Когато доставчикът на храна идва с поръчката от дрогерията

Когато доставчикът на храна идва с поръчката от дрогерията

© Associated Press



Една от любимите тези на управляващите до неотдавна беше, че кризата с коронавируса е довела до развитие но някои дигитални решения, на които иначе щяха да трябват години - като например дистанционно обучение на учениците и че също още наесен ще видим наваксано развитието на т.нар. електронно правителство. Очаквано, с времето се видя, че нещата не са точно такива.


На другата страна на монетата е бизнесът, който не се развива чрез празни обещания. Заради затворените молове и самоограниченията, които хората сами си наложиха заради епидемията, немалко фирми, които изобщо не са планирали да се развиват онлайн, направиха тази стъпка. Въпреки че групата на пазаруващите онлайн в България не е мнозинство дори и в епидемията.


Такъв е случаят и с търговеца на дрогерийни стоки dm.




По принцип за него да отвори онлайн магазин не е проста работа. Такова решение се взима на ниво концерн, а от местното ръководство казват, че засега няма определена дата, от която и в България дрогерията ще е достъпна и онлайн. Последно такова решение е било взета за Хърватия и Словения. Така местното ръководство решава да предлага доставки, подобно на други вериги, в партньорство с foodpanda. Това стана в края на май, като в момента доставките са до 17 града. Клиентите могат да избират от над 2 хил. артикула.


Делът на продажбите онлайн нараства, отчитат от компанията, без да посочват конкретни данни, като казват, че ръстът е в зависимост и от броя артикули, които се доставят до дома. В момента в който артикулите са надхвърлили 1300, онлайн оборотът се е удвоил. Очаквано най-големият онлайн дял е на потребителите в София, но пазаруването по този начин набира скорост и в малките градове.


Епидемията промени търсенето на клиентите и в дрогерията - три от най-продаваните през годината продукти във веригата са свързани с епидемията.


На второ място (на първо си остава спирала за очи) сред най-продаваните продукти от 1 октомври 2019 до 30 септември 2020 г. излиза дезинфекциращ гел за ръце, предпазните маски за лице са на трета позиция, а влажните кърпички за дезинфекция са на седмо място. За пръв път в топ 10 попадат и биохрани. Компанията си обяснява това с важния акцент върху здравето, който са поставили потребителите заради епидемията. Био- и натуралните продукти са с близо 30% ръст на оборота, показват още данните.


За последната година броят на магазините в България се е увеличил със 7 (общо 87 магазина в 27 града), като засега е трудно да се правят планове за 2021 г., но се очаква разширението да продължи. За мениджърите е трудно да правят прогнози, като вземат предвид и това, че в разгара на отварянето на молове някои не бяха завършени, а други не отвориха врати, а компанията се стреми да присъства в тях. В ситуация на ограничения като тези в момента обаче е очаквано веригите да се стремят да имат магазини извън големи обекти, за да не стават жертва на ограничителните мерки.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK