Кабинетът дава още почти 168 млн. лева за жп проекти

Кабинетът дава още почти 168 млн. лева за жп проекти

© Надежда Чипева, Капитал



Правителството пое ангажимент за осигуряването на допълнителни финансови средства от държавния бюджет в размер на над 168 млн. лв. за два железопътни проекта, се разбира от съобщение на правителствената информационна служба.


До 126 612 169 лева ще бъдат дадени за изпълнение на проект "Развитие на железопътен възел София, участък София-Волуяк". Европейското съфинансиране на проекта е по линия на Механизма за свързване на Европа, сектор "Транспорт".


Възел София е един от двата железопътни възела, разположени на основната TEN-T мрежа, и едновременно с това на коридор "Ориент/Източно Средиземноморие". В него се срещат двете основни железопътни направления в България: Север-Юг от Румъния към Гърция и Изток-Запад от Турция към Сърбия и Европейския съюз, се казва в съобщението.




От него се разбира също, че модернизацията в участъка от Централна гара София до Волуяк ще осигури връзка с метрополитена на новопостроена гара Обеля на гражданите на столицата и близките населени места. Освен това ще се намали трафикът в София и времето за пътуването за товарните и пътнически влакове по направлението от турската граница в посока към границата със Сърбия.


Пряко облагодетелствани от реализацията на проекта ще бъдат над един милион граждани. Ще се подобри стандартът им на живот чрез намаляване на шума от преминаващите влакове, ефективни връзки с градския транспорт и намаляване на времето за пътуване от и до работните им места, се казва още в мотивите.


Правителството пое ангажимент за осигуряване и на допълнителни финансови средства от държавния бюджет в размер до 41 498 000 лв. за изпълнението на проект "Развитие на железопътен възел Пловдив". Европейското съфинансиране на проекта е по линия на Механизма за свързване на Европа, сектор "Транспорт".


С реализацията на проекта значително ще се намалят задръстванията при автомобилния трафик и вредното въздействие върху околната среда в град Пловдив и региона. Ще се създаде възможност за повишаване на скоростите за пътуване с железопътен транспорт по основното направление на коридор "Ориент/Източно Средиземноморие" от Европа през Сърбия към Турция и Черноморието. Железопътен възел Пловдив е сред най-важните железопътни връзки в България, с голямо регионално-икономическо и стратегическо значение, гласят мотивите.

Коментари (16)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3801 Весело

    "Кабинетът дава още почти 168 млн. лева за жп проекти"

    Не кабинетът , а Бойко дава тези пари. Защо се премълчава името на Бащицата?!

  2. 2 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2184 Неутрално

    Което е разумно е разумно!
    Железопътният сектор ще се развива и в Европа и в света през следващите години.

  3. 3 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1756 Неутрално

    "Кабинетът дава още почти 168 млн. лева за жп проекти"Не кабинетът , а Бойко дава тези пари. Защо се премълчава името на Бащицата?!
    —цитат от коментар 1 на tacheaux


    Прав сте, това са част от онези 700млн, дето нещо се случи с тях и не се разбра, дали са в бездомния, дали в баце или и философа не еоскубал нещо.

  4. 5 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 2071 Неутрално

    Парите са за фирми на Пеевски!
    А какво стана сакциите във Фибанк, държавата плати ли ги, или ще остави банката да потъва?

    Русия- проказата на планетата Земя.
  5. 6 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 481 Любопитно

    А какво стана с новите локомотиви и композиции? Че вече 2Хичинайсе години (не)ги доставят?

    мурзилка
  6. 7 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5107 Неутрално

    Толкова пари потънаха по жп проекти в бездънните джобове на заслужилите хора. И нищо не се променя по ЖП превозите

  7. 8 Профил на Фат Ким
    Фат Ким
    Рейтинг: 522 Неутрално

    До коментар [#6] от "Маршалов":
    БДЖ за 10 локомотива вече има договор, другите проекти зациклиха след след обжалвания и простотии. Много бавно и скъпо НКЖИ прави новите линии, сигурно защото поръчките се печелят от правилните фирми. Дано ЕС натиснат малко нашите за жп транспорта, че те бавно загряват.

  8. 9 Профил на KaV
    KaV
    Рейтинг: 235 Неутрално

    Ако парите пак не се използват по предназначение, за да се съживи малко това дружество, просто няма смисъл.

  9. 10 Профил на bpcorp
    bpcorp
    Рейтинг: 821 Неутрално
  10. 11 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 1827 Неутрално

    Железопътната инфраструктура трябва много да се прави. Не е правена от десетилетия. За да се оправи цялата трябват поне 20 милиарда лева.
    Но се правят много участъци.
    А локомотивите и вагоните нямат нищо общо с това.
    500-те милиона начална вноска за летището отиват за подвижен състав.

  11. 12 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 776 Весело

    Пловдив все още чака обещаните от Муравей Радев и Иван Костов пари за естакада от Централна гара до Филипово! Още тогава беше много закъсняло...
    Сега пак гледаме, че ще се ремонтират участъци от Пловдивския ЖП район дето и без това са си в добро състояние, а пари за тая вече 50 години чакана естакада пак не се дават!
    Да се надяваме че след още 50г, когато София стане квартал на Пловдив, най-после да се обърне внимание и на тоя въпрос.

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  12. 13 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 481 Неутрално

    До коментар [#6] от "Маршалов":БДЖ за 10 локомотива вече има договор, другите проекти зациклиха след след обжалвания и простотии. Много бавно и скъпо НКЖИ прави новите линии, сигурно защото поръчките се печелят от правилните фирми. Дано ЕС натиснат малко нашите за жп транспорта, че те бавно загряват.
    —цитат от коментар 8 на Фат Ким


    10 локомотива и то само договор, а...кога ще ги доставят. Не че ще стигнат за нещо де, ама може боко да се снима с тях.

    мурзилка
  13. 14 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1225 Разстроено

    Стига се оправдавахте с тези ремонти София-Пловдив около 140км всичко над 1 час е пародия. И не говорим за супербързи влакове - тогава ще трябва да е 20-30 мин в зависимост дали спира в Пазарджик

  14. 15 Профил на miho45
    miho45
    Рейтинг: 728 Неутрално

    А,ние в Северна България,ще чакаме следващото столетие да ни огрее някакво проектче в този отрасъл.

  15. 16 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7290 Неутрално

    Досега Бойко даваше, сега стана кабинетът.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK