
© Reuters
Китайският технологичен гигант "Хуауей" (Huawei) за пръв път се изкачи на световния връх в търговията със смартфони, надминавайки южнокорейската "Самсумнг" (Samsung).
Това сочат данните на анализаторите от фирмата Canalys, според които случилото се е "забележително".
През второто тримесечие на годината от заводите и складовете на "Хуауей" към пазара са поели 55.8 милиона смартфона, докато "Самсунг" са разпратили 53.7 милиона.
Едно от възможните обяснения е, че Китай първи започна да излиза от пандемията, докато периодът между средата на март и края на май бе на най-тежките ограничения в останалата част от света.
Но в същото време компанията преминава през един от най-трудните периоди в историята си заради санкциите и новите рестриктивни планове на Вашингтон, продължаващият съдебен процес в Канада срещу финансовия директор и новата вълна изолиране на Запад на поделението за комуникационно оборудване от 5G мрежите.
Въпреки това "Хуауей" не се отказа от премиерата на новия си флагман P40 и продължи напред, без да изчаква изясняване на спора за достъпа до програмите и услугите на "Гугъл".
Докато износът на смартфони на компанията е намалял с 27%, тя е увеличила продажбите си в Китай, където вече контролира над 70% от пазара, припомня Би Би Си. "Това е забележителен резултат, който малцина биха прогнозирали преди една година", коментира Бен Стантън от Canalys.
В същото време "Самсунг" са намалили с около 30% разпращането на свои продукти към търговците. "Ако не беше коронавирусът, това нямаше да се случи. "Хуауей" изцяло се възползваха от предимството на китайското икономическо възстановяване, за да тласнат напред бизнеса си със смартфони", допълва Стантън.
Тепърва ще се види дали случилото се е само временно.