Затворените молове забавиха доставките на "Спиди"

Затворените молове забавиха доставките на "Спиди"

© Надежда Чипева, Капитал



Очаквано затворените молове пренасочиха голяма част от покупките онлайн и съответно доставката им с куриер. През последните седмици много потребители се оплакват в социалните мрежи за големи забавяния като чест споменават и най-големия доставчик "Спиди" (Speedy).


"Не можем да говорим за забавяне по принцип, но е факт, че в седмицата на Черния петък и през последните дни имаме значително увеличение на доставките до адрес, особено в някои жилищни квартали в център и западна София", обясняват от компанията пред "Капитал".


Допълват, че на практика, ако се поръча доставка до офис на компанията там забавяне няма, но много хора посочват доставка до адрес.




Така забавянето до адрес от 1-2 дни достига до седмица след като пратките са нараснали с над 200%. Обявяват, че ръстът на пратките през ноември в брой е средно над 50% спрямо 2019, а ръстът на доставките до адрес в големите градове е повече от двоен.


Обясняват, че увеличеният обем отнема повече време за обработка


Мажоритарен собственик на българската куриерска фирма с малко над 65% в момента е "Спиди груп", което се контролира от Валери Мектупчиян. През лятото на тази година френската група GeoPost започна подготовка за придобиването на мажоритарен дял в куриерската компания. Или още 45% от акциите, с което делът й ще достигне 70%, припомня "Капитал".


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (44)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на kasko
    kasko
    Рейтинг: 794 Неутрално

    Повечето хора с които се налага да работя , стане ли дума за куриер предпочитат Еконт.

    Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.
  2. 2 Профил на spalding
    spalding
    Рейтинг: 325 Неутрално
  3. 3 Профил на Imaginary Friend
    Imaginary Friend
    Рейтинг: 758 Неутрално

    А Еконт да не ми да нямат забавяне? В момента търговията върви по интернет - никой няма да си увеличи в пъти броя куриери (и автомобили) заради това, че магазините ту се отварят, ту се затварят. Аз съм доволен, че като ми потрябва нещо, имам от къде да го взема или кой да ми го донесе. Без значение от фирмата.

    Не цъкам плюсове и минуси.
  4. 4 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 704 Неутрално

    Има нещо такова. Една моя поръчка се забави над две седмици.

  5. 5 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 1267 Неутрално

    Не знам хората какво очакват? Едва ли Спиди ще назначи ново хора и ще купи (наеме) още техника. Работата остава на тези, които са си там. Българските работодатели не са гъвкави (работил съм в някои складове).
    От колеги работещи в Спиди не съм чувал добри неща за фирмата, но това е нормално, защото щом си напуснал, значи е имало за какво.

    ДБ=БКП
  6. 6 Профил на petiopit
    petiopit
    Рейтинг: 501 Неутрално

    Струпването на много хора в големите молове е проблем, а в малките офисчета на куриерските фирми не е проблем. Нали е ясно, че като не могат да отидат в магазина, ще се бутат при куриера да си получат онлайн покупката.
    Само дето експертите в нашия велик щаб не са се сетили. Те си мислят, че като затворят нещо и работата се оправя.
    Сега гледам щели да затварят вериги магазини. Пак не им идва на акъла, че като затворят някакви магазини, същия брой хора ще се набута в по-малко на брой магазини.
    Докторска им работа.

  7. 7 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 886 Весело

    Това не е само при”Спиди”! В цял свят има забавяне на пратките! Всичко пазарува онлайн! Отгоре на всичко са и празници! Fed Ex,UPS,DHL.....навсякъде е мазало,но пък онлайн търговците правят пачки!

  8. 8 Профил на bretschneider
    bretschneider
    Рейтинг: 863 Неутрално

    Затвориха моловете, и затова съвсем очаквано хората се трупат на опашки пред офисите на спиди.

  9. 9 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 704 Неутрално

    До коментар [#7] от "angeles":

    Ти нали се занимаваше с превози. Вярно ли е, че Павел Вълнев бил един от големите превозвачи в Сащ?

  10. 10 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 1267 Неутрално

    Ако някой направи филм и заснеме реалните условия при които се работи в България и то в големи складове на големи фирми... Хората по Света няма да повярват.
    Гледал съм в нета видео от складове по Света... Това там ред, дисциплина, чистота, липса на прах, липса на счупени палета разхвърляни навсякъде, липса на крещене, липса на викове, липса на обиди... То там въобще не се говори. Да не говорим за техниката. Тук се стига до бой, кой въобще да може да се дореди до някаква техника. А техниката е...
    За чалъмите между "колегите" да не говорим. Кой когото прецака. Българинът за 100 лв. е готов на всичко... Мизерията е пълна.
    Има и свестни, но обикновено във фирма от 500 души ако намериш поне един свестен трябва да се радваш...

    ДБ=БКП
  11. 11 Профил на Грую
    Грую
    Рейтинг: 358 Неутрално

    Дрън-дрън оправдания. Не е проблема в забавянето от 10 дена. Проблема е, че всеки ден от тия 10 дена получаваш смс, че ще дойдат...а те не идват.

  12. 12 Профил на gogo63
    gogo63
    Рейтинг: 842 Неутрално

    И откога "Спиди" е "най-големият доставчик"?!

  13. 13 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 429 Неутрално

    Спиди ги забравям завинаги. Десет дена не могат да доставят документна оратка между два града в България. И не е проблемът, че е до адрес. И до техен офис нямаше да стигне. Складът им в Божурище е като бойно поле - пълен хаос и никакъв ред при обработката на пратките - което хванат първо.

  14. 14 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 1267 Неутрално

    До коментар [#12] от "gogo63":

    Кой е? Те три фирми в България се водят големи. Спиди, Еконт и третата няма да я казвам, за да не ѝ правя реклама и да не я използват хората, че там е не ужас, ами просто няма дума в българският език, която да опише положението.

    ДБ=БКП
  15. 15 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1003 Неутрално

    хахаха, какъв е тоя смешен ПР материал?

    лошата организация на Спиди, скапаната им система, нискокачествения съпорт и ниската мотивация на служителите им забави пратките, а не кишата и Гришата!

    Еконт си работят перфектно, а Спиди трябва да се прекръстят на Слоули!

  16. 16 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 1267 Неутрално

    До коментар [#13] от "truly":

    Има и по-зле от тях.

    ДБ=БКП
  17. 17 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1003 Неутрално

    2 пратки стоят вече 20 дена в складовете им и няма сила на света да размърда това блато от слабомотивирани персони!

  18. 18 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 1503 Неутрално

    Аз пък от 24 ноември очаквам една пратка от Еконт.
    В интерес на истината при проследяване на пратката установявам, че оттогава тя се мотае в чешкия доставчик и няма движение вече 23 дни.

  19. 19 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7708 Неутрално

    Спиди са едни от печелившите от вируса.

  20. 20 Профил на tulup
    tulup
    Рейтинг: 1110 Неутрално

    До коментар [#3] от "Imaginary Friend":

    Еконт успяват да доставят до адрес на другия ден без проблем. В Спиди има забавяне от седмици и накрая ги изсипват в някой офис по техен избор и се образува едночасова опашка. Подобен проблем имаха и миналата година - уж идвал куриер (но нито на звънец, нито на телефон ме уведоми, че е идвал) и трябваше с часове да се чака на телефона им за да се свържеш. Просто винаги са работели на ръба на възможностите си и сегашния наплив съвсем ги уби.

    Не ме търсете преди обяд
  21. 21 Профил на dobrev1
    dobrev1
    Рейтинг: 242 Неутрално

    Когато има забавяне, съответно има неустойка.
    В случая е цената на услугата.
    Колко от клиентите си я поискаха?
    Това щеше да мотивира доставчика към по голяма гъвкавост.

  22. 22 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 429 Неутрално

    До коментар [#21] от "dobrev1":

    Не само неустойка. Обмислям да ги съдя за пропуснати ползи.

  23. 23 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1594 Неутрално

    Аз пък нямам оплаквания. Миналия петък следобяд ми пуснаха поръчка от Габрово, в събота на обяд беше в София. Вярно, не беше в офиса на Спиди, който бях посочила и който е на 5 мин. от нас, а в този на 10 мин., защото в най-близкия имало претоварване, но аз бях предварително предупредена и нямаше драма.

    Some say the end is near, Some say we'll see Armageddon soon, I certainly hope we will, I sure could use a vacation from this bullshit three-ring circus sideshow.
  24. 24 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2692 Неутрално

    Таксите на Еконт са повече от двойни на Спиди-то, те и затуй нямат претоварване и забавяне. :)

  25. 25 Профил на zero_day
    zero_day
    Рейтинг: 518 Неутрално
  26. 26 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2291 Неутрално

    До коментар [#24] от "realguru":

    Чак двойни не са ми определено е по-скъпо в Еконт, примерно с 30%. Но пък Спиди имат повече автомати и един на много удобно за мен място което ги прави предпочитан вариант за доставка за мен лично.

  27. 27 Профил на vesela
    vesela
    Рейтинг: 286 Неутрално

    "спиди" не просто бавят пратките, те просто отказват да ги доставят до адрес, а ги пренасочват към техни офиси 'до поискване'. Но не пропускат да си вземат таксата за доставка. НЕ на спиди.

    vesela
  28. 28 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1159 Весело

    Аз получих СМС да си получа пратката в офис, но тъй като не ми е нищо спешно, реших, че не си струва да ходя в офиса и да си губя време и да рискувам здравето си покрай короната и студа.

  29. 29 Профил на buljubei
    buljubei
    Рейтинг: 499 Неутрално

    НИКОГА ВЕЧЕ ПОРЪЧКИ ПО СПИДИ.
    Почти месец чакаме поръчка от Технополис.
    2 пъти по час висене на опашка пред офиса, където уж е пренасочена пратката.
    И к.р тате. Няма и няма.
    Служителите явно са съвсем избушили и вече им е все тая.
    Така се издъниха от СПИДИ, че повече НИКОГА с тях.

  30. 30 Профил на Ослик, суслик, паукан
    Ослик, суслик, паукан
    Рейтинг: 508 Неутрално

    Спиди от известно време насам правят доста некадърни изпълнения.

    За една читава компания увеличаването на поръчките води да растеж, при тях явно води до провал.

    I had a dream, Joe
  31. 31 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 1988 Неутрално

    Десет пратки, всичките пренасочени по “технически” причини към различни офиси. Разбирай взехме парите, но не наехме хора, които да ги доставят. Пред офисите - по един час опашки на студа, кой с маска, кой - без. Вътре служителката каза, че над 1000 човека само в единия офис са били прекарани по този начин, платили за доставка до вкъщи, а принудени да чакат.

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  32. 32 Профил на Martin Georgiev
    Martin Georgiev
    Рейтинг: 24 Неутрално

    Спиди са най-нискочачественият куриер с който съм работил, дори да не са претоварени пак не си вършат работата, лелките в офисите са кисели, системата им хич не е гъвкава, постоянно бъркат адреси, кол центърът е пълна трагедия! Надявам се пазарът да ги заличи в най-скоро време, не ни заслужават като клиенти!

  33. 33 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1855 Любопитно

    До коментар [#6] от "petiopit":

    ВЕрно ли?. Що не пробваш да се набуташ с още петима човека в офис на Еконт/Спиди? Ма не ми съчинявай какво щяло да бъде, ми отиди да пробваш. И като те изритат от офисите, ела да пишеш как "същия брой хора, ще се набутат в малките офиси". Стоят си отвън хората, има място бол, а в офисите се влиза както го пише на входната врата: С маскака и по един/двама (според размера на офиса и броя служителите). Ама стоят на улицата на открито, а не в коридора на МОЛ-а, което си е огромна разлика.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  34. 34 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1855 Любопитно

    Спиди са най-нискочачественият куриер с който съм работил, дори да не са претоварени пак не си вършат работата, лелките в офисите са кисели, системата им хич не е гъвкава, постоянно бъркат адреси, кол центърът е пълна трагедия! Надявам се пазарът да ги заличи в най-скоро време, не ни заслужават като клиенти!
    —цитат от коментар 32 на Martin Georgiev


    Абе така е, ама не винаги са били така. Някак си на моменти им идва музата. Преди време работех с тях и бяха адекватни, пък после взеха да се дънят, след време пак ги пробвах и се бяха оправили, и после пак издънки... Може би рибата се вмирисва, като И и сменят главата в главния офис... Знам ли, ма им давам шанс от време на време да ги пробвам. Еконта сякаш по-добре държат нивото, ма "да ги насере кокошка, да не им е уроки"... щото си трябва конкуренция.
    Абе що никой не коментира "български пощи"? Шегувам се...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  35. 35 Профил на aresega
    aresega
    Рейтинг: 244 Неутрално

    Защо да поръчвам до офис след като разликата в цената за доставка е 20-30 стотинки? А когато доставката е безплатнс? Да хода дя мръзна полвин час пред някой "офис" 2×2 метра? В момента имам поръчка отложена от Спиди с 9 дена! За това време ще получа доставка през Немския Амазон.

  36. 36 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1855 Весело

    Таксите на Еконт са повече от двойни на Спиди-то, те и затуй нямат претоварване и забавяне. :)
    —цитат от коментар 24 на realguru


    "повече от двойни... е пресилено, а и безплатен обяд няма. В смисъл, имат основание да искат повече. Ти питай, конкурентите що не са на ниво с доставките, та клиентите плащат на тези повече за една и съща доставки. Конкуренция, майка, конкуренция, ама не само в цените, а първо в услугата, пък като се изчерпа, чак тогава пипаш цената...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  37. 37 Профил на г-н Саранди Говедаров
    г-н Саранди Говедаров
    Рейтинг: 500 Неутрално

    Защо да поръчвам до офис след като разликата в цената за доставка е 20-30 стотинки?

    До коментар [#35] от "aresega":

    Разликата е 1.50.

    Чрез глобализация и интеграция, към циганизация и всеобща кретенизация !!!
  38. 38 Профил на geordgeo
    geordgeo
    Рейтинг: 1280 Разстроено

    Поръчка от 25.11 по Спиди до адрес си я взех вчера от техен офис на 3 км от вкъщи, по технически причини... А иначе имам смс, че съм си я получил на 04.12..., бах тия измамници, никога вече!

  39. 39 Профил на bfz40385564
    bfz40385564
    Рейтинг: 36 Неутрално

    На 23 Ноември закупих стока от Софийска фирма, която трябваше да пристигне (в София) след 2-3 дни. От Спиди ми изпратиха съобщение, че ще я получа на 26 Ноември. Организирах да има представител през целия ден у дома (не можах да ида със сина ми на мед. преглед, защото трябваше да ги чакам). Естествено нищо не дойде. На 28 отидох до техен офис да проверя какво става и от там ми казаха, че пратката е в централният им офис но не е предадена на куриер. Писах писма, опитах да се свържа с тях по телефона - без успех.
    10 дена по-късно им писах, че се отказвам от доставката.
    На 10 Декември, без никакво предизвестие ми се обади куриер, за да каже че е на адреса.
    Благодарих му и му казах, че поръчката е отказана.
    По същото време (25-28 Ноември), с Еконт получих пратка от провинцията и аз изпратих друга обратно в рамките на 24 часа, включително доставка на адрес. Така че да не ми говорят за натоварване на системата заради Черен Петък и други подобни простотии. Като не смогват - да отказват поръчки. Така те ще си спазят сроковете, а при необходимост търговците ще информират клиентите си, че се очаква закъснение на доставките и хората ще могат да си направят сметката при покупките.

  40. 40
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  41. 41
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  42. 42 Профил на Rococo
    Rococo
    Рейтинг: 18 Неутрално

    Пандемия има от 9 месеца, "локдауни"2 броя, във Великобритания и Франция Амазон увеличха депата си с няколко броя, а физичските доставчици (коли, диспечери, куриери) със стотици, тъй като бяха наясно колко и как ще нарастне онлайн търговията. Националните пощи работят по график, нискобюджетните доставчици продължават както преди да предоставят нискокачествена услуга със забавени и/или повредени пратки...Просто Спийди като такъв е работил винаги на 99% от капацитета си, тъй като българският пазар за логистични услуги е прекалено малък- а оттам и нетната печалба на дружеството; а след нарастването на онлайн сделките те просто няма как да бъдат акуратни- те нямат политика за подобрение на услугата пропорционално на търсенето- навсякъде в Европа има такива доставчици на логистични услуги- Hermes, PArcel и т.н. Това за Спийди не е новина, а нормално стечение.

  43. 43 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1834 Неутрално

    И аз съм един от недоволните клиенти на Спиди. Преди месец поръчах 7 артикула от един сайт в обща поръчка. За да ми ги донесат по-бързо. Обаче въпросният сайт разделил артикулите на 7 различни доставки... И 8 дни след поръчката Спиди взимат в един ден 7-те артикула на границата. Отне им 4 дни, за да ги доставят до София. После още 4 дни, за да изпратят първите 4 артикула. Останалите 3 ми ги пращаха на парче. Всички са поръчани за един същи адрес. На 3 пъти ми даваха ден и час са доставка и не идваха въобще. И така около 15 дни след пристигането на стоките на българска територия, след много нерви и много чакане, получих поръчката си. Ако добавим към този период и онези 8 дни за пращане на артикулите до куриера, стават повее от 3 седмици.

    Докато чаках поръчката си, се шегувах с един приятел, че от САЩ да бях поръчал с корабен превоз на поръчката, по-бързо щеше да пристигне.

    СССР - родина на всички безотечественици! При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното! Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две! Всички комунисти - под земята! 25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР! Който не познава Сибир, той не познава СССР! Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт! До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!
  44. 44 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1003 Неутрално

    Слоули заслужават уволнение - не може да са толкова зле, със скапана поддръжка, смотан софтуер и нископлатени служители, а да се бият в гърдите.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK