Молове на ръба на нервна криза

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (194)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2237 Неутрално

    Ейййй, голям зор да откриете моловете и чръчмите веее! Че ще умрат хора хич на туй не ви е! При условие, че държавата плаща загубите ви, за какво е тоя рев! Ааааа, за печалбите! Нямате пари за нови Майбаси, Поршета, Мерцедеси и се налага да се возите на пра-стари три годишни коли!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  2. 2 Профил на Шакир  Зулов
    Шакир Зулов
    Рейтинг: 8 Любопитно

    Затварянето,ограниченията и ваксините ще ни направят свободни.🐵

    Много съм прост
  3. 3 Профил на Resurrection
    Resurrection
    Рейтинг: 1742 Любопитно

    До коментар [#1] от "lz2":

    Ами Джъмбо защо го оставиха да работи?

  4. 4 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1496 Весело

    Ееееее, моловете, ... имало двоен стандарт, има, за такива дето не разбраха, че идват избори има. Сами сте си виновни.

  5. 5 Профил на Lazarus
    Lazarus
    Рейтинг: 808 Неутрално

    Как може да има толкова малоумно население, за да не разбере, че всичко се прави за негово добро! Политикът, като министъра е призван да те спаси от самия себе си. Защото ти, като абсолютен простак, сам не можеш да се спасиш.

  6. 6 Профил на rumen_s
    rumen_s
    Рейтинг: 2062 Неутрално

    Ейййй, голям зор да откриете моловете и чръчмите веее! Че ще умрат хора хич на туй не ви е! При условие, че държавата плаща загубите ви, за какво е тоя рев! Ааааа, за печалбите! Нямате пари за нови Майбаси, Поршета, Мерцедеси и се налага да се возите на пра-стари три годишни коли!
    —цитат от коментар 1 на lz2


    Ако държавата плащаше поне адекватна ЧАСТ от разходите на принудително затворените бизнеси, рев нямаше да има. Но фактите са, че няма нищо друго освен празни приказки и празни обещания по телевизията, нито за бизнеса, нито за персонала. А разходите за бизнеса си вървят и се трупат, т.е. шайката ни води към дългосрочна съсипия. Ама когато го разберете, ще е късничко. Държавите с адекватно подпомаган бизнес ще се оправят бързо, а ние с години ще копаем дъното. Пак си изберете шайката.

    Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
  7. 7 Профил на save_knforest
    save_knforest
    Рейтинг: 538 Любопитно

    Инвеститорите в моловете са напълно прави за "двойният аршин". Естествено, другия път като откриват подобен обект нека се позамислят /инвеститорите/ дали да канят политици да им режат лентички.

  8. 8 Профил на rumen_s
    rumen_s
    Рейтинг: 2062 Неутрално

    Инвеститорите в моловете са напълно прави за "двойният аршин". Естествено, другия път като откриват подобен обект нека се позамислят /инвеститорите/ дали да канят политици да им режат лентички.
    —цитат от коментар 7 на save_knforest


    Не, просто друг път няма да има, а територията ще бъде заобикаляна с 200-300. И когато се пооправи ситуацията или ще се спасяват поединично ако успеят да продадат, или ще оставят финансиралите ги банки набълбукани с необслужваеми кредити.

    Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
  9. 9 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 392 Неутрално

    До коментар [#5] от "Lazarus":

    Абсолютният простак от години избира себеподобен да го спасява. Простият бащица обаче работи единствено за собственото си благо и оцеляване.

  10. 10 Профил на satanail13
    satanail13
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Ейййй, голям зор да откриете моловете и чръчмите веее! Че ще умрат хора хич на туй не ви е! При условие, че държавата плаща загубите ви, за какво е тоя рев! Ааааа, за печалбите! Нямате пари за нови Майбаси, Поршета, Мерцедеси и се налага да се возите на пра-стари три годишни коли!
    —цитат от коментар 1 на lz2


    Кви Поршета и Майбаси...Това са колите на миналия век..

    Марс е изконна Американска територия!
  11. 11 Профил на inn
    inn
    Рейтинг: 1645 Неутрално

    Не става дума просто за сгради, фукня, тинейджъри, шляещи се в междучасията (избягали от час) и снобско харчене на едни пари в гъзарски места. Става дума за ХОРА, които не могат да РАБОТЯТ. А когато някой не работи, проблемът косвено е за ВСИЧКИ - рано или късно ще пострадат и тези, които надменно подминават бедата им. И каква е разликата между дистанция в мола и дистанцията в кварталния гастроном, на мен не ми е ясно...

  12. 12
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  13. 13 Профил на Resurrection
    Resurrection
    Рейтинг: 1742 Неутрално

    До коментар [#12] от "lz2":

    За какъв комунист говориш бе?
    Джъмбо да не би да е хранителен хипермаркет?

  14. 14 Профил на Resurrection
    Resurrection
    Рейтинг: 1742 Неутрално

    До коментар [#12] от "lz2":

    Вместо да дрънкаш глупости ми кажи на какъв принцип са решили Мол-а да затвори а Джъмбо да отвори?
    Хората се усещат че има двойни стандарти

  15. 15 Профил на пРезидента!
    пРезидента!
    Рейтинг: 3493 Неутрално

    Като се каже държавата да плаща, се има предвид, данъкоплатеца да плаща. И аз, като такъв, определено имам против да плащам за някакви тъпи молове, строени с мафиотски пари. Всеки бизнес си има рисковете, да си ги носи така, както аз със моя и всички други си ги носим! Едни ще фалират, други ще отворят бизнес. Било е така и така ще бъде. На който не му харесва - при арменския поп!

  16. 16 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1325 Неутрално

    Правилно, неправилно но преди изборите ще е така. Още повече като гледам какво става в Западна Европа. Има двоен стандарт, но по-скоро ще затворят магазини тип "Джъмбо", отколкото да ги отворят. Иначе, ако се замислиш, поне първите етажи можеха да работят и е с пъти по-безопасно от Кауфланд примерно....

  17. 17 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1325 Неутрално

    Правилно, неправилно но преди изборите ще е така. Още повече като гледам какво става в Западна Европа. Има двоен стандарт, но по-скоро ще затворят магазини тип "Джъмбо", отколкото да ги отворят. Иначе, ако се замислиш, поне първите етажи можеха да работят и е с пъти по-безопасно от Кауфланд примерно....

  18. 18 Профил на пРезидента!
    пРезидента!
    Рейтинг: 3493 Неутрално

    Как може да има толкова малоумно население, за да не разбере, че всичко се прави за негово добро! Политикът, като министъра е призван да те спаси от самия себе си. Защото ти, като абсолютен простак, сам не можеш да се спасиш.
    —цитат от коментар 5 на Lazarus


    Може! Вече над 30 години точно това малоумно население гласува за същите измекяри, съсипващи страната от 45-та насам. Същото това малоумно население не изпитва и грам уважение към медицинската професия, където персонала си рискуват всеки ден живора, за да може малоумното да ходи по анцузи и мокасинки и да избива комплекси по моловете. Село България.

  19. 19 Профил на Иван
    Иван
    Рейтинг: 389 Неутрално

    ....При условие, че държавата плаща загубите ви....
    —цитат от коментар 1 на lz2

    Държавата нищо не плаща -българските граждани плащат (нещо подобно на евро фондовете - ние вече сме внесли тези пари и след удръжки ни се връщат по малко и то под някакви условия). Няма безплатен обяд!

    Не съм нито американофил, нито русофил- те са родоотстъпници и подлоги на чужди държави.Аз съм българофил!
  20. 20 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Ейййй, голям зор да откриете моловете и чръчмите веее! Че ще умрат хора хич на туй не ви е! При условие, че държавата плаща загубите ви, за какво е тоя рев! Ааааа, за печалбите! Нямате пари за нови Майбаси, Поршета, Мерцедеси и се налага да се возите на пра-стари три годишни коли!
    —цитат от коментар 1 на lz2


    Хайде стига лъжи с това мрене, градският транспорт и хранителните магазини са 300 пъти по-опасни места за заразяване от моловете, но работят. Това е пълно безумие, най-опасните обекти работят, а другите, по-безопасни, са затворени, за "да не умрем" ....

  21. 21
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  22. 22 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Като се каже държавата да плаща, се има предвид, данъкоплатеца да плаща. И аз, като такъв, определено имам против да плащам за някакви тъпи молове, строени с мафиотски пари. Всеки бизнес си има рисковете, да си ги носи така, както аз със моя и всички други си ги носим! Едни ще фалират, други ще отворят бизнес. Било е така и така ще бъде. На който не му харесва - при арменския поп!
    —цитат от коментар 15 на Гражданин


    В случая не говорим "всеки бизнес си има рисковете", на тях държавата им забранява да работят, това няма нищо общо с бизнеса.

  23. 23
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  24. 24 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Правилно, неправилно но преди изборите ще е така. Още повече като гледам какво става в Западна Европа. Има двоен стандарт, но по-скоро ще затворят магазини тип "Джъмбо", отколкото да ги отворят. Иначе, ако се замислиш, поне първите етажи можеха да работят и е с пъти по-безопасно от Кауфланд примерно....
    —цитат от коментар 16 на stoiank


    В Кауфланд и градския транспорт, хората са гъз до гъз и си разменят всякакви вируси, но ние сме затворили моловете и ресторантите, където има много по-големи дистанции между хората, и си мислим, че борим вируса .... пълно безумие.

  25. 25 Профил на philipeto
    philipeto
    Рейтинг: 220 Неутрално

    До коментар [#21] от "lz2":Ти си олигогфрен - гербоид май...
    —цитат от коментар 23 на Калоян Андонов


    Не май ами направо.

  26. 26 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 689 Неутрално

    До коментар [#12] от "lz2": Най-тъпия коментар за днес! Конграджулешън! Къде видя комунисти.....освен оня тулуп,дето не си е хвърлил червената книжка още!

  27. 27 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 689 Весело

    До коментар [#13] от "Аз съм българче обичам наште планини зелени":


    Защо си се хванала с гробарски трол!😂😂😂 Тия са навити на пружинка,а си права,и тук в САЩ моловете не са затваряли,както и хипермаркетите!

  28. 28 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 689 Весело

    До коментар [#20] от "Alex Ivanov":


    ++++

  29. 29 Профил на sw51
    sw51
    Рейтинг: 232 Гневно

    разликата между мол и Джъмбо е че едното е магазин и би трябвало да го гонят да спазва правила - например пускането на определен брой хора по едно време, дезинфекция по определен начин и т.н. И ако не го правят, това е съвсем друга тема.
    Моловете, от друга страна, са място за събиране на хиляди хора без никакви ограничения и правила... и само който няма близки починали от вируса може да омаловажава такива мерки.
    Да, хората не могат да работят - ами какво очакваме? Пандемия е. Всеки да си прави каквото си прави -пък тя ще отмине - тъй ли?
    В шатско така правиха.. и до момента резултата е 417 000 (близо половин милион души) - за справка във втората световна война са загубили 290 000....

  30. 30 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 689 Неутрално

    До коментар [#29] от "sw51": И в БГ тиквата като ги е затворил моловете,каква е смъртността на 100000 човека!?

  31. 31 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4276 Неутрално

    "Няма критерий, който да казва, че молът е опасен, а например голям хранителен, строителен или за детски играчки хипермаркет - не е. Това го няма никъде в правото. И се получава този парадокс, че големи хипермаркети могат да оперират, които са с пъти по-малка площ и по-несъвършена вентилационна система от моловете, а моловете са затворени"!?



    Абсолютно точно!

    https://uapostcards.org/?utm_source=fb&utm_medium=Facebook_Desktop_Feed&utm_campaign=ua-postcard_website-conversion_abo_upd-23&utm_content=eu-zone_feed_interest_charity_25-65_140923&fbclid=IwAR3ClQksNsxiXeov7KUie6sSWkd8tezQ8gjXihDiuml7rq9uUnWVUdnd9uA
  32. 32 Профил на S
    S
    Рейтинг: 2264 Неутрално

    Като искат да работят ,да разпънат една сергия на улицата и да продават китайските си стоки.
    Димитровградският пазар е такъв и си работи.
    В Англия уж е много богата ,а масово се продава на улични битаци

  33. 33 Профил на пРезидента!
    пРезидента!
    Рейтинг: 3493 Неутрално

    [quote#22:"Alex Ivanov"][/quote]

    Ми няма проблем бре! На входа да ти дават една бланка с подпис от собственика на мола: "Фирма Х, собтвеник на Мола, поема всички разходи при инфекция с ковид 19, вкл погребението". И аз лично нямам нищо против комплексарите да си ходите по моловете! Нямам никакъв интерес да ви спирам. Но на моя сметка да си въртиш бизнесо ... ще ме изваняваш баце, няма да стане! Всеки да си плаща сам сметките, соца свърши!

  34. 34 Профил на пРезидента!
    пРезидента!
    Рейтинг: 3493 Неутрално

    [quote#22:"Alex Ivanov"][/quote]

    Другия вариант: Така, същите правила, както и при всички други - влизате поединично, с маски и спазвате 2м дистанция! След 3 нарушения - гллоби, катанеца за месец и после пак проба, дали ви е дошъл акъла в главата.

  35. 35 Профил на Кум Лисан
    Кум Лисан
    Рейтинг: 527 Неутрално

    Моловете и кръчмите не трябва да отварят, а магазини тип Джъмбо трябва да ги затворят. За чий ще пуснеш 200 човека да се шляят в мола ако не е от първа необходимост? Останалите магазини нямат такива потоци от хора и могат да си работят при строги мерки или контрол на броя хора, които влизат.

    Дневник, оправете проблема с кукитата в сайта, защото постоянно съм разлогнат. Този проблем е от години и никой не му обръча внимание. Ако съм разлогнат и се рефрешна съм логнат и обратно.
  36. 36 Профил на ffj3164o424
    ffj3164o424
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Естествено, че моловете следва да бъдат затворени поради по-високия риск от заразяване, бидейки едно големо затворено пространство. Магазините с вход от улицата са една степен по-безопасни.

  37. 37 Профил на Sulyo_Sulev
    Sulyo_Sulev
    Рейтинг: 20 Неутрално

    Като знам по какъв нечестен начин се изпират пари на мафията през молове и по други начини, не ми пука за тях. От къде накъде държавата ще помага на този т.нар. бизнес с отдаване на търговски площи на луди цени. А наемателите на помещения вътре са просто едни жалкари, както и работниците им.

  38. 38 Профил на djb95
    djb95
    Рейтинг: 383 Неутрално

    Моловете са абсолютно безполезни. Направени са за шматкане , с високи цени ибез тях живота си тече. Това обаче не отменя факта , че наистина са неравнопоставени. Учудвам се , че не участват в мерките за подпомагане. Винаги са ми издавали бележки в магазините . Би трябвало да и мат регистриран оборот и да си вземат процент. Ако загубите са за милиони , значи имат и милиони оборот . Ако един магазин има 150 000 лв оборот на месец 10% са си 15 000 лв. Работниците се подпомагат отделно. Има нещо гнило в цялата работа. Или са мерките или не им е чиста работата на моловете.

  39. 39 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1235 Любопитно

    До коментар [#20] от "Alex Ivanov":

    "Хайде стига лъжи с това мрене, градският транспорт и хранителните магазини са 300 пъти по-опасни места за заразяване от моловете, но работят."

    Но са жизнено необходими. Моловете не. Живели сме и без молове. Доказано.

    В Русия съм! В Русия съм!
  40. 40 Профил на стефан иванов
    стефан иванов
    Рейтинг: 120 Неутрално

    Прави са моловете ,но като си решил да правиш бизнес в България трябва да калкулираш и този риск /нелогични и безсмислени правила/.

  41. 41 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1235 Любопитно

    До коментар [#22] от "Alex Ivanov":

    "В случая не говорим "всеки бизнес си има рисковете", на тях държавата им забранява да работят, това няма нищо общо с бизнеса."

    Държавата им забрсняеа, щото е опасно. Също забранява някъде движението на автомобили с над 20 км/ч, примеено. Да се сърдят на вируса. Това си е част от бизнеса - риск губи/риск печели!

    В Русия съм! В Русия съм!
  42. 42 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 2224 Весело

    До коментар [#39] от "Веселин Дечев":

    Какво е жизнено необходимото в Джъмбо?
    Да не се объркаш, и аз смятам, че трябва да са затворени, защото здравето е на първо място, но в същото време - поне минимално подпомогнати, за да не фалират. Драмата е, че не са подпомогнати, а други работят.

  43. 43
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  44. 44 Профил на ffj3164o424
    ffj3164o424
    Рейтинг: 0 Неутрално

    В търговията, развлекателния и ресторантьорския бизнес са укривали обороти и са спестявали от данъци десетилетия наред, прали са милиарди от престъпна дейност и корупция, мамили са работниците си и са им подхвърляли трохи, сега защо държавата да им помага? Освен това, и да фалират, икономиката като цяло никак нема да пострада; това не е промишленост, селско стопанство, ИТ и пр. Да, намират се и честни предприемачи сред тях, но като цяло са си мутренски бизнеси.

  45. 45 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1235 Любопитно

    Колко време отнема пълното опресняване на въздуха в един мол? Искам конкретно число!

    При нас на корабите ни (автовози) възфухът се опреснява 3 ПЪТИ за минута! За МИНУТА! това е все едно си на открито. Така ли е в моловете?

    В Русия съм! В Русия съм!
  46. 46 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 2224 Весело

    До коментар [#44] от "ffj3164O424":

    Има нещо вярно в думите ти, но икономиката ще пострада, тя вече страда. И само за сведение - в България услугите съставляват над 65 % от БВП, а индустрията - около 25 %.

  47. 47 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 2787 Неутрално

    До коментар [#42] от "boevbisser":

    Няма начин вечно държавата да подпомага дори в Германия и САЩ някой сектори. Ще има много фалирали обекти. Особено в туризма, кръчми, молове. Който си преустрои бизнеса ще оцелее.
    В Габрово собствениците на единият мол произвеждат пластмасови опаковки. Търсенето им се увеличи тройно и молът им няма да фарира:)

  48. 48 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1389 Весело

    Ейййй, голям зор да откриете моловете и чръчмите веее! Че ще умрат хора хич на туй не ви е! При условие, че държавата плаща загубите ви, за какво е тоя рев! Ааааа, за печалбите! Нямате пари за нови Майбаси, Поршета, Мерцедеси и се налага да се возите на пра-стари три годишни коли!
    —цитат от коментар 1 на lz2


    Бегай бръже у фитнеса ... там няма опасност да поумнееш :)

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  49. 49 Профил на Resurrection
    Resurrection
    Рейтинг: 1742 Неутрално

    До коментар [#27] от "angeles":

    Какво да съм се хванала. Виж го че ръси глупости на килограм

  50. 50 Профил на Boichev Boian
    Boichev Boian
    Рейтинг: 8 Неутрално

    “Анализира, че загубата на управляващите молове дружество е с поне 25% само затова, че три месеца от цялата година не е работил, а отделно и от намалението на наемите.”
    25% от какво?

    ‘Допълват, че потокът клиенти варира в голям диапазон като е достигнал дори отрицателни стойности спрямо 2019 г. в месеците с големи рестрикции.“
    Клиентите са отрицателни - антивселена?

    Аргументите, че моловете са по-безопасни от хипермаркети изглеждат верни. Разликата е, че хипермаркетите продават основно хранителни продукти /основни неща/, а моловете -не. Там продължават да работят хранителни хипермаркети, аптеки, банки и т.н. Правилно, и аршинът е един, е да се затварят/ отварят заедно и Джъмбо и молове и техно/маркет/ полис и Баухаус. Който има нужда от ТВ или пералня, играчка - онлайн - само, че там конкуренцията е различна и с други играчи. Бизнесът на Баухаус ще отиде в малкия бизнес.
    Дневник, направете икономическа дискусия по темата - може да се разгледат дали “седемцифрената загуба”, която не обявяваме, на моловете е много или малко спрямо активите им, колко голям да е хранителния хипермаркет, за да работи /макс. 500 м2?/.

  51. 51 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 2224 Весело

    До коментар [#47] от "Да вярваме на истината":

    Ние не говорим за вечно, а за нещо, за да устискат, както се казва. Ти германците и въобще европейците за тъпаци ли ги имаш, като те си подпомагат индустриите, пострадали от коронавируса и от принудителните мерки на правителствата им? Това е форсмажор, ще има и фалити, разбира се, въпросът е каквото може да се спаси. Просто възстановявенето след вируса ще е по-бързо, затова и умните правителства подпомагат, доколкото са им възможностите.

  52. 52 Профил на стефан иванов
    стефан иванов
    Рейтинг: 120 Неутрално

    До коментар [#44] от "ffj3164O424":

    Имаш доста странни разбирания за икономика.Хайде произвеждай в селско стопанство в завод и да няма на кой да продадеш продукцията ,щото търговията не работи.А тия дето са от малкото работещи така ,ще ти свалят цената ,че ще виеш като саранска мечка.Нали основната цел на всеки бизнес е продажба на продукта ,като е намалена търговията дали ,ще можеш да продаваш колкото преди и дали няма да си принуден да свалиш цената?Бе мислете ги тия работи ,всички сме в една лодка!

  53. 53 Профил на ve4e
    ve4e
    Рейтинг: 69 Неутрално

    До коментар [#1] от "lz2":

    Оз доколкото чета въприки че моловете и кръчмити не рацотят от два месица, хорота не са спрели да умират. Всеки ден съобщават.

  54. 54 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1235 Любопитно

    До коментар [#42] от "boevbisser":

    "Какво е жизнено необходимото в Джъмбо?"
    Детски стоки. Облекла, даже канцеларски материали

    Ако ги затворят доволен ли ще си?

    В Русия съм! В Русия съм!
  55. 55 Профил на chegobara
    chegobara
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Не знам за моловете, но ще ме изкефи мутро-хотелиерите да фалират, което е слабо да стане, щото са "наши хора" и точно на тях ще дадат кинтите. Междувременно хората, които бачкаха за стотинки лятото ще вземат един дебел... щото като свърши лятото ти прекратяват договора и толкоз... 95 % от кадрите са така... Радвам се, че се махнах преди 2 години от тази сфера, всички са мутри там. Нещо ми подсказва, че същото е с моловете - не може толкова молове да се строят с ясното съзнание, че ще стоят празни, и то наистина да стане така, но да няма проблем - начи някои влага кинти, дето не са негови. Да го духат. Знам че не е библейско, но да го духат, всички са мутри...

    всичко е суета, Боку ни обра
  56. 56 Профил на eminem9876
    eminem9876
    Рейтинг: 352 Неутрално

    Аз съм за отварянето на моловете.
    Самото пазаруване е много по-удобно когато се пазарува в мол. Също човек може да седне и похапне ако огладнее.

  57. 57 Профил на Resurrection
    Resurrection
    Рейтинг: 1742 Неутрално

    До коментар [#54] от "Веселин Дечев":


    Не е въпроса дали и кой ще е доволен, а ЗАЩО работят при положение че това не са стоки от първа необходимост?

  58. 58 Профил на ve4e
    ve4e
    Рейтинг: 69 Неутрално

    До коментар [#2] от "Шакир Зулов":

    Дааа най свободна се чувствам като сэм затворена и не мога да правя най любимите си неща, които ме разтоварват физически и психически. Много ми е приятно в кауфланд. Поне трима четирима са над главата ми и се блъскат в мен докато пазарувам, ааа къде е шопинга м мола. Разминаваш се на поне два метра един от друг. Друго си е близостта.

  59. 59 Профил на Shunka Sapundzhieva
    Shunka Sapundzhieva
    Рейтинг: 8 Любопитно

    Аз искам никога да не отворят заведенията. Просто да ги забранят.

    Мерси.

    Ако обичаш да акаш, значи си стойностен човек.
  60. 60 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 2224 Весело

    До коментар [#54] от "Веселин Дечев":

    Жизнено необходимо всъщност нищо няма, и да, ще съм доволен, ако ги затворят, защото те са не по-малко опасни от моловете. Драмата е, че няма обосновано равно третиране на различните индустриии, какво не разбираш.

  61. 61 Профил на eminem9876
    eminem9876
    Рейтинг: 352 Неутрално

    "Няма критерий, който да казва, че молът е опасен, а например голям хранителен, строителен или за детски играчки хипермаркет - не е. Това го няма никъде в правото. И се получава този парадокс, че големи хипермаркети могат да оперират, които са с пъти по-малка площ и по-несъвършена вентилационна система от моловете, а моловете са затворени"!?Абсолютно точно!
    —цитат от коментар 31 на hamiltonf


    Явно някой има интерес от това моловете да фалират и после да ги изкупи на безценица.

  62. 62 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1235 Любопитно

    До коментар [#53] от "ve4e":

    "въприки че моловете и кръчмити не рацотят от два месица, хорота не са спрели да умират. Всеки ден съобщават."

    Напротив. Намаляха доста, трикратно поне.

    В Русия съм! В Русия съм!
  63. 63 Профил на velvoofell
    velvoofell
    Рейтинг: 352 Неутрално

    Тук съм съгласна, въпреки, че подкрепям мерките против събирането на много хора. Магазините спокойно могат да работят, ако охраната си върши работата и не допуска общите части да се превърнат в места за разходка. Фитнесите и танцовите зали са много по-опасни. Аз се отвратих от тях много години преди епидемията и предпочитам спортуването навън или плуването.

  64. 64 Профил на Resurrection
    Resurrection
    Рейтинг: 1742 Весело

    До коментар [#60] от "boevbisser":

    Ама как Апостолос Вакакис ако му намалее оборота какво ще правим?...

  65. 65 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1235 Любопитно

    До коментар [#57] от "Аз съм българче обичам наште планини зелени":

    "Не е въпроса дали и кой ще е доволен, а ЗАЩО работят при положение че това не са стоки от първа необходимост?"

    Бебешките облекла не са ли?
    Добре, нека ги затворим!

    В Русия съм! В Русия съм!
  66. 66
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  67. 67 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#54] от "Веселин Дечев":Жизнено необходимо всъщност нищо няма, и да, ще съм доволен, ако ги затворят, защото те са не по-малко опасни от моловете. Драмата е, че няма обосновано равно третиране на различните индустриии, какво не разбираш.
    —цитат от коментар 60 на boevbisser


    В подобна обстановка няма как да има равно третиране. Магазините за хранителни стоки няма как да бъдат затворени, тези за облекло и обувки може да бъдат затворени.

  68. 68 Профил на ldc51604279
    ldc51604279
    Рейтинг: 88 Неутрално

    Не става дума просто за сгради, фукня, тинейджъри, шляещи се в междучасията (избягали от час) и снобско харчене на едни пари в гъзарски места. Става дума за ХОРА, които не могат да РАБОТЯТ. А когато някой не работи, проблемът косвено е за ВСИЧКИ - рано или късно ще пострадат и тези, които надменно подминават бедата им. И каква е разликата между дистанция в мола и дистанцията в кварталния гастроном, на мен не ми е ясно...
    —цитат от коментар 11 на inn


    Разликата не е в дистанцията, а в прекараното време на закрито. На закрито температурата е близка до идеалната за разпространение на вирусите плюс липсата на пряка слънчева светлина. В гастронома си за 15-20 мин макс, а в мола си поне за час, да не говорим, че някои прекарват целият си ден там, без да са персонал.
    Почти същото е като с круизните кораби, просто тук няма такива.

  69. 69 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1990 Неутрално

    До коментар [#6] от "rumen_s":

    Държавата плаща на тези които са отчетали реални обороти и заплати!!!!! При отчетен оборот 200-500 лв на месец как са живяли миналата година? Какво обезщетение да плати държавата на барман, сервитьор, продавачка при осигуровки върху 400 лв миналата година? Как е живял и гледал децата си, плащал заеми при заплата 400 лв?

    Русия е проказата на планетата Земя.
  70. 70 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1235 Любопитно

    Аз пък искам държавата да става съсобственик във всеки бизнес, който е подпомогнала!
    От моите данъци се хранят ресторантьори, а после на мен никой не ми дава отстъпка! Цяла година вече ги хрантутят!

    В Русия съм! В Русия съм!
  71. 71 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#39] от "Веселин Дечев":Какво е жизнено необходимото в Джъмбо?Да не се объркаш, и аз смятам, че трябва да са затворени, защото здравето е на първо място, но в същото време - поне минимално подпомогнати, за да не фалират. Драмата е, че не са подпомогнати, а други работят.
    —цитат от коментар 42 на boevbisser


    Е нали си поборник на пазара! Сега пък да ги подпомогнат. Ама иначе ревете срещу държавата, когато ви е изгодно искате да я цицате.

  72. 72 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 2787 Неутрално

    До коментар [#51] от "boevbisser":

    Да де. Точно Меркел ти цитирам, която каза, че държавата не може вечно да подпомага затворените бизнеси.
    Бойко и Сачева не казват така. Напротив хвалят се, че подпомагали и щели да подпомагат, което не е умно.

  73. 73 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 2224 Весело

    До коментар [#67] от "von_seeckt":

    Е що Джъмбо работи, те хранителни стоки не продават?

  74. 74 Профил на ffj3164o424
    ffj3164o424
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Има нещо вярно в думите ти, но икономиката ще пострада, тя вече страда. И само за сведение - в България услугите съставляват над 65 % от БВП, а индустрията - около 25 %.
    —цитат от коментар 46 на boevbisser

    Услугите са прехвърляне на пари от единия джоб в другия. Когато има търсене на дадена услуга, все ще се намери кой да я предложи, дори и след апокалипсис. Но закриеш ли производство, селско стопанство и пр. важни сектори, изгубят ли те пазари, квалифицирани кадри, машини и пр., възстановяването е почти невъзможно, а свободната ниша веднага се запълва от внос. После без тия сектори нема да има и за услугите, които с една дума могат да се оприличат като паразити - в неутралния смисъл на думата. Услугите, вкарващи пари в страната са друго нещо, например туристическият сектор, работещ с чужди туристи, част от ИТ-сектора и пр.

  75. 75 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    [quote#22:"Alex Ivanov"]
    —цитат от коментар 33 на Гражданин
    Ми няма проблем бре! На входа да ти дават една бланка с подпис от собственика на мола: "Фирма Х, собтвеник на Мола, поема всички разходи при инфекция с ковид 19, вкл погребението". И аз лично нямам нищо против комплексарите да си ходите по моловете! Нямам никакъв интерес да ви спирам. Но на моя сметка да си въртиш бизнесо ... ще ме изваняваш баце, няма да стане! Всеки да си плаща сам сметките, соца свърши![/quote]

    Що, на входа на рейса или Лидл, дават ли такива бележки л ??! При все, че там е много по-опасно от мола ....

  76. 76 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1990 Неутрално

    До коментар [#47] от "Да вярваме на истината":

    Най се притеснявам за тези с круизните кораби.

    Русия е проказата на планетата Земя.
  77. 77 Профил на Resurrection
    Resurrection
    Рейтинг: 1742 Любопитно

    До коментар [#65] от "Веселин Дечев":

    Не се бях замисляла за бебешките стоки. Те децата растат бързо ....Трябват им дрешки

  78. 78 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#20] от "Alex Ivanov":"Хайде стига лъжи с това мрене, градският транспорт и хранителните магазини са 300 пъти по-опасни места за заразяване от моловете, но работят."Но са жизнено необходими. Моловете не. Живели сме и без молове. Доказано.
    —цитат от коментар 39 на Веселин Дечев


    Ми, като са жизнено необходими, то затварянето на моловете се обезмисля напълно, щом най-големите развъдници на зараза работят на пълни обороти.

  79. 79 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1990 Неутрално

    До коментар [#20] от "Alex Ivanov":

    Да, хранителните магазини са опасни.... но без месо, хляб, мляко зеленчуци не можем! Без ново парцалче от ZARA можем!!!

    Русия е проказата на планетата Земя.
  80. 80 Профил на ffj3164o424
    ffj3164o424
    Рейтинг: 0 Неутрално

    До коментар [#52] от "стефан иванов":

    Търговията не спира; дали ще купуват от молове, от квартални магазини, онлайн, от пазари, или от бусове на улицата, щом има търсене ще има и търговия. Така че, дали молът конкретно ще фалира или не е без значение за икономиката.

  81. 81 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3540 Неутрално

    " От моловете не желаят да говорят с конкретни числа нито за загубите си, нито за наемите, но по описанието на Кехайов са изпратили 2020 г. с колосални загуби, изразяващи се в 7-цифрени суми. Набляга на това, че в моловете в страната са заети над 60 хил. души, които вече втори месец са без доходи"

    Мои много близки хора в резултат на ковид стигнаха до интензивното с двустранни пневмонии, едвам прескочиха трапа, други, обаче, не успяха ! За хората, нашите близки, че дори и себе си, и техния живот и здраве ли да се притесняваме или за доходите на моловете ?

  82. 82
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  83. 83 Профил на Resurrection
    Resurrection
    Рейтинг: 1742 Неутрално

    Изобщо тая коронакриза ни побърка тотално!

  84. 84 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 2787 Весело

    До коментар [#76] от "chichka":

    Те са най-лесни. Режат ги за скрап:)

  85. 85 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 2224 Весело

    До коментар [#71] от "von_seeckt":

    Трябва да ги подпомогнат, защото ако фалират, последствията ще бъдат много по-лоши:
    - за самите молове
    - за работещите в тях
    - за банките, които са ги кредитирали
    - за партньорите им
    - за държавата, която ще се лиши от едни данъци и т.н.
    Затова и правителствата подпомагат и спасяват, каквото може и докъдето могат.
    Какво направи Борисов - даде пари за Балкански поток, за пенсионерите, за магистрали.
    Дано си разбрал.

  86. 86 Профил на ve4e
    ve4e
    Рейтинг: 69 Неутрално

    До коментар [#33] от "Гражданин":

    Нещо не мога да разбера. Вирусът е в хората. Където има хора има вирус. Ако хората са в кауфланд вирусът е там. Молът не е място където вирусът живее и като го затворим и край.
    Така , че дали на работа, дали в транспорта , където са хората там е и вирусът. По тази логика трябва да се затворят всички обществени места.
    Всички познати минали виреса вклйчително и моето семейство се заразихме от службата/офиса

  87. 87 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1235 Весело

    До коментар [#78] от "Alex Ivanov":

    Ами да наоравим пълен лойдаун?
    Ние вкъщи и без това сме - майка ми пенсионерка, аз на сушата, жена ми не работи откак я взех във Варна. 🤔😀

    В Русия съм! В Русия съм!
  88. 88
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  89. 89 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#71] от "von_seeckt":Трябва да ги подпомогнат, защото ако фалират, последствията ще бъдат много по-лоши:- за самите молове- за работещите в тях- за банките, които са ги кредитирали- за партньорите им- за държавата, която ще се лиши от едни данъци и т.н.Затова и правителствата подпомагат и спасяват, каквото може и докъдето могат.Какво направи Борисов - даде пари за Балкански поток, за пенсионерите, за магистрали.Дано си разбрал.
    —цитат от коментар 85 на boevbisser


    Ха, ха...ами то това важи за всяка икономическа дейност. Иначе се правиш на много умен.

  90. 90 Профил на ldc51604279
    ldc51604279
    Рейтинг: 88 Неутрално

    До коментар [#12] от "lz2":Вместо да дрънкаш глупости ми кажи на какъв принцип са решили Мол-а да затвори а Джъмбо да отвори?Хората се усещат че има двойни стандарти
    —цитат от коментар 14 на Аз съм българче обичам наште планини зелени


    МОЛ-овете и големите търговски вериги са различни категории. Площа на първите е в пъти по-голяма. Освен това МОЛ-овете са търговско-развлекателни комплекси, там не отвиш да си купиш нещо необходимо, а да прекарваш време.
    Целта на мерките е именно намаляване прекараното на време на закрито, заедно с хора извън близкото обкръжение, защото така се предават и разпространяват вирусите.

  91. 91 Профил на 4okuto
    4okuto
    Рейтинг: 492 Неутрално

    Вирусът няма да изчезне, поне не и скоро. А всякакви мерки по вътрешно или гранично затваряне просто дават време, отлагат, и облекчават здравната система. Нищо повече. Въпросът е дали икономическата цена и жертвите ще са по-малко при този вариант. Аз лично се съмнявам. Друго важно нещо е, че се настройват сектор срещу сектор, дават се конкурентни предимства на едни за сметка на други. Ако се затваря, правилният вариант е - всичко или нищо.

  92. 92 Профил на moominmamma
    moominmamma
    Рейтинг: 116 Неутрално

    Не знам, коя е тази стока в мола, която да не може да се поръча онлайн. Вътре са магазини на големи търговски марки, които няма да умрат от глад. Нискоквалифицираният и зле платен персонал спокойно може да си намери работа другаде. Начинът на пазаруване се променя в цял свят, така че и без ковид кризата, не виждам бъдеще за тези мастодонти, гълтащи огромни разходи.

  93. 93
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  94. 94 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#67] от "von_seeckt":Е що Джъмбо работи, те хранителни стоки не продават?
    —цитат от коментар 73 на boevbisser


    Не знам, какво продават в Джъмбо.

  95. 95 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#71] от "von_seeckt":Трябва да ги подпомогнат, защото ако фалират, последствията ще бъдат много по-лоши:- за самите молове- за работещите в тях- за банките, които са ги кредитирали- за партньорите им- за държавата, която ще се лиши от едни данъци и т.н.Затова и правителствата подпомагат и спасяват, каквото може и докъдето могат.Какво направи Борисов - даде пари за Балкански поток, за пенсионерите, за магистрали.Дано си разбрал.
    —цитат от коментар 85 на boevbisser


    В западните държави обикновено се подкрепят структурно определящите отрасли, ако държавата е богата, каквото остане за другите. БГ не е богата държава, така че няма как да подпомага молове.

  96. 96
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  97. 97 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 2787 Неутрално

    До коментар [#85] от "boevbisser":

    Ами те ги подпомагат.
    Вместо да са продавачи в мол ще се преквалифицират и ще строят газопроводи, магистрали ще работят в индустрията. Срамна работа няма.
    И какво значи печеливш газопровод. Например Северен поток печеливш ли е?!
    Ами и до Александруполис няма да е печеливш. Това е транспорт, разход. Но ти осигуряват суровина и енергия. Прави заводи и печели.
    Шефът на тракийската икономическа зона вчера беше оптимист. Има сектори, които заради пандемията работят денонощно. Е ще се наложи известен брой нови столичани да се завърнат по родните места. Тъкмо пък София ще стане по-чиста.

  98. 98 Профил на мики маус
    мики маус
    Рейтинг: 2631 Неутрално

    “...взетите допълнителни мерки за хигиена и управление на потока посетители. “

    Хахаха!
    По-голяма смешка не бях чел в неделя сутринта!
    И слепите видяха, че мерките в големите вериги и моловете са абсолютно формални. Няма една продавачка с маска на носа.
    А системата за управление на потока са стрелки на пода, които никой не забелязва или спазва.
    Пунта Мара!

  99. 99 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 2224 Весело

    До коментар [#89] от "von_seeckt":

    В случая е форсмажор, при това с активното участие на правителството, затова и трябва да се намеси, но не го прави - трудно е, с пенсионерите е къде по-лесно преди избори, а от по-големите харчове има други ползи.
    В нормална обстановка и даже при чисто икономическа криза - който оцелее, оцелее.

  100. 100 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1235 Весело

    До коментар [#85] от "boevbisser":

    "Какво направи Борисов - даде пари за Балкански поток, за пенсионерите,"

    Викаш, пенсиите вече са си изживели живота, кво да ги подпомагаме! Я колко охолно живеят?

    В Русия съм! В Русия съм!




За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK