Лирон Ор, финансов експерт, строително предприемачество: Хората ще търсят по-просторни жилища

Това е маркетинг публикация. Отговорността за нейното съдържание носи рекламодателят и то отговаря на правилата за .

Лирон Ор, финансов експерт, строително предприемачество: Хората ще търсят по-просторни жилища


Как оценявате промените в икономическите процеси от началото на ситуацията с Covid-19?


- Светът около нас беше хаотичен през последните месеци. Финансовото положение на много хора и предприятия се влоши, силната нестабилност на водещите фондови борси създава недоверие и несигурност, а поради това общото настроение за значителни транзакции намаля.
Въпреки това повечето държави разбраха, че до момента, в който жителите ще бъдат ваксинирани, те ще трябва да се научат да "живеят с вируса" и че икономиките не могат да бъдат спирани дългосрочно чрез всеобщо затваряне и налагане на строги ограничения. Животът продължава и хората вече не искат да отлагат амбициите си и/или мечтите си. Никой не е в състояние да прогнозира как различните сектори ще се развиват, но да имаш дом е основна човешка необходимост и хората, точно заради всичко, което се случи, НЯМА да отлагат повече. Насочването към недвижимите имоти ще бъде по-скоро в посока закупуване на място за живеене, а не в нещо, което да е просто за инвестиция.


Какво се случи в сектора на търговските недвижими имоти?




- Още преди избухването на неотдавнашната криза индустрията страдаше от забавяне. Конкуренцията от онлайн магазините и високите цени на наемите, които магазините в търговските центрове плащат, доведоха до срив на много вериги магазини и до вълна от протести срещу собствениците на търговски центрове. Това доведе до спад на цената в тези обекти и необходимостта от преосмисляне на бизнес микса на моловете с тенденция те да се превърнат повече в център за услуги и преживявания, а по-малко в търговски комплекс. Преобразуването обаче изисква инвестиции от страна на собствениците на тези търговски площи и се очаква приходите на квадратен метър да са по-ниски, тъй като бизнесите, предоставящи преживявания и услуги, изискват повече пространство, но могат да плащат по-нисък наем.


Различна ли е ситуацията с офис помещенията?


- Подобряването на икономическата ситуация и ниското ниво на безработица в повечето развити страни доведоха до значително увеличаване на нуждата от модерни офис сгради и заетостта бе почти пълна. Корона вирусът промени всичко това. Хората работеха от вкъщи и "небето не падна". Ръководителите се научиха да управляват дистанционно, да оценяват производителността на служителите и да провеждат Zoom срещи. Дейността на повечето компании продължи повече или по-малко както обикновено. Иновативните компании позволиха работа на непълно работно време от дома дори по-рано, но днес дори традиционните компании разбират, че работата на непълно работно време и дори на пълен работен ден може да продължава, което позволява на служителите гъвкави часове, спестяване на време и спестяване на офис пространство.
Всичко това ще доведе до значително намаляване на търсенето на офис площи и до промяна на тенденцията в споделените работни пространства като Wework. Несъмнено тези тенденции ще доведат до спад в наемните и изкупните цени на офис площи.


Клиентите се вълнуват най-сериозно от това ще се променят ли и как цените на недвижими имоти, които се използват за жилище?


- Напълно разбираемо е, че хората, които са възнамерявали да закупят жилищен или инвестиционен апартамент и които са останали без работа, със срутен бизнес и финансова несигурност, са забавили процеса по вземането на такова решение. Очаквам обаче въпреки това, след като ситуацията се стабилизира и сигурността се върне на пазарите, търсенето на жилищни имоти да отбележи позитивен тренд в градовете и дори да окаже влияние върху размера и съставните части на средно желания апартамент, т.е хората ще търсят по-просторни жилища.
Процесите, описани по-горе на пазара на офис недвижими имоти, ще имат ефект и тук. Хората, които работят от вкъщи, ще се нуждаят от отделен кабинет или работен кът, където могат да получат необходимото им спокойствие през деня. Месеците карантина принудиха всеки от нас да преосмисли пространствата в дома си, да опита да си осигури възможност да дишат чист въздух, независимо дали на балкон или в градина, както и да обособи подходящо пространство за всеки член на семейството, особено в домовете, в които има и деца.
В заключение - картината на света на недвижимите имоти в епохата след корона ще бъде сложна и предизвикателна. Фирмите, ангажирани в тази област, ще трябва да се адаптират към различните пазарни тенденции по отношение на местоположение, планиране и разходи. Потребителите ще трябва да определят по-добре за себе си какво е подходящо и за какво могат и са готови да харчат парите си. (Частичен) отговор на въпроса как ще се развива този бизнес би бил: по-малко ще се купуват големи, луксозни офиси и магазини в търговски центрове, но ще порасне търсенето на функционални компоненти и по-големи пространства в жилищни апартаменти.

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK