
© Георги Кожухаров
Въпреки несъгласието на Комисията за защита на конкуренцията с промените в Наредба № 34 за извършване на таксиметров превоз на пътници министърът на транспорта Росен Желязков я подписа днес. Най-спорните новости са свързани с промяната на начина на определяне на първоначалната такса.
До сега тя не можеше да надвишава цената за един километър пробег по съответната тарифа в населено място с повече от 50%. След обнародването на променената наредба в Държавен вестник първоначалната такса ще е от двоен до троен размер от минималната цена за един километър пробег.
При сегашните цени на такситата в София например това ще рече, че вместо 70 стотинки първоначална такса, тя ще стане минимум 1.58 лева през деня и 1.80 лева през нощта. Ако таксиметровата компания реши да заложи на пределната цена за стартовата тарифа, то първоначалната такса ще е 2.37 или 2.70 лева.
Като мотив се посочва, че това ще ограничи нелоялната конкуренция, а натискът дойде от страна на шофьорите на таксита. Изтъква се и полза за потребителите - водачите няма да отказват късите курсове.
В края на миналата година от КЗК посочиха, че предишният опит за регулиране на цените с въвеждането на долен праг е довело до това всички компании да возят на минималната цена и се е получил отказ от ценова конкуренция. От комисията подчертаха, че вероятно и сега ще стане така.
"При приемането на новите текстове в наредбата внимателно е изследвано решението на Комисията за защита на конкуренцията. Производството пред Комисията за защита на конкуренцията е производство за застъпничество за
конкуренция, чиято основна цел е да предотврати ограничаването или нарушаването на конкуренцията. С въвеждането на долна и горна граница на първоначална цена се постига предотвратяване на нарушаване на
Конкуренцията", твърдят от министерството в съобщението до медиите от днес.
Другата промяна е за цената на километър извън населеното място, която не трябва да надвишава повече от 50% цената на километър в населеното място. Към момента тя просто трябва да е посочена при другите цени.
442
Рейтинг: 1309 НеутралноЕ, ... поне за таксиметърджиите нЕма се кОсА вече. Забогатяха.
Benedikt Fahnenträger
Рейтинг: 446 ВеселоТова е резултат е протестите на опозицията през лятото :) Още по-готино е след 4 април, че заплати на 2000 лв ще се облагат 25% данък :) и за ИТ индустрията ще се премине към 50% корпоративен данък :)
Ан Он
Рейтинг: 3203 НеутралноПринципно схемата е
કટાક્ષ- даваш пари за професионалния спорт
- спортистите ги харчат в чалготеките
- спортистите и персонала на чалготеките се прибират с таксита
И така с един куршум помагаш на три бизнеса.
Тука нещо са започнали наобратно - да вдигат цените на последните по веригата, без да си им подсигурили платежоспособни клиенти. Не знам дали ще се получи.
Йоаникий
Рейтинг: 784 НеутралноИдиотски начин да узакониш алчността и самозабравянето. Дано им преседнат - на тях таксите, а на министъра - тлъстата комисиона за подписа.
Най-високите препятствия са тези, които сами си поставяме.Настроение - Аман бе!
dwr30648311
Рейтинг: 252 НеутралноИ сега като цъфнат и вържат... Скъпи шофьори услугата ви е нужна, но не я ползваме защото не може да си го позволим в момента. Друг е въпроса, че и няма къде да отидем с такси. От работа вкъщи, от вкъщи на работа, а накрая работата - вкъщи. Не ви помага да направите услугата още по-недостъпна. Търсете отговора на проблема другаде.
MyTwoCents
Рейтинг: 685 ГневноА може ли да попитам въобще законно ли е да се отказват курсове?
@)----,--'--Това е все едно да отидеш в магазина и да поискаш един хляб и да ти кажат, че само за един хляб няма да се мръднат, Или в ресторант или бар малки поръчки да не се обслужват и да се отказват.
Всъщност проблемът не се нарича начална такса, а минимална сметка. Демек начална такса + 3 км пробег да е минималната сметка. Пък ако искаш се вози само една пряка или целите 3 км (включени в сметката). Така даже може и да се предпочитат късите курсове.
Milko Stoyanov
Рейтинг: 693 ГневноЕй, не се научиха нашите, че трябват по-малко регулации и повече свободен пазар - ТОЙ сам урегулира цените според търсене и предлагане!
Вдигнете на 3 лв. началната такса, да стане 5 лв. от Орлов мост до НДК и... чакайте клиенти! После, накрая на месеца, тримесечието или какъвто отчетен период ползвате - КАЛКУЛИРАЙТЕ дали ВДИГАНЕТО на цената е компенсирало ОТЛИВА на клиенти. На бас?
Но нищо, ходенето пеш е полезно.
А и такси компаниите първо трябва да се погрижат за хигиената, културата и особено - НЕПУШЕНЕТО на голям процент от своите шофьори, преди да мислят за вдигане на цените. Сори.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
lz2
Рейтинг: 2516 НеутралноМай ще си се возят сами както са я подкарали!
ПравописА е поле за изява на неграмотните!padrino
Рейтинг: 4226 ЛюбопитноХайде правителството клекна и на тези... Аз не знам Баце на кой го вкарва с 200, но като гледам всяка организация в Бг стига да поиска го вкарва с 200 на народа с разрешението на Винету......
Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬padrino
Рейтинг: 4226 ВеселоИ после ще поискат помощи защото бизнеса западал 😂😂😂 Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
ivanpopov
Рейтинг: 2405 НеутралноВ условия на криза и липса на клиенти, сваляш цените и се мъчиш да компенсираш с оборот. Като вдигнат цените, хептен ще окапят. Късите курсове, с които си докарваха 60% от оборота, ще намалеят поне три пъти.
Моля се carsharing-а да се развие в България и освен електрически тротинетки, да можем да полваме и коли. Да ги видя "великите бизнесмени" тогава.
xm...
Рейтинг: 3503 ВеселоБас лагам, че министерот не е зел и една кьорава стинка за таз работа!
И защо да взема, когато с един подпис осигурява избиратели за герберлъка, които да му осигурят мазен сужук за още поне 4 години?
Да не говорим, че тепърва трябва да се види какво ще стане с КЗК ...
Важното е, че Баце, министерот и въобще гербиджта са "добри"!
cnu40695109
Рейтинг: 245 Неутралносупер!
Сега остава да се вдигнат таксите за хляба, за обувките, за захарта и солъ. В смисъл не да се вдигнат, ами такова.. "минимална цена" да се сложи.
F
Рейтинг: 118 ВеселоПазарна икономика в бананова република...
bati vi
Рейтинг: 1495 ГневноБаси малоумниците !!!
Меня постоянно преследуют умные мысли! .. Но я быстрее ....Pomak
Рейтинг: 1070 НеутралноПри мен първоначална такса 3,50€.
Първи км 3,70 €.
От 2-ри до 5-ти км. 2, 00 €
Престой за час 26 €. На минута 0,20 €
Бакшиш от 10 до 30 процента. Рядко повече.
Във райони където живеят турци, българи и румънци, рядко приемам заявки.
Мда.
Pomak
Рейтинг: 1070 НеутралноВъв всеки град си има ТО ( taxiordnung) и ТТО ( taxitarifordnung) за самият град. Общината определя цените. Всяка год. декември месец, има около 3-4 процента увеличение.
dwr30648311
Рейтинг: 252 НеутралноДо коментар [#17] от "Pomak":
Какви са доходите на клиентите ти? Как се отразиха мерките на работата ти и на твоите доходи?
enterfornone
Рейтинг: 661 Неутрално"Изтъква се и полза за потребителите - водачите няма да отказват късите курсове."
Тоест - написали са в наредбата че НЕ МОГАТ да отказват къси курсове???
Не, разбира се!
Тоест цената тройна, задълженията - никакви...
kostadincho
Рейтинг: 530 НеутралноОт години не ползвам такси. Може и да са си подобрили отношението и самите коли, но не мога да съм сигурен.
Предпочитам да си отида с моята кола и да не пия.
Когато моята кола е на ремонт ползвам кар шеринг. Супер доволен. Единствено, не излиза на оферта, ако ще се седи в задръстване.
geordgeo
Рейтинг: 1293 ВеселоБоли ме фара (а и не само мен) за такситата и за техните тарифи, ако ще и 10$ да направят първоначалната тарифа и да возят по 5$ на км. Не ги ползвам, не ги харесвам, а сега още по-малко. И съм сигурен, че клиентите им ще намалеят (ако изобщо имат такива) още. И за да са добре Бакшишите, предлагам държавата да ни задължава да ползваме такси (дори) до бакалията в квартала, до работата си, до парка - абе изобщо, да се направи така, че да не можем да си представим живота без таксита, ха-ха-хааа...
Bourbon Street
Рейтинг: 16 РазстроеноИ в момента нямата право да отказват курсове според Наредбата за таксиметровия превоз. А цените са ниски и ако пътниците са повече от 1 излиза по-евтино с такси отколкото с градски транспорт, което е скандално. Но още по-скандално е липсата на всякакъв стандарт и ниво в таксиметровите компании. А причината е, че те единствено продават франчайз и/или автомобили, но таксиметровите шофьори не са техни служители. Минимум 90% са в сивия сектор, работещи с кухи фирми и без никакви договори и осигуровки. Ако си честен и изряден, трябва да се гърбиш минимум 10 часа на ден за минимум 6 дни в седмицата, като масово се работи 7 дни по 12 часа, за да се върже някаква нормална печалба 1200+. Затова и се отказах да карам такси, въпреки, че ми е страшно приятно, а и на клиентите им е хубаво когато ги вози млад шофьор с риза в нова и чиста кола и им пуска джаз. Но няма никаква воля отстрана на държавата да се вкарам този бранш на светло. Вдигнали са ръце и отвреме навреме като ги изнудват за вдигане на цени, само тогава правят нещо фандъкчетата.
mihail_p
Рейтинг: 1396 Неутралнопазарува си бойко гласове,
чрез законодателни подаръци.
какво стана с юбер и лифт.
някакви новини.
явно няма да има келепир на
изборите и за това няма юбер и лифт.
Pomak
Рейтинг: 1070 НеутралноДо коментар [#19] от "dwr30648311":
До коментар [#17] от "Pomak":
Какви са доходите на клиентите ти? Как се отразиха мерките на работата ти и на твоите доходи
Доходите не ги знам с точност, но при голяма част от бизнесмените, фирмите плащат. Голяма част са също пенсионерите. До доктор, и обратно. При много от болните, здравната каса поема разходите за тахи. И една част от клиентите са по принуда. От не познаване на града, или друго.
Мойте доходи !!!???
Голяма част от колегите сме в ,, Kurzarbeit,, .
Нещо като 60:40 там. При нас в момента е 80:20.
Реалното понижение на заплатата е около 20-25 процента........мда
bludniq_sin
Рейтинг: 1698 НеутралноХей, Максим, здравей, здравей. До тук беше с такситата от моя страна. До второ нареждане - максим. До сега не съм ги ползвал, но задължително ще ги пробвам.
Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.htmlстефан иванов
Рейтинг: 650 НеутралноЕййй много завистлив народ .Ще надкарат такситата със 70 -80 ст на курс.Та това е поскъпването на услугата за 7г период.Хайде с ръка на сърцето ми кажете за 7 години колко поскъпнаха другите стоки и услуги. На вас ако 7 години не ви дигат заплатата ,ще останете ли на работа?Искате нови коли искате чисти,непушещи шофьори с ризи и да не слушат чалга кисате и чисти коли .Е тоест искате европейска услуга.Ами това при нашият стандарт означава тарифи поне на европейските./моля да имате предвид ,че главният и най голям разход който се изплаща с години е автомобила а цената му е еднаква и тук и в Европа.Разликата е цената на труда на шофьора./.
bludniq_sin
Рейтинг: 1698 НеутралноЕстествено ако до момента съм оставял лев или два бакшиш това спира моментално и ще плащам с точност до стотинка и ще си чакам рестото. Това е удар по свободния пазар и по конкуренцията изобщо.
Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.htmlbludniq_sin
Рейтинг: 1698 НеутралноДо коментар [#27] от "стефан иванов":
Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.htmlНикой не им пречи да си вдигнат цената - да се конкурират. На колко бизнеси административно им вдигат цените? Примерно от утре държавата да каже - минимална цена на хляба е 2 лв. Минимална цена на киселото мляко - 2 лв. Минимална цена за някаква услуга примерно фризьор - 30 лв.
stedim
Рейтинг: 2238 НеутралноСпоред мене повишаването на началната цена е нормално. Просто ще намаля бакшиша, когато ползвам такси.
стефан иванов
Рейтинг: 650 НеутралноДо коментар [#29] от "bludniq_sin":
Явно не си наясно с организацията на такситата в БГ.Цените се определят от фирмите превозвачи и те упорито отказват вдигане от години /шофьорите от години искаха плавна актуализация всяка година или поне на две/Ако искаш конкуренция искай промяна на закона за автомобилните превози ,където със закон са поставени едни посредници
"превозвач" и без ттях 1 или 2 коли не им се връзва да отговорят на изискванията /да назначат или да са и шофьор и ръководител транспорт,да имат физически или под наем база тоест сервиз за поддръжка и да водят бумащината за "превозвоч" и за такси едновремено.Та такси компаниите са превозвачи и продават франчаиз.Те не купуват коли не ги поддържат,не им плащат данъците и най важното нямат шофьори на трудов договор тоест минимални разходи но иначе такси от порядъка на 150-300 лв месечно на записана кола.Та не ги интересува колко и каква работа има и колко изкарва шофьора те гледат да има записани коли при тях и печелят от таксите.
стефан иванов
Рейтинг: 650 НеутралноДо коментар [#30] от "stedim":
Какви бакшиши ви гонят ,95% от клиентите закръглят до левче .По света е между 10 и 30% от сметката/10 ако си недовален от услугата/Кажете си ,че сте бедни и нямате традиции в бакшишите ще ви разбера .Но да ревете за увеличение със 70-80 ст на курс и това е първо увеличение от 7 години направо не ви разбирам що за хора сте.
Пожелавам на всички дзифтари следващите 7 години да не видят повишение на заплатата.
geordgeo
Рейтинг: 1293 ЛюбопитноДо коментар [#32] от "стефан иванов":
А вие Бакшиш ли сте, та така пламенно защитавате една услуга, която е с африканско качество? Прави са колегите по-горе да ви питат "защо държавата да определя цените", защо наистина? Няма ли свободен пазар и конкуренция? Аз мога да возя на 50 ст/км, ама кооператива не дава, правил съм дъмпинг, нали? Само се реве за някои бизнеси, а, че маса хора останаха изобщо без работа и то не по тяхна вина, тях к'во да ги правим?
Та точно заради тези глупави антипазарни решения "Максим" ще продължи да се разраства и да вози доволни клиенти. А Бакшишите... ми да си искат заплатите от държавата...
Северозападнал
Рейтинг: 918 НеутралноТия за които е проблем, че ще плащат с 80 ст. повече за пътуване с такси, ги съветвам да се откажат. По- добре да пътуват с градския транспорт, по- евтино е. А ако и от него се откажат, и тръгнат да се придвижват пеша, ще икономисат още повече.
bludniq_sin
Рейтинг: 1698 НеутралноДо коментар [#31] от "стефан иванов":
Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.htmlИ какво? Какво точно ми казваш - фирмата превозвач отказвала да вдигне цените - ми отказва щото знае, че няма да има клиенти. Каква е файдата на фирмата превозвач да не вдига цените? Като си толкова ербап - излизаш сам на пазара и работи на колкото ти цена иска. Фирмите ако мислят, че услугата която техните шофьори (франчайзи) предоставят да вдигне цената - ама не иска, щото като ОК ми вдигнат цената аз отивам на Йелоу от там на СВ и така нататък. Ако услугата е по-добра някъде (грийн такси примерно) ще ползвам тях, въпреки, че цената им е малко по висока. Тъпото е, че са по-малко коли (напоследък не ги и виждам) и не мога да се вредя за поръчка. Та - фирмите не искат да вдигнат цените щото знаят, че клиентите ще избягат при другата фирма с по-ниски цени. Това как се нарича - пазарна икономика и свободен пазар. Клиентът /търсенето/ определя цената. Сега някой изкуствено повдига цената без да им търсене за нея - това какво е? За мен е нерегламентирана държавна помощ и евентуално - картел (и то под шапката на държавата).
bludniq_sin
Рейтинг: 1698 НеутралноДо коментар [#32] от "стефан иванов":
Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.htmlзащо трябва да давам бакшиш като съм недоволен от услугата? ако съм недоволен не я ползвам повече, но си плащам според услугата. Бакшиш за недоволен от услугата клиент е нон-сенс. Ти си сложил цена на услугата - аз ще ти дам повече ако си се представил над очакваното ниво. Все едно с клиента да сме се разбрали какво е възнаграждението ми за делото и след това аз да се сърдя че освен парите не ми е додал още - ей така за кеф. От къде на къде? За това таксиджиите са най-мразения бранш (може би след контрольорите примерно ) - щото ПОВЕЧЕТО (има и добри изключения) освен да мрънкат при условие, че услугата им не струва и толкова колкото взимат в момента друго не правят (и може би да се закачат със сами млади момичета коит).
fpyyh
Рейтинг: 1754 ГневноДа не си само момиче вечер, което трябва да хване такси.
за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушитеЗа останалите - постоянното пушене, настояване да ти споделят всичките си проблеми и да ти кажат как светът ще цъфне, ако тях ги слушат, липсата на дребни (искат да закръглят до 10 лева, дори по пет се правят, че нямат, не говоря за стотинки), невъзможността да се плаща с карта какво да кажа...
star bastun
Рейтинг: 1369 ГневноСтефане ,
оставяш ли 10-30% бакшиш в ресторант , на хотелиер ,лекар , учител или екскурзовод?
Жена ми си счупи глезена и с линейка я закараха в болница.Аз бях извън София.СлаваБогу не беше сериозно и с патерицата се добрала до твой колега.Като казала за курса който нормално струва 2-3 лв , той и поискал 10лв.Ядосала се и отказала.Звъняла на няколко таксиджийски фирми които нямали свободни коли естествено.Един друг пациент станал свидетел я качил в колата си и я докарал у дома. Това какво е? Май мяза на мародерство? Бакшиш защо не си учил ?
T.M.
Рейтинг: 504 НеутралноДо коментар [#12] от "ivanpopov":
То и в момента има електрически коли за краткосрочен наем (плаща се на минута) - Спарк. Доста по-изгодни са от такситата като няма задръствания. Онзи ден вечерта направих курс от 12 км за точно 7.02 лв. Таксиджията на нощна тарифа за същото разстояние щеше да ми вземе поне 14 лв.
T.M.
Рейтинг: 504 НеутралноДо коментар [#17] от "Pomak":
Ти храниш българите и турците, а пък си помак (от ника ти), което е средно между двете. Иронията...
Роси
Рейтинг: 8236 НеутралноДа увеличават, те и без това такситата повечето си пътуват празни, това ще продължи.
Димитър Димитров
Рейтинг: 892 ГневноБакшиш утрепан,и аз ти пожелавам някои работа ама ще ме баннат ако ги напиша.Оди се пери...
historama
Рейтинг: 4013 НеутралноНе е работа на министъра на транспорта да променя цените на таксиджийските услуги.
historama
Рейтинг: 4013 НеутралноНе е работа на министъра на транспорта да променя цените на таксиджийските услуги.
mihail_p
Рейтинг: 1396 НеутралноДо коментар [#44] от "historama":
ема yellow такси са на пеевски.
самите таксиджии го признават.
geordgeo
Рейтинг: 1293 ВеселоИнтернет е велика сила и благодарение на него прогресът ще продължи и в областта на превозите. Ако не е "Максим" ще е някой друг, празно няма. Хората ще намерят начин да се придвижват из града, а Бакшишите ще отпадат един по един, това е бъдещето...
just
Рейтинг: 642 НеутралноЯ идете и си хванете такси от Терминал2 до Терминал1, ми не желаят да се помръднат.
Ако някой благоволи да си отвори устата ти иска 10лв минимум за няма 2км, иначе казват:
Оди пеша. Нечистоплътни алчни трътки.
Boris Gaganelov
Рейтинг: 504 НеутралноИ така аз и много колеги - ще си хванем пътя и ще ви оставим да се оправяте с тия алчни гъзове ;)
Pomak
Рейтинг: 1070 НеутралноДо коментар [#40] от "T.M.":
Ти храниш българите и турците, а пък си помак (от ника ти), което е средно между двете. Иронията
¿¿¿??? Не те разбирам. Помак е само един ник. Може да съм циганин, евреин, селянин , котарак и т. н.
Кого храня и каква ирония те гони !!!???
МОЙШЕ ТОЛКОЗ
Рейтинг: 1625 НеутралноАве В КОЙ СВЯТ ДАВАТ 10-30% бакшиш на "бакшиша"😀😀😀?!? В ТВОЯ ИЗМИСЛЕН СВЯТ😀😀😀?!? Да, в нормалните държави "закръглят" сметката до близката кръгла сума, И ТОЛКОЗ! Ама в НОРМАЛНИТЕ държави шофьора ти връща рестото до стотинка...ОК, десет/пей'се стинки , а не се прави на ампе че за пътуване за 3,5 лв нямал ресто от 20😀
Иначе, по темата: И аз считам че таксиметровите услиги са прекалено евтини в България (става дума за градски пътувания в София за периода 2010-2017). От Вазов до 5те кюшета ми струваше към 2 лв през уикенда за 10 мин, вместо 80 ст с трамвай и чакане, не е за пред хората.
И ДА, ЗЕЛЕНИТЕ таксита бяха СУПЕР, въпреки че са малко по скъпи. Ако на стоянка имаше зелено такси го взимах без да мисля-ДРУГ СВЯТ! Въпреки че и другите таксисти намалявах/затваряха радиото ако ги помоля, и не ми досаждаха с брътвежи😀 А и съм пушач та не ми пречи шофьор пушач, напротив: Казвам му-не си гаси цигарата, и аз пуша та не ми пречи😀 Непушачите (и особено БИФ'ШИТЕ пушачи) да си страдат😀!
До коментар [#32] от "стефан иванов":
THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 59 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ ЗА ФУНКЦИИТЕ НА ТОЗИ САЙТ В ТЕМАТА https://bit.ly/3dLkIhi
МОЙШЕ ТОЛКОЗ
Рейтинг: 1625 НеутралноНе че нещо, ама ако си си избрал ник "Помак"-явно си замешан в нещата😀 Пример-моя ник и аватар😀 Е, освен умишлено да дразня някои келеши - просто информирам с моя ник кой съм, що съм, и от къде съм😀
До коментар [#49] от "Pomak":
THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 59 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ ЗА ФУНКЦИИТЕ НА ТОЗИ САЙТ В ТЕМАТА https://bit.ly/3dLkIhi
Kotarak
Рейтинг: 863 НеутралноПолзвам такси рядко. Сега ще е още по-рядко. Дали ще спечелят? Едва ли.
Pomak
Рейтинг: 1070 НеутралноДо коментар [#50] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":
Моше, преди време возих един украински евреин. По пътя разправяше , че имал проблем с жена си за пари, и той бил евреин и не давал. Накрая направи проблем заради отсечката, и не искаше да плати определената сума. Казах добре. Да плати по- малко. Като видя че може, започна още повече с еврейските номера. Та колко време загубил, та колко пари. . Накрая издокара работата дотам, че аз да съм му платил..........мда
Нахалството би трябвало да има граници, дори при евреите.
Аз ако видя евреин да ми даде бакшиш, ще му подаря костюм...... мда
gost22
Рейтинг: 2163 ВеселоОт цялата тази работа, най-доволни ще са габровци — като не ползват такси по новата тарифа ще спестяват повече.
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...МОЙШЕ ТОЛКОЗ
Рейтинг: 1625 ВеселоИ той ти казал БЕЗ БОЙ след като се качил в твойто такси "АЗ СЪМ УКРАИНСКИ (НЕ РУСКИ/МОЛДОВАНСКИ/КАВКАЗКИ/ЧНГИСТАНСКИ) ЕВРЕЙ И си излял душата пред теП😀😀😀?!?
Що ли не ти вЕрвам...МДА😀😀😀!
П.С. Като видиш евреЙ на картинка-'Обади се тук, за сега потъвай, пуснах водата, гиди...ти си знаЙш😀!
До коментар [#53] от "Pomak":
THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 59 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ ЗА ФУНКЦИИТЕ НА ТОЗИ САЙТ В ТЕМАТА https://bit.ly/3dLkIhi
realismisthename
Рейтинг: 645 НеутралноБакшосите са като кучета на исляма, скимтят за западно възнаграждение - ама бачкат като в ориента. Можеше да карат на плаващи такси с Uber, но какво казаха кучетата на исляма? "мне, не е за нас, ние предпочитаме при чорбаджията".
стефан иванов
Рейтинг: 650 НеутралноДо коментар [#33] от "geordgeo":
Не сте ме разбрали.Аз съм против държавата да определя цените.Просто да премахне регулацията "превозвоч" която закрепостява отделните шофьори и да махне мин и мах цени.Но щом веднъж е почнала да определя и регулира поне да го прави с акъл.Иначе съм абсолютно съгласен ако има желаещи и м излиза сметката и на 30ст/км да возят.Да ама ако има таксита лимузини що да не возят на 3лв/км.А тука се получава някакъв тюрлю гювеч регулираме ама не както трябва и естествено се създават условия за корупция.
стефан иванов
Рейтинг: 650 НеутралноА за "максим" какво да кажа те са изцяло извън закона.Нека да пуснат и останалите да са така /без регулации/ подкрепям.
ikod
Рейтинг: 843 НеутралноАко държавата вдига цена на услуга, то реално държвата налага нов косвен данък на гражданите си. Тук където живея, държавата не се бърка на частниците. Направено е много хитро. Можеш да намалиш цената на продукт/услуга предлаган от теб с колкото си искаш, но не можеш да увеличаваш рязко. Това го има да се борят със спекулата. И реално като вдигаш цените плавно, не се получават сътресения във сектора. Тези експерименти, които си правят в България са доста рискови. Може да фалират таксиметровите компании. Единствените, който реално определят цената на такситата са клиентите им!!!
стефан иванов
Рейтинг: 650 НеутралноДо коментар [#35] от "bludniq_sin":
Май си чел без разбиране.Фирмите не искат да дигат цената щото не ги интересува дали тази цена покрива услугата те както казах не купуват или изплащат коли ,не ги поддэржат,не плащат данъците и застраховките по тях,нямат шофьори на трудов догоор /тоест не плащат заплати и осигуровки/ те са едно паразитно звено "превозвач= във веригата което изкривява силно пазара.На тях печелбата им не идва от същинската дейност -таксиметров превоз а от таксите за франчайз които събира всеки месец от шофьорите и е в техен интерес броя на такситата да расте
без да взимат в предвид има или няма толкова работа за толкова коли.Ма отделния шофьор като се излъже веднъж да инвестира в курсове за таксиметров водач,в психо ,впокупка на кола,пребойдисване в жълто ,оборудване и облепяне ,разни такси и лицензи /авансово 850лв годишно/ евече едни десетина хиляди и повече вътре и докато разбере какво става вече е крепостник на фирмата превозвач.А сам трудно се работи защото ЕТ то ти трябва да го регистрираш първо като превозвач и после като такси съответно да изпълниш законовите условия и за превозвач и за такси.А сега е картел на компаниите.Или искаш да кажеш ,че случайно са си сметнали цените и при всички са се получили разлики от 2-3 ст/км?
911
Рейтинг: 816 НеутралноДо коментар [#7] от "Milko Stoyanov":
Това с пушенето е свързано с културата - няма я.
Един ден млад мъж, шофьор на такси, който дойде да изпълни поръчаният от мен курс ми казва, че му станало странно, че клиентът (аз) изрично поръчал да не се пуши в таксито. Трябва да отбележа, че автомобилът му беше доста чист, спретнат, миришещ на приятен ароматизатор и комфортен за мия престой.
Когато му казах, че 7 от 10 таксита последно ползвани от мен са дошли с цигарен дим и е трябвало изрично да помоля да си угасят цигарите и/или да проветрят (ако са пушили на идване към адреса - около половината от тези шофьори бяха любезни да попитат имам ли нещо против, но това не решава проблема), момчето учудено ме погледна - не можа да повярва, явно неговата реалност не се припокриваше с моя опит като клиент.
До всички шофьори на таксита, които може би четат тука - такива коли, като на този човек - чисти и спретнати, с приветливи и нормални шофьори ще се търсят. Останалите сте по-скоро в графата на копърките, на принципа ден година храни. Като ги няма пиянките по кръчмите, вашата ера ще отмине.
911
Рейтинг: 816 НеутралноС цените и "желанието" на шофьорите на таксита е така - досега, не съм бил чест ползвател (но съм ползвател) на такси (нямал съм нужда), но съм разчитал - ако нещо... ще си хвана такси. Бързо и лесно. Разчитал съм! Като толкова са се оалчнили, увълчили масовите шофьори на таксита до степен да задават кофти облик на цялата гилдия, няма и да разчитам. Ще си правя сметка опре ли до транспорт, да се оправям другояче. Пеша ли ще ходя, кола ли ще наема, на приятел ли ще се обадя... но няма да разчитам. Толкоз.
стефан иванов
Рейтинг: 650 НеутралноДо коментар [#38] от "star bastun":
Първо отдавна не съм бакшиш /бях за около 2години и то с няколко мои коли които давах на аренда и бързо се усетих но да ми изплатят колите се наложи да изчакам шофьорите 2години/Второ с две више съм техническо и икономическо.Трето цял живот се занимавам с частен бизнес като 17г фирмата ми имаше персонал около 30 човека а оборота ми беше над 1мил евро годишно. Захващането със такситата беше моя лична грешка /признавам/
И аз като вас мислех ,че се изкарва прилично .За щастие за 2-3 месеца се ориентирах в ситуацията и излязох от играта.Много ама много неблагодарна професия а последните години и много зле платена.При тия условия какви шофьори мислиш ,че ще се задържат в бранша?Читавите за няколко месеца се ориентират и се махат факт!
А като ми даваш примери и аз мога.Младо момиче толкова пияно ,че не знае къде живее и за бонус ти повръща в колата.Майка с малко дете го оставя на седалката до нея съответно и то повръща.Възрасни хора ги караш до болница /щото няма линейки/ и те ти се напикават по седалките. други не им стигат парите за сметката или решават ,че курса не е 11,50 а 10лв щото толкова си е решил.Някой пък като спреш да слязят директно бягят без да платят.Разни пишлемета 15-16г пък се правят на гагстери и искат да те обират/ма като видяха пистолета препуснаха като антилопи/,разни лелки те карат да нарушаваш правилника ,щото така им е по удобно и тн мога да продължа и всичко са действителни случеи които ми се случиха само за няколко месеца през които карах.Та бакшиша е репрезентативна извадка от обществото ни клиентите не са също цвете за мирисане.Занимавал съм се с поне още 3-4 вида бизнес ресторанти ,магазини ,услуги и навсякъде е едно и също Повечето клиенти трябва да ги търпиш искаш неискаш .Читавите,разбраните и платежоспособните са 20-30% мах.А относно бакшишите по света така е прието бакшиш се дава на сервитьори,бармани,пиколо,разносвачи на пица,камериерки,таксита,даже и на екскурзоводи.За лекари ,учители ,адвокати,и др не е прието и по света.Но тука 70% или не оставят или оставят символично до левче закръглят.Няма лошо такива са ни традициите.Да ти кажа смятал съм го доста прецизно ,ако таксиметровият шофьор е изряден към всички и си плаща данъци,осигуровки ,прави отчисления за амортизацията на колата /която по закон е 4г/,ще работи 6 дена в седмицата по 12 часа за около 800-900 лв чисто на месец.
Ако сметнем ,че няма и платен годишен отпуск пада на 700-800 ,ако сметнем ,че и ако е болнични не изкарва но лизинга ,франчайза,лицензната такса си вървят ,както и когато колата е в сервиз отива на 650-750 лв.Е за тия пари такава услуга.
olimpipanov
Рейтинг: 1014 ВеселоДобрее...следващият път ще си платя сметката с шепа стотинки, които чинно ще броя десетина минути.
стефан иванов
Рейтинг: 650 НеутралноДо коментар [#42] от "Димитър Димитров":
Хе хе бакшиш съм бил за няколко месеца и то с коли дадени под аренда.През другото съм бил прдприемач и сега съм .Фирма за електроподдръжка /средното ми образование завършено с 6,00/та се моли да не ти гръмне таблота да видиш как олекваш с 200-300 лв за 2-3 часа .А табла стари и инсталации на по 60-70г бол,всеки ден се палят или изгарят.
Та какво каза?
стефан иванов
Рейтинг: 650 ВеселоДо коментар [#46] от "geordgeo":
А вие всъщност ,не схващате ,че "Максим" и "Убер" в БГ са всъщност НЕЗАКОННИ таксита. И другите имат приложения за поръчка и то от години.Но понеже споменатите от вас са незаконни и спестяват сериозна част от разходите ви возят една идея по-ефтино са добри ,а тези които спазват закона и си плащат по инстанциите
са бакшиши.Хе хе с такова мислене скоро няма да изплуваме като нация и държава.
historama
Рейтинг: 4013 Неутрално"..След обнародването на променената наредба в Държавен вестник първоначалната такса ще е от двоен до троен размер от минималната цена за един километър пробег..."
Реално тези прости гербаджии увеличиха първоначалната такса, но не решиха проблема с нежеланието, а само го отложиха (заради изборите).
Добре, таксиджията не желае да вози пътник на километър-два. Колко да е минималното разстояние за наемане на такси? 2 км.? 3 км.? Да се определи минимална такса за наемане на такси, равна на 2 или 3 км. Напр. 5 лв, и след 2 или 3 км броячът започва да отброява по някаква определена тарифа за километър. А пък клиентът ако желае да слезе и след 500 м. Т.е. цените няма много да се променят, а таксиджиите ще са все пак благодарни на всеки нов клиент.
Възможно е предоговориране на макс. цени за Община София, но нека това да е в компетенцията на Общината, а не на разни министри.
historama
Рейтинг: 4013 Неутрално"..След обнародването на променената наредба в Държавен вестник първоначалната такса ще е от двоен до троен размер от минималната цена за един километър пробег..."
Реално тези прости гербаджии увеличиха първоначалната такса, но не решиха проблема с нежеланието, а само го отложиха (заради изборите).
Добре, таксиджията не желае да вози пътник на километър-два. Колко да е минималното разстояние за наемане на такси? 2 км.? 3 км.? Да се определи минимална такса за наемане на такси, равна на 2 или 3 км. Напр. 5 лв, и след 2 или 3 км броячът започва да отброява по някаква определена тарифа за километър. А пък клиентът ако желае да слезе и след 500 м. Т.е. цените няма много да се променят, а таксиджиите ще са все пак благодарни на всеки нов клиент.
Възможно е предоговориране на макс. цени за Община София, но нека това да е в компетенцията на Общината, а не на разни министри.
стефан иванов
Рейтинг: 650 ВеселоДо коментар [#50] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":
Ами доколкото помня математиката ако курса е 17Е и ти оставят 20 се получава
/1-17/20/*100-15% тоест 15% бакшиш.
стефан иванов
Рейтинг: 650 ВеселоДо коментар [#53] от "Pomak":
Хе хе за няколко месеца точно 3 такива случея и то от хотел го взимам информиран за тарифа и ориентировъчна цена на курса.
стефан иванов
Рейтинг: 650 НеутралноДо коментар [#61] от "911":
А ти откъде знаеш каква кола ,ще дойде на поръчката ,не можеш да избираш.Та слагате всички общо взето под общ знаменател бакшиш и така демотивирате и малкото читави шофьори с чисти и поддържани коли.
стефан иванов
Рейтинг: 650 НеутралноДо коментар [#67] от "historama":
Е това са умни приказки ,на доста места по света са решили по този начин проблема .
Такса първоначална да кажем 5 лв ,НО с включени 3км пробег.След 3км брояча си се включва според тарифата.Е ама де толкова акъл в калинките?
gost22
Рейтинг: 2163 ВеселоДо коментар [#63] от "стефан иванов":
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...И сега да ми обясниш, що таксиметровите шофьори са против Юбер, а не за Юбер? Така де, ще знаят какъв клиент качват, няма излишни такси и лицензи, плащанията са гарантирани, нЕма фирми на едни наши хора по веригата, обаче те не, та не...
nassaux
Рейтинг: 605 НеутралноДо коментар [#38] от "star bastun":
Откакто пуснаха опцията (в Такси Ме) за минимум 5лв, колите идват и дори да искам да платя с карта... Преди съм ги чакал по 40-45 минути, въпреки пак да съм оставял поне 5лв. За кратки разстояния говоря.... Наистина както казва по-долу Мойшето, такситата в България са безбожно евтини, а не е това идеята.
До коментар [#50] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":
Колко голяма ми бе изненадата, когато реших да платя такси с карта за първи път в Вегас... 12% такса, 12% курорт - до тук като на всякъде другаде и капака накрая - 20% или 30% бакшиш... Та от $15 как бързо цената скокна на $25, за кратък курс от летището до хотела. После се научихме - плащаме кеш и шофьора вика "А да, ние ви знаем, че нямате обичай да давате бакшиш". С какво да са известни британците (а и аз барабар Петко с мъжете) в Америка :)
Иначе да, гореупоменатата опция в София за най-малко 5лв. сметка върши чудеса..
George Svinarov
Рейтинг: 982 НеутралноДо коментар [#23] от "Bourbon Street":
"Ако си честен и изряден, трябва да се гърбиш минимум 10 часа на ден за минимум 6 дни в седмицата, като масово се работи 7 дни по 12 часа, за да се върже някаква нормална печалба 1200+."
Параграф 22? Незаконно е да се работи по 60 часа седмично. Така че и това не е" изрядно". Обаче "3 лв били много". Непрекъснато сравняват с доходите. А цените на колите в България дали са съобразени с доходите? А на горива и части? Изобщо Ганьо си иска без пари и обвинява всеки друг, но не и себе си.
стефан иванов
Рейтинг: 650 НеутралноДо коментар [#73] от "gost22"
Грешиш не са проти "убер" просто искат или Убер да спазва закона или и те да не са длъжни .Но така едните спазват и плащат всички такси и данъци а другите си работят без да ги интересува не става това е нелоялна конкуренция.
gost22
Рейтинг: 2163 ВеселоТи грешиш. Точно таксиджии ми обясняваха че са срещу Юбер и да го били забранили. Като ги питах що не искат на тях да им е евтино и без лицензи като Юбер, ... ми не им бяха казали как да отговарят на такива въпроси и не си получих отговора. Хем имаме традиции точно в този бранш, точно като Юбер — КООПтакси-тата бяха точно това дето е Юбер, само че без мобилните екстри. "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...