Димитър Радев: България може да приеме еврото до 2024 г., ако е стабилна

Димитър Радев: България може да приеме еврото до 2024 г., ако е стабилна

© Надежда Чипева, Капитал



Политическата нестабилност във всички случаи няма да помогне на процеса по влизането на България в еврозоната, обяви в интервю за "Капитал" управителят на БНБ Димитър Радев.


Той посочва, че ако тя бъде преодоляна сравнително бързо, България не влошим чувствително добрата си изходна позиция и институциите действат решително, напълно реалистично е страната да приеме еврото до 2024 г. Предупреждава, че при лош сценарий процесът може да отнеме и до 10 години.


Разказва, че пътят на България към чакалнята на еврозоната е минал "от ситуация, в която никой не искаше да разговаря с нас на темата валутен механизъм и банков съюз, до ситуация, в която сме пълноправен член". Това стана на 10 юли.




На въпрос дали очаква Европейската централна банка (ЕЦБ) да включи капитализираната главно от държавата ПИБ в списъка на системните банки, които да надзирава директно, Радев казва, че списъкът на тези банки е уточнен на експертно равнище. "Предстоят формалните процедури на одобрение, след което списъкът ще бъде обявен."


При проверка преди година ЕЦБ установи капиталов недостиг в Инвестбанк и ПИБ, като първата успя да го запълни преди месеци, докато при ПИБ се наложи държавата чрез Банката за развитие да придобие 70% от увеличението на капитала.


"Не трябва да забравяме, че алтернативата е оставането неопределено дълго в периферията на Европейския съюз, а цената на задължителната за България финансова стабилност е значително по-висока в периферията, отколкото би била в ядрото на Европейския съюз, особено в условията на криза." Така Димитър Радев отговаря на въпрос, свързан със съмненията дали България трябва да приема еврото.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (118)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  2. 2 Профил на genius777
    genius777
    Рейтинг: 508 Неутрално

    То бяхме и на една мазилка на стена от влизането ни в Шенген, май благодарение на Б.Борисов и Герб сме още отвън.Така че можем да изчакаме една година за влизане в еврозоната.А без Герб може и по-бързо да влезем.:)

  3. 3 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1862 Гневно

    Тоест даа си траем и да търпим Бойко с ччекмеджето?
    Аре няма нужда!
    ОСТАВКА!
    СЪД!
    ЗАТВОР!

    В Русия съм! В Русия съм!
  4. 4 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2048 Неутрално

    Дали само на мен ми направи впечатление как така наречените протести напълно спонтанно започнаха напълно случайно точно в момента в който Отечеството бе прието в чакалнята на Евро зоната
    Окончателното напускане на зоната контролирана от североизточната сатрапия очевидно силно дразни едно степно джудже без душа!

  5. 5 Профил на Сд
    Сд
    Рейтинг: 774 Неутрално

    Каквото и да приемем,пак сме си бедняци,докато комунистите дърпат конците от 75 години.
    Преди 1944 година сме били добре.

  6. 6 Профил на rumen_s
    rumen_s
    Рейтинг: 1455 Неутрално

    От институцията, проспала фалита на КТБ едва ли можем да чакаме нещо смислено. Приемането на еврото е нож с две остриета и не виждам закъде има да бързаме докато сме толкова изостанали икономически като заплати и пенсии. Никак не е случайно, че има други държави, които даже и не кандидатстват за еврото, въпреки, че са задължени съгласно европейските договори. И не, не са по-глупави от нас, в това отношение сме доказали, че сме ненадминати!

  7. 7 Профил на Chubachubs
    Chubachubs
    Рейтинг: 703 Неутрално

    Този дрънка глупости, единствената причина да сме в ERM II е наличната корупция и беззаконието.
    Димитър Радев искам да говори и то конкретно какъв надзор БНБ упражнява над ББР.

  8. 8 Профил на АмброзСП
    АмброзСП
    Рейтинг: 1952 Неутрално

    Дали само на мен ми направи впечатление как така наречените протести напълно спонтанно започнаха напълно случайно точно в момента в който Отечеството бе прието в чакалнята на Евро зонатаОкончателното напускане на зоната контролирана от североизточната сатрапия очевидно силно дразни едно степно джудже без душа!
    —цитат от коментар 4 на selqnin


    Всичко което е със знак антиБългария иде от там,категорично!А тук си имат руски подлоги да сеят раздори!

    Има три вида истина-моята,твоята и ИСТИНАТА
  9. 9 Профил на dedo_goshko
    dedo_goshko
    Рейтинг: 895 Весело

    Дали само на мен ми направи впечатление как така наречените протести напълно спонтанно започнаха напълно случайно точно в момента в който Отечеството бе прието в чакалнята на Евро зонатаОкончателното напускане на зоната контролирана от североизточната сатрапия очевидно силно дразни едно степно джудже без душа!
    —цитат от коментар 4 на selqnin


    Глупости :) Ние сме в чакалнята на еврозоната, и ако можем да гледаме напред с един хоризонт от около 10 години примерно, няма как да влезем за тези 10 години в еврозоната ... Защото едно е да "работи" икономиката на хартия и на екселската таблица, но покупателната способност на населението намалява и инфлацията се покачва, а това не може да бъде скрито от "НСИ и вся остальная статистическая сволочь" :):):):):)
    Иначе и аз искам максимално бързо да приемем еврото и такива банки-пирамиди като ПИБ да изчезнат, но .... няма да е скоро, никак даже ... :):)

  10. 10 Профил на rumen_s
    rumen_s
    Рейтинг: 1455 Неутрално

    Този дрънка глупости, единствената причина да сме в ERM II е наличната корупция и беззаконието. Димитър Радев искам да говори и то конкретно какъв надзор БНБ упражнява над ББР.
    —цитат от коментар 7 на Chubachubs


    Е, само ББР да беше, спокойно може да добавим и други банки с български собственици в списъка. Иначе надзора е същия, какъвто беше и над КТБ.

  11. 11 Профил на Полковник за европейско развитие на България
    Полковник за европейско развитие на България
    Рейтинг: 1928 Неутрално

    Валутният борд на Костов, гарантира стабилността на лева, а не суджукоспециалистите и калинкоекспертите на ГЕРБ.

    Иначе, браво Мите! Гледаш много умно. Аха да проговориш.

    Ние сме в държавата и държавата е в нас! Ние събираме бюджета и го раздаваме помежду си.
  12. 12 Профил на Полковник за европейско развитие на България
    Полковник за европейско развитие на България
    Рейтинг: 1928 Неутрално

    Валутният борд на Костов, гарантира стабилността на лева, а не суджукоспециалистите и калинкоекспертите на ГЕРБ.

    Иначе, браво Мите! Гледаш много умно. Аха да проговориш.

    Ние сме в държавата и държавата е в нас! Ние събираме бюджета и го раздаваме помежду си.
  13. 13
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  14. 14 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1558 Неутрално

    Бойко приема в евра отдавна, що и ние да не приемаме евра ???

  15. 15 Профил на The Shadow
    The Shadow
    Рейтинг: 1571 Неутрално

    2024 г. трябва да е абсолютно краен срок.
    Нали обикновено 2 години се стои в чакалнята, в която вече влязохме.

    “In a world of 7 billion people, we, 500 million Europeans, will have to stick together, or European prosperity and values will both go down the drain” A.Merkel
  16. 16
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  17. 17 Профил на робин от Крузо
    робин от Крузо
    Рейтинг: 539 Любопитно

    Хммм... господин управител на БНБ, и какво ще се промени за нормалния и бедния българин когато бъдем приети в еврозината? Хайде обясни ни го с разбираеми и ясни думички.
    Още веднъж ще повторя въпроса ми, защото напоследък стана навик на управляващи или специалисти, да бъдат питани едно, а те да отговарят за нещо съвсем друго!
    Какво ще се промени, в положителна посока, за нормалния и беден българин (освен смяната на българския лев с Евро) влизане на страната ни в еврозоната?
    Поздрави от непознат остров.

    robin ot Crusoe
  18. 18 Профил на tulup
    tulup
    Рейтинг: 1352 Неутрално

    Ние сме изпълнили всички критерии за Шенген, но ни блокират различни държави заради "усещането за корупция". Та най-големите пречки пред Еврото са:
    1) Дали Холандия (примерно) няма да ни блокира поради същата причина?
    2) Дали няма да изпаднем в сериозен дълг с тия милиарди, дето Бойко раздава, а и следващото правителство е много вероятно да го удари на евтин (като резултат), но скъп (като цена) популизъм

    Не ме търсете преди обяд
  19. 19 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2492 Неутрално

    До коментар [#17] от "робин от Крузо":

    Ще изчезне обмена евро лева и съпътстващите го такси. Примерно заради валутния борд (чудесно решение, спиращо Гумен Речев 2), всичко се смята в евро - получаваш заплата е евро, теглиш я в левове - таксичка, плащаш в лева, но цените де факто са в евро - превалутиране от лева в евро - пак таксичка. Пет стотинки на всяко теглене и всяка покупка, ала за бедния и нормалния българин може да са 5-10 лева на месец. Отделно таксата за поддържане на евро и левова сметка пада наполовина - ето ти още 10-15 лева месечно. Трето - за някои разплащания в евро няма такси, а за същите е лева - има. Бонус - като ходят до Гърция ще спестят от чейндж надценки.

  20. 20 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8236 Неутрално

    Т. е. да продължи да управлява Борисов, за да сме стабилни в застоя.

  21. 21 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 1830 Неутрално

    До коментар [#7] от "Chubachubs":

    Какъвто надзор упражняваше и над КТБ ....... БНБ е една калинка, нищо повече. Взимат тлъстите заплати, които ние им плащаме, и работят за ...... олигархията.

  22. 22 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5616 Весело

    Сега ако и този финансист се окаже герберастка калинка, ще си скъсам сертификатите...

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  23. 23 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 2109 Неутрално

    Валутният борд на Костов, гарантира стабилността на лева, а не суджукоспециалистите и калинкоекспертите на ГЕРБ. Иначе, браво Мите! Гледаш много умно. Аха да проговориш.
    —цитат от коментар 11 на Полковник за европейско развитие на България


    Уважаеми, Костов бе само гумения печат на решенията на МВФ и СБ!!! Той подписваше каквото решат те!
    Когато след втората година започна да управлява.... получихме РМД, Кралицата на бордовете Нинова, убиване на синята идея!
    А за творението на двамата Ивановци, Костов и Нейков ще се сетите догодина! Идва урагана от празните ЧПФ!!!
    Прословутия отказ за прелитане на руски самолети бе по нареждане на ген. Уесли Кларк. Едновременно Русия поиска коридор от Румъния, България и Унгария! Трите държави изпълниха нареждането на Кларк и отказаха. Не знам в Унгария и Румъния някой да го правят национален герой за това!
    Лек ден.

    Русия- проказата на планетата Земя.
  24. 24 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 3255 Неутрално

    Ми тя не е ли стабилна? Отделно, че се стабилизира с всеки изминал ден.

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  25. 25 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 1830 Неутрално

    До коментар [#17] от "робин от Крузо":

    Стоките и услугите ще поскъпнат, това ще се промени, ще се закръгля нагоре масово при цените. И изведнъж ще обеднеем още.

  26. 26 Профил на rumen_s
    rumen_s
    Рейтинг: 1455 Неутрално

    До коментар [#17] от "робин от Крузо":Ще изчезне обмена евро лева и съпътстващите го такси. Примерно заради валутния борд (чудесно решение, спиращо Гумен Речев 2), всичко се смята в евро - получаваш заплата е евро, теглиш я в левове - таксичка, плащаш в лева, но цените де факто са в евро - превалутиране от лева в евро - пак таксичка. Пет стотинки на всяко теглене и всяка покупка, ала за бедния и нормалния българин може да са 5-10 лева на месец. Отделно таксата за поддържане на евро и левова сметка пада наполовина - ето ти още 10-15 лева месечно. Трето - за някои разплащания в евро няма такси, а за същите е лева - има. Бонус - като ходят до Гърция ще спестят от чейндж надценки.
    —цитат от коментар 19 на Deaddark


    Аха, а дребната подробност е, че доста повече ще дадем при закръглянето на цените с 2:1, че даже и нагоре. Да не говорим за потенциала за раздуване на цените на услугите...

  27. 27
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  28. 28 Профил на Leshper
    Leshper
    Рейтинг: 526 Неутрално

    Опааа, Думник май пак ще стане Дневник.

    Започва да ближе където е плюл.

  29. 29
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  30. 30 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5443 Неутрално

    Как Путиноидите ще препират пари през нашите банки, ако ни приемат. Ще се проточи дълго чакането

  31. 31 Профил на tulup
    tulup
    Рейтинг: 1352 Неутрално

    До коментар [#28] от "Leshper":

    Едното не пречи на другото, освен ако не вярвате в разпада на държавата без Вожда

    Не ме търсете преди обяд
  32. 32 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 2678 Неутрално

    До коментар [#19] от "Deaddark":

    То кака Пена от Долно уйнове всеки ден снове до обласния град да обменя пенцията си в евро за да оди на Ривиерата.

  33. 33
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  34. 34
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  35. 35 Профил на Ivan Ivanov
    Ivan Ivanov
    Рейтинг: 1063 Неутрално

    До коментар [#4] от "selqnin":

    Ти си селянин, квот ти кажат по телевизията, това вярваш

  36. 36 Профил на TanitaS
    TanitaS
    Рейтинг: 295 Неутрално

    2024 да му мислят путиновци, още от сега може да се преориентират на някое друго място, защото няма да им се сбъдне прогнозата, че ще си останем поне 10 годни в чакалнята.

    TanitaS
  37. 37 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 1475 Неутрално

    [quote#26:"rumen_s"][/quote]

    Какво закръгляне те гони бре? В камунизма ли си още?! Пазарните цени са пазарни цени. В лева или евро!

    Еврото ще свали цените дори, именно поради отпадналите валутни такси.

    Ще има още куп изгоди - повишени приходи от туризъм. Заемите ще поевтинеят поради намаения риск. Българските мутренски банки няма да могат повече да фалират и да раздават необезпечени заеми. Лева няма да може да се девалвира по желание на комунистическата мафия. Контрола над българското комунистическо крадливо племе от страна на ЕЦБ ще бъде завишен. Инвестиционния рейтинг на България ще се повиши значително, заради понижените фискални рискове, което ще доведе до повече инвестиции и работни места. Стабилна конвертируема валута. Помощ в кризистни ситуации като короната. ... като цяло България ще спечели изключително много. Еврото се бавеше досега, заради далавери като КТБ, от които нямаме никаква нужда.

  38. 38 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1782 Неутрално

    До коментар [#7] от "Chubachubs":

    Този дрънка глупости, единствената причина да сме в ERM II е наличната корупция и беззаконието.
    —цитат от коментар 7 на Chubachubs


    Може би най-голямата глупост, която съм чел тази година. Браво.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  39. 39 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2048 Весело

    До коментар [#35] от "Ivan Ivanov":

    Много харесвам хора които ми правят квалификации без да ме познават!
    Впрочем КВОТ от Йейл Кеймбридж или Оксфорд Ви е рудиментарен остатък

  40. 40 Профил на Густав
    Густав
    Рейтинг: 960 Неутрално

    Никак не е случайно, че има други държави, които даже и не кандидатстват за еврото,
    —цитат от коментар 6 на rumen_s


    Другите държави, които не се натискат за еврото, не са във валутен борд. Бидейки в борд, ние в момента вече поемаме всички негативи на еврото, но не можем да ползваме повечето позитиви. Най-логичната стъпка ще е да приемем еврото.

  41. 41 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1782 Неутрално

    До коментар [#9] от "dedo_goshko":

    Защото едно е да "работи" икономиката на хартия и на екселската таблица, но покупателната способност на населението намалява и инфлацията се покачва, а това не може да бъде скрито от "НСИ и вся остальная статистическая сволочь
    —цитат от коментар 9 на dedo_goshko


    Това просто не е вярно. Покупателната способност расте, инфлацията е абсолютно под контрол (провери изиксванията за влизна в ЕРМ2, умнико), РЕАЛНАТА (тоест, след инфлацията) средна работна заплата расте.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  42. 42 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1782 Неутрално

    До коментар [#35] от "Ivan Ivanov":

    Много по-яко е да вярваш на всичко което ти каже Анонимъс, пРезидента, Нинова

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  43. 43 Профил на Jindo
    Jindo
    Рейтинг: 579 Неутрално

    [quote#26:"rumen_s"][/quote]

    Комунистически лакърдии - статистиката показва, че цените падат, а закръглянето, което съм виждал с очите си в Германия е един цент ако изобщо го има.

    https://www.favtool.com
  44. 44 Профил на Eve Toleva
    Eve Toleva
    Рейтинг: 11 Неутрално

    Извинете ни господине, но как виждате икономческото развитие на България без гаранция за върховенство на закона, без гаранция за частната инциатива, без силна и независима от политически грантове индустрия, без електронно правиптелство, без хора говоерещи добре езици, вкл. българсик, без нужната компетентност в държавната и публичната администрация, без прозрачност. Какви ги бръщолевите и накъде сте тръгли с триците. Въобще, какво ни говорите, че е нужно да слушаме и търпим толупи и неграмотници. Не разбрахте ли, че ние сме от друго поколение и искаме да видим хора като нас в управлението - честни, непознаващи мутрите, говорещи езици, хора на технологиите и дигиталния свят. Ние не искаме да живеем като нашите родители и искаме по добро за бъдещите ни деца.
    Та, г-не, ако искате да чуете менението на един млад човек, ето го - нужна е промяна, именно за да гарантира това, което искате да постигнете - еврозона и интеграция с белия свят, а не обратното, както предлагате вие. Такива като вас нищо не ни говорят, архаичните си възгледи си ги запазате за мемоарите, с които сигурно ще ни заелете един един.
    Аман!

  45. 45 Профил на army
    army
    Рейтинг: 570 Неутрално

    Дано скоро всичко с коронакризата отмине по-скоро, а ние да вървим уверено до силните европейски икономики и страни! Това бе целта ни, а сега вече е и налице.

  46. 46 Профил на Lord Elrond
    Lord Elrond
    Рейтинг: 522 Неутрално

    Поздрави от Кремъл! Продължавайте протестите!

  47. 47 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3980 Весело

    За какво му плаща властта на този многохилядна заплата, ако не удари рамо в труден момент ! Стабилност - толкова важна думичка за целия модел на сараите !

  48. 48 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1782 Неутрално

    До коментар [#23] от "chichka":

    Това не е вярно. Първо, какъв ни е бил Уесли Кларк през 1999 че да ни нарежда? Да не сме били в НАТО тогава?
    Второ, докато е вярно че натискът на МВФ и СБ беше решаващ, такъв имаше и при Беров, и при Виденов, и знаем как станаха нещата тогава, нали? И всъщност, именно оценката на МВФ и СБ трябва най-после да даде отговор за влеиката соц икономика, "разграбена и унищожена" от Костов - било е или го продавате, или го ликвидирате. Става въпрос за Балкан, Крмеиковци, Химко, т.н., предприятия които са източвали държавата до тогава. Иначе да, РМД-тата не са били най-добрия вариант, но за закъсняла приватизация в една съсипана икономика и фалирала държава, няма за какво да се оплакваме, а по-добре да търсим отговорност за това как се е стигнало до там.
    Трето, още повече че по-проблемнте сделки станаха точно през първите две години на управлението на ОДС, а не вторите, когато Костов наистина започна да управлява, заради което си плати. До тогава управляваха Богомил Бонев, Бъки бомбата, Валентин Василев, т.н. Обаче за хората тези схемаджии и рекетьори баха "добрите", Костов и Атанас Атанасов са лошите (последния изготвил доклада по поръчка на Костов, с който схемите им са описани, довел до сериозни смен в кабинета след получаването ни на статут на преговаряща страна за влизане в ЕС).
    Четърво, "синя идея" няма и не е имало. СДС винаги е било една скупщина от много партии, и са били дълбоко инфилтрирани дори от агенти на ДС, да не говорим за опортюнисти и парашутисти. Партийния апарат винаги си е бил на Христо Бисеров, днес горд член на ДПС (заедни с Данчо ментата). Синя идея няма как да има след като хората си нямат идея. За това и Герб, които също се водя сини, реално няма да съществуват без схеми и далавери, макар и да има и свестни хора, искащи да променят нещо. Разликата е, че Герб се остави на ДС задкулисието да го яхне и да го контролира в опитите си да намери 'компромис", докато Костов застана срещу тях, както Филип Димитров на времето, и за това партията се разцепи, а не защото Костов бил убил несъществуващата "синя идея" (заменена веднага от електората с идеята "800 дни", хаха). В това отношение Баце е много по-подобен на Виденов - ще стои до края и ще се прави, че урпавлява. Да е жив и здрав Костов, че ни сложи на друг коловоз и вече трудно се мърда.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  49. 49 Профил на cgv37662786
    cgv37662786
    Рейтинг: 810 Неутрално

    Will British people in Germany lose the right to freedom of movement throughout the EU after the transition period?

    Sir Sebastian Wood: I understand onward movement rights – the right to move to live and work in another EU member state after the end of the transition period – are an important issue for UK nationals living in Germany. Unfortunately, these are not protected in the Withdrawal Agreement.

  50. 50
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  51. 51 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3536 Неутрално

    Без върховенство на закона ще влезем в Еврозоната точно толкова, колкото влязохме и в Шенген. И Димитър Радев прекрасно го знае, но какво да каже - той неговата работа си я е свършил в голяма степен, оттук нататък са политиците и обществото, което да ги натиска за промяна.
    Щото ако някой ми каже, че днес ставаме за Еврозоната, премиерът на Нидерландия ще се скъса от смях.

  52. 52 Профил на Густав
    Густав
    Рейтинг: 960 Неутрално

    Прословутия отказ за прелитане на руски самолети бе по нареждане на ген. Уесли Кларк. Едновременно Русия поиска коридор от Румъния, България и Унгария! Трите държави изпълниха нареждането на Кларк и отказаха.
    —цитат от коментар 23 на chichka


    Точно това решение вкара и трите държави в НАТО и впоследствие в ЕС. Тогава БСП бе против това решение и беше просто исторически късмет, че този път се озовахме на страната на победителите. Защото общественото мнение беше доста разделено и много лесно можеше да се окажем и от другата страна.

  53. 53 Профил на selinda
    selinda
    Рейтинг: 516 Неутрално

    Ами няма как България да е стабилна, като с участието на прокуратурата се крадат бизнеси, изнудват се бизнесмени, перат се пари и се съставят фалшиви документи. Няма как Българиа да е стабилна, ако няма справедливост и основна съдебна реформа.
    Оставка Гешев, оставка на правителството!

  54. 54
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  55. 55 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1782 Неутрално

    До коментар [#51] от "boevbisser":

    Да и се надявам това да е една от големите ползи на ЕРМ2 - натиск да има върховенство на закона.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  56. 56 Профил на Густав
    Густав
    Рейтинг: 960 Неутрално

    Аха, а дребната подробност е, че доста повече ще дадем при закръглянето на цените с 2:1, че даже и нагоре. Да не говорим за потенциала за раздуване на цените на услугите...
    —цитат от коментар 26 на rumen_s


    Когато съм говорил с немци и словаци всички ми изтъкват закръгляването на цените нагоре като основен минус. При словаците това става през 2009 и споменът е по пресен. Всички сравняват цените на бирата в кръчмата през 2009 и цената сега и тя е общо взето 1 към 2, както се споменава във вашия коментар. Същоъо се случва и у нас: цената на бирата в кръчмите в България между 2009 и сега е също 1 към 2 без да приемаме никакво евро. Същата аналогия може да се прави със всички цени, включително там, където инфлацията е най-голяма, например имотите. Това означава, че приемането на еврото отключва някакъв инфлационен потенциал, който вече съществува и ще се случи неизбежно и този потенциал не е свързан със самото евро.

  57. 57
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  58. 58 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2492 Весело

    До коментар [#26] от "rumen_s":

    Колега, когато на етикета пише цена 7.50, а ти дадеш десет лева и не си вземеш рестото - проблемът си е твой. Курсът е твърд, не позволява мърдане. Откакто плащаме с евро от 2007-ма няма завишаване, защо изведнъж ще стане? Еврото отдавна го приехме за валута, левът му е друга картинка - и двете се печатат под контрола на ЕС.

  59. 59 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1782 Неутрално

    До коментар [#44] от "Eve Toleva":

    Звучиш като абсолютно необразован и тъп човек, дрънкащ празни приказки. Какво общо има БНБ с нещата, които изброяваш? Знаеш ли какви са функциите на една централна банка? В коя западна държава централната банка се занимава да прави електронно правителство или да се бори с мутрите в управлението? И да, стабилността е важна винаги за една централна банка, така е навсякъде. Или си мислиш, че дори редовните функции на БНБ са лесни и се изпълняват от "архаични" и "неговорещо английск" хора, да не говорим за това колко точно този човек е натискал европейците да ни дадат малко креди на доверие (въпреки че покриваме техническите критерии) и да ни даде реална перспектива за реална промяна?
    За разлика от вас, които не казва нищо. Честни сте били - ами болшинсвото българи не са баш честни.
    А индустрията си я има, и е независима от държавата. Направи си труда да видиш какъв процентен дял е тя от икономиката и колко е износа от нея.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  60. 60 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2492 Весело

    До коментар [#32] от "telqk":

    Кака Пена и обменят пенсията от евро в лева без да я питат, таксичка и взимат също без да я питат. Къде са тези прословути левови сметки, дето са само под български контрол?

  61. 61
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  62. 62 Профил на GreenEyes
    GreenEyes
    Рейтинг: 2818 Неутрално

    До коментар [#35] от "Ivan Ivanov":Много по-яко е да вярваш на всичко което ти каже Анонимъс, пРезидента, Нинова
    —цитат от коментар 42 на deutschwagen


    Протестите не са за промяна, а за подмяна на тези около хранилката. Не може недоволство инспирирано от хората на Черепа и Цв. Василев, от руския резидент, от Лупи, сестра Галева, Румен Гечев, Копейкин и пр. провалени политици и бизнесмени (мутри) да ме накара да подкрепя тези протести.
    Българите имаха шанс да се избавят от ГЕРБ по начина по който се избавихме от Орешарски. Но десетки и десетки подставени лица отблъснаха мнозинството от българите и което е по-важно, отблъснаха хората с десни разбирания, които навремето бяха двигателя на протестите от 1989 година насам.
    Големият джакпот, обаче несъмнено удари руският наместник и БСП(к). Това не може да се отрече от никой.

    На комплексирания болшевик vesolr с безразличие
  63. 63
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  64. 64 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3680 Неутрално

    Трябва да има Референдум! Кой казва, че искаме да се откажем от лева?

    Любовта ще спаси света!!!
  65. 65
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  66. 66 Профил на Eve Toleva
    Eve Toleva
    Рейтинг: 11 Неутрално

    До коментар [#59] от "deutschwagen":

    Ти, че не си особено умен/умна е ясно. Че смяташ всички за по-глупави от теб също е ясно. Че вярваш, че смо ти притежаваш тайната на централно банковия завет също е ясно. Но да казваш, че състоянието на икономикта няма отношение към финансовата стабилност и ефективността на паричната политика например е повече трагично. Да казваш, че няма значение дали грамотни или неграмотни работят в България и участват в управлението на страната, включително в централната ни трапеза, е също просто повече от трагично и потресаващо.

  67. 67 Профил на razor
    razor
    Рейтинг: 1123 Неутрално

    Дали само на мен ми направи впечатление как така наречените протести напълно спонтанно започнаха напълно случайно точно в момента в който Отечеството бе прието в чакалнята на Евро зонатаОкончателното напускане на зоната контролирана от североизточната сатрапия очевидно силно дразни едно степно джудже без душа!
    —цитат от коментар 4 на selqnin


    Никак не е случайно даже. Еврото има доста сериозна връзка с протестите. Не Еврочакалнята, а Еврочекмеджето.

  68. 68 Профил на gpb42643987
    gpb42643987
    Рейтинг: 244 Неутрално

    Да, за да се отложи или въобще да не се приеме еврото - последната преграда пред излизането ни от орбитата на Москва, беше активиран агентът на Кремъл Румен Решетников и започнаха някакви протести от слабоумни продажници. Обаче не само ние, но и важните фактори между съюзниците ни знаят за планът на Фигурант и постепенно нещата ще си дойдат на мястото. А Фигурант ще бъде съден за национално предателство независимо от сегашната политическа действителност.

  69. 69 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 1765 Весело

    До коментар [#19] от "Deaddark":

    “Пет стотинки на всяко теглене и всяка покупка, ала за бедния и нормалния българин може да са 5-10 лева на месец. ”

    “Бедният и нормален българин” тегли едно друго тегло, а не от банка. Дори пенсионерите (1.2 млн. души с месечна пенсия под 300 лв), задължени да имат банкови сметки (щото НОИ/Пощата не може да им достави пенсията) теглят веднъж на три месеца (ако е останоло нещо след “автоматичното” плащане на битовите сметки) и два месеца плащат 6 лв. банкова такса, 1% от пенсията, без да получат каква да е услуга от банката.

    Да Ви имам аргументите! Определено шведи, датчани и чехи биха плюли на тях.

  70. 70 Профил на razor
    razor
    Рейтинг: 1123 Неутрално

    Сега ако и този финансист се окаже герберастка калинка, ще си скъсам сертификатите...
    —цитат от коментар 22 на Незнайко в Слънчевия град


    На моя детектор му светва лампичката, когато някой говори напоително за стабилност, без да споменава за реформи и развитие.

  71. 71 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1782 Неутрално

    До коментар [#66] от "Eve Toleva":

    Аз не вярвам или не вярвам в нищо, просто базирам мнението си на това, което пишеш.

    Никога не съм казвал, че състоянието на икономиката нямало нищо общо. Казах, че в случая Радев няма много общо. Централната банка може да влия само чрез монетарната политика - това е основния лихвен процент. В България обаче имаме валутен борд от 1997-ма и нямаме монетарна политика, не знам дали си чула. Отделно, икономиката е в добро състояние. Показват го всички показатели, а и не си мисли, че от Еврозоната са пълни идиоти и са ни приели в ЕРМ2 ей така, без да ни анализирват, само защото Румен Гечев и пРезидентът били казали нещо си.

    И именно казвам, че ни трябват образовани хора. Ти не изглеждаш така - може би си добре образована в някаква друга специалност, но не и в областта на икономиката, финансите, централното банкиране или функционирането на институциите. С необразовани и незапознати хора, които само повтарят глупостите на още по-лъжливи политици само защото са опозиция, няма да стане нищо хубаво. Не очаквайте образованите да ви подкрепят.

    Аз за управляващите не коментирам, но точно за Радев съм запонзат кой е, и бъди сигурна, не можеш да се сравняваш с него нито по образование, нито по опит, нито по карирера, за англиийския не мога да кажа, защото от коментарите ти не е ясно на какво ниво е при теб.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  72. 72 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 2109 Неутрално

    До коментар [#48] от "deutschwagen":

    + Престарал си се! Но паметта все още не ми изнемерява. Не знам как е в Кремиковци и Балкан.... но НХК имаше заделени 200 млн$, участие 50% в Росбулнефт със спестени 500 млн$, имаше вземания още за 250-300 млн$, и задължения за 145 млн$!!!! Подариха го за 80 млн$, а дивидента който получи новия собственик след като го купи бе 80 млн лева! Лек ден.

    Русия- проказата на планетата Земя.
  73. 73 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1782 Неутрално

    До коментар [#70] от "razor":

    Точно в неговата област няма какво да се рефомрира. Ами технически задачи, като 100% конвергенция със стандартите на органите на евозоната, като банковия надзор. Но няма как да очакваш съдебна и административна реформа от БНБ.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  74. 74 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 1765 Весело

    До коментар [#41] от "deutschwagen":


    “Покупателната способност расте, инфлацията е абсолютно под контрол”

    Като се намали населението с 60 хил. души годишно (108 хил. души починали, 58 хил. новородени и 10 хил. зачезнало “гастарбайтери” в Дубай, Белград, Йоханесбург, о. Аруба) може НСИ и да докара ръст на покупателната способност.
    Като излезеш на пазара гледаш спад в продажбите на автомобили (три пъти на нови и 30% на стари, втора, трета, четвърта ръка), спад на наемите, дори спад на потреблението на електроенергия.
    Другият куриоз е ръст на общия размер на депозитите като вложени пари и спад на броя на депозитите с 15%.
    Тия анализи, обаче, са непостижими за БНБ, дето един Кредитен регистър на може да предложи на прокуратурата, та се налага Гешефтовци да крадат кредитни досиета.

  75. 75
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  76. 76 Профил на Eve Toleva
    Eve Toleva
    Рейтинг: 11 Неутрално

    До коментар [#71] от "deutschwagen":

    Нека да го кажем така - тезата, прокламирана в учебниците и законите, че централните банки са независими, отдавна не е валидна, и ще откриеш много икономисти, които вярват, в несъстоятелността на тази теза. Смятам, че една уважаваща себе си централна банка не бива да защитава статукво като нашето, но ето, че тук можем да видим, колко е независима нашата централна банка и как умело, по централно банкерски, завоалирано, удря едно рамо на статуквото. Извинявай, това не го приемам. Не е приемливо.

  77. 77 Профил на razor
    razor
    Рейтинг: 1123 Неутрално

    Да, за да се отложи или въобще да не се приеме еврото - последната преграда пред излизането ни от орбитата на Москва, беше активиран агентът на Кремъл Румен Решетников и започнаха някакви протести от слабоумни продажници. Обаче не само ние, но и важните фактори между съюзниците ни знаят за планът на Фигурант и постепенно нещата ще си дойдат на мястото. А Фигурант ще бъде съден за национално предателство независимо от сегашната политическа действителност.
    —цитат от коментар 68 на gpb42643987


    Досега Русия срамежливо искаше да плащаме в евро (пример: 600 млн. евро неустойка за АЕЦ Белене). Като приемем официално еврото, няма да могат да ни налага такива дискриминационни клаузи. Ще се съгласят плащаме с национална валута.

  78. 78 Профил на Chubachubs
    Chubachubs
    Рейтинг: 703 Неутрално

    До коментар [#38] от "deutschwagen":

    Ами ти може да си мислиш, че е глупаво твърдението но не е ;-) , трябваше отдавна да сме в Еврозоната, няма реална причина да минаваме през ERM II, нашия курс е фиксиран от както съществува еврото и валутния борд си върши добре работата за това. Маастриските критерии за инфлация и дълг към БВП също ги изпълняваме отдавна.
    Влизането в ERM II е провал, защото трябваше да сме направо в Еврозоната. Сега дано да е станало по-ясно какво имам предвид.

  79. 79 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1782 Неутрално

    До коментар [#74] от "wanderer":

    Покупателната способност не се увеличава като наслението намалява. Покупателната способност се увеличава когато има ръст на заплатите в реално изражение. Намаляването на населението даже пречи на това защото причинява недостиг на работа тъка, един от основните проблеми от които се оплаква всеки вотри бизнес в България.

    Не знам октъде си намерил този 15% спад в броя на депозитите и с какво сравняваш.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  80. 80 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1782 Неутрално

    До коментар [#78] от "Chubachubs":

    Винаги се минава през ЕРМ2, няма директно влизане в Еврозоната. Иначе наистина трябваше отдавна да сме влезли в ЕРМ2 и може би съответно в Еврозоната

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  81. 81
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  82. 82 Профил на Морски
    Морски
    Рейтинг: 747 Весело

    До коментар [#4] от "selqnin": "Дали само на мен ми направи впечатление как така наречените протести напълно спонтанно започнаха напълно случайно точно в момента в който Отечеството бе прието в чакалнята на Евро зоната"

    Успокой се, не е само на тебе. И на други гербери са им раздали от същите флашки :))

    "Геният може да стигне до определени граници, но глупостта няма такъв недъг" - Алберт Айнщайн.
  83. 83 Профил на razor
    razor
    Рейтинг: 1123 Неутрално

    До коментар [#70] от "razor":Точно в неговата област няма какво да се рефомрира. Ами технически задачи, като 100% конвергенция със стандартите на органите на евозоната, като банковия надзор. Но няма как да очакваш съдебна и административна реформа от БНБ.
    —цитат от коментар 73 на deutschwagen


    Съгласен съм, но Радев (Митко) прави политическо изказване, тъй като говори за политическата стабилност и нестабилност. Пък може аз да не съм разбрал добре, а той да иска да каже - "веднага оставка, бързо честни избори и новото правителство да се захване здраво и стабилно за работа, че иначе... още 10 години ходене по мъките".

  84. 84 Профил на Морски
    Морски
    Рейтинг: 747 Весело

    Ми че той уважаемият Минисър прецедател отдавна е в Еврозоната. Що и ние да не влезем???

    "Геният може да стигне до определени граници, но глупостта няма такъв недъг" - Алберт Айнщайн.
  85. 85 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1782 Неутрално

    До коментар [#76] от "Eve Toleva":

    Има всякакви тези и всякакви критици. Централната банка е независима в своята дейност, което означава монетарна политика (в Бъглария нямаме), в България сентралната банка също е отговорна за банковия надзор и други ндазорни дейности, като разплащателни системи - в някои страни в ЕС има отделни органи.
    Това е юрисдикцията на БНБ. Не е работа на БНБ да защитава или бута статуквото и не прави нито едното, нито другото. Стабилността е абсолютно задължителна за дейностите под юрисдикцията на БНБ, никой не иска фалиращи банки и преструктуриране, харчене на резерви или теглене на заеми за изплащания по гарантирането на влоговете, т.н. Не е нито работа, нито в интерес на функциите на БНБ да подкрепя улични протеси и палаткови лагери, всъщност един нов Орешарски няма да е в интерес на никой.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  86. 86 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1782 Неутрално

    До коментар [#83] от "razor":

    Няма как да каже такова нещо, ще бъде политическо вмешателство от неполитическа институция. Такива неща се опитва да прави Гешев, макар в друга посока.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  87. 87
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  88. 88 Профил на razor
    razor
    Рейтинг: 1123 Неутрално

    До коментар [#83] от "razor":Няма как да каже такова нещо, ще бъде политическо вмешателство от неполитическа институция. Такива неща се опитва да прави Гешев, макар в друга посока.
    —цитат от коментар 86 на deutschwagen


    Това имах предвид. Той внушава едно от двете:

    1. Оставка, за да има (най-после) стабилност...

    2. Кабинетът трябва да довърши мандата, за да има стабилност...

    ...иначе поне 10 години ще търкаме фотьойлите в Еврочакалнята.

    Аз лично залагам на това, че внушава Вариант 2. Изключвам Вариант 3, в който си говори по принцип.

  89. 89
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  90. 90 Профил на regular_observer
    regular_observer
    Рейтинг: 865 Неутрално

    За хората е важно какво могат са купят с парите в джоба.
    Какви са парите: левове или евро или нещо друго, не е важно.

    Еврото няма да направи правителството почтено. Мутрата ще си пълни шкафчето с евро винаги. Шиши и той. Винкело, Шкембе войвода.....ще продължат да крадат.

    Ние трябва да си върнем почтеноста в управлението на страната. Еврото няма да го върне. Нито дядо Иван, нито чичо Сам.

  91. 91 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1782 Неутрално

    До коментар [#88] от "razor":

    Сам виждаш, че има различни варианти за стабилност. Няма внушения какъв вариант да се избере, просто изразява нуждата да се случи.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  92. 92
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  93. 93 Профил на GreenEyes
    GreenEyes
    Рейтинг: 2818 Неутрално

    Ето един независим източник за финансовата и икономическата ситуация в България.

    The economic context of Bulgaria
    Economic Indicators

    For the latest forecasts on the economic impacts caused by the coronavirus pandemic, please consult the OECD Economic Outlook Interim Report Coronavirus: the world economy at risk (March 2020) and the IMF's policy tracking platform Policy Responses to COVID-19 for the key economic responses from governments.

    Bulgaria entered the EU in 2007 and was consequently affected by the debt crisis in the region in 2010-2012. However, GDP growth has picked up since 2014 and stood at 3.4% in 2019, from 3.1% one year before (IMF estimates), fuelled by private consumption and investment in machinery, partly offset by a weaker external demand from Turkey and several large trading partners in the EU. According to the updated IMF forecasts from 14th April 2020, due to the outbreak of the COVID-19, GDP growth is expected to fall to -4% in 2020 and pick up to 6% in 2021, subject to the post-pandemic global economic recovery.

    The country’s public finances are relatively strong, with a debt-to-GDP ratio estimated at 19.2% in 2019 (and a downward trend which should reduce it to 16.9% by 2021). The general government budget in 2019 recorded a surplus of 1.1% of GDP and is expected to remain positive although public spending – pushed by a rise in public sector wages – is growing faster than revenues. Annual inflation remained stable in 2019 at 2.5%, though it was characterized by fluctuations during the year, and due to the outbreak of the COVID-19 and a further decline in oil prices is set to decrease to 1% and 1.9% in 2020 and 2021, respectively (April 2020 World Economic Outlook 2020).

    Unemployment rate was estimated at 4.2% in 2019, down from 5.2% the previous year (IMF). The wage growth witnessed in 2019 should continue this year, although at a slower pace. Poverty is estimated to have declined from 8.5% in 2015 to 7.1% in 2018 (World Bank). Nevertheless, income inequality in Bulgaria is the highest in the European Union. The IMF expects however the unemployment trend to be heavily affected by the negative economic impact of the COVID-19 pandemic, the rate being currently estimated to increase to 8% in 2020 and decrease to 4.5% in 2021."

    https://www.nordeatrade.com/se/explore-new-market/bulgaria/economical-context

    На комплексирания болшевик vesolr с безразличие
  94. 94 Профил на робин от Крузо
    робин от Крузо
    Рейтинг: 539 Весело

    До коментар [#19] от "Deaddark":

    Хммм... по принцип никога не правя реплика на коментар, давам само оценка, тъй като всеки един от нас има собствено мнение по дискутиран въпрос, както и правото да го изрази свободно.
    Има няколко кретерия за влизане в еврозоната, които засягат пряко отговора на въпроса ми и като пример: че инфалацията в страната не трябва да надвишава определен процент, както и държавния дифицит по отношение на брутния вътрешен продукт (БВП), останалите два-три имат финансово значение за стабилността на банките..... капиш?
    Относно обмяната на български пари в друга валута или обратно, ще има значение само за тези, които обменят стойности еднакви или в повече от парите в шкафчето на премиера ни и за фирмите, които работят с милиони.
    Аз питам, какво значение има еврото за нормалния или бедния българин, който едва връзва двата края? Познати семейства с години не са ходили в отпуск на море или планина в страната ни, та камо ли в чужбина. Лично аз години наред обменям около 1.200 – 1.400 Евро в лева (примерно е Централна кооперативна банка) и губя от банковия курс за дена страхотната сума от 12 до 14 лева!!! До сега тази разлика в курса не ме е затруднила финансово.
    Поздрави от непознат остров.

    robin ot Crusoe
  95. 95
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  96. 96 Профил на Iordanka Strauss
    Iordanka Strauss
    Рейтинг: 237 Неутрално

    До коментар [#3] от "Веселин Дечев":

    И аз първо това си помислих - 4е до 2024 г. ве4е няма да му стигнат 4екмеджетата.

  97. 97
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  98. 98 Профил на Котаракът в чизми
    Котаракът в чизми
    Рейтинг: 226 Неутрално

    Аре нема нужда! Лева си ни е добър.

    Законите са като наденичките. По-добре да не виждаш как се правят. /Ото фон Бисмарк/
  99. 99 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1782 Неутрално

    До коментар [#62] от "GreenEyes":

    Определено има опити да се яхнат протестите от много групи. Иначе има много неясни обстоятеслтва относни кои (мн. число) дърпат конците, както и каква е играта на Гешев и пРезидента. Но за посления все си мисля, че е обикновен опортюнист и се захваща за който може. Гешев по ми изглежда да е част от някакъв план.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  100. 100 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2492 Неутрално

    До коментар [#94] от "робин от Крузо":

    Казах ти - ще спестят едни 20-30 лева месечно. За бедните не да никак малко - това за някои е патронажа храна за седмица. Защото сега им ги врат от дебитните карти при получаване на пенсии, доходи; после при покупка на промоции. Де факто всеки от нас плаща за къстъм скин на еврото. Теб и мен ми бе да не ни бърка, но за бедните са си 30 кинта.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK