Когато доставчикът на храна идва с поръчката от дрогерията

Когато доставчикът на храна идва с поръчката от дрогерията

© Associated Press



Една от любимите тези на управляващите до неотдавна беше, че кризата с коронавируса е довела до развитие но някои дигитални решения, на които иначе щяха да трябват години - като например дистанционно обучение на учениците и че също още наесен ще видим наваксано развитието на т.нар. електронно правителство. Очаквано, с времето се видя, че нещата не са точно такива.


На другата страна на монетата е бизнесът, който не се развива чрез празни обещания. Заради затворените молове и самоограниченията, които хората сами си наложиха заради епидемията, немалко фирми, които изобщо не са планирали да се развиват онлайн, направиха тази стъпка. Въпреки че групата на пазаруващите онлайн в България не е мнозинство дори и в епидемията.


Такъв е случаят и с търговеца на дрогерийни стоки dm.




По принцип за него да отвори онлайн магазин не е проста работа. Такова решение се взима на ниво концерн, а от местното ръководство казват, че засега няма определена дата, от която и в България дрогерията ще е достъпна и онлайн. Последно такова решение е било взета за Хърватия и Словения. Така местното ръководство решава да предлага доставки, подобно на други вериги, в партньорство с foodpanda. Това стана в края на май, като в момента доставките са до 17 града. Клиентите могат да избират от над 2 хил. артикула.


Делът на продажбите онлайн нараства, отчитат от компанията, без да посочват конкретни данни, като казват, че ръстът е в зависимост и от броя артикули, които се доставят до дома. В момента в който артикулите са надхвърлили 1300, онлайн оборотът се е удвоил. Очаквано най-големият онлайн дял е на потребителите в София, но пазаруването по този начин набира скорост и в малките градове.


Епидемията промени търсенето на клиентите и в дрогерията - три от най-продаваните през годината продукти във веригата са свързани с епидемията.


На второ място (на първо си остава спирала за очи) сред най-продаваните продукти от 1 октомври 2019 до 30 септември 2020 г. излиза дезинфекциращ гел за ръце, предпазните маски за лице са на трета позиция, а влажните кърпички за дезинфекция са на седмо място. За пръв път в топ 10 попадат и биохрани. Компанията си обяснява това с важния акцент върху здравето, който са поставили потребителите заради епидемията. Био- и натуралните продукти са с близо 30% ръст на оборота, показват още данните.


За последната година броят на магазините в България се е увеличил със 7 (общо 87 магазина в 27 града), като засега е трудно да се правят планове за 2021 г., но се очаква разширението да продължи. За мениджърите е трудно да правят прогнози, като вземат предвид и това, че в разгара на отварянето на молове някои не бяха завършени, а други не отвориха врати, а компанията се стреми да присъства в тях. В ситуация на ограничения като тези в момента обаче е очаквано веригите да се стремят да имат магазини извън големи обекти, за да не стават жертва на ограничителните мерки.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (16)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на EU Fighter
    EU Fighter
    Рейтинг: 679 Неутрално

    Такива доставчици има от години, поне в цивилизования свят.

  2. 2 Профил на ПИК е велик
    ПИК е велик
    Рейтинг: 329 Любопитно

    Излиза, че бизнес моделът на фуудпанда е по-подходящ за сегашните условия от този на куриерите.

    Спечелихме битка, но не и войната!
  3. 3 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 1306 Неутрално

    Като отмине пандемията и този бизнес ще умре. Ходенето на пазар си има преимущества. Не става въпрос само за това, че е по-евтино, но пазаруването е вид разходка, вид отмора.

    ДБ=БКП
  4. 4 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4384 Любопитно

    Излиза, че бизнес моделът на фуудпанда е по-подходящ за сегашните условия от този на куриерите.
    —цитат от коментар 2 на PisnaMi


    Незнам за Фуудпанда, но едно нещо което излезе извън контрол (Поне тук при мен в Шотландия) е факта, че втора ръка вановете (баничарки особенно) скочиха като цени близо 100%. Едно VW Caddy със 80 хиляди мили например миналата година се продаваше за около 4/5 хиляди, сега на 120/130 хиляди не можеш да намериш под 7 хилки. "Всичкото мангал пратки разнася".😂
    Около Коледа поръчахме доста неща от Амазон, как пък един куриер не беше Шотландец 😂, Румънци, Поляци, че и много Българи карат като за световно. Тежък труд, дълги часове но прибират по 6/800 чисто на седмица. Работят здраво хората и трупат "девалвирани" паунди 😂

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  5. 5 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4384 Любопитно

    Като отмине пандемията и този бизнес ще умре. Ходенето на пазар си има преимущества. Не става въпрос само за това, че е по-евтино, но пазаруването е вид разходка, вид отмора.
    —цитат от коментар 3 на anonim440


    Много ще им е трудно на магазините отново да привлечат хората. Далеч по лесно е да си поръчваш всичко ползвайки мобилният телефон отколкото да обикаляш като кон. С тази пандемия хората се научиха, че личното време е много по ценно от всичко останало. Много бизнеси също никога няма да видят офиси пълни с персонал. Целият бизнес модел се промени. Единствените които ще останат са производствата, всичко друго вече се мести в интернет.

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  6. 6 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 1306 Неутрално

    "Една от любимите тези на управляващите до неотдавна беше, че"...
    Българският език е много двусмислен. От горният пример може да се направи заключението, че някои са управлявали "до неотдавна"... Може би трябваше да е "Една от любимите тези на управляващите, до неотдавна беше, че"...

    ДБ=БКП
  7. 7 Профил на ПИК е велик
    ПИК е велик
    Рейтинг: 329 Неутрално

    До коментар [#4] от "padrino":

    Фуудпанда наема младежи, често - студенти, със собствени колела и им плаща 2-3 лв. на доставка. Доставките са само в рамките на града, дори не знам дали ходят до периферията. Няма начин куриерските да ги бият.

    Спечелихме битка, но не и войната!
  8. 8 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4384 Неутрално

    До коментар [#4] от "padrino":Фуудпанда наема младежи, често - студенти, със собствени колела и им плаща 2-3 лв. на доставка. Доставките са само в рамките на града, дори не знам дали ходят до периферията. Няма начин куриерските да ги бият.
    —цитат от коментар 7 на PisnaMi


    За центъра на градовете съм абсолютно съгласен с теб, но поне при мен всичкото се подвизава или с малки коли или баничарки, Дори и пици разнасят с коли навсякъде.

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  9. 9 Профил на Калиманата
    Калиманата
    Рейтинг: 585 Неутрално

    До коментар [#2] от "PisnaMi":

    Фуудпанда искат от заведенията за доставка на храна 30% от доставките което си е чист обир!!! Като им казхаме че не ни е рентабилно ни казаха да си вдигнем цените на менюто за сайта!!! Не вярвам така да изнудват и големите вериги, но при всички положения не ме кефят!

  10. 10 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1979 Любопитно

    До коментар [#2] от "PisnaMi":Фуудпанда искат от заведенията за доставка на храна 30% от доставките което си е чист обир!!! Като им казхаме че не ни е рентабилно ни казаха да си вдигнем цените на менюто за сайта!!! Не вярвам така да изнудват и големите вериги, но при всички положения не ме кефят!
    —цитат от коментар 9 на Калиманата


    Ми интернета врата няма, от дето искаш, от там влизаш и предлагаш. Така де, тези 30% може да станат "по-евтино с 30%", а ниската цена си е половин качество... е, и още нЕки дреболии ще ти трябват, ма то "примък-отмък" го има само в приказките...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  11. 11 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2840 Неутрално

    До коментар [#9] от "Калиманата":

    > Фуудпанда искат от заведенията за доставка на храна 30% от доставките което си е чист обир!!!

    Без да съм запознат в детайли, 20%-30% ми се струват абсолютно ок като отсъпка за takeaway ако основния ти бизнес е класически ресторант. (За клиентите в ресторанта имаш разходи за пространство, инфраструктура, персонал и отделно не можеш да посрещнеш 10х растеж)

    Къде е обира?

    કટાક્ષ
  12. 12 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2840 Неутрално

    До коментар [#11] от "Ан Он":

    Всъщност кварталната кръчма в момента предлага 20% отстъпка ако отидеш да си вземеш поръчката сам (а не да ти я доставят).

    કટાક્ષ
  13. 13 Профил на DEDOVIA
    DEDOVIA
    Рейтинг: 727 Неутрално

    Тази статия е от глобално значение. Защо някои хора не могат да се научат да мълчат когато няма какво да кажат.

    русофобството и соросоизма са тежка психична диагноза
  14. 14 Профил на matiz
    matiz
    Рейтинг: 244 Неутрално

    До коментар [#4] от "padrino":

    Но забележи колко експедитивно стават доставките, някои неща като срок ми бяха за след НГ, но всичко дойде до НГ!

  15. 15 Профил на matiz
    matiz
    Рейтинг: 244 Неутрално

    До коментар [#8] от "padrino":

    Е и със скутери много разнасят, виждам ги как чакат поръчки пред пицариите и McD's , но това е вярно за поскъпналите коли втора ръка

  16. 16 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1979 Неутрално

    Следва, "безконтактна доставка". Просто една по-голяма пощенска кутия (по размер на кутиите на автоматите на куриерските фирми) и всички търговци почват да доставят всичко там.
    Абе четете я тази научна фантастика, там всичко си е описано мотамо*.


    ---------------
    *mot a mot

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK