България не се е отказала да спре текстове от пакет мобилност

България не се е отказала да спре текстове от пакет мобилност

© Георги Кожухаров



България, както и групата единомислещи държави членки, ще продължи да ползва всички институционални механизми за защита на българския транспортен сектор, като в срок от два месеца от публикуването на законодателния акт в Официален вестник на ЕС ще внесе искане за анулиране на част от разпоредбите на Пакет мобилност, съобщиха днес от Министерството на транспорта. Министърът на транспорта Росен Желязков поясни пред журналисти, че България ще заведе дело пред съда на Европейския съюз. Останалите държави членки ще имат възможността да се присъединят към нашата позиция, за да бъдем по-ефективни във воденето на делото", посочи Росен Желязков.


Българската страна ще продължи и да настоява Европейската комисия да представи срочно оценка на въздействие за последиците от връщането на камиона всеки 8 седмици, както и прилагане на част от правилата на сухопътната част на комбинирания транспорт.


Европейският парламент гласува новите правила за превозвачите тази седмица, а освен България срещу тях са още Румъния, Полша, Унгария, Литва, Латвия, Малта, Кипър и Естония.




Сред най-спорните текстове са тези, които предвиждат връщането на автомобилите на мястото на регистрация на всеки осем седмици и връщането на шофьорите по домовете им на всеки четири.


Първоначално замислен като законодателство, което цели да постигане баланс между подобрените условия на труд и социалните условия за водачите в международния транспорт и свободата на превозвачите да предоставят трансгранични услуги в рамките на единния вътрешен пазар, окончателно приетият Пакет мобилност 1 се отдалечава съществено от заложените цели, е позицията на българското министерство на транспорта.


През септември обаче се очаква еврокомисията да обяви оценка за въздействието му и евентуално да предложи нови правила. Пред България и другите недоволни от ЕС-27 остава и възможността да го оспорят в Съда на ЕС. Литва и Полша вече заявиха такова намерение.

Коментари (24)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  2. 2 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2117 Неутрално

    България може и да не се е отказала, но много късно се сети да потърси подкрепата И на други засегнати страни и сега тезата ни срещу големите играчи просто няма да мине!
    Още не ги можем тези игри, но ако се учим ще се научим...някога...!

  3. 3 Профил на ЗаНиЗа
    ЗаНиЗа
    Рейтинг: 2770 Любопитно

    "защита на българския транспортен сектор" - ако камионите са Евро 5-6 или най-нови, какво вредно въздействие ще оказват при връщане? А е въпрос на организация да се съчетават курсове, да се сменят шофьорите, за да може наистина да има баланс между тях и патроните им. При разстоянията в САЩ и камионите там, как ли се оправят без БГ искания?

    Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.
  4. 4 Профил на Zizu
    Zizu
    Рейтинг: 1161 Неутрално

    До коментар [#1] от "iql09669799":

    Даааа..

    Мобилност?!

    А в президентството ловят руски агенти и корумпета!

    Машини прости, народ неук.
  5. 5
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  6. 6 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2203 Неутрално

    Дано България да успее.

  7. 7 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3535 Неутрално

    Изпускане влака, поради лошо мислене и представяне на евродепутатите ни. Както рекъл дядо поп от вица : "късно е чадо, мандалото хлопна".

  8. 8 Профил на Dankol
    Dankol
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Сутринта им гледах финансовите отчети на двете най-големи български транспортни фирми в Търговския регистър . Внасяли са по 100-250 хиляди лева данък печалба през 2014-2015 година . Толкова са внасяли в бюджета и 5-6 български програмиста , работещи в някоя западна софтуерна компания , регистрирана в България . А иначе транспортните босове си купуват Бугатита за 5 милиона !

  9. 9
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  10. 10 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 2232 Неутрално

    Сами ще ги спрат.
    Когато скочи стойността на транспорта.

  11. 11 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5278 Неутрално

    "България не се е отказала да спре текстове от пакет мобилност"

    Все тая, "сетила се Мара да се побара"

  12. 12
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  13. 13 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 4085 Неутрално

    Политическите мижитурки, да кажат с колко ще е ощетен бюджетът ни, ако превозвачите се изнесат юридически от България.
    Да не се налага зимата, да се съкращават държавни заплати?
    Заедно с общия спад, може наистина да се стигне до финансови рестрикции.

    Хубаво е, да се знае брюкселските ни “приятели”, как ни ощетяват.

    Любовта ще спаси света!!!
  14. 14 Профил на Dankol
    Dankol
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#13] от "hope":

    С какво ни ощетяват !? Да не би да ни вземат пазара !? Пазара си е техен , стоките са техни , правилата са си техни ! Никой не те ограничава да превозваш стоки от и до България . И в България да стъпят фирми които не плащат данъци и осигуровки , и подбият и без това ниската цена на труда , и ние ще разчитаме на правителството да ни защити !

  15. 15 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 4085 Неутрално

    До коментар [#14] от "Dankol":

    Ощетяват ни с изискването, шофьорите да се прибират в България. По тази логика и техните дипломати и служители, също трябва да се прибират всеки втори месец по родните места. Това е най-малкото, което трябва да направим. За да може и те да се чувстват по-добре.
    Трябва като румънците, да бойкотираме стоките им.

    Любовта ще спаси света!!!
  16. 16 Профил на Anton Andonov
    Anton Andonov
    Рейтинг: 838 Неутрално

    Източно европейските страни получиха поредния голям и солидарен западен.....

  17. 17 Профил на Dankol
    Dankol
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#15] от "hope":

    Бойкотирай ги - кой те спира !? Имаш и магазин Берьозка , имаш и шпек Народен в кварталната бакалия .

  18. 18 Профил на Anton Andonov
    Anton Andonov
    Рейтинг: 838 Неутрално

    До коментар [#14] от "Dankol":
    Какво стана със свободното движение на стоки, пари и услуги?
    Аман от ибрикчии на евро хранилка.

  19. 19 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 4085 Неутрално

    До коментар [#15] от "hope":Бойкотирай ги - кой те спира !? Имаш и магазин Берьозка , имаш и шпек Народен в кварталната бакалия .
    —цитат от коментар 17 на Dankol


    ——

    Вече ги бойкотирам, а в Берьозка не съм стъпвала.
    30 години след пъравата ми френска кола, минах на италиански.
    Вкл. служебни.
    Никога няма да купя нещо френско или немско. Стриктна съм повече от швабите.
    Испански, италиански и турски марки има достатъчно.


    Любовта ще спаси света!!!
  20. 20 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 810 Неутрално

    Да се научат да си плащат данъците и осигуровките в реален размер.А не да се правят на гъзове.Затова ги спират.

    Инсталатор на оптика в Мадрид и в свободното време - компютри мрежи сайтове.
  21. 21 Профил на vik
    vik
    Рейтинг: 459 Неутрално

    Сутринта им гледах финансовите отчети на двете най-големи български транспортни фирми в Търговския регистър . Внасяли са по 100-250 хиляди лева данък печалба през 2014-2015 година . Толкова са внасяли в бюджета и 5-6 български програмиста , работещи в някоя западна софтуерна компания , регистрирана в България . А иначе транспортните босове си купуват Бугатита за 5 милиона !
    —цитат от коментар 8 на Dankol


    Вероятно сте прав.

    Въпроса обаче, че в този бизнес освен големи, има и много малки играчи. Освен това носи прехраната на стотици хиляди (без преувеличение) шофйори, фирми по подръжка, носи ДДС и т.н.

    Както и в хотелиерския бизнес - има отвратителни играчи, като Диневи, Павлова, Арабаджиев, и т.н. и но има и хиляди семейни хотели.

    Не бива да изтърбушим бизнеса, за да изгорим няколко едри бълхи.

    'progressives' is the politically correct word for communists
  22. 22 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 953 Неутрално

    България да въведе адекватни цени и обхват на ТОЛ системата и тогава да се грижи за печалбите на тези

  23. 23 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7847 Неутрално

    До коментар [#6] от "stedim":

    По-добре да не успее, защото това е в ущърб на шофьорите.

  24. 24 Профил на T.M.
    T.M.
    Рейтинг: 517 Неутрално

    До коментар [#6] от "stedim":По-добре да не успее, защото това е в ущърб на шофьорите.
    —цитат от коментар 23 на Роси


    В ущърб на шофьорите и в плюс на собствениците на големи транспортни фирми. То и за това е толкова голям напънът. Личи си и се знае отдавна че имат много силно лоби...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK