Търси се каюта с балкон - круизните кораби вдигат котва след COVID-19

Търси се каюта с балкон - круизните кораби вдигат котва след COVID-19

© Darrin Zammit Lupi, Reuters



Помните ли злополучния кораб Diamond Princess, който бе поставен под карантина и на практика закотвен дни наред край бреговете на Япония точно преди една година, когато започна пандемията от COVID-19? След това круизните лайнери останаха на котва с месеци, както и цялата туристическа индустрия в по-малка или по-голяма степен. Оказва се обаче, че круизите съвсем не са спрели. "И в момента има българи на такова пътешествие", каза пред "Дневник" Илиан Иванов от Българското круиз общество.


През последните години тази индустрия се развиваше с бумтящи темпове - с все повече пътници, превозвани във все по-големи и по-нови кораби. До началото на пандемията, която накара собствениците на някои стари големи кораби да ги продадат на по-малки оператори или да ги предадат за скрап. Но други са поръчали нови, а в различни точки на света продължава изграждането на круизни терминали.


Резервации на скорост


Илиян Иванов разказва, че от пролетта до август миналата година се е занимавал основно с това да върне парите на клиенти за провалени от вируса пътувания или да ги снабди с ваучери за бъдещи плавания. Това обяснява набиращите скорост резервации за тази и следващата година от нетърпеливи да се върнат към предишните си планове за такова пътешествие (често редовни клиенти на круизите), и от такива с ваучери, които нямат търпение да ги употребят.




Търси се каюта с балкон - круизните кораби вдигат котва след COVID-19

© Associated Press


Най-близо до България са круизите по западното крайбрежие на Италия до Малта и обратно, но кораби тръгват и от Сингапур, Китай, Австралия, Нова Зеландия. Общо за последната година - по данни на Международната асоциация на круизните линии - на круизно пътешествие са били общо 350 хил. души по света - нищожен брой в сравнение с 32 млн. за 2019 г., но все пак много предвид глобалния поход на заразата.


Малки кораби, малки обеми


Пътуващите към момента кораби с туристи са с по-малък размер. Големите доброволно са на котва поне до края на април, разказва Иванов. Ползва се 50% от капацитета, а компаниите са наели медици да разработят медицински протоколи за работа на корабите. Дава пример с круизите от Италия, при които се изисква отрицателен бърз тест за влизане в страната, после такъв се прави и в Италия, на круиз терминала се мери температурата на пасажерите и се попълва декларация за здравния статус.


На борда се носи маска в общите помещения - без местата за хранене и палубата. Това от друга страна означава, че целият персонал се грижи за много по-малко гости, посочва Иванов. Според него взетите марки правят корабите по-безопасни места от градовете.

Бреговите екскурзии обаче са само организирани. За разлика от преди коронакризата пътниците не могат просто да слязат на брега, след като корабът е пуснал котва. Ако си позволят тази волност, им се отказва достъп обратно до кораба с всички последствия от това.

Цени в застой


Очаквано компаниите не са повишили цените, въпреки че работят с част от капацитета си и въпреки разходите за спазване на всички мерки. При достатъчно ранна резервация (например отсега за юни) каюта с балкон може да се вземе на цената на такава само с прозорец. Разликата в цената на двата вида настаняване зависи от много обстоятелства, но обичайно е 20-25%.


Иванов посочва, че очаквано е завишено търсенето на каюти с балкон, защото извън посещението на палубата, това е единственото място с достъп до свеж въздух. Колкото и добри са да вентилационните системи на корабите, все пак макар и малка част от въздуха не успява да се обмени, а пък прозорците на каютите не се отварят по принцип.


Търси се каюта с балкон - круизните кораби вдигат котва след COVID-19

© Reuters


Противно на очакванията, че няма да има много желаещи да се качат на кораб заради пандемията, за активния летен сезон текат активно резервации и това се отразява на цените, които се повишават в рамките на дни, твърди Иванов. "В момента се правят много сериозни резервации за летния сезон в Европа. Цените няма да падат", смята Иванов.


Шоу за бутикова публика


Немалко туроператори смятат, че пандемията е сложила завинаги край на масовия туризъм в досегашния му вид - с големи групи. Според Илиан Иванов това се случва и с круизите - ще се ползват по-малки кораби, с по-малка заетост. Шоу програмата за стотици пасажери вече ще се изпълнява по няколко пъти на ден за по-малко хора в едно помещение. Между шезлонгите край басейна ще има по-голяма дистанция, а в него няма да могат да се потопят едновременно всички желаещи.


Лайнери на котва


Като цитира големия туроператор ТУИ, "Дойче веле", анализира, че 2020 е била катастрофична за круизната индустрия година с милиарди евро загуби и над 200 хил. зачеркнати работни места само в Европа. Десетки хиляди пък са на намалено работно време. Илиан Иванов дава пример с круизни компании от Гърция, чиито служители са от Азия и по няколко пъти през миналата година се били разкарвани напред-назад в опит да започнат работа, като всеки път са тествани и слагани в изолация.


Круиз индустрията, която е на близо 200 г., е преживяла много пикове и спадове, но този се смята за най-драстичния след края на 50-те години на 20 век. Тогава преломният момент идва заради налагането на трансатлантическите полети, които хората започват да предпочитат пред дългото пътуване с кораб.


То е ясно, че годината ще е по-слаба, но нещата постепенно ще се възстановяват.


Илиан Иванов,

туроператор


Въпреки това се очаква през тази година на вода да бъдат пуснати 19 чисто нови круизни лайнери при обичайно 20-30 на година. Поръчките за нови кораби не са спрели, само някои са забавени във времето, казва Иванов. Европа очакват нелош круизен сезон 2021, казва той. Повече резервации има за края на 2021 и 2022, за когато дори може да се говори за бум - от една страна заради очакването, че дотогава здравната криза ще бъде овладяна, от друга заради изтичащия срок на ваучерите, дадени за провалени пътувания.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (84)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3568 Неутрално

    "Бреговите екскурзии обаче са само организирани. За разлика от преди коронакризата пътниците не могат просто да слязат на брега, след като корабът е пуснал котва. Ако си позволят тази волност, им се отказва достъп обратно до кораба с всички последствия от това."
    =============
    Ако това не отпадне, не виждам никакъв смисъл от такъв "туризъм".
    Всичко прилича на "вечерна разходка" от казармата. Пет обиколки на плаца със строева песен.

    Еретик
  2. 2 Профил на star bastun
    star bastun
    Рейтинг: 1394 Неутрално

    Много важна информация. Благодаря.

  3. 3 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3220 Неутрално

    Ама много интересни неща пише в английската Уикипедия за този случай.

    PCR test изглеждал да познаваемост с точност към 70%.

    Пък освен това тия дето им бил излязъл положителен резултат, всъщност 2/3 изобщо не били болни (ама ги водим 'асимптоматични', щото все пак имали положителен резултат)

    > Tamura said that he felt the sensitivity of PCR test was about 70%.

    > 5 March 3,618*1 696*2 Includes 410 asymptomatic cases

    П.С. Не отричам че върлува кофти зараза, просто излагам фактите.

    કટાક્ષ
  4. 4 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3095 Весело

    И килии с балкон се търсят..

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  5. 5 Профил на Go Go
    Go Go
    Рейтинг: 1070 Весело

    Въпрос: Защо е потънал Титаник?

    Отговор: Блъснал се е в Айсберг.

    Съвременен въпрос: Къде се изгуби туристическата индустрия?

    Отговор: Пуснала е котва на дъното на пандемията...

    73! Go Go
  6. 6 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 1361 Весело

    До коментар [#3] от "Ан Он": Ти си объркал стаята бе пич! Тук няма нищо за короната в БГ!))) Я се вземи в ръце,издишаш!

  7. 7 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 1361 Разстроено

    Защо ми се струва,че трябва да е в графата за платени статии! Тази индустрия е фъкт ъп за тая година ,каквото и да си дърдорят някои пишман туроператори!

  8. 8 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3220 Неутрално

    До коментар [#6] от "angeles":

    Е че ние като сме от село, да не би да не ходим на круизи по некой и друг път годишно ?

    Всички сме хора на тоя свят!

    Иначе според мен би било по-добре каютите да са с градинки (и 10 квадрата стигат), да има човек занимавка докато кораба се придвижва от между дестинациите.

    કટાક્ષ
  9. 9 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 1361 Весело

    До коментар [#4] от "дерибеев":
    Разходката с тези “корабчета” беше много привлекателна,когато се слизаше по градчета и курорти! Каквото и да си дрънкат,скоро няма да е същото,ако въобще достигне параметрите от преди кризата! Дръж се Дерибейка!😉

  10. 10 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 1361 Весело

    До коментар [#8] от "Ан Он": Ще ти направят за 3-4000 пенсионери(в повечето случай) градинки...😳😳😳

  11. 11 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3220 Неутрално

    До коментар [#10] от "angeles":

    Абе има бизнес ниша ми се струва :)

    Па и по-младите може да се 'търкалят' по тревата.

    કટાક્ષ
  12. 12 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4278 Весело

    До коментар [#10] от "angeles":

    Нова забава ли си търсиш? Кучето не се заяжда с теб повече и сега си на "лов" за някой друг ли?😂

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  13. 13 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 935 Неутрално

    Предполагам, че скоро ще приемат на борда само след доказано ваксиниране. Както и в много-много други области на транспорта и услугите.

  14. 14 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4105 Неутрално

    "Тази индустрия е фъкт ъп за тая година ,каквото и да си дърдорят някои пишман туроператори!.."

    Според някои достъп до медиите трябва да имат само пишман докторите, разни коремни хирурзи и инспектори.

    Герберче, туроператорите - пишман или не, за разлика от чиновниците внасят ДАНЪЦИ!

  15. 15 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 1786 Неутрално

    "Оказва се обаче, че круизите съвсем не са спрели."

    И чак сега ли го разбирате?
    Ами тогава добро утро! Как спахте?

    Още миналото лято възобновиха круизите. Включително речните в България. И за тях излизаха новини, включително от БТА, за която уж сте абонирани.
    Юли 2020
    http://www.bta.bg/bg/c/BO/id/2245969
    Август 2020
    https://www.mediapool.bg/italiya-otnovo-dopuska-kruiznite-korabi-do-pristanishtata-si-news310779.html
    Септември 2020
    https://www.24chasa.bg/novini/article/9064585
    Декември 2020
    https://offnews.bg/sviat/okolo-3000-dushi-sa-blokirani-na-kruizen-korab-kraj-singapur-zaradi-ko-741982.html

  16. 16 Профил на andreas_hofer
    andreas_hofer
    Рейтинг: 978 Неутрално

    Дано да тръгнат пак круизите. Особено в интересните екзотични дестинации.

    Комунизмът и неговите мутации са проклятието на съвременна България
  17. 17 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1070 Весело

    За прасета не може, за кучета и котки може, а? (сс)

    Апокалипсисът апокалиптичен
  18. 18 Профил на Ronald Reagan
    Ronald Reagan
    Рейтинг: 889 Неутрално

    Прекрасен кораб! Всъщност няма ли и днес да има статии за ваксинирането? А?😄

    agent
  19. 19 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4105 Неутрално

    Предполагам, че скоро ще приемат на борда само след доказано ваксиниране. Както и в много-много други области на транспорта и услугите.
    —цитат от коментар 13 на Kosta Delev


    Освен ако ги задължат. Защото най-голямата тъпня е ваксиниране в края на сезонната епидемия вместо в навечерието й (октомври, ноември).

  20. 20 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4105 Неутрално


    До коментар [#19] от "historama":

    Има някакви снимки за желаещите за ваксиниране, даже малка опашка. Вероятно кандидат гурбетчии, дето обикалят Европа като мухи без глави, търсещи каква да е работа, само да не е в България при ГЕРБ-ДПС-БСП.

  21. 21 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 2975 Неутрално

    И с асансьор!

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  22. 22 Профил на dnn45700406
    dnn45700406
    Рейтинг: 126 Неутрално

    До коментар [#3] от "Ан Он":

    Пък Google Translate ги прави направо като тест за интелигентност....

  23. 23 Профил на Ronald Reagan
    Ronald Reagan
    Рейтинг: 889 Неутрално

    Ами да, най-вероятно ще приемат само ваксинирани на подобни круизни кораби. А какво стана с друго знаме - кметицата Иванчева , тази от Младост? Или и това знаме се скъса от развяване.

    agent
  24. 24 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3182 Неутрално

    "... И в момента има българи на такова пътешествие", каза пред "Дневник" Илиан Иванов от Българското круиз общество..."!

    Брех...! И круиз общество сме имали! Да не е нещо, като Тръмп обществото?! ;)

    Бивш tww09306483.
  25. 25 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 972 Неутрално

    Търся каюта със мазе !!!

  26. 26 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4569 Неутрално

    До коментар [#7] от "angeles":

    Тази индустрия няма да се върне на нивата от 2019-та поне още 5-6 години! Ако въобще огромните кораби могат отново да се напълнят! А иначе тази стаия е подобна на онези, които пропагандираха, че в Занзибар вирус няма! :-)

  27. 27 Профил на jiovanio
    jiovanio
    Рейтинг: 31 Неутрално

    "Катастрофична"??? Няма такава дума в българския език!

  28. 28 Профил на EU Fighter
    EU Fighter
    Рейтинг: 823 Неутрално

    Не пропуска година без круиз, преди 2 години. Но напоследък започнах да предпочитам по-малките и по-луксозни кораби с до 700 пасажери и по-малко. Много по-добър е сървиса, няма такова стълпотворение и качеството определено е по-добро. А, също ниво изживяване са речните круизи по Рейн.

  29. 29 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1579 Неутрално

    Веднъж света пищя от круизни кораби....май нищо не сме разбрали и научили...?

  30. 30 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 3897 Неутрално

    При недостига на старчески домове, тези лайнери са идеални за по-заможните, отделно и старците ще изживеят страхотно последните си години....

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  31. 31 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3220 Неутрално

    До коментар [#29] от "selqnin":

    > Веднъж света пищя от круизни кораби

    Не знам ви къде живеете - аз говорих със съседите и нас лично не ни притесняват. Струва ни се, че вероятността заразата да плъзне от круизните кораби и да стигне до нашето село е изключително малка.

    કટાક્ષ
  32. 32 Профил на Dariya Koleva
    Dariya Koleva
    Рейтинг: 3223 Неутрално

    Круизите трябва да се забранят, голям замърсител са с въглероден двуокис и всякакви други окиси! Горят мазут, нямат никакви инсталации за пречистване на изгорелите газове!

    Норвегия вече ги забрани и допуска само екологично чисти кораби, но те са много малко!

  33. 33 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 1786 Неутрално

    До коментар [#13] от "Kosta Delev":

    Предполагам, че скоро ще приемат на борда само след доказано ваксиниране. Както и в много-много други области на транспорта и услугите.
    —цитат от коментар 13 на Kosta Delev

    До коментар [#19] от "historama":
    Освен ако ги задължат.
    —цитат от коментар 19 на historama


    Пичове, в тази област отдавна има задължително ваксиниране, понеже круизът не е само седене на кораба, ами хората слизат и на брега. И много круизни компании отдавна го изискват, особено за топлите морета, като отчитат къде точно се пътува. Преди 2020 основната грижа бяха маларията и жълтата треска.
    Ето примерно изискванията на P&O отпреди Ковид.
    https://ask.completecruisesolution.com/help/ext/PO/making-reservations/vaccinations

    И ваксинационен паспорт отдавна има измислен. Нарича се ICVP (Международен сертификат за ваксинация или профилактика). СЗО всяка година пуска бюлетин със задължителните ваксинации в различните държави. Ето ги за 2018:
    https://www.who.int/ith/ith-country-list.pdf

  34. 34 Профил на 3biri
    3biri
    Рейтинг: 641 Весело

    До коментар [#3] от "Ан Он":

    Това го излагаш по три пъти на ден преди и след ядене.

  35. 35 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2914 Весело

    До коментар [#31] от "Ан Он":

    Ни съ знаи - можи ут някуй гларос дъ фанити коронъта - всичку можи спурет тиорийата нъ вируятнустити.

  36. 36 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3220 Неутрално

    До коментар [#35] от "Deaddark":

    >можи ут някуй гларос дъ фанити коронъта

    Благодаря за забележката, напълно е възможно да не сме преценили всички аспекти на ситуацията правилно. Довечера в кръчмата ще повдигна пак темата.

    કટાક્ષ
  37. 37 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3220 Неутрално

    До коментар [#34] от "3biri":

    > по три пъти на ден преди и след ядене

    Тука у нашето село сме по-бедни, та ядем по веднъж на ден (ама не чак всеки ден).

    Ама пък ни остава повече време да четем и да анализираме.

    Че то на сит търбух на кой му се разсъждава ...

    કટાક્ષ
  38. 38 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3182 Неутрално

    До коментар [#26] от "vassilun":

    Мене някак си, никога не ме е привличало да се натъпча с още 2-3 хиляди души на кораб. Какъвто ще да е. Но, някои ги привлича тъпкането и блъсканицата.

    Бивш tww09306483.
  39. 39 Профил на nodamncat
    nodamncat
    Рейтинг: 544 Неутрално

    Този тип туризъм никога не ме е привличал, но за всеки влак си има пътници.

  40. 40 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3861 Неутрално

    ВИИ Маркс имени В.И.Лелина

    Всеки обича лукса...

    Търси се я.
    Особено ако агенти за саниране са санирали крузни балкони,
    превръщайки ги в ненужни килери килии.

    Градил Илия килия...

    Хората излизат на балкон за да гледат простор, чист въздух
    и настроение.
    Да живнат, след усилен труд и въстановят се.
    Бодри и здрави... да могат пак да работят, печелят и добруват.

    До следващ круз. С балкони.

    "Търси се каюта с балкон - круизните кораби вдигат котва"

  41. 41 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2914 Весело

    До коментар [#37] от "Ан Он":

    "Приятно нещо е да има човек топла соба, самун хляб, парче сланина и няколко глави праз лук, пък да легне и да мисли, или да спи и да сънува."

  42. 42 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3220 Неутрално

    До коментар [#41] от "Deaddark":

    Баш, но с уточнение:

    > Приятно е, но да има и една от тие две болести: или млада жена...

    કટાક્ષ
  43. 43 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 1786 Неутрално

    До коментар [#32] от "Dariya Koleva":

    Круизите трябва да се забранят, голям замърсител са с въглероден двуокис и всякакви други окиси!
    —цитат от коментар 32 на Dariya Koleva


    Глупости.
    То целият световен корабен транспорт е отговорен за 3-4% от емисиите парникови газове. Преди доста години корабите бяха отговорни за около 10% от серните окиси и само за азотния окис бяха голям замърсител. Само че това отдавна се промени.
    А круизните кораби пък са съвсем мъничка част от корабите по света.

    Горят мазут, нямат никакви инсталации за пречистване на изгорелите газове!
    —цитат от коментар 32 на Dariya Koleva


    Пълни глупости. Круизите отдавна сложиха скрубери.
    В последните десетилетия периодично се затягат изискванията на IMO за замърсяването и съдържанието на сяра в горивата постоянно се намалява. Последното изискване е в сила вече цяла година – от 1 януари 2020. Или гориш MGO с 0,1% сяра, или гориш VLSFO с 0,5% сяра или мазут HFO 3,5% със задължителен скрубер.
    Но това е за открито море. А за пристанищата има отделни изисквания.

    Норвегия вече ги забрани и допуска само екологично чисти кораби, но те са много малко!
    —цитат от коментар 32 на Dariya Koleva


    Пълни глупости.
    Първо, то няма екологично чисти кораби, нито каквото и да е моторно транспортно средство. Всички замърсяват по един или друг начин, включително електрическите коли, чрез начина си на производство и отпадъците от тях.

    Второ, има международно приет анекс към MARPOL още от края на 90-те години. Става дума за т.нар. SECA и NECA (Sulfur Emission Control Areas и Nitrogen Emission Control Areas). И въобще не е само в Норвегия, а също в САЩ и Канада с проектно разширение на различни места в света.
    Ето ти карта още преди 5 години.
    https://i2.wp.com/www.thormarinetrading.com/wp-content/uploads/2015/12/NorthAmer_ECAZone.jpg

  44. 44 Профил на Крадливото ромче
    Крадливото ромче
    Рейтинг: 744 Неутрално

    В България , българите все на круизи почиваме!

    Комунистите са виновни!
  45. 45 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 2694 Весело

    На Royal Caribbean примерно приходите спаднаха до $ 36 милиона от $ 2,52 милиарда преди година, след спиране на круизите и то приходите им са само от несъществени дейности ...... Миналата седмица преструктурираха дълга, за да запазят нивата на акциите ...... едно от условията на "преструктурирането" беше да няма после след Ковида големи ценови промоции, а дори обратно...... да има увеличение на цените......че надеждата за ефтини круйзи се изпари....... Няма да има ефтенийки !!!!!!

  46. 46 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3525 Весело

    А аз искам каюта с два балкона! Северени южен. Да си ги сменям, като ми омръзне! 😀

  47. 47 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3428 Неутрално

    До коментар [#10] от "angeles":Абе има бизнес ниша ми се струва :)Па и по-младите може да се 'търкалят' по тревата.
    —цитат от коментар 11 на Ан Он


    Ква трева бе?
    Домати!
    Чушки, доматки, ропончета, марулка.....

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  48. 48 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3946 Неутрално

    Някъде бях чел , че се обмисля да се възстановят пътуванията с дирижабли за туристически цели. През 30-те години на ХХ век дирижаблите са ползвани като транспортни средства за пътуване между Европа и Америка. След катастрофата с дирижабъла Хинденбург през 1937 година, тези пътувания са преустановени. В дирижаблите е имало каюти както при корабите , защото пътуванията са продължавали дни до повече от седмица. Били са като кораби във въздуха. Ако се появат туристически дирижабли, предполагам няма да са малко желаещите за такова въздушно пътешествие.

  49. 49 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 2517 Неутрално

    Вуйчо ходи при министра бик докара от Силистра

  50. 50 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3220 Неутрално

    До коментар [#47] от "Храбър":

    > Чушки, доматки, ропончета, марулка.....

    Ако оптимизират пространството (примерно три кабинки да се обединят в едно 'жизнено пространство'), може и в някой ъгъл да се скове 'къщичка за прасенце' (*).

    Тая храна дето не се оползотворява, да не отива зян.

    (*) у нашето село му викаме кочина, ама ми се струва че 'къщичка за прасенце' ще звучи по-добре в рекламните материали

    કટાક્ષ
  51. 51 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3220 Неутрално

    До коментар [#49] от "uq":

    > бик докара от Силистра ...

    ... с мощност голема

    ей кви времена бяха преди круизите

    કટાક્ષ
  52. 52 Профил на sqw14570660
    sqw14570660
    Рейтинг: 11 Неутрално

    Да, има много българи на круизни кораби, най-вече като персонал. Бил съм общо на девет круиза с 4 различни компании и всеки път съм се запознавал с българи от персонала.
    Но в случая се питам най-вече към кого се обръща тази поръчкова статия, след като основната клиентела на круизния туризъм са западни пенсионери и семейства от средната класа, чиито доходи са в пъти над средните за България.
    Иначе ви гарантирам, че круизен туризъм в момента няма. Човек трябва да е сляп, за да не забележи, че границите на Европа просто са затворен и че платежоспособните западняци не пътуват.

  53. 53 Профил на Рим
    Рим
    Рейтинг: 1778 Неутрално

    "Катастрофична"??? Няма такава дума в българския език!
    —цитат от коментар 27 на jiovanio


    Всеки език се развива!
    Като няма, ще се добави.
    Животът сам добавя думите, без да се интересува от мнението на един или друг екземпляр.
    Чистотата на езика не означава консерватизъм нито статизъм и закостенелост.

    ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ
  54. 54 Профил на schwimmwagen
    schwimmwagen
    Рейтинг: 1757 Неутрално

    Интересно, какъв ли е въглеродният отпечатък на тоя вид забава - първо самолет , после кораб и накрая - пак самолет?! Онова болното девойче Грете и приятели обаче не пищят, щото гаспадарите им са акционери, мей би. .

    "...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."
  55. 55 Профил на Zippie
    Zippie
    Рейтинг: 1075 Неутрално

    До коментар [#27] от "jiovanio":

    Има! Отвори правописния речник на стр. 405 и ще видиш.

    Но, в случая, по-полезно ще ти е да прочетеш какво ти е написал Рим в коментар [#53].

  56. 56 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 2694 Весело

    До коментар [#54] от "schwimmwagen":

    ====Интересно, какъв ли е въглеродният отпечатък на тоя вид забава===== нещата и там вървят към "ел."..........====== Най-големият за сега експлоатиран пътнически кораб, задвижван от батерии, е електрическият ферибот Ellen , който има капацитет от 4,3 мегаватчаса.  Елън работи на набор маршрути , свързващи пристанищата на Soby и Fynshav в южната част на Дания....... Настоящият рекордьор за най-мощния изцяло електрически съд е контейнеровоза Yara Birkeland , автономен съд, захранван от батерии, построен за норвежкия производител на тор Yara. Корабът разполага с батерия с мощност 7,0 мегаватчаса. ...... А дъщерно дружество на Китайската корабостроителна корпорация Wuxi Saisiyi Electric Technology вече има мисля 4 речни круизни кораба с батерии и сега почват вече и големи кораби с батерии CATL .... 10 000 акумулаторни клетки, които съставляват захранването на кораба. За безопасност клетките са разделени на четири отделни отделения, с допълнителна резервна батерийна система за спешна употреба..........ммммдааа.......

  57. 57 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 2694 Весело

    ""'Търси се каюта с балкон...."" то хубаво тва, ама леко "ще му умре ентусиазма" на авторът когато мине "задължителната тренировка за безопасност на гостите..... и стигне до бутончето ""нова евентуална карантина"...... хахаха..... че първо преди да "Търси каюта с балкон" нека да си проведе тренировката за безопасност на круизния кораб чрез цифрово приложение, че после ....... https://www.royalcaribbeanblog.com/2020/07/24/royal-caribbean-announces-electronic-muster-drill-its-cruise-ships

  58. 58 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 3319 Неутрално

    Гладен туроператор прости туристи сънува.

  59. 59 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 935 Неутрално

    До коментар [#32] от "Dariya Koleva":

    В сравнение с всякакъв друг вид превоз и транспорт, корабите са безкрайно по-екологични и зелени - да ви обяснявам ли защо превозът на един контейнер от Хонг Конг до Лондон е по-евтино, отколкото от Сандански до Русе?

  60. 60 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 2433 Весело

    До коментар [#58] от "blondofil":

    Така е. Но има пари за реклама.
    Това словосъчетание ме грабна: "бумтящи темпове"
    Ех, мечти, мечти!...

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  61. 61 Профил на CINZANO - оправете си сайта!
    CINZANO - оправете си сайта!
    Рейтинг: 1209 Любопитно

    Някъв надпис "платена публикация" нема ли да сложите?

    Мома, връщай 12 и 12А!
  62. 62 Профил на white rabbit
    white rabbit
    Рейтинг: 287 Неутрално

    Много важна информация. Благодаря.
    —цитат от коментар 2 на star bastun


    Знаете ли колко българи се хранят от този бранш.

  63. 63 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 2694 Весело

    И докато си """"търсите каюта с балкон""" може и други варианти да пробвате ....... защото преди да стартират круизите с "плащащи" пътници, те ще трябва да проведат тестови плавания с доброволци за този процес..... Че например : https://www.royalcaribbeanblog.com/2020/11/04/royal-caribbean-has-not-determined-yet-how-it-will-pick-volunteers-test-cruises и от сега се знае, че туристическите агенти, и редица други желаещи ще "могат доброволно да помогнат" да изпробват плаванията....... https://www.royalcaribbeanblog.com/2020/11/12/heres-how-sign-be-volunteer-royal-caribbean-test-cruise

  64. 64 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2642 Неутрално

    Няма да е скоро преди да тръгнат круизите.

  65. 65 Профил на Красимир Андонов
    Красимир Андонов
    Рейтинг: 920 Неутрално

    До коментар [#64] от "Таралеж":

    Ще, ще!
    След ваксинащията хората ще са като отвързани. Рокендрол и всички ония неща.

  66. 66 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 3803 Весело

    Аз не мога да си представя да стоя завързан в някакъв кораб нафрашкан с най различни хора ще ми омръзне на втория ден!

    klimentm
  67. 67 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2642 Неутрално

    До коментар [#66] от "klimentm":

    Аз не мога да си представя да стоя завързан в някакъв кораб нафрашкан с най различни хора ще ми омръзне на втория ден!
    Гадно е, вярно.
    Бил съм на няколко круза, все сме избирали да има възможно по малко дни без спиране в пристанище.
    Но като си “в морето” единствените забавления са ядене и пиене.

  68. 68 Профил на opoziciq
    opoziciq
    Рейтинг: 926 Неутрално
  69. 69 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3220 Неутрално

    До коментар [#67] от "Таралеж":

    > Но като си “в морето” единствените забавления са ядене и пиене.

    Само две опции ?

    કટાક્ષ
  70. 70 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 2288 Неутрално

    До коментар [#15] от "tamada":

    А по Марисата, по Тунжата има ли круези

  71. 71 Профил на tolex
    tolex
    Рейтинг: 693 Неутрално

    До коментар [#37] от "Ан Он":"Приятно нещо е да има човек топла соба, самун хляб, парче сланина и няколко глави праз лук, пък да легне и да мисли, или да спи и да сънува."
    —цитат от коментар 41 на Deaddark

    Вярно е. Само този праз лук на глави.... на глави....

  72. 72 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4105 Неутрално

    До коментар [#20] от "historama":

    Гурбетчии или гастарбайтери? Как ще е по-благозвучно за ухото на мотаещите се в Европа като мухи без глави, и гласуващи за ГЕРБ или партията на чалгарите (има такава държава).

  73. 73 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4105 Неутрално

    До коментар [#20] от "historama":

    Гурбетчии или гастарбайтери? Как ще е по-благозвучно за ухото на мотаещите се в Европа като мухи без глави, и гласуващи за ГЕРБ или партията на чалгарите (има такава държава).

  74. 74 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4105 Неутрално

    Круизният туризъм е вид луксозен туризъм, но през последните 10 години дори и този вид пътувания се демократизираха, появиха се по-кратки програми, на по-ниски цени, и все пак... Само дето евтините пътувания вече са в миналото, под претекст за повече пространство масовките в пътуванията ще изчезнат, и цените неминуемо ще се вдигнат.

  75. 75 Профил на Ronald Reagan
    Ronald Reagan
    Рейтинг: 889 Неутрално

    Абе що не ходите да се ваксинирате ! 😄😄😄😄

    agent
  76. 76 Профил на Enter_K
    Enter_K
    Рейтинг: 1222 Неутрално

    До коментар [#1] от "Костадин Иванов":

    Е, бива де.
    Не е, като полетите с фалшив маршрут от Тайван, дето влизаш на летището, дават бордна карта, чек контрол, поседяваш в самолета, слизаш, чакаш си багажа и обратно вкъщи :)

  77. 77 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3861 Неутрално

    UNITED EU UNION

    До коментар [#41] от "Deaddark":
    До коментар [#37] от "Ан Он":

    "Приятно нещо е да има човек топла соба, самун хляб, парче сланина и
    няколко глави праз лук, пък да легне и да мисли, или да спи и да сънува."

    Казано подробно, саркастично...
    Ботев?

    Сериозно лаконично ;)

    "Много ли человеку надо
    чтобы жить в отрадо"

  78. 78 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4105 Неутрално

    .... Вероятно кандидат гурбетчии, дето обикалят Европа като мухи без глави, търсещи каква да е работа, само да не е в България при ...
    —цитат от коментар 20 на historama


    пишман трустите-гурбетчии като че ли са обезпокоени?

  79. 79 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 1786 Неутрално

    До коментар [#70] от "сидер":

    До коментар [#15] от "tamada":А по Марисата, по Тунжата има ли круези
    —цитат от коментар 70 на сидер


    Има бе! Нарича се воден и речен туризъм, само че групите се самоорганизират и ще трябва да се научиш да гребеш с каяк. Аз не го практикувам, но веднъж преди много години пътувах с подобна група във влака – готини момчета и момичета.
    Обаче да знаеш, че един от лозунгите им е: "Хигиената е враг номер 1 на водния турист." :)

  80. 80 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2325 Неутрално

    На борда се носи маска в общите помещения - без местата за хранене и палубата. Това от друга страна означава, че целият персонал се грижи за много по-малко гости,
    _______________
    Както им потръгна на малките къщи за гости и семейните хотели, така в следващите няколко години ще са на малки яхти с по 3-4 каюти!
    Който си няма собствена не е проблем да си наеме с компания за няколко стотин долара!
    Мега корабите се оказаха лоша инвестиция!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  81. 81 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 882 Неутрално

    пишман трустите-гурбетчии като че ли са обезпокоени?
    —цитат от коментар 78 на historama


    за мезе ги взехте "работещите в Англия"

  82. 82 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 882 Неутрално

    пишман трустите-гурбетчии като че ли са обезпокоени?
    —цитат от коментар 78 на historama


    за мезе ги взехте "работещите в Англия"

  83. 83 Профил на gigabyte
    gigabyte
    Рейтинг: 784 Неутрално

    Предполагам, че скоро ще приемат на борда само след доказано ваксиниране. Както и в много-много други области на транспорта и услугите.
    —цитат от коментар 13 на Kosta Delev


    Доказаното ваксиниране не е нищо друго освен доказано заразяване. Което май трябвало да се подновява всеки 6 месеца. - Такива трябва да се маркират, за да се виждат отдалече и хората да се пазят.

    master
  84. 84 Профил на gigabyte
    gigabyte
    Рейтинг: 784 Неутрално

    До коментар [#32] от "Dariya Koleva":В сравнение с всякакъв друг вид превоз и транспорт, корабите са безкрайно по-екологични и зелени - да ви обяснявам ли защо превозът на един контейнер от Хонг Конг до Лондон е по-евтино, отколкото от Сандански до Русе?
    —цитат от коментар 59 на Kosta Delev


    Точно тези кораби - малко градове, натъпкати с пътници - не са особено екологични. Двигателите горят тежко гориво и замърсяват яко. Някои пристанища отказват да ги пускат наблизо. Освен това тук не става дума за изгоден транспорт на някакви стоки, а за разнасяне на скучаещи туристи от пристанище на пристанище.

    master




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK