Енергийният регулатор започва проверка в "Топлофикация София"

Енергийният регулатор започва проверка в "Топлофикация София"

© Анелия Николова



След публикации в медиите за завишени сметки за парно в София за ноември, Комисията за енергийно регулиране (КЕВР) започва проверка. Със заповед от днес на председателя работна група на енергийния регулатор започва извънредна проверка за ценообразуването на сметките на дружеството за указания период.


В случай че в хода на предстоящата извънредна проверка бъдат констатирани нарушения от страна на топлофикационното дружество, комисията ще предприеме предвидените в закона административно-наказателни мерки, се казва в съобщение. След приключване на извънредната проверка на "Топлофикация София" ЕАД комисията ще обяви публично резултатите от нея.


През седмицата столичната топлофикация обяви, че анализите за ноември сочат с около 29% повишение на консумацията на топлинна енергия в сравнение с този от предходната годината. Основен фактор за отчетената разлика са значително по-ниските температури за периода през тази година. По данни на НИМХ , отчетената средно месечната температура за ноември 2019 г. е била 9,7 градуса, докато същия месец през 2020 г. средната температура е била 5,3 градуса или с 4,4 градуса по-студено, обясниха от дружеството.
Тази година парното е пуснато 5 дни по-рано в сравнение с 2019 г., когато отоплителния сезон започна на 5 ноември, обявиха още от дружеството. "Повишената консумация на топлинна енергия през 2020 г. се дължи освен на по-студеното време и на преминаването на учениците към електронен тип обучение, което се случи на 29-ти октомври за гимназиалните класове, а по-късно и за останалите ученици", съобщават от "Топлофикация".




В условията на пандемия топлофикационните дружества следва да търсят допълнителни възможности и да предприемат мерки за широко информиране на своите клиенти във връзка с традиционно по-високото потребление на топлинна енергия през есенно-зимния сезон, както и за съществуващите възможности за облекчаване заплащането на ползваната от тях топлинна енергия. Това пък пише Иванов в писмо до топлофикационните дружества.


"Възникналите необичайни затруднения и проблеми, както за дружествата, така и за клиентите, изискват бързи, адекватни и гъвкави мерки, с които да се подобри комуникацията с потребителите", посочва той.


През отоплителния период на 2020-2021 г. всяко топлофикационно дружество трябва да информира по подходящ начин клиентите си (на електронната си страница, чрез информационни съобщения до медиите и по други начини и информационни канали) за размера на произведената и подадена към клиентите топлинна енергия, като предоставя кратък и ясен анализ за повишено или намалено потребление, в сравнение със същия месец на предходния отчетен период.


Такъв подход ще даде възможност на голямата част от потребителите, които са избрали месечните им начисления за топлинна енергия, да се изготвят на база прогнозни данни, да контролират по-лесно потреблението си и да планират своите разходи, пише председателят на КЕВР в писмото до топлофикационните дружества.


Дружествата да провеждат активна и постоянна информационна кампания за възможностите за оптимизиране на индивидуалното потребление на топлинна енергия, в т.ч. за ползата от предприемането на мерки за енергийна ефективност от страна на клиентите, както и за начините за разумно ползване на топлинна енергия, допълва още Иван Иванов.


Освен това топлофикационните дружества трябва да прилагат активен и гъвкав подход при работа с клиенти, които са изпаднали в затруднено финансово състояние. Това би могло да включва по-широкото им информиране за съществуващите възможности за разсрочване на задълженията, заплащане на равни месечни вноски и други подходящи добри практики.


Комисията смята, че в сегашната ситуация, поставяща пред сериозни затруднения голяма част от домакинствата, ползващи топлинна енергия, подобни мерки биха имали практическа полза както за дружествата, така и за техните клиенти. "По този начин допълнително ще се подобри работата с клиентите и ще се повиши доверието между доставчиците на услуги и потребителите", изтъква председателят на регулатора доц. Иван Иванов, цитиран от пресцентъра на КЕВР.

Ключови думи към статията:

Коментари (27)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5124 Неутрално

    Редовно не получаваме фактурите в срок. Сега чувам, че пак са надули сметките за Ноември.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5124 Неутрално

    Резултатът и от тази проверка е ясен предварително -НИКАКЪВ!!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  3. 3 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5124 Неутрално

    И на тази комисия, която поголовно вдига цените по време на световна пандемия нямам никаква вяра.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  4. 4 Профил на Santos
    Santos
    Рейтинг: 1327 Любопитно

    До коментар [#3] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Кмете, имаш ли някаква идея от коя политическа сила дойде шефът на тази комисия - Иван Иванов?

  5. 5 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3063 Неутрално

    Топлофокация София е краймо време да фалира . Там е черна дупка.

  6. 6 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5124 Неутрално

    До коментар [#4] от "Santos":

    Имам идея чие назначение. А ти имаш ли?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  7. 7 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5124 Неутрално

    До коментар [#5] от "hodounski":

    Знаеш ли що търтей е на хранилка там?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  8. 8 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4511 Весело

    Тема за парното и разбира се Кмета е вече "напред" с 5 поста от първите 7 😂

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  9. 9 Профил на koko65bg
    koko65bg
    Рейтинг: 790 Неутрално

    Енергийният регулатор започва проверка в "Топлофикация София"

    След дългогодишна работа енергийният регулатор ще установи, че ,,Топлофикация София" се намира на адрес...................

  10. 10 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7868 Неутрално

    Колко пъти я спасяват Топлофикация?

  11. 11 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 1798 Неутрално

    Редовно не получаваме фактурите в срок. Сега чувам, че пак са надули сметките за Ноември.
    —цитат от коментар 1 на КМЕТ В СЯНКА


    В електронен вариант няма закъснение на фактурите.

  12. 12 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1184 Неутрално

    Какви проверки?! Само замазват по този начин, цената на газа и грандиозното намаление от 42.5% киото талпата обяви. Що не питате потребителите на природен каз какво плащат спрямо миналата година?

  13. 13 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5124 Неутрално

    До коментар [#11] от "nema_labavo":

    Ползвай си го.Мен не ме устройва.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  14. 14 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 1798 Неутрално

    До коментар [#13] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Ти си знаеш.

  15. 15 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2892 Неутрално

    До коментар [#11] от "nema_labavo":

    В електронен вариант няма закъснение на фактурите.
    —цитат от коментар 11 на nema_labavo


    Какво наричате закъснение? При мен сметките се качват в e-pay към 15-то число, а фактурите се появяват в e-invoice чак към 25-26-27-мо число. За ноември е същото - получих сметката в профила си в e-pay, платих я, но фактурата още не е получена.

    Това не е съвсем нормално - ЧЕЗ и "Софийска вода" изпращат фактурите си едновременно с качването на сметките в e-pay, а Виваком - на другия ден.

    А наскоро имах и куриозен случай - появи се някаква сума, в разписката на e-pay имаше номерата на три фактури, платих я и по мейла поисках да качат фактурите в e-invoice да видя за какво иде реч. Нито направиха нещо, нито ми отговориха. След третото напомняне ми отоговриха, като казаха, че това не са фактури, а дебитни известия и - от тях да мине - ми ги изпратиха като прикачени файлове.

    Представяте ли си? Фактурите се изпращат по електронен път, а дебитните известия - не, кредитните - навярно също. Сякаш дебитните и кредитните известия не са счетоводни документи, както и фактурите!

  16. 16 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5124 Неутрално

    До коментар [#15] от "Един препатил":

    А защо фактурите им не са подписани съгласно изискванията на ЗС?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  17. 17 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 1798 Неутрално

    До коментар [#15] от "Един препатил":

    Битовите сметки ги плащам през електронното си банкиране. Излизат веднага. Пример - дата на издаване на фактура за телефона е 23-то число. На 23-то число имам известие в банкирането колко ми е сметката. Имам и електронна фактура на имейл.

  18. 18 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2892 Неутрално

    До коментар [#10] от "Роси":

    Колко пъти я спасяват Топлофикация?
    —цитат от коментар 10 на Роси


    Като човек средно окат забелязах как ще върви спасяването още в изравнителните сметки.

    Досега прогнозното потребление за отопление се определяше като процент от общото. А прогнозните разходи за подгряване на вода - в кубически метри на месец.

    От тази година топлинният счетоводител - сигурно не по свое усмотрение - е въвел прогнозното отопление да се определя в твърда цифра кВтч на ден, а подгряването на топла вода - в твърдо число кВтч на месец.

    И какво става? "Топлофикация" начислява разходите независимо от показанията на общия топломер. При което сборът от прогнозните потребления в една сграда могат да надминават с много показанията на общия топломер.

    Да, но някой ще каже: "Може да надминават, може и да се окажат по-малко". Помислено е и за това - не може. Във фактурите има един "коефициент за коригиране на потреблението и климатичните условия". За месец януари при мен той е 0,92. За октомври (2 дни) е 1. Не съм получил фактурата за ноември, но сумата, която получих в e-pay е с 10% по-висока от тази, изчислена по прогнозното потребелние на база кВтч на ден. Явно така ще бъде и занапред - коефициентът ще бъда такъв, че "Топлофикация" винаги да събира много над потреблението. А месец март по традиция ще се окаже най-студеният в годината.

    Проверката естествено няма да установи нищо нередно - всичко си е по закон.

  19. 19 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5124 Неутрално

    До коментар [#18] от "Един препатил":

    Ние пък можем да ги БОЙКОтираме като им отложим плащанията за неопределено време.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  20. 20 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2892 Неутрално

    До коментар [#17] от "nema_labavo":

    Приятелю, понякога ме наляга отчаяние. Наистина ли пишете каквото сте си наумили без да четете? Не става дума за датата на получаване на известие за сумата и датата на издаване на фактурата. Да, в електорнното банкиране на Вашата банка и в моя профил в e-pay всички суми за битови сметки се появяват почти едновременно с издаването на фактурата. Но самата фактура - нали знаете какво е това - се появява в мейла ми или в съответния домейн по различно време - на ЧЕЗ и "Софийска вода" - същия ден, на Виваком - на следващия, а на "Топлофикация" - чак след десетина и повече дни.

    Пак повтарям - не става дума за сумата с посочване на номера и датата на фактурата. А за самата фактура - онзи счетоводен документ, в който съгласно Закона за счетоводството в съответните реквизите е описано кой, какво, защо и колко трябва да плати , без ДДС, колко ДДС, колко общо, в какъв срок.

  21. 21 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 1798 Неутрално

    До коментар [#20] от "Един препатил":

    Отчайвайте се колкото можете и искате. Но, не знам какво не Ви стана ясно. Като получа известието за нова сметка в банкирането си, мога и да си отворя имейла, щото там съм получил фактурата. Онзи документ - онзи счетоводен документ, в който съгласно Закона за счетоводството в съответните реквизите е описано кой, какво, защо и колко трябва да плати , без ДДС, колко ДДС, колко общо, в какъв срок.
    Ако сметката ме устройва, не отварям фактурата (документа със съответните реквизити), а просто плащам.
    За инфо - създаване на профил в съответните компании за комунални услуги ,също помагат.

  22. 22 Профил на Nelumbo
    Nelumbo
    Рейтинг: 752 Неутрално

    М, да, в сравнение с миналия ноември - 230 лв., сега Топлофикация иска 258 лв.

    А цената на МВтч миналата година е била 89.43 лв., а сега е 82.09 лв.

    Не'ам нерви, както се казва!

    И какви са тези тъпи обяснения кога били включили парното?

  23. 23 Профил на Reggie
    Reggie
    Рейтинг: 583 Неутрално

    Какви проверки?! Само замазват по този начин, цената на газа и грандиозното намаление от 42.5% киото талпата обяви. Що не питате потребителите на природен каз какво плащат спрямо миналата година?
    —цитат от коментар 12 на telqk


    Не ме разбирайте погрешно, но ще драсна две неща
    1. Прави са от Топлото, че е сега е било по-студено. 4 и кусур градуса си е доста разлика. И не, че много вярвам на НИХМИ - аз си имам база данни с мои термометри. 10 и малко срещу 6 и малко за ноември при мен.
    2. За сметката на газ - около 20% повече м3 съм изхарчил за леко по-малко пари от миналият ноемри

    СКъпо е при Топлофикацията, защото цената е кофти, много ни крадят от там. Може ли 1м3 вода да е 10лв...например

  24. 24 Профил на Nelumbo
    Nelumbo
    Рейтинг: 752 Весело

    До коментар [#18] от "Един препатил":

    Според моите фактури винаги март и април са най-студените месеци. И така всяка година!

  25. 25 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2892 Неутрално

    До коментар [#21] от "nema_labavo":

    Не искам да спорим напразно - всичко е така, както го казвате, но не и за "Топлофикация"- София. Това се опитвам да Ви обясня - че тяхната работа е най-мърлява. Качват си фактурите в e-invoice - за което получавам известие в мейла си - 10-12 дни след като сумата се е появила в профила ми в e-pay, който е равнозначен на Вашето електронно банкиране.

    Като казахте регистрация на профил в сайтовете на компаниите за комунални услуги - и тук при "Топлофикация" е нещо съвсем различно. Просто в техния сайт не можете да имате профил. В ЧЕЗ, в "Софийска вода", във Виваком, в "Техем" - направил съм си навсякъде. В сайта на "Топлофикация" единственото което можете е да си проверите текущата сметка - по номер на инсталация, без потребителско име и парола.

    Нали говорим за "Топлофикация" - София и Вие също сте ѝ абонат - да не би оттук нещо да не се разбираме? Може би с това трябваше да започнем. Ако има нещо - нема нищо.

  26. 26 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2892 Неутрално

    До коментар [#22] от "Nelumbo":
    До коментар [#24] от "Nelumbo":

    Според мен тази гимнастика индивидуалното прогнозно потребление да се определя не като процент от текущото общо, а като твърди стойности в кВтч на ден за отоплението и на месец за подгряване на топлата вода плюс напълно мистериозния коефициент за корекция на потреблението и климатичните условия е измислена именно с цел "Топлофикация" да компенсира намаляването цената на парното. Ама не само компенсират, а направо са се увлекли. Та догодина да знаете, че март и април ще са много, ама много студени.

  27. 27
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK