След пауза от 34 години БДЖ получи нови локомотиви

След пауза от 34 години БДЖ получи нови локомотиви

© Министерство на транспорта



БДЖ получи първите два нови локомотива "Сименс Смартрон", съобщиха от министерството на транспорта. До средата на 2021 г. в системата на железницата влизат 15 нови локомотива. Те ще обслужват основните и най-натоварени направления на страната.


Това са първите нови локомотиви, закупени от 1986 г. насам. "В бюджета за следващата година е заложено увеличение с 200 млн. лева за капиталови трансфери и субсидии, от които близо 115 млн. лева са за подвижен състав", коментира министърът на транспорта Росен Желязков.


Днес бяха представени и два нови високотехнологични влекача, собственост на НКЖИ, с които ще се осигури по-бърза и ефективна поддръжка на железния път в страната.

След пауза от 34 години БДЖ получи нови локомотиви

© Министерство на транспорта

Коментари (127)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1205 Весело

    Два локомотива и два репатрака...

  2. 2 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4107 Неутрално

    Дано вдигнат скоростта.

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  3. 3 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 4794 Неутрално

    Два нови локомотива... За къде по напред като старите са почти всички за скрап.

  4. 4 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 4794 Неутрално

    Два нови локомотива... За къде по напред като старите са почти всички за скрап.

  5. 5 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 4794 Неутрално

    Извинявам се, "грешката" не е в мен.

  6. 6 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 2115 Неутрално

    Най-после някаква новина - нови локомотиви. Засега 2. Ако Борисов получи още един мандат ще закупим още 2.

  7. 7 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 2115 Неутрално

    Дано вдигнат скоростта.
    —цитат от коментар 2 на hamiltonf


    И сегашните локомотиви имат необходимата мощност. Определено проблемът е в жп линиите.

  8. 8
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  9. 9 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2144 Неутрално

    Безумна ориенталска шарения.

  10. 10 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3586 Весело

    До коментар [#6] от "historama":

    Най-после някаква новина - нови локомотиви. Засега 2.
    ========
    Сюрприииз..... :).....
    Зад тая новина се крие една друга......
    Ама няма да я кажа......за да не разваля сюрприза.....

    Bukalemun
  11. 11 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1611 Неутрално

    Алилуя!!!
    Много отдавна беше време да се разберем, че ж.п. транспорта има бъдеще и трябва да се работи по обновяване на инфраструктурата му!!!

  12. 12 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 895 Неутрално

    А кога ще получи ново ръководство и нов министър на транспорта?

  13. 13 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 1137 Неутрално

    До коментар [#8] от "Червен дисибар":

    Лошото е, че "плюенето" е с основание .... да напомням ли 700 млн. спестени такси на Божков, над 4 млрд. окрадени от КТБ и т.н. ?! ..... и никога за нищо няма виновни.

    А БДЖ, специално, отдавна е опоскано и докарано до практически фалит.

  14. 14 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 768 Неутрално

    До коментар [#7] от "historama":

    Така е! Не строим качествено

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  15. 15 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 2115 Неутрално

    До коментар [#7] от "historama":

    За бързите влакове във Франция най-важното било подменянето на линиите - елиминиране на завоите (доколкото е възможно), по-солидни релси монтирани на гумени тампони за убиване на вибрациите. Ако успеят да повишат скоростта на композициите до 130-150 км- какво по-хубаво от това! но ще се увеличат и цените - неминуемо е.

  16. 16 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 895 Неутрално

    До коментар [#10] от "eti mehter":

    На твоите разкази едва ли има нормален човек, който да повярва. Както някой спомена под друга тема, не е страшно възрастен да вярва в Дядо Коледа, но е страшно ако вярва на Борисов, бих добавил и Ердо. А зомбираните им последователи са дори по-неблагонадежден източник на информация.

  17. 17 Профил на hill875
    hill875
    Рейтинг: 744 Разстроено

    Направо ми се реве, като знам, какво ще му се случи минавайки през някой катун.

  18. 18 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4324 Неутрално

    Една добра новина. Какви са платежните условия?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  19. 19 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4324 Неутрално

    Една добра новина. Какви са платежните условия?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  20. 20 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 1766 Неутрално

    Алилуя!!!Много отдавна беше време да се разберем, че ж.п. транспорта има бъдеще и трябва да се работи по обновяване на инфраструктурата му!!!
    —цитат от коментар 11 на selqnin


    Фен съм на железниците но мисля че в България нямат бъдеще.
    Малка територия винаги автомобилът и автобусът ше са конкуренция.
    Дори например да стига до Бургас за три часа цената на билета няма да е двайсе лева.
    А дори и тази ниска цена при трима човека прави колата по конкурентна.
    Ако не се качът принудително тировете на влак никога железницата не може да ги конкурира.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  21. 21 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3167 Весело

    "След пауза от 34 години БДЖ получи нови локомотиви"
    ============
    Това означава поне две неща:
    1. В 1986 е имало нови локомотиви.
    2. Сименсите, които докараха по едно време, са били стари.

    Еретик
  22. 22 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 2115 Неутрално

    До коментар [#7] от "historama":Така е! Не строим качествено
    —цитат от коментар 14 на neut


    Не съм специалист, но мисля, че употребяваните релси са къси, и е необходимо да се подменят масово с по-дълги, безнаставни, и по-тежки (за по-голямо натоварване), за да издържат без риск скорост от 100-110 км/ч. Говори се, че контактната мрежа е предвидена за скорост на локомотивите до 160 км/ч, т.е. там няма да има големи рискове за скорост 120-130 км/ч.

  23. 23 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 1137 Неутрално

    До коментар [#21] от "Костадин Иванов":

    Сименс-ите не са локомотиви, те са цяла влакова композиция, както бяха "електричките" едно време. Иначе се взеха чисто нови.

  24. 24 Профил на tedif
    tedif
    Рейтинг: 586 Весело

    Не сме учудени,че всички са специалисти и познавачи,както и че са НЕЧЕТЯЩИ - *пауза от 34 години*!
    Мда,не знаехме,че ГЕРБ са управлявали цели 34 години и чак сега са закупили нови локомотиви.Срамота,ГЕРБ,срамота!

  25. 25 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 1766 Неутрално

    До коментар [#21] от "Костадин Иванов":

    Коце точка 2 не бяха локомотиви а мотриси Дезиро и бяха чистак бърсак.
    Обаче сега веке са само бърсак.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  26. 26 Профил на ПИК е велик
    ПИК е велик
    Рейтинг: 688 Неутрално

    [quote#20:"dedoliben"][/quote]

    Тировете на влак от Капитан Андреево до Сегет, та и до Нюрнберг.

    Спечелихме битка, но не и войната!
  27. 27 Профил на doxen
    doxen
    Рейтинг: 447 Неутрално

    Супер, най-накарая нещо положително в БДЖ.

  28. 28 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4324 Неутрално

    До коментар [#23] от "Alex Ivanov":

    И ГЕРБ спряха да им плащат лизинга.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  29. 29 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4324 Неутрално

    До коментар [#23] от "Alex Ivanov":

    И ГЕРБ спряха да им плащат лизинга.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  30. 30 Профил на bretschneider
    bretschneider
    Рейтинг: 775 Неутрално

    Докато не качите трансграничния трафик от тирове на железния път, тоя сектор нема да види бело видело, ама за т'ва трябват законовдателни промени!

  31. 31 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 2115 Неутрално

    До коментар [#20] от "dedoliben":
    "Фен съм на железниците но мисля че в България нямат бъдеще..."

    Говорим за трансгранични линии през Русе и Букурещ за Украйна и Унгария, през София за Солун и Атина, Скопие, Истанбул.

  32. 32 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3681 Неутрално


    ГЕРБ на десетата годишнина от своето управление , на края на третия си мандат се сетиха да купят нови локомотиви.
    Защо трябваше да се чакат 34 години за закупуването на нови локомотиви?
    Защо трябваше БДЖ да стига до такова състояние , че пътническите влакове да закъсват по средата на пътя поради повреда на локомотив и пътниците да чакат с часове , докато подменят разваления локомотив? Това стана редовно явление. Рядко пътувам с влак , но на мен ми е се е случвало четири пъти да не мога да стигна навреме до крайната гара по тази причина. Да не говорим колко пожари са възниквали в локомотивите по време на пътуване.

  33. 33 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2144 Неутрално

    Безумна ориенталска шарения.
    —цитат от коментар 9 на Virgin

    Посипвам си главата с пепел - не бях прав.
    Узбекистанските влакове са в същата цветова гама, но са ошарени много по-семпло.
    И са по-модерни .... и бързи (220 км/ч):
    http://turizm.kasaba.uz/images/tour_img/full/1412067591_843.jpg
    http://www.marcopolo.uz/sites/default/files/editor/tashkent-andijan1.jpg



  34. 34 Профил на Мизийски
    Мизийски
    Рейтинг: 1082 Неутрално

    Аз съм протестър и съм против.

    Спаси, Господи, Твоите чеда и благослови наследството си, като даряваш на православния български народ победа над враговете му и го запазваш с Твоя кръст. ☦
  35. 35 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5174 Неутрално

    "Това са първите нови локомотиви, закупени от 1986 г. насам."

    На старо, втора ръка

  36. 36 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2144 Неутрално

    Аз съм протестър и съм против.
    —цитат от коментар 34 на Мизийски

    Върви да видиш на какво прилича Централна гара!
    Върви в която си искаш жп гара в провинцията!
    Попътувай малко с влак - до Горна Оряховица примерно.
    И да не си "протестър", ще станеш такъв като видиш постиженията на ГЕРБ.

  37. 37 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4014 Неутрално

    Отлична новина за БДЖ!

  38. 38 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4014 Неутрално

    Отлична новина за БДЖ!

  39. 39 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 2115 Неутрално

    "Аз съм протестър и съм против..."

    точно тъй гербер, бате Борисов и той. Затова от София до Варна с автомобил се пътува 6 часа, при средна скорост 70 км/ч с големи рискове за електронен фиш между Търново и Търговище. С бързия влак 8 часа, със средна скорост 55 км/ч, и никога над 70 км, иначе влаковете дерайлират. Не говорим за повреди и пожари, тогава скоростта пада на 30 км/ч.

  40. 40 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3586 Весело

    До коментар [#16] от "truly":

    На твоите разкази едва ли има нормален човек, който да повярва.
    =======
    Ок..... Договорихме се...... :).....
    Запомни я тази статия....и това което си написал в нея...по мой адрес...

    Bukalemun
  41. 41 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 2115 Неутрално

    До коментар [#22] от "historama":

    При бързите западноевропейски влакове романтичното почукване при пътуването с влак липсва. При 160 км/ч няма да има почукване, а гръмотевици.

  42. 42 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1469 Неутрално

    Готино видео - разопаковане на Локомотив:

    https://youtu.be/Rgl0RYH8J-E

    ... новото си е ново :)

  43. 43 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1469 Неутрално

    Доколкото разбирам е нов, макар и бюджетен модел. Според мен изглежда доста добре, 160км/ч макс скорост, чисто нов (с найлоните дето се вика).

    Der Siemens Smartron ist ein Fahrzeug aus der Lokomotivfamilie des deutschen Schienenfahrzeugherstellers Siemens Mobility, welches auf dem Modell Siemens Vectron basiert. Es wurde am 1. März 2018 von Siemens vorgestellt

  44. 44 Профил на vincenzo76
    vincenzo76
    Рейтинг: 1065 Неутрално

    Локомотивите са общо 15 на брой!До началото на месец юли 2021 година ще бъдат доставени всичките!

  45. 45 Профил на MititU
    MititU
    Рейтинг: 980 Любопитно

    "След пауза от 34 години БДЖ получи нови локомотиви"============ Това означава поне две неща: 1. В 1986 е имало нови локомотиви.2. Сименсите, които докараха по едно време, са били стари.
    —цитат от коментар 21 на Костадин Иванов


    :D:D:D:D ама ти сериозно ли не правиш разлика между тези и онези или си сляб или прост или си хейтър :D:D:DD:

    "Колкото повече толкова повече" Мечо ПУХ
  46. 46 Профил на Martin Ivanov
    Martin Ivanov
    Рейтинг: 920 Весело

    Гледам и не вярвам на очите си! Дядо Коледа сигурно е пристигнал по-рано за БДЖ-то?! Не само старите локомотиви, но и старите вагони са за скраб.

  47. 47 Профил на olimpipanov
    olimpipanov
    Рейтинг: 988 Неутрално

    крайно време беше, половоната подвижен състав е пред разпад.

  48. 48 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1101 Любопитно

    Пак са взели нещо трета употреба, може би леко реновирано и ни го изтипосват като "ново".

    мурзилка
  49. 49 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1205 Неутрално

    До коментар [#22] от "historama":При бързите западноевропейски влакове романтичното почукване при пътуването с влак липсва. При 160 км/ч няма да има почукване, а гръмотевици.
    —цитат от коментар 41 на historama

    То "почукването" май не е от релсите, а от вагоните. Мотрисите на Сименс не почукват.

  50. 50 Профил на miho45
    miho45
    Рейтинг: 749 Неутрално

    До коментар [#12] от "truly":

    След изборите ,може би.....

  51. 51 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1101 Неутрално

    До коментар [#43] от "zxp53317185":

    160 км си се вдигат и от настоящите дърти "за скраб" локомотиви без никакви проблеми.

    мурзилка
  52. 52 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 2033 Неутрално

    Най после! Сега остава по-трудното. В БДЖ да разберат, че обсужват хора, а не поданици.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  53. 53 Профил на MititU
    MititU
    Рейтинг: 980 Любопитно

    пари има кражби много ;)


    https://www.capital.bg/biznes/kompanii/2020/01/07/3990886_vreme_za_jeleznica/

    "Колкото повече толкова повече" Мечо ПУХ
  54. 54 Профил на gobay
    gobay
    Рейтинг: 768 Гневно

    Пак са взели нещо трета употреба, може би леко реновирано и ни го изтипосват като "ново".
    —цитат от коментар 48 на Маршалов


    Чисто нови! Стига с ехидниченето и писането без да сте запознати!!!

  55. 55 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1469 Неутрално

    До коментар [#51] от "Маршалов":

    Първо научете какво е "скрап" и "скраб" и правете разлика. Второ, нямаме нужда от по-бързи локомотиви, тъй като инфраструктурата не позволява. Така че тези са идеален вариант за България, поне на този етап.

  56. 56 Профил на EU Fighter
    EU Fighter
    Рейтинг: 996 Неутрално

    Това вече е новина. Ако построят и нови железни пътища за скоростни влакове, вече със сигурност ще влезят в ХХ век !

  57. 57 Профил на geordgeo
    geordgeo
    Рейтинг: 816 Любопитно

    Влаковете са ми хоби, тръпка, мечта... БДЖ се опита да я съсипе, засега не успява. Возил съм се на TGV от Брюксел до Париж - голяма тръпка. А Ковид-а ми съсипа екскурзията до Япония тази година, в която си мислех, че ще се кача на ШинКанСен-а, но уви, отложи се за незнайно кога... Та, влаковете са си тръпка, надежден и бърз транспорт, погледнал в бъдещето, но не и на нашата територия, за съжаление. Тези две машини на Сименс са свещичка в непрогледния тунел на българката действителност, дано поне децата ми доживеят модернизцаията на БДЖ, някога...

  58. 58 Профил на gobay
    gobay
    Рейтинг: 768 Гневно

    Безумна ориенталска шарения.
    —цитат от коментар 9 на Virgin


    За оцветяването имаше конкурс и това беше одобреното.Пак си незапозната с истината.Важното е да се плюе!

  59. 59 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 2115 Неутрално

    До коментар [#49] от "Yotce":

    Колелата почукват точно на връзката на двете релси. При безнаставните линията е абсолютно гладка, и няма почукване, и може да се подържа по-висока скорост.

  60. 60 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1205 Весело

    За оцветяването имаше конкурс и това беше одобреното.Пак си незапозната с истината.Важното е да се плюе!
    —цитат от коментар 58 на gobay

    То и за логото "бъркани яйца" имаше конкурс...

  61. 61 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2144 Весело

    За оцветяването имаше конкурс и това беше одобреното.Пак си незапозната с истината.Важното е да се плюе!
    —цитат от коментар 58 на gobay

    Знам че имаше конкурс.
    Трябваше да се избира измежду 4 шарени варианта, предложени от едно и също място.

  62. 62 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1548 Неутрално

    ГЕРБ на десетата годишнина от своето управление , на края на третия си мандат се сетиха да купят нови локомотиви.Защо трябваше да се чакат 34 години за закупуването на нови локомотиви?Защо трябваше БДЖ да стига до такова състояние , че пътническите влакове да закъсват по средата на пътя поради повреда на локомотив и пътниците да чакат с часове , докато подменят разваления локомотив? Това стана редовно явление. Рядко пътувам с влак , но на мен ми е се е случвало четири пъти да не мога да стигна навреме до крайната гара по тази причина. Да не говорим колко пожари са възниквали в локомотивите по време на пътуване.
    —цитат от коментар 32 на tacheaux


    Най-големият проблем са релсите и сигнализацията.

    А рехабилитацията на 1км двойна линия (вкл. подмяна на релси и траверси и ъпгрейд на сигнализацията) струва поне 7-8 милиона евро, което е 2-3 пъти повече от 1км новопостроена магистрала.

    Без рехабилитация максималната скорост в голяма част от мрежата пада на 60-70 км/ч.

    Т.е влакът става неконкурентен транспорт в сравнение с автобусите, да не говорим за автомобилите. А за да го направим конкурентноспосбен трябва да инвестираме 2-3 повече отколкото в магистрала със същата дължина.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  63. 63 Профил на gobay
    gobay
    Рейтинг: 768 Любопитно
  64. 64 Профил на inn
    inn
    Рейтинг: 1647 Неутрално

    Чакаме и Локо Сф в "А"-група, или както се казва там сега...


    -----------
    Без да се правя на интересен, БДЖ няма как да конкурира автомобила ми, по нищо.
    Единствено се моля да не прахосват данъците ми в крадене, но май ставам прекалено взискателен...

  65. 65 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 2115 Неутрално

    Влаковете са ми хоби, тръпка, мечта... БДЖ се опита да я съсипе, засега не успява. Возил съм се на т Брюксел до Париж - голяма тръпка. А Ковид-а ми съсипа екскурзията до Япония тази година, в която си мислех, че ще се кача на ШинКанСен-а, но уви, отложи се за незнайно кога... Та, влаковете са си тръпка, надежден и бърз транспорт, погледнал в бъдещето, но не и на нашата територия, за съжаление. Тези две машини на Сименс са свещичка в непрогледния тунел на българката действителност, дано поне децата ми доживеят модернизцаията на БДЖ, някога...
    —цитат от коментар 57 на geordgeo

    Преди повече от 30 години с TGV достигнаха 574,8 км/ч (почти 160 м/сек), който всъщност е класически влак със същите контактори като обикновените, вярно по-аеродинамичен, с дискови спирачки. В действителност рядко се движи с повече от 300 км/ч, защото все пак Франция не е безкрайна равнина.
    https://www.youtube.com/watch?v=EOdATLzRGHc

  66. 66 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 1457 Неутрално

    Дано има и нови вагони.

    ДБ=БКП върли фенове на Резидента и Галева
  67. 67 Профил на gobay
    gobay
    Рейтинг: 768 Любопитно

    [quote#61:"Virgin"][/quote]

    Вие какво предложение направихте? С какво Ви ощетиха?

  68. 68 Профил на tedif
    tedif
    Рейтинг: 586 Весело

    И както винаги икскурзуводъ най-голям спициълист!

  69. 69 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1548 Неутрално

    Обичам влаковете, но, уви, в рядко населена страна като БГ те биха били скъп лукс.

    На Запад билетите са доста по-скъпи, има повече пътници, но, въпреки това, пътническият транспорт навсякъде е субсидиран. Дори и в ЮК около четвърт от разходите за пътническия жп транспорт ги покрива държавата. А в континентална Европа този процент е още по-висок.

    Просто жп транспортът е технология от 19-ти век и не издържа на конкуренцията на автомобилния и автобусния транспорт.

    Положението ще става още безнадежно с навлизането на електрически автомобили и автобуси. Както и с навлизането на такива дето нямат нужда от шофьор. Тесли-те, например, могат да се движат изцяло на автопилот на магистрала. А в скоро време ще могат да го правят и другаде.

    При това положение жп. транспортът, който е по-скъп и по-ограничен (не може да сменяш нито маршрута, нито разписанието) просто няма шанс.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  70. 70 Профил на gobay
    gobay
    Рейтинг: 768 Любопитно

    [quote#60:"Yotce"][/quote]
    И какво?Разбъркахте ли ги? Къде го сложихте това лого?

  71. 71 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 2115 Неутрално

    Т.е влакът става неконкурентен транспорт в сравнение с автобусите, да не говорим за автомобилите. А за да го направим конкурентноспосбен трябва да инвестираме 2-3 повече отколкото в магистрала със същата дължина.
    —цитат от коментар 62 на Николов


    Неконкурентен на цена, но не и на бързина и комфорт на пътуването. Пътническият жп транспорт може да конкурира и въздушния в разстоянията до 400-500 км.

  72. 72 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3216 Неутрално

    Не БДЖ получи локомотиви, данъкоплатците получиха задължение

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  73. 73 Профил на choKo
    choKo
    Рейтинг: 486 Неутрално

    През лятото пътувах от Сандански до София и беше голяма изненада. Вагоните бяха с климатик, работещи контакти, меко возене и удобни седалки с маси. Дори тоалетните бяха чисти, със сапун. (не беше международен влак).
    Не че правя реклама, но е все пак е похвално че постепенно се подобрява жп транспорта. Пожелавам на БДЖ успех.

  74. 74 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 2115 Неутрално

    Не БДЖ получи локомотиви, данъкоплатците получиха задължение
    —цитат от коментар 72 на дерибеев


    Все пак това е инвестиция, която би трябвало да се изплати за 5 години.
    За разлика от бонусите за ВСС или на публичната администрация.
    Хубава вечер на всички!

  75. 75 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1548 Неутрално

    До коментар [#71] от "historama":

    За удобството съм съгласен. Именно това, което ми харесва във влаковете.

    Но, ме съмнява много хора да се навият да плащат по 100 лева за билет София - Варна при условие, че за същите пари могат да летят със самолет.

    А там където няма самолет има автобуси, чиите експлоатационни разходи са в пъти по-ниски от тези на влака. Съответно и билетите са в пъти по-ниски.

    В ЮК влаковете се ползват защото една четвърт от цената я плаща държавата. Ама това дето го плaщат пътниците хич не е малко - за 80км дистанция (централен Лондон до Станстед) най-евтиният еднопосочен жп билет е близо 20 паунда. А с автобус е 7-8 паунда.

    У нас ако се въведат подобни цени с влак никой няма да пътува.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  76. 76 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1469 Неутрално

    До коментар [#69] от "Николов":

    Тенденциите поне в Европа са за все
    по - разширено използване на жп и транспорт по вода заради строгите еко норми. Въглища, руда и други тежки товари и занапред ще са неефективни за шосеен пренос, особено за електрически такъв. А и между другото именно липсата на добре изграден жп транспорт отказва големи индустриални производители от инвестиции в България. Винаги давам за пример производството на Ауди, които всяка вечер транспортират шасито до Гьор в Унгария и след това обратно в Инголщат. Това с жп инфраструктура като нашата е направо немислимо.

  77. 77 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3216 Неутрално

    До коментар [#74] от "historama":

    Сименс лични карти? Сименс мотриси БДЖ? Сименс ремонт мотриси?

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  78. 78 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1548 Неутрално

    До коментар [#76] от "zxp53317185":

    Товарният жп транспорт има бъдеще - за това спор няма.

    Ставаше дума за пътническия жп. транспорт.

    А иначе за товарен жп. транспорт ние инфраструктура имаме. Скоростта е по-ниска, но като покритие жп мрежата ни не е лоша.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  79. 79 Профил на anrieff
    anrieff
    Рейтинг: 8 Неутрално

    [quote#20:"dedoliben"][/quote]

    Изчакай барелът да чукне 300 долара и пак ще си говорим.
    Разбира се, винаги ще има хора, които ще твърдят, че петролът е практически неограничен, спадът в добива в САЩ е дело на илюминати. За мен лично въпросът кога ще приключим с петрола е не дали, а кога, и вярвам, че ще е скоро. Затова ме е яд, че страната няма визия за ЖП транпосрта, и за поредно нещо ще ни сварят неподготвени.

  80. 80 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1469 Неутрално

    До коментар [#78] от "Николов":
    Безспорно пътническият жп транспорт е обречен да бъде неефективен, хубавото е че в крайна сметка локомотивите са общи.

  81. 81 Профил на Суджук Герберите
    Суджук Герберите
    Рейтинг: 742 Неутрално

    До коментар [#17] от "hill875":

    Ами в държавите, в които безопасността е приоритет, магистралите и жп линиите са навсякъде с ограда. То си е част от проекта и си влиза в цената.

    ... с двеста...
  82. 82 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1548 Неутрално

    До коментар [#78] от "Николов": Безспорно пътническият жп транспорт е обречен да бъде неефективен, хубавото е че в крайна сметка локомотивите са общи.
    —цитат от коментар 80 на zxp53317185


    Те са общи, ама БДЖ изобщо не би следвало да се занимава с товарни превози. Има вече няколко частни жп товарни превозвача, които сами си купуват и локомотиви и вагони.

    Субсидиране на товарния превоз на БДЖ от данъкоплатците само изкривява пазара на товарни превози - и слага пари в джоба на Ковачки щото частен превозвач няма да му опрости таксите за превоз (както на практика прави БДЖ).

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  83. 83 Профил на Суджук Герберите
    Суджук Герберите
    Рейтинг: 742 Неутрално

    Скоростните влакове са най-приятното средство за бързо придвижване. Пристигаш от центъра на един град до центъра на друг, без неудобствата на авио транспорта и с много комфортно пътуване.

    ... с двеста...
  84. 84 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 3725 Весело

    Хе хе
    “Щом на гарата пристигне
    дизелът червен...”

    klimentm
  85. 85 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 3725 Весело

    Обожавам да пътувам с влак!
    А в България е истинско приключение ама не и през зимата!

    klimentm
  86. 86 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7220 Неутрално

    Нови локомотиви на стари вагони.

  87. 87 Профил на bretschneider
    bretschneider
    Рейтинг: 775 Неутрално

    До коментар [#32] от "tacheaux":

    За да може разни транспортни фирми близки до управлението да вземат товарни превози с камиони и с автобуси за пътнически превози. Това е цялата история.

  88. 88 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 1892 Неутрално

    В БДЖ има още милиарди за крадене!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  89. 89 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5477 Любопитно

    До коментар [#3] от "Peni Nikol":

    Нали в статията пише, че няма да са само тези двата, както внушава заглавието, а до шест месеца ще са 15.
    Ако, сме я чели, преди да пишем, естествено...

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  90. 90 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 2115 Неутрално

    ....Изчакай барелът да чукне 300 долара и пак ще си говорим..... За мен лично въпросът кога ще приключим с петрола е не дали, а кога, и вярвам, че ще е скоро. Затова ме е яд, че страната няма визия за ЖП транпосрта, и за поредно нещо ще ни сварят неподготвени.
    —цитат от коментар 79 на anrieff


    Времената на спекулата с петрола са отминали. Дори и иранците го разбраха, и повече не се занимават с мръсотийки в Ормузкия проток с надежда да му вдигат цената. Бавно, но необратимо страните консуматори на петрол всяка година намаляват вноса му.

  91. 91 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3414 Неутрално

    Дано вдигнат скоростта.
    —цитат от коментар 2 на hamiltonf


    Не може!
    Ще се разпадне линията!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  92. 92 Профил на kbderror
    kbderror
    Рейтинг: 217 Гневно

    Първо, дизайна е избран след онлайн конкурс, помиините усти явно са пропуснали тая подробност. Дневник със сигурност избирателно публикува новината кратка, щото не може да има и добри практики унас. (Убеден съм, че щяха и у Капитал да я плеснат ако имаше от какво да стане 'новина' в стил обслжващ интересите им).
    Да Бойко има големи проблеми, ама кой точно тряЯ дойде, Христо Иванов ли?!
    Редно е също Дневник да си напише в логото "обслужвам евроатлалнтически интереси", както ЮтуБ пише, че еди к'во си било финансирано от Русия, Китай и т.н. (но пропуска същото за САЩ).
    Почва да ми писва от двойни демикратични стандарти.....

  93. 93 Профил на Perata
    Perata
    Рейтинг: 15 Неутрално

    До коментар [#15] от "historama":

    То ще стане най използвания транспорт , ако успеят да развиват тия скорости и се надявам , да се случи. Ако не друго много автобусни фирми които карат , като бясни ще фалират.До сега 1 път съм се возил със влак и ми беше много яко , като изключим ВЦ

  94. 94 Профил на Perata
    Perata
    Рейтинг: 15 Неутрално

    До коментар [#62] от "Николов":

    Нещо не четеш много явно.. От 1 година не строят магистрален път за по малко от 15 милиона на километър, а има и по скъпи

  95. 95 Профил на Тиква загубена
    Тиква загубена
    Рейтинг: 0 Неутрално

    И защо само два?

    Приживе на всички в устата ви срах, серете и вие на гроба ми без страх, че мъртвец от гроба не може да се вдигне, серящия гъз с хуй да достигне!
  96. 96 Профил на edin drugii
    edin drugii
    Рейтинг: 1973 Неутрално

    До коментар [#57] от "geordgeo":

    Купи си билетите за японския влак от Европа ,защото в Япония е ужасно скъпо ,тук излиза 2 пъти по евтино , нещата са несравними с нашите влакове ,хората цепят секундата и е голяма емоция пътуването с влак в Япония ,може би най голямата .

  97. 97 Профил на Тsonkooo
    Тsonkooo
    Рейтинг: 4000 Неутрално

    Всяка година да има избори и протести, колко неща свършиха само за има няма шест месеца.

  98. 98
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  99. 99 Профил на Тsonkooo
    Тsonkooo
    Рейтинг: 4000 Неутрално

    До коментар [#98] от "realismisthename":

    Продължават да търкат билетчета, но вече в тотото.

  100. 100 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 1551 Неутрално

    крайно време беше, половоната подвижен състав е пред разпад.
    —цитат от коментар 47 на olimpipanov


    Хората ли имаш предвид? Те са най-разпаднатия подвижен състав.

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK