Пътната агенция избра ГБС за строител на "Струма" през Кресненското дефиле

Пътната агенция избра ГБС за строител на "Струма" през Кресненското дефиле

© Георги Пауновски



Обединение, в което влиза "Главболгарстрой", е избрано за строител на 10 км от отсечката от автомагистрала "Струма" през Кресненското дефиле и обхода на Кресна, съобщи Агенция "Пътна инфраструктура". Победителят в конкурса печели с оферта от 475 млн. лв. без ДДС, а срокът за изпълнение е 1556 дни. Цялата близо 24-километрова нова отсечка от Кресна до Крупник е разделена на два лота, за да може на обекта да се работи едновременно, допълват от ведомството.


Строителните дейности и по двата лота обаче ще могат да започнат след изпълнение на ангажиментите, поети пред Европейската комисия.


Съгласно идейния проект, лявото платно на лота е участък с дължина 10.4 км. В него е включен и обходния път на Кресна, който е 5.5 км. При км 400 от обходния път на Кресна се предвижда изграждането на площадка за краткотраен отдих, с електричество, вода и канализация. Според идейния проект в участъка са предвидени 4 тунела със системи за пожароизвестяване, вентилация, електроснабдяване, осветление, управление на движението и т.н., както и 10 виадукта с приблизителна дължина около 3.6 км, 9 пресичания със селскостопански пътища.




Миналата седмица се разбра, че до март идната година ще се проведе мисия на Европейската комисия и Постоянния комитет към Бернската конвенция към Съвета на Европа, която ще провери проекта заради съмненията на институциите, че отговаря на европейските изисквания. ЕК обяви още през октомври 2019 г., че трасето през пролома не е приемливо и няма да бъде финансирано и очакваше преработка на проекта. Вместо да направи това обаче, българското правителство обяви, че ще изпълни същото трасе, но с националния бюджет.


"Капитал" припомня, че ГБС е една от най-големите строителни компании в страната и е чест победител в търговете за големи инфраструктурни обекти. Сред обектите й в момента са поръчката на "Булгартрансгаз" за втория етап от модернизацията на КС "Петрич", КС "Лозенец" и КС "Ихтиман" за над 90 млн. лв., лотът от магистрала "Струма" преди тунел "Железница" за 36 млн. лв., отсечка от магистрала "Европа" към сръбската граница за 117 млн. лв., връзката на Околовръстното шосе в София с Южната дъга за 143 млн. лв., пречиствателна станция в Пловдив за 70 млн. лв., пречиствателна станция и ВиК ремонти в Тутракан за 25 млн. лв., както и строежът на детската болница в София за 100 млн. лв.


Спечелилото обединение ДЗЗД "АМ СТРУМА - 3.2.2." включва "ГБС-Инфраструктурно строителство" АД, "ЕПОС-Емпреза Португеза де Обрас Субтеранеас" АД и "Главболгарстрой Интернешънъл" АД.

Ключови думи към статията:

Коментари (42)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на shisharko
    shisharko
    Рейтинг: 311 Неутрално

    Ами как няма да ги избере! Или тях, или Джи Пи, или Трейс, друг по линия на суджука няма! Мамини сладки убавци да ти цунеш, да им се ненарадваш!

  2. 2 Профил на SS
    SS
    Рейтинг: 3012 Весело

    Сега след новите избори Ристю и зелените кат докопат власта в едно с Корниту и отсечка няма да има - да може гущерите и змиите да пресичат спокойно ...

  3. 3
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  4. 4 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 2240 Неутрално

    Няма изненадани, пари има да се “усвояват”

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  5. 5 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 2210 Неутрално

    Айде стройте го това, че ми писна.

  6. 6 Профил на negodnik
    negodnik
    Рейтинг: 392 Неутрално

    Когато трябва да се усвояват едни пари, опазването на природата няма значение.
    Преди в сянка, а след акцията на Христо Иванов при сарая, вече във фокуса на общественото внимание, правителството продължава безпардонно със схемите. Наглостта и чувството за безнаказаност на тези социопати са безгранични.
    Не ги интересува нито природата, нито хората които обитават територията. Единствено спасяването на собствената кожа има значение.
    Както и съдържанието на шкафчето.

    Шепа глупаци и некадърници правят 6.7милн на маймуни.
    Но нека си траем и нека проявим така характерния мързел да не отидем да пуснем гласа си.

  7. 7 Профил на smotlixx
    smotlixx
    Рейтинг: 636 Неутрално

    Асфалта не се яде, аааауууу, ауууууу. Кой ще ни даде парииии?

  8. 8 Профил на murry
    murry
    Рейтинг: 1433 Неутрално

    Има си хас, до изборите трябва да се "усвоят", т.е. откраднат, още пари – колкото е възможно повече. Пък една част от тези пари ще отидат за "купуване" на избиратели, за да гласуват за ГЕРБ. На тези, които са забравили, или не знаят, ще припомня – основен акционер в ГБС е... Цветелина (Цветанка) Карагьзова Бориславова. Няма изненади...

  9. 9 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 809 Неутрално

    Това, че Главболгарстрой абсолютно незаконно е строило пристаните и част от сараите на Доган на Росенец, явно не смущава никого.

  10. 10 Профил на ial
    ial
    Рейтинг: 490 Неутрално

    4 години и кусур срок за строителство за отсечка, дълга 10 км???
    На бас, че някой ще отчете, че предсрочно са я направили героите строители.

  11. 11 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1195 Неутрално

    Довечера в новините очаквам да чуя на какви паяци и буболечки ще бъде накривен кефа.

  12. 12 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3139 Весело

    Скъпичко малко ми се вижда, но айде да я свършват тая Струма, че ще се пенсионирам, докато ида по магистрала до Гърция. А там, в най-тежките финансови времена за съседите, от 2008 до 2019 г. успяха да изградят около 80 км. магистрален път и магистрала. Сега, като мина Промахон, мога да стигна до средата на първия ръкав на Халкидики без да слизам от магистрала.
    31 години от промените минаха, едни 180 км. няма до Гърция да не можем да направим.

  13. 13 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 526 Неутрално

    Голямото крадене продължава

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  14. 14 Профил на misho73
    misho73
    Рейтинг: 1149 Неутрално

    На охулващите притеснените за околната среда бих казал че не въпроса в бръмбарите и гущрите, а в нас. Защото съспивайки средата, съспиваме нас си. Екосистемите са дяволски сложна работа и знаем твърде малко за това как един невзрачен ан птъв поглед вид променя нещата. Замислете се че именно така земята е станала годна за обитаване - чрез невзрачни същества. Всички варовик са скелети на древен живот, не особено вълбнуващ. Так че, една магистрале е добро, но нека оставим нещо и на ецата си, не само опърдян свят в койро ще плащат за вода и въздух, ако има откъде да го вземат.

    Какво могат Балканите заедно: https://youtu.be/8yuxnj1AWFk
  15. 15 Профил на malart
    malart
    Рейтинг: 753 Неутрално

    Пак добре, че не Джаро

    malart.blog.bg
  16. 16 Профил на majorman
    majorman
    Рейтинг: 980 Весело

    А защо не Агромах? Нали шефът на Агромах е близък до кмета на Симитли. Пък според същия Бойко е свирил на кмета...

    We are just a war away from Amerikhastan/ When God versus God;the undoing of man
  17. 17 Профил на tulup
    tulup
    Рейтинг: 1123 Неутрално

    Айде стройте го това, че ми писна.
    —цитат от коментар 5 на taratanki


    Това е целта, ако има забележки към проекта, почват да го мотаят, та на всички да им писне и да не питат какво се случва. Пример - магистрала Хемус - кой какво строи, кои фирми участват никой не знае, но понеже на всички им е писнало да чакат, са готови да си затворят очите за всякакви простотии за да стане

    Не ме търсете преди обяд
  18. 18 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 875 Неутрално

    За тези които вчера мърмореха зпо милиарда за 130км Р-ВТ.
    Този половин милиард за 10км от Струма как им се вужда?

  19. 19 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 875 Неутрално

    До коментар [#12] от "boevbisser":

    Какъв бизнес имаш на Халкидики и колко данъци плати от там за да строят магистрала и за това море?

  20. 20 Профил на koliok5
    koliok5
    Рейтинг: 403 Неутрално

    10 км за над 4 години... с дежурното удължаване - 5 години поне... 10 км... колкото и да е сложен участъка...

  21. 21 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 716 Неутрално

    До коментар [#8] от "murry":

    Така го казваш, че все едно след ибзори ще настъпи една сериозна промяна.
    Защо ли не го вярвам това.

  22. 22 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1373 Неутрално

    До коментар [#12] от "boevbisser":

    Не са 80, а 800...
    За този период построиха цялата Виа Егнатиа от турската граница, през Солун до Йонийско море (Игуменица).

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  23. 23 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3139 Неутрално

    До коментар [#22] от "Athanatos":

    Аз говоря само за 80 км. От промахон до касандриа.

  24. 24 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3139 Неутрално

    До коментар [#19] от "acarid":

    Имам къща, данъкът ми е много нисък, но до 2014 въобще нямах данък. А и грците в момента, в който станаха готови, сложиха такси - 2 евро тук, едно евро там, и си управляват сами процеса, а не дават 20 % на някакви австрийци. По груби сметки за 15 г. Ще избият парите, доколкото четох. Та така.

  25. 25 Профил на silverman
    silverman
    Рейтинг: 688 Неутрално

    На печелившите честито!

  26. 26 Профил на grem
    grem
    Рейтинг: 384 Неутрално

    1550 дни за изпълнение, над 4 години?
    Тези ще изгребат цялата планина, няма шега.

  27. 27 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 960 Неутрално

    Абе и аз ходя в Гърция понякога на море, ама 475 млн. за 10 км солено ми се вижда... и ще ги платят всички български граждани, не само тези, които ходим на море в Гърция.
    В същото време пари няма за линейки, за заплати на мед.сестри, за тоалетните в училищата в София наскоро правиха акции, та отпуснаха пари.
    А за Гърция път си има и сега, по-редно би било който иска без пари да си кара по него, а който бърза - нека плаща тол на частен път и да дадат концесия на който иска да строи за негова сметка, не на бюджета. В много държави е така.
    Защото сега всяка баба от пенсията си и тя ще плаща за 10 км магистрала до Гърция - пък никога няма да отиде.
    За основни пътни артерии това е ОК, по тях всички български граждани минават. Ама 500 млн. за 10 км. е глезотия, която и богатите държави едва ли си позволяват.

  28. 28 Профил на stargate
    stargate
    Рейтинг: 2328 Неутрално

    До коментар [#17] от "tulup":

    Цялата Хемус се строи от държавната Автомагистрали, ако не бъркам името, де.

  29. 29 Профил на гражданин
    гражданин
    Рейтинг: 517 Неутрално

    Някой изненадан? Идват избори и се започна с раздаването на пари...
    И като се замисля, че сваляхме Орешарски, защото бе поискал заем от 1 милиард!
    Никога вече ГЕРБ!

  30. 30 Профил на Лопе де Вега
    Лопе де Вега
    Рейтинг: 10 Весело

    Ми кого да избере? Раз-два и свършиха кандидатите, а българо-съветската дружба трябва да расте и крепне във вековете.

    без подпис!
  31. 31 Профил на tulup
    tulup
    Рейтинг: 1123 Неутрално

    До коментар [#27] от "Камен":

    Точно за "Струма" няма как да стане. След Сандански, преди Долна Диканя и най-вече в дефилето, няма стар път, има (ще има) само магистрала. Можеше и така да стане, но вече сме тръгнали по друг път (с тол такси) и смяната хич не е евтина и лесна

    Не ме търсете преди обяд
  32. 32 Профил на tulup
    tulup
    Рейтинг: 1123 Неутрално

    До коментар [#17] от "tulup":Цялата Хемус се строи от държавната Автомагистрали, ако не бъркам името, де.
    —цитат от коментар 28 на Stargate


    Ама разбира се, понеже компания, която до оня ден кърпеше дупки, изведнъж придоби капацитет за строежи за милиарди. Всичко е с подизпълнители, които са същите, които преди печелиха поръчките, но сега няма нужда да се хабят да кандидатстват.

    Не ме търсете преди обяд
  33. 33 Профил на Vladislav Sotirov
    Vladislav Sotirov
    Рейтинг: 45 Неутрално

    До коментар [#24] от "boevbisser":

    Питаха Ви какъв бизнес имате Вие на Халкидики, и следователно с колко той облагородява България, че да има смисъл цялата да Ви строи път до вилата на Халкидики. А иначе гърците парите ще си ги избият, знаем. В България има толкова хора без вкус, но с претенции и здрав гръб, че хич не се учудвам, че даже викате благодаря като ви таксуват за нещо.

  34. 34 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 1143 Неутрално

    "до март идната година ще се проведе мисия на Европейската комисия и Постоянния комитет към Бернската конвенция към Съвета на Европа, която ще провери проекта заради съмненията на институциите, че отговаря на европейските изисквания. ЕК обяви още през октомври 2019 г., че трасето през пролома не е приемливо и няма да бъде финансирано и очакваше преработка на проекта. Вместо да направи това обаче, българското правителство обяви, че ще изпълни същото трасе, но с националния бюджет."

    Ако гербериатът имаше малко акъл щеше да се запита защо е толкова важно този проект да се изгради в този му неадекватен вид, при който едното платно замества стария път и скоростта по него ще е ограничена до под 100 км/ч., а другото платно обикаля далеч на изток, но поне ще е магистрално? Що за "магистрала" ще е това недоразумение? И то финансирано изяло от държавния бюджет недоразумение?
    Не е ли много по-адекватно, а и по-евтино, да изпълним европейските изисквания, за да получим финансиране от тях? Или притесненията са, че европейските пари ще дойдат с повече контрол и може да се стигне до проверки от европейски институции (например прокуратура), докато финансираните от държавния бюджет проекти Главния каскет на Републиката само ги проверява за бандерол и за казани за ракия?

    До коментар [#16] от "majorman":

    Вече се казва "Грома холд". Освен това не може да е шефът на "Грома холд", щото и той млад си замина от "инфаркт".

    "Една от най-долните привички на дребните души е да приписват своите низости и на другите." Оноре дьо Балзак, "Дядо Горио"
  35. 35 Профил на everlast666
    everlast666
    Рейтинг: 1395 Неутрално

    Хайде, честито на данъкоплатеца!
    475 милиона, хубаво кръгло 580 милиона с ДДС, за ГБС-то от Държавния Бюджет.

    Уж щеше да се строи за да използваме едни пари от ЕС-то, нещо се забави, но няма нищо данъкоплатеца ще помогне на кръгове на герб, да не се сърдят батковците.

    От ВСЕКИ данъкоплатец по 200-300 лв само за това трасе, и още едно имаше от същата магистрала та 500 лв от всеки.

    Колко българи ще я ползват тази магистрала, че са се смъква такава сериозна сума от ВСЕКИ данъкоплатец.

  36. 36 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3139 Неутрално

    До коментар [#33] от "Vladislav Sotirov":

    Нямам бизнес.

  37. 37 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7623 Неутрално

    Строят, строят, всеки километър откриват, вчера в София шофьорите се пукнаха да ги псуват.

  38. 38 Профил на murry
    murry
    Рейтинг: 1433 Гневно

    До коментар [#14] от "misho73":

    Само че как авторът на идиотския коментар №11 да разбере това?

  39. 39 Профил на murry
    murry
    Рейтинг: 1433 Неутрално

    До коментар [#21] от "deymus":

    Все някога и от някъде трябва да се започне. Имам предвид – с промяната. Малко по малко...

  40. 40 Профил на murry
    murry
    Рейтинг: 1433 Неутрално

    До коментар [#28] от "Stargate":

    "Автомагистрали" са само за фасада – за пред наивниците. Те на практика са умрели. Нямат никакъв персонал, мисля, че осигуряваха 28 души. Дали са поръчката на подизпълнители – познайте кои са обичайните заподозрени. Фирма на Дебелия Пеевски, фирма на Валентин Златев и т.н. Това е начинът в България Борисов да заобиколи процедурата за търг.

  41. 41 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3139 Весело

    До коментар [#35] от "everlast666":

    Всъщност като изключа малкия си личен интерес, струма от промахон до видин е най- важната магистрала, а е далеч от завършване, уви. Тя свързва гърция с румъния и въобще с европа и от гледна точка насърчаване на инвестициите и съживяване на северозапада е ключова. Разбира се, първо стана готова тракия.... абе всичките да станат, нямам против.

  42. 42 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 1789 Неутрално

    До коментар [#11] от "442":Ще бъде накривен кефа на близките на хилядите загинали хора в автомобилни катастрофи. И на земеделците от които няма да могат да отидат до имотите си. Само твоят кеф да плюскаш и да се наливаш насред собствените си лайна няма да бъде накривен.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK