Собствениците на заведения се готвят за бунт

Собствениците на заведения се готвят за бунт

© Цветелина Белутова, Капитал



След повече от месец заведенията са затворени и няма ясна перспектива за отварянето им, някои не спират да нарушават заповедта, разчитайки, че няма да ги хванат, а другите намекнаха, че се готвят за масово отваряне в знак на протест. Здравният министър засега устоява на заплахата и не е склонен да им обещае смекчаване на мерките. Двете страни влязоха днес в задочен сблъсък по въпроса.


Краят на търпението


"Всички са изгубили търпение, но при някои границата е премината. Ако не си работил в най-силните месеци, ти нямаш избор и трябва да вземеш мерки, за да се опиташ просъществуваш", коментира тази сутрин пред БНТ Емил Коларов, председател на Сдружението на заведенията в България, в отговор на въпрос защо някои ресторантьори си позволяват да работят, нарушавайки заповедите на здравния министър. Той все пак посочи, че това не трябва да се случва и че става дума за единични случи. "Не трябва да се нарушават заповедите, но трябва да се изпълняват и обещанията, подчерта обаче той. По принцип трябваше миналия месец да започнем, обещанието беше, че на 1 февруари всичко ще се отвори, чуваме слухове, че и това няма да се случи отново", допълни той.


Допусна, че "нищо чудно" да се стигне дотам да хората да решат да отворят в знак на протест всички обекти по премира на колегите им в Италия и други държави.




Председателят на другата активна организация по темата - Българската асоциацията на заведенията, Ричард Алибегов пък отправи ултиматум, цитиран и в профила на организацията във "Фейсбук", че ако до две седмици не бъде разрешено на заведенията да работят, "ще приложим италианския модел". Това означава всички заведения в един и същ ден да отворят и да започнат работа въпреки забраната.


"Ако до 2 седмици не се вземе решение за отваряне на нашия сектор, тъй като ние сме на последно място по заболеваемост в Европа, ние няма накъде да паднем повече - ще приложим италианския модел. Всички заведения ще отворят в един ден и ще работят оттук нататък. От един момент нататък вече няма какво да се губи. Повече няма да чакаме", казва Алибегов в телевизионно интервю, цитирано от оглавяваната от него асоциация.


В неделя вечерта организацията е отправила запитване към членовете си какви да са следващите действия, ако заведенията не бъдат отворени и след 31 януари.



Междувременно и най-старата организация - БХРА, излезе с позиция, макар и без елемент на заплаха, в която от властите се искат ясни срокове за смекчаване на мерките и получаване на забавените с месеци, но анонсирани от управляващите компенсации.


"Скоро ще стане една година, откакто бизнесът е спрял реална дейност. Няма фирми с подобни резерви, дори в световен план... От БХРА настояваме за незабавно изплащане на забавените помощи за летните месеци на 2020 г., плащане веднага на сегашните компенсации, ясен план за разхлабване на мерките и незабавно отваряне на всички заведения, държавна подкрепа за достъп до евтини кредити и разсрочване на съществуващите", пише организацията.


В отговор днес здравният министър Костадин Ангелов обяви, че натискът на хотелиерите и ресторантьорите няма да го накара да смекчи ограниченията, но в същото време посочи, че до края на януари ще се обсъждат следващите стъпки, след което ще се вземе решение.


"Това, че някой може да заяви на най-силен глас исканията си, не означава те да бъдат удовлетворени", заяви Костадин Ангелов. Той допълни, че приоритетите на властите са здравето, образование и спортът, а не заведенията.


По-рано през деня социалният министър Деница Сачева заяви пред "Нова телевизия", че се обмисля заведенията да останат затворени до средата на февруари. Вицепремиерът и министър на туризма Марияна Николова коментира сутринта пред БНТ, че във вторник й предстои среща с бранша, на която да бъдат обсъдени варианти за тях, които ще бъдат обсъдени и с Националния оперативен щаб "след анализ на ситуацията с бройките заразени". Сред предложените от бранша варианти каза, че е това заведенията да работят с 50% заетост, с предварителни резервации и др.


"Предложенията важат за ресторанти, за нощните заведения все още не са провеждани подобни разговори", уточни министърът.


Какво е обещавано


Председателят на сдружението на заведенията Емил Коларов не посочи кой не си изпълнява обещанията, но очевидно като такива са приети традиционните изяви на премиера в опит да свали напрежението и без да мисли за последствията.


Такъв бе случаят и в края на ноември, когато здравният министър забрани със заповед работата на заведенията, фитнесите, моловете. Премиерът Бойко Борисов обяви във видео във фейсбук профила му от поредната му визита, че е разпоредил на 21 декември "да се отвори всичко". Неговото обещание формално съвпадаше със срока на заповедта на здравния министър, но всички са наясно, че удължаването й е неизбежно, ако няма подобрение в картината на заразата. Наложи се здравният министър да го опровергава, но обещанието е било чуто по-отчетливо от опровержението.


В допълнение преди празниците министърът на туризма Марияна Николова наля още масло в огъня, като обяви, че ще предложи на щаба да се направи изключение и ресторантите да работят в новогодишната нощ, което очаквано не бе прието.


За неизпълнени браншът смята и ангажиментите за компенсации на затворените им бизнеси. "На нас ни бяха обещани някакви помощи - както бяха обещани помощи на персонала, така и компенсации на фирмите. За съжаление вече три месеца от второто затваряне на нощните заведения и два месеца от затварянето на дневните заведения нямаме абсолютно нищо", обяви Емил Коларов.


Той уточни, че персоналът миналата седмица са получили по 24 лв. на ден помощ за ноември, а декемврийските пари все още не са стигнали до тях. За фирмите обещаните компенсации като процент от оборота все още не са в действие. Последното се отнася до помощ, заявки за която се приемат от 21 декември, но все още няма плащания, тъй като за целта се изисква одобрението на Европейската комисия, което още не е получено.


"Очакваме всеки ден и нищо не се случва", обобщи ситуацията Емил Коларов.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (107)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на brighty
    brighty
    Рейтинг: 40 Неутрално

    Ще бъде епична битка - мутри срещу мутри :)

  2. 2 Профил на kazushi
    kazushi
    Рейтинг: 519 Неутрално

    Както казах и в другата тема, те и сега не работят. Не виждам каква ще е промяната.

  3. 3 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2684 Неутрално

    зАведения - лека грешка.

  4. 4 Профил на Драгомир Дончев
    Драгомир Дончев
    Рейтинг: 242 Неутрално

    Ей тез зЕведения бееее... Цялата скапана държава отива по дяволите, но цяла година слушаме колко е важно първо тях да спасяваме...

  5. 5 Профил на Julian Dob
    Julian Dob
    Рейтинг: 14 Неутрално

    Наглост! Само заради това трябва да бъде удължена забраната за функциониране поне до лятото

  6. 6 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2820 Неутрално

    Както се разбра държавата може да функционира и без вас :)

    Даже данъчните постъпления са се увеличили като не работите. Парадокс някакъв ще да е. :)


  7. 7 Профил на rodrigo
    rodrigo
    Рейтинг: 62 Неутрално

    Ресторанти/пицарии/кръчми могат да работят без особени проблеми, на леко намален капацитет за начало, защото там хората седят на маси и е по-лесно да се спазва дистанция. Нощните, където се пръскат по шевовете, хората танцуват и пият и е невъзможн да няма струпвания, могат да почакат още няколко седмици.

  8. 8 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 3954 Неутрално

    Чак пък бунтове?! Но пък, като не си на мястото на хора, които всеки месец погасяват кредити с месечна вноска от порядъка на 2 000, 3-4-5 хил. лв.!? Само че, банките вече направиха две кретни ваканции, последната от поне три месеца май беше.

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  9. 9 Профил на Julian Dob
    Julian Dob
    Рейтинг: 14 Неутрално

    Ресторанти/пицарии/кръчми могат да работят без особени проблеми, на леко намален капацитет за начало, защото там хората седят на маси и е по-лесно да се спазва дистанция. Нощните, където се пръскат по шевовете, хората танцуват и пият и е невъзможн да няма струпвания, могат да почакат още няколко седмици.
    —цитат от коментар 7 на Rodrigo


    Нощните заведения трябва да отворят чак 2022 когато всички са поне 70% ваксинирани...

  10. 10 Профил на rumen_s
    rumen_s
    Рейтинг: 1182 Неутрално

    Големи наглеци, до заведенията я докарахме. Малко отстъпки им направиха, та и ДДС-то им намалиха. И да сте отворени все тая, имате пълен и заслужен бойкот от мен, а надявам се и от всеки, който има някакъв здрав разум. Гледките на умиращи пред болниците хора ми бяха достатъчни, няма нужда от нови такива.

    Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
  11. 11 Профил на irobot
    irobot
    Рейтинг: 598 Неутрално

    Пазарен капитализъм, заченат от Указ 56. Всеки бивш сервитьор от Балкантурист с ресторант, хотел и охранителна фирма.

  12. 12 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2797 Неутрално

    Според актуалните изисквания на държавата, ако искаш да си отвориш ресторанта, трябва да си построиш/присториш хотелска част към него.

    Което лично на мен ми ми звучи странно, но предполагам че бая експерти са го мислили преди да бъде подписана заповедта...

    કટાક્ષ
  13. 13 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7447 Неутрално

    Е как цяла Европа е затворена и никой не протестира, само тука. Ами, ако трябва и до лятото ще са затворени. Не са по-важни от човешкия живот.

  14. 14 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 4011 Неутрално

    До коментар [#1] от "Brighty":

    " Ще бъде епична битка - мутри срещу мутри :)"

    Никога няма да се стигне до подобен сценарий ! Просто мутрите във властта ще дадат на мутрите във бизнеса, вземайки от всички нас, през прозореца на жипката ! Гарван гарвани око вади ли ?

  15. 15 Профил на potop
    potop
    Рейтинг: 195 Неутрално

    Да плащат данъци - не могат.
    Да предложат сносно обслужване - не могат.
    Да плащат читави заплати - не могат.

    Ама да искат и да заплашват - могат.
    Шайка бандити начело с косматия циганин!

  16. 16 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2217 Неутрално

    Принципно, нямам нищо против половинката да не ходи на "шопинг-психотерапия" (поръчва по интернет) и да не иска през ден "на ресторант" (водя я на пикници, с подготвена храна от вкъщи). Обаче да не и се пренатегне пружината до скъсване, че после ойде коньо у барата.

  17. 17 Профил на trafopost
    trafopost
    Рейтинг: 587 Неутрално

    Не мисля, че точно тези са най-пострадали от затварянето, но понеже медиите дават гласност няма да е лошо да отразяват и протестите в Германия, Италия , Австрия, Англия и т.н (не само на ресторантьорите).
    Освен това доста лекари по света и у нас зоват за незабавно прекратяване на затварянето, понеже то не е медицински обосновано, а е политическо решение, което само забавя излизането от "пандемията".
    Тяхното мнение е, че колкото по-бързо се върнем към нормалния начин на живот, толкова по-бързо ще забравим за ковид истерията.

  18. 18 Профил на del40
    del40
    Рейтинг: 228 Любопитно

    И аз ще се разбунтувам и няма да стъпя в заведение,отворено без разрешение!
    Нищо няма да спечелят ако го направят,най малко ще им изпоналожат глоби които няма да успеят да компенсират с "наплива" на клиенти.

  19. 19 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2820 Неутрално

    Тяхното мнение е, че колкото по-бързо се върнем към нормалния начин на живот, толкова по-бързо ще забравим за ковид истерията.
    —цитат от коментар 17 на trafopost


    Като се препълнят болниците какво ще правим? :)

    Ще почнем да ревем че няма легла за всички да легнем :)

  20. 20 Профил на Julian Dob
    Julian Dob
    Рейтинг: 14 Неутрално

    И аз ще се разбунтувам и няма да стъпя в заведение,отворено без разрешение!Нищо няма да спечелят ако го направят,най малко ще им изпоналожат глоби които няма да успеят да компенсират с "наплива" на клиенти.
    —цитат от коментар 18 на del40


    Клиентите се глобяват също с до 800 лв според закона. така че една пица може да излезе на клиента около 810 лева ако е навит...

  21. 21 Профил на trafopost
    trafopost
    Рейтинг: 587 Неутрално

    Е как цяла Европа е затворена и никой не протестира, само тука. Ами, ако трябва и до лятото ще са затворени. Не са по-важни от човешкия живот.
    —цитат от коментар 13 на Роси


    Пак казвам хич не симпатизирам на собствениците на заведения, понеже са глезениците на властта, но това, че никъде не протестирали е голяма глупост.
    Просто не се отразява от големите медии (знаем кой ги държи).
    Ако имате приятели в Австрия, Германия, Италия и Англия иим кажете, че не сте чували, че там има протести и хората приемат безропотно локдауна...ще ви изгледат странно.

  22. 22 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 710 Любопитно

    разбира се, трябва да им бъдат компенсирани загубите, но това трябва да стане като % от оборота за миналата година - лошото е, че тогава всички заведения отчитали по 5 лева на месец оборот, а реално правещи по 50К пак ще увиснат ( а поне 80% са такива)

    от друга страна тия разни алибеговци и секви такива некъпани - може би трябва да им се търси отговорност за това призоваване за масово неспазване на мерките - Каролев как спа в ареста щото призова да се ходи на планина март месец?

    едно масово отваряне в момента ще ни вкара за дни в следваща вълна с новия английски щам - който не вярва нека погледне как се гърчи цялата система в момента на острова и то при затегнати мерки!

  23. 23 Профил на nebido
    nebido
    Рейтинг: 912 Неутрално

    Някаква местна възстановка на събитията в Капитолия ли ще има?

  24. 24 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5321 Неутрално

    Хванали са му цаката на Баце, протести и бунтове са средство да постигнат желанията си.

  25. 25 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1691 Неутрално

    Още един трафаретен "бунт" обречен на провал и неспособен да постигне целите си!

  26. 26 Профил на trafopost
    trafopost
    Рейтинг: 587 Неутрално

    Като се препълнят болниците какво ще правим? :)
    —цитат от коментар 19 на realguru


    Като се спре ежедневното облъчване и тормоз от всички медии със сводки за ковид и хората няма да са толкова стресирани, което да им отслабва имунитета и да руши психиката им, съответно няма да тичат в болницата щом настинат и няма да получават паник атаки, щом ги задраска гърлото или вдигнат температура.
    Няма по-голям бич за имунната система от стреса.

  27. 27 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1691 Весело

    До коментар [#26] от "trafopost":

    Очевидно тази година Вие ще получите нобеловата награда за ....медицина!
    честито!

  28. 28 Профил на Lazarus
    Lazarus
    Рейтинг: 932 Неутрално

    Злобеещите не разбраха ли, че всички бизнеси са свързани. Ако има спад в едни, скоро ще има и в другите. Дори и масата тук - държавни хрантутници ще пострадат.

  29. 29 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 1626 Неутрално

    Сега Борисов ще им изсипе една торба пари, ОТ НАШИТЕ ДАНЪЦИ и ще каже че ТОЙ БИЛ ДАЛ на ресторантьорите и ще се кротнат. Те разбраха как стават нещата при управлението на ОПГ-то. Заплашваш с бунт и ти изсипват една торба пари.

  30. 30 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 1315 Неутрално

    Чак пък бунтове?! Но пък, като не си на мястото на хора, които всеки месец погасяват кредити с месечна вноска от порядъка на 2 000, 3-4-5 хил. лв.!? Само че, банките вече направиха две кретни ваканции, последната от поне три месеца май беше.
    —цитат от коментар 8 на hamiltonf


    За да погасяваш месечен дълг от 2-3-4 или 5 хил., каква ли е заплатата, на келнер, камериерка или мияч на съдове?

  31. 31 Профил на Apophenia
    Apophenia
    Рейтинг: 2431 Неутрално

    До коментар [#6] от "realguru":
    Хората се самообслужват, в търговията явно са по-изсветлени оборотите, не като в любимите на всички политици хотели и кръчми.

    ☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠
  32. 32 Профил на parcaleste
    parcaleste
    Рейтинг: 684 Неутрално

    "... незабавно изплащане на забавените помощи за летните месеци на 2020 г..."

    Бро... фащайте тоягите и ги почвайте. Или чакате до след изборите?

  33. 33 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1995 Неутрално

    Чак пък бунтове?! Но пък, като не си на мястото на хора, които всеки месец погасяват кредити с месечна вноска от порядъка на 2 000, 3-4-5 хил. лв.!? Само че, банките вече направиха две кретни ваканции, последната от поне три месеца май беше.
    —цитат от коментар 8 на hamiltonf


    Интересно как сервитьор, барман погасяваше преди затварянето заем с месечни вноски 2-5 х лв..... от заплата 800 лв? Или заведение с месечен оборот 15 х лв погасява 5 х лв! Лъжеха за заплати, криеха оборот за да не плащат данъци и осигуровки и сега реват. И не данъчните приходи се вдигнаха, а измамите с болнични, отпуски и ДДС намаляха!

    Русия- проказата на планетата Земя.
  34. 34 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 710 Неутрално




    Злобеещите не разбраха ли, че всички бизнеси са свързани. Ако има спад в едни, скоро ще има и в другите. Дори и масата тук - държавни хрантутници ще пострадат.
    —цитат от коментар 28 на Lazarus


    айде пак глупости - ти познаваш ли нормален човек, който държи дискотека???? Няма дискотека, която да не е на някоя мутра, през която да не се препират пари, да не се продават наркотици, безакцизен алкохол, а в половината се и пуши напук на всички забрани......Тия ли да ги съжалявам? Дай заради некъпаните мутри да заринем болниците?

    поне в София всички нормални ресторанти с някакво качество си работят доставяйки до вкъщи или подавайки храната на гише - И ИМА ОПАШКИ !

  35. 35 Профил на Apophenia
    Apophenia
    Рейтинг: 2431 Неутрално

    До коментар [#23] от "nebido":

    питай тръмп обществото, техните доховни братушки обичат всяко година да си правят картонен райхстаг и да си го превземат.

    ☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠
  36. 36 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1995 Неутрално

    Къде е Алидагоебов, скоро не е ревал по ТВ-то?

    Русия- проказата на планетата Земя.
  37. 37 Профил на vzoran
    vzoran
    Рейтинг: 481 Неутрално

    Има прекалено много хора в болниците все още. Някои хора си заминаха от този свят заради отворените заведения през Октомври и Ноември. Неморално е да отварят, аз лично няма да ги посещавам до лятото дори да отворят.

  38. 38 Профил на F
    F
    Рейтинг: 8 Неутрално

    [quote]"Скоро ще стане една година, откакто бизнесът е спрял реална дейност."
    [/quote]

    Една година "бизнесът" не бил работил, същевременно от НАП са събрали рекорден брой данъци. Интересно каква тогава е добавената стойност към икономиката на този "бизнес".

  39. 39 Профил на Сд
    Сд
    Рейтинг: 712 Неутрално

    НЕ МИ ПУКА ЗА КРЪЧМИТЕ.
    По опасно май беше отварянето на училищата,където децата разнасяха заразата и вкъщи

  40. 40 Профил на nebido
    nebido
    Рейтинг: 912 Неутрално

    НЕ МИ ПУКА ЗА КРЪЧМИТЕ.По опасно май беше отварянето на училищата,където децата разнасяха заразата и вкъщи
    —цитат от коментар 39 на Сд


    Чрез отварянето и затварянето на училищата се контролират вълните.
    И Бойко много добре ще се възползва от това.

  41. 41 Профил на Тsonkooo
    Тsonkooo
    Рейтинг: 5842 Неутрално

    По-добре да влизат в заведения и собствениците да следят за спазване на мерките отколкото да се събират по домовете без никакъв контрол.

  42. 42 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4942 Неутрално

    До коментар [#17] от "trafopost":

    "Освен това доста лекари по света и у нас зоват за незабавно прекратяване на затварянето, понеже то не е медицински обосновано, а е политическо решение, което само забавя излизането от "пандемията".

    Съгласен съм, че затварянето забавя излизането от епидемията! Но също така предотвратява стотици умиращи пред болниците хора!

  43. 43 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2234 Неутрално

    До коментар [#38] от "cll29692939":

    Не е работила сивата икономика.

  44. 44 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4942 Неутрално

    До коментар [#19] от "realguru":

    "Като се препълнят болниците какво ще правим?"

    Точно това е проблема! Иначе оплюваният Мангъров ще излезе прав! Докато 70% не го прекарат, няма да забравим за вируса!

  45. 45 Профил на chepokalipsis
    chepokalipsis
    Рейтинг: 726 Неутрално

    До коментар [#6] от "realguru":

    Вероятно щото няма как да си поръчаш храна за дома, без да имаш касова бележка, да видиш дали сумата отговаря. А на място обикновено плащаш сметката и оставяш бележката при тях и дори може да не е от фискален апарат, но сигурно няма да обърнеш внимание, докато си там.

  46. 46 Профил на Диана Христова
    Диана Христова
    Рейтинг: 459 Неутрално

    Не знам, но не ми се вижда коректно в хотел ресторанта да работи а, ако не е в хотел не. И не стига, че им дават да работят в хотелите до 22:00ч ами редовно работят по нощите. Какво беше по Коледа и Нова година ... мазало, отделно в някои хотели и пиано баровете си работеха на макс. До сутринта всичко беше отворено. "Не можем да ги изгоним" редовно оправдание, а други пък затварят вратите за външни и вътре яко купон.
    Минала министърката през Велинград и всичко било ОК .. в някой затворен хотел сигурно е била...
    Не съм против мерките, но те трябва да са еднакво пиложими при всички и да има РЕДОВЕН КОНТРОЛ.

    Само си пишем тук, никаква полза няма...

    И мразя се, когато се страхувам. Когато бият някой без вина. Когато във душата ми нахлуват и в нея храчат своята злина.
  47. 47 Профил на dj x2805
    dj x2805
    Рейтинг: 444 Неутрално

    Като човек, доскоро бил за крартко в бранша ще кажа че е зле. Най-злето е обаче че и правителството не работи - вече трети мандат, а пълни кюлчета в чекмеджета...

    www.soundcloud.com/x2805
  48. 48 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1505 Неутрално

    До коментар [#6] от "realguru":

    Не е парадокс. Много кифли са тръгнали да готвят и си купуват продукти от магазините, които явно плащат повече ДДС. А като се има предвид, че някои наистина са Кифли и готвят една манджа по два пъти /докато се научат/, сметката почва да излиза

  49. 49 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2797 Неутрално

    До коментар [#37] от "vzoran":

    > Има прекалено много хора в болниците все още.

    Колега, виждат че разполагате с вътрешна информация.

    Можете ли да ни кажете колко човека е имало в болниците, да кажем преди точно 4 години.

    Да направим сравнение между 18 януари 2017-та и 18 януари 2021.

    કટાક્ષ
  50. 50 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2797 Неутрално

    До коментар [#42] от "vassilun":

    > Но също така предотвратява стотици умиращи пред болниците хора!

    Според някой хора, които са по-наясно от нас двамата с медицината, болничното лечение е уморило бая хора както 1. от неадекватни мерки (*), така и 2. от допълнителни вътрешноболнични инфекции.

    Предположенията са че над 50% от КОВИД жертвите починали в болница щяха да се все още живи, ако не бяха отишли там. Ако се интересувате, мога да потърся линк.

    (*) би трябвало да сте чувало най-малкото за прословутите автомати за 'обдишване'

    કટાક્ષ
  51. 51 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 812 Неутрално

    До коментар 17 от "trafopost": "...Не мисля, че точно тези са най-пострадали от затварянето..."

    Нещо мисленето не ти се отдава. ТЕ искат просто да ги оставят на мира, и да работят. За разлика от милиционери, чиновници (държавни), доктори, които не се наситиха да искат пари, привилегии, увеличения на заплатите си. Ресторантьорите искат само да оставят ДА РАБОТЯТ! Затова ли те си навлякоха омраза?
    Колкото до намаленото ДДС май много малко българи знаят, че това ДДС го плащат клиентите, а не ресторантьорите.

  52. 52 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 710 Гневно

    До коментар [#19] от "realguru":"Като се препълнят болниците какво ще правим?"Точно това е проблема! Иначе оплюваният Мангъров ще излезе прав! Докато 70% не го прекарат, няма да забравим за вируса!
    —цитат от коментар 44 на vassilun


    айде стига с тия простотии - по официални данни 3% УМИРАТ

    от 7 милиона това са 147 000 български граждани

    ето това предлага мангъра - да умрат 147 000 български граждани !

  53. 53 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1505 Неутрално

    До коментар [#49] от "Ан Он":

    Ще ви обрисуваме картината, понеже цифрите не са за всеки:
    1. Представете си болничен коридор.
    2. Представете си легла у същия този болничен коридор.
    3. Представете си болни върху същите тез' болнични легла в болничния коридор.
    4. Преставете си, че всичко това е в градска болнициа в голем БГ-град.
    5. Приемете го това за истина, щото немаме снимки, а по ТВ няма да ви го покажат, понеже тотално противоречи на мутренските лъжи...

  54. 54 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1499 Неутрално

    Бунт? Тие лигли бунт не могат да направят. Много са клекави, ше изплезят език и ще им се разтропат сърчица, още на втората пресечка от мястото от където са тръгнали. Да вземат първо да поспортуват, да изкарат малко военна подготовка в частно военно обучение, а който му стиска и в държавно. Има избор, дори у нас има компании, които предлагат такива услуги.

    мурзилка
  55. 55 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2797 Неутрално

    До коментар [#53] от "Хи-хи":

    Имате ли представа каква е била ситуацията в обрисуваното от вас място януари 2017-та година ?

    કટાક્ષ
  56. 56 Профил на themtrx
    themtrx
    Рейтинг: 343 Гневно

    Като чета коментарите се смея с глас. Как ние българите не се научихме малко емпатия. Пък и помислете малко. Това не са само "мутрите", които държат заведенията. Това е персонала, почистващи фирми, доставчици, рекламни агенции, музиканти и пр...
    Ние можем без заведения, но те не могат без нас. Колкото по-дълго тези хора остават без прехрана, толкова повече ще имат нуужда от държавни помощи. От тук следва по-малко пари за държавата, която ще е принудена да взима на нас, работещите по-големи данъци. А тези, които жалят здравната система в момента нали осъзнавате, че колкото по-беден е народа, толкова по-болен е! Стегнете се малко и не мислете само за вашите лакоми г....ве. Тук не става въпрос за тези, които искат да ходят да пият кафенца през деня и да друсат фитнес телца вечер. Тук става въпрос за препитанието на голяма част от НАШИЯ НАРОД.
    По другите европейски държави не мрънкат защото управляващите им знаят как се подпомага на малкия и среден бизнес в критични времена. Нашите не знаят в нормални времена какво да правят, пък камоли в пандемия!

  57. 57 Профил на Julian Dob
    Julian Dob
    Рейтинг: 14 Неутрално

    [quote]"Скоро ще стане една година, откакто бизнесът е спрял реална дейност."
    —цитат от коментар 38 на cll29692939
    Една година "бизнесът" не бил работил, същевременно от НАП са събрали рекорден брой данъци. Интересно каква тогава е добавената стойност към икономиката на този "бизнес". [/quote]

    Никаква.

  58. 58 Профил на patrokalche
    patrokalche
    Рейтинг: 358 Неутрално

    Ще се извинят с новия щам и колко бил опасен и готово. Борисов е пътник както Меркел, Макрон и други политици, които ще платят сметката за ерата Корона! После ще пишат книги колко са били правилни решенията въпреки бунтове и безредици.

  59. 59 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2797 Неутрално

    До коментар [#56] от "themtrx":

    Колега, с 95% от поста ви съм съгласен.

    Да, има хора които по стечение на обстоятелствата са останали с намалени или никакви доходи.
    Да, като общество имаме избор - или да плащаме обезщетения от държавата, или да го оставим да ровят в кофите за боклук, или да мрат в мизерия, или да започнат да крадат и убиват.

    Обаче емпатия към мутренския ресторантски бизнес (начело със шефа на федерацията им или както там се води) - не мога да изпитам.

    કટાક્ષ
  60. 60 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1505 Неутрално

    До коментар [#55] от "Ан Он":

    Понеже явно албанските реотани са много дълготрайни ще поясниме, че януари 2017 не е имало ковид-пандемията.
    Молим, не питайте дали китайците са яли прилепи през 2016.

  61. 61 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2797 Неутрално

    До коментар [#60] от "Хи-хи":

    > че януари 2017 не е имало ковид-пандемията.

    Според вас има ли минимална вероятност в България януари 2017 да е имало стандартна ('немодерна') грипна епидемия от която да са починали значително повече хора отколкото януари 2021 от КОВИД ?

    કટાક્ષ
  62. 62 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2234 Неутрално

    Важното е умиращите да знаят за какво умират - намаляване загубите на кръчмите. И да са горди с това.

  63. 63 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1505 Неутрално

    До коментар [#61] от "Ан Он":

    Според мен понякога улучвате десетката, а понякога случайно преминаваща котка около същата таз' десетка


  64. 64 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 662 Весело

    До коментар [#21] от "trafopost":
    До коментар [#26] от "trafopost":

    Мангъров, ти ли си, бе? Я по-кротко, а?

    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
  65. 65 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2797 Неутрално

    До коментар [#63] от "Хи-хи":

    Ето ви графика от сайта НСИ:

    https://www.nsi.bg/sites/default/files/files/pages/covid/D_W1-53_2015_2020_W53_bul.png

    А това е оригиналния коментар откъдето тръгна това разклонение на дискусията:

    До коментар [#37] от "vzoran":

    > Има прекалено много хора в болниците все още.

    Въпросът към вас е отново същия: през януари 2017-та, хората в болниците били ли са прекалено много или са били съвсем колкото си трябва ?

    કટાક્ષ
  66. 66 Профил на sfl32583434
    sfl32583434
    Рейтинг: 319 Неутрално

    [quote#19:"realguru"][/quote]

    Четири поредни години има по над 100 000 хоспитализирани пневмонии...някой да е чул нещо за препълване?

  67. 67 Профил на Иван
    Иван
    Рейтинг: 1461 Неутрално

    Има световна икономическа криза , която настъпваше и за да не се стигне до бесене на политици и олигарси по площадите същите преекспонираха грипа. Затова - носете си намордниците и псувайте тези дето просто искат да работят!

    Не съм нито американофил, нито русофил- те са родоотстъпници и подлоги на чужди държави.Аз съм българофил!
  68. 68 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2797 Неутрално

    До коментар [#63] от "Хи-хи":

    А тази котка дето я целите - по-добре се спрете.

    કટાક્ષ
  69. 69 Профил на trola
    trola
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Не всички ресторанти и хотели са на мутрите. Мутрите отдавна се занимават със еврофондовете и обществени поръчки. ресторанти и хотели са ниска топка за тях 😄

  70. 70 Профил на trola
    trola
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Не всички ресторанти и хотели са на мутрите. Мутрите отдавна се занимават със еврофондовете и обществени поръчки. ресторанти и хотели са ниска топка за тях 😄

  71. 71 Профил на clint_eastwood
    clint_eastwood
    Рейтинг: 726 Неутрално

    Добре, разбирам, че искаме да се предпазим максимално, но това не може да продължава ad absurdum. Лесно е да сме филантропи, като си взимаме заплатите за работа на компютъра, но много хора в момента бедстват поради липса на приходи, а този отрасъл е отговорен за немалък процент от БВП, заедно с туризма.

    Отворете всичко, дайте възможност на хората да се препитават, а който го е страх от Ковид, да се пази колкото може. Все някога трябва да си покажем носа навън и не можем да отлагаме повече. Ще стане вече 1 година - това не е нормално за болест със смъртност 0.2%.

    Като епидемиолози по инфекциозни болести и учени в областта на общественото здраве имаме сериозни опасения относно вредното въздействие върху физическото и психическото здраве на населението, в резултат на преобладаващите политики наложени във връзка с COVID-19: https://gbdeclaration.org/great-barrington-declaration-bulgarian/
  72. 72 Профил на Apophenia
    Apophenia
    Рейтинг: 2431 Неутрално

    До коментар [#70] от "trola":

    на всекиму според ранга, няма ниска топка, а има и селски мутри
    иначе не всички бизне си са на мутрите, това е ясно. просто се хиперболизира. много или малко, не знам :)

    ☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠
  73. 73 Профил на BlueBoss
    BlueBoss
    Рейтинг: 341 Неутрално

    Като чета коментарите се смея с глас. Как ние българите не се научихме малко емпатия. Пък и помислете малко. Това не са само "мутрите", които държат заведенията. Това е персонала, почистващи фирми, доставчици, рекламни агенции, музиканти и пр... Ние можем без заведения, но те не могат без нас. Колкото по-дълго тези хора остават без прехрана, толкова повече ще имат нуужда от държавни помощи. От тук следва по-малко пари за държавата, която ще е принудена да взима на нас, работещите по-големи данъци. А тези, които жалят здравната система в момента нали осъзнавате, че колкото по-беден е народа, толкова по-болен е! Стегнете се малко и не мислете само за вашите лакоми г....ве. Тук не става въпрос за тези, които искат да ходят да пият кафенца през деня и да друсат фитнес телца вечер. Тук става въпрос за препитанието на голяма част от НАШИЯ НАРОД.По другите европейски държави не мрънкат защото управляващите им знаят как се подпомага на малкия и среден бизнес в критични времена. Нашите не знаят в нормални времена какво да правят, пък камоли в пандемия!
    —цитат от коментар 56 на themtrx


    Най-накрая един смислен коментар, който не бълва ОМРАЗА, а гледа на нещата реалистично. Лесно е за пишещите тук да тръбят:"нема им стъпем" , "Мутри" и кво ли още не... Ама има и хора дето този бизнес им е живота - на тях и семействата им, и на техните служители и семействата им... Те да останат на улицата и да умират от глад вместо от Ковид ли? Много лесно се отсъжда за чуждо наказание, щом не е на твоя гръб... Чакаше се случаите да намалеят - намаляха. Сега не можело да се отхлабят мерките, но мнозина от Вас нямаха проблем с хорото на Йордановден, с обиколките на Джипко Бибитков без маска по села и паланки и прегръдките му с разни загорели лелки... Били събирали повече данъци - да бе да... КОй го твърди това? Тулупчето ли - дето твърдеше че според Евростат цъфтим, а после се оказа, че даже не попадаме в първата десетка... Спрете с тая омраза, защото когато съседа ти е зле - е въпрос на време и при теб да се сговнясат нещата!

  74. 74 Профил на prx15601314
    prx15601314
    Рейтинг: 254 Неутрално

    Хората спестиха някой лев от затворените заведения. Дори и да отворят не вярвам хората да се втурнат като полудели да ядат и пият. БУНТ? Ай малко по спокойно. И тази година я пишете ялова. Догодина ще видим

  75. 75 Профил на trial_jezz
    trial_jezz
    Рейтинг: 559 Неутрално

    Е как цяла Европа е затворена и никой не протестира, само тука. Ами, ако трябва и до лятото ще са затворени. Не са по-важни от човешкия живот.
    —цитат от коментар 13 на Роси


    Цяла западна европа не протестира единствено в промитите съзнания на либерто-комуняги ка'о горната.

    Бружения има в Италия, Германия, Австрия, Дания, Испания и още кой знае къде...Знае се, но розовите фашета крият информацията. Добре, че са социалните мрежи, че да стане ясно (както винаги), колко МНОГО лъжат!

    “Those who love peace must learn to organize as effectively as those who love war.” ― Martin Luther King Jr.
  76. 76 Профил на xlu12683878
    xlu12683878
    Рейтинг: 92 Неутрално

    Отварайте всичко. Който има притеснения, да не ходи на заведение. Забелязал съм, че хората, които най-много искат да ги затварят са тези, които мога да работят дистанционно. Ами другите, които не могат?

  77. 77 Профил на trafopost
    trafopost
    Рейтинг: 587 Неутрално

    До коментар [#21] от "trafopost":До коментар [#26] от "trafopost":Мангъров, ти ли си, бе? Я по-кротко, а?
    —цитат от коментар 64 на ТНТ


    Нещо по темата имаш ли да кажеш или си се скрил под леглото?

    https://gbdeclaration.org/great-barrington-declaration-bulgarian/

  78. 78 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2797 Неутрално

    До коментар [#60] от "Хи-хи":

    > че януари 2017 не е имало ковид-пандемията.

    Предполагам че ви е възникнал някакъв спешен ангажимент и затова не можахте да ми отговорите.

    Моля, когато ви е удобно, да погледнете графиката от предишния ми пост и да отговорите на въпроса ми.

    કટાક્ષ
  79. 79 Профил на olexander
    olexander
    Рейтинг: 962 Гневно

    До коментар [#17] от "trafopost":
    Ако се премахнат мерките здравната система (не само в България, а на всякъде) ще се срине. Не разбрахте ли тази елементарна истина?
    Приде два месеца по новините непрекъснато показваха хора, които са болни но линейките немогат да намерят места в болниците. Да, логично е, че ако няма мерки целия ужас ще свърши за има няма 6 месеца, но на каква цена задавал ли си си въпрос? Това ли искаш? Полеви болници без персонал и в тях лежащо болни оставени без грижи да озравеят или да починат?

    Победителите първо печелят, а след това отиват на война; победените първо отиват на война, а след това търсят начин да я спечелят.
  80. 80 Профил на feniks_na_gril
    feniks_na_gril
    Рейтинг: 12 Неутрално

    Е как цяла Европа е затворена и никой не протестира, само тука.
    —цитат от коментар 13 на Роси

    Ами никак. Навсякъде протестират. Нали и в статията пишат за Италия?
    А аз за мутри не знам, обаче половин България работи из заведения, магазини и хотели. Хайде замислете се колко време е добре толкова хора да бъдат оставени без препитание - еле па ако е като в България, дето реално срещу струпванията на тълпи не се прави НИЩО, освен демонстративни, но очевидно неработещи мерки. А и хората са прави. В момента театрите са отворени. Те по-малко опасни ли са от заведенията, що ли? Църквите по-малко опасни ли са?

  81. 81 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 583 Неутрално

    ВИРУСА Е ТУКА ГОДИНА ВЕЧЕ А НЕ СЕ ЗНЕ КОЛКО ОЩЕ ГОДИНИ ЩЕ СТОИ , ХОРАТА КОИТО НЕ СА НА ДЪРЖАВНАТА СОФРА ТОТАЛНО ИЗНЕМОГВАТ , В СТУДОВЕТЕ СЕ СПИРА ТОКА НА ХОРА С МАЛКИ ДЕЦА ДРУГИ ОТКРОВЕННО ГЛАДУВАТ , МУТРАТА В ПРАВ ТЕКСТ ИМ КАЗА НА СВОБОДНИТЕ ЧЕ НЕ ГИ ХАРЕСВА И ЗА ДА БЪДЕ ДОСТАТЪМНО КРАСНОРЕЧИВ РЕШИ ДА ПОДКРЕПИ ДУМИТЕ СИ С ГЛАДОМОР , ДОЛАВЯМ ВЕЧЕ НОТКИ НА САДИЗЪМ В УПРАВЕНИЕТО А ТОВА НИКАК НЕ Е НАДОБРЕ

  82. 82 Профил на feniks_na_gril
    feniks_na_gril
    Рейтинг: 12 Неутрално

    До коментар [#17] от "trafopost":Ако се премахнат мерките здравната система (не само в България, а на всякъде) ще се срине. Не разбрахте ли тази елементарна истина?Приде два месеца по новините непрекъснато показваха хора, които са болни но линейките немогат да намерят места в болниците. Да, логично е, че ако няма мерки целия ужас ще свърши за има няма 6 месеца, но на каква цена задавал ли си си въпрос? Това ли искаш? Полеви болници без персонал и в тях лежащо болни оставени без грижи да озравеят или да починат?
    —цитат от коментар 79 на olexander

    Защо пишеш, все едно има смислени мерки в момента? Понеже такива няма. Има само прехвърляне на тълпите от едно място на друго.

    А една от причините за повишената смъртност в последните месеци беше забраната за планови посещения и операции - видя се колко се вдигна делът на хората с онкологични заболявания, които си отидоха уж от корона. Другата е студът. Третата е неадекватната организация на всички нива.

  83. 83 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3859 Любопитно

    До коментар [#1] от "Brighty":

    ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    И както винаги по-яките мутри ще победят!

  84. 84 Профил на Born
    Born
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Призовам всички по примера на Вацлав Клаус на 31 януари всички на ресторант! В знак на протест срещу абсурдните анти ковид мерки!
    https://www.24chasa.bg/novini/article/9409120
    Да пием по една чаша вино за здравето на премиера! За многая лета да ни води напред!

  85. 85 Профил на kxm38695246
    kxm38695246
    Рейтинг: 55 Неутрално

    Научавам, че съм мутра, галеник на властта, бивш сервитьор от Балкантурист... Че децата ми нямат право на нормален живот, какъвто нямаха и досега, защото седем дни в седмицата години наред съм изграждал нещо, което да работи и ги виждах сутрин за малко... От де ви копат такива ве!

    “Бунт? Тие лигли бунт не могат да направят. Много са клекави, ше изплезят език и ще им се разтропат сърчица, още на втората пресечка от мястото от където са тръгнали. Да вземат първо да поспортуват, да изкарат малко военна подготовка”
    Неква мърша се изохкала!

  86. 86 Профил на debruckere
    debruckere
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Ами, ами!
    Ей сега баш Башията ББ ще им раздаде от нашите пари, зер повечето са му и колеги от 90-те, така че всичко ще утихне и ще го платим ние , разбира се :)

  87. 87 Профил на Born
    Born
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Ще бъде епична битка - мутри срещу мутри :)
    —цитат от коментар 1 на Brighty


    Пич, майната им на мутрите. Мисли малко и за сервитьорите и барманите, които не получават възнаграждения от два месеца. Мисли и за доставчиците на стоки, които не могат да си видят парите от първите/мутрите, както ти казваш/, мисли и за производителите, които пък не могат да си съберат парите от техните доставчици. Мисли и за семействата на вторите и на третите ако не ти е жал за мутрите. Не всичко е толкова просто, приятелю! Особено за икономика като нашата основана преимуществено на потребление и услуги!
    И запомни, не всеки който се мъчи да направи нещо в тази държава/ако ще и кръчма да е/ е мутра!

  88. 88 Профил на morf
    morf
    Рейтинг: 753 Разстроено

    Бойче, отваряй кръчмите, че Алибегов няма лев за да се обръсне, подстриже и изкъпе. Имай милост към нас, мъка е да гледаме мазната му мутра!

  89. 89 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 1937 Весело

    Аз мисля , че ако дават по една водка безплатно , ще имат подкрепа. Разбира се , водката да не е менте, както обикновено.

  90. 90 Профил на Forest
    Forest
    Рейтинг: 1094 Неутрално

    смешен плач на ресторантьорите и хотелиерите - свалиха им ДДС-то, дадоха им помощи (и двете за сметка на всички нас данъкоплатците), а те за благодарност вдигнаха цените и освен това никога не са плащали данъци (както се видя от данните за приходите).

    Истината ни прави свободни.
  91. 91 Профил на Вера Су
    Вера Су
    Рейтинг: 376 Неутрално

    [quote#87:"SoloV"][/quote]

    На теория ще се съглася. На практика ако тези хора биваха осигурявание на реалните си заплати нямаше и да чуем за тях, защото щяха да си седят безгрижно по домовете на топло с месеци. Много цинично е т.нар. ресторантьори и хотелиери да спекулират с нещастните си служители, които на ръка получават дори в пъти повече от средната работна заплата за страната. Много се бунтуваха и пролетта, лятото ги поотпуснаха и какво стана - реваха през цялото време, че им пречили маските. Цени, облсужване, качество изобщо няма да коментирам, но голяма част са всичко друго, но не и професионалисти. Личните ми наблюдения в момента са, че качествените заведения си бачкат с пълна пара и разнасят по домове и офиси.
    Липсва голямата лапачка от алкохола и бакшишите. Пак по лични наблюдения - лятото в София не попаднах на бира под 4 лева.

  92. 92 Профил на morf
    morf
    Рейтинг: 753 Любопитно

    Огромен процент от ресторантьорите можеха, а някой и се приспособиха, чрез кетъринг и доставка по домовете и работните места. Вярно, по-малки продажби се реализират, но е вариант за спасяване на толкова закъсалите им бизнеси. Защо някой го направиха, а други не, а само реват и просят, няма как да знам. Мазнокосият да каже.

  93. 93 Профил на kxm38695246
    kxm38695246
    Рейтинг: 55 Неутрално

    До коментар [#92] от "morf":
    Кафетата и баровете какво да разнасяме? Да, продавам по някоя бира за вкъщи, успявам да поддържам 6 крана в момента, защото е студено и трае повече бирата. Надценката е минимална. Изкарват се пари колкото да не се налага да си търся временна работа. Но ходя със скъсани дънки, до там ме докараха. Със СВ като моето никой няма да ме вземе, защото няма да успея да ги убедя, че няма да напусна веднага след като ни отворят. За да се поддържа някаква дейност сметките си хвърчат. Само тока си е по 200+ Наемите се трупат, после ще насмогваме с тях, на следващото затваряне пак без резерви. Пускам печки отвън, по ръба на закона пият в картонени чаши, ама сега при тези температури няма никой, разбира се. Уикенда разхождам бири с колата, карам хибрид. Фирмите за доставки надуват цените и става скъпо за клиента. От юли съм сам, заради никаквите обороти съм всеки ден на работа. Не си позволявам почивка. Никакви помощи не ми се полагат, защото на барманките ми съм плащал всичко навреме, но закъснявам с мои осигуровки. Опитах се да се разширя, вкарах пари. И добре че, защото есента, докато още работехме с 3 квадрата на човек щяхме да си кукаме 6-7 човека в бара. Не, че хората излизаха... Имам си верни доволни клиенти, оцелявам благодарение на тях и стискам зъби, защото те ми дават увереност, че има защо да се оцелее. Много колеги с малки барчета приключиха.
    Сега, като звънне телефона не смея да го погледна, да не е някой от двамата хазяи...
    Не знам за какви мутри говорите, аз Алибегов не мога да го мисля.
    И не са само заведенията. Идея си нямате колко народ е закъсал здраво! Хора работили, скъсали се от работа, стигнали до някъде и сега живуркащи в статистиката! Алибегов... Майната му на дилърчето!


  94. 94 Профил на komutatoe
    komutatoe
    Рейтинг: 448 Неутрално

    До коментар [#92] от "morf":Кафетата и баровете какво да разнасяме? Да, продавам по някоя бира за вкъщи, успявам да поддържам 6 крана в момента, защото е студено и трае повече бирата. Надценката е минимална. Изкарват се пари колкото да не се налага да си търся временна работа. Но ходя със скъсани дънки, до там ме докараха. Със СВ като моето никой няма да ме вземе, защото няма да успея да ги убедя, че няма да напусна веднага след като ни отворят. За да се поддържа някаква дейност сметките си хвърчат. Само тока си е по 200+ Наемите се трупат, после ще насмогваме с тях, на следващото затваряне пак без резерви. Пускам печки отвън, по ръба на закона пият в картонени чаши, ама сега при тези температури няма никой, разбира се. Уикенда разхождам бири с колата, карам хибрид. Фирмите за доставки надуват цените и става скъпо за клиента. От юли съм сам, заради никаквите обороти съм всеки ден на работа. Не си позволявам почивка. Никакви помощи не ми се полагат, защото на барманките ми съм плащал всичко навреме, но закъснявам с мои осигуровки. Опитах се да се разширя, вкарах пари. И добре че, защото есента, докато още работехме с 3 квадрата на човек щяхме да си кукаме 6-7 човека в бара. Не, че хората излизаха... Имам си верни доволни клиенти, оцелявам благодарение на тях и стискам зъби, защото те ми дават увереност, че има защо да се оцелее. Много колеги с малки барчета приключиха. Сега, като звънне телефона не смея да го погледна, да не е някой от двамата хазяи... Не знам за какви мутри говорите, аз Алибегов не мога да го мисля. И не са само заведенията. Идея си нямате колко народ е закъсал здраво! Хора работили, скъсали се от работа, стигнали до някъде и сега живуркащи в статистиката! Алибегов... Майната му на дилърчето!
    —цитат от коментар 93 на kxm38695246


    Не можеш да ме накараш да пусна сълза. За да изхранвам семейството си съм сменял професията си, работил съм на две, че и на три места.
    След пандемията светът вече няма да е същия. Предполагам кръчмаро-ресторантьорския бизнес също. Да се инвестират пари в разливането на бира според мен е тъпо. Ако можеш опитай се да правиш сам бирата си, инвестирай в добра кухня с добър готвач, която да те храни при подобни кризи или просто сменяй професията изцяло.

  95. 95 Профил на it4
    it4
    Рейтинг: 518 Неутрално

    До коментар [#21] от "trafopost":

    в Гърция повечето магазини 2 месеца са затворени

  96. 96 Профил на Apophenia
    Apophenia
    Рейтинг: 2431 Неутрално

    Да не се оплакват толкова, не могат да садят картофи или да гледат прасета на село...

    ☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠
  97. 97 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1897 Весело

    Чак пък бунтове?! Но пък, като не си на мястото на хора, които всеки месец погасяват кредити с месечна вноска от порядъка на 2 000, 3-4-5 хил. лв.!? Само че, банките вече направиха две кретни ваканции, последната от поне три месеца май беше.
    —цитат от коментар 8 на hamiltonf


    И трета и пета данъчна ваканция ще правят кредиторите. На тях за къв им е да вземат заведението на закъсалия длъжник в такава ситуация, дето заведенията са затворени, и никой няма да се навие да купува на висока цена та да покрие просроченото...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  98. 98 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1897 Любопитно

    До коментар [#87] от "SoloV":

    А, то същото го слушах и за кривите лелки в гаражните кафенета (точно онези дето изобретиха "втора цедка кафе"), и за гаражните производители дето големите вериги ги убиха с фактурите и липсата на ментета... Да се променят овреме.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  99. 99 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1897 Любопитно

    Отварайте всичко. Който има притеснения, да не ходи на заведение. Забелязал съм, че хората, които най-много искат да ги затварят са тези, които мога да работят дистанционно. Ами другите, които не могат?
    —цитат от коментар 76 на xlu12683878


    В тази посока, всеки да си плаща сам за лечението. Така де, който не се притеснява, да си носи риска на собствен гръб. Сякаш ако не отидеш на кръчма света ще се срине. И да те подсетя, че Щастливеца е ходил по баирите, а там хотели и кръчми няма.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  100. 100 Профил на feniks_na_gril
    feniks_na_gril
    Рейтинг: 12 Неутрално

    [quote#99:"gost22"][/quote]
    Пич, не става дума за това кой щял да умре от неходене на кръчма, а за това кой гладува или ще гладува, защото са му затворили работното място и никой не казва на работодателите му кога ще го отворят. Толкова ли е трудно за разбиране това?

    Прочее, затварянето на заведенията щеше да е много по-приемливо, ако не беше половинчата избирателна мярка. Досега ако не е станало ясно, че такива просто не работят ИЗОБЩО и само нанасят вреда, не знам... Тотален локдаун щеше да е ОК, обаче това театрите да са отворени, а кината не, на църква да може, а в заведение да не може, "Мосю Бриколаж" в мола до нас да е затворен, а магазините извън мола да са отворени - това е тотално и абсолютно безсмислено безумие. Къде е логиката? Блъскащите се на изхода на Музикалния театър хора по-малко заразни ли са от ходещите по ресторант, що ли?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK