
© Георги Пауновски
Обединение, в което влиза "Главболгарстрой", е избрано за строител на 10 км от отсечката от автомагистрала "Струма" през Кресненското дефиле и обхода на Кресна, съобщи Агенция "Пътна инфраструктура". Победителят в конкурса печели с оферта от 475 млн. лв. без ДДС, а срокът за изпълнение е 1556 дни. Цялата близо 24-километрова нова отсечка от Кресна до Крупник е разделена на два лота, за да може на обекта да се работи едновременно, допълват от ведомството.
Строителните дейности и по двата лота обаче ще могат да започнат след изпълнение на ангажиментите, поети пред Европейската комисия.
Съгласно идейния проект, лявото платно на лота е участък с дължина 10.4 км. В него е включен и обходния път на Кресна, който е 5.5 км. При км 400 от обходния път на Кресна се предвижда изграждането на площадка за краткотраен отдих, с електричество, вода и канализация. Според идейния проект в участъка са предвидени 4 тунела със системи за пожароизвестяване, вентилация, електроснабдяване, осветление, управление на движението и т.н., както и 10 виадукта с приблизителна дължина около 3.6 км, 9 пресичания със селскостопански пътища.
Миналата седмица се разбра, че до март идната година ще се проведе мисия на Европейската комисия и Постоянния комитет към Бернската конвенция към Съвета на Европа, която ще провери проекта заради съмненията на институциите, че отговаря на европейските изисквания. ЕК обяви още през октомври 2019 г., че трасето през пролома не е приемливо и няма да бъде финансирано и очакваше преработка на проекта. Вместо да направи това обаче, българското правителство обяви, че ще изпълни същото трасе, но с националния бюджет.
"Капитал" припомня, че ГБС е една от най-големите строителни компании в страната и е чест победител в търговете за големи инфраструктурни обекти. Сред обектите й в момента са поръчката на "Булгартрансгаз" за втория етап от модернизацията на КС "Петрич", КС "Лозенец" и КС "Ихтиман" за над 90 млн. лв., лотът от магистрала "Струма" преди тунел "Железница" за 36 млн. лв., отсечка от магистрала "Европа" към сръбската граница за 117 млн. лв., връзката на Околовръстното шосе в София с Южната дъга за 143 млн. лв., пречиствателна станция в Пловдив за 70 млн. лв., пречиствателна станция и ВиК ремонти в Тутракан за 25 млн. лв., както и строежът на детската болница в София за 100 млн. лв.
Спечелилото обединение ДЗЗД "АМ СТРУМА - 3.2.2." включва "ГБС-Инфраструктурно строителство" АД, "ЕПОС-Емпреза Португеза де Обрас Субтеранеас" АД и "Главболгарстрой Интернешънъл" АД.
shisharko
Рейтинг: 421 НеутралноАми как няма да ги избере! Или тях, или Джи Пи, или Трейс, друг по линия на суджука няма! Мамини сладки убавци да ти цунеш, да им се ненарадваш!
SS
Рейтинг: 2820 ВеселоСега след новите избори Ристю и зелените кат докопат власта в едно с Корниту и отсечка няма да има - да може гущерите и змиите да пресичат спокойно ...
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
fpyyh
Рейтинг: 1600 НеутралноНяма изненадани, пари има да се “усвояват”
за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушитеtaratanki
Рейтинг: 1033 НеутралноАйде стройте го това, че ми писна.
Negodnik
Рейтинг: 33 НеутралноКогато трябва да се усвояват едни пари, опазването на природата няма значение.
Преди в сянка, а след акцията на Христо Иванов при сарая, вече във фокуса на общественото внимание, правителството продължава безпардонно със схемите. Наглостта и чувството за безнаказаност на тези социопати са безгранични.
Не ги интересува нито природата, нито хората които обитават територията. Единствено спасяването на собствената кожа има значение.
Както и съдържанието на шкафчето.
Шепа глупаци и некадърници правят 6.7милн на маймуни.
Но нека си траем и нека проявим така характерния мързел да не отидем да пуснем гласа си.
smotlixx
Рейтинг: 559 НеутралноАсфалта не се яде, аааауууу, ауууууу. Кой ще ни даде парииии?
murry
Рейтинг: 1209 НеутралноИма си хас, до изборите трябва да се "усвоят", т.е. откраднат, още пари – колкото е възможно повече. Пък една част от тези пари ще отидат за "купуване" на избиратели, за да гласуват за ГЕРБ. На тези, които са забравили, или не знаят, ще припомня – основен акционер в ГБС е... Цветелина (Цветанка) Карагьзова Бориславова. Няма изненади...
Smoke
Рейтинг: 675 НеутралноТова, че Главболгарстрой абсолютно незаконно е строило пристаните и част от сараите на Доган на Росенец, явно не смущава никого.
ial
Рейтинг: 471 Неутрално4 години и кусур срок за строителство за отсечка, дълга 10 км???
На бас, че някой ще отчете, че предсрочно са я направили героите строители.
442
Рейтинг: 1223 НеутралноДовечера в новините очаквам да чуя на какви паяци и буболечки ще бъде накривен кефа.
boevbisser
Рейтинг: 2850 ВеселоСкъпичко малко ми се вижда, но айде да я свършват тая Струма, че ще се пенсионирам, докато ида по магистрала до Гърция. А там, в най-тежките финансови времена за съседите, от 2008 до 2019 г. успяха да изградят около 80 км. магистрален път и магистрала. Сега, като мина Промахон, мога да стигна до средата на първия ръкав на Халкидики без да слизам от магистрала.
31 години от промените минаха, едни 180 км. няма до Гърция да не можем да направим.
neut
Рейтинг: 2728 НеутралноГолямото крадене продължава
In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the restmisho73
Рейтинг: 1119 НеутралноНа охулващите притеснените за околната среда бих казал че не въпроса в бръмбарите и гущрите, а в нас. Защото съспивайки средата, съспиваме нас си. Екосистемите са дяволски сложна работа и знаем твърде малко за това как един невзрачен ан птъв поглед вид променя нещата. Замислете се че именно така земята е станала годна за обитаване - чрез невзрачни същества. Всички варовик са скелети на древен живот, не особено вълбнуващ. Так че, една магистрале е добро, но нека оставим нещо и на ецата си, не само опърдян свят в койро ще плащат за вода и въздух, ако има откъде да го вземат.
Какво могат Балканите заедно: https://youtu.be/8yuxnj1AWFkmalart
Рейтинг: 727 НеутралноПак добре, че не Джаро
malart.blog.bgmajorman
Рейтинг: 655 ВеселоА защо не Агромах? Нали шефът на Агромах е близък до кмета на Симитли. Пък според същия Бойко е свирил на кмета...
We are just a war away from Amerikhastan/ When God versus God;the undoing of mantulup
Рейтинг: 1155 НеутралноТова е целта, ако има забележки към проекта, почват да го мотаят, та на всички да им писне и да не питат какво се случва. Пример - магистрала Хемус - кой какво строи, кои фирми участват никой не знае, но понеже на всички им е писнало да чакат, са готови да си затворят очите за всякакви простотии за да стане Не ме търсете преди обяд
acarid
Рейтинг: 536 НеутралноЗа тези които вчера мърмореха зпо милиарда за 130км Р-ВТ.
Този половин милиард за 10км от Струма как им се вужда?
acarid
Рейтинг: 536 НеутралноДо коментар [#12] от "boevbisser":
Какъв бизнес имаш на Халкидики и колко данъци плати от там за да строят магистрала и за това море?
koliok5
Рейтинг: 314 Неутрално10 км за над 4 години... с дежурното удължаване - 5 години поне... 10 км... колкото и да е сложен участъка...
deymus
Рейтинг: 743 НеутралноДо коментар [#8] от "murry":
Така го казваш, че все едно след ибзори ще настъпи една сериозна промяна.
Защо ли не го вярвам това.
Athanatos
Рейтинг: 1263 НеутралноДо коментар [#12] от "boevbisser":
Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .Не са 80, а 800...
За този период построиха цялата Виа Егнатиа от турската граница, през Солун до Йонийско море (Игуменица).
boevbisser
Рейтинг: 2850 НеутралноДо коментар [#22] от "Athanatos":
Аз говоря само за 80 км. От промахон до касандриа.
boevbisser
Рейтинг: 2850 НеутралноДо коментар [#19] от "acarid":
Имам къща, данъкът ми е много нисък, но до 2014 въобще нямах данък. А и грците в момента, в който станаха готови, сложиха такси - 2 евро тук, едно евро там, и си управляват сами процеса, а не дават 20 % на някакви австрийци. По груби сметки за 15 г. Ще избият парите, доколкото четох. Та така.
silverman
Рейтинг: 709 НеутралноНа печелившите честито!
grem
Рейтинг: 390 Неутрално1550 дни за изпълнение, над 4 години?
Тези ще изгребат цялата планина, няма шега.
Камен
Рейтинг: 1078 НеутралноАбе и аз ходя в Гърция понякога на море, ама 475 млн. за 10 км солено ми се вижда... и ще ги платят всички български граждани, не само тези, които ходим на море в Гърция.
В същото време пари няма за линейки, за заплати на мед.сестри, за тоалетните в училищата в София наскоро правиха акции, та отпуснаха пари.
А за Гърция път си има и сега, по-редно би било който иска без пари да си кара по него, а който бърза - нека плаща тол на частен път и да дадат концесия на който иска да строи за негова сметка, не на бюджета. В много държави е така.
Защото сега всяка баба от пенсията си и тя ще плаща за 10 км магистрала до Гърция - пък никога няма да отиде.
За основни пътни артерии това е ОК, по тях всички български граждани минават. Ама 500 млн. за 10 км. е глезотия, която и богатите държави едва ли си позволяват.
Stargate
Рейтинг: 1805 НеутралноДо коментар [#17] от "tulup":
Цялата Хемус се строи от държавната Автомагистрали, ако не бъркам името, де.
гражданин
Рейтинг: 503 НеутралноНякой изненадан? Идват избори и се започна с раздаването на пари...
И като се замисля, че сваляхме Орешарски, защото бе поискал заем от 1 милиард!
Никога вече ГЕРБ!
Лопе де Вега
Рейтинг: 410 ВеселоМи кого да избере? Раз-два и свършиха кандидатите, а българо-съветската дружба трябва да расте и крепне във вековете.
без подпис!tulup
Рейтинг: 1155 НеутралноДо коментар [#27] от "Камен":
Не ме търсете преди обядТочно за "Струма" няма как да стане. След Сандански, преди Долна Диканя и най-вече в дефилето, няма стар път, има (ще има) само магистрала. Можеше и така да стане, но вече сме тръгнали по друг път (с тол такси) и смяната хич не е евтина и лесна
tulup
Рейтинг: 1155 НеутралноАма разбира се, понеже компания, която до оня ден кърпеше дупки, изведнъж придоби капацитет за строежи за милиарди. Всичко е с подизпълнители, които са същите, които преди печелиха поръчките, но сега няма нужда да се хабят да кандидатстват. Не ме търсете преди обяд
Vladislav Sotirov
Рейтинг: 83 НеутралноДо коментар [#24] от "boevbisser":
Питаха Ви какъв бизнес имате Вие на Халкидики, и следователно с колко той облагородява България, че да има смисъл цялата да Ви строи път до вилата на Халкидики. А иначе гърците парите ще си ги избият, знаем. В България има толкова хора без вкус, но с претенции и здрав гръб, че хич не се учудвам, че даже викате благодаря като ви таксуват за нещо.
Darulio
Рейтинг: 929 Неутрално"до март идната година ще се проведе мисия на Европейската комисия и Постоянния комитет към Бернската конвенция към Съвета на Европа, която ще провери проекта заради съмненията на институциите, че отговаря на европейските изисквания. ЕК обяви още през октомври 2019 г., че трасето през пролома не е приемливо и няма да бъде финансирано и очакваше преработка на проекта. Вместо да направи това обаче, българското правителство обяви, че ще изпълни същото трасе, но с националния бюджет."
Perhaps you and I have lived with this miracle too long to be properly appreciative. Freedom is a fragile thing and is never more than one generation away from extinction. It is not ours by inheritance; it must be fought for and defended constantly by each generation, for it comes only once to a people. Those who have known freedom and then lost it have never known it again. #ОСТАВКААко гербериатът имаше малко акъл щеше да се запита защо е толкова важно този проект да се изгради в този му неадекватен вид, при който едното платно замества стария път и скоростта по него ще е ограничена до под 100 км/ч., а другото платно обикаля далеч на изток, но поне ще е магистрално? Що за "магистрала" ще е това недоразумение? И то финансирано изяло от държавния бюджет недоразумение?
Не е ли много по-адекватно, а и по-евтино, да изпълним европейските изисквания, за да получим финансиране от тях? Или притесненията са, че европейските пари ще дойдат с повече контрол и може да се стигне до проверки от европейски институции (например прокуратура), докато финансираните от държавния бюджет проекти Главния каскет на Републиката само ги проверява за бандерол и за казани за ракия?
До коментар [#16] от "majorman":
Вече се казва "Грома холд". Освен това не може да е шефът на "Грома холд", щото и той млад си замина от "инфаркт".
everlast666
Рейтинг: 1090 НеутралноХайде, честито на данъкоплатеца!
475 милиона, хубаво кръгло 580 милиона с ДДС, за ГБС-то от Държавния Бюджет.
Уж щеше да се строи за да използваме едни пари от ЕС-то, нещо се забави, но няма нищо данъкоплатеца ще помогне на кръгове на герб, да не се сърдят батковците.
От ВСЕКИ данъкоплатец по 200-300 лв само за това трасе, и още едно имаше от същата магистрала та 500 лв от всеки.
Колко българи ще я ползват тази магистрала, че са се смъква такава сериозна сума от ВСЕКИ данъкоплатец.
boevbisser
Рейтинг: 2850 НеутралноДо коментар [#33] от "Vladislav Sotirov":
Нямам бизнес.
Роси
Рейтинг: 7654 НеутралноСтроят, строят, всеки километър откриват, вчера в София шофьорите се пукнаха да ги псуват.
murry
Рейтинг: 1209 ГневноДо коментар [#14] от "misho73":
Само че как авторът на идиотския коментар №11 да разбере това?
murry
Рейтинг: 1209 НеутралноДо коментар [#21] от "deymus":
Все някога и от някъде трябва да се започне. Имам предвид – с промяната. Малко по малко...
murry
Рейтинг: 1209 НеутралноДо коментар [#28] от "Stargate":
"Автомагистрали" са само за фасада – за пред наивниците. Те на практика са умрели. Нямат никакъв персонал, мисля, че осигуряваха 28 души. Дали са поръчката на подизпълнители – познайте кои са обичайните заподозрени. Фирма на Дебелия Пеевски, фирма на Валентин Златев и т.н. Това е начинът в България Борисов да заобиколи процедурата за търг.
boevbisser
Рейтинг: 2850 ВеселоДо коментар [#35] от "everlast666":
Всъщност като изключа малкия си личен интерес, струма от промахон до видин е най- важната магистрала, а е далеч от завършване, уви. Тя свързва гърция с румъния и въобще с европа и от гледна точка насърчаване на инвестициите и съживяване на северозапада е ключова. Разбира се, първо стана готова тракия.... абе всичките да станат, нямам против.
Gopeто
Рейтинг: 2145 НеутралноДо коментар [#11] от "442":Ще бъде накривен кефа на близките на хилядите загинали хора в автомобилни катастрофи. И на земеделците от които няма да могат да отидат до имотите си. Само твоят кеф да плюскаш и да се наливаш насред собствените си лайна няма да бъде накривен.
"За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров