василев каза: "Да гарантираш, че някой ще ти изкупи акциите след години с печалба не може. Това е пожелание".




"Влизането в еврозоната е най-доброто нещо, което ще се случи на България в този век, след влизането в Европейския съюз", е мнението на икономиста. На скептиците, които твърдят, че влизането в еврозоната ще доведе до поскъпване на живота той отговори, че до момента няма нито една държава в Европа, която да е въвела еврото и в еня да е имало по-висока инфлация от преди това.


Той обаче критикува управляващите, че от години не предприемат стъпки за влизане в т.нар. чакалня на еврозоната ERMII.


"България вече повече от 10 години се мотае и почти не се придвижва напред", каза той и продължи, "Представете си варианта, в който ние никога не бяхме подали документи за ЕС и ситуацията е една Молдова. Същата работа е и с еврозоната, от 11 години говорим, че сме много близо, според мен сега сме също толкова близо, колкото през 2009 г." Според него едната причина за бавенето е,че държавата не иска да се изложи като подаде документи, без да е готова и бъде отхвърлена.


"Другата е, че човек като не знае къде иска да стигне, не отива там, където трябва", заяви той и посочи, че в последните години мненията са се променяли полюсно.


Николай Василев не смята, че е възможно Европейската комисия да приеме като нерегламентирана държавна помощ придобиването на акции в ПИБ от ББР. "Смятам, че това по някакъв начин е проговорено с евроепйските институции и те няма да се занимават с тази банка. Те по-скоро ще се радват, че нашата банкова е по-стабилна, отколкото на други европейски държави", коментира той.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (136)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Solomon  Bandaranaika
    Solomon Bandaranaika
    Рейтинг: 0 Любопитно

    Цената е мноо по -висока...,но тва нема никакво значенье!
    Мандало хлопна Пенке.....,вече си част от гоуемото европейско семейство!

    Опростачвай и владей!
  2. 2 Профил на dpnps
    dpnps
    Рейтинг: 2507 Неутрално

    Прав е, но сметката е направена без кръчмаря май. А в Европа е съмнително да минат подобни шмекерлъци.

    И накрая да не се окаже, че държавата е наляла 100милиона евро в балансовия лист на разклатена частна банка, без да получи нищо в замяна.

  3. 3 Профил на save_knforest
    save_knforest
    Рейтинг: 739 Любопитно

    Този Пи-ар слоган, известен от йезуитите "Целта, оправдава средствата" не следва да важи за парите на данъкоплатците. Защото Баронеса Тачър казва простичко така "Няма държавни пари, има пари на данъкоплатците".

  4. 4 Профил на Nil satis nisi optimum
    Nil satis nisi optimum
    Рейтинг: 1528 Весело

    "...и е възможно някой ден Българската банка за развитие (която придоби дела в ПИБ - б.р.) да продаде тези акции на печалба", каза Василев..."
    То по принцип всичко е възможно. Но държавата е на печалба само когато събира данъци, Във всички други дейности обикновено е на загуба...

    Не поставям нищо - нищо, над преценката на собствения си разум.
  5. 5 Профил на Депутат 241
    Депутат 241
    Рейтинг: 5103 Весело

    До коментар [#1] от "Solomon Sigonalapa":
    А, ти не беше ли вирусолог?

    “Комунизмът е философия на провала, вяра в невежеството, евангелие на завистта.” сър Уинстън Чърчил
  6. 6 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4462 Весело

    Тук с Никиту съм съгласен.
    Ей, какъв министър беше едно време, не беше върнал нито един човек, отишъл при него с някакво предложение. Много "комуникативен" беше...

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  7. 7 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 4023 Неутрално

    Той каза нещо много важно ,че е по-добре държавата да купи контролен пакет акции ,да смени ръководството ,да я стабилизира и да я приватизира после . А сега само спасяват за трети път редник Цеко .Догодина пак.

  8. 8 Профил на ЗаНиЗа
    ЗаНиЗа
    Рейтинг: 2951 Весело

    "принципно винаги е против навлизане на държавата в каквито и да било сектори на икономиката, но..." - НикиТО хем така, хем иначе, но е важно "проговореното", че нЕма да се занимават с тази банка!? То с т`ва проговорване, още от влизането ни в ЕС, сме на сегашния хал - да се снишаваме, да обещаваме, да не си казваме к`ви ги вършим. Не само НикиТО разсъждава така, не само г-жа министърката на Освоените средства, а и цялото ни ОПравление. Пазар, конкуренция, правила, закони, договори - забравете - ДОГОВОРКИ си трЕбват и к`вото кажат началниците.

    Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.
  9. 9 Профил на 1107
    1107
    Рейтинг: 1248 Неутрално

    Защото Баронеса Тачър казва простичко така "Няма държавни пари, има пари на данъкоплатците".
    —цитат от коментар 3 на save_knforest


    Тука данъкоплатци няма. Има рая, тя си има чорбаджия, а парите на раята са негови пари. Той ще си шрави с тях каквото поиска и никой "копче" не може да му каже.

    Което и наблюдаваме. В крайна сметка, нашите управляващи крадът по 100 млн евро. И ги ПРЕИЗБИРАМЕ 20 години подред...

  10. 10 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2289 Гневно

    И защо точно ни интересува мнението на този...тра ла ла?!!?!

  11. 11 Профил на Драгомир Дончев
    Драгомир Дончев
    Рейтинг: 985 Неутрално

    Критиките на ЕЦБ в доклада за конвергенция доколкото видях са свързани с лошата институционална среда и нивото на инфлация. Защо ни се пробутва версията, че спасяването на ПИБ с пари на данъкоплатците е някакво решение за тези проблеми?

  12. 12 Профил на Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Рейтинг: 2666 Неутрално

    Сделката е оправдана, но трябваше да обществото да е информирано, а не всичко да се прави непрозрачно, защото това види до недоверие!

  13. 13 Профил на tos_buratino
    tos_buratino
    Рейтинг: 471 Неутрално

    С нашите пари купуват акции на двойно завишена цена.
    Купените акции няма да дадат на държавата никакъв контрол върху банката. Най-много да назначат някой гербав кадър на хранилка там.
    После по ред, но първо по значение - никаква чакалня няма да видите от това действие. Бас ловя. Само ще олекнете с едни 170 милки, които Цеко, ДП и как беше третия ще ги гушнат.

    Хвала на малкия Пеевски и неговия пазител, дето алкохол не близвал….

  14. 14 Профил на Acid
    Acid
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Оправдано е само от гледна точка собствениците да си запълнят капиталовата дупка от кражбите на парите на депозиращите и Пеевски да легитимира прехода си от КТБ към ПИБ, докато масрафа се покрива с наши пари и парите предвидени за борба с Ковид. Безобразен пладнешки грабеж.

    Ilian Vassilev
    2 hrs ·
    Както ви обещах допълнието по ПИБ, анализ нетна текуща стойност, намерения, фетиши срещу реалните факти и действия. На пръв поглед имаме следната съподчиненост - увеличаваме капитала на ПИБ с държавни пари, защото искаме България да бъде приета в ЕРМ-2. Нали така поне в пиар частта?
    Едното събитие е бъдещо вероятно, извън наш контрол. Фетиш. Влизането в ЕРМ-2, което е все по-далечно и все по-малко вероятно. Вече от ЕЦБ ни казаха, че не отговаряме на изискванията по Маастрихт. И преди коронакризата беше ясно, че "висим", но сега нещата са повече от ясни.
    Докато ни размахваха мечтата от ЕРМ-2, са на път да си свършат реално задкулисната истинска операция, да увеличат с държавни пари, без да пипат контрола на двамата акционери, капитала на ПИБ. Това събитие, за разлика от ЕРМ-2 е под наш контрол.
    В замяна държавата остава с под 20 процента и без никакъв контрол?
    Обратно, от ПИБ трансферираха директорите, които осигуряват, при това безплатно, пълен контрол на акционерите на ПИБ и Пеевски върху държавната банка."Приватизириха" ББР през ПИБ!?!.
    Докато размахват фетиша за членството ни в Еврозоната.
    В допълнение споделиха че ще излезем и от Банковия съюз. За да няма контрол отвън нито върху ПИБ, нито върху ББР.
    И да бъде "муката пуна", както се казваше във вица за Тито.
    Тоест цялата работа е била да използват патетиката и надеждата че аха ще влезем в Еврозоната за да намерят оправдание и налеят "законно" пари, като заметат следите от щетите от Пеевския преход от КТБ в ПИБ.

    Същевременно капиталовата дупка на гнилата ябълка ПИБ е образувана от кражба на парите на хората депозирали парите си, за да може Цеко Минев и Ивайло Мутафчиев да си купят играчки. Ето какво платихме вчера с държавни пари чрез влизането на ББР в капитала на Първа Инвестиционна Банда #ФалираЛиПИБ Споделяйте да се знае!

    / Лондон - апартаменти в най-хубавата сграда на Кенсингтън 134 срещу Хародс. Има японска градина около 500 кв. Там по един двустаен апартамент имат Цеко Минев и Ивайло Мутафчиев. Всеки от тях струва по 4 млн. паунда.
    / Испания, Марбея - 1,8 млн. евро за тристаен апартамент в Кемпински Естепона в крилото за собственици.
    / Le Rêve в Дубай, в най-скъпата сграда - апартамент за 6 млн. евро. Обзавеждане от Fendi като за Версай - 700 000 евро.
    / Палм де Джумейра в Дубай - къща за 5 млн евро. Garden House на Ивайло Мутафчиев.
    / Hi-tech къща в Бояна, само ремонтът е за 2 млн. евро. Стени, които се местят с поглед. Прозорците се затъмняват с махане на ръка.
    / Картини от Моне, Реноар и др. за 20 млн. евро.
    / Нов самолет за $ 52 млн. Gulfstream 550 купен от Атланта от централата.
    / Яхта за 14 млн. евро (на снимката)

    Биволъ следи движението на всичкото това имане. Когато изринем кочината, а това неминуемо ще се случи, на базата на нашите данни ще тръгнат искания за конфискация. Но тогава Гешев, Цацаров, Буда и двамата хубавци ще са при Бай Ставри.

    А засега, народе прост, плащай. Плащай и не мрънкай! И депозирай, депозирай в ПИБ, защото апартаментите и яхтите искат поддръжка

  15. 15 Профил на 1gmbh1
    1gmbh1
    Рейтинг: 1734 Неутрално

    ""Положителният момент е, че ще въведем еврото, държавата ще дръпне напред и е възможно някой ден Българската банка за развитие (която придоби дела в ПИБ - б.р.) да продаде тези акции на печалба"

    И този взе да плямпа в бъдеще време.
    Точно заради ПИБ и маневрите покрай нея така хубаво могат да ни отстрелят за еврозоната, та тогава какви ще ги къдрят сегашните адепти на държавната намеса не е ясно.

  16. 16 Профил на Косьо Генчев
    Косьо Генчев
    Рейтинг: 1920 Неутрално

    Еееей, Никито Василев, ти си един от тези, които наистина грабихте България, за разлика от "грабителя" Костов, който спаси България след предишното разграбване!
    И сега пак дрънкаш пълни глупости! Защо, Никито? Защо се правиш отново на идиот? Кого защитаваш и защо ги защитаваш? Цеко можеше спокойно да пусне на пазара таман два пъти повече акции и всичко щеше да е нормално. Ама щеше да си загуби мажоритарния дял, нали?!
    Та Цеко ли защитаваш, Никито, Бойко ли, Влади ли, БРР ли с новия ПИБ директор???

  17. 17 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 2737 Неутрално

    Струва си .... но ако влезем в банковия Съюз и Кихалнята на Еврозоната. Разбира се добре би било да сме членове, но има още много път, а и не е сигурно. По-рационалното е Банковия Надзор на БНБ да кацне в ПИБ с помощта на Прокуратурата да изведе съгрешилите оттам и да въведе Добрите Банкови Практики в тази банка. Тогава и акциите ще придобият тежеста, а няма да бъдат летящи хартийки, каквито са в момента. Иначе САЩ през 2008 точно така купиха акции на западналите банки, но ги стегнаха банките с поредица закони. Накрая продадоха акциите с голяма печалба.

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  18. 18 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 2236 Неутрално

    ""Другата е, че човек като не знае къде иска да стигне, не отива там, където трябва", заяви той и посочи, че в последните години мненията са се променяли полюсно." - като гледам кой простак е водача..., най-вероятно е, да маправите крачката напред, от ръба на пропастта. А това са европарите за България. В момента, в който ги спрат - чао гергино. Къщата от нагласени карти - рухва...

    "до момента няма нито една държава в Европа, която да е въвела еврото и в еня да е имало по-висока инфлация от преди това." - Г Л У П О С Т И ! Казаното от него, не е вярно!

    "Николай Василев не смята, че е възможно Европейската комисия да приеме като нерегламентирана държавна помощ придобиването на акции в ПИБ от ББР." - А какво ли ще е мнението на ЕЦБ, точно по този казус?!?...

  19. 19 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 2236 Неутрално

    Прав е, но сметката е направена без кръчмаря май. А в Европа е съмнително да минат подобни шмекерлъци.И накрая да не се окаже, че държавата е наляла 100милиона евро в балансовия лист на разклатена частна банка, без да получи нищо в замяна.
    —цитат от коментар 2 на dpnps


    Натам отиват нещата.

  20. 20 Профил на fio41315648
    fio41315648
    Рейтинг: 1053 Весело

    До коментар [#4] от "Nil satis nisi optimum":
    Един ден и Ники, може да върне всичко, което е гепил, докато е вицепремиерствал, ама не знам защо, но силно се съмнявам!

  21. 21 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 2236 Неутрално

    Този Пи-ар слоган, известен от йезуитите "Целта, оправдава средствата" не следва да важи за парите на данъкоплатците. Защото Баронеса Тачър казва простичко така "Няма държавни пари, има пари на данъкоплатците".
    —цитат от коментар 3 на save_knforest


    Вярваш ли, че простакът разбира за какво става въпрос? - Според мен - Не! Свикналият да общува с примитиви на неговото ниво, си мисли, че светлината отсреща, е краят на тунела... Не, не! Това е светлината от пушкалото на Божков, който се усмихва на паниката у простака...

  22. 22
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  23. 23 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 1195 Неутрално

    "Николай Василев: Сделката за ПИБ е оправдана, ако това е цената за еврозоната"

    Нищо, съвсем нищичко не може да оправдае наливането на обществен ресурс в частно предприятие.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  24. 24 Профил на We Do Not Sow
    We Do Not Sow
    Рейтинг: 309 Неутрално

    Абе не казвам, че не е имало корупционни схеми, но също е възможно хитреците от ПИБ да се емитирали тези книжа знаейки, че или държавата трябва да ги купи, или целува сбогом на еврозоната. Второ, доколкото разбирам данъкоплатците не са загубили пари, тъй като така или иначе ПИБ е трябвало да увеличи капитала си с 200 млн лева, по-точно са загубили акциите, които би трябвало да получат ако ПИБ продаваше на пазарни цени.

  25. 25 Профил на Pavlovs_dog
    Pavlovs_dog
    Рейтинг: 41 Неутрално

    В Първа Инвестиционна Банда се наливат държавни пари през 2-3 години, а ефектът винаги е нулев.

  26. 26 Профил на Кум Лисан
    Кум Лисан
    Рейтинг: 770 Неутрално

    Естествено че е оправдана, страната няма да загуби нищо, защото ще продаде дела си след няколко години. Повече ше загуби ако останем извън европейската банкова система, защото тази банка дава кредити само на свои фирми и на такива като Шиши.

    Много хитър
  27. 27 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3722 Неутрално

    Някъде го наричат държавна помощ. За частна фирма /банка. За сметка на целия народ. А това не е редно. И позволено.

  28. 28 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5056 Весело

    До коментар [#1] от "Solomon Sigonalapa":

    Езикът Ви на писане напълно съответства на съдържанието на коментарите Ви и на лика на аватара Ви! Браво! 😂🤣

  29. 29 Профил на ДСиБ
    ДСиБ
    Рейтинг: 698 Неутрално

    Съгласен съм държавата да купи акции на банката ако условието е еврозоната, но не и на двойна цена. При борсова цена 2.5лв, държавата купува акции по 5лв. Цеко пак печели за сметка на данъкоплатците.

  30. 30 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5056 Весело

    До коментар [#12] от "Аз съм българче обичам наште планини зелени":

    Сделката НЕ Е оправдана! Оправданоэби било лицензът на банката на Цеко Жирардели да бъде отнет, след като тази банка не отговаря на законите за капиталова адекватност! Ако банката на Марк Минев не може да набере достатъчно капитал на свободния пазар, то тя не трябва да съществува!'

  31. 31 Профил на Uprsport
    Uprsport
    Рейтинг: 1516 Неутрално

    Василев, като министър беше се орепчил на Станишев с репликата - поне за сол няма ли да оставим на следващите, по повод разходването на фискалния резерв (от 12 000 000 000 го свалиха на 6-7 милиарда). Оттогава за мен имаше леко положителен рейтинг с пропадаща перспектива покрай Експат. Колкото до Еврозоната, искам да влезем веднага, но ми е ясно че с тези разбойници начело няма да се случи и тези 140 000 000 ще оттекат, там където отече богатството на България.
    Не е препоръка за инвестиционни решения.

  32. 32 Профил на moreee
    moreee
    Рейтинг: 1982 Неутрално

    До коментар [#29] от "ДСиБ":

    "Цеко пак печели за сметка на данъкоплатците."

    На Цеко само яхтата и самолета му струват над 50 млн. долара. Той има нужда от нашата помощ за да поддържа този стандарт. Не можем да го оставим без подкрепа.

  33. 33 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5056 Неутрално

    До коментар [#14] от "Acid":

    "Приватизираха ББР с помощта на ПИБ."

    Точно! Преди фалита на КТБ Пеевски си имаше една банка. Сега си има две - ББР и ПИБ!

  34. 34 Профил на Драгомир Дончев
    Драгомир Дончев
    Рейтинг: 985 Неутрално

    До коментар [#29] от "ДСиБ":"Цеко пак печели за сметка на данъкоплатците."На Цеко само яхтата и самолета му струват над 50 млн. долара. Той има нужда от нашата помощ за да поддържа този стандарт. Не можем да го оставим без подкрепа.
    —цитат от коментар 32 на moreee



    Е избори идват. После ще има пак "Pomagai. Po princip..."

  35. 35 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5056 Любопитно

    До коментар [#24] от "We Do Not Sow":

    Данъкоплатците ЗАГУБИХМЕ пари! Ако 5 лева за акция е била справедлива цена, защо частни инвеститори не са купили акциите?

  36. 36 Профил на Благовест Цветанов
    Благовест Цветанов
    Рейтинг: 818 Разстроено

    От 2009-та ГЕРБ обявиха като приоритет влизането в чакалнята. Тогава бях на 19. Сега е 2020-та, а аз съм на 30. Надявам се да влезем в тази дългоочаквана чакалня, кой знае колко време ще чакаме в нея. Сделката за ПИБ е поредния компромис. Тъжно ми е, че държавата навлиза все по-явно и настървено в стопанския живот на страната. ГЕРБ станаха по-големи социалисти от БСП!

    “Най-добрия начин да отмъстиш на врага си е да не приличаш на него.“ - М. Аврелий
  37. 37 Профил на mitkaloto_
    mitkaloto_
    Рейтинг: 936 Неутрално

    Абсолютно не съм съгласен със сделката.
    Тук трябва да се разграничат две неща: непременността да се увеличи капитала на ПИБ; 2) цената на която се прави това.
    Да речем, че първото е задължително (тук също може да се спори, но не това е важното, да приемем, че е задължително);
    Но кое оправдава правителството да разреши покупката на акциите на тази цена? Ако аз купя 100 компютъра на цена от 10 000 лева единия, при условие, че пазарната цена е 5 000 лева, какво ще ми се случи? От Сметната палата и от Прокуратурата ще ми разкажат играта. А на министъра на икономиката и шефовете на ББР ще им се размине, дори може да получат неидентифициран "съпорт" от неидентифицирани лица.
    Защо акциите трябва да се купуват по 5 лева, при условие, че струват около 2.50 лева? По тази логика, защо не ги купихме по 8 лева, или защо не по 100 лева?
    Ако ПИБ трябва да се капитализира, то шефовете на банката да бяха направили нужното предложение - очевидно е, че 5 лева на акция не е цената. Цеко и сие щяха да загубят квалифицирано мнозинство, но честно казано, какво щеше да им пука от това, ако представителят на ББР в общото събрание грасува така, както му бъде наредено? Да бяха увеличили пакета и намалили цената. (тогава може би щеше да има и други кандидати освен ББР и нещастния данъкоплатец, в крайна сметка).
    Това, което стана, е да приемем за даденост всички лоши кредити направени през ПИБ за определени "избрани" предприемачи (някой да е учуден, че средното им тегло е далеч над средното тегло на средния българин?) и държавата да се наеме с покриването на капиталовата дупка, образувала се от загубата в баланса на банката.
    Няма нещо, което да оправдава това!

    Before Sunrise (Richard Linklater)
  38. 38 Профил на 1107
    1107
    Рейтинг: 1248 Неутрално

    Има една такава прослойка: Крадат, мамят, влачат, всякакви закони, разпоредби и конституции се променят, само в тяхна непосредствена полза, но и вярно служат. Поради това, тяхната игра винаги излиза. Милиардите са за тях.
    А едни други плащат.
    Ама те са свикнали...

  39. 39 Профил на Тsonkooo
    Тsonkooo
    Рейтинг: 4173 Неутрално

    Плащаме си, така ли и на кого, с парите на бедните българи.

  40. 40 Профил на mitkaloto_
    mitkaloto_
    Рейтинг: 936 Неутрално

    До коментар [#26] от "Кум Лисан":

    Държавата е загубила още в момента, в който купува нещо на цена, която е зва пъти по-висока от определената от пазара.
    Какво ще стане в бъдеще е съвсем друг въпрос и не отменя днешната загуба. Ако в бъдеще цената стане над 5 лева, значи ББР щеше да реализира печалба от (5+х) - 2.50, а не само х, ако бяха купили на 2.50.
    Не съм срещал инвеститор, който да плаща двойно на пазарната цена дори и за обещаващи фирми. Щом акцията струва Х лева, плащат се Х лева, а не 2*Х лева.

    Before Sunrise (Richard Linklater)
  41. 41 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 1691 Неутрално

    нито ще влезнем в Еврозонат анито Европейската банка иска с парите на данъкоплатците да се финансира частна банка с доста съмнителни операции...но прост народ и на прав бастун се лови...

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  42. 42 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3680 Любопитно

    Ако ни приемат в еврозоната - Н. Василев е прав, пренебрежима сума.
    А ако не ни приемат?
    Както не ни приеха в Шенген впрочем.

  43. 43 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5597 Неутрално

    До коментар [#26] от "Кум Лисан":

    След колко години и на каква цена? А рисковете знаеш ли какви са "специалисте" И от банки разбираш колкото и от строителство !!
    НИЩО !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  44. 44 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2356 Любопитно

    Този въздух под налягане - Николай Василев - нещо го поизтупаха от нафталина и взеха все по-често да ни го показват.

    Интересно дали не се е цанил за министър и на чие място? Или си вентилира само от любов към гласа си?

  45. 45 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5597 Неутрално

    До коментар [#42] от "boevbisser":

    Няма как да е прав. Защото това е деяние и е подсъдно.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  46. 46 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5597 Неутрално

    До коментар [#44] от "Един препатил":

    Съпортва срещу чадър.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  47. 47 Профил на Uprsport
    Uprsport
    Рейтинг: 1516 Неутрално

    От 2009-та ГЕРБ обявиха като приоритет влизането в чакалнята. Тогава бях на 19. Сега е 2020-та, а аз съм на 30. Надявам се да влезем в тази дългоочаквана чакалня, кой знае колко време ще чакаме в нея. Сделката за ПИБ е поредния компромис. Тъжно ми е, че държавата навлиза все по-явно и настървено в стопанския живот на страната. ГЕРБ станаха по-големи социалисти от БСП!
    —цитат от коментар 36 на Благовест Цветанов


    В т.н. чалкалня ( ERM II) ще стоим докато покрием определени макроикономически критерии. След това следва одобрение от всяка една страна поотделно. И ако за големите (като население и икономика) държави Франция, Германия, Италия, Испания България няма такова значение, за по-малките има значение кого ще одобрят. От тези малките има няколко (Нидерландия, Белгия, Австрия), които са наясно с истинското състояние на България и са абсолютно против приемането ни във валутния съюз. Без да е минала процедурата през всички държави, които са във валутния съюз и тези които изчакват по ERM II, няма как да ни приемат. А съм убеден, че Нидерландия никога няма да се съгласи да ни приемат. колкото за социалистите, ами те никога не са си ходили оттук и затова сме в такова състояние.
    За теб единственото предимство, е че си млад, може би имаш плам да се бориш за България и искаш тук да стане прекрасно място за живеене. Повярвай ми, това което виждам в лицето на управляващите ОПГ, маскирани като политически партии не вещае никаква положителна перспектива за България. И твоето предимство само ти позволява да напуснеш по-бързо тази територия. Повярвай ми, никога не съм мислил, че ще давам такива съвети, но това, което виждам в дълбока перспектива и това което съм видял ми дава основание да твърдя това. И съжалявам, че го правя, но няма друг изход.

  48. 48 Профил на Кум Лисан
    Кум Лисан
    Рейтинг: 770 Неутрално

    До коментар [#43] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Няма рискове, защото ще им вкарат в борда човек от държавата и няма да раздават необезпечени кредити. Забележи, че фалират частни банки, а не държавни.

    Много хитър
  49. 49 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3256 Неутрално

    Николай Василев е един от виновниците до сега да не сме влезли в еврозоната. При Симеон той беше вицепремиер. Тогава имахме готовност и трябваше да кандидатстваме малко след гърците, но не го направихме , защото тези , които дърпаха конците на царското правителство не искаха.Критериите за еврозоната бяха по-ниски. След фалита на Гърция се увеличиха изискванията , които сега не можем да изпълним.
    Естествено журналистът не го питал защо изпуснахме тази златна възможност за кандидатстване и приемане в еврозоната.

  50. 50 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 2179 Весело

    много креативна теория... Цеко бил събирал таксата за входа на чакалнята, видиш ли... а тоалетна хартия дава ли или да си носим от къщи?

  51. 51 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5597 Неутрално

    До коментар [#48] от "Кум Лисан":

    Имаш конкретен въпрос. Колкото до борда държавата има миноритарен дял и не може да влияе на решенията.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  52. 52 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2380 Неутрално

    Малкият Мук, неадекватен както винаги.
    Това понеже беше единственият вариант все едно...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  53. 53 Профил на ghristoz
    ghristoz
    Рейтинг: 409 Неутрално

    А ако не в това цената за еврозоната? Какво правим тогава? Това не разбрах.

  54. 54 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 1131 Неутрално

    ПРОДАДЕ БТК ЗА ЖЪЛТИ СТОНИНКИ ,КОМПАНИЯ ЗА МИЛЯРДИ , СКРИЙ СЕ НАКЪДЕ БЕ ГЛАДНИК

  55. 55 Профил на fio41315648
    fio41315648
    Рейтинг: 1053 Весело

    До коментар [#48] от "Кум Лисан":
    Глупости, ама пълни, първо държавата е миноритарен акционер, второ, ако искаха, можеха да им наложат контрол и без да имат участие в компанията! БНБ според теб за какво служи? Но ако се следваха законите цеко и другаря му, би трябвало да гледат банки само на снимка, обаче.....

  56. 56 Профил на widowmaker Всички сме парлеву франсе
    widowmaker Всички сме парлеву франсе
    Рейтинг: 714 Неутрално

    Нищо оправдано не виждам в това да платиш за контролния пакет от банката, но да вземеш 19% и да оставиш същите некадърници да управляват парите на данъкоплатците.

    "We're not gonna take it! Anymore."
  57. 57 Профил на Ebeneezer Goode
    Ebeneezer Goode
    Рейтинг: 784 Весело

    Лоше цена няма, има цена която не съответства не купеното. В случая е така.

    Тоя и като министър не можех да го взема на "сериозно", още по-малко сега.
    Бил почетен консул на не знам коя си държава - майтап.
    Нали имаше един виц от времето, когато беше министър:

    - Как се казваш?
    - Ники
    - На колко години си?
    - Пет.
    - Какъв искаш да станеш. когато пораснеш?
    - Ники.
    - Какъв "Ники" бе, ти да не си идиот?
    - Пет.

    Schrödinger's cat walks into a bar. And doesn't
  58. 58 Профил на Кум Лисан
    Кум Лисан
    Рейтинг: 770 Неутрално

    До коментар [#55] от "fio41315648":

    Бнб ако служеше за това, нямаше да фалира КТБ :)
    При ЕЦБ няма да правят каквото си поискат. Не забравяй, че може да си променят устава и да вкарат в борда ББР.

    Много хитър
  59. 59 Профил на klecho
    klecho
    Рейтинг: 1665 Неутрално

    Отделно от цената на акция винаги, когато има капиталова дупка, се носи отговорност.

    1. Ако няма умисъл, може да се размине с изритване; обаче,
    2. Ако наистина Цеко и компания са си купували апартаменти в Челси с пари на вложителите, става въпрос за кражба в особено голям размер и си трябва конфискация на незаконно придобитото плюс изгниване в затвора.
    3. Отделно, че подобна разлика в третирането, дава още един аргумент на ужилените от КТБ да осъдят държавата.

  60. 60 Профил на Кум Лисан
    Кум Лисан
    Рейтинг: 770 Неутрално

    Всички банкери казват, че няма място за притеснение и наистина е така. Разбирам притесненията пред компютъра, но са неоснователни.

    Много хитър
  61. 61 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5597 Весело

    До коментар [#54] от "reply":

    Не я продаде а я спазари - има съществена разлика.
    Тоя като ме видеше заставаше мирно и пемигваше ускоренио зад очилцата.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  62. 62 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 2000 Неутрално

    До коментар [#48] от "Кум Лисан":

    Държавните предприятя фалират, когато фалира държавата. Иначе постоянно се субсидират от суверена. Те просто не работят на пазарен принцип, при тях винаг народа покрива загубите.

  63. 63 Профил на Uprsport
    Uprsport
    Рейтинг: 1516 Неутрално

    Сделката е оправдана, но трябваше да обществото да е информирано, а не всичко да се прави непрозрачно, защото това види до недоверие!
    —цитат от коментар 12 на Аз съм българче обичам наште планини зелени


    Ти да не изкара предходния уикенд при Гешеф (в смисъл някой от шайката да те е заплашил) та си сменил вижданията си за тези разбойници.

  64. 64 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5597 Неутрално

    До коментар [#58] от "Кум Лисан":

    А ти не забравяй, че може да го променят ама може и да НЕ го променят. Което е и по-вероятното !

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  65. 65 Профил на Кум Лисан
    Кум Лисан
    Рейтинг: 770 Неутрално

    До коментар [#64] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Тази банка дълги години си раздаваше кредити на свои хора и фирми, идеята е да се кротнат без да фалират. Държавата вече ги спаси веднъж преди няколко години.

    Много хитър
  66. 66 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 2349 Неутрално

    "Сделката за ПИБ била оправдана"...дръжки!... Кой каквото и да си говори е ясно че този цирк със завишената цена на акциите е.... да не загубят двамата основни акционери на ПИБ мажоритарния си дял......а и впрочем, е изключително корупционно мислене да се разглеждат две банки ББР и ПИБ като партньори а не като конкуренти........

  67. 67 Профил на До руските мекерета
    До руските мекерета
    Рейтинг: 1997 Неутрално

    Каква друга оценка може да се очаква от аркадаш на ваятелите на фамоззната сделка по дълга ни от началото на века?

    Това все още си е най-големият еднократен институционален грабеж в новата ни история.

  68. 68 Профил на fio41315648
    fio41315648
    Рейтинг: 1053 Весело

    До коментар [#58] от "Кум Лисан":
    Значи ЕЦБ, няма да да е участник, понеже ще си стоим в чакалнята, това първо, а освен него, ако наистина искат да ни контролират, всички тия КТБ-та, ПИБ-та и прочие пирамиди, са в технически фалит и наливането на ресурс от данъкоплатеца, няма да промени нищо, най- много, и санкции да платим, за нерегламентирана държавна помощ! Бизнес, към чиято емисия няма частен интерес, е пътник, ако искаш да провериш купи си няколко акции, продават се на БФБ, хем даже по 2,50!

  69. 69 Профил на mitkaloto_
    mitkaloto_
    Рейтинг: 936 Неутрално

    До коментар [#59] от "klecho":

    Малка поправка - не се говори за Челси, а за Найтсбридж, приблизително срещу Хародс, дето са най-високи цените на квадрат. А от другата страна си почти в Хайд парк и Кенсингтън Гардънс.

    Before Sunrise (Richard Linklater)
  70. 70 Профил на fio41315648
    fio41315648
    Рейтинг: 1053 Весело

    До коментар [#60] от "Кум Лисан":
    Де да имаше банкери в БГ, а иначе както ви предложих по- горе, купете си акции от първа източена на БФБ, ще реализирате сериозни печалби.....вервайте ми!

  71. 71 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5597 Неутрално

    До коментар [#60] от "Кум Лисан":

    Кои са тези всички банкери другарю гербераст ? Ако можеш поименно.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  72. 72 Профил на today
    today
    Рейтинг: 941 Неутрално

    Единственото приемливо беше да го накарат да си пооълнят капитала по най-бързия начин, т.е. не да продават акции на двойно завишени цени на държавата, а да продават акции според борсовата и да продадат за такава сума, каквато не достига.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  73. 73 Профил на До руските мекерета
    До руските мекерета
    Рейтинг: 1997 Весело

    Абсолютно не съм съгласен със сделката.Тук трябва да се разграничат две неща: непременността да се увеличи капитала на ПИБ; 2) цената на която се прави това.Да речем, че първото е задължително (тук също може да се спори, но не това е важното, да приемем, че е задължително);Но кое оправдава правителството да разреши покупката на акциите на тази цена? Ако аз купя 100 компютъра на цена от 10 000 лева единия, при условие, че пазарната цена е 5 000 лева, какво ще ми се случи? От Сметната палата и от Прокуратурата ще ми разкажат играта. А на министъра на икономиката и шефовете на ББР ще им се размине, дори може да получат неидентифициран "съпорт" от неидентифицирани лица.Защо акциите трябва да се купуват по 5 лева, при условие, че струват около 2.50 лева? По тази логика, защо не ги купихме по 8 лева, или защо не по 100 лева? Ако ПИБ трябва да се капитализира, то шефовете на банката да бяха направили нужното предложение - очевидно е, че 5 лева на акция не е цената. Цеко и сие щяха да загубят квалифицирано мнозинство, но честно казано, какво щеше да им пука от това, ако представителят на ББР в общото събрание грасува така, както му бъде наредено? Да бяха увеличили пакета и намалили цената. (тогава може би щеше да има и други кандидати освен ББР и нещастния данъкоплатец, в крайна сметка).Това, което стана, е да приемем за даденост всички лоши кредити направени през ПИБ за определени "избрани" предприемачи (някой да е учуден, че средното им тегло е далеч над средното тегло на средния българин?) и държавата да се наеме с покриването на капиталовата дупка, образувала се от загубата в баланса на банката. Няма нещо, което да оправдава това!
    —цитат от коментар 37 на mitkaloto_


    Вероятно това е цената на трансфера на прасето от КТБ в ПИБ. Кой да я плати, ако не бюджетът, демек ние?

    Прасето го заслужава, пръв дарител на републиката е.

  74. 74 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5597 Неутрално

    До коментар [#65] от "Кум Лисан":

    Спаси ги с нашите пари но пак изпаднаха в нужда. Защо така бе Мамин ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  75. 75 Профил на fio41315648
    fio41315648
    Рейтинг: 1053 Весело

    До коментар [#65] от "Кум Лисан":
    Обаче сега, със същите собственици и ръководство, обещаха да не правят повече така.......really!

  76. 76 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5056 Неутрално

    До коментар [#48] от "Кум Лисан":

    Единственната причина да няма фалирали държавни банки е, че бюджетът покрива загубите! И държавната банка е само една - ББР! БДЖ, БЕХ, ТЕЦ Марица Изток 2 са си фалирали предприятия!

  77. 77 Профил на Ebeneezer Goode
    Ebeneezer Goode
    Рейтинг: 784 Весело

    идеята е да се кротнат без да фалират.
    —цитат от коментар 65 на Кум Лисан


    Кой да се кротне? Цеко? Пеевски?
    По вероятно е проститутка ще стане монахиня.

    Schrödinger's cat walks into a bar. And doesn't
  78. 78 Профил на RUSE
    RUSE
    Рейтинг: 635 Неутрално

    Да бе - предната банка КТБ не й помогнахме, а на тая банка на мафията, която си е зле отдавна, наливаме огромни пари. Но видиш ли се правело заради еврото, а не заради нашите бандити унищожили най-добрите ни зимни курорти и с цените си изгонили българите от тях. Аман от тия интереси на крадците и от слугите им тичащи с нашите пари все да им помагат.
    ХОРА ГЛЕДАЙТЕ и ПОМНЕТЕ. След 9 месеца ние сме на ход.

    не съм избягал
  79. 79 Профил на val1320
    val1320
    Рейтинг: 643 Неутрално

    Всеки път се прививам от смях,като видя транслитерация на английски,въведена от въпросното Ники :) Та ,така и с разните му дълбокомудрени мнения.

  80. 80 Профил на Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Рейтинг: 2666 Неутрално

    До коментар [#14] от "Acid":


    Добре де щом имаш документи и доказателства за тези злоупотреби подай сигнал до прокуратурата.

  81. 81 Профил на Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Рейтинг: 2666 Неутрално

    До коментар [#63] от "Uprsport":


    Аз не съм сменяла ,,вижданията си за тези разбойници”, защото разбирам че едно от изискванията за да влезем в ЕС е банковата стабилност. Запушили са с държавни пари някаква финансова дупка.
    Но ако някой има документи че е злоупотребено нека ги извади и да се подаде сигнал по законовия начин по който трябва да се случи.
    Никой не е организирал протест и НЕ Е ОБЯСНИЛ НА НАРОДА КАКВО ВСЪЩНОСТ СА НАПРАВИЛИ И ЗАЩО.

  82. 82 Профил на Vicente Tsvetkov
    Vicente Tsvetkov
    Рейтинг: 136 Неутрално

    И с какво ще дръпнем като влезем в Евро зоната? Заеми?
    Междувременно давайте да вземем акции на два пъти по-висока от продажната цена с обещанието (ако не фалира) да ги продадем с лихвите....

  83. 83 Профил на Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Рейтинг: 2666 Любопитно

    До коментар [#41] от "не на безразличието":


    Казваш ,,прост народ”... може и да си прав, но мислиш ли че тук пишещите разбират от финанси?
    И ако са разбирали защо не са възпрепятствали тези неща за да не се случват?

  84. 84 Профил на Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Рейтинг: 2666 Неутрално

    До коментар [#30] от "vassilun":

    Разбирам че има нещо нередно което се случва в банката, но това трябваше преди доста време да се е отстранило... а някой ФИНАНСОВ МИНИСТЪР ПАК Е СПАЛ... И ВСЕ ОЩЕ НЕ СИ ПОДАВА ОСТАВКАТА...
    банката не е виновна!
    Тази банка СЕ УПРАВЛЯВА НЕПРАВИЛНО ОТ НЯКОЙ. Така че е важно да се реши проблема а не да се закрива банката...

  85. 85 Профил на #ОСТАВКА
    #ОСТАВКА
    Рейтинг: 3205 Неутрално

    Тоест, ако е допустимо, е законно. Ама не е морално. Нагло е. И не помага за еврозоната. Всички ни разбраха какви жалкари сме

  86. 86 Профил на Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Рейтинг: 2666 Неутрално

    До коментар [#85] от "Ksharp":


    Тоест този дето непрекъснато ни НАБУТВА ДА СИ ПОДАВА ОСТАВКАТА И СЪД!
    Тоест...

  87. 87 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1471 Неутрално

    Др Малък Мук е прав. Еднъж да влезем в еврозоната, след туй неведнъж ше отделяме милиони да спасяваме италиански банки. Така че туй с ПИБ се явява ценен опит.

  88. 88 Профил на Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Рейтинг: 2666 Неутрално

    До коментар [#87] от "dosetliv":


    Нали се сещаш че няма как да се ориентиране към Русия.

  89. 89 Профил на rincewind
    rincewind
    Рейтинг: 1104 Неутрално

    Тоя да не се изказва:) пълен идиот! Лижеше подметките на ружа!

  90. 90 Профил на Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Рейтинг: 2666 Неутрално

    Няма опозиция която да ги накара да дават отчет и тези от ГЕРБ и ДПС и ВОЛЯ си правят каквото си искат ... Нито ВМРО нито НФСБ се обаждат... Президента не знам доколко би могъл да се намеси...
    А ние си спим и нито търсим сметка нито протестираме.
    Е?

  91. 91 Профил на RUSE
    RUSE
    Рейтинг: 635 Неутрално

    Абе азпак или нещо отново не казват. С кви пари Цеко си купи Съоръженията в Пирин над Банско. Който е ходил знае, че там в планината има поне милион пръскачки и оръдия за сняг, наред с другите строежи, лифтове и влекове. Като добавим, че до всяко съоръжение трябва да има вода и ток - разходите може и да са над милиард евра ... Тук хотелите и кръчмите не са в сметката. Защо Цеко не си продаде имането в Банско, че и неработещите си съоръжения на Витоша и да си увеличава капитала колкото си ще. Защо Борисов пак ще помага на бандитите да градят свои частни монополи отново с народни пари?
    А УниКредит от 2 месеца вдигна всички такси по сметките на граждани и фирми, защото трябвало да прави вноски във фонда източен от КТБ и да прави печалби за акционерите си. Таксата за превод вече е 5 лева, месечната такса за обслужване - 14лв. Това си е чист ГРАБЕЖ. Ами да я направят 10 и ще останат без клиенти. Аз вече напускам тези пиявици. И на тия парите им станаха скъпи както преди това бяха на КТБ. Но те ако фалират ще отиде държавата...

    не съм избягал
  92. 92 Профил на Bira
    Bira
    Рейтинг: 828 Неутрално

    До коментар [#49] от "tacheaux":

    без да питая излишни симпатии към царо и неговата шайка, няма как да поискат да влязат в еврозоната, без да сме влезли в ЕС.
    когато казват, че можело първият кабинет на бацето да задвижи нещата за влизане в "чакалнята", пак пропускат дребното обстоятелство на най-голямата икономическа криза от 1929 насам и тежката борба за запазване на еврозоната чрез спасяване на Италия, Гърция, испания, Ирландия и Португалия.
    после ни сполетя радостта кабинет на бсп-дпс; оттогава - голямото плюскане на опг-дпс.
    добре че дойде кризата с коронавируса, та храброто ни баце да се уплаши истински и да отмени решението да не влизаме.
    иначе баце, агата, правеният в час по трудово, цеко и прочее крадци на московска служба щяха да ни връткат дупарата - банка по банка, газопровод, по газопровод, тец по теца, магистралка по магистралка и т.н. и т.н.

    така че, мили другарчета, пак ни излезе късмета изневиделица. и стискайте палци да влезем юли месец.

  93. 93 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 2236 Неутрално

    От 2009-та ГЕРБ обявиха като приоритет влизането в чакалнята. Тогава бях на 19. Сега е 2020-та, а аз съм на 30. Надявам се да влезем в тази дългоочаквана чакалня, кой знае колко време ще чакаме в нея. Сделката за ПИБ е поредния компромис. Тъжно ми е, че държавата навлиза все по-явно и настървено в стопанския живот на страната. ГЕРБ станаха по-големи социалисти от БСП!
    —цитат от коментар 36 на Благовест Цветанов


    Много просто. Защото тази банка е фабриката , която държавата купува на осми септември '44.

  94. 94 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 2236 Неутрално

    До коментар [#37] от "mitkaloto_":

    "Тук трябва да се разграничат две неща: непременността да се увеличи капитала на ПИБ; 2) цената на която се прави това.
    Да речем, че първото е задължително (тук също може да се спори, но не това е важното, да приемем, че е задължително);
    Но кое оправдава правителството да разреши покупката на акциите на тази цена? Ако аз купя 100 компютъра на цена от 10 000 лева единия, при условие, че пазарната цена е 5 000 лева, какво ще ми се случи?"

    Зависи, дали си поел ангажимент с условието: Pomagaj!, Blagodarja, Mersi...
    Ако да - нищо няма да ти се случи, докато шайката е на власт. След това (и след чистката в прокуратурата), би ти се случило всичко онова, което се случва във всяка нормална държава...

  95. 95 Профил на m_todorov
    m_todorov
    Рейтинг: 804 Неутрално

    Не е оправдана. И този тип си има свои дневен ред и си го защитава. Знакът е - може да крадеш от парите на банката, данъкоплатеца ще плати. Е това ако е оправдано, айде най-накрая да закрием тази държава и да спрем да се мъчим и кой накъдето поиска.

  96. 96 Профил на ck
    ck
    Рейтинг: 967 Неутрално

    Колкоооо цени платихме на комунетата пишман капиталист за да сме в Европа, а не в СССР...., че на Петя ли не ще платим, за кой ли път.

  97. 97 Профил на cgv37662786
    cgv37662786
    Рейтинг: 1336 Неутрално

    До коментар [#1] от "Solomon Sigonalapa":

    Аз предпочитам да съм гражданин на съединени европейски щати ,а не гражданин на България стотици години ръководена от тикви .Аз съм европеец

  98. 98 Профил на Дедов'та Колюуа Унукя!
    Дедов'та Колюуа Унукя!
    Рейтинг: 1999 Весело

    И защо точно ни интересува мнението на този...тра ла ла?!!?!
    —цитат от коментар 10 на selqnin


    Аааа- на мен ми е важно.

    Този всяка година излиза пред някоя телевизия, и прави една и съща прогноза- че "догодина влизаме в Еврозоната".

    Искам да видя- кога ще познае.

    Нали знаеш за Вуте- де винаги познавал кво ше е времето утре: "Утре- или че вАли, или нема да вАли"... И все познавал.

    Никиту е по- позитивен- при него негативният елемент липсва- няма опция да не влезем- догодина влизаме!

    Та чакам- да преценя чия концепция да имплементирам в живота си- тази на Вуте, или тази на Никиту. 😂😂😂😂😂

    БАСИ ТЪПИЯ САЙТ!
  99. 99 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 2173 Неутрално

    Ники Василев, Любка Качакова и Милен Велчев, който в телевизора показваше цигари без бандерол, а зад камерите бореше контрабандата от яхтата на Доктора.
    Къде са ви фланелките "Срам ни е от вас!"?

  100. 100 Профил на Дедов'та Колюуа Унукя!
    Дедов'та Колюуа Унукя!
    Рейтинг: 1999 Весело

    Сделката е оправдана, но трябваше да обществото да е информирано, а не всичко да се прави непрозрачно, защото това види до недоверие!
    —цитат от коментар 12 на Аз съм българче обичам наште планини зелени


    В смисъл- да ни кажат да се намажем с вазелин, а не рязко и ненадейно да ни... наденат... 😂😂😂😂😂

    БАСИ ТЪПИЯ САЙТ!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK