Само 4 фирми искат да строят магистрала "Струма" над Кресненското дефиле

Само 4 фирми искат да строят магистрала "Струма" над Кресненското дефиле

© Георги Пауновски



Само четири са офертите в единия от двата търга за строителството на магистрала "Струма" през Кресненското дефиле, стана известно днес след отварянето на ценовите предложения на кандидатите, съобщи "Капитал".


Най-ниската цена за изграждането на 10.4 км, включително и обхода на Кресна, е на обединение между "Геострой" "Пътстрой-92", "Биас-М" и "Илия Бурда" - малко над 410 млн. лв. без ДДС при прогнозна стойност 430 млн. лв. без ДДС. Това обаче не им гарантира победа в обществената поръчка, тъй като прогнозната цена не е ограничителна, а и зависи какви са техническите оценки, които все още не са публични, отбелязва изданието.


Отстранени са "Трейс груп холд", "ПСТ Груп", "Автомагистрали Хемус", обединение на "Евро Алианс Тунели" подава оферта с "Иса 2000" и "Автомагистрали Черно море". Отпаднали са и участниците от чужбина - азербейджанската "Аккорд строително промишлена инвестиционна корпорация" и турските "Дженгиз" и "Колин".


Повече по темата - в "Капитал".

Ключови думи към статията:

Коментари (33)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 2883 Любопитно

    Малко ли са ?!!

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  2. 2 Профил на shisharko
    shisharko
    Рейтинг: 526 Неутрално

    Предполага се, че победителя вече се знае, другите 3 са за "цвят и меродия".

  3. 3 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4390 Неутрално

    Няма вече западноевропейски фирми кандидати да строят инфраструктура в България! Разбраха, че няма как да се преборят с фирмите на Шиши, които имат пълен съпорт от правителството на НЕкорумпираните от ГЕРБ!

  4. 4 Профил на proventuss
    proventuss
    Рейтинг: 1054 Неутрално

    Пак манипулации, 11 фирми искат да строят, 4 са допуснати. Докога с лъжите?

    Smooth criminal-a criminal who is sneaky and doesn't leave a trace of his presence at the scene.
  5. 5 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 1886 Неутрално

    Важното е да се строи качествено, а не да се пести от материали заради по–голяма печалба.

  6. 6 Профил на pafaka22
    pafaka22
    Рейтинг: 775 Неутрално

    "Отпаднали са и участниците от чужбина ..."

    Както обикновено.

  7. 7 Профил на АмброзСП
    АмброзСП
    Рейтинг: 1468 Неутрално

    Мераклии да участвт бол,но Алина посочи ГБС!Още преди 2 години.Имаше там едни скандалчета,ама ни гък,ни йок!

    Има три вида истина-моята,твоята и ИСТИНАТА
  8. 8 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 2771 Любопитно

    "Само 4 фирми искат да строят магистрала "Струма" над Кресненското дефиле"
    =============
    Според вас колко са достатъчни?

    Еретик
  9. 9 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 1652 Неутрално

    Само четири фирми знаят къде е ключа от шкафчето.

  10. 10 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4225 Весело

    Брейййй, "Трейс Груп" отстранени?! Не мога да повярвам! Това кога друг път се е случвало?!

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  11. 11 Профил на pafaka22
    pafaka22
    Рейтинг: 775 Неутрално

    "Само 4 фирми искат да строят магистрала "Струма" над Кресненското дефиле"============= Според вас колко са достатъчни?
    —цитат от коментар 8 на Костадин Иванов


    По принцип са достатъчни. Проблемът е, че едни и същи 4-5 фирми винаги участват. Една от тях печели и наема другите за подизпълнители. После си делкат парите, а държавата се грижи да не допуска други участници. Найс а ?

  12. 12 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4390 Любопитно

    До коментар [#10] от "hamiltonf":

    Какъв е проблемът с Трейс?

  13. 13 Профил на Червен дисибар
    Червен дисибар
    Рейтинг: 326 Неутрално

    Предполага се, че победителя вече се знае, другите 3 са за "цвят и меродия".
    —цитат от коментар 2 на shisharko


    Това са ви редовните плювни. Винаги сеете съмнение и разправяте че победителя е предрешен. Така разпрвяхте и за Балкански поток, че ще го спечелят руснаци, пък то го спечели фирма от Саудитска Арабия.

  14. 14 Профил на Червен дисибар
    Червен дисибар
    Рейтинг: 326 Неутрално

    [quote#11:"pafaka22"][/quote]

    Това пък е другата редовна плювня. Трейс и ГБС дето все разправяте че печелят, този път са отстранени. Ама вие не спирате да си поваряте лъжите.

  15. 15 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2403 Неутрално


    Една не маловажна причина Бойко Борисов и герберската шайка да бъдат разкарани е това най-после да имаме една изцяло завършена магистрала.

  16. 16 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 1931 Неутрално

    "Отпаднали са и участниците от чужбина ..."Както обикновено.
    —цитат от коментар 6 на pafaka22


    Сто на сто в изискванията е сложено нещо дребно, което да ти огреже, ха ха. Знаем ги тези номера ....

    На един търг за коли за парламента, едно от изискванията към кандидатстващите оферти беше диаметърът на капчката на резервоара да е с определен размер, това е супер важна подробност .... разбира се, накрая се оказа, че само един от кандидатите отговаря ....

  17. 17 Профил на virtual brain
    virtual brain
    Рейтинг: 1325 Неутрално

    Няма вече западноевропейски фирми кандидати да строят инфраструктура в България! Разбраха, че няма как да се преборят с фирмите на Шиши, които имат пълен съпорт от правителството на НЕкорумпираните от ГЕРБ!
    —цитат от коментар 3 на vassilun

    Българските етиките се сменяват като на менте-алкохола от началото на прехода. Кешира винаги Шиши. Затова и участници от чужбина няма.

    АФтентично десен екоталибан, гей, толераст, платен грантаджия и соросоид-жълтопаветник от кръга "агнешки главички".
  18. 18 Профил на pafaka22
    pafaka22
    Рейтинг: 775 Неутрално

    [quote#13:"Червен дисибар"][/quote]

    Вземи попрочети за тази "саудитска" фирма. Всъщност всичките дейности на терен се изпълняват от руски фирми. Тръбите бяха доставени даже преди да се проведе търга. Майтап.

  19. 19 Профил на Клюводървец
    Клюводървец
    Рейтинг: 1201 Весело

    Що,требва да са хиляда ли?И после да почне дългата сага с обжалвания,и ииииииииии.

    Ръй! Ръй!
  20. 20 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2608 Неутрално

    Бестникари се опитват да пробутат свой кандидат. И 111 място ни е много.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  21. 21 Профил на pafaka22
    pafaka22
    Рейтинг: 775 Неутрално

    [quote#11:"pafaka22"]
    —цитат от коментар 14 на Червен дисибар
    Това пък е другата редовна плювня. Трейс и ГБС дето все разправяте че печелят, този път са отстранени. Ама вие не спирате да си поваряте лъжите.[/quote]

    Не си бой, те ще спечелят другите "лотове".

  22. 22 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1475 Неутрално

    В България обществените поръчки за строежи са като сватба. Както знаем, на сватба роднините на булката дават една обувка на младоженеца и кума да я напълнят с пари. Подобно на тази практика, за да получиш подобна мащабна обществена поръчка, трябва да напълниш нощното шкафче на Бойчо, за да спи той спокойно вечер. Изборът на валута не е важен, може и благородни метали.

    От мен да знаете, строежът няма да започне скоро. След избора на изпълнител, ще има поредица от съдебни дела от отпадналите компании и консорциуми. Отнстранение също ще се съдят. Активните строежи ще започнат чак след няколко инстанции съдебни производства.

    "Виж, приятелю, на този свят има два типа хора - тези със заредените пистолети и тези, които копаят. Ти копаеш!"
  23. 23 Профил на virtual brain
    virtual brain
    Рейтинг: 1325 Неутрално

    Важното е да се строи качествено, а не да се пести от материали заради по–голяма печалба.
    —цитат от коментар 5 на stedim

    Ами, не. Важното е Шиши да кешира максимума. 70%. С другите 30% подизпълнителите каквото направят - това, и докъде стигнат - до там!

    пп: и ако може да не се разпадне всичко още на първия ден, за да може Байхуй да резне лентата пред мисирките и се шибне в гърдите, колко е построил‼

    АФтентично десен екоталибан, гей, толераст, платен грантаджия и соросоид-жълтопаветник от кръга "агнешки главички".
  24. 24 Профил на Суджук Герберите
    Суджук Герберите
    Рейтинг: 734 Неутрално

    Само Делян иска.

    ... с двеста...
  25. 25 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 576 Неутрално

    До коментар [#12] от "vassilun":

    Нагънатият участък магистрала Тракия при Чирпан

  26. 26 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2403 Неутрално

    До коментар [#18] от "pafaka22":

    [quote#13:"Червен дисибар"]
    —цитат от коментар 18 на pafaka22
    Вземи попрочети за тази "саудитска" фирма. Всъщност всичките дейности на терен се изпълняват от руски фирми. Тръбите бяха доставени даже преди да се проведе търга. Майтап.[/quote]

    Извинявайте, че ще Ви поправя. Далаверата с тръбите е друга.

    Поръчката за "Турски поток" през България беше възложена на саудитския консорциум "Аркад". Другият участник - с участие на руски фирми - обжалва. Работата вървеше към многогодишно закучване, а Борисов беше обещал на Путин.

    "Аркад" предлагаше тръбите да бъдат от гръцки производител. Руският консорциум искаше да използва тръбите за "Южен поток", които отлежаваха на пристанище Варна.

    Може само да се досещаме чия беше идеята "Аркад" и руският консорциум да постигнат споразумение - руснаците оттеглят обжалването, а "Аркад" изкупува от тях и използва тръбите складирани за "Южен поток".

    Етичната страна на подобна бизнес практика нас не ни интересува. Интересува ни финансовата. А тя е, че тръбите за "Южен поток" от пристанище Варна са продадени на "Аракад" по цените от 2014 г., но "Аркад" ги включва във своите фактури към "Булгартрансгаз" по цените от своята оферта и договора от 2019 г. Точната разлика естествено е "търговска тайна", но злите езици говорят за около 120 млн. лв. Същите споменават и че руснаците не са платили магазинажа в размер на около 40 млн. лв.

    Чекмеджета ли? Боже - бедна ви е фантазията за какъв хайдуклък става дума!

  27. 27 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4390 Неутрално

    До коментар [#25] от "taratanki":

    Зная! И не само това, а и пътят за Своге, където загинаха хора! Питах го hamiltonf, защото очаквах да спомене нещо за корупция, олигарси. А той е пръв адепт на Гешев и ОПГ ГЕРБ!

  28. 28 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3767 Неутрално

    Останаха само "правилните кандидати" на "точните хора"!На 99,99% съм сигурен , че в крайна сметка този проект ще бъде изпълнен ниско качествено ,но за сметка на това разходите ще бъдат допълнително "надути"!

  29. 29 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3767 Неутрално

    До коментар [#5] от "stedim":

    ++++++++++++++++++++++++++++
    Това у нас обаче е "научна фантастика"!"Обръчът от фирми" трябва да бъде редовно "захранван" с тлъсти поръчки!

  30. 30 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7484 Неутрално

    Да кажат направо, коя е Пеевската фирма.

  31. 31 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4390 Неутрално

    До коментар [#30] от "Роси":

    Ако пък спечелилата фирма не е на Пеевски, ще бъде задействан Пепи Еврото по схемата на Осемте джуджета!

  32. 32 Профил на zidar
    zidar
    Рейтинг: 527 Неутрално

    До коментар [#1] от "'ΕΡΕΒΟΣ":

    Ристьо иска 44, за да е прозрачен и транспарентен избора и след това да се одобри от всички еко и не еко неправилно и лично от него и генерал Гном, а Прокоп и Галя да подпечатат. Това е честен избор, така се прави!!

  33. 33 Профил на Бай Ганьо
    Бай Ганьо
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Важното е да я почнат и да стане, това е твърде натоварен път...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK