Тази рубрика е създадена по проект, финансиран с подкрепата на Европейската комисия. Публикациите отразяват единствено мнението на автора и Европейската комисия не отговаря за съдържанието на информацията.

Собствените марки на веригите набират все по-голяма скорост

Собствените марки на веригите набират все по-голяма скорост

© Анелия Николова



Периодично възникващите конфликти между производители и търговските вериги обикновено изваждат на повърхността проблемите около формирането на цените и какво получават фермерите или преработвателите от тях. По рафтовете на веригите обаче има и стоки, които не носят марката на никой конкретен производител. Върху тези продукти стоят марки, създадени от самите търговци.


С развитието на така наречената модерна търговия в България броят и сегментите, в които се създават такива марки, се множат. Независимо дали за производството на продукта са използвани местни или чуждестранни компании при тези стоки е по-лесно да се постигне много добро съотношение между качество и цена. Последното неизменно остава привлекателно за онези от потребителите, които не държат чак толкова на конкретни брандове.


По данни на търговците от началото на кризата с коронавируса има засилен интерес на потребителите към собствените марки, а някои компании дори успяха да лансират нови. От друга страна заради влязлото в сила от началото на май постановление, което задължава веригите да поддържат определен обем регионални храни, собствените марки, които в общия случай са такива продукти, добива допълнителна актуалност.




На собствени марки се дължи през последните години и навлизането на търговските вериги в сегмента на спортните стоки или този на продуктите за бебета. Като за тях определено веригите се стремят да предлагат екологични решения - бебешки дрехи от биопамук или спортни тениски, изработени от пластмасови бутилки. Отделно има серии храни и козметика, които носят етикет "био".


Какъв точно е делът в приходите на компаниите от продажби на собствени марки е информация, която повечето вериги не желаят да афишират.


Защо собствени марки


Създаването на собствени марки позволява на веригите да имат пълен контрол както върху производствения процес на даден продукт, така и да спестят пари, тъй като не се налага да инвестират в разходи за маркетинг и реклама, а крайната цена е по-ниска заради големите обеми.


Чрез собствените си брандове ние можем да отговорим на нуждите на потребителите по най-добрия начин независимо с какъв бюджет разполагат, тъй като имаме собствени марки в различни ценови класове, обясняват от "Била". Казват, че тези марки предлагат високо качество на по-достъпна цена в сравнение с други брандове. "Виждаме, че клиентите все повече обръщат внимание на произхода на храните и се стремят да водят здравословен начин на живот, и затова смятаме, че този бранд удовлетворява в най-пълна степен нуждите на съвременния потребител от истински продукти, произведени с грижа за околната среда", допълват от веригата.


"В момента сме фокусирани върху това непрекъснато да ги подобряваме и развиваме, а не толкова върху разработването на нови. Концепцията за производство на нашите собствени марки до голяма степен включва работата с много български производители, които се грижат за перфектното качество и вкус на продуктите", обясняват от "Била" за работата си в условията на епидемия. Допълват, че в този период основен приоритет е да гарантират наличността на собствените брандове с български произход и да стимулират потреблението им чрез специални кампании.


"Kaufland България обръща особено внимание на устойчивото формиране на асортимента си и на високото качество, което предлага със собствените си марки продукти. Компанията държи на условията на производство, справедливата търговия, органичното и регионално земеделие", посочват от веригата.


В условията на корона кризата компанията успя да лансира още една собствена марка с български продукти "Брей!". Тя обхваща 61 продукта в 5 категории: млечни и месни продукти, основни храни и напитки, захарни и тестени изделия от 21 български производители от 15 региона - дългогодишни и нови партньори. Плановете за развитието на линията включват лансирането й на други пазари, на които веригата оперира. От компанията посочват, че се работи по лансирането на марката от година и половина.


"Кризата, причинена от разпространението на коронавируса, както и последвалото постановление на правителството за регионални продукти не са били стимул за разработването на новата ни марка. Дори напротив - с оглед избягване струпвания на хора решихме да отложим дегустациите на продукти и представянето на "Брей!" беше отложено с три месеца", допълват от там. Посочват, че още през първата си седмица на пазара марката се радва на голям интерес.


Когато една ритейл компания поръчва продукти под собствен бранд, тя има 100% влияние върху разработката и производството им. Така гарантира, че всяка стока, върху която стои нейното имеq е с безкомпромисно качество, което е много важно за клиента, казва управителят на dm Цонка Иванова-Терзийска. Посочва, че една голяма верига има много информация за търсенията и предпочитанията на хората и за да им отговори, създава собствени брандове.


Казва, че разработването на нови продукти е непрекъснат процес, който не е бил нарушен от коронакризата.


"Тук мога да добавя, че през последните месеци наблюдаваме ръст на покупките на продукти от собствените ни марки. Хората ги търсят най-вече защото получават стоки основно в средния ценови клас, но с много високо качество, което се оценява високо в сегашната ситуация", допълва Терзийска.


Собствените марки на веригите набират все по-голяма скорост

© Надежда Чипева, Капитал


В допълнение веригите имат възможност да предлагат продуктите в една държава от собствените им марки в цялата верига в други страни. Например 22 продукта под собствени марки на "Лидл" са част от постоянния асортимент в магазините на веригата в чужбина. В тази верига е и особено висок делът на собствените марки - над 70% от асортимента, по данни, цитирани от "Капитал".


Къде се произвеждат


Всяка от веригите има договори както с местни производители, така и поради това, че е представена в множество страни, предлага в асортимента си продукти с различен произход. През последните години е тенденция да се рекламират, особено при храните, собствени проекти за ферми и градини.


"Била", например, има собствени марки за прясно българско месо "Българска ферма", и "Била градини" за български плодове и зеленчуци. "Голяма част от стоките от собствените марки на BILLA България се произвеждат от утвърдени родни производители, с които си партнираме от години", посочват от веригата. Смятат, че така помагат на производителите да развиват производствата си, а в същото време предлагат качествени български продукти.


Собствените марки на веригите набират все по-голяма скорост

© Анелия Николова


Асортиментът от собствени марки на МЕТРО България се произвежда както в чужбина, така и в България. Допълват, че и в двата случая продуктите отговарят на високите стандарти за качество, безопасност, проследимост и т. н. Дават пример с млечното телешко от собствена марка METRO Chef, при което компанията проследява целия процес на производство - от раждането и изхранването на животните, през отглеждането, условията и хигиената в кланиците, до опаковката на крайния продукт.


От "Кауфланд" посочват, че хранителните собствени марки на компанията покриват всички продуктови категории и всеки ценови клас, като собствените линии кисело мляко, крема сирене, вода, безалкохолни и бира се произвеждат както от реномирани международни доставчици, така и от общо 10 български производители за хипермаркетите на търговската верига в цялата страна.


По-различна е ситуацията при dm. Цялото производство на собствените марки на веригата се осигурява от централата на концерна в Германия, където и се произвеждат по-голямата част от продуктите. За качеството следят германски независими сертификационни институти, посочва Терзиева.


Харесват ли ги клиентите


В dm смятат, че има три фактора, които определят големия интерес на потребителите към собствените им марки. Цонка Иванова-Терзиева поставя на първо място отличното съотношение цена-качество. "Вторият е, че сред собствените ни брандове клиентите могат да открият най-новите дрогерийни стоки по същото време, когато те навлизат на пазара в другите европейски страни. Третата причина за огромния интерес към dm марките е, че те предлагат възможност на хората да следват модерната тенденция за здравословен начин на живот срещу разумен бюджет", обяснява тя. Делът на собствените марки представлява значителен дяло от оборота.


От "Била" обясняват, че интересът на потребителите към собствените марки на веригата е много висок поради това, че те предлагат високо качество на по-достъпна цена в сравнение с други брандове. Нееднократно сме провеждали тестове на сляпо, при които участниците в изследването опитват храни с марката BILLA и такива на други водещи производители, за да определят кои им допадат повече. В много от случаите проучванията доказаха по много убедителен начин, че в определени категории клиентите харесват повече продуктите BILLA Brand, посочват от компанията.


"Кауфланд България" отичат ръст от 30% на продажбите конкретно на текстилни изделия през миналата година под собствени марки.


От търговеца на едро "Метро" не се ангажират с конкретна оценка за интереса на клиентите към собствените марки, но посочват, че сред тях са над 400 хил. клиенти от бизнеса на хотелите, ресторантите и кетърнига, както и малки търговци със собствени магазини и фирми. "Собствените марки на МЕТРО са голяма и важна част от професионалния асортимент, който веригата предлага на своите клиенти", посочват от там. Хранителните продуктите под марката Метро Шеф представляват кулинарни решения както за професионалисти, така и за професионални ентусиасти. На собствени марки се дължи "значим дял от оборота", но не цитират конкретни данни.


Кой какво предлага


Това, че собствените марки дават много добро съотношение качество-цена съвсем не означава, че по дефиниция продуктите са в най-евтините в обектите. Повечето вериги вече имат брандове в три ценови категории в зависимост от качеството.


Чрез собствените си брандове можем да отговорим на нуждите на потребителите по най-добрия начин независимо с какъв бюджет разполагат, тъй като имаме собствени марки в различни ценови класове. Продуктите Clever, например, предоставят качество на много добра цена. С бранда ни BILLA Premium се позиционираме успешно в премиум сегмента, обясняват от "Била".


От веригата посочват, че под собствени марки предлагат вече "стотици артикули" - предимно храни, но също хигиенни консумативи, препарати за дома, храни за домашни любимци. В България компанията има своя марка и за прясно българско месо и за свежи плодове и зеленчуци.


Собствените марки на веригите набират все по-голяма скорост

© Надежда Чипева, Капитал


Хранителните собствени марки на "Кауфланд" покриват всички продуктови категории и всеки ценови клас - собствени линии кисело мляко, крема сирене, вода, безалкохолни и бира, посочват от веригата. Казват, че за високото качество на продуктите от собствени марки свидетелстват множеството международно признати сертификати, с които разполагат. Те са свързани с екологичността на продуктите, с липсваща на лактоза или глутен, с устойчивото отглеждане на продуктите и т. н. Към момента веригата предлага общо над 2500 продукта със собствени марки като 1300 от тях са хранителни продукти. Веригата има общо 2500 продукта от собствени марки, 1300 от които са хранителни.


Портфолиото на dm включва 29 собствени марки. Те са във всички сектори на така наречените дрогерийни стоки - козметика, лична хигиена, стоки за дома, грижа за бебето, битова химия и грижа за домашните любимци. Като собствените марки са в средния ценови клас. От веригата посочват, че в същото време качеството се отнася към премиум категорията


В "Метро" в продажба са над 5 хил. артикула под собствени марки - както храни, така и нехранителни. Под марката Aro се продават базови продукти, посочвани като съпоставими като качество с водещи на пазара А брандове са Metro Chef, Metro Professional, Fine Life и Rioba.


Собствените марки на веригите набират все по-голяма скорост

© Георги Кожухаров


Зелено, много зелено


Набиращото все по-висока скорост увлечение на хората глобално към здравословен начин на живот обяснява и защо тази линия е все по-добре представена и сред собствените марки на веригите.


Неотдавна "Кауфланд" представи лимитирана спортна линия текстил като част от своята собствената марка Newletics. Колекцията е изработена от рециклируеми P.E.T. бутилки, риболовни мрежи и пластмасови отпадъци. Всички дрехи от линията са направени от рециклирани материали и са рециклируеми. Но тази "черешка върху тортата" е предшествана от продукти без лактоза и без глутен под марката K-Free, от устойчиво отглеждани кафе, чай и ядки. Все повече продукти са опаковани не в пластмаса, а в хартия и картон, текстилни продукти са от биопамук и т. н.


"Лидл" също обяви, че тази седмица пуска спортни обувки, също произведени от пластмасови отпадъци.


В България "Била" има марката Billa Bio, под която се предлагат качествени продукти от биопроизход. "Виждаме, че клиентите все повече обръщат внимание на произхода на храните и се стремят да водят здравосолвоне начин на живот, и затова смятаме, че този бранд удовлетворява в най-пълна степен нуждите на съвременния потребители от истински продукти, произведени с грижа за околната среда", коментират от компанията.


От dm посочват, че сред собствените им марки голям дял заема сертифицираната натурална козметика под бранда alverde и биохрани от марката dmBio. Продуктите от последната марка са и сред най-продаваните в категорията "Здравословно хранене". От компанията посочват и че в продуктите от най-голямата им собствена марка козметика Balea не съдържа микропластмаса - един от основните замърсители на реките и океаните. "Сред собствените брандове на компанията важно място заемат и препаратите, които щадят природата, тъй като са с по-малко агресивни химикали и не се отлагат в почвата или водоемите, коментират от компанията.


"Метро" предлага линията Fine Life Bio ви предлагаме разнообразен асортимент от над 1500 хранителни и нехранителни 100% биосертифицирани продукта - храни и напитки, препарати, козметика и стоки за дома.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (57)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Петя
    Петя
    Рейтинг: 3808 Неутрално

    Добре че са Големите вериги щото от малките дъртите магазинерки изкупуват месото и ще настанат Бунтове.

  2. 2
    Петя
    Рейтинг: 3808 Неутрално

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

  3. 3
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  4. 4
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  5. 5 Профил на Араламбене му е майката
    Араламбене му е майката
    Рейтинг: 998 Неутрално

    "Била", например, има собствени марки за прясно българско месо "Българска ферма"

    Малките буквички на етикета обаче подсказват "Произход - Испания".

  6. 6 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 914 Неутрално

    "Периодично възникващите конфликти между производители и търговските вериги обикновено изваждат на повърхността проблемите около формирането на цените и какво получават фермерите или преработвателите от тях."
    ----
    Хранителните веригите продават всичко през +40%. Също като бензиностанциите.
    После сме плашени как заради ТОЛ системата, минералната вода щяла да поскъпне с 1.5 ст. бутилката.

  7. 7 Профил на Sinergy
    Sinergy
    Рейтинг: 565 Неутрално

    Никакъв контрол нямат - същото 50-60 годишно месо и същите боклуци, просто опаковани под друга марка....

  8. 8 Профил на sme6ko
    sme6ko
    Рейтинг: 44 Неутрално

    явно веригите са си платили за статия в понеделник сутрин. малко им е тормоза над кварталните магазини, сега започва и тормоза над местното производство
    ----
    Независимо дали за производството на продукта са използвани местни или чуждестранни компании при тези стоки е по-лесно да се постигне много добро съотношение между качество и цена. Последното неизменно остава привлекателно за онези от потребителите, които не държат чак толкова на конкретни брандове.

  9. 9 Профил на vms2O649468
    vms2O649468
    Рейтинг: 96 Неутрално

    Пълен бойкот на собствените им марки! Изнудват и шантажират производителите да работят за тях. И тая измама с уж българското "Брей" на Кауфланд - на 90% се прави от вносни суровини.

  10. 10 Профил на vms2O649468
    vms2O649468
    Рейтинг: 96 Неутрално

    Крайно време е да се въведе данък оборот за големите вериги.

  11. 11 Профил на foxhd
    foxhd
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Преди в Лидл имаше доста немски храни които бяха сравнително добри ,сега имат боклуците от родна стряха.

  12. 12 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1250 Неутрално

    Оптимизация му е майката.
    Навремето си мислехме, че затварянето на цикъла започва от производството - първо огранизираш него, после започваш да се грижиш за суровините и накрая за пласмента...ама сега се оказва, че е най-добре да се започне отзад напред.

  13. 13 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1250 Неутрално

    ""Лидл" също обяви, че тази седмица пуска спортни обувки, също произведени от пластмасови отпадъци."
    Видях някаква брошура за това и имам само един коментар - мизерия.

  14. 14 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2040 Неутрално

    Тъжно е ако доверието в марките на търговските вериги е по-високо от традиционните търговски марки...

  15. 15 Профил на velvoofell
    velvoofell
    Рейтинг: 746 Неутрално

    Родна стряха не са боклуци, но и аз не харесвам надпреварването на веригите да демонстрират местен патриотизъм. Много съжалявам, че Лидъл преди 2-3 години решиха да продават предимно български вина, скъпи за качеството си, преди това се намираха доста прилични вносни на цени 7-10лв. Сега трябва да се чакат разни тематични седмици за тях.

  16. 16 Профил на our12595545
    our12595545
    Рейтинг: 514 Весело

    Чисто и просто като се промени рецептурата, пада и цената.

  17. 17 Профил на Булаир
    Булаир
    Рейтинг: 649 Неутрално

    Могат ли да обяснят как контролират качеството при производителя ??? По документи ... ??? ... или как ??? ... И какво им пречи да го контролират по същия начин и при НЕ собствените марки ???

  18. 18 Профил на dinko
    dinko
    Рейтинг: 697 Неутрално

    До коментар [#10] от "vms2O649468":

    Ми .... ДДС и данък печалба...

  19. 19 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 805 Неутрално

    Маркетолозите намериха нова форма да лъжат клиентите.
    Не, благодаря! И аман вече от врътки целящи единствено печалбарстване!

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  20. 20 Профил на PoToP
    PoToP
    Рейтинг: 1170 Неутрално

    Основния проблем на собствените марки е че в повечето случаи на продуктите не пише производителя. А за мен това е важно. Не купувам храна, която не знам къде и от кого е произведена. Искам моцарелата да е произведена в Италия, а не в Германия, а свинската шунка наобратно. А това че нещо е произведено в България, въобще не е достатъчно - искам да знам от кого, защото 90% от производителите ни не струват, а точно те най-верочтно работят за собствени марки.

  21. 21 Профил на our12595545
    our12595545
    Рейтинг: 514 Неутрално

    До коментар [#17] от "Булаир":

    Определят рецептата и съставките, включително и опаковката. Иначе казано искаме цена примерно 1.50 лв. за бурканче лютеница и готово.

  22. 22 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 4040 Неутрално

    Те си мислят, че с марки, като “Родна стряха”, някой който предпочита български продукти-ще си купи.
    Аз купувам български хранителни стоки, за да подпомогна работните места у нас, а не немските марки като “Родна стряха”.

    ГЕРБ и техните кметова разрешиха строителство на огромни търговски площи в центъра на градовете. Убиха малките магазини за ГС, а покрай тях и много други. Това е престъпление и го няма в нито една евопейска столица, вкл. и в Белград и Скопие. Всички големи магазини са зад околовръстното!

    Любовта ще спаси света!!!
  23. 23 Профил на Лопе де Вега
    Лопе де Вега
    Рейтинг: 1556 Неутрално

    Основния проблем на собствените марки е че в повечето случаи на продуктите не пише производителя. А за мен това е важно. Не купувам храна, която не знам къде и от кого е произведена. Искам моцарелата да е произведена в Италия, а не в Германия, а свинската шунка наобратно. А това че нещо е произведено в България, въобще не е достатъчно - искам да знам от кого, защото 90% от производителите ни не струват, а точно те най-верочтно работят за собствени марки.
    —цитат от коментар 20 на PoToP


    За моцарелата съм съгласен, но северноиталианската шунка си е отлична!

  24. 24 Профил на PoToP
    PoToP
    Рейтинг: 1170 Неутрално

    До коментар [#23] от "Лопе де Вега":

    Не съм казал че италианската шунка не е ок. Просто аз търся немската.
    Всеки търси различни неща и затова важното е на етикета да пише къде и от кого е произведено.

  25. 25 Профил на iavorski
    iavorski
    Рейтинг: 492 Неутрално

    До коментар [#23] от "Лопе де Вега":Не съм казал че италианската шунка не е ок. Просто аз търся немската.Всеки търси различни неща и затова важното е на етикета да пише къде и от кого е произведено.
    —цитат от коментар 24 на PoToP


    Специално на животинските продукти винаги можеш да разбереш къде са произведени - има си код на производителя / задължително/ и първите два символа са BG/PL/DE/RO и т.н. Сега какви са суровините е друга тема - може шунката да е произведена в Германия но с замразено месо от Испания примерно

  26. 26 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4190 Неутрално

    Напоследък се появиха нови марки млечни продукти със значително подобрено качество. А някои от по-старите брандове нещо позакъсаха.
    Хубаво нещо е доброто съотношение цена-качество, но вече и аз познавам хора, които се безпокоят от прекалено ниските цени.

  27. 27 Профил на KaV
    KaV
    Рейтинг: 1006 Неутрално

    Яко манипулират с това и никой нищо не прави по въпроса.

  28. 28 Профил на tony d'amato
    tony d'amato
    Рейтинг: 463 Неутрално

    До коментар [#6] от "acarid":

    +++

    Истината обаче е, че повечето продукти продават с над 50% марж. Лакомията на веригите е невероятна. "Изстискват" доставчиците си до фалит, след това си правят собствени марки за да изстискат и производителите.

    Веригите са добре организирана паразитираща група, като се хранят и от доставчици и от клиенти.

    Не е вярно, че нямат маркетингови разходи за собствени марки. Кауфланд ми продъниха главата с тяхното "Брей".

    Само за да илюстрирам с нещо, което е видимо лесно - кен Кока Кола в "дискаунтъра" Лидл струва 1.15 лева, а в повечето малки магазинчета е по 1 лев даже 0.99 лева. Нали не си мислите, че малките магазини продават на загуба. Не, просто Лидл печели безобразно.

    keep calm and carry on
  29. 29 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 654 Неутрално

    Могат ли да обяснят как контролират качеството при производителя ??? По документи ... ??? ... или как ??? ... И какво им пречи да го контролират по същия начин и при НЕ собствените марки ???
    —цитат от коментар 17 на Булаир


    Никак, при положение че са извивали ръце и са избрали производителя с най-ниска цена, няма как да имат претенции към качеството.

  30. 30 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1197 Неутрално

    Собствените марки набират скорост, защото такава е ритейлърската стратегия за монополизиране на пазара. Първо се продават с минимална печалба собствените марки, вност от чужди страни, за да се срине местното производство, строят се повече магазини и се промотират отделни продукти, накрая който производител е оцелял, му се надява хомота със "собствена марка" и той престава да има собствена и да е разпознаваем за клиента и няма друг шанс, освен да продава през веригата при каквито условия му наложат.

  31. 31 Профил на bap46359397
    bap46359397
    Рейтинг: 43 Неутрално

    Повечето сте такива разбирачи....че чак думи нямам. На единия му работели с 50% марж (явно не осъзнавайки разликата между надценка и марж), на другия пък му изстисквали производителите. Никой не си дава сметка, че това производство става доброволно. Никоя верига не може да накара насила някой да и произвежда собствена марка. Явно не си давате сметка,но това води до натоварване на свободни при производителя мощности, което директно влияе положително и върху себестойността и на неговия собствен бранд. Същия ефект има и при договарянето на суровините за производство. Вече отделен е въпроса, кой производител как си управлява бизнеса и успява ли да оползотвори тези ефекти.

  32. 32 Профил на redguy
    redguy
    Рейтинг: 898 Неутрално

    [quote#29:"abdulhazred"][/quote]

    Не е баш никак, защото за да развият тази марка са инвестирали доста пари и време и не могат да си позволята ей така да "ги оставели без никакъв контрол".
    Бъдете сигурни, че тези вериги доста често правят одити на производителя, който им прави частната марка и имат клаузи в договора в тяхна полза, че ако има отклонение от качеството и не се спазват технологичните спецификации, производството автоматично отива при друг произовдител.

    Пък и аз лично не съм забелязал частните марки на веригите да са с най-ниското качество. Даже напротив. С най-ниско качество са обикновено продуктите в любимите ви квартални гаражи, покрай които неизменно се навъртат и кварталните алкохолици.

  33. 33 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 1880 Неутрално

    Това изследване е пълен боклук. Безкритично повторение на рекламните изречения на веригите без дори елементарно познаване на пазара.

    Как да не правят разходи за маркетинг, след като никой нормален бизнесмен няма да тръгне да налага без маркетинг?

    Как да не правят разходи за реклама, след като даже снимат и излъчват ТВ клипове за собствените си марки?

    Изобщо не е вярно, че тези марки задоволяват интереса към произхода на храните. Точно обратното – на техните етикети най-често пише "Произведено за:" без абсолютно никаква допълнителна информация.

    Изобщо не е вярно, че собствените марки давали по-добро качество на ниска цена. Имат по няколко премиум продукта и по няколко продукта над средното ниво. Всичко останало се движи от средна хубост до пълен боклук. Не може да има сирене за 5-6 лв и да повтаряте лъжата, че било качествено.

    Ами помолете главния редактор да ви даде 20 лв, купете няколко такива продукта и ги опитайте в редакцията преди да ни баламосвате!

  34. 34 Профил на bnc59488372
    bnc59488372
    Рейтинг: 585 Неутрално

    До коментар [#20] от "PoToP":

    А ЗАщО СВИНСКАТА шУНКА ОТ ГЕРМАНИЯ ,ТАМ КОНТРОЛЪТ И КАчЕСТВОТО СА НА ДОСТА ПО НИСКИ НИВА ОТ ТЕЗИ В ИТАЛИЯ,ПО ОТНОшЕНИЕ НА ХРАНИТЕ ИТАЛИЯ Е ЕТАЛОН

  35. 35 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1197 Неутрално

    Никой не си дава сметка, че това производство става доброволно.
    —цитат от коментар 31 на bap46359397


    В бизнеса нищо не е доброволно, особено отказването от собствена марка, градена с години. Виж, ако никой не те познава, тогава ти е все едно с каква марка продаваш. Ама мен "произведено в България за едикойси" не ме удовлетворява като произход.

  36. 36 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 4040 Неутрално

    До коментар [#33] от "tamada":


    Кой гледа такива подробности, за масата българи е важна цената.

    Любовта ще спаси света!!!
  37. 37 Профил на bap46359397
    bap46359397
    Рейтинг: 43 Неутрално

    До коментар [#33] от "tamada":

    И ти се опита да кажеш нещо, но не успя. Липсвало информация кой произвежда стоката. И като пише, каква информация,полезна за теб ще придобиеш? Много често производители са големи фирми с известни и наложени брандове. Продават собствени марки през отделно регистрирани за това фирми, за да не им пречи на техния бранш. И като видиш някаква неизвестна фирма на етикета, каква информация ще добиеш, която да е важна и полезна за теб? Само претенции без елементарни познания по това как функционира този бизнес.

  38. 38 Профил на bap46359397
    bap46359397
    Рейтинг: 43 Неутрално

    До коментар [#35] от "Лео":

    Не разбирам, кое и защо не те удовлетворява? На етикета е указано към кой може да предявиш претенции относно качеството. Гаранцията на веригата има също толкова стойност, колкото и на производителя. А що се отнася до стока произведена в България в 99% от случаите гледайки само опаковките може да разбереш кой е производителя.

  39. 39 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 3669 Неутрално

    "Създаването на собствени марки позволява на веригите да имат пълен контрол както върху производствения процес на даден продукт, така и да спестят пари, тъй като не се налага да инвестират в разходи за маркетинг и реклама, а крайната цена е по-ниска заради големите обеми."

    Точно обратното - когато продавате глобален бранд, се възползвате от маркетинга и рекламата му и е много по-сложно да му извивате ръцете - напр. Кока Кола.
    Собствените марки не гарантират постоянна цена и качество, доколкото са резултат от договори с конкретен производител - ако той бъде сменен, качеството се променя. Най-голяма тежест имат собствените марки в портфолиото на Lidl и dm. За разлика от другите вериги, тези две просто не си ги опредставям без собствените им марки. Нито в Била, нито в Кауфланд се сещам за продукт със собствена марка, който бих предпочел за сметкка на конкурентен.

    I Want To Believe
  40. 40 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7700 Неутрално

    Млечните продукти на "Брей!" са много добри.

  41. 41
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  42. 42 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2866 Любопитно

    Собствените марки на веригите са голяма възможност за производителите —> не зависимо дали са малки или големи. За малките, това е шанс да влязат в играта (да се научат да играят строг пиес по отношение организация, качвдтви, контрол)—> отделно са референциите, които им носят нови клиенти със собствени марки. За големите е едно разширяване на производството към техните си продукти. И за протокола —> не малко български фирми (например козметични) възлагат част от собствените им продукти да се изработят в Западна Европа (например Франция). И обратното —> много прочути западни козметични марки си произвеждат чадт от продуктите в българските заводи на известни български марки. Симбиозата е пълна и всички доволни😉

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"
  43. 43 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1197 Неутрално

    Гаранцията на веригата има също толкова стойност, колкото и на производителя.
    —цитат от коментар 38 на bap46359397


    Какво значи това? Ти като си купуваш телевизор Сони ли търсиш или марката на някоя верига? Защото уж ги правят в един турски завод с едни и същи компоненти, но не съвсем. И гаранцията не е от веригата, а от марката, защото не пише "произведено ОТ", а "произведено ЗА".

  44. 44 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 1880 Неутрално

    До коментар [#37] от "bap46359397":

    До коментар [#33] от "tamada": И ти се опита да кажеш нещо, но не успя. Липсвало информация кой произвежда стоката. И като пише, каква информация,полезна за теб ще придобиеш? Много често производители са големи фирми с известни и наложени брандове. Продават собствени марки през отделно регистрирани за това фирми, за да не им пречи на техния бранш. И като видиш някаква неизвестна фирма на етикета, каква информация ще добиеш, която да е важна и полезна за теб? Само претенции без елементарни познания по това как функционира този бизнес.
    —цитат от коментар 37 на bap46359397


    И като няма никаква информация на етикета, това как задоволява интереса към произхода бе, тъпан? Как може да имаме доверие на вериги, които прилагат един куп номера за продажба на стоки с изтекъл срок на годност. Виждал съм го многократно - в някои случаи дори не са преопаковани.

    Изобщо не се усещаш, че колкото повече защитаваш глупостите в статията толкова повече изпъкват. :)

  45. 45 Профил на bap46359397
    bap46359397
    Рейтинг: 43 Неутрално

    До коментар [#44] от "tamada":

    Очевидно е невежеството ти и обидите не могат да го скрият. Веригите прилагали номера със срока на годност? Кое те кара да мислиш, че и производителите не ги правят? Имам сериозни познания в областта на храните и не може да наречеш нито едните, нито другите само бели или черни. Има и коректни производители и коректни вериги( търговци), както и обратното. Много хора съм питал защо ти е да знаеш производителя и отговора 99% е. ... ами да знам!!!! Етикетите са за да дават необходимата по закон информация, а не да задоволяват нечие любопитство!!!

  46. 46 Профил на bap46359397
    bap46359397
    Рейтинг: 43 Неутрално

    До коментар [#43] от "Лео":

    С оглед на цената и собствената ти преценка си избираш или Сони или марката на веригата. Гаранцията ти е в години и за теб няма принципно значение. Всички са длъжни да имат сервиз и да отговарят на едни и същи законови изисквания.

  47. 47 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 1880 Неутрално

    До коментар [#45] от "bap46359397":

    До коментар [#44] от "tamada": Очевидно е невежеството ти и обидите не могат да го скрият. Веригите прилагали номера със срока на годност? Кое те кара да мислиш, че и производителите не ги правят? Имам сериозни познания в областта на храните...
    —цитат от коментар 45 на bap46359397


    Ако имаше и поне някакви познания по български език нямаше да продължаваш да се дъниш. :)
    Ами щом и вериги, и производители го правят, то значи е още по-важно да знаеш източника на храната бе, идиот. Ти въобще мислиш ли малко преди да пишеш?

    Много хора съм питал защо ти е да знаеш производителя и отговора 99% е. ... ами да знам!!!! Етикетите са за да дават необходимата по закон информация, а не да задоволяват нечие любопитство!!!
    —цитат от коментар 45 на bap46359397


    Ама изобщо не говорим за твоите "много хора". Говоря за една конкретна лъжа в статията: "клиентите все повече обръщат внимание на произхода на храните... и затова смятаме, че този бранд удовлетворява в най-пълна степен..."
    За пореден път те питам на най-чист български език. Как намаляването на информацията удовлетворява увеличеното внимание върху търсене на информация за произхода?

  48. 48 Профил на bap46359397
    bap46359397
    Рейтинг: 43 Неутрално

    До коментар [#47] от "tamada":

    Проблема с българския е изцяло при теб "неидиоте". Под произход се има предвид държава производител, не в коя паланка е произведен продукта. Не разбираш значението на думата произход в контекста на темата. А ти знаеш ли кои производители точно са коректни или не? Нямаш никаква представа!!! И като ти казвам, че нищо не разбираш, не го правя с цел да те обидя! Калпак невеж! Бегай да си ядеш опаковките с много информация 😂😂😂

  49. 49 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 1880 Весело

    До коментар [#48] от "bap46359397":

    До коментар [#47] от "tamada": Проблема с българския е изцяло при теб "неидиоте". Под произход се има предвид държава производител, не в коя паланка е произведен продукта. Не разбираш значението на думата произход в контекста на темата.
    —цитат от коментар 48 на bap46359397


    Абе спри да лъжеш, че ставаш още по-смешен бе, човек. Контекстът е абсолютно ясен - здравословен начин на живот и опазване на околната среда. Изобщо не става дума за протекционизъм и каквото още там се опитваш да го изкараш.
    Точното изречение от статията е:
    "Виждаме, че клиентите все повече обръщат внимание на произхода на храните и се стремят да водят здравословен начин на живот, и затова смятаме, че този бранд удовлетворява в най-пълна степен нуждите на съвременния потребител от истински продукти, произведени с грижа за околната среда"

    Къде виждаш тук интерес към държавата производител бе, лъжец?

    А ти знаеш ли кои производители точно са коректни или не? Нямаш никаква представа!!!
    —цитат от коментар 48 на bap46359397


    Ама това дали аз се интересувам от производителя си е лично моя работа. И престани да изместваш темата!
    НЕ ГОВОРИМ ЗА ТОВА КАКВО ЗНАМ АЗ.
    НЕ ГОВОРИМ ЗА ТОВА КОГО СИ ПИТАЛ ТИ.
    ТОВА НЯМА АБСОЛЮТНО НИКАКВО ЗНАЧЕНИЕ.
    ГОВОРИМ ЗА ОТКРОВЕНИТЕ ЛЪЖИ И ПРОТИВОРЕЧИЯ В ТЕКСТА НА СТАТИЯТА.

    Всъщност ако искаш си продължавай! Колкото повече лъжеш, толкова повече хора научават, че лъжеш. Толкова по-негативно това се отразява на имиджа на веригите. :)

  50. 50 Профил на tsl02492848
    tsl02492848
    Рейтинг: 10 Весело

    НАЙ ми хареса снимката от Кауфланд с ЛАФКА-та - отдавна не я бях виждал!

  51. 51 Профил на bap46359397
    bap46359397
    Рейтинг: 43 Неутрално

    До коментар [#49] от "tamada":

    Не съм споменавал думата протекционизъм. Просто под произход се има предвид държава производител. И да вярно е,че особено след и по време на корона кризата в цяла Европа (поне за нея имам информация) се засилва интереса към местни продукти- не дали е е от Карлово или Силистра , а дали е от България. И аз не защитавам веригите, а разбирането, че частните марки са в интерес на всички-потребители,производители и търговци. Това е стратегия, която е помогнала на много производители да се разраства и достигнат нива на развитие,които ако са разчитали на собствените си брандове е нямало да постигнат. Очевидно са подкрепени и от потребителите,след като се купуват. И не мога да разбера какво се напъваш в незнанието си.

  52. 52 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1295 Любопитно

    Къв е тоя километричен ферман!
    Трябва да си взема три дена отпуск да го прочета до края...

    В Русия съм! В Русия съм!
  53. 53 Профил на В истината вярваме
    В истината вярваме
    Рейтинг: 251 Весело

    Яжте български кебапчета!!!

    В истината вярваме
  54. 54 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 1880 Весело

    До коментар [#51] от "bap46359397":

    Съвсем се оливаш бе, човек. Зазубрил си някакви формули за произхода и само тях повтаряш. Хем и точното изречение от статията ти дадох и пак не вдяваш колко много се излагаш.
    Ти ли ще ми говориш за незнание?
    Научи български език, бе!
    Изобщо не говорим за познаване на отношенията между вериги и производител.

  55. 55 Профил на vp0174
    vp0174
    Рейтинг: 14 Неутрално

    До коментар [#52] от "Веселин Дечев":

    Бягай Веско, бягай.

  56. 56 Профил на bap46359397
    bap46359397
    Рейтинг: 43 Неутрално

    До коментар [#54] от "tamada":

    Формули няма. Има компетентност и некомпетентност. Четеш, цитираш, но не разбираш същността на темата.

  57. 57 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 1880 Весело

    До коментар [#56] от "bap46359397":

    Ами точно затова питам – понеже не разбирам. Съвсем простичък въпрос зададох. И то няколко пъти. А ти "разбиращият" така и не успяваш да ми отговориш.
    КАК ОГРАНИЧАВАНЕТО НА ИНФОРМАЦИЯТА УДОВЛЕТВОРЯВА ТЪРСЕНЕТО НА ИНФОРМАЦИЯ?

    Ти се скъса да пишеш един куп глупости само и само да избегнеш отговора.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK