Антимонополната комисия разреши влизането на държавата в ПИБ

Българската банка за развитие

© Надежда Чипева, Капитал

Българската банка за развитие



Комисията за защита на конкуренцията одобри сделката за Първа инвестиционна банка (ПИБ). В решение от вчера антимонополният орган постановява, че придобиването на 18.35% от акционерния капитал на ПИБ от Българската банка за развитие (ББР) на 18.35% от акционерния капитал на "Първа Инвестиционна Банка" (ПИБ) не представлява концентрация между предприятия.


Производството бе образувано от КЗК на 10 юли след уведомление от ББР за операцията в деня, в който страната бе приета в "чакалнята" на еврозоната ERM II.


След стрес тестове на българските банки, проведени от Европейската централна банка през миналата година, бе установен недостиг на капитал в две от тях, като доскоро ПИБ не успяваше да го набере. Това наложи държавата да се намеси, за да изпълни и това изискване, за да може България да бъде поканена в чакалнята на еврозоната. За целта чрез ББР държавата придоби 70% от увеличението на капитала за около 140 млн. лв. Така акциите на банката, която се търгува на борсата, бяха оценени над двойно по-високо, отколкото на пазара.




Сега в мотивите за решението КЗК посочва, че влизането на ББР в банката ще доведе до промяна на акционерната структура и двамата мажоритарни собственици на ПИБ Цеко Минев и Ивайло Мутафчиев, всеки от които притежаваше по 42.5% от капитала, ще имат дял от по 31.35%. Изтъква се, че не се предвиждат промени в Устава на ПИБ за начина на вземане на решения от управителните ѝ органи и няма промяна по отношение на лицата, осъществяващи контрол върху банката.


"Двамата основни акционери заедно ще имат възможност да налагат вето върху решения, които са съществени за конкурентното поведение на предприятието", посочва КЗК.


Навлизането на ББР като акционер не ѝ предоставя права, включително специално уговорени, посредством които да осъществява решаващо влияние върху търговското поведение на ПИБ, се казва в решението.


КЗК посочва, че ако след увеличението на капитала на ПИБ мажоритарните акционери постигнат споразумение за упражняване на съвместен контрол с някой от новите миноритарни акционери и/или действащият Устав на банката бъде променен по начин, който ще доведе до промяна в упражнявания контрол, то тази промяна следва да бъде нотифицирана пред комисията.


Решението може да бъде обжалвано пред Административния съд - София-област. Още преди КЗК да се произнесе по сделката съпредседателят на "Зелено движение" Владислав Панев съобщи, че е обжалвал във Върховния административен съд решението на правителството за придобиването от ББР на 70% от увеличението на капитала на ПИБ.

Коментари (98)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5240 Неутрално

    Покъртително решение на КЗК.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 1765 Неутрално

    Никой не е очаквал друго решение. И на последна инстанция ще е същото.

  3. 3
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  4. 4
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  5. 5 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 1889 Неутрално

    Естествено, нито ПИБ е на случайни хора, нито имаме политици или правосъдна система.

  6. 6 Профил на ShekSpirt
    ShekSpirt
    Рейтинг: 401 Неутрално

    Ужас...
    Това е трагедия, редник Цеко го спасяват на всички инстанции, как е възможно..?

    Понякога и аз се чудя защо съм още тук..
  7. 7 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 4351 Неутрално

    "За целта чрез ББР държавата придоби 70% от увеличението на капитала за около 140 млн. лв. Така акциите на банката, която се търгува на борсата, бяха оценени над двойно по-високо, отколкото на пазара."

    Айде честито пладнешки обир на всички нас от ОПГ - то на властта, което за целта е използвало ББР !!!

  8. 8 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5706 Неутрално

    Спрягаше се в медиите за клауза за обратно изкупуване на акциите от ПИБ, но изглежда няма такава. Чиста проба държавна подкрепа на частно ЮЛ

  9. 9 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1614 Гневно

    "Навлизането на ББР като акционер не ѝ предоставя права, включително специално уговорени, посредством които да осъществява решаващо влияние върху търговското поведение на ПИБ"

    И това е проблема!

  10. 10 Профил на tulup
    tulup
    Рейтинг: 1240 Неутрално

    То пък коя комисия е независима, че да очакваме нещо различно? Да не би при продажбата на ЧЕЗ решенията да се взимаха независимо?

    Не ме търсете преди обяд
  11. 11
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  12. 12 Профил на Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Рейтинг: 2052 Неутрално

    ,,Изтъква се, че не се предвиждат промени в Устава на ПИБ за начина на вземане на решения от управителните ѝ органи и няма промяна по отношение на лицата, осъществяващи контрол върху банката.”

    Добре де много ми е интересно ЗАЩО държавата не е откупила част от дяла само на единия за да има право да упражнява по-добър контрол, а е допуснала двамата собственици отново да решават кое по какъв начин да се случва в тази банка?
    Нали ако са я управлявали добре то нямаше да се налага държавна намеса?
    Нещо много куца тука....

  13. 13 Профил на vovka
    vovka
    Рейтинг: 469 Гневно

    Маминка е шефка на комисията. Някой да е очаквал друго?

  14. 14 Профил на everlast666
    everlast666
    Рейтинг: 1478 Неутрално

    Преди държавната "помощ" ПИБ имаше пазрна оценка под 290 милиона лева.
    Държавата влиза със 140 милиона лева.
    Срещу парите си държавата получава само 19% собственост?!?

    Един от големите грабежи на десетилетието на ГЕРБ!

  15. 15 Профил на The Shadow
    The Shadow
    Рейтинг: 1334 Неутрално

    Ясно е, че тази история смърди до небесата, НО ако това е цената да влезем най-сетне в еврозоната, така да бъде.

    “In a world of 7 billion people, we, 500 million Europeans, will have to stick together, or European prosperity and values will both go down the drain” A.Merkel
  16. 16
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  17. 17
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  18. 18 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 900 Неутрално

    с публични средства се подкрепя инвестиционна банка, маскирана като търговска, но това за шайката и нейните псевдоинституции (от тип бухалка) не е проблем, а ежедневие.

    виж за нормалния частен бизнес такива бонуси няма - 14 бона акт за неиздадена касова бележка (дори за 2лв), по два-три пъти годишно смяна на касови апарати, шитни от типа на Наредба 18 и внезапни проверки на наказателните отряд на НАП.

  19. 19
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  20. 20 Профил на 1107
    1107
    Рейтинг: 790 Неутрално

    Уфспукоихса най- сетне!
    Голям кахър ми беше, че на Цеко и Мутафчиев ще им се наложи да продадат Gulfstream ите, но мъдрата политика на властта ни спаси от тая участ. Сега съм спокоен и горд, че нашите десарски “”бизнесмени” ще могат достойно да ходят до Москва със самолетите си за по 50 млн долара. А н майките на деца с увреждания, Господ здраве да им дава!
    Не благодарим на нашият пръв партиен и държавен ръководител за проявената безпрецедентна мъдрост!

  21. 21 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2999 Неутрално

    До коментар [#12] от "Аз съм българче обичам наште планини зелени":

    Държавна намеса се наложи, заради влизането ни в ЕРМ2.

    Още при кризата с КТБ в ПИБ бяха вкарани пари, която тя после върна. Да не говорим че пак от тогава в управителния им съвет има представител на ЕЦБ. Реално още от тогава собствениците нямат голямо значение.

    А иначе банката си отговаря на всички условия, но не издържа някои стрес тестове и затова наложиха увеличение на капитала. :)

  22. 22 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2999 Неутрално

    Преди държавната "помощ" ПИБ имаше пазрна оценка под 290 милиона лева.Държавата влиза със 140 милиона лева.Срещу парите си държавата получава само 19% собственост?!?Един от големите грабежи на десетилетието на ГЕРБ!
    —цитат от коментар 14 на everlast666


    При положение че ПИБ има печалба за 2019 - 160 милиона преди данъци и 130 милиона чиста печалба, която чиста печалба влиза в капитала и.

    Как точно сметна оценката и за 290 милиона? :)

    Питам за един приател, щото и аз искам да си купя нещо дето ми носи 50% печалба на година. :)

  23. 23 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1819 Любопитно

    До коментар [#12] от "Аз съм българче обичам наште планини зелени":

    По-интересно е защо акциите не са купени по борсови цени? По този начин за същата сума щяха да купят не 18, 5%, а 37% и чрез привличане на минориртарни акционери да влияят върху политиката на банката...
    И при 37% държавно участие всеки от другите двама мажоритари щеше да има по 31,5% от акциите ....

    Ако погледнем строго научно в жилите на турските султани тече повече руска кръв, отколкото при руските царе. От 36 султани само 13 са с доказан турски произход...
  24. 24 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8034 Неутрално

    Антимонополната комисия разрешава това, което и се нареди.

  25. 25 Профил на Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Рейтинг: 2052 Неутрално

    До коментар [#14] от "everlast666":
    ,,Сега в мотивите за решението КЗК посочва, че влизането на ББР в банката ще доведе до промяна на акционерната структура и двамата мажоритарни собственици на ПИБ Цеко Минев и Ивайло Мутафчиев, всеки от които притежаваше по 42.5% от капитала, ще имат дял от по 31.35%.”
    Защо държавата да има около 19 % ? Ако двамата имат по 31.53% то общият им дял е 63.06% и тогава държавното участие е близо 37%... Или бъркам нещо?

  26. 26 Профил на qmk35497554
    qmk35497554
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Това беше добър стрес тест за КЗК.
    Резултат - FAIL

  27. 27 Профил на Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Рейтинг: 2052 Неутрално

    До коментар [#23] от "mitko11":


    Да! Това също е много важен въпрос!!!

  28. 28
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  29. 29 Профил на Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Рейтинг: 2052 Неутрално

    До коментар [#23] от "mitko11":


    До тук проблема е че дори държавата да беше придобила 37 % тя пак няма необходимия процент за пълен контрол в управлението...

  30. 30 Профил на ish37391591
    ish37391591
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#21] от "realguru":

    И след като е толкова печеливша,защо никой не купи акциите?Та се наложи държавна помощ.

  31. 31 Профил на everlast666
    everlast666
    Рейтинг: 1478 Неутрално

    При положение че ПИБ има печалба за 2019 - 160 милиона преди данъци и 130 милиона чиста печалба, която чиста печалба влиза в капитала и.

    Как точно сметна оценката и за 290 милиона? :)

    Питам за един приател, щото и аз искам да си купя нещо дето ми носи 50% печалба на година. :)
    —цитат от коментар 22 на realguru


    Знам, че емалко сложно за герберски калинки, но общ борой на акциите * цена на акция на борсата.

    ПИБ имат общо 110 милиона акции при цена варираща около 2.6 лв!!
    110 000 000 * 2.6 = 286 000 000 лв

  32. 32 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2999 Неутрално

    До коментар [#25] от "Аз съм българче обичам наште планини зелени":

    Бъркаш :)

    Щото освен двамата основни акционери и държавата има и миниторирани акцинионери с разни дребни дялове и отделно един чех (милионер от Чехия) влезе в ПИБ.

    В общия случай тука всички се упражнявате да пишете глупости без никой реално да е запознат със ситуацията. Няма лошо преди да пишете да вземете да прочетете един отчет на банката и какъв точно беше проблема с нея и защо се наложи държавата да влиза в нея. :)

    Ама не писаници в жълтите медии. :)

  33. 33 Профил на Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Рейтинг: 2052 Любопитно

    https://eurocom.bg/new/bivol-s-razkritiya-za-imaneto-na-tseko-minev-sobstvenik-na-pib

    Ако е вярно че двамата собственици на банката имат такова имущество, то КОЙ РЕШИ С ДЪРЖАВНИ ПАРИ ДА ИМ ФИНАНСИРА БАНКАТА?....

  34. 34 Профил на Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Рейтинг: 2052 Неутрално

    До коментар [#32] от "realguru":

    Ааа разбирам. Затова и не ми излезнаха сметките.🙂

  35. 35 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2999 Неутрално

    До коментар [#21] от "realguru":И след като е толкова печеливша,защо никой не купи акциите?Та се наложи държавна помощ.
    —цитат от коментар 30 на ish37391591


    Заради двамата основни акционери и съмнителната им репутация :)

    Отделно дребните цаци предпочитат да купят на 2.60 вместо на 5.00 лв. Но ако искаш голям дял както този от Чехия - участваш в увеличението. :)

    И заради кризата с корона вируса.

  36. 36
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  37. 37 Профил на Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Рейтинг: 2052 Неутрално

    До коментар [#32] от "realguru":


    Е все пак отчетите на банката не са ги публикували в ,,Дневник”. Аз смятам процентното разпределение по начина по който ,,Дневник” ни ги представя.

  38. 38 Профил на Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Рейтинг: 2052 Любопитно

    До коментар [#23] от "mitko11":


    И сега остава да си отговорим на твоя въпрос защо акциите не са купени на борсови цени а са толкова завишени?

  39. 39 Профил на SEAL
    SEAL
    Рейтинг: 914 Неутрално

    Не сме се и съмнявали. Ако се разрови ЕЦБ в ББР, ще види че е КТБ2.
    Но дотогава ще се точат яко парици народни. #ГЕРБеСУпер

  40. 40 Профил на everlast666
    everlast666
    Рейтинг: 1478 Неутрално

    Сега в мотивите за решението КЗК посочва, че влизането на ББР в банката ще доведе до промяна на акционерната структура и двамата мажоритарни собственици на ПИБ Цеко Минев и Ивайло Мутафчиев, всеки от които притежаваше по 42.5% от капитала, ще имат дял от по 31.35%.”Защо държавата да има около 19 % ? Ако двамата имат по 31.53% то общият им дял е 63.06% и тогава държавното участие е близо 37%... Или бъркам нещо?
    —цитат от коментар 25 на Аз съм българче обичам наште планини зелени


    Много просто има и други собственици.
    Самата ти си написала, че преди държавната помощ двамата мажоритарни са имали по 42.5%, което общо прави 85%, явно има и 15% собственост на други лица, защо след помощта смяташ само държавата и 2-мата мажоритарни = 100%?

    Отделно от това, освен държавата с 140 милиона, се включи и "частен" инвеститор със 70 милиона и той получава окоо 9%.

  41. 41
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  42. 42 Профил на Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Рейтинг: 2052 Неутрално

    До коментар [#40] от "everlast666":

    Да да. Усетих че аз нещо не съм сметнала правилно.
    Сори!

  43. 43 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2999 Неутрално

    До коментар [#23] от "mitko11":И сега остава да си отговорим на твоя въпрос защо акциите не са купени на борсови цени а са толкова завишени?
    —цитат от коментар 38 на Аз съм българче обичам наште планини зелени


    Щото на борсова цена щеше да има много мераклии и нямаше нужда държавата да се намесва. :)

    Както видя при борсова цена печалбата се прави за 2 години, ако се изплаща пълен дивидент.

    Все пак ти ако си собственик ще искаш ли да се продадеш на тази цена? ;)

    Т.е. отговора е щото собственика не искаше да продава на тази цена.

  44. 44 Профил на pantyshot
    pantyshot
    Рейтинг: 834 Неутрално

    Приходите са лични, а загубите общи. Да им е честито на данъкоплатците.

  45. 45 Профил на Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Рейтинг: 2052 Неутрално

    До коментар [#43] от "realguru":

    Ами ,,собственика” е имал нужда от подпомагане доколкото разбирам. И тогава ЗАЩО държавата да му е длъжна да му помага след като е могъл да си продаде част от имуществото и по този начин да си запълни финансовата дупка?

  46. 46 Профил на Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Рейтинг: 2052 Неутрално

    До коментар [#43] от "realguru":


    То по твоята логика по същия начин и на КТБ държавата помогна...

  47. 47 Профил на Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Рейтинг: 2052 Неутрално

    Доста пирамидално е положението

  48. 48
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  49. 49 Профил на trafopost
    trafopost
    Рейтинг: 606 Неутрално

    А иначе банката си отговаря на всички условия, но не издържа някои стрес тестове и затова наложиха увеличение на капитала. :)
    —цитат от коментар 21 на realguru


    На какви условия отговаря, тролче?
    На банка, която краде от клиентите си? Доказано!
    https://e-vestnik.bg/27318/parva-investitsionna-okonchatelno-osadena-za-otkradnat-1-mln-ot-smetka-na-klient-no-nikoy-ne-tarsi-kradtsite/

  50. 50 Профил на b_52_strato
    b_52_strato
    Рейтинг: 840 Любопитно

    Бай Цеко Минев щял да има 31.35% от капитала на банката.

    Бай Ивайло Мутафчиев също щял да има 31.35% от капитала на банката.

    Двамата байовци - Минев и Мутафчиев - заедно ще имат възможност да налагат вето върху решения.

    Тогава?
    Кво се променя?

    Забранявам на бокулизачи и комуняги да четат постингите ми!
  51. 51 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5240 Неутрално

    До коментар [#43] от "realguru":

    Условията диктува този с парите. Но в случая се оказа корумпе. Ти някога работил ли си в банка /не като охрана ???

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  52. 52 Профил на Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Рейтинг: 2052 Неутрално

    До коментар [#50] от "b_52_strato":

    Променя се това че заради техните проблеми се наложи държавата да им помага за да изпълни критериите за влизането ни в чакалнята... докато те са си харчили за имоти наляво надясно

  53. 53 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2999 Неутрално

    До коментар [#43] от "realguru":Ами ,,собственика” е имал нужда от подпомагане доколкото разбирам. И тогава ЗАЩО държавата да му е длъжна да му помага след като е могъл да си продаде част от имуществото и по този начин да си запълни финансовата дупка?
    —цитат от коментар 45 на Аз съм българче обичам наште планини зелени


    Не, грешиш.

    Собственика нямаше нужда от подпомагане. Банката отговаря на всички изисквания на регулации на БНБ.

    Банката не издържа няколко стрес теста на ЕЦБ. Стрес тест значи че се разиграват някакви сценарии на хартия и според еди си какъв сценарии банката може да фалира. Ако дойде корона вирус, ако стане такава криза, ако хората дето са взели кредити не могат да си ги връщат, ако хората дето са оставили пари на депозит си ги поискат, етц - банката ще фалира.

    Тези стрес тестове нямат никакви законови рамки. Т.е. за момента няма закон по който да задължиш банката да отговаря на стрес тестовете или да и отнемеш лиценза ако не отговаря на стрес тестовете.

    Това е условие поставено от ЕЦБ за влизане в ЕРМ2. И без него можеше да се пробваме, но можеше да ни откажат.

    Договорката е била - "Тея да си увеличат капитала и ще ви приемем в ЕРМ2". Както и стана.

    Само че на въпросните собственици ако не им пука за ЕРМ2 няма как да ги задължиш да направят това.

    Съответно те си решават да сложат една цена от 5 лв дето я смятат за по-справедлива от 2.60. Съответно идва корона криза - големите играчи не искат да купуват. Дребните играчи предпочитат да вземат бройки по 2.60.

    И попадаме в задънена улица.

    Няма увеличение на капитала на банката - няма влизане в ЕРМ2.

  54. 54 Профил на Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Рейтинг: 2052 Неутрално

    До коментар [#53] от "realguru":


    Тогава какво излиза че една частна банка може да упражнява рекет на държавата по отношение на неината евро ориентация ли?

  55. 55 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2999 Неутрално

    До коментар [#43] от "realguru":Условията диктува този с парите. Но в случая се оказа корумпе. Ти някога работил ли си в банка /не като охрана ???
    —цитат от коментар 51 на КМЕТ В СЯНКА


    Ако им е застрашен лиценза или са застрашени от фалит - ДА. Но в случая това не е така. Застрашено беше единствено влизането на България в ЕРМ2. :)

    Съответно собствениците изобщо не са на зор да правят тази процедура. На тях им е през макарона за тази процедура. Щото няма законово изискване и няма как да ги барнат за тея стрес тестове.

  56. 56 Профил на Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Рейтинг: 2052 Неутрално

    Тогава всяка мастна банка би мигла да го прави?...

  57. 57 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2999 Неутрално

    До коментар [#53] от "realguru":Тогава какво излиза че една частна банка може да упражнява рекет на държавата по отношение на неината евро ориентация ли?
    —цитат от коментар 54 на Аз съм българче обичам наште планини зелени


    Или ЕЦБ да поставя допълнителни условия за влизане в ЕРМ2, дето не са разписани в закони. :)

    Въпрос на гледна точка. :)

  58. 58 Профил на Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Рейтинг: 2052 Неутрално

    До коментар [#57] от "realguru":


    Всъщност КОГА ЕЦБ е поставяла допълнителни условия? И ако е поставяла такива ЗАЩО само ПИБ не са отговаряли на тях ? Или по-точно защо и как другите банки са отговорили на тях а ПИБ -не?

  59. 59 Профил на Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Рейтинг: 2052 Неутрално

    До коментар [#57] от "realguru":


    Всъщност КОГА ЕЦБ е поставяла допълнителни условия? И ако е поставяла такива ЗАЩО само ПИБ не са отговаряли на тях ? Или по-точно защо и как другите банки са отговорили на тях а ПИБ -не?

  60. 60 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5240 Неутрално

    До коментар [#55] от "realguru":

    Разсмя ме. Законът не ми позволява. иначе бих ти споделил малко нелицеприятна информация.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  61. 61 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5240 Неутрално

    До коментар [#55] от "realguru":

    Нещо за Капиталова адекватност да си чувал някога ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  62. 62 Профил на dedo_goshko
    dedo_goshko
    Рейтинг: 294 Весело

    До коментар [#12] от "Аз съм българче обичам наште планини зелени":Държавна намеса се наложи, заради влизането ни в ЕРМ2.Още при кризата с КТБ в ПИБ бяха вкарани пари, която тя после върна. Да не говорим че пак от тогава в управителния им съвет има представител на ЕЦБ. Реално още от тогава собствениците нямат голямо значение.А иначе банката си отговаря на всички условия, но не издържа някои стрес тестове и затова наложиха увеличение на капитала. :)
    —цитат от коментар 21 на realguru


    ПИБ отговаря на всички условия?!?! За какво - за раздаване на необезпечени кредити ли? Лично съм виждал резултатите от стрес-теста от 2018г. и резултатите на ПИБ тогава бяха плачевни ... :):):) Дупката беше много по-голяма от посочената от ЕЦБ, но в ПИБ са царе на екселските таблици и факири на лъжите по Базел ... :):):) А и нали си наясно, че рефинансирането на по-голяма част от кредитите на свързаните с г-н ПееФски фирми на техните кредити от КТБ се извърши точно от ПИБ и точно там се корени най-големия процент необезпеченост, отчасти и заради врътките с цесиите от синдиците на КТБ ... Но те са все "наши хора", няма проблем ... :):):)

    П.С.: Но какво решение да се очаква от комисия, чийто председател е майка на депутат от ГЕРБ??!?!?! Независима комисия, ама друг път ... :):):)

  63. 63 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2999 Неутрално

    До коментар [#57] от "realguru":Всъщност КОГА ЕЦБ е поставяла допълнителни условия? И ако е поставяла такива ЗАЩО само ПИБ не са отговаряли на тях ? Или по-точно защо и как другите банки са отговорили на тях а ПИБ -не?
    —цитат от коментар 58 на Аз съм българче обичам наште планини зелени


    Две банки не отговаряха. Едната си намери парите и си увеличи капитала сама. Обаче ПИБ не можа да ги намери.

    Тази измишльотина със стрес тестовете беше вкарана през 2008 при голямата банкова криза.

    Съответно бяха вкарани като условия за членство в ЕРМ2 някъде след това.

    Вика се нещо от сорта на "оценка на банковата система на страната кандидатка за ЕРМ2". Съответно там правят оценката и казват "бе тая банка не става баш, виж направете нещо там". :)

    В момента сигурно половината банки в Еврозоната не отговарят на тези стрес тестове, ама вече са вътре и копче не могат да им кажат. Могат само да променят регулациите и да ги карат да си качат капитала.

  64. 64 Профил на Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Рейтинг: 2052 Неутрално

    До коментар [#62] от "dedo_goshko":


    🙁...

  65. 65 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1547 Неутрално

    Т.Н. антимонополна комисия не се различава от комисията по хазарта.
    Едната не вижда монопола на Лукойл, монопола на шиши в медиите, другата не вижда дребни суми от размера на 700млн. Да споменаваме ли и КФН???
    Защо сега да очакваме да забележат дребни неща, като държавна подкрепа за частна банка ( на два пъти - заем 1 млрд 2014 и купуване на акции за стотина милиона), каквато обаче отказаха на КТБ, че там много от получателите на кредити искаха кредитора да си ходи, да си назначат "добри" синдици и не само да не си върнат дълговете, ами и да дозаграбят от активите.
    Та само плащаме заплати на хора, които мъжки работят срещу нашите интереси.
    Но така ще е, докато ги търпим.

  66. 66 Профил на Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Рейтинг: 2052 Неутрално

    До коментар [#63] от "realguru":


    Добре но защо собствениците имайки толкова много имоти не ги продадоха за да си увеличат капитала, а принудиха държавата да им купи скъпите акции?

  67. 67 Профил на Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Рейтинг: 2052 Неутрално

    Всеки път ли ние българите ще покриваме бакиите на някой олигарх?

  68. 68 Профил на Marinov
    Marinov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#33] от "Аз съм българче обичам наште планини зелени":

    Не бих се доверил на източник, който от всеки слух се опитва да прави сензация. Примери много, последният от които с една фалшива касова бележка. Да не говорим, че "разкритията" им са доста тенденциозни.

    Marinov
  69. 69 Профил на Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Рейтинг: 2052 Неутрално

    До коментар [#65] от "tsvetko_51":


    То така излиза!
    Ние сме будалите, а ,,хитрите” ни грабят

  70. 70 Профил на everlast666
    everlast666
    Рейтинг: 1478 Неутрално

    Ако е вярно че двамата собственици на банката имат такова имущество, то КОЙ РЕШИ С ДЪРЖАВНИ ПАРИ ДА ИМ ФИНАНСИРА БАНКАТА?....
    —цитат от коментар 33 на Аз съм българче обичам наште планини зелени


    Абсолютно.
    При положение, че влизането в чакалнята за Еврозоната има изискване за определена капитализация, законодарелите трябваше просто да приемат закон и да изискат това от нашите банки!
    Тогава двамата олигарси-собственици, трябваше да продадат някои и друг имот или собственост за да набавят капитала, а не Държавата да им подарява още парите от тези на данъкоплатците.

  71. 71 Профил на army
    army
    Рейтинг: 609 Неутрално

    До коментар [#30] от "ish37391591":

    Защо сме научени винаги да хейтим без да сме напълно информирани, независимо казусите и ситуациите?! Явно тук не си разбрал, че един от най-богатите чешки инвеститори - Комарек придобива също дял в банката. Което пък от своя страна ни показва, че интересът към страната ни като инвестиционна локация отново се засилва, макар в тези странни времена напоследък. А нали и целяхме влизането ни в чакалнята?! Е, вече е налице!

  72. 72 Профил на Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Рейтинг: 2052 Неутрално

    До коментар [#68] от "Marinov":


    Е, те много хора не вярваха и че КТБ ще фалира, но фалира... а те не си взеха парите...

  73. 73 Профил на Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Рейтинг: 2052 Неутрално

    До коментар [#70] от "everlast666":


    Царе са иначе да си гласуват удобни закони които да ни ощетяват..😤

  74. 74 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2999 Неутрално

    До коментар [#62] от "dedo_goshko":

    Резултатите от стрес тестовете на са тайна. :)

    Именно затова, заради държавната помощ при фалита на КТБ и заради други глупости правени от банката те имат надзорник директно от ЕЦБ в техния управителен съвет, които уж ги следи да не правят много глупости.

    Но е факт, че банката работи и има добра печалба.

    Другия вариант е да вкарат законови изисквания за капиталова адекватност (както писа Кмета) и да вземат лиценза като не отговаря на тях.

    Ако от ЕЦБ им бяха подхвърлили този вариант, сигурно щеше да стане.

    Но всичко е било договорено още преди това. И договорката е била "тея си увеличават капитала (няма значение как - може и с помощ от държавата) и вие влизате в ЕРМ2".

  75. 75 Профил на Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Рейтинг: 2052 Неутрално

    До коментар [#74] от "realguru":


    Схема!

  76. 76 Профил на Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Рейтинг: 2052 Неутрално

    До коментар [#74] от "realguru":


    Ето само затова финансовия трябваше да си отиде!
    А другите гафове са си отделно

  77. 77 Профил на everlast666
    everlast666
    Рейтинг: 1478 Неутрално

    Собственика нямаше нужда от подпомагане. Банката отговаря на всички изисквания на регулации на БНБ.
    —цитат от коментар 53 на realguru


    Глупости.
    Ако България влиза в Еврозоната, където има по стриктни изисквания за капиталиация и банкови тестове, българските банки трябва да се съобразят със съответните изисквания.
    Просто българския законодател трябваше да приведе новите изисквания в законите ни и ПИБ да се съобразят и сами да си направят инвестицията.

    Да не би Държавата да плаща, примерно, въглеродни емисии на български частни компании, само заради това, че сме в ЕС и се изискват. На самите компании не им трябват тези въглеродни емисии.

  78. 78 Профил на dedo_goshko
    dedo_goshko
    Рейтинг: 294 Весело

    [quote#63:"realguru"][/quote]

    Абсолютно съгласен с всичко, казано от теб!
    Само не съм съгласен, че ПИБ е стабилна банка - там необезпечените кредити са повече от тези на КТБ, но докато държавата /Барба Ганьос/, Шиши и Цеко Жирардели мелят в една мелница, притеснение за населението няма :):) Когато обаче се скарат /пример с дружбата на Барба Ганьос, Шиши и Цецо Мустака/, нещата няма да отидат на добре ... :):);) И е кофти, че самото влизане в чакалнята на ЕМР2 не дава достатъчно правомощия на ЕЦБ за контрол върху банката, каквито правомощия има ЕЦБ, ако сме в еврозоната .... А ние в еврозоната в следващите 5-10 години няма как да влезнем ... и ПИБ е една от причините, независимо от настоящето увеличение на капитала с държавни пари ... :):):):) Нали си чел доклада - ЕЦБ предполага, че на Хърватия ще са им нужни 2 или 3 години за влизане в еврозоната, за нас тактично нямаше определен срок, пишеше само минимум 2-3 години :):):) Т.е. за Хърватска максимум 2-3 години, за нас минимум 2-3 години, които ще се превърнат в повече .... :):):)

  79. 79 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5240 Неутрално

    До коментар [#78] от "dedo_goshko":

    Като с Шенген ! Едно дуварче разстояние и планина КОРУПЦИЯ !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  80. 80 Профил на army
    army
    Рейтинг: 609 Неутрално

    До коментар [#77] от "everlast666":


    Ама вие вЕрно ли не може да направите разлика между инвестицията от страна на държавата по пътя ни към Еврозоната, и държавна намеса?

  81. 81 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5240 Неутрално

    До коментар [#80] от "army":

    Ще дойде време и за тази "Инвестиция" ще има следствени и подсъдими !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  82. 82 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2999 Неутрално

    До коментар [#74] от "realguru":Ето само затова финансовия трябваше да си отиде!А другите гафове са си отделно
    —цитат от коментар 76 на Аз съм българче обичам наште планини зелени


    Не коментират, нито отричам действията на банката.

    Коментирам решението. Ти какво би направил?

    1. Промяна на закона и чакане едно 5-7 години до влизане в ЕРМ2. Щото ти трябва да дадеш време и срок на банките да изпълнят условието. Ще има обжалвания, съдебни дела, бла, бла, бла. Цялото нещо до отговаряне на условията или отнемане на лиценза би отнело години.

    2. Ако трябваше да се отнема лиценза какво щеше да стане?!?! Активите и пасивите щяха да бъдат прехвърлени в нова банка. Ами нали и тя можеше да не отговаря на стрес теста тогава като наследи същите пасиви. Пак дълги срокове и евентуално подпомагане ама на друга банка тогава. :)

    3. Национализация - пак рев, що държавата влиза в банката, пак съдебни дела, пак точене с години.

    Няма лесно решение. Както се казва свиквайте с управлението - така работят нещата на високо равнище. Туй не е баничарница да я затвориш и да те приемат в ЕРМ2. :)

  83. 83 Профил на everlast666
    everlast666
    Рейтинг: 1478 Неутрално

    Ама вие вЕрно ли не може да направите разлика между инвестицията от страна на държавата по пътя ни към Еврозоната, и държавна намеса?
    —цитат от коментар 80 на army


    А ти верно ли наричаш купуване на нещо което струва 70 милиона за 140 милиона ИНВЕСТИЦИЯ?!?

    При това с чужди пари (на данъкоплатците).

    Както казах, ако има допълнителни изисквания за капитализация или стрес тестове за Еврозоната, просто трябваше да се включат като закони и тогава частните собственици сами да си решат проблема.

    Тамошните банки в Еврозоната отговарят, тази банка не отговаря, собствениците да си я капитализират за техна сметка, защо да се задължава Данъкоплатеца?

  84. 84 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2999 Неутрално

    Просто българския законодател трябваше да приведе новите изисквания в законите ни и ПИБ да се съобразят и сами да си направят инвестицията.
    —цитат от коментар 77 на everlast666


    Абсолютни глупости пишеш. Това е изискване за кандидатстване в ЕМР2. Без това нямаше да ни пуснат в ЕРМ2. Така че нашите закони отдавна са синхронизирани с изискванията. :)

  85. 85
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  86. 86
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  87. 87 Профил на Black Label
    Black Label
    Рейтинг: 466 Неутрално

    То нали нещата бяха уточнени и вече ни пуснаха в чакалнята, това одобрение ми изглежда като някаква рутинна процедура, нищо сензационно няма в него.

  88. 88
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  89. 89
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  90. 90
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  91. 91
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  92. 92 Профил на Damyan Ganchev
    Damyan Ganchev
    Рейтинг: 243 Весело

    много ясно, че решението на КЗК ще е положително, защото - много ясно, няма промяна в контрола върху банката, защото самото придобиване на участие в банката от държавата бе замислено така, че да няма промяна в контрола - затова и цената на придобиване беше два пъти над пазарната, за да може банката да получи необходимите средства, без досегашните мажоритари да губят контрол върху нея - и съответно без държавата да придобива контрол

  93. 93 Профил на Damyan Ganchev
    Damyan Ganchev
    Рейтинг: 243 Весело

    До коментар [#71] от "army":

    хаха, а дали не е като богатия Комарек да получи комисионна за услугата да си даде парите назаем, плюс изкупуване на участието му след края на срока на заема, а топката да остане в държавата накрая - защото изискването на ЕС е държавата да не е единствен поемател на новоемитирания капитал.
    това мога да го повярвам, обаче това че някой с акъла си ще купи нещо на двойна цена - никога

  94. 94 Профил на Damyan Ganchev
    Damyan Ganchev
    Рейтинг: 243 Весело

    До коментар [#82] от "realguru":

    има лесно решение - това което правят нашите управляващи е лесното

    другото, което казваш - реформи, дела и т.н. - това е трудното, но вярно решение

    както казва премиера, "ако реформите бяха лесни, комунистите щяха да ги направят"

  95. 95
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  96. 96 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 557 Неутрално

    "Комисията за защита на конкуренцията одобри сделката за Първа инвестиционна банка."

    И за пореден път държавата чрез нашите пари спасява ПИБ от евентуален фалит

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  97. 97 Профил на Kamen Iliev
    Kamen Iliev
    Рейтинг: 65 Неутрално

    По време на пандемията определено инвеститорите се отдръпнаха и масово в ЕС държавата участва в капитала на големи компании като Луфтханза например. С или без това увеличение на капитала, банките у нас са здрави, но чиновниците в ЕС така работят - винаги гледат да измислят нещо допълнително, че да си заслужат заплатите.

  98. 98 Профил на dedo_goshko
    dedo_goshko
    Рейтинг: 294 Весело

    По време на пандемията определено инвеститорите се отдръпнаха и масово в ЕС държавата участва в капитала на големи компании като Луфтханза например. С или без това увеличение на капитала, банките у нас са здрави, но чиновниците в ЕС така работят - винаги гледат да измислят нещо допълнително, че да си заслужат заплатите.
    —цитат от коментар 97 на Kamen Iliev


    с тази разлика, че Джърмани като държава навлезна в Луфтханза с 9 млрд. евро, но си спечели така да се каже "двоен глас" в гласуванията на УС и НС , така че разликата с ПИБ тук е очеизвадна :)





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK