До 2027 г. всички топломери и водомери трябва да са с дистанционен отчет

До 2027 г. всички топломери и водомери трябва да са с дистанционен отчет

© Валентина Петрова



Топломерите и водомерите, монтирани след 25 октомври 2020 г., задължително трябва да дават възможност за дистанционно отчитане, решиха депутатите, като приеха на първо четене промените в Закона за енергийната ефективност, отнасящи се до Закона за енергетиката, съобщи агенция "Фокус". С това се въвежда евродиректива по въпроса, която изисква до 2027 г. всички уреди вече да са с такъв отчет.


Очаква се това да доведе до отпадане на т.нар. изравнителни сметки, които често са източник на напрежение сред обществото.


Според председателя на парламентарната енергийна комисия Валентин Николов, цитиран от "Медиапул", това ще доведе и до спиране на кражбите на топлоенергия. По думите му след 2027 г. всички топлофикации и ВиК ще бъдат длъжни да извършват ежемесечно отчитане на потреблението.


В края на миналата година платформата на Мая Манолова "Изправисе.бг" обяви, че по сигнали от граждани фирми за дялово разпределение ги принуждавали да си подменят уредите с такива с дистанционен отчет още сега, като се позовали тъкмо на директивата. По изчисления на организацията подмяната на всички вече монтирани в цялата страна ще струва 100 млн. лв.

Ключови думи към статията:

Коментари (117)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4380 Неутрално

    Да си променят крадливите наредби.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на everlast666
    everlast666
    Рейтинг: 1090 Неутрално

    Абсолютна глупост. Пак са наредили някоя герберска фирма да ги внася!

    Много обичат да правят подобни огромни харчове с нищожна полза за гражданите, естествено ние после плащаме сметката.

  3. 3 Профил на MititU
    MititU
    Рейтинг: 1019 Любопитно

    за чия сметка ще се плащат водомерите и ако за сметка на собственика чия собственост и от къде ще се взимат ???

    за топломерите не ги "топли" около 80% от хората ;)

    "Колкото повече толкова повече" Мечо ПУХ
  4. 4 Профил на Jazzdevil
    Jazzdevil
    Рейтинг: 1235 Неутрално
  5. 5 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3355 Любопитно

    Откакто започна сагата с това отчитане, вече се чудя парното предимство ли е или проклятие.
    Колко се плаща на месец за среден апартамент в София? Имам предвид около 80-100 квадрата?

    Еретик
  6. 6 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7654 Неутрално

    Нашето дистанционно се развали още на втората година и сега пак го отчитат инкасаторите, но идват на 3 месеца, а всеки месец си пишат произволно.

  7. 7 Профил на MititU
    MititU
    Рейтинг: 1019 Весело

    "енергото"вече 3 пъти сменя електромерите и стотинка не ми е взело и дистанционно се отчита и съм доволен.Тоя нов та..к не новият мега холдинг ли ще виси и ще лапа кинтите щеси купиш водомер ама трябва да е от тази фирма ама като си го купиш него притежаваш ОООО и задължително трябва да платиш да ти го монтира мега холдинга по техни цени :D:D:D:D


    НЕЕЕЕ не е ИзнасиЛване обърнисе наведи СЕ и стискай :D:D:DD:

    "Колкото повече толкова повече" Мечо ПУХ
  8. 8 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2376 Неутрално

    За водомерите не съм съгласен, защото са вътре в апартамента ми, и според мен трябва да ме питат и мен.
    Парно нямам.

  9. 9 Профил на Imaginary Friend
    Imaginary Friend
    Рейтинг: 744 Неутрално

    Според председателя на парламентарната енергийна комисия Валентин Николов, цитиран от "Медиапул", това ще доведе и до спиране на кражбите на топлоенергия.

    Как по-точно ще стане тая работа?

    Не цъкам плюсове и минуси.
  10. 10 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4380 Неутрално

    И каква е енергийната ефективност на водомерите с дистанционно?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  11. 11 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4380 Неутрално

    До коментар [#9] от "Imaginary Friend":

    Тоя с баничките ли беше?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  12. 12 Профил на MititU
    MititU
    Рейтинг: 1019 Любопитно

    За водомерите не съм съгласен, защото са вътре в апартамента ми, и според мен трябва да ме питат и мен.Парно нямам.
    —цитат от коментар 8 на anonim440



    И каква е енергийната ефективност на водомерите с дистанционно?
    —цитат от коментар 10 на КМЕТ В СЯНКА


    значи си съгласен всеки месец да взимаш един ден отпуска да чакаш оная за водата да благоволи да те "уважи"или ако не те намери да си пише фантазий за два месеца при мен не е отчитана водата и ми засвяткаха 120 лева аз басейн вкъщи НЯМАМ .

    кмете пести се от енергията на инкасаторите разбирай по-малко енергия за инкасатори ПО-МАЛКО инкасатори :D:D:D:D:

    "Колкото повече толкова повече" Мечо ПУХ
  13. 13 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 3935 Любопитно

    Пак се открива топлата вода май? 😂 Аз имам така нареченият Smart Meter още от 2009 година ама добре че направиха Европейска Директива иначе в Бг никога нямаше да ги сменят.

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  14. 14 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 1360 Неутрално

    Най-добре са си "бразилците", те си бичат вода на "Хаванта", при тЕх нЕма такива глупости като водомери, сметки за вода и т.н. ..... па ако някой възрази, веднага идва БХК да обяви как това е "етническа дискриминация" и "език на омразата" ....

  15. 15 Профил на baba_zozolana
    baba_zozolana
    Рейтинг: 987 Неутрално

    За трафик на сайта и много, много минуси 🙃

    Могат ли "умните" отчитащи устройства да причиняват рак?
    https://www.cancer.org/cancer/cancer-causes/radiation-exposure/smart-meters.html

    Лекар предупреждава за опасностите от "умните" отчитащи устройства; подчертава нуждата от аналогов вариант
    https://ehtrust.org/educate-yourself/health-risks-posed-by-smartmeters/

    Колко опасно е вашето "умно" отчитащо устройство
    https://www.amymyersmd.com/article/dangerous-smart-meter/

    Може ли радиацията от "умното" отчитащо устройство да поставя в риск здравето ви?
    https://emwatch.com/smart-meter-radiation-endangers-your-health/

    I used to walk into a room full of people and wonder if they liked me... Now I look around and wonder if I like them.
  16. 16 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 6611 Любопитно

    Дистанционно отчитане на газ и вода за апартамента синът имаше в Амстердам през 2013, а от колко преди е услугата не знам. Така че ще ги стигнем европейците някой ден :-).

  17. 17 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4380 Неутрално

    До коментар [#12] от "MititU":

    Минават един път на 3 месеца. Явно и това не знаеш. И не си длъжен да си у дома!!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  18. 18 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4380 Неутрално

    До коментар [#12] от "MititU":

    Минават един път на 3 месеца. Явно и това не знаеш. И не си длъжен да си у дома!!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  19. 19 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4380 Неутрално

    До коментар [#13] от "padrino":

    колко струва един такъв водомер при теб и кой го плаща?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  20. 20 Профил на kesh
    kesh
    Рейтинг: 1783 Разстроено

    Да си променят крадливите наредби.
    —цитат от коментар 1 на КМЕТ В СЯНКА


    ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

    България .....!!!!!.... на ТРИ .....ПИТИЕТААА......!!!!...
  21. 21 Профил на MititU
    MititU
    Рейтинг: 1019 Любопитно

    До коментар [#12] от "MititU":Минават един път на 3 месеца. Явно и това не знаеш. И не си длъжен да си у дома!!!
    —цитат от коментар 18 на КМЕТ В СЯНКА


    Излез от пашкула си деде ;) СОФИЯ може би тук не разбери софето не е България ;)

    "Колкото повече толкова повече" Мечо ПУХ
  22. 22 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 2930 Неутрално

    До коментар [#13] от "padrino":

    И колко ти излезе с монтажа?

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  23. 23 Профил на MititU
    MititU
    Рейтинг: 1019 Любопитно

    До коментар [#13] от "padrino":колко струва един такъв водомер при теб и кой го плаща?
    —цитат от коментар 19 на КМЕТ В СЯНКА


    наредба номер 9 ясно е записано прочети я ти го купуваш от лицензиран продавач който на 99%е ВиК то или фирма близка до шефа му след това плащаш за монтаж на ВиК защото друг няма право и задължително се пломбира от ВиК :D:D:D:D:
    И най-важното след тази процедура която излиза окло 70 лева на водомер устройството не е ТВОЯ СОБСТВЕНОСТ

    "Колкото повече толкова повече" Мечо ПУХ
  24. 24 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4380 Неутрално

    До коментар [#21] от "MititU":

    Ти за кое населено място говориш? И без обиди ако можеш щото ти е бЛедна фантазията.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  25. 25 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3652 Неутрално

    Електромерите не ги коментират , защото електроразпределителните дружества отдавна монираха за своя сметка електромери с дистанционно отчитане.
    Ако законово се регламентира монтирането на водомери с дистанционно отчитане , то тогава държавата трябва да даде средства на държавните В и К дружества необходимите средства за тяхното закупуване и монтаж. Ефектът от тях ще бъде съкращаване на инкасатори за отчитане на водопотреблението и нищо повече.

  26. 26 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4380 Неутрално

    До коментар [#23] от "MititU":

    Аз работя с ФАКТИ мамин гербер.

    https://www.sofiyskavoda.bg/services/svc_watermeters.aspx?k=66

    Ето ти актуален ценоразпис за София.
    Аман от пладнешки обирджии.
    И не се бъркай когато дядо ти не те пита.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  27. 27 Профил на PoToP
    PoToP
    Рейтинг: 655 Неутрално

    Откакто започна сагата с това отчитане, вече се чудя парното предимство ли е или проклятие. Колко се плаща на месец за среден апартамент в София? Имам предвид около 80-100 квадрата?
    —цитат от коментар 5 на Костадин Иванов


    Зависи какъв е апартамента. От личен опит мога да ти кажа:
    - стара тухла, с някаква изолация и сменена дограма 80 квадрата чисто - 120-150 лева на месец с водата
    - чусто нов с хубава изолация и трикамерни стъкла, 130 квадрата чисто - до 100 лева с водата
    Ако е панелка или дограмата ти духа - ня ми се мисли...

  28. 28 Профил на MititU
    MititU
    Рейтинг: 1019 Любопитно

    До коментар [#21] от "MititU":Ти за кое населено място говориш? И без обиди ако можеш щото ти е бЛедна фантазията.
    —цитат от коментар 24 на КМЕТ В СЯНКА


    извади си главата от задната част под гърба си и ще видиш ;)

    "Колкото повече толкова повече" Мечо ПУХ
  29. 29
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  30. 30 Профил на vzoran
    vzoran
    Рейтинг: 560 Неутрално

    Проблемите идват от лошите правила, които са винаги в ущърб на потребителя. Софийска вода например в момента няма никакъв стимул да отчита коректно водомерите защото каквато и да е грешката на тримесечна база, тя се поема от абонатите. Друго щеше да е ако разликата се плащаше от тях - щяха да дерзаят за точни отчети.

  31. 31 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4380 Неутрално

    До коментар [#30] от "vzoran":

    В София коректните абонати плащаме водата два пъти.
    Чудя се как ги търпиме.
    ГЕРАНТИРАНО ОТ ГЕРБ!!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  32. 32 Профил на PoToP
    PoToP
    Рейтинг: 655 Неутрално

    До коментар [#26] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Успокой се бе дядка, днес нали вече си направи 120-те поста и ще си вземеш копейките.

    Цените въобще не са страшни - 90 кинта за всичко с монтажа.
    https://www.techem.net/uredi/distancionen-vodomer.html
    А ако водомера ти не е допотопен, за 20-тина лева му слагаш само радио модула и си в играта. Аз така напраих. Не съм виждал очите на инкасатор от 3 години и всеки месец сметката ми е точна до стотинка.

  33. 33 Профил на Араламбене му е майката
    Араламбене му е майката
    Рейтинг: 722 Неутрално

    И на водомерите ток ли трябва да им прекарваме? Хич не мога да си я представя тая работа с дистанционното им отчитане.

  34. 34 Профил на MititU
    MititU
    Рейтинг: 1019 Любопитно

    До коментар [#23] от "MititU":Аз работя с ФАКТИ мамин гербер.https://www.sofiyskavoda.bg/services/svc_watermeters.aspx?k=66 Ето ти актуален ценоразпис за София.Аман от пладнешки обирджии.И не се бъркай когато дядо ти не те пита.
    —цитат от коментар 26 на КМЕТ В СЯНКА


    АЛОООО СОФИЯ НЕ Е БЪЛГАРИЯ КАК НЕ ГО РАЗБРА СТАФИДО

    "Колкото повече толкова повече" Мечо ПУХ
  35. 35 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4380 Неутрално

    До коментар [#32] от "PoToP":

    Ти къде живеш?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  36. 36 Профил на Petia Nikolova
    Petia Nikolova
    Рейтинг: 704 Неутрално

    До 2027 г. и водата ще се скрие. Какво ще се отчита? Идва пред 4 дни един от ВИК-то, разгеле дошло време общия водомер на сградата да бъдел дистанционно отчитан. По стар нашенски обичай,първото което изрекъл половин дузина пъти, е една цветуща, че са го пратили в квартал дето не могъл да се ориентира кое накъде. И казал, че само дошъл да види какво трябвало да се сложило, какво било нужно и нещо от рода. И си заминал. А от една петилетка време инкасаторът през месец все повтаряше за смяната. И когато го попиташ: кога? Отговаряше, по стар нашенски обичай:"Ще ви се обадим". Та през някои от петилетките на светлото бъдеще...

  37. 37 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 3935 Любопитно

    До коментар [#13] от "padrino":колко струва един такъв водомер при теб и кой го плаща?
    —цитат от коментар 19 на КМЕТ В СЯНКА


    НИЩО кмете, компаниите ги сменяват за тяхна сметка. Аз не съм платил едно пени.
    Ето малко информация. Пише че струва средно £100 паунда за абонат на фирмите, но ефективно аз не знам някой, някога да е плащал за инсталация. Казват, че средно твоята гоишна сметка е с £10 (десет) паунда повече и това е за да покрие разходите на компаниите.

    https://www.ukpower.co.uk/home_energy/smart_meters

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  38. 38 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4380 Весело

    До коментар [#34] от "MititU":

    Кажи си провинцията! Кащо се криеш. После лесно ще те провериме дали казваш истината или лъжеш.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  39. 39
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  40. 40 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 1353 Неутрално

    До коментар [#15] от "baba_zozolana":

    По-сериозно моля!
    Каква е тая радиация от отчитащи устройства?

  41. 41
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  42. 42 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 1353 Неутрално

    Нека уточним нещо. Топломер не е това, залепеното на радиатора ви. Това е ИРУ(индивидуално разпределително устройство), а топломера е в мазето и е собственост на ТЕЦ. Водомерът обаче си е ваш...ако не живеете в къща. В къщите са на ВиК.

  43. 43 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4380 Неутрално

    До коментар [#37] от "padrino":

    Така и предполагах. Затова те попитах. И в Германия е така.
    Благодаря ти.
    Виж ценоразписа на Софийска вода.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  44. 44 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 1353 Неутрално

    Освен това разходите за отчитане на уредите се начисляват към цената на енергията/водата. При дистанционно отчитане те са по-малки. Затова ЧЕЗ редовно подменя електромери...

  45. 45 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 3935 Весело

    До коментар [#37] от "padrino":Така и предполагах. Затова те попитах. И в Германия е така.Благодаря ти.Виж ценоразписа на Софийска вода.
    —цитат от коментар 43 на КМЕТ В СЯНКА


    Не искам, аз съм със слабо сърдце 😂😂😂😂

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  46. 46 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4380 Неутрално

    До коментар [#42] от "lz73":

    +++
    Индивидуални Топломери ИЗВЪН апартаментите има при хоризонталните отоплителни инсталации НО там топлофикация НЕ МОЖЕ ДА КРАДЕ и затова ГЕРБ не заложиха преработката на отоплителните инсталации при "санирането" !!!
    ПУНТА МАРА И ШМЕНТИ КАПЕЛИ!!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  47. 47 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4380 Неутрално

    До коментар [#45] от "padrino":

    Така в майка България герберите дерат раята!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  48. 48 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2512 Неутрално

    Евродиректива?
    Що бе?
    Не е ли в интерес на доставчците да го направят, да икономисат пари от инкасатори, да подбрят услугата?
    Тук никой не идва да засича, вода, газ, ток се отчитат дистанционно.
    Вчера обаче гледам пак съм получил известие от българската банка за 1.60лв за вода в заключения от 6 месеца апартамент в България.

  49. 49 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4380 Неутрално

    До коментар [#48] от "Таралеж":

    леко си се отървал.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  50. 50 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2185 Неутрално

    Герберугите трябва да се разкарат и прокуратурата освен другите бакии, да ги разследва за подкупен лобизъм към картелите и монополите за битови и комунални услуги!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  51. 51 Профил на baba_zozolana
    baba_zozolana
    Рейтинг: 987 Весело

    До коментар [#40] от "lz73":

    Отваряте и четете :)

    I used to walk into a room full of people and wonder if they liked me... Now I look around and wonder if I like them.
  52. 52 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1194 Неутрално

    Значи 2015 си смених топломерите с такива с дистанционно отчитане. Според мен бонусът беше и за двете страни - аз няма да чакам инкасатори при изравняване, те не плащат на инкасатор да идва.
    И какво става - ВСЕКИ МЕСЕЦ (зиме, лете) ми се начисляват 3 лева!!! И накрая на отоплителният период пак дойде инкасатора, да отчете топлата вода !?!?
    Айде ми обяснете за какъв Х.. ми е да имам топломер с дистанционн отчитане ?!?!

  53. 53
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  54. 54
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  55. 55 Профил на Murnat
    Murnat
    Рейтинг: 745 Гневно

    До коментар [#23] от "MititU":Аз работя с ФАКТИ мамин гербер.https://www.sofiyskavoda.bg/services/svc_watermeters.aspx?k=66 Ето ти актуален ценоразпис за София. Аман от пладнешки обирджии.И не се бъркай когато дядо ти не те пита.
    —цитат от коментар 26 на КМЕТ В СЯНКА


    Тези цени на сайта с какво идват, Нетфликс за 3 години? ! Как успяхме да изтърпим комуналните услуги да се превърнат в паразити?

  56. 56 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 2203 Неутрално

    До коментар [#52] от "rainbou1":

    Услугата включва:

    • Доставка и монтаж на водомери;
    • Доставка, монтаж и кодиране на модул LoraWAN за дистанционен мониторинг;
    • Двойна система на кодиране на данните през LoraWAN мрежа;
    • Пломбиране на уредите с пластмасова пломба;
    • Визуализация на данните в клиентските профили на сайта;
    ============================================================
    • Всички такси за пренос на данни и лицензи за период от 10 години;
    ===========================================================

    • Интегриране на данните със системата за фактуриране на „Софийска вода“ АД. За да се предават данните на водомерите в клиентската база, е необходима регистрация в сайта на дружеството.

    Видиш ли там пише такси лицензи.
    ОХ НА КОТЙО
    Сега и ЕРП да сложи абонаменрна такса за подръжка на мрежата има време този Парламент.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  57. 57 Профил на blagoj
    blagoj
    Рейтинг: 1238 Неутрално

    До коментар [#13] от "padrino":
    Свободните хора трябва да имат повече възможности - когато им ограничават възможностите стават по-малко свободни. Ако компанията или правителството задължава гражданите да имат точно определен уред това значи че ограничават свободата на гражданите. Всеки, който в БГ е искал и досега е могъл да си сложи уред с дистанционен отчет. А е странно е че някои се радват на тази наредба - излиза че се радват не за себе си (че ще им сложат такъв уред) а за другите - за това че другите ще трябва да си сложат.

  58. 58 Профил на geordgeo
    geordgeo
    Рейтинг: 1175 Любопитно

    До коментар [#42] от "lz73":

    Бъркате! Сменях наскоро и трите си водомера в къщата, в която живея (в София) и мога ви кажа, че: водомерите са си мои, лично си ги купих и монтирах, ВиК-то обаче държи пломбите да са негови. Затова им се обаждаш, идват, слагат ти пломбите срещу 7.20 лева за водомер и си ти, следващите 10 години си свиркаш...

  59. 59 Профил на ПАСТОРА
    ПАСТОРА
    Рейтинг: 745 Неутрално

    Електромерите не ги коментират , защото електроразпределителните дружества отдавна монираха за своя сметка електромери с дистанционно отчитане.Ако законово се регламентира монтирането на водомери с дистанционно отчитане , то тогава държавата трябва да даде средства на държавните В и К дружества необходимите средства за тяхното закупуване и монтаж. Ефектът от тях ще бъде съкращаване на инкасатори за отчитане на водопотреблението и нищо повече.
    —цитат от коментар 25 на tacheaux


    И идея си нямаш какъв ще е ефекта!

  60. 60 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 3935 Любопитно

    До коментар [#13] от "padrino":Свободните хора трябва да имат повече възможности - когато им ограничават възможностите стават по-малко свободни. Ако компанията или правителството задължава гражданите да имат точно определен уред това значи че ограничават свободата на гражданите. Всеки, който в БГ е искал и досега е могъл да си сложи уред с дистанционен отчет. А е странно е че някои се радват на тази наредба - излиза че се радват не за себе си (че ще им сложат такъв уред) а за другите - за това че другите ще трябва да си сложат.
    —цитат от коментар 57 на blagoj


    Нещо не разбрах за какво става въпрос тук?
    Тук държавата няма нищо общо с това. Това е договорка между мен и дружеството което ме снабдява с ток, газ и т.н. Но ако аз си сменя доставчика, нищо не се променя. Никой не идва да сваля уреди или да ги заменя, просто новото дружеством ги поема. Те го правят помежду си, аз не се занимавам с това. Колкото до "контрола който ме прави по-малко свободен"????? Тук наистина вече изпаднах в неведение. Аз не съм виждал служител който да отчита нещо от може би 20 години. Освен това имам избор, ако искам мога да им кажа да прекъснат връзката, но тогава всеки месец трябва да влизам в профила си в интернет и сам да въвеждам данните. Не виждам смисъла от това ако може да става автоматично така както е за последните 11 години.

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  61. 61 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3355 Разстроено

    До коментар [#15] от "baba_zozolana":

    "За трафик на сайта и много, много минуси 🙃"
    ============
    Не цитирах целия коментар, дълъг беше, но ясен по смисъл.

    Всички излъчвания, каквито и да са, се допуска, че са опасни. Хората, които си направиха подово отопление на ток, после викаха: С какъв акъл го направихме?
    В този смисъл 5Г мрежата вероятно е вредна, но никой не е доказал, че е по-вредна от 4Г.
    Накрая приехме, че около нас, в името на удобството и мързела, ще има всякакви излъчватели и махнахме с ръка. Включително за отчитане на... парното.
    Каквото - такова! Даже стана неприлично да се коментира.

    Еретик
  62. 62 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1798 Неутрално

    Да хвърля боба и да изкарам кристалното кълбо какно ще се случи:

    До 2026 г. никой няма да си смени топломерите, защото не е задължително.

    Предз 2027 изведнъж всички ще се сетят, че е задължитено и че ще има евентуално глоби.

    Веднага ще започнат някои леви представители да реват, че, властта насилва хората с ниски доходи да плащат нови скъпи топломери.

    Ще има протести, ще се наложи отлагане с година.

    Старите овдовели баби от блоковете ще започнат да се запъват да се сменят общо топломерите на целия вход, защото им е докривяло от лошата героиня в сериала в 15 часа.

    Същите баби няма да искат да сменят топломерите индивидуално, защото "как се живее с 300 лв пенсия", но пък със сигурност имат едни 3 000 лв под дюшека, които да хвърлят на някой "ало измамник".

    Кълбото каза, боба показа. Това ще бъде.

    СССР - родина на всички безотечественици! При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното! Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две! Всички комунисти - под земята! 25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР! Който не познава Сибир, той не познава СССР! Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт! До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!
  63. 63
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  64. 64 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2337 Неутрално

    До коментар [#13] от "padrino":

    Напротив, от примерно 10 години се предлагат дистанционни топломери и водомери в София. Последните години масово се слагат дистанционни топломери но все още има изостанали от старите. Водомерите масово не са дистанционни но така и така се сменят през 5 години, просто новия ще е дистанционен.

  65. 65 Профил на everlast666
    everlast666
    Рейтинг: 1090 Неутрално

    Да поясня за водомерите -

    По закон в България доставчиците в регулираните индустрии (ток, вода, газ и т.н.) трябва да инсталират измервателните устройства на клиентите, да отчитат, поддържат и калибрират (веднъж на 10 години) за тяхна сметка (на доставчика).

    За блокове с апартаменти обаче, ВиК-тата интерпретират като тяхно задължение САМО ОБЩИЯ водомер - след това има частна собственост - общата етажна собственост - което вече не било тяхно задължение.

    Понеже има тръби между общия водомер и индивидуалните, ВиК-тата не искат да се окажат отговорни когато там има, течове, аварии и какви ли още не проблеми, особено като живущите в сградата не могат да се разберат и изведнъж ВиК-то се оказва със стотици течащи сгради в тяхната концесионна територия.

    В което има доза двуличие, защото пък в същото време искат да отчитат всеки индивидуален водомер, което не би трябвало да е тяхна работа, ако смятат целия блок за абонат, но пък това е заради страната форма на собственост в нашите блокове.

    За къщите обаче, ВиК-тата доставят вода директно на индивидуалния клиент и си сменят и подържат водомерите за тяхна сметка.

    За да не се получава тази проблемна обща собственост в блоковете, в Англия примерно не можеш да придобиеш ПЪЛНА собственост върху отделен апартамент в блок.
    Можеш да си купиш Leasehold на апартамент, на което му казват "100 годишна собственост" или по-правилно 100 годишно право на ползване. Leasehold-a естествено изтича с времето и след 100 години нямаш нищо, но затова пък са доста достъпни примерно 35 хиляди - 65 - 80 хиляди, може да се продава, унаследява, прехвърля и т.н.

    А пълната собственост върху цялата сграда - Freehold - е собственост на някой друг, който съответно има правото и задължението да поддържа цялата сграда и да разпределя тези разходи върху Leasehold-ерите в разумни граници. Съответно като е изтекъл някой Leasehold продава нов за същия апартамент.

    Къщите за сметка на това почти винаги се продават като Freehold защото там няма споделена собственост и си е пълна собственост.
    Има и случаи обаче, когато инвеститор е построил цяло лъскаво кварталче с къщи и иска така да се подържа и продава къщите като Leasehold, а си запазва Freehold-а на кварталчето и поддържа.

  66. 66 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2337 Неутрално

    До коментар [#62] от "Lou":

    Не познахте, и водомерите и топломерите са със срок на употреба 5 години. И после се сменят (може и да се калибрират ама излиза по-скъпо). Последните години масово се слагат дистанционни топломери, не знам какъв е процента но всичките ми познати са с такива т.е доста са. Водомерите засега масово не са дистанционно защото дистанционното отчитане от ВиК струва пари. А да си сложа дистанционен само топлия и да ми го отчитат само парното ми се стори безсмислено. А сега като им дойде срока ще си сложа дистанционнни водомери и край с влизането.

  67. 67
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  68. 68 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1798 Неутрално

    До коментар [#66] от "m17":

    Топломерите не са със срок 5 години, а толкова им е зададен от производителя като гаранция за изправност. Иначе някой може да си кара с един топломер доста дълго, ако работи. Проблем ще има, ако топломерът сдаде багажа и номерцата изгаснат, а той спре да отчита. Тогава собственикът на имота ще плати служебно след изравняването и то доста солено. Че и нов топломер отгоре ще плати.

    Самият факт, че се налага държавата да налага с наредби и закони на собствениците да си сменят топломерите с дистанционни, говори, че не е задължително да си сменяш топломера след тези 5 години, предписани от производителя. Нещо, което не е забранено, е разрешено - нали това е мотото в правото?

    СССР - родина на всички безотечественици! При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното! Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две! Всички комунисти - под земята! 25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР! Който не познава Сибир, той не познава СССР! Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт! До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!
  69. 69
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  70. 70 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1798 Неутрално

    До коментар [#66] от "m17":

    Забравих за водомерите. Никой не задължава собственика да си сменя водомерите. Просто всеки собственик трябва на 10 години да дава за проверка уредите на ВИК или частни фирми от бранша за проверка на изправността. Сред това те отново монтират водомерите /срещу такса, разбира се/ и дават документ, удостоверяващ изправността за следващите 10 години. А иначе проверяващите водомерите винаги могат да се усъмнят в някой водомер, ако им се види странно отчитането, и да препоръчат нова проверка за изправност. Или ако заподозрат измами - има такива. Например някой сръчен водопроводчик да сложи стотинка или нещо подобно, за да спре отчитането на водомера. Но никой, никой не може да задължи стопанин на дом да си смени водомера на всеки 10 години.

    Лошото при тези тестове на водомерите е, че в месеца, в койно се извършва това, собственикът ще плати служебно вода - по 6 кубика на човек в домакинството. Т.е. ако в един дом живеят мъж, жена и 2 деца - това прави 24 кубика служебно за месеца. Независимо дали ги употребяваш или не. Защото няма отчитащ уред, който да измерва потреблението и дали не си решил точно тогава да пълниш басейна с вода :)

    СССР - родина на всички безотечественици! При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното! Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две! Всички комунисти - под земята! 25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР! Който не познава Сибир, той не познава СССР! Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт! До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!
  71. 71
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  72. 72
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  73. 73
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  74. 74
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  75. 75 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 2203 Весело

    А ако живееш в еднофамилна къща и водомерът се води на ВИК не до сменяват НИКОГА.
    До скоро моят Водомер беше от 1934 г със стрелкички.
    Само ни караха да пуснем водата да видят дали върти.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  76. 76
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  77. 77
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  78. 78
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  79. 79
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  80. 80
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  81. 81
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  82. 82
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  83. 83
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  84. 84
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  85. 85
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  86. 86
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  87. 87
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  88. 88
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  89. 89 Профил на geordgeo
    geordgeo
    Рейтинг: 1175 Любопитно

    До коментар [#70] от "Lou":

    За водомерите ви задължават да си ги смените, ако са стари и са над 10 години, писал съм в предишен коментар процедурата. Значи: къщата ми е на 3 етажа, за всеки етаж си има отделен водомер, който си е мой, платени от мен и само пломбирани от ВиК-то. Техния водомер е само един, монтиран преди всички останали (нормално, нали), няма друго в тази история. Ако водомерите са стари и не си ги смениш на време, начисляват кубатура на броя на живеещите по отделните партиди, като количествата са определени със закон (по 110 литра/човек/ден) и всеки следващ месец количествата се завишават с по 10%, (миналата година съм минал по процедурата) така, че в някакъв момент ти става по-изгодно да си смениш водомерите, а не да плащаш водя, която не си консумирал (особено, ако не си в имота няколко месеца примерно)...

  90. 90
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  91. 91
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  92. 92
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  93. 93
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  94. 94
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  95. 95
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  96. 96
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  97. 97
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  98. 98
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  99. 99 Профил на Kancho Dedov
    Kancho Dedov
    Рейтинг: 638 Неутрално

    До коментар [#98] от "Вера Шопова":

    ДНЕВНИК,
    заради служителката Ви Вера Шопова ( днешния ник ), вече не сте първия български сайт, който отварям за деня.
    Ако продължавате до толерирате това нещо, ще престана и да влизам въобще.
    Не че Ви е грижа.

  100. 100 Профил на everlast666
    everlast666
    Рейтинг: 1090 Неутрално

    Не познахте, и водомерите и топломерите са със срок на употреба 5 години. И после се сменят (може и да се калибрират ама излиза по-скъпо).
    —цитат от коментар 66 на m17


    Срока беше 5 години в първоначалната версия на закона, но така и не проработи и го промениха на 10 години.

    Дори такъв кръгъл срок от 10 години измислен на око, за задължителна смяна на всички измервателни уреди в страната, без оглед на индустрия, измервана субстанция, механизъм на измерване е напълно ненормално и вредно.

    Примерно във ВиК индустрията какъв е смисъла да се гони точност 1% - при месечна сметка около 15 лв, т.е. да се гони точност под 15 стотинки/месец, 1.8 лв на ГОДИНА, когато самия водомер струва 40 лв?!?

    Да за 10 години това може да донесе неточност 18 лв в малка ЧАСТ от водомерите, но ти ще смениш АБСОЛЮТНО ВСИЧКИ водомери за по 40 лв.
    Тотално дебилно от всякаква гледна точка.

    Да не говорим, че гониш 1% точност мерене при клиента, като преди това имаш 60% до 90% ЗАГУБИ на вода в мрежата?????





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK