От мишката до хладилника - когато онлайн покупката е единствената възможна

От мишката до хладилника - когато онлайн покупката е единствената възможна

© Юлия Лазарова



Ако следите данните на Националния статистически институт сигурно сте забелязали, че от години непрекъснато расте пазаруването от дистанция. Тенденцията продължава с двуцифрени и по-големи от вижданите допреди тази година темпове. А поръчките вече не са сведени до артикули, които ги няма във физическите магазини на България или са по-скъпи и не става дума за телефони и компютри, които са по-евтини, ако се поръчат по този начин.


През март, когато указанията на властите не бяха съвсем ясни по въпроса всички магазини ли са затворени или само тези в моловете, смяната на развален домашен уред, пък било то и хладилник, можеше да се купи по този начин. Продължаващата епидемия и съпътстващите я ограничения, както и празниците в края на годината в по-малка или по-голяма степен обричат на онлайн пазаруване не само тези, за които това е нещо обичайно. Доказват го и затрудненията на фирмите за доставки, които определено се задъхват цял месец преди Коледа.





Най-големият онлайн търговец в България eMag отчита, че пандемията превърна ръста в онлайн търговията във водеща тенденция.


"През второто и третото тримесечия ръстът на електронната търговия се увеличи - и това е една от водещите тенденции за годината, заедно с повишаването на дела на онлайн плащанията, който се е удвоил в сравнение със същия период на миналата година", посочват от там. Клиентите на платформата пък са нараснали с 20% до ноември спрямо 11-те месеца на предходната година. Същевременно ръстът на покупките е 35%.


Най-голямо повишение има при:

Детски стоки (над 40% ръст);
Фитнес уреди и екипировка (над 100% ръст);
Игри и гейминг аксесоари (над 100% ръст);
Печатен хардуер (като принтери) (над 60% ръст);
Смарт технологии (над 80% ръст);
Лаптопи (над 70% ръст);
Играчки (над 90% ръст)

"В периода на изолация интересът на клиентите беше основно към стоки за дома, ИТ оборудване, хлебопекарни, фитнес уреди и играчки, а през лятото се насочи към мода и спортни артикули, лична грижи и красота, велосипеди и електронни превозни средства", описват ситуацията от търговеца


На годишна база броят на поръчките расте с 10% като той е бил по-ускорен през пролетта, когато на практика за даден период почти всички магазини бяха затворени. След успокояване през лятото с началото на есента компанията отчита нови пикове.


Кампанията Black Friday, емблематична за търговеца, е ориентир за развитието на електронната търговия и тазгодишното й издание потвърди тенденциите, възприети от клиентите, посочват от там.

Броят на хората, които пазаруват онлайн, се е увеличил значително и техните интереси вече не са само към категорията електроника и ИТ; потребителите приемат мобилните устройства като лесен канал за поръчки онлайн и средната стойност на количката при пазаруване се е увеличила с 9% - до 267 лева.

От началото на епидемията редица търговци, банки и компании призовават да се плаща онлайн, за да се избегне пипането на банкноти. Засега няма обобщени данни в каква степен това е променило навиците на българските потребители, които в мнозинството си все още предпочитат плащането в брой дори и за онлайн покупки. В eMag обаче отчитат 12% годишен ръст до края на ноември в плащанията с карта.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (7)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Шакир  Зулов
    Шакир Зулов
    Рейтинг: 341 Неутрално

    Добре дошъл ,Нов световен ред!🐵

    Много съм прост
  2. 2 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 1262 Весело

    Добре дошъл ,Нов световен ред!🐵
    —цитат от коментар 1 на Шакир Зулов


    Добре, че дойде новият светоеен ред, за да можеш да пишеш под статията.
    Иначе още щеше да се осведомяваш от Работническо дело.

  3. 3 Профил на Шакир  Зулов
    Шакир Зулов
    Рейтинг: 341 Любопитно

    [quote#2:"4ort"][/quote]

    И къдя е разликата между Дневникъ и Работническо дело?Прилики много ,но къдя е разликата?🐵

    Много съм прост
  4. 4 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 1234 Неутрално

    [quote#2:"4ort"]
    —цитат от коментар 3 на Шакир Зулов
    И къдя е разликата между Дневникъ и Работническо дело?Прилики много ,но къдя е разликата?🐵[/quote]

    Имаш възможност лично да се изявиш.

  5. 5 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 1043 Неутрално

    "Броят на хората, които пазаруват онлайн, се е увеличил значително и техните интереси вече не са само към категорията електроника и ИТ..."

    Е, добрутро! Голямо откритие.
    Още през 2016 Стефана Здравкова (тогавашният генерален мениджър на eMAG България) каза: „Отчитаме все по-силен интерес към продуктите за обзавеждане и декорация на дома.“
    Но всъщност статистиката на eMag я пускате всяка зима и още през 2014 електрониката и IT не бяха сред най-купуваните стоки. А сега твърдите, че доскоро интересът бил само към тях?

    2014
    Електроуреди за дома - 23 000 бр.
    Детски продукти - 13 000 бр.
    Мобилни телефони - 9 000 бр.
    Таблети - 9 000 бр.
    Книги - 3 400 бр.
    Парфюми и козметика - 2 500 бр.

    2015
    Малки електроуреди - 22 300 бр.
    Телевизори - 9800 бр.
    Играчки - 9500 бр.
    Мобилни телефони - 9400 бр.
    Таблети - 5000 бр.
    Парфюми - 4500 бр.

    2016
    Продукти за дома и декорация - 29 000 бр.
    Малки и домашни електроуреди - 28 000 бр.
    Продукти за лична грижа - 13 000 бр.
    Продукти за красота - 13 000 бр.
    Играчки - 12 000 бр.
    Периферия - 12 000 бр.
    Мобилни телефони - 9 000 бр.
    Телевизори - 8 000 бр.

    2018
    Дом и градина, Декорация, Направи сам - 25 133 бр.
    Играчки и продукти за деца - 24 726 бр.
    Лична грижа и красота - 20 063 бр.
    Малки елекктроуреди - 19 820 бр.
    Домакински ел. уреди - 12 198 бр.
    Телевизори - 10 681 бр.
    Мобилни телефони - 10 564 бр.
    Мода - 6 501 бр.
    Гуми - 2 536 бр.
    Лаптопи - 2 287 бр.

    Не, че е лошо да имате платени статии и да повтаряте едно-друго от каквото ви е казал търговецът, ама айде малко повече отговорност към журналистиката!

  6. 6 Профил на Кум Лисан
    Кум Лисан
    Рейтинг: 621 Неутрално

    До коментар [#3] от "Шакир Зулов":

    Няма разлика, едните лаеха за БКП, другите за БСП, Мая Манолова и триото.

    Много хитър
  7. 7 Профил на Кум Лисан
    Кум Лисан
    Рейтинг: 621 Неутрално

    До коментар [#3] от "Шакир Зулов":

    Няма разлика, едните лаеха за БКП, другите за БСП, Мая Манолова и триото.

    Много хитър




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK