ПАРЛАМЕНТАРНИ ИЗБОРИ 2022

  • 25.3%
  • 20.2%
  • 13.8%
  • 10.2%
  • 9.3%
  • 7.4%
  • 4.6%
  • 3.8%
  • ГЕРБ:67
  • ПП:53
  • ДПС:36
  • ВЪЗР:27
  • БСП:25
  • ДБ:20
  • БВ:12
37.8%активност

Източник: Резултатите са от ЦИК при 100% обработени протоколи, мандатите са по изчисление на "Дневник", активността - на "Алфа Рисърч"

Комисията за конкуренция глоби "Кауфланд" за злоупотреба при договаряне

Комисията за конкуренция глоби "Кауфланд" за злоупотреба при договаряне

© Надежда Чипева, Капитал



Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) глоби с 343 417 лв. "Кауфланд" за злоупотреба с по-силна позиция при договаряне, съобщава "Капитал". Преписката е по искане на производителя на алкохол "Кети-94" ООД - Пловдив. Сумата е 7% от нетните приходи на търговската верига от продажбата на продуктите, предмет на нарушението, за 2019 г. Решението подлежи на обжалване.


Това е втора преписка на антимонополния орган по един и същ казус от един и същ молител, допълва изданието.Новото производство е заради влязло в сила решение от март 2019 г. на Върховния административен съд, с което той отменя решението на КЗК от 2016 г. и връща преписката на комисията, за да се произнесе в съответствие с указанията, дадени в мотивите.


От КЗК уточняват, че тези указания са свързани единствено с анализ на пазара на доставка на спиртни напитки в ниския ценови сегмент, разпространявани от конкурентните на "Кауфланд" търговски вериги, и на обичайната търговска практика в тях.




Пловдивската фирма произвежда спиртни напитки с марките "Кралска водка", "Кралски джин", "Моминска гроздова ракия", "Моминска черешова" и др. Тя се оплаква, че веригата налага необосновано тежки условия, заради които се стига до прекратяване на отношенията.


От "Кауфланд" казват пред комисията, че производителят разполага с достатъчно алтернативни търговски партньори и канали за разпространение на своята продукция


Антимонополната комисия установява, че фирмата е зависима в значителна степен от "Кауфланд", компанията прави по-голяма част от оборота си основно чрез магазините на "Кауфланд", но приходите не покриват разходите за производство и реализация и генерира загуба.

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK