Да купуваш дрехи, за да изглеждаш добре на екрана

Да купуваш дрехи, за да изглеждаш добре на екрана

© Associated Press



От години данните на НСИ показват непрекъснат ръст в продажбите онлайн. Въпреки това, особено в някои категории - като битова техника, дрехи, обувки и храни, онлайн поръчките далеч не са преобладаващи. Все още и немалко българи по различни причини изпитват преграда да купуват по този начин, защото не могат да пипнат или премерят. Кризата с коронавируса в някаква степен промени това, като няма официални данни, които да да илюстрират степента на тази промяна. Все повече търговци обаче я виждат в оборотите си. Такъв е случаят и с компанията Remix, която е на пазара на 9 европейски страни, сред които и България. Тя предлага както дрехи и аксесоари втора употреба, но и такива, които не са ползвани.


Геновева Петрова, изп. директор на Remix Second Hand & Outlet, казва, че в края на март покупките във всички 9 пазара рязко са намалели заради въвеждането на различни строги мерки, свързани със самоизолация и работа от вкъщи. "Доста хора изпаднаха в несигурност относно доходите си и това се отрази негативно в приходите на всички бизнеси, които не предлагат стоки от първа необходимост като храни и лекарства. Скоро след това обаче клиентите ни започнаха да свикват със ситуацията, очакванията за възстановяване на икономиката и покупките съответно също започнаха да възвръщат нивата си от преди пандемията", казва тя. В компанията през лятото покупките са се върнали на нормалните си нива.

Смята, че много хора без навици за пазаруване онлайн са били принудени да ги придобият поради многото затворени магазини, а това също е оказало положително въздействие и върху управляваната от нея компания.

"Първоначално около 3 седмици наблюдавахме рязък спад на оборота. Постепенно възвърнахме нормалните за сезона нива в следващите 3 седмици и повишаване над обичайните за сезона от май месец насам поради масова ориентация към онлайн търговия", разказва тя. В началото на зимата тя оценява като по-скоро положителен крайния ефект за компанията след първоначалния срив през пролетта спрямо данните за миналата година.


Поредица на "Дневник" за промените в потреблението през 2020 четете тук, тук и в следващите дни.




Петрова не смята, че общото поведение на клиентите се е променило много в резултат на пандемията, а вижда разлика основно в това, че повече хора са придобили навици да пазаруват онлайн. Не смята, поне през резултатите на Remix, че има срив в покупката на дрехи заради това, че немалко хора преминаха на работа от дома и това е обезсмислило подобни покупки.


Има известна тенденция клиентите ни да се насочват към все по-качествени дрехи от по-популярни марки. 


Геновева Петрова,

изп. директор


"Факт е, че при пълен локдаун на даден пазар първоначално покупките спадат, но има 2 факта, които правят пазаруването нужно както обичайно: хоум офис ситуацията няма да продължи завинаги за доста от хората и също така фактът, че човек работи от вкъщи, не означава, че трябва да спре да изглежда добре. Нагласата, че вкъщи човек трябва да носи старите си или вече нелюбими дрехи, не е масово застъпена на всичките ни пазари - онлайн срещите, снимките за социалните медии и видеообщуването налагат човек да се грижи за себе си все по-добре от вкъщи", обяснява тя.


Анализира, че доста офлайн магазини са опитали да отговорят на това и да започнат да работят и онлайн, "но повечето от тях доста неефективно - правиш поръчка, обаждат се, че няма наличност, или въобще не идва и други подобни проблеми".


От началото на ноември се наблюдава известен страх при пазаруването на дрехи - обичайно в този сезон хората пазаруват за себе си и за подаръци, разказва Петрова. Тази година имаше подем около Black Friday, но като цяло месецът не беше толкова силен, колкото би следвало да бъде, и това със сигурност се дължи на ситуацията с увеличаващите се противоепидемични мерки - в Гърция например хората дълго време нямаха право да излизат от вкъщи освен по належащи причини, в Чехия ситуацията беше доста подобна, посочва тя.


Поредица на "Дневник" за промените в потреблението през 2020 четете тук, тук и в следващите дни.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (7)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1859 Неутрално

    "Суета на суетите и всичко е суета и гонене на вятъра" Еклесиаст.

  2. 2 Профил на ПИК е велик
    ПИК е велик
    Рейтинг: 311 Весело

    "Да купуваш дрехи, за да изглеждаш добре на екрана"

    Относно телевизионния екран, фаворит ми е облеклото на Натали Трифонова :)

    Спечелихме битка, но не и войната!
  3. 3 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3073 Весело

    Аз пък си ходя в къщи официално - с анцуг

  4. 4 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7710 Неутрално

    Всички стари дрехи не стават за в къщи.

  5. 5 Профил на Николай Бучков
    Николай Бучков
    Рейтинг: 2259 Неутрално
  6. 6 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1278 Неутрално

    става въпрос за доста ограничен "пазар" (дрехи с история), с много примери как дрехите тръгват като подарък, но по пътя стават стока, така че всякакви примери за бизнес стратегии и възстановен бизнес темп по време на пандемия се удрят в здравия разум като в стена.

  7. 7 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1885 Весело

    Силата на профилирането е и слабостта му. Силата на магазините "наличност по рафтовете" и "ръка да пипне", се превърна в слабост, когато ръката не смее да пипа много-много, а наличностите са... рафтовете на екрана(в нета е точно така)...
    Споко, ще му намерят начина.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK