Знам какво продаде през 2020: НАП сериозно се захвана с доходите от онлайн продажби

Знам какво продаде през 2020: НАП сериозно се захвана с доходите от онлайн продажби

© Юлия Лазарова



От тази година данъчната администрация ще сложи в предварително попълнението от нея данни в декларациите за доходите на физическите лица и данните, с които разполага, за онлайн търговията. И досега всеки, който търгува със стоки в интернет в качеството си на физическо лице, е бил длъжен да декларира приходите от тази дейност и да плати данък от 15%. Сега данъчната администрация като услуга сама ще попълни данните за това. Очаква се предварително попълнените декларации да са налични от 16 март.


Защо се прави


На пръв поглед изглежда, че тъкмо в годината, в която онлайн търговията в България получи особено силен тласък заради ограниченията, данъчните се опитват да съберат всички възможни приходи, свързани с това. От приходната администрация обаче казват, че от няколко години следят по-изкъсо тази търговска дейност и по-конкретно, когато тя се практикува от физически лица, които не са регистрирани като търговци.


Първоначалният анализ на приходната администрация е от 2014 г. и показва, че физическите лица в най-висока степен укриват доходи от онлайн търговия, като е установено, че за 2012 г. на практика 100% от физическите лица, извършващи продажби по интернет, не плащат дължимите данъци и осигурителни вноски за този вид дейност. И макар че делът на укритите приходи от онлайн продажби, извършвани от физически лица, е само 10% от всички укрити приходи от интернет търговия в България, степента на риск е най-висока именно при тези хора, посочва анализът.




Като цяло потенциалната щета от "проявлението на този риск" е оценена на почти 250 млн. лв. загубени приходи за бюджета за 2019 г., като се очаква тази сума да е по-висока за 2020 г. По груби оценки, макар още да не е готов анализът, сумата ще надхвърли 300 млн. лв. в пандемичната година.


След ревизии, проверки и др. действия в периода 2015 - 2020 г. е установено, че както контролните действия, така и телефонните кампании за информиране на физическите лица за задължението им да подадат декларация са много резултатни и ефективни за промяна на поведението на точно тази група, посочват от НАП. "Това означава, че основните причини за неспазване при физическите лица са именно недоброто познаване на законодателството и трудностите при попълването и подаването на декларации. В тази връзка НАП въвежда от тази година автоматизирано предварително попълване на данни в годишната данъчна декларация за извършени дистанционни продажби от физическите лица, на основата на събираните и обработвани данни за доставките през куриерските фирми, както и при използването на други данни, налични в НАП", посочват от там.


В декларациите е напълно реалистично да се появят попълнени данните и от единични продажби на подаващите ги. Те имат право да ги изтрият, тъй като не подлежат нито на деклариране, нито на облагане, напомнят от данъчната администрация. Отчитат, че след проверки и позвънявания между 2013 и 2018 г. рязко са се увеличили физическите лица, които декларират навреме доходите си от интернет търговия. Тоест, без да се налага от НАП да им звънят отново.


Последното води до облагане на целия "забравен" да бъде деклариран доход заедно с лихвите. Само за 2-3 месеца миналата година "доброволно" след вежливо напомняне от агенцията са подадени декларации за 25 млн. лв. доходи от онлайн търговия от физически лица. От НАП посочват, че хората, които търгуват редовно онлайн, е по-добре да се регистрират като търговци, защото тогава ще ползват по-изгодно за тях облагане на доходите от дейността.


Колко се купува, колко се продава


По данни на НСИ през 2019 г. едва 11% от компаниите са осъществявали някакви продажби онлайн. Обобщаваната от Евростат информация пък сочи, че за последните 5 години (2015 - 2019 г.) електронната търговия допринася за едва 4-5% от оборотите на бизнеса при средно за ЕС 16-18% за периода. През 2019 г. едва една пета от българите (22%) са купували стоки и услуги по интернет на фона на близо две трети (63%) от европейците.



Година по-късно вече 30.9% от българите са пазарували онлайн, показват данните на статистиката. Процентът за градовете е дори 35.4%, а за селата - 18%. Предприятията, продавали стоки онлайн, са почти колкото и година по-рано - 10.9%, въпреки че търговци, които не са планирали да се развиват онлайн, направиха такива стъпки през миналата година в опит да запазят клиентите си. Повече за това четете тук.



Очевидното активиране на онлайн търговията се отчита и от платформата за обяви olx.bg. Там пускащите обяви се разделят на физически лица и търговци, но това разделение е според юридическия им статут. Така физическите лица, макар и търгуващи редовно, си остават такива.


Посочват, че преди празниците в края на годината заради затворените молове хората масово се ориентирали към пазаруване онлайн и това се е отразило на търсенето на стоки тип коледни подаръци: модни стоки и аксесоари, телефони и таблети, козметика, бижута, домакински уреди и декорация.


Абсолютен бум имаше и в интереса към куриерските доставки, като в OLX имаше близо 80% ръст на товарителниците, изготвени през платформата.


OLX

През изминалата година наблюдаваме нарастване на бизнес клиентите ни, което се дължи на факта, че много бизнеси решиха или им се наложи да минат онлайн, посочват от OLX. Допълват, че много частни лица, които никога не са продавали онлайн, също са се осмелили да продават "дали с цел разчистване на място за нови вещи, или с цел набавяне на допълнителен доход".


От компанията отчитат, че през изминалата година са запазили броя на бизнес потребителите, които ползват платформата. Посочват, че много големи вериги онлайн магазини също са започнали да продават при тях въпреки добре развитите си собствени канали.


Отчитат, че през 2020 г. търсенето в платформата е било фокусирано основно върху стоки, които помагат на живота у дома: електронни устройства (телефони, таблети, лаптопи), с които да може да се учи и работи; игри и различни забавления; спортни стоки за домашен фитнес; домакински уреди тип хлебопекарна, мултикукъри и други; в категорията за дома и градината: мебели, декорация; в услуги: ремонти и уроци по чужд език. Силна позиция запазва и категорията автомобили, като авточастите са най-търсени и предлагани от категорията.

Коментари (141)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на wkk57607068
    wkk57607068
    Рейтинг: 326 Неутрално

    Очакваме с нетърпение данък "дишане на въздух". Мръсен въздух.

  2. 2 Профил на Кум Лисан
    Кум Лисан
    Рейтинг: 376 Неутрално

    За физическите лица, които наистина са търговци на НАП ще им трябва огромен ресурс. Има и доста от тях, които просто са решили да си разчистят вехториите и ще попаднат в полезрението на НАП. Жена ми например продаде всички книги, защото бяхме станали като библиотека.

    Много хитър
  3. 3 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2682 Неутрално

    Чакай малко - ако втората употреба от ОЛХ ги обложат с данък печалба, значи трябва да им върнат ДДС-то - така де, то остава само в крайния потребител.

    Статията има нужда от преглед. Явно става въпрос за онлайн магазините, които скатават оборот, че да плащат по-малко - а това си е по вина на държавните институции - толкова пари за ел. правителство, в т.ч. и онлайн търговия - и накрая нищо.

  4. 4 Профил на Lazarus
    Lazarus
    Рейтинг: 809 Неутрално

    До коментар [#3] от "Deaddark":

    Не става дума само за онлайн магазините. НАП от поне 5 години получава информация от Спиди, Еконт и т.н. Обобщава я и получава обороти на продаващи ракии, вина, тютюни, домашни подправки, семена, дрехи от Турция, или Европа. Данъкът върху доходите не е най-страшното. По-зле е, ако оборотът е минал 50000 лв. за 12 месеца. След това НАП регистира лицето служебно по ЗДДС и му начислява ДДС за всички последващи продажби.

  5. 5 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2682 Неутрално

    До коментар [#4] от "Lazarus":

    Втората употреба е в друга категория търговия, а повечето в ОЛХ продават свои неща, които не им трябват. Има и фирми в ОЛХ, ползват платформата - но те са сериозни и си имат счетоводство. Алъш-вериша тип Илиенци няма да могат да го хванат и в ОЛХ, защото нямат ресурси - ни като хора, ни като възможности, хеле пък като желание.

  6. 6 Профил на troi
    troi
    Рейтинг: 624 Неутрално

    Много ми харесва, като изтъпанят някоя голяма сума - 300 млн. лв. пропуснати приходи за хазната, която винаги е неясно как е изчислена. От оборот 1 милиард ли, от 2 млрд. лв ли, от колко укрити обороти би трябвало да е тази сума за прооуснати данъци?
    Ше си наблюдавам предварително попълнената декларация, дано да няма безумия.

    забавление и приключение
  7. 7 Профил на Destino
    Destino
    Рейтинг: 154 Неутрално

    До коментар [#4] от "Lazarus": Алъш-вериша тип Илиенци няма да могат да го хванат и в ОЛХ, защото нямат ресурси - ни като хора, ни като възможности, хеле пък като желание.
    —цитат от коментар 5 на Deaddark


    Лъжете се, държавата има неограничен ресурс. Те са готови да изхарчат 0,90лв само и само да хванат укрити доходи за 1лв.
    Т.е. те не гонят разумна ефективност.
    Същото е и с работата на полицията или други държавни служби.
    В момента прагът на проверка е около 5000лв на година.

  8. 8 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3407 Неутрално

    Да вземем за пример една книга - първия собственик я купува за 20 лева, прочита я и я пуска за онлайн продажба на същата цена.

    Вторият прави същото, както и третия, и така книгата минава през 15 човека като просто се разменят по едни 20 лева за книгата.

    За НАП в тази ситуация има общо продажби за 300 лева от които държавния бюджет е загубил 30 лева заради данъчни измами.

    કટાક્ષ
  9. 9 Профил на SEAL
    SEAL
    Рейтинг: 922 Неутрално

    Престъпниците треперят! Какво ли стана след НАПЛийкс? А, да, нищо, осъдиха НАП с нашите пари. Смешници. На изборите ще ви изринем!

  10. 10 Профил на Destino
    Destino
    Рейтинг: 154 Неутрално

    За НАП в тази ситуация има общо продажби за 300 лева от които държавния бюджет е загубил 30 лева заради данъчни измами.
    —цитат от коментар 8 на Ан Он


    Вече задължението е 45лв, тъй като от тази година за интернет търговия се дължи 15%.
    Миналата година беше стандартните 10%.

  11. 11 Профил на hrx16647690
    hrx16647690
    Рейтинг: 808 Неутрално

    В момента прагът на проверка е около 5000лв на година.
    —цитат от коментар 7 на Destino


    Какво значи „праг на проверка“?


    До коментар [#7] от "Destino":

  12. 12 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3407 Неутрално

    До коментар [#10] от "Destino":

    Ясно, 15% 'авансов' данък ...

    કટાક્ષ
  13. 13 Профил на Destino
    Destino
    Рейтинг: 154 Неутрално

    [quote#11:"hrx16647690"][/quote]

    Преди 3-4 години проверяваха тези с продажби над 20000лв годишно. Сега вече такива не останаха, и постепенно падат надолу, като сумират продажбите за няколко години, ако има такива.
    Прагът за проверка е продажби от 5000 лв, за година или две.

    Направиха и промени в закона, пратки за чужбина се изпращат само след посочено ЕГН, дори и да са без наложен платеж.
    Т.е. пращате картичка по пощата за Германия, моля покажете лична карта, попълвате вече и митническа декларация за ЕС. В базата остават вашите данни, за евентуална проверка.

  14. 14 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3407 Неутрално

    До коментар [#11] от "hrx16647690":

    >Какво значи „праг на проверка“?

    Значи че ако НАП забележат че към вашето ЕГН са заминали повече от 5000 лева под формата на наложени платежи, пък в данъчната ви декларация няма следа от тях, ще дадат задача на някоя кака да огледа по-отблизо паричните ви потоци.

    કટાક્ષ
  15. 15 Профил на debruckere
    debruckere
    Рейтинг: 1578 Неутрално

    След като се опукаха милиони, за да се спечели любовта на държавния служител и се разхвърляха милиарди в опит да се покажат "видими резултати", чувалът на хазната е празен и трябва да се напълни отнякъде

  16. 16 Профил на Vassil Stoychev
    Vassil Stoychev
    Рейтинг: 627 Неутрално

    Да оставя моите две стотинки...
    В тая държава има ЗОДФЛ и там подробно е описано кое как се облага. Не знам за такива луди с над 50 000 лв. оборот. Сигурното е , че НАП не смее да пипне перачите, партийците и ония със суджуците, и като сложим и фирмите с прекратена дейност - те НЯМАТ ДОСТАТЪЧНО ФИРМИ за проверка и си измислят работа за да си оправдаят заплатите.
    Пита се, ако съм минал 5000 лв. продажби какво ще ми направят? Нали отиваме в съда и всичко пада?! Че и разходите по делото ще платят. Могат да ме тормозят с ревизия на доходите и до там, останалото е произвол. Цървули !!

  17. 17 Профил на hasmokar
    hasmokar
    Рейтинг: 872 Неутрално
  18. 18 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1629 Неутрално

    По принцип българинът се доказа като рядко проста натура и трябва постоянно нещо да му казват, показват, доказват, разясняват и т.н... Само като се влезе в мобилето например и се прочете обява за продажба на автомобил от няколко десетки хил. лева и написана с печатни грешки на третокласник, може да се разбере какво е нивото на бизнес прослойката у нас....

  19. 19 Профил на Destino
    Destino
    Рейтинг: 154 Неутрално

    Проверките траят от 6мес до година. Имат много работа в НАП. Ако тиквата спечели изборите, ще увеличат щата им, както и заплатите там.
    Ако има възможност получавайте наложени платежи на всички членове на семейството, така, че сумите да са разпределени равномерно. Или на баби и дядовци, не могат да им запорират пенсиите.
    Запомнете, макс 5000 лв на година, ако няма да подавате декларация.

  20. 20 Профил на klb091008761
    klb091008761
    Рейтинг: 183 Неутрално

    Както е написано, излиза, че мижеш да си изтриеш всичко от автоматично попълнената декларация и да си свиркаш.

  21. 21 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 2054 Разстроено

    Ще следят хората, които продават старите си дрехи и книги онлайн, но "случайно" ще пропуснат строежа на двореца на Вълка? Или цигарите и врътките с бандеролите? Или онези милиони, които Божков е давал като подкупи, не са се появили в ничии екстра разходи, например на министър с 5000 лева заплата? И с Артекс всичко е наред казвате, най-големият проблем е домашната ракия в olx.

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  22. 22 Профил на 911
    911
    Рейтинг: 775 Неутрално

    Смешници. А данък върху платените/получените подкупи кога?

    Че има дълъг списък там....

  23. 23 Профил на Destino
    Destino
    Рейтинг: 154 Неутрално

    Пита се, ако съм минал 5000 лв. продажби какво ще ми направят? Нали отиваме в съда и всичко пада?! Че и разходите по делото ще платят. Могат да ме тормозят с ревизия на доходите и до там, останалото е произвол. Цървули !!
    —цитат от коментар 16 на Vassil Stoychev


    В съда, вие ще се опитате да докажете, че сте продали "лични вещи", ако успеете, всичко е ОК. Важно е да пишете като съдържание на пратката различни неща. Ако е електроника, пишете уолкмен, касетофон, сиди плеър и. т.н.

    Но, повярвайте ми, държавата е едно хладнокръвно влечуго, без чувства към вас. Ще ви разкатаят психически за тези 750 лв което трябва да вземат от вас.

    Логиката в е момента е, от малките всичко, от Лукойл и Домусчиеви нищо.
    По европейските мерки, 2500 евро за данъчна проверка е просто загуба на още толкова пари. А тук всеки ще се удави да работи на "държавна работа" за 800 лв.

  24. 24 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3407 Неутрално

    До коментар [#16] от "Vassil Stoychev":

    > Пита се, ако съм минал 5000 лв. продажби какво ще ми направят?
    > Нали отиваме в съда и всичко пада?!

    Кое 'всичко' пада ? Ако това което извършвате се квалифицира като 'търговска дейност', вие сте 'търговец' и съответно подлежите на данъчно облагане. (Схемите са различни в зависимост дали сте се регистрирали като 'търговец' по някоя от стандартните схеми или не сте.)

    Например ако в рамките на една година като физическо лице купите и продадете 3 апартамента, това вече се квалифицира като 'търговска дейност', и дължите съответните данъци на хазната.

    કટાક્ષ
  25. 25 Профил на Destino
    Destino
    Рейтинг: 154 Неутрално

    Ще следят хората, които продават старите си дрехи и книги онлайн, но "случайно" ще пропуснат строежа на двореца на Вълка?
    —цитат от коментар 21 на fpyyh


    120 новородени срещу 192-ма починали. Статистиката в рамките на един ден. Това са данните за 3-ти март.
    И без тези, които са напуснали България безвъзвратно.

    На 4-ти април пак ще гласуваме за стабилността, да изчезнем от картата на света.

  26. 26 Профил на dinko
    dinko
    Рейтинг: 639 Неутрално

    почти 250 млн. лв. загубени приходи за бюджета за 2019 г., ... а пропуснатите приходи от хазарта заради "необяснимото бездействие" на някои хора?

  27. 27 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3338 Неутрално

    Спиди са французи /до скоро бяха немци/ и не доставят фермерски продукти. Само Еконт, те все още са българи, сигурно заради това.
    Фермерските продукти много ги дразнят, явно бизнесът се разраства. Включиха и Агенцията по храните в акцията.

    Естествено производителите не са някакви глупаци, схванаха как да не използват куриери, но се разбират през Фейсбук къде и в колко часа ще бъдат, обикалят кварталите в София за ден.


    Любовта ще спаси света!!!
  28. 28 Профил на Destino
    Destino
    Рейтинг: 154 Неутрално

    Хубавото в случая, е че ви проверяват само 5г назад, но скоро ще има поправки, и ще ви проверяват 10г назад.
    Получавайте всички легални доходи по банка, но харчете кеш.
    Така максимално работите във ваша полза.
    Купувайте лаптопи, айфони, ако може без име и за кеш.
    Ако не, то купувайте на измислени имена, на баби и дядовци.

  29. 29 Профил на sparti
    sparti
    Рейтинг: 294 Неутрално

    Къде са предварително попълнените декларации? В сайта на НАП съм като пиле в кълчища.

    slivizasmet.blogspot.com
  30. 30 Профил на ozd05563707
    ozd05563707
    Рейтинг: 694 Неутрално

    Значи в материала има сериозни пропуски. Облага се 100% оборот през куриерите тъй като физическите лица обикновено нямат бележки за стоките, или и да са имали, нищо не пазят. Т.е. 5000 лева оборот с 500 лв. Печалба води до 750 лв. данък... Отделно не съм сигурен как стои въпроса с осигуряването - леко се подмята в статията, че се спестяват осигуровки. Т.е. може да има и осигуровки. Какъв вой от хората ще има точно преди изборите... Абе погнаха и кокошките вече. Интересен въпрос е и защо данък печалба е 15% - това ми звучи като наказателна акция. Да му мислят куриерите, които спокойно могат да закриват офиси вече, след като години наред тропат клиентите си. Повечето хора ще се откажат да продават каквото и да е през нет-а, за да избягнат проблемите. След въвеждането и на всякакви изисквания към онлайн магазините като връзка с НАП и т.н. много магазини също напуснаха България или затвориха, понеже ги натовариха с още разходи. Ако Амазон беше тръгнал в България, Безос щеше да е затънал в дългове квартален алкохолик.

  31. 31 Профил на ozd05563707
    ozd05563707
    Рейтинг: 694 Неутрално

    Значи в материала има сериозни пропуски. Облага се 100% оборот през куриерите тъй като физическите лица обикновено нямат бележки за стоките, или и да са имали, нищо не пазят. Т.е. 5000 лева оборот с 500 лв. Печалба води до 750 лв. данък... Отделно не съм сигурен как стои въпроса с осигуряването - леко се подмята в статията, че се спестяват осигуровки. Т.е. може да има и осигуровки. Какъв вой от хората ще има точно преди изборите... Абе погнаха и кокошките вече. Интересен въпрос е и защо данък печалба е 15% - това ми звучи като наказателна акция. Да му мислят куриерите, които спокойно могат да закриват офиси вече, след като години наред тропат клиентите си. Повечето хора ще се откажат да продават каквото и да е през нет-а, за да избягнат проблемите. След въвеждането и на всякакви изисквания към онлайн магазините като връзка с НАП и т.н. много магазини също напуснаха България или затвориха, понеже ги натовариха с още разходи. Ако Амазон беше тръгнал в България, Безос щеше да е затънал в дългове квартален алкохолик.

  32. 32 Профил на ozd05563707
    ozd05563707
    Рейтинг: 694 Неутрално

    Значи в материала има сериозни пропуски. Облага се 100% оборот през куриерите тъй като физическите лица обикновено нямат бележки за стоките, или и да са имали, нищо не пазят. Т.е. 5000 лева оборот с 500 лв. Печалба води до 750 лв. данък... Отделно не съм сигурен как стои въпроса с осигуряването - леко се подмята в статията, че се спестяват осигуровки. Т.е. може да има и осигуровки. Какъв вой от хората ще има точно преди изборите... Абе погнаха и кокошките вече. Интересен въпрос е и защо данък печалба е 15% - това ми звучи като наказателна акция. Да му мислят куриерите, които спокойно могат да закриват офиси вече, след като години наред тропат клиентите си. Повечето хора ще се откажат да продават каквото и да е през нет-а, за да избягнат проблемите. След въвеждането и на всякакви изисквания към онлайн магазините като връзка с НАП и т.н. много магазини също напуснаха България или затвориха, понеже ги натовариха с още разходи. Ако Амазон беше тръгнал в България, Безос щеше да е затънал в дългове квартален алкохолик.

  33. 33 Профил на ozd05563707
    ozd05563707
    Рейтинг: 694 Неутрално

    Значи в материала има сериозни пропуски. Облага се 100% оборот през куриерите тъй като физическите лица обикновено нямат бележки за стоките, или и да са имали, нищо не пазят. Т.е. 5000 лева оборот с 500 лв. Печалба води до 750 лв. данък... Отделно не съм сигурен как стои въпроса с осигуряването - леко се подмята в статията, че се спестяват осигуровки. Т.е. може да има и осигуровки. Какъв вой от хората ще има точно преди изборите... Абе погнаха и кокошките вече. Интересен въпрос е и защо данък печалба е 15% - това ми звучи като наказателна акция. Да му мислят куриерите, които спокойно могат да закриват офиси вече, след като години наред тропат клиентите си. Повечето хора ще се откажат да продават каквото и да е през нет-а, за да избягнат проблемите. След въвеждането и на всякакви изисквания към онлайн магазините като връзка с НАП и т.н. много магазини също напуснаха България или затвориха, понеже ги натовариха с още разходи. Ако Амазон беше тръгнал в България, Безос щеше да е затънал в дългове квартален алкохолик.

  34. 34 Профил на ywr53649513
    ywr53649513
    Рейтинг: 24 Неутрално

    Крайно време е да ударят тия дребни измамници, които уж през обяви продават чисто нови стоки, незнайно как внесени в страната. Изобщо тия платформи за нелегална търговия на ментета и дефектни боклуци от типа на олх е най-добре да се закрият, не подлежат на никакъв контрол. Включително и голема част от сайтовете тип "онлайн магазин", 90% са в нарушение.

  35. 35 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3338 Неутрално

    всъщност продажбата на стоки втора употреба забавя икономиката и пречи на ръста. Само си представете, вместо да отида да се изръся за нова бебешка количка и да направя оборот на търговеца и производителя, аз си купувам втора употреба и продължавам живота на вече произведена стока. Ще го спрат това. Както направиха печки и перални да се трошат след няколко години и да купуваш или ремонтираш, колите също стават все по-трошливи.

    Любовта ще спаси света!!!
  36. 36 Профил на Кум Лисан
    Кум Лисан
    Рейтинг: 376 Неутрално

    До коментар [#3] от "Deaddark":

    Не става дума за онлайн магазините или поне не за законните. Аз имам онлайн магазин, но наложените платежи от години са по банка и с документ. Става въпрос за хора в ОЛХ и други, които продават еднородна стока и реализират големи обороти с наложен платеж. Има доста хора, които си въртят търговийка така без да имат фирма, касов апарат и т.н.

    Много хитър
  37. 37 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2682 Весело

    До коментар [#23] от "Destino":

    Андрешковците не са за съжаление, ако ги нямаше тях, нямаше да има Лукойл, Домусчиев, Пеевски и др. големи. Днес всеки тЕрикат решил да се пише мафия и колкото може да прилича на идола си - баш мафия.

  38. 38 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2755 Неутрално

    "Само за 2-3 месеца миналата година "доброволно" след вежливо напомняне от агенцията, са подадени декларации за 25 млн. лв. доходи от онлайн търговия от физически лица."

    В ОЛХ или другите платформи има хора (физически лица) дето минаваха милион оборот за година. След като НАП се размърда, предполагам имат фирми и нормално счетоводство.

    Ако продадеш 2-3 телефона или неизползвани разни неща на година или на месец - ясно е, че са лични вещи. Но ако продадеш 20 или 200 телефона за година или чифта обувки - ясно е че е търговия.

  39. 39 Профил на Destino
    Destino
    Рейтинг: 154 Весело

    всъщност продажбата на стоки втора употреба забавя икономиката и пречи на ръста. Само си представете, вместо да отида да се изръся за нова бебешка количка и да направя оборот на търговеца и производителя, аз си купувам втора употреба и продължавам живота на вече
    —цитат от коментар 35 на hope


    Всъщност, продажбата на стоки втора употреба е много екологичен и полезен акт.
    Първо, не генерираме повече боклук, второ спестените пари могат да се използват за друга, по-добра кауза.
    Но, нереде толкова акъл в трола...

  40. 40 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 765 Неутрално

    НАП се захвана с гонене на хората дето периодично продават по някоя количка от колекциите си, за да си купят някакава друг модел(с начислен ДДС естествено), митническите са се захванали да гонят за акциз и регистрация на данъчен склад на покрива, хората дръзнали за собствена сметка да турят два-три соларни панела на покрива, за да намалят разходите си за енергия, които непрекъснато растат ли растат, а това пък за да се изплащат глупостите на Р.Овч и компания, загробили ни с никому не нужни реактори, копаене на дупки за милиарди, и държавно финансиране на осигуряването на плавателност до пристанището на Доган....
    Въобще от където и да го погледнеш всичко Мара втасала, само тея проблеми изброени в статията не бяха решени до момента.

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  41. 41 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2682 Неутрално

    До коментар [#36] от "Кум Лисан":

    Точно затова дадох пример с битака в Илиенци - там незаконните цигари хванаха ли ги или хванаха дедовия?

    И дали ще посмеят да тръгнат срещу Амазон, Ибей, Али Баба и Али Експрес!? Най-вероятно само срещу местните им аналози олх, базар и ало.

  42. 42 Профил на Destino
    Destino
    Рейтинг: 154 Неутрално

    " След като НАП се размърда, предполагам имат фирми и нормално счетоводство.Ако продадеш 2-3 телефона или неизползвани разни неща на година или на месец - ясно е, че са лични вещи. Но ако продадеш 20 или 200 телефона за година или чифта обувки - ясно е че е търговия.
    —цитат от коментар 38 на realguru


    Ето, и герберското тролче не закъсня.
    Въпросът е, от каква сума е оптимално да се регистрира търговско дружество? Къде е разумният компромис, така, че и малката търговия да върви, и държавата да получи нещо?

    5000лв на година, където ще имате поне 600 лв разходи за счетоводство?

  43. 43 Профил на атанас
    атанас
    Рейтинг: 1566 Неутрално

    До коментар [#3] от "Deaddark":

    Явно не познаваш режима на ДДС. Когато не си регистриран, се приема, че ДДС-то, което си платил, е финално по веригата и купилият от теб не се облага допълнително, защото данъкът вече е събран.

  44. 44 Профил на Nik Nikolov
    Nik Nikolov
    Рейтинг: 201 Неутрално

    А откраднатите вероломно и преднамерено архиви на НАП през август 2018 къде са?!!

  45. 45 Профил на атанас
    атанас
    Рейтинг: 1566 Неутрално

    До коментар [#5] от "Deaddark":

    Повечето в OLX поне като обем продажби са частни лица, които купуват от Ebay, AliExpress, Amazon и всякакви други търговци(примерно изкупят лаптопи на старо от чужбина) и след това препродават. Има и много дребни занаятчии- правят модели, бижута и т.н. и ги продават без регистрирана фирма.

    Реално по силата на закона това си е черен сектор. Същото кога ли ще го приложат за автомобилите? Бая хора пътуваха(с ковид и забраните е замръзнало) до Италия и Германия и се връщаха с коли, които продават. И отвсякъде е ясно, че това е търговия- някак си да купуваш за лична употреба 10 коли на година и да ги продаваш над покупната цена не е продажба на стара лична вещ.

  46. 46 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2682 Неутрално

    До коментар [#43] от "атанас":

    Пределно ми е ясно ддс-то, все пак години съм го смятал. Но при втората употреба е вече платено, а знаеш че при търговията се връща ддс-то на търговеца. Та не е редно да се плаща второ ДДС върху стока,

  47. 47 Профил на Destino
    Destino
    Рейтинг: 154 Весело

    До коментар [#5] от "Deaddark":Повечето в OLX поне като обем продажби са частни лица, които купуват от Ebay, AliExpress, Amazon и всякакви други търговци(примерно изкупят лаптопи на старо от чужбина) и след това препродават.

    Има и много дребни занаятчии- правят модели, бижута и т.н. и ги продават без регистрирана фирма.Реално по силата на закона това си е черен сектор.
    —цитат от коментар 45 на атанас


    Т.е. опряхме до това, че бюджетът ни зависи от дребните занаятчии?
    С Божков и загубените милиарди всичко е ОК?
    Или тръбата която подарихме на руснаците за почти 4 милиарда лева?
    С всяка продадена мартеница от сергиите 20%ДДС, 10% данък доход и 5% корпорпоративен?
    Нали така е по-закон?

  48. 48 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3338 Неутрално

    До коментар [#30] от "ozd05563707":

    Няма как онлайн търговците да са привилигировани, ясно е, че трябва да плащат данъци. Безос вместо 10 млрд., ще печели 5 млрд., белким му стигнат..

    Тук иде реч за друго, да убият разни дребни производители на “домашен сапун”, на “крем с невен”, дребни фермери, които имат по десетина ябълкови дръвчета.

    И не само това, всички ще трябва да платим 15% върху доходите от продажби на стоки втора употреба. Трябва да питам сметоводителката, за да си купя един телефон за 1000 лв. фирмен и после го продам за 200 лв., колко общо данъци ще съм платила върху тези пари, сигурно 4-500 лв.

    Любовта ще спаси света!!!
  49. 49 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4242 Любопитно

    До коментар [#5] от "Deaddark":

    Не мога да повярвам, че "сериозни фирми" ползват ОЛХ?!

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  50. 50 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 707 Неутрално

    ОПРОЩАВАТ ДЕСЕТКИ МИЛЯРДИ ДЕДЕСЕТА , СТОТИЦИ МИЛИОНИ ОТ ХАЗАРТ ЗА ДА ИМА ЗА ЧЕКМЕДЖАРА , СА ЩЕ ФАНАТ ОНЯ ДЕТО СИ ПРОДАВА ПОКЪЩНИНАТА ЗА ДА СИ КУПИ ХЛЯБ , ТИЯ С ИЗБОРИ НЕМА ДА СЕ ОПРАВАТ ...............

  51. 51 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2326 Неутрално

    До коментар [#3] от "Deaddark":

    Не е ли абсурдно да твърдите "и накрая нищо" точно под статия която обяснява как данъчните т.е най-съюествената част от "електронното правителство" са сгепили 250 милиона недеклариран оборот ? Как мислите са го направи, призовали са духа на Ванга да я питат ? Или са засекли данни от различните системи които имат ?

  52. 52 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2326 Неутрално

    До коментар [#30] от "ozd05563707":

    Кои са тия онлайн магазини дето са затворили, аз знам за десетки "дошли" т.е локализирани на български, с евтина или безплатна доставка и лесно връщане които дойдоха последните 1-2 години. Даже маса английски магазини са си организирали доставка през ЕС клонове само и само да продължат да доставят до ЕС и в частно до България.

  53. 53 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3048 Неутрално

    До коментар [#7] от "Destino":

    Тц...! Преди години, някъде бях чел статия, колко харчи държавата в лицето на КПКОНПИ за да събере 1 лев. Сумата тогава ми се видя доста плашеща. Тоест държавата харчеше 5-6 лева, за да събере 1! Сега предполагам ще е станало още по-зле.
    НАП разполага с огромен ресурс и могат да те направят луд за няколко лева. В същото време се появява информация, че бяха отписвали милиарди левове несъбрано ДДС. За капак гръмна и скандала с Божков. Очевидно на места има несъответствие, което се изразява в това, че НАП пилее време и ресурси, за да събира левчета, но не иска да направи нищо за стотици милиони...!

    Бивш tww09306483.
  54. 54 Профил на bzm
    bzm
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#8] от "Ан Он":

    45 лв...0благат ги с 15%,не е ясно защо 15%?Явно за наказание са онез 5% над 10%,колкото е плоския данък в страната. Ако тръгнеш да се заяждаш,не им ги плащаш те ще ти направят ревизия и всеки си казва,а бе м@йната им, някакви си 3лв,а да им ги платя за да си нямам главоболи...Те така се рекетират оцеляващите в Бг.

    Пенсионерите,средната класа на България! И запомнете:Всички политици са маскари!
  55. 55 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3338 Неутрално

    До коментар [#39] от "Destino":


    “Всъщност, продажбата на стоки втора употреба е много екологичен и полезен акт.
    Първо, не генерираме повече боклук, второ спестените пари могат да се използват за друга, по-добра кауза.
    Но, нереде толкова акъл в трола...”

    Ти нещо не разбираш... за това си и написал, че разходите на НАП ще станат 90% от приходите. Точно това им е целта, повече държавни служители, които лесно да манипулират. Като затворят дребния и среден бизнес, всички ще работим за жълти стотинки. Цялата икономика ще се крепи на ресторанти и козметични салони.

    А продажбата на стоки втора употреба ги дразни, защото намалява приходите в бюджета и ще се постараят да я ограничат.
    На пръв поглед изглежда, че аз ако спестя 500лв. за нова количка, ще ги похарча за нещо друго и това няма да повлияе на икономиката, обаче мога да реша да работя по-малко и тези пари вместо да ги дам за две бутилки Чивас, да си купувам хляб, сирене и домати. Те искат да купуваш много, да работиш до припадък и не за себе си.

    Любовта ще спаси света!!!
  56. 56 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3407 Неутрално

    До коментар [#49] от "hamiltonf":

    > Не мога да повярвам, че "сериозни фирми" ползват ОЛХ?!

    И защо не - ако там вече е аудиторията която би си купувала съответните продукти ?

    Просто още един канал за маркетинг / продажба / някой да попадне на теб ?

    કટાક્ષ
  57. 57 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3338 Неутрално

    До коментар [#45] от "атанас":


    Ехо... какъв “черен бизнес” е да си продадеш нещо, което не ти трябва и защо трябва да го облагат с 15%...

    Любовта ще спаси света!!!
  58. 58 Профил на Stoyan Kostov
    Stoyan Kostov
    Рейтинг: 810 Неутрално

    "На пръв поглед изглежда, че тъкмо в годината, в която онлайн търговията в България получи особено силен тласък заради ограниченията, данъчните се опитват да съберат всички възможни приходи, свързани с това."

    Това е недопустимо. Данъчни да се опитват да съберат дължими данъци?!?? Къде го има това в цивилизования свят?!?! В Дневник се опитват да прави ураган в чаша вода.

  59. 59 Профил на ali_ibn_isa
    ali_ibn_isa
    Рейтинг: 890 Неутрално

    НАП требе да се преименува на
    'За кокошка НЕМА прошка, а за чекмеджета и палата за милиони НЕМА закони''
    ----

  60. 60 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2682 Любопитно

    До коментар [#49] от "hamiltonf":

    Ти сигурно не вярваш и че сериозни фирми ползват Амазон?

  61. 61 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3407 Неутрално

    До коментар [#54] от "bzm":

    > 45 лв...0благат ги с 15%,не е ясно защо 15%?
    > Явно за наказание са онез 5% над 10%,колкото е плоския данък в страната.

    По-скоро са аналог на ЕООД: 10% данък печалба + 5% данък дивидент за да извадиш парите от фирмата и да си ги ползваш като физическо лице (въпреки че тогава сметката излиза 14.5% за НАП).

    કટાક્ષ
  62. 62 Профил на Darkman
    Darkman
    Рейтинг: 1495 Неутрално

    Да вземем за пример една книга - първия собственик я купува за 20 лева, прочита я и я пуска за онлайн продажба на същата цена. Вторият прави същото, както и третия, и така книгата минава през 15 човека като просто се разменят по едни 20 лева за книгата.За НАП в тази ситуация има общо продажби за 300 лева от които държавния бюджет е загубил 30 лева заради данъчни измами.
    —цитат от коментар 8 на Ан Он


    Държавата си е получила първоначалното ДДС при първата покупка. Това е единствения данък който я касае (и данък печалба на издателството). Стоките, които се продават втора употреба не подлежат на облагане с ДДС. Единствено може да се търси данък печалба от бизнеси, които продават стоки втора употреба, ама това си е такава заигравка, че няма как да стане.
    И отделно няма никаква оценка на ефективността на НАП - например колко пари, човеко-часове и ресурси се изразходват за единица внесен данък, и дали тези разходи нарастват или намаляват последните години. Ако НАП бяха частен бирник щяха да се опитват с минимум разходи, да докарат максимум приходи. В момента обаче с максимум разходи докарват минимум приходи.

    Фобиите и филиите са признак на ниско самочувствие и слугинаж
  63. 63 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4242 Неутрално

    До коментар [#60] от "Deaddark":

    ОЛХ със Амазон ли ще ги сравняваме?!

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  64. 64 Профил на bzm
    bzm
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#16] от "Vassil Stoychev":

    Тях не им пука,че ще отпадне,но повечето хора си казват:Я да им ги платя,че да не ми направят някоя мръсотия.Те са способни на това.Отива банката и им превежда сумата и не се разправя със свинята НАП. Нали знаете,ако се бориш с прасето,ще се окаляш,на него ще му хареса, но на Вас едва ли :(

    Пенсионерите,средната класа на България! И запомнете:Всички политици са маскари!
  65. 65 Профил на Destino
    Destino
    Рейтинг: 154 Весело

    До коментар [#3] от "Deaddark":Не е ли абсурдно да твърдите "и накрая нищо" точно под статия която обяснява как данъчните т.е най-съюествената част от "електронното правителство" са сгепили 250 милиона недеклариран оборот ?
    —цитат от коментар 51 на m17


    Вероятно сте гербераст, и затова толкова прозд.
    При Божков заминаха "официално" 700 000 000 милиона лв при едно данъчно задължено лице.
    Тук говорим за предполагаеми 250, при десетки хиляди данъчно задължени лица.
    Способен ли сте да схванете разликата, или материята е прекалено сложна за вас?

  66. 66 Профил на Кум Лисан
    Кум Лисан
    Рейтинг: 376 Неутрално

    До коментар [#41] от "Deaddark":

    Там е същото, получаваш пари по банкова сметка, банките също снасят на НАП информация.

    Много хитър
  67. 67 Профил на ozd05563707
    ozd05563707
    Рейтинг: 694 Неутрално

    До коментар [#30] от "ozd05563707":Няма как онлайн търговците да са привилигировани, ясно е, че трябва да плащат данъци. Безос вместо 10 млрд., ще печели 5 млрд., белким му стигнат..
    —цитат от коментар 48 на hope


    Примерът ме беше свързан с това, че в България онлйан магазите ги вкарват в някакъв абсурден постоянен филм с все нови и нови регулации и изисквания (до скоро с прословуатта наредба Н18), така че или да баягат в Румъния примерно, или да се отказват. Та така, ако Безос и Амазон бяха в България, Безос щеше да е квартален алкохолик, затънал в заеми.

  68. 68 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3048 Неутрално

    До коментар [#41] от "Deaddark":

    ИлиЯнци е отделен случай. НАП се прави, че го няма или не го вижда. Което е доста показателно. Освен това, по някакъв начин гледат да не закачат и тия, които пазарят от там. Ако закачат тях, те няма да купуват на едро и базарът ще губи. През Илиянци минава доста от китайската контрабанда. И това се вижда с просто око.
    Естествено, че няма как да тръгнат срещу големите. Но съвсем спокойно могат да ударят купувачите на местна почва, като ги разходят по митниците. Даже се чудя, как все още не са затегнали търговията там. Освен това и Великобритания излезе от ЕС. Предполагам, че и там за търговията ще има допълнителни митнически процедури и такси.

    Бивш tww09306483.
  69. 69 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3407 Неутрално

    До коментар [#62] от "Darkman":

    > Единствено може да се търси данък печалба ...

    Доколкото разбирам, това е целта на инициативата.

    > ... от бизнеси, които продават стоки втора употреба

    Бизнес, не бизнес, втора употреба, не-втора употреба, НАП не ги интересува - ако нямаш официално счетоводство (приходи / разходи) смятат че по подразбиране им дължиш 15% от суровите приходи от всяка транзакция.

    С останалото съм съгласен.

    કટાક્ષ
  70. 70 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2755 Неутрално

    [quote#42:"Destino"][/quote]

    Тея с 5000 лв на година никой не се занимава с тях :)

  71. 71 Профил на bzm
    bzm
    Рейтинг: 434 Разстроено

    Аз да Ви кажа от първа ръка, да не се чудите кое как е. Звъни ми някаква кака от НАП, август месец и ми казва, че имам при тях недекларирани над 200 сделки през Еконт и Спиди,да съм побързал да си платя нещата до 30.09,че можело да стане по-зле. Питам аз на каква сума е ,а тя ми се хили ехидно,не казва. Тичам аз в Еконт и Спиди, искам справка излизат ми едни суми, между който много лични вещи, книги, колекции, неща от време оно, подаръци, дето не сме ползвали, нови, употребявани и т.н. Ако тръгна да се разправям, ще ми стъжнят живота и решавам да ги платя. Плащам и така. Борбата със свинята НАП само ще те окаля и те го знаят това, с което и спекулират. На тях да са в калта им харесва, проклети са, но на вас едва ли ще ви се понрави.

    Пенсионерите,средната класа на България! И запомнете:Всички политици са маскари!
  72. 72 Профил на bzm
    bzm
    Рейтинг: 434 Разстроено

    До коментар [#47] от "Destino":

    3а милиони,няма закони,за кокошка,няма прошка! Стреля се за стоники,а си затварят очите за милиарди. Така е в Бг,внимавайте какво избирате на 4.04, че ГЕРБ са най-виновните свине.Всички са маскари,ама те са най....

    Пенсионерите,средната класа на България! И запомнете:Всички политици са маскари!
  73. 73 Профил на bzm
    bzm
    Рейтинг: 434 Разстроено

    До коментар [#41] от "Deaddark":

    Като си получаваш нещата от Амазон...обикновено е през Бг Пощи и те ти събират ЛД, и ги обработват, и така решават, че ти им дължиш еди колко си лв. Пишат го в предварително попълнени ДД и където мине,мине.3а да си нямаш разправия с тях,плащаш.

    Пенсионерите,средната класа на България! И запомнете:Всички политици са маскари!
  74. 74 Профил на ali_ibn_isa
    ali_ibn_isa
    Рейтинг: 890 Неутрално

    И отделно няма никаква оценка на ефективността на НАП - например колко пари, човеко-часове и ресурси се изразходват за единица внесен данък, и дали тези разходи нарастват или намаляват последните години. Ако НАП бяха частен бирник щяха да се опитват с минимум разходи, да докарат максимум приходи. В момента обаче с максимум разходи докарват минимум приходи.
    —цитат от коментар 62 на Darkman

    +++
    Точен анализ.
    Примери - бол.
    Въвеждат онлайн отчитане с касови апарати за бизнеси, чиито дневен оборот е десет лева(не печеалба, а оборот!!). С други думи се ДЕБНЕ за евентуална ИЗМАМА за 1-2-3 лв дневно!!!И тази герберастка дебилщина струва на контролирания нещастник стотици левове годишно за касови апарати, мобилни данни, осчетоводяване, ремонти на бъгавите устройства и т.н.
    ----

  75. 75 Профил на Dr_Doolittle
    Dr_Doolittle
    Рейтинг: 1553 Неутрално

    Като искате привилегирован статут в НАП сега е момента за апартамента- станете политици официални мутрички тогава ще може да станете и брокери на апартаменти без да плащате данъци и без да ви питат откъде са ви парите за 6те апартамента.

    http://www.flickr.com/photos/[email protected]/3712408729/
  76. 76 Профил на Apophenia
    Apophenia
    Рейтинг: 2568 Неутрално

    що не освобдят дребни продажби особено втора ръка от данък, така "риска" ще изчезне и хиляди хора ще престанат да бъдат бандтити, на цената на няколко стотин хиляди лева...

    ☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠
  77. 77 Профил на Apophenia
    Apophenia
    Рейтинг: 2568 Неутрално

    До коментар [#57] от "hope":

    Вместо да поощрят втората употреба, като екологична и подпомагаща бедните мярка..

    ☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠
  78. 78 Профил на Darkman
    Darkman
    Рейтинг: 1495 Неутрално

    До коментар [#62] от "Darkman":> Единствено може да се търси данък печалба ...Доколкото разбирам, това е целта на инициативата.> ... от бизнеси, които продават стоки втора употребаБизнес, не бизнес, втора употреба, не-втора употреба, НАП не ги интересува - ако нямаш официално счетоводство (приходи / разходи) смятат че по подразбиране им дължиш 15% от суровите приходи от всяка транзакция.С останалото съм съгласен.
    —цитат от коментар 69 на Ан Он


    Ако физическо лице извършва онлайн търговия, могат да му направят пълна ревизия за 5 години назад. И ако има съществени разлики между официални приходи и доходи и собственост, може и за пране напари даже да го съдят, освен за укриване на данъци. Само че в нета хората основно купуват и продават стоки втора ръка, за които нито фактури са необходими, нито разписки. Тоест НАП не могат да докажат абсолютно нищо за едно физическо лице. Аз може и на 0 да продавам примерно, просто щото ме кефи. Как ще докажат на каква стойност си придобил нещо и на каква стойност си го продал? И каква е разликата и дължимия данък. Пълни глупости от НАП. Колкото до фирмите - там пък има толкова вратички и хватки да се измъкнеш и да си занулиш печалбата, че само най-простите не знаят как. Но пък си плащат на други, които знаят.

    Фобиите и филиите са признак на ниско самочувствие и слугинаж
  79. 79 Профил на Dr_Doolittle
    Dr_Doolittle
    Рейтинг: 1553 Неутрално

    До коментар [#74] от "ali_ibn_isa":

    Именно. При личните лекари 90% от посещенията са на пациенти без такси (деца под 18 ,бременни, пенсионери освободени с ТЕЛК и т.н) , има 3-4% пациенти с такса 2.90 и 6-7% с такса 1 лев. И идиотите от управлението са връчили касов апарат на лекаря чудо невиждано в нито една бяла държава . Няма го и във филмите вкл научно фантастичните. Значи или всички ще плащат такси за преглед и то остойностени адекватно ценообразувани такси или няма да си играем на едро капиталистическо предприятие , което обаче извършва насила социално-благотворителна дейност на мутрокомунистите обещаващи на пролетариата безплатни здравни услуги. Едно от двете.

    http://www.flickr.com/photos/[email protected]/3712408729/
  80. 80 Профил на Darkman
    Darkman
    Рейтинг: 1495 Неутрално

    Всичко може да се реши лесно като просто при куриерите се слагаг една отметка че продаваш стоки втора употреба и не би трябвало никой да те гони за нищо. НАП ако искат да следят далавераджиите с новите стоки да правят контролни онлайн продукти и след това актове и ревизии. Само да не посочват за адрес на получаване офисите на НАП :D

    Фобиите и филиите са признак на ниско самочувствие и слугинаж
  81. 81 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3407 Неутрално

    До коментар [#78] от "Darkman":

    > . Как ще докажат на каква стойност си придобил нещо и на каква стойност си го продал?

    Данните с които работят НАП са:
    - банкови извлечения
    - наложен платеж (изплаща се от куриера)

    и двете са официални документи са паричен трансфер / приходи за вас.

    Ако ползвате някое от горните решения за да получавате парични преводи - на вашето ЕГН се трупат един суми за които може да се наложи да давате обяснения - когато / ако конкретните служители решат да се заинтересуват от вас.

    Ако не ползвате горните решения - сте в пълна безопасност.

    કટાક્ષ
  82. 82 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3407 Неутрално

    До коментар [#80] от "Darkman":

    > се слага една отметка че продаваш стоки втора употреба
    > и не би трябвало никой да те гони за нищо

    Антикварния бизнес също е вид 'търговска дейност'.
    Както и магазините за дрехи втора употреба.

    કટાક્ષ
  83. 83 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2682 Весело

    До коментар [#63] от "hamiltonf":

    Разбрах, всичко под Тесла е несериозна фирма.

  84. 84 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2682 Неутрално

    До коментар [#63] от "hamiltonf":

    Разбрах, всичко под Тесла е несериозна фирма.

  85. 85 Профил на Apophenia
    Apophenia
    Рейтинг: 2568 Неутрално

    До коментар [#78] от "Darkman":

    не знам за OLX, нито съм продал нито купил нещо от там, но по света има сайтве където втора ръка вещи се прдават или разменят... бандити, с бандити.

    ☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠
  86. 86 Профил на Apophenia
    Apophenia
    Рейтинг: 2568 Неутрално

    *подаряват исках да кажа, вместо "прдават " :)

    ☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠
  87. 87 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 2429 Неутрално

    Ако НАП се беше захванала и с прането на пари така, ехе... повечето молове и офис сгради нямаше да ги има изобщо, да не говорим за сарай, пристанища, електроцентрали и какво ли не още по чекмеджета и долапи .... ама няма, на роба не му пука :-)

  88. 88 Профил на Apophenia
    Apophenia
    Рейтинг: 2568 Неутрално

    "Дайте на детето чук, и скоро ще открие, че всичко около него се нужда от начукване"
    -- А. Каплан

    ☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠
  89. 89 Профил на katerina_slavova
    katerina_slavova
    Рейтинг: 536 Весело

    Всичко останало оправиха, та с това се хванаха.

  90. 90 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 2386 Неутрално

    Извинете за неуместния въпрос, но останах с впечатление, че Спиди и Еконт са частни фирми, предлагащи поченски услуги по лиценз, издаден от КРС, не от НАП. Та ми се върти в главата как стои въпросът с тайната на кореспонденцията? Щото при породажба на една стока през Спиди, примерно, имаме доставка на колетна пратка и пощенски превод(нещо като банков такъв). Та НАП има ли право да следи колети и банкови преводи?

  91. 91 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3407 Неутрално

    До коментар [#90] от "lz73":

    > как стои въпросът с тайната на кореспонденцията?

    В случая не става дума за тайна на кореспонденцията, а за 'пощенски паричен превод' или 'наложен платеж' - които са вариант на парично разплащане между две лице през (не-банков) посредник.

    Преди година-две, НАП вкараха изискване че при всички такива плащания посредника трябва да събира (и рапортува) личните данни на двете страни по плащането.

    > Та НАП има ли право да следи колети и банкови преводи?

    Колети - не.
    Банкове преводи - да.
    Други парични преводи - да.

    કટાક્ષ
  92. 92 Профил на Destino
    Destino
    Рейтинг: 154 Неутрално

    Извинете за неуместния въпрос, но останах с впечП. Та ми се върти в главата как стои въпросът с тайната на кореспонденцията? ЩоТа НАП има ли право да следи колети и банкови преводи?
    —цитат от коментар 90 на lz73


    Паричният превод не е тайна на кореспонденция.
    Банковите тайни отпадат с решение на прокурор / съдия.
    Има ли запитване от НАП, всички дават справки и разрешения. На никой не му пука за това, че искането може да е неправомерно, или съмненията са неоснователни.

    Катаджиите също нямат право да спират, и да правят произволни проверки, това противоречи на поне 2 пункта от конституцията.

  93. 93 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3407 Неутрално

    До коментар [#90] от "lz73":

    https://www.econt.com/news/promeni-v-zakona-za-poshtenskite-uslugi-za-rabota-s-lichnite-vi-danni

    Промени в Закона за пощенските услуги за работа с личните ви данни
    От 9 юли (вторник) 2019 г. влязоха в сила промени в Закона за пощенските услуги (чл. 20, ал. 1, т. 11) ...
    ...

    Продължаваме да събираме данни в изброените по-долу случаи, като те вече се регламентират и от Закона за пощенските услуги:

    - ​При изпращане на пощенски паричен превод;
    - Получаване на суми в брой от наложен платеж и пощенски паричен превод – данни на получателя;

    કટાક્ષ
  94. 94 Профил на ozd05563707
    ozd05563707
    Рейтинг: 694 Неутрално

    Извинете за неуместния въпрос, но останах с впечатление, че Спиди и Еконт са частни фирми, предлагащи поченски услуги по лиценз, издаден от КРС, не от НАП. Та ми се върти в главата как стои въпросът с тайната на кореспонденцията? Щото при породажба на една стока през Спиди, примерно, имаме доставка на колетна пратка и пощенски превод(нещо като банков такъв). Та НАП има ли право да следи колети и банкови преводи?
    —цитат от коментар 90 на lz73


    Мисля, че миналата година официално вече има обмен на данни. За преди това кой знае каква им е била договорката... Но това, което се случва сега на малките кокошки, се случва от години на средните и големите кокошки. НАП пускаха новини по медиите непрекъснато, ама кой да чете...

  95. 95 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4246 Любопитно

    Ясно е, че данъчните все повече "ще затягат обръча", защото все по-голям обем търговия/и данъци/ се осъществяват в нета.

  96. 96 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3407 Неутрално

    До коментар [#95] от "bat_plamen":

    > защото все по-голям обем търговия/и данъци/ се осъществяват в нета.

    Ако паричните преводи (пренасянето на пачките) минават през регулиран бизнес (банки или куриери), НАП разполага с пълна информация за всичките приходи на търговеца.

    Ако се използва друг подход, тогава вече ще им се налага да се мъчат да докажат 'неочаквано висок стандарт на живот'.

    કટાક્ષ
  97. 97 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2326 Неутрално

    До коментар [#79] от "Dr_Doolittle":

    А къде забравихте всички видове медицински - за почване на работа, за преиздаване на паспорт, книжка. Отделно са и всякакви видове манипулации (поставяне на инжекциия, превръзка) и прегледа на неосигурени. Да, това са малка част от оборота, 90% идват от НОИ но все пак общата сума не е за пренебрегване. Отделно това са само ГП'та, специалистите правят поне 50% от дохода си от частни прегледи. И само единици издават касови бележки и то само ако ги насилиш заради фактура към фонд, иначе си правят оглушки. А при зъболекарите 99% работят на черно и касовия апарат само им заема място на бюрото.

  98. 98 Профил на chasovnik
    chasovnik
    Рейтинг: 470 Весело

    Познат го отнесе още преди 2-3 години: има някакво ЕТ за продажба на авто части 2-ра ръка, но нашия пуска всичко през куриери с наложен платеж и отчита дребни обороти. След засечка в куриерската фирма се озъби, защото се събудил с регистрация по ДДС , данъчно-облагателен акт и глоба.
    Данъчните като толкова искат да вкарват пари в бюджета да прокарат промени в закона и да задължат всичкото автоджамбаз да регистрира автомобилите "нов внос" до 10 дни след влизане в страната. Така хем ще започнат да се начисляват МДТ, отделно ще трябва да се плати за ГО и ГТП, но там са големите играчи и никой не иска да си разваля орталъка.

  99. 99 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3338 Неутрално

    До коментар [#67] от "ozd05563707":

    да, така е! Във всяка една сфера регулациите са именно, за да се поддържа огромна армия от проверяващи. Има производства на хранителни продукти, където при 5 човека в производството, трябва да назначиш един, който да се занимава само с документациите за бабх.

    Любовта ще спаси света!!!
  100. 100 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 2386 Неутрално

    До коментар [#91] от "Ан Он":
    До коментар [#92] от "Destino":
    До коментар [#93] от "Ан Он":
    До коментар [#94] от "ozd05563707":


    ...Банковите тайни отпадат с решение на прокурор / съдия....
    —цитат от коментар 92 на Destino


    Ще ми се да видя решение на съдия, в което пише, че НАП получава всичко, което поиска...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK