Законопроект предлага колите на газ да плащат с 50% по-нисък данък

Законопроект предлага колите на газ да плащат с 50% по-нисък данък

© Николай Дойчинов



Предложението за промени в Закона за местните данъци и такси (ЗМДТ), които предвиждат намаление с 50% на данъка върху автомобилите, ползващи газови уредби, направи съпредседателят на парламентарната група на "Обединени патриоти" и заместник-председател на ВМРО Искрен Веселинов. В мотивите е записано, че тези превозни средства замърсяват по-малко.


Веселинов смята, че не е редно ЗМДТ да дава само рамката, но да не прави разлика дали автомобилът се задвижва на газ, бензин или дизел, независимо че едните замърсяват повече от другите. Вносителят на текстовете посочва още, че така ще се допълни въведената с промени в закона от края на 2018 година нова концепция за определяне на данъка по формула, включваща два компонента - имуществен и екологичен. Екологичният компонент зависи от екологичната категория на автомобила на база евросертификата (Евро 1, 2, 3, 4, 5 и 6).


Европейското законодателство дава възможност за удостоверяване на екологичността по всякакъв друг начин извън сертификата, затова по отношение на МПС с допълнително монтирани газови уредби вписването на уредбата в талона би следвало да се приеме като доказателство за висока екологичност и би трябвало да бъде признато като фактор за намаляване данъка на моторното превозно средство, е аргументът на Искрен Веселинов.

Коментари (42)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3033 Неутрално

    Колите на газ наистина замърсяват по-малко.

    Еретик
  2. 2 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1938 Неутрално

    Това предложение е трепач! Само в бойколандия може да се види Бугати или Мазерати с АГУ. И предполагам данъка хич не е малък!

  3. 3 Профил на дедо Андро
    дедо Андро
    Рейтинг: 1588 Разстроено

    Това няма да мине, за съжаление. Ще извадят два тона доводи и няма да го пуснат.

    Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
  4. 4 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1439 Неутрално

    Кво ли и да се случи А !!!

  5. 5 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2620 Весело

    Валерката очевидно не осъзнава че е марионетка и не може да прецени кога да спре!
    Иначе е симпатичен в ролята ни дигиталният Мунчо

  6. 6 Профил на dubmice
    dubmice
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Еми редно е при положение, че от тази година всички АГУ са узаконени, минали технически преглед и собствениците платили между 200 и 700лв

  7. 7 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2491 Неутрално

    А на газта кога ще сложат акцизи както има има на бензина?

    Или може би има, но аз не знам.

  8. 8 Профил на neptun
    neptun
    Рейтинг: 281 Неутрално

    Разбираемо е желанието да се имитира някаква дейност зад екологичния мотив, но като се прави на парче, винаги ще е несправедливо. Разхода на гориво е само един от компонентите на замърсяването. В града има огромно значение теглото на колата, при движение големия автомобил генерира много повече прах, изтрива гуми и спирачки, изтрива асфалт. Да не говорим, че се катерят по тротоари и градинки. И сега кво? Казвате сложи си газово и карай повече, като плащаш по-малко.

  9. 9 Профил на Daniboy
    Daniboy
    Рейтинг: 733 Неутрално

    До коментар [#7] от "realguru":

    Може би има, но не знаеш.

    „Товарете портокалите в бурета. Братя Карамазови”
  10. 10 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5688 Неутрално

    До коментар [#7] от "realguru":

    Има.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  11. 11 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 661 Неутрално

    ПРЕДИЗБОРНО!
    Това е опит за купуване на електорат за предстоящите избори, но с чужди пари, в случая с тези на общините.
    Депутат от същата група, онзи ден подпита и за 1-ва категория труд за кибиците от ТОЛ системата. Командоси ли са, миньори ли? Още няколко стотин млади пенсионери на наш гърб, 10г. по-малко работа и 10г. по-дълга пенсия, кой ще плаща и за тези?

  12. 12 Профил на Jazzdevil
    Jazzdevil
    Рейтинг: 1717 Неутрално

    Това в България (особено пък в сегашната ситуация) няма как да стане - виж да вдигнат данъците на другите - може.

  13. 13 Профил на hhh5964O515
    hhh5964O515
    Рейтинг: Неутрално

    А защо просто не увеличат данъка за автомобилите на бензин и дизел? Ефектът ще е еднакъв.

  14. 14 Профил на uej03527584
    uej03527584
    Рейтинг: 761 Неутрално

    До коментар [#10] от "КМЕТ В СЯНКА":

    на природния газ нема акциз

  15. 15 Профил на moreee
    moreee
    Рейтинг: 1244 Неутрално

    Колкото и да се мъчат пАтреотите няма да влязат отново в парламента.

  16. 16 Профил на Tzar Vova Josei-ki
    Tzar Vova Josei-ki
    Рейтинг: 2741 Неутрално

    До коментар [#1] от "Костадин Иванов":

    Колите на газ наистина замърсяват по-малко.
    —цитат от коментар 1 на Костадин Иванов


    Тогава да разделят данъка на две съставни, и да си играят с екологичната съставка!

  17. 17 Профил на grayeagle
    grayeagle
    Рейтинг: 789 Неутрално

    Ами тогава, да им режат бензиновия резервоар първо. Понеже, доколкото знам, особено зимата, те си ги карат не на газ или не постоянно.
    При нас не са на газ, а са на газ и друго гориво.
    За тия само на газ - има логика.

  18. 18 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 1699 Неутрално

    99.7% от колите на газ, всъщност са коли на бензин, 0,2% са дизели и само 0,1% са автомобили, които работят само на газ.
    За кои ще е данъчното облекчение?


  19. 19 Профил на otrqdnik
    otrqdnik
    Рейтинг: 842 Неутрално

    До коментар [#13] от "hhh5964O515":

    Времето за цигара изтече, марш да си завършиш заварката.

  20. 20 Профил на kvasimodo
    kvasimodo
    Рейтинг: 1732 Неутрално

    Това трябваше да стане отдавна. Но някои лобита няма да го допуснат.
    Аз лично имам хибрид, но въпреки това смятам, че хората с газови уредби трябва да са облекчени в данъка.

    "Което беше порок стана обичай" - Сенека
  21. 21 Профил на StandBy
    StandBy
    Рейтинг: 692 Неутрално

    Ами тогава, да им режат бензиновия резервоар първо. Понеже, доколкото знам, особено зимата, те си ги карат не на газ или не постоянно.При нас не са на газ, а са на газ и друго гориво.За тия само на газ - има логика.
    —цитат от коментар 17 на grayeagle


    Е това с рязането няма как да стане, то фабричните "блудрайв" на метан имат бензинов резервоар (10 литра) за резерв. Не само, че по тех. причини е по-лесно и евтино резерва да е бензин, но и метан станциите не са толкова разпространени и за това са се запасили с резерв в гориво което го има навсякъде.
    И това на фабричните, всички читави афтърмаркет газови инжекции (без значение метан или пропан-бутан) палят на бензин и преминават на газ след достигане на определена температура (затваряне на автоматичния смукач) и налягания на масло и антифриз. А при по-засуканите двигатели даже редуват или смесват впръскване на бензин и газ - за смазване и охлаждане на инжекционните системи.

    Ако цялата натурия е тех. изправна и 50% да карат на газ е по-добре от колкото 100% на бензин, колкото по-къса е въглеродната верига толкова по-малко сложни въглеводороди в изгорелите газове и толкова по-малък шанс за СО в същите - които са основните отровни вещества оставащи след префучалия автомобил.
    За прахови частици, гумени и феродо няма значение какво е горивото...
    А за политиците още по-малко, поредния глупав популизъм - да насъскаме част от стадото с/у друга.

  22. 22 Профил на ial
    ial
    Рейтинг: 464 Неутрално

    Колите на газ наистина замърсяват по-малко.
    —цитат от коментар 1 на Костадин Иванов


    Спрямо кои автомобили?

  23. 23 Профил на djb95
    djb95
    Рейтинг: 478 Неутрално

    До коментар [#1] от "Костадин Иванов":

    Абсолютна глупост е това , че замърсяват по-малко. Имат понижени емисии на азотни окиси и нищо друго. Пробан бутана си е въглерод от изкопаеми горива. При горенето му се отделят въглеродни емисии като всички останали. Химията и горенето не са по-различни

  24. 24 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1035 Неутрално

    Целта на данъка не е само да бори замърсяването. Той не е ли и за да събира общината пари, с които да поправя улици и тротоари, да прави паркинги, и т.н.
    Голф тройка с данък сега 30 лева, като му го намалят на 15, никога няма да го разкара, особено като и паркирането му е без пари - ползва си го за склад човека.
    Нека има намаление, но под една определена сума да не се пада - за София имам предвид. В някое село хич и без данък ако искат да са. Но за София поне едно 200-300 лева на първа кола трябва да е, а за втора на същия адрес - двойно. Градът се е задръстил от коли, и то не само по улиците, ами и по тротоари и градинки. И никога няма да ги бракуват, докато данъкът е символичен.

  25. 25 Профил на Günther
    Günther
    Рейтинг: 614 Гневно

    Това е путински тоталитарен лобизъм! Правят го за да помогнат на ГАЗПРОМ в конкурентната му война срещу ЛУКОЙЛ!!!!
    До кога ще търпим това безобразие?

    Бог да благослови Америка за България!
  26. 26 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3033 Весело

    До коментар [#8] от "neptun":

    "Разхода на гориво е само един от компонентите на замърсяването. В града има огромно значение теглото на колата, при движение големия автомобил генерира много повече прах, изтрива гуми и спирачки, изтрива асфалт"
    ================
    Големият автомобил се придвижва с голям двигател, който има по-голяма мощност и това е отчетено в данъка. Електромобилите пък са по-тежки заради батериите.
    Но ти вероятно караш малолитражка и се успокояваш, че тези с големите коли имат малки... въдици.

    Еретик
  27. 27 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3033 Весело

    Тогава да разделят данъка на две съставни, и да си играят с екологичната съставка! До коментар [#1] от "Костадин Иванов":
    —цитат от коментар 16 на Tzar Vova Josei-ki


    Вече е направено.

    https://btvnovinite.bg/bulgaria/stolichna-obshtina-publikuva-kalkulator-za-novite-danaci-na-kolite.html

    Еретик
  28. 28 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3033 Весело

    До коментар [#22] от "ial":

    "Колите на газ наистина замърсяват по-малко.
    —цитат от коментар 1 на Костадин Иванов
    Спрямо кои автомобили?"
    ====================
    Мсички останали с ДВГ освен водородните, но такива на практика нямаме.
    Дори стара Лада на газ цапа по-малко от нов дизел.

    Еретик
  29. 29 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1038 Неутрално

    честно казано не разбирам защо да караме друго освен газ, при условие че другото цапа доста повече.

    оставям настрана возия, дърпане, усещане, дълъг път и т.н.

    за градска кола - най-добре газ.

    нафтата я помня от 80те, когато нямаше парно по панелките.

  30. 30 Профил на jel47547128
    jel47547128
    Рейтинг: 248 Неутрално

    Брей, нещо смислено от патриотите.
    Само че, да добавят и 100% увеличение за старите дизеляци, че не се диша от черните канцерогенни пушеци, които почти всеки втори бълва по улиците...

  31. 31 Профил на jel47547128
    jel47547128
    Рейтинг: 248 Неутрално

    Всъщност, може ли някой да обясни на достъпен език защо всички дизеляци в един момент започват да пушат?

  32. 32 Профил на Пламен  Данаилов
    Пламен Данаилов
    Рейтинг: 340 Неутрално

    До коментар [#28] от "Костадин Иванов":

    Водородът се произвежда от природен газ и също има въглероден отпечатък. Този от електролизата е много скъп.

  33. 33 Профил на Пламен  Данаилов
    Пламен Данаилов
    Рейтинг: 340 Неутрално

    До коментар [#29] от "хм":

    Пропан-бутана е страничен продукт съпътсващ производството на бензин. Какво предлагаш да правим с него? Освен това с газова кола е забранено паркирането в подземен гараж. Или нещастен случай може да стане или "Аллах акбар".

  34. 34 Профил на neptun
    neptun
    Рейтинг: 281 Неутрално

    Всъщност, може ли някой да обясни на достъпен език защо всички дизеляци в един момент започват да пушат?
    —цитат от коментар 31 на jel47547128


    Недобро изгаряне. Принципа на дизела е, че горивната смес се разпръсква от дюзата като аерозол и се самозапалва от налягането в цилиндъра. С износването на двигатела, налягането пада, а разпръскването не е толкова добро и в резултат от ауспуха излиза неизгоряла напълно смес.

  35. 35 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3033 Неутрално

    До коментар [#31] от "jel47547128":

    "Всъщност, може ли някой да обясни на достъпен език защо всички дизеляци в един момент започват да пушат?"
    ==============
    Да. Всеки износен ДВГ започва да пуши, защото маслосъбиращите сегменти не обират маслото и то става допълнително гориво. Пушат и бензиновите, обикновено в синьо. При дизела се добавят непълно изгаряне и най-вече некадърно чипосване при леките коли.

    Еретик
  36. 36 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3033 Неутрално

    До коментар [#32] от "Пламен Данаилов":

    "Водородът се произвежда от природен газ и също има въглероден отпечатък. Този от електролизата е много скъп."
    ===============
    Токът също не е само от ВЕЦ и има подобен отпечатък, но за това удобно се забравя.

    Еретик
  37. 37 Профил на StandBy
    StandBy
    Рейтинг: 692 Неутрално

    Всъщност, може ли някой да обясни на достъпен език защо всички дизеляци в един момент започват да пушат?
    —цитат от коментар 31 на jel47547128


    Най-често предала турбина и/или изрязан катализатор и ДПФ.
    Дизела за да има тяга на по-високи обороти му трябва турбина/компресор да му натъпче достатъчно въздух за по-голямото количество гориво. Ако тя почне да не смогва има много нафта, малко въздух и в резултат сажди и СО.
    И всеки турбо-дизел ако му скочиш на цялата газ - ще хвърли сажди, защото турбината и трябва време да смогне.
    Е по новите го крият тоя момент с катализатор и ДПФ филтър, ама като дойде у нас 5 употреба и тия 2 те обикновено биват сменени с прости гърнета щото са тотал щета (е има го и това, че обикалят едни по нощите да си берат за скрап както ти седи колата пред блока... ляга отдоле, резва катализатора, а на сутринта си за репатрак - че и застрахователите не плащат липси).
    И масово на рязко потегляне/ускорение дизеляците кадят.

    Има го и момента със загуба на компресия и горене на масло, ама там вече е по-сложно защото тоя дизел почне ли да губи компресия до степен кадене като горното - ще види зор даже да запали, особено на студено може нов акумулатор да не му стигне.

  38. 38 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3884 Неутрално

    Тези искат да запазят таралясниците на електората на Бойко Борисов. И жест към бакшишите.

  39. 39 Профил на StandBy
    StandBy
    Рейтинг: 692 Неутрално

    До коментар [#1] от "Костадин Иванов":Абсолютна глупост е това , че замърсяват по-малко. Имат понижени емисии на азотни окиси и нищо друго. Пробан бутана си е въглерод от изкопаеми горива. При горенето му се отделят въглеродни емисии като всички останали. Химията и горенето не са по-различни
    —цитат от коментар 23 на djb95


    Въглеродния отпечатък от автомобилите е най-малкия еко-проблем, особено в градска среда.
    Има направо отровни резултати от горенето, особено некачественото. Има прахови частици, има гумени, има феродо, изобщо оценката на екологията не е просто газ (метан или пропан-бутан не се споменава даже в статията), бензин, дизел.
    Изобщо с тоя въглероден отпечатък нещата стават вече смешни, едно дърво не са засадили ама всички за СО2 плачат.

    Идеята с газта (фабрично - метан) и екологията е, че колкото по-къса е въглеродната верига, толкова по-малко СО (да не се бърка с СО2) и по-малко други странни съединения има след изгарянето. А и в бензина/дизела има доста повече различни съставки от колкото в метана (и в сравнителна степен пропан-бутана).

  40. 40 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3033 Весело

    Радвам се, че във форума има и хора, разбиращи от ДВГ, не само такива, назобени с лозунги.
    Разбира се, тук се пише така, че да разбере всеки със средно О.

    Еретик
  41. 41 Профил на sha16312238
    sha16312238
    Рейтинг: 244 Неутрално

    До коментар [#24] от "Камен":

    Който иска коли да си осигури паркоместа! Общинските инспектори трябва да изчистят всички таралясници от парковете и градинките, същото и с автомобилите с неплатен данък и накрая общите паркинги пред панелките да се разпределят спрямо апартаментите!!! Един пример съседи от съседен блок с бракми държат три места, има още няколко като тях и тия коли се карат 2-3 в месеца...

  42. 42 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 934 Неутрално

    А електрическите 90% по нисък !!!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK