Националната реклама за туризма през зимата ще е фокусирана върху българите

Националната реклама за туризма през зимата ще е фокусирана върху българите

© Министерство на туризма



Промотирането на дестинация България ще се осъществява преди всичко онлайн, разчитайки на гъвкави и иновативни подходи, е обявила министърът на туризма на онлайн заседание на Консултативния съвет по туризъм, цитирана от пресцентъра на министерството. Тя е призовала участниците в заседанието да предложат свои идеи за по-бързо излизане от кризата. "Акцентът тази година е насочен към българските посетители, като се надяваме да запазят високия си интерес към зимните ваканции", посочва Николова.


Хотелите извън големите морски курорти това лято имаха сезон тъкмо заради българите, които почиваха в тях, при срив от над 70% на чуждите туристи заради кризата с коронавируса.


Усилията на Министерството на туризма в рекламата през настъпващия зимен сезон са насочени преобладаващо към вътрешния пазар и съседните страни, е обявила още Николова. За мото на кампанията е избрано "Зимните спортове укрепват Вашето здраве".




По оценки на ведомството от традиционните пазари на България за зимен туризъм най-неблагоприятни са очакванията за Русия, Израел и Великобритания. Разчита се и на туристи от съседните държави при благоприятна епидемична обстановка. Николова цитира икономисти, според които между 60% и 80% от очакваните чуждестранни туристи няма да посетят зимните курорти този сезон. Прогнозираните загуби в зимния туризъм се очертават около 250 млн. лв.


"Чужденците са повече от половината туристи в зимните ни курорти. Очакваният отлив е за наполовина по-малко приходи спрямо миналата година", обявила Николова.


Тя е обявила на участниците в заседанието, че оповестените от министерството преди време санитарни мерки в курортите, които били изработени на база опита и на други страни, трябва да гарантират, че България е безопасна дестинация за туризъм. Предупредила е, че вече тече контрол по прилагането на тези мерки.


Както и през лятото до браншовите организации е изпратила писмо да предложат хотели, които биха могли да поемат хора за карантина на разноски на държавата. През лятото имаше предложени хотели, но не се стигна до използването им, а живеещите наблизо възроптаха те да се използват за потенциално заразни хора.


"Контролът как се спазват изискванията вече започна и ще бъде безкомпромисен и само участието в него на всички заинтересовани ще даде добавена стойност на продукта", обявила Николова.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (21)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3077 Неутрално

    Аз изобщо не мога да проумея, как ще я карат на Банско без втори лифт?! :)))

    Бивш tww09306483.
  2. 2 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3570 Неутрално

    В неделя се прибрах от Пиринско, където вися винаги, когато мога.
    В Банско "рекламите" за кръчми на улицата граничат с агресия.

    Еретик
  3. 3 Профил на debruckere
    debruckere
    Рейтинг: 1173 Неутрално

    От 25 г. съм в туризма. Имам и фирма за събития от повече от 10 г. (Айде, настрана това, че съм завършил "Международен туризъм")

    Наслушах се и се нагледах на некомпетентност от министри и администрация, общи приказки, брутално, но напълно законно презастрояване на Черноморието и превръщането му в лоу-кост дестинация с отдавна надхвърлени норми за натовареност на ресурсите и лоша инфраструктура. Крещящ недостиг на качествен персонал и липсата на истински туристически продукт!

    Да! Казвам го съвсем сериозно-имаме хотелиерски, ресторантьорски, чалготекски, но не и туристически продкт! И съм сигурен, че 90 % от чорбаджиите не правят разлика

    Пари се изливат за "стратегии", "промоции", "реклама", но ефектът е просто едни грешно похарчени пари, но в правилните джобове.

    И всеки път , когато ножът е до кокала, българите трябва да спасяват сезона. А , ако не го направят, значи са "продажници".

  4. 4 Профил на ju.li
    ju.li
    Рейтинг: 1384 Весело

    Най-голяма реклама за цялата ни територия е състоянието на здравната "система".
    Сървайвър-натюр 😁😁😁

  5. 5 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1990 Неутрално

    Добро решение е да се стимулират българските туристи, но има още много какво да се направи по инфраструктурата и качеството на обслужването!!!

  6. 6 Профил на Jazzdevil
    Jazzdevil
    Рейтинг: 1271 Неутрално

    Точно рекламата ще е проблема на зимният туристически сезон...

  7. 7 Профил на shisharko
    shisharko
    Рейтинг: 433 Неутрално

    "Гъвкави и иновативни подходи" е ГЕРБ-аджийска фраза, която означава "ние ще крадем, но вие няма да ни хванете"

  8. 8 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3570 Неутрално

    До коментар [#3] от "debruckere":

    "Да! Казвам го съвсем сериозно-имаме хотелиерски, ресторантьорски, чалготекски, но не и туристически продкт! И съм сигурен, че 90 % от чорбаджиите не правят разлика"
    ===========
    Истинските туристи си осигуряваме подслон, после правим каквото ни скимне, основно ходене. Ако за тебе туристически продукт е организирано обикаляне с екскурзовод, ще го пропусна. Не съм завършил туризъм, практикувам го. Няма да споря за термина.

    Еретик
  9. 9 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3077 Неутрално

    До коментар [#3] от "debruckere":

    "... Да! Казвам го съвсем сериозно-имаме хотелиерски, ресторантьорски, чалготекски, но не и туристически продкт! И съм сигурен, че 90 % от чорбаджиите не правят разлика..."!

    И защо им е на чорбаджиите да правят разлика? Основната част от тях са милиционерски или мутренски тип. За тях туризмът си остава нещо като Балкантурист, само дето печалбата отива при тях. За тях туризмът се изчерпва с това самолетите да стоварват групи туристи от Съветския съюз и ГДР, а всичко останало се прави в движение, както може и доколкото стане. Следващия сезон ще има други балъци които ще им стоварят и така, докато свят светува.

    Бивш tww09306483.
  10. 10 Профил на debruckere
    debruckere
    Рейтинг: 1173 Неутрално

    До коментар [#8] от "Костадин Иванов":

    Личните възгледи за това какво е туристическо преживяване са право на всеки. Вие го разбирате по описания начин, но това не изчерпва понятието "туристически продукт". Всеки има рзлични потребности и разбирания. НИкой не Ви спира да си намирате подслони и да обикаляте с раница. аз също го правя и от години избягвам бетонната джунгла.

    Ако имахте поне малко понятие от материята (а не да говорите за личните си потребности и желания), може би щяхме да можем да коментираме понятия като "профил на различния тип турист" по показатели, които са утвърдени от далеч по-умни и ерудирани специалисти от мен от времето на Томас Кук (не фалиралия турператор със същото име :)) та до наши дни.

    Става дума не за сбор от разкличниуслуги на субиндустрии, а за система от хоризонтални и ветикални бизнес - връзки, работещи в синхрон. Впрочем вашето разбиране за турисъм подкрепя тоно тезата ми-имате подслон + екипировка+ храна + време и т.н., които се свързали на индивидуално ниво в система и спадате в една обща група т.нар "индивидуален туризъм". На ниво индустрия и "организиран туризъм" нещата са по-сложни, но както казахте сам, нямате нужните понятия. Няма как да се получи разговор :)

    И не-за мен туристически продукт не е "организирано обикаляне с екскурзовод". Впрочем това си е отделен подпродукт. Туроператорите разработват т.нар. "Хоилдей планер", където има различни обиколки, екскурзии , дегустации и се предлагат срещу допълнително заплащане на място или с предварителна продажба.

  11. 11 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2435 Неутрално

    И правилно! Вътрешният туризъм отложи фалитите по морските курорти, дано успее да отърве и зимните.

  12. 12 Профил на Тони КОСТОВ
    Тони КОСТОВ
    Рейтинг: 937 Неутрално

    Рекламата е : КОВИД19-ЧЕРВЕНА ЗОНА! - Заповядайте ! 😁

  13. 13 Профил на wpo34378687
    wpo34378687
    Рейтинг: 739 Неутрално

    До коментар [#1] от "Petleshev":

    Няма да карат.

  14. 14 Профил на wpo34378687
    wpo34378687
    Рейтинг: 739 Неутрално

    До коментар [#3] от "debruckere":

    Язък ти за образованието и опита в туризма след като се изразяваши оправдаваш с "чорбаджиите" . А драги,кажи плаща ли всеки субект /по закона за туризъм/ данъци,такси,глоби ,туристически данък към общините и т.н. Плащат. А какво правят община,областна управа,минтур и държава-нищо,само цоцат.Пример със Варна-къде са плажовете на града след като върху плажа е застроено,старите морски бани са кръчми... за какви чорбаджии говориш.Чорбаджията е един във Варна,и не еТИМ,аСИК!!!Тоест ТИКВУН.

  15. 15 Профил на wpo34378687
    wpo34378687
    Рейтинг: 739 Неутрално

    До коментар [#8] от "Костадин Иванов":

    Коце и аз съм пешеходец,практикувам всички немоторни занимания/някога бяха спортове/ и се старая да не преча дори на съседната стая. Но 85% от новите туристи са ОЛинкл. Тоест и ла..о да е ,аванта да е. Особено обичам събитийните фирми.Тия дето водят дечурлига на Кроултурове.Тоест да се натряскат до умирачка/не само с алкохол/. Вече под туризъм не се разбира почивка ,а пребиваване и самоунищожение ,но олинклузив. Дори смотляшките филмчета по родните ТВ са със същия манталитет...трагедия.

  16. 16 Профил на wpo34378687
    wpo34378687
    Рейтинг: 739 Неутрално

    За съжаление Минтура си кара по старому.Все пак добре е че е предприела някаква инициатива министър/ката/ но всуе.

  17. 17 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3184 Любопитно

    А ПСР тест за туристите ще има ли?
    Лятото нямаше, а чужденци така или иначе не отидоха. Обаче в Гърция искаха ПСР тест, и съм готов да сложа бас, че на Алпите всички ще искат. Не че това ще спаси сезона, но поне ще е първа проверка за отговорност към посетителите.

  18. 18 Профил на debruckere
    debruckere
    Рейтинг: 1173 Неутрално

    До коментар [#14] от "wpo34378687":

    Много хубаво,че отваряте темата за Варна! Аз съм от Варна и бизнесът ми е тук!
    Първо, моето образование си личи най-малкото по изказа и аргументите! Впрочем, Вашето-също!

    Второ: Чорбаджиите, за които говоря първо плащат колкото решат, а някои въобще не! Тоя поклон , дето ББ им направи само лиши хазната от едни пари и почти нищо не изсветли!

    Трето: Същите тия чорбаджии са 90 % с едно и също потекло и повечето са в комбина именно с общинските и държавни власти. Заради това има срастване на държавата с олигархията. Резултатите са видни дори и за такива като Вас-презастроено Черноморие и плажове.

    Четвърто: принципно не отговарям на такива като Вас, но, хайде, нали стана дума за Варна. Впрочем мат'рялът сам си избра и Портних и останалите и овчедушно се примирява с проблемите.

    Не е луд, който яде баницата! Впрочем, с такъв мат'рял трябва да си луд, за да не я изядеш ! :):)

  19. 19 Профил на debruckere
    debruckere
    Рейтинг: 1173 Неутрално

    До коментар [#8] от "Костадин Иванов":Коце и аз съм пешеходец,практикувам всички немоторни занимания/някога бяха спортове/ и се старая да не преча дори на съседната стая. Но 85% от новите туристи са ОЛинкл. Тоест и ла..о да е ,аванта да е. Особено обичам събитийните фирми.Тия дето водят дечурлига на Кроултурове.Тоест да се натряскат до умирачка/не само с алкохол/. Вече под туризъм не се разбира почивка ,а пребиваване и самоунищожение ,но олинклузив. Дори смотляшките филмчета по родните ТВ са със същия манталитет...трагедия.
    —цитат от коментар 15 на wpo34378687


    Ясно колко сте в час по темата, след като под "събитийни фирми" разбирате тия, дето мъкнат детската градина да пие до зарана фалшив алкохол при същите тия чорбаждии! :)
    Да сте чували за конгреси, конференции, научни форуми и т.н.??
    Най-малкото , ако цъкнете в нета и напишете "събитиен мениджмънт" че ви язлязат тъкмо фирми, които се занимават с такива събития, а не с пияснки турве :)

    Наистина, аман от "разбирачи" по всичко !

  20. 20 Профил на Milko Stoyanov
    Milko Stoyanov
    Рейтинг: 605 Неутрално

    До коментар [#3] от "debruckere":

    Колега, най-точно казаното - ГРЕШНИ ПАРИ ЗА РЕКЛАМА, НО В ПРАВИЛНИТЕ ДЖОБОВЕ! Аз пък от 20 години съм в рекламата, доста отбирам, но... никога не съам видял прозрачен конкурс на министерството за РЕКЛАМИРАНЕ НА РОДНИЯ "ТУРИСТИЧЕСКИ ПРОДУКТ". Никой дори не търси сметка на бившата Ангелкова за чудовищния разход от 1 милион за НОВОТО ЛОГО на "туристическа" България, което беше толкова тъпо, че дори НЕ СЕ ИЗПОЛЗВА. Но парите надлежно бяха усвоени. Лесно е да се провери от кого.

  21. 21 Профил на debruckere
    debruckere
    Рейтинг: 1173 Неутрално

    До коментар [#3] от "debruckere":Колега, най-точно казаното - ГРЕШНИ ПАРИ ЗА РЕКЛАМА, НО В ПРАВИЛНИТЕ ДЖОБОВЕ! Аз пък от 20 години съм в рекламата, доста отбирам, но... никога не съам видял прозрачен конкурс на министерството за РЕКЛАМИРАНЕ НА РОДНИЯ "ТУРИСТИЧЕСКИ ПРОДУКТ". Никой дори не търси сметка на бившата Ангелкова за чудовищния разход от 1 милион за НОВОТО ЛОГО на "туристическа" България, което беше толкова тъпо, че дори НЕ СЕ ИЗПОЛЗВА. Но парите надлежно бяха усвоени. Лесно е да се провери от кого.
    —цитат от коментар 20 на Milko Stoyanov


    Напълно съм съгласен с Вас!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK