
© Николай Дойчинов
Предложението за промени в Закона за местните данъци и такси (ЗМДТ), които предвиждат намаление с 50% на данъка върху автомобилите, ползващи газови уредби, направи съпредседателят на парламентарната група на "Обединени патриоти" и заместник-председател на ВМРО Искрен Веселинов. В мотивите е записано, че тези превозни средства замърсяват по-малко.
Веселинов смята, че не е редно ЗМДТ да дава само рамката, но да не прави разлика дали автомобилът се задвижва на газ, бензин или дизел, независимо че едните замърсяват повече от другите. Вносителят на текстовете посочва още, че така ще се допълни въведената с промени в закона от края на 2018 година нова концепция за определяне на данъка по формула, включваща два компонента - имуществен и екологичен. Екологичният компонент зависи от екологичната категория на автомобила на база евросертификата (Евро 1, 2, 3, 4, 5 и 6).
Европейското законодателство дава възможност за удостоверяване на екологичността по всякакъв друг начин извън сертификата, затова по отношение на МПС с допълнително монтирани газови уредби вписването на уредбата в талона би следвало да се приеме като доказателство за висока екологичност и би трябвало да бъде признато като фактор за намаляване данъка на моторното превозно средство, е аргументът на Искрен Веселинов.
Костадин Иванов
Рейтинг: 3652 НеутралноКолите на газ наистина замърсяват по-малко.
Еретикtelqk
Рейтинг: 1133 НеутралноТова предложение е трепач! Само в бойколандия може да се види Бугати или Мазерати с АГУ. И предполагам данъка хич не е малък!
дедо Андро
Рейтинг: 730 РазстроеноТова няма да мине, за съжаление. Ще извадят два тона доводи и няма да го пуснат.
Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.442
Рейтинг: 1333 НеутралноКво ли и да се случи А !!!
selqnin
Рейтинг: 1747 ВеселоВалерката очевидно не осъзнава че е марионетка и не може да прецени кога да спре!
Иначе е симпатичен в ролята ни дигиталният Мунчо
dubmice
Рейтинг: 8 НеутралноЕми редно е при положение, че от тази година всички АГУ са узаконени, минали технически преглед и собствениците платили между 200 и 700лв
realguru
Рейтинг: 2846 НеутралноА на газта кога ще сложат акцизи както има има на бензина?
Или може би има, но аз не знам.
neptun
Рейтинг: 259 НеутралноРазбираемо е желанието да се имитира някаква дейност зад екологичния мотив, но като се прави на парче, винаги ще е несправедливо. Разхода на гориво е само един от компонентите на замърсяването. В града има огромно значение теглото на колата, при движение големия автомобил генерира много повече прах, изтрива гуми и спирачки, изтрива асфалт. Да не говорим, че се катерят по тротоари и градинки. И сега кво? Казвате сложи си газово и карай повече, като плащаш по-малко.
Daniboy
Рейтинг: 722 НеутралноДо коментар [#7] от "realguru":
„Товарете портокалите в бурета. Братя Карамазови”Може би има, но не знаеш.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 5025 НеутралноДо коментар [#7] от "realguru":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Има.
acarid
Рейтинг: 584 НеутралноПРЕДИЗБОРНО!
Това е опит за купуване на електорат за предстоящите избори, но с чужди пари, в случая с тези на общините.
Депутат от същата група, онзи ден подпита и за 1-ва категория труд за кибиците от ТОЛ системата. Командоси ли са, миньори ли? Още няколко стотин млади пенсионери на наш гърб, 10г. по-малко работа и 10г. по-дълга пенсия, кой ще плаща и за тези?
Jazzdevil
Рейтинг: 1445 НеутралноТова в България (особено пък в сегашната ситуация) няма как да стане - виж да вдигнат данъците на другите - може.
hhh5964O515
Рейтинг: НеутралноА защо просто не увеличат данъка за автомобилите на бензин и дизел? Ефектът ще е еднакъв.
uej03527584
Рейтинг: 429 НеутралноДо коментар [#10] от "КМЕТ В СЯНКА":
на природния газ нема акциз
moreee
Рейтинг: 1407 НеутралноКолкото и да се мъчат пАтреотите няма да влязат отново в парламента.
Tzar Vova Josei-ki
Рейтинг: 2448 НеутралноДо коментар [#1] от "Костадин Иванов":
Тогава да разделят данъка на две съставни, и да си играят с екологичната съставка!
grayeagle
Рейтинг: 765 НеутралноАми тогава, да им режат бензиновия резервоар първо. Понеже, доколкото знам, особено зимата, те си ги карат не на газ или не постоянно.
При нас не са на газ, а са на газ и друго гориво.
За тия само на газ - има логика.
yavooor
Рейтинг: 1301 Неутрално99.7% от колите на газ, всъщност са коли на бензин, 0,2% са дизели и само 0,1% са автомобили, които работят само на газ.
За кои ще е данъчното облекчение?
otrqdnik
Рейтинг: 1185 НеутралноДо коментар [#13] от "hhh5964O515":
Времето за цигара изтече, марш да си завършиш заварката.
kvasimodo
Рейтинг: 1569 НеутралноТова трябваше да стане отдавна. Но някои лобита няма да го допуснат.
"Което беше порок стана обичай" - СенекаАз лично имам хибрид, но въпреки това смятам, че хората с газови уредби трябва да са облекчени в данъка.
StandBy
Рейтинг: 263 НеутралноЕ това с рязането няма как да стане, то фабричните "блудрайв" на метан имат бензинов резервоар (10 литра) за резерв. Не само, че по тех. причини е по-лесно и евтино резерва да е бензин, но и метан станциите не са толкова разпространени и за това са се запасили с резерв в гориво което го има навсякъде.
И това на фабричните, всички читави афтърмаркет газови инжекции (без значение метан или пропан-бутан) палят на бензин и преминават на газ след достигане на определена температура (затваряне на автоматичния смукач) и налягания на масло и антифриз. А при по-засуканите двигатели даже редуват или смесват впръскване на бензин и газ - за смазване и охлаждане на инжекционните системи.
Ако цялата натурия е тех. изправна и 50% да карат на газ е по-добре от колкото 100% на бензин, колкото по-къса е въглеродната верига толкова по-малко сложни въглеводороди в изгорелите газове и толкова по-малък шанс за СО в същите - които са основните отровни вещества оставащи след префучалия автомобил.
За прахови частици, гумени и феродо няма значение какво е горивото...
А за политиците още по-малко, поредния глупав популизъм - да насъскаме част от стадото с/у друга.
ial
Рейтинг: 519 НеутралноСпрямо кои автомобили?
djb95
Рейтинг: 509 НеутралноДо коментар [#1] от "Костадин Иванов":
Абсолютна глупост е това , че замърсяват по-малко. Имат понижени емисии на азотни окиси и нищо друго. Пробан бутана си е въглерод от изкопаеми горива. При горенето му се отделят въглеродни емисии като всички останали. Химията и горенето не са по-различни
Камен
Рейтинг: 1189 НеутралноЦелта на данъка не е само да бори замърсяването. Той не е ли и за да събира общината пари, с които да поправя улици и тротоари, да прави паркинги, и т.н.
Голф тройка с данък сега 30 лева, като му го намалят на 15, никога няма да го разкара, особено като и паркирането му е без пари - ползва си го за склад човека.
Нека има намаление, но под една определена сума да не се пада - за София имам предвид. В някое село хич и без данък ако искат да са. Но за София поне едно 200-300 лева на първа кола трябва да е, а за втора на същия адрес - двойно. Градът се е задръстил от коли, и то не само по улиците, ами и по тротоари и градинки. И никога няма да ги бракуват, докато данъкът е символичен.
Günther
Рейтинг: 655 ГневноТова е путински тоталитарен лобизъм! Правят го за да помогнат на ГАЗПРОМ в конкурентната му война срещу ЛУКОЙЛ!!!!
Бог да благослови Америка за България!До кога ще търпим това безобразие?
Костадин Иванов
Рейтинг: 3652 ВеселоДо коментар [#8] от "neptun":
Еретик"Разхода на гориво е само един от компонентите на замърсяването. В града има огромно значение теглото на колата, при движение големия автомобил генерира много повече прах, изтрива гуми и спирачки, изтрива асфалт"
================
Големият автомобил се придвижва с голям двигател, който има по-голяма мощност и това е отчетено в данъка. Електромобилите пък са по-тежки заради батериите.
Но ти вероятно караш малолитражка и се успокояваш, че тези с големите коли имат малки... въдици.
Костадин Иванов
Рейтинг: 3652 ВеселоВече е направено.
https://btvnovinite.bg/bulgaria/stolichna-obshtina-publikuva-kalkulator-za-novite-danaci-na-kolite.html Еретик
Костадин Иванов
Рейтинг: 3652 ВеселоДо коментар [#22] от "ial":
Еретик"Колите на газ наистина замърсяват по-малко.
—цитат от коментар 1 на Костадин Иванов
Спрямо кои автомобили?"
====================
Мсички останали с ДВГ освен водородните, но такива на практика нямаме.
Дори стара Лада на газ цапа по-малко от нов дизел.
хм
Рейтинг: 1067 Неутралночестно казано не разбирам защо да караме друго освен газ, при условие че другото цапа доста повече.
оставям настрана возия, дърпане, усещане, дълъг път и т.н.
за градска кола - най-добре газ.
нафтата я помня от 80те, когато нямаше парно по панелките.
jel47547128
Рейтинг: 265 НеутралноБрей, нещо смислено от патриотите.
Само че, да добавят и 100% увеличение за старите дизеляци, че не се диша от черните канцерогенни пушеци, които почти всеки втори бълва по улиците...
jel47547128
Рейтинг: 265 НеутралноВсъщност, може ли някой да обясни на достъпен език защо всички дизеляци в един момент започват да пушат?
Пламен Данаилов
Рейтинг: 339 НеутралноДо коментар [#28] от "Костадин Иванов":
Водородът се произвежда от природен газ и също има въглероден отпечатък. Този от електролизата е много скъп.
Пламен Данаилов
Рейтинг: 339 НеутралноДо коментар [#29] от "хм":
Пропан-бутана е страничен продукт съпътсващ производството на бензин. Какво предлагаш да правим с него? Освен това с газова кола е забранено паркирането в подземен гараж. Или нещастен случай може да стане или "Аллах акбар".
neptun
Рейтинг: 259 НеутралноНедобро изгаряне. Принципа на дизела е, че горивната смес се разпръсква от дюзата като аерозол и се самозапалва от налягането в цилиндъра. С износването на двигатела, налягането пада, а разпръскването не е толкова добро и в резултат от ауспуха излиза неизгоряла напълно смес.
Костадин Иванов
Рейтинг: 3652 НеутралноДо коментар [#31] от "jel47547128":
Еретик"Всъщност, може ли някой да обясни на достъпен език защо всички дизеляци в един момент започват да пушат?"
==============
Да. Всеки износен ДВГ започва да пуши, защото маслосъбиращите сегменти не обират маслото и то става допълнително гориво. Пушат и бензиновите, обикновено в синьо. При дизела се добавят непълно изгаряне и най-вече некадърно чипосване при леките коли.
Костадин Иванов
Рейтинг: 3652 НеутралноДо коментар [#32] от "Пламен Данаилов":
Еретик"Водородът се произвежда от природен газ и също има въглероден отпечатък. Този от електролизата е много скъп."
===============
Токът също не е само от ВЕЦ и има подобен отпечатък, но за това удобно се забравя.
StandBy
Рейтинг: 263 НеутралноНай-често предала турбина и/или изрязан катализатор и ДПФ.
Дизела за да има тяга на по-високи обороти му трябва турбина/компресор да му натъпче достатъчно въздух за по-голямото количество гориво. Ако тя почне да не смогва има много нафта, малко въздух и в резултат сажди и СО.
И всеки турбо-дизел ако му скочиш на цялата газ - ще хвърли сажди, защото турбината и трябва време да смогне.
Е по новите го крият тоя момент с катализатор и ДПФ филтър, ама като дойде у нас 5 употреба и тия 2 те обикновено биват сменени с прости гърнета щото са тотал щета (е има го и това, че обикалят едни по нощите да си берат за скрап както ти седи колата пред блока... ляга отдоле, резва катализатора, а на сутринта си за репатрак - че и застрахователите не плащат липси).
И масово на рязко потегляне/ускорение дизеляците кадят.
Има го и момента със загуба на компресия и горене на масло, ама там вече е по-сложно защото тоя дизел почне ли да губи компресия до степен кадене като горното - ще види зор даже да запали, особено на студено може нов акумулатор да не му стигне.
historama
Рейтинг: 4221 НеутралноТези искат да запазят таралясниците на електората на Бойко Борисов. И жест към бакшишите.
StandBy
Рейтинг: 263 НеутралноВъглеродния отпечатък от автомобилите е най-малкия еко-проблем, особено в градска среда.
Има направо отровни резултати от горенето, особено некачественото. Има прахови частици, има гумени, има феродо, изобщо оценката на екологията не е просто газ (метан или пропан-бутан не се споменава даже в статията), бензин, дизел.
Изобщо с тоя въглероден отпечатък нещата стават вече смешни, едно дърво не са засадили ама всички за СО2 плачат.
Идеята с газта (фабрично - метан) и екологията е, че колкото по-къса е въглеродната верига, толкова по-малко СО (да не се бърка с СО2) и по-малко други странни съединения има след изгарянето. А и в бензина/дизела има доста повече различни съставки от колкото в метана (и в сравнителна степен пропан-бутана).
Костадин Иванов
Рейтинг: 3652 ВеселоРадвам се, че във форума има и хора, разбиращи от ДВГ, не само такива, назобени с лозунги.
ЕретикРазбира се, тук се пише така, че да разбере всеки със средно О.
sha16312238
Рейтинг: 252 НеутралноДо коментар [#24] от "Камен":
Който иска коли да си осигури паркоместа! Общинските инспектори трябва да изчистят всички таралясници от парковете и градинките, същото и с автомобилите с неплатен данък и накрая общите паркинги пред панелките да се разпределят спрямо апартаментите!!! Един пример съседи от съседен блок с бракми държат три места, има още няколко като тях и тия коли се карат 2-3 в месеца...
valtoro
Рейтинг: 992 НеутралноА електрическите 90% по нисък !!!
ydz16687900
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#17] от "grayeagle":
Добре аз карам на бензин и на газ 4м. през зимата 8м.карам на газ ,ти караш 12м печка на нафта и още малко не ти достигна да убедиш хората ,че твоята дизелова кола (на повечето са над 500 000км,защото са втора ръка ,а на запад откъдето са използват предимно дизелови коли за да ходят на работа ,и познай повечето на колко километра пътуват до работното си място и на какъв пробег идват у нас и се купуват от такива като теб дето търсят икономия ,че горят малко ,пък замърсяват много ,и в Германия се чудят как да се отърват от тях) замърсява толкова колкото моята на газ бензин ,И аз правя някаква икономия на газ ,платил съм пари за газова уредба,но и колата ми е по икологична от твоята на дизел.Пък ти ни убеждаваш че не е ..Такива сме повечето българи както е писал Радой ,,....Хем крадливи хем е....и,но най вече завистливи