Концесионерът на летище "София" след подаръка да не плаща такси: Купихме фабрика на 9 септември

Концесионерът на летище "София" след подаръка да не плаща такси: Купихме фабрика на 9 септември

© Дневник, Велко Ангелов



Почти година след като бе избран за концесионер на летище "София" фондът "Меридиам" се представи пред медиите и партньор в него обясни, че за всичко е виновен коронавирусът и че искат да останат до края на 35-годишната концесия. Затова се е наложило да получат отстъпка спрямо поетите ангажименти, но според тях не ставало дума за подарък от държавата, а по-скоро за покупка на фабрика в България на 9 септември.


Това се случва в предизборна ситуация и седмица след като различни политици критикуваха решението на правителството да позволи първите 10 г. "Меридиам" да не плаща концесионна такса заради пандемията. А преди два дни от "Демократична България" настояха за отговор от управляващите кой стои зад избраника, защото "наши индикации показват, че зад концесионера на летище "София" стоят братя Домусчиеви".


Тази тема не беше коментирана от управляващите, нито от фонда. Но реакциите от последните дни явно са неофициалният повод за медийната изява.


Защо сега




Досега бяхме съсредоточени да спечелим търга и да докажем пред различните съдилища защо сме най-добрите. Поканени сме на сцената от някои хора, които ни предизвикаха и трябва да дадем отговори и разяснение, обяви внезапната поява Марко Росо, партньор в "Меридиам", директор "Глобално бизнес развитие" и член на Надзорния съвет на "Соф Кънект".


Това е фирмата, чрез която бе спечелена концесията и в която участие имат структури на базирания в Париж фонд Meridiam и строителя Strabag, който участва с 1%. Изборът на единствения кандидат, в чиято структура няма летищен оператор, бе обжалван от другите участници в процедурата, а самото обжалване премина доста бързо в сравнение с други през Комисията за защита на конкуренцията и ВАС.


Фондът и досега вероятно щеше да стои встрани от медийното внимание, ако не бе подаръкът, който получи правителството и който бе одобрен от Европейската комисия - 10 г. да не плаща концесионна такса, а сумата да бъде изплатена през последните 10 г. от 35-годишната концесия. Става дума за 24.5 млн. евро годишно. Предизборната надпревара, която започна още докато работеше парламентът, обаче извади наяве това.


От обясненията на компанията се разбра, че според фонда управляващите много са държали на устойчивостта, което е означавало, че не може да се намали размерът на обещаните от него инвестиции и затова се е стигнало до отлагане във времето с цели 10 г. на срока за плащане.


Не се разбра как са изчислени тези 10 г., защо дължимите през тях суми ще се платят чак в края на договора, а самият Росо обясни, че ще се възползват от ситуацията в следващите 4-5 г., докогато се смята, че трафикът ще се върне на нивата си от 2019 г., да направят някои ремонти. (За сравнение концесиноерът на двете морски летища получи отлагане на таксата с 1 година, напомня "Капитал".) От думите му се разбра, че няма да започне веднага изграждането на трети терминал (който по договор трябва да е готов до 10-тата година), понеже не е спешно в настоящата ситуация, но ще се направят някои ремонти, които да доближат летището до европейските стандарти, сред които конкретно бяха споменати тоалетните.


Ситуацията сега е напълно различна от тази, в която спечелихме търга, броят полети от и до София е сведен до нивата му от 1995 г., обяви още Росо и сравни положението, в което се намира фондът, с покупката на фабрика на 9 септември 1944 г. (популярното българско сравнение му е било казано от българин).

"Правителството ни помоли да търсим помощ, да намерим начин да възстановим баланса на концесията и да задържим цената. Хора казват, че сме получили някакви подаръци, но забравят, че 280 млн. евро (под формата на първоначална концесионна такса - бел. а.) очаква правителството. Ние го запазихме, 600 млн. евро сме ангажирани да инвестираме. Няма да намалим тези суми", изреди Росо.

Обяви, че фондът е отдаден на проекта, но кога ще дойде моментът за инвестиции не може да се каже заради кризата с коронавируса. А независима оценка показала, че пандемията е свалила стойността на концесията с близо 300 млн. евро, а ако търгът бил днес, то концесионната такса щяла да е нула, твърди Росо.


"Ние сме само зрители на процеса"


В медиите понякога не цялата информация е представена акуратно, а случилото се през последните седмици нападна интегритета ни като фонд и в интерес на нашите инвеститори, на всички страни, трябва да застанем с твърда и ясна позиция и да кажем, че няма да толерираме нападки или да се поставят под въпрос намеренията ни. Тази защита с елемент на заплаха за юридически последствия отправи Росо, която следва подобна - за търсене на юридическа отговорност, през седмицата в мейл до медиите.


Причините за това станаха повдигната от БСП тема в парламента, при което депутатът Румен Гечев обяви, че България "ще пие една студена вода" заради дадената директна държавна подкрепа на въпросния инвеститор. Лидерът на "Демократична България" Христо Иванов пък коментира, че "в името на народа" България се отказва от половин милиард лева. "Ключовият въпрос е в чия полза се взимат решенията. Ние започнахме да разглеждаме този случай по-дълбоко и всички наши индикации показват, че зад концесионера на летище София стоят братя Домусчиеви". Това пък коментира преди дни Ивайло Мирчев, водач на листата на Демократична България в Бургас и кандидат за депутат и от столичния 24 МИР.


Той посочи, че летището е обект от значение за националната сигурност, а българското правителство е много експедитивно, когато трябва да се обслужи една конкретна фирма, а институции като КЗК и ВАС за месец решават всички жалби. "Всичко това е изключително странно, защото всички знаем, че бойковата България не работи толкова бързо, освен ако няма личен интерес на премиера, на бизнес кръгове свързани с премиера", допълни той.


Днес Росо обяви, че в структурата на фонда участват личности като ген. Уесли Кларк, главнокомандващ на силите на НАТО в Европа по време на войната в Косово, бившият външен министър на Германия Йошка Фишер, както до неотдавна и Антъни Блинкен, новият държавен секретар на САЩ. Обясни, че всички тези хора не се използвани за лоби, а просто давали мъдри съвети на фонда къде най-добре да инвестира управляваните от него пари.


"Не лобираме по този начин, не сме някаква тайна организация, която действа задкулисно в сивия сектор", подчерта той. Освен това България била в обектива на интереса на фонда от 10-15 г., в които се търсел подходящ проект, който да отговори на критериите за обем.


Сред институциите, с чиято подкрепа разполага, Росо посочи също ЕБВР, "големи европейски банки", които подкрепят конкретно проекта за летището. Сред летищата, които фондът оперира обаче, той изреди двете на Мадагаскар и това в Аман и спомена ремонт на терминал на летище "Ла Гуардия", Ню Йорк. Официално фондът претендира, че има вложения в 90 проекта в 26 държави и инвестиран капитал от €67 млрд.


В допълнение, Росо разграничи фонда от други подозрения, че държавата прави и друга услуга на фонда - да увеличи летищните такси преди той да влезе във владение, с което фондът остава чист по тази линия, тъй като е обещал, че няма да вдига таксите през първите десет години. Именно това бе едно от предимствата, изтъквани при избора на концесионер. В края на октомври държавата взе решение за драстично повишение на таксите - само няколко дни след като концесионерът предлага да не се вдигат 10 години, припомня "Капитал".


"Ние сме зрители на процеса. В разговор с министерството на транспорта никога не е ставало дума за таксите. Не искам да коментирам дали е правилно или лошо. Плановете си не сме променяли, обещали сме, че няма значително да увеличаваме таксите през първите години и си стоим на тази позиция", обяви Росо. Да увеличаваш такси по време на ковид не е добро решение, защото ще има обратен на желания ефект .- вместо да привлече компании пътници, ще ги отблъсне, обясни той.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (114)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 4u4o
    4u4o
    Рейтинг: 1224 Неутрално

    Домуса блажи! И така трябва. Ние това заслужаваме.

  2. 2 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1802 Неутрално

    Времето е идеално за преструктуриране на летището, освежаване, ремонт и подобрение. До 2-3 години максимум кризата ще е преминала и съм сигурен че чак тогава ще се сетят да ремонтират и дострояват.

  3. 3 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4708 Неутрално

    Просълзих се за горката участ н ТИЯ.
    ами откажете се бе!!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  4. 4 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2476 Неутрално

    Господинът знае много добре бросовото правило "купувай на факти, продавай на емоции". След 2 години може никой да не помни за епидемията, договорът ще бъде ли ревизиран още веднъж тогава?

    Гербаджийски корумпари, посрамихте България! Приравнихте ни с банановите републики!
  5. 5 Профил на 4u4o
    4u4o
    Рейтинг: 1224 Неутрално

    Просълзих се за горката участ н ТИЯ.ами откажете се бе!!!
    —цитат от коментар 3 на КМЕТ В СЯНКА


    Да, бе. А процентчето за шкафчето? Човека трябва да е наш, сигурен.

  6. 6 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4112 Неутрално

    В крайна сметка пак редовите българи са прецакани!

  7. 7 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4538 Весело

    10 години без летищни такси???? Е това вече е крадене в индустриални размери.😂

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  8. 8 Профил на Шоршо
    Шоршо
    Рейтинг: 984 Весело
  9. 9 Профил на Георги Христов
    Георги Христов
    Рейтинг: 962 Неутрално

    "Купихме фабрика на 9 септември"

    И я купихте от партия която управлява, като една друга дето беше създадена на 9-ти септември! Съвпадение?

  10. 10 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 394 Весело

    Дневник, я кажете Костов за колко продаде БГА БАЛКАН
    да се посмеем малко.
    Държавата ще получи веднага за летището над 400 милиона долара .

    А благодарение на другарите Костов и Нинонова, от приватизацията на всичко не успя да вземе и 200 милиона долара.
    Разпределяха си Техноимпекси, Кремиковци, БГА Балкан, Нефтохим ...
    за жълти стотинки
    Такъв грабеж не е имало и на 9 септември, което направиха Костов и Нинова през 1998-2000 година

  11. 11 Профил на ЗаНиЗа
    ЗаНиЗа
    Рейтинг: 2384 Весело

    "решението на правителството да позволи първите 10 г. "Меридиам" да не плаща концесионна такса заради пандемията" - инвеститор да си в държавата на Баша Наш - 10 години толеранс, аванс, опс - аванта!? Колко ли от хората, чийто бизнес, ако не е фалирал още, изнемогва, не могат дори документи да подадат за "помощ", заради заразата, та камо ли да разчитат на подобна благост и грижа? Кидя се инвестори, та не идвате в рая, който ви се осигурява тук?!

    Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.
  12. 12 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 394 Весело

    Как Иван Костов подари авиокомпания „Балкан“
    Превозвачът даден на цената на апартамент, 1000 остават без работа

    заглавие в пресата припомнящо ни до какво води дружбата на Костов и Нинова
    На БКП и ДБ






  13. 13 Профил на wkk57607068
    wkk57607068
    Рейтинг: 309 Неутрално

    Тази схема не може да са я измислили Данаил Кирилов и Караянчева. Мозък се иска за нея.

  14. 14 Профил на ywr53649513
    ywr53649513
    Рейтинг: 27 Неутрално

    Тиквата е за затвор заради тая концесия!

  15. 15 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 963 Неутрално

    До коментар [#10] от "001":

    И няма политик в България в затвора. А то и Виденов трябваше да е в затвора.

    ДБ=БКП
  16. 16 Профил на lout66
    lout66
    Рейтинг: 584 Неутрално

    Нещо много се разбързаха да влязат преди изборите .
    По скоро ще влязат само да източат активите и после ще си бият шута , само техниката за снегопочистване е над 50 мл лева , да не говорим за другата
    специализирана техника която е много по скъпа.

    Концесията на Летище София като приватизацията на „Балкан“?

    https://www.banker.bg/upravlenie-i-biznes/read/koncesiiata-na-letishte-sofiia-kato-privatizaciiata-na-balkan

  17. 17 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4919 Неутрално

    Нямам идея КОЙ стои зад Соф Кънект, но тяхното предложение безспорно бе най-слабото! А и са единственният кандидат без опит в управление на летища (Мадагаскар оставям без коментар, както и ремонта на Ла Гуардия)! Най-добрата оферта бе на Aeroports de Paris!

  18. 18 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 394 Неутрално

    Костов и Нинова обаче са велики приватизатори
    Трябва да се направи филм за тях
    Как ПОДАРИХА Балкан за цената на един апартамент, а Кремиковци за 1 ДОЛАР с обещанието хиляди да запазят работата си.
    А познайте колко си запазиха работата

  19. 19 Профил на Aladin Babylonov
    Aladin Babylonov
    Рейтинг: 465 Неутрално

    Пускам сълза за целия авиобизснес по света и у нас - и за този с червени килими в Холивуд :(

    Крайно време е да се пуснат панорамни полети като в Австралия от и до едно и също летище. На хората им се лети...

    Ако Иисус не може да отговори как е превърнал водата във вино, попитайте магарето, което е яздил.
  20. 20 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2911 Неутрално

    доста добре им е намазал филията, баце - 10 години ваканция

  21. 21 Профил на Lazarus
    Lazarus
    Рейтинг: 750 Неутрално

    Вместо да внесат 245 млн. евро, ще ремонтират тоалетните. След 10 години ще си тръгнат.

  22. 22 Профил на Делян Ковачев
    Делян Ковачев
    Рейтинг: 639 Неутрално

    До коментар [#10] от "001":

    Соц. предприятията са били продадени за точно толкова колкото им е била оценката, тоест 1 стотинка!

    Стига си залитал по великите соц. несъществуващи постижения.

    Всички грандомандски соц. проекти са били оценени от международни одитори на нищожни цени защото нито са работели, нито за произвеждали в условията на затворен соц. пазар.

    Това, че БКП ти е казало, че били работещи не означава, че наистина са били работещи!

  23. 23 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4919 Неутрално

    До коментар [#7] от "padrino":

    Отново не си разбрал! Десет години не без ЛЕТИЩНИ такси, а без КОНЦЕСИОННИ такси, плащани от концесионера на държавата!

  24. 24 Профил на Дария Колев
    Дария Колев
    Рейтинг: 2886 Разстроено

    Пускам сълза за целия авиобизснес по света и у нас - и за този с червени килими в Холивуд :(Крайно време е да се пуснат панорамни полети като в Австралия от и до едно и също летище. На хората им се лети...
    —цитат от коментар 19 на Alan Blackmore


    Да бе да, и да замърсяват природата за нищо, шнапс идея!

  25. 25 Профил на johnniewalker
    johnniewalker
    Рейтинг: 749 Неутрално

    Мда явно има второ шкафче за пълнене. Все пак Мата Хари не ни пусна снимки от другата страна на леглото.

  26. 26 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4919 Неутрално

    До коментар [#8] от "Шоршо":

    И трябва да плачем всички, защото на нашия бюджет няма да се плащат концесионни такси цели 10 години! Една година пандемия - десет години без такси! Браво!

  27. 27 Профил на Rational
    Rational
    Рейтинг: 952 Неутрално

    Колкото повече ги търпим, толкова по-нагли и безочливи стават. Но в крайна сметка това си заслужаваме явно.

  28. 28 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2911 Неутрално

    До коментар [#18] от "001":

    по-скоро иди гледай филм за математика. мога да ти подаря една кола, за да караш такси, обаче ще ти струва 10 лв за поддръжка при 2 лв. приходи на месец. искаш ли я?

  29. 29 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 975 Неутрално

    Тук някои отворковци се правят на големи анализатори, макроикономисти, и правят някакви смешни паралели между полуфалиралият Балкан на времето, и летище София, което до 2005-2007г. по приходи реално бе зад двете морски летища, с приемането ни в ЕС вече е много-много пред тях.
    Издръжката на летищата е на база не само летищна такса (за ползването на пистата), а също наземно обслужване, продажба на гориво, стоянка за самолетите, летищни такси за всеки обработен пътник - и ако преди само една част от тези такси оставаше за летището, сега на 100% ще са за концесионера.

  30. 30 Профил на lout66
    lout66
    Рейтинг: 584 Неутрално

    До коментар [#10] от "001":
    Я да чуем колко дългове имаше Балкан , летището има над 100 милиона в банки за които никой не говори нищо ,дали стават собственост на концесионерът.
    Само в КТБ изгоря с 28 милиона , и ако не беше служебното правителство да разпореди не повече от 25 % на едно дружество да се държат в една банка щеше да изгори с над 110 милиона.

  31. 31 Профил на Дария Колев
    Дария Колев
    Рейтинг: 2886 Разстроено

    10 години без летищни такси???? Е това вече е крадене в индустриални размери.😂
    —цитат от коментар 7 на padrino


    Падрино, погледни какви са резултатите на големи летища във велика британия и тогава се изказвай!

    За летището във Франкфурт миналата година са имали 100 милиона евро загуби, въпреки че Терминал 2 е затворен цялата година и половината служители получават държавни помощи!

    Летищата може никога повече да не се върбат към старите обороти, заради "зелената сделка"!

  32. 32 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 1450 Неутрално

    Дневник, я кажете Костов за колко продаде БГА БАЛКАНда се посмеем малко......
    —цитат от коментар 10 на 001

    Колко кандидати имаше за Балкан?
    Докато за летището имаше няколко добри кандидатури, но бе избрана най-лошата оферта.
    Логика????

  33. 33 Профил на ТумбаЛумба
    ТумбаЛумба
    Рейтинг: 1239 Весело

    Е, щом е точно на 9 септември...

  34. 34 Профил на Rational
    Rational
    Рейтинг: 952 Неутрално

    Костов и Нинова обаче са велики приватизатори Трябва да се направи филм за тяхКак ПОДАРИХА Балкан за цената на един апартамент, а Кремиковци за 1 ДОЛАР с обещанието хиляди да запазят работата си.А познайте колко си запазиха работата
    —цитат от коментар 18 на 001


    Нека гледаме настоящето. Как Борисов даде Росенец на Доган, Булгартабак на Пеевски, БТК на Цветан Василев и после върволица от други, завода Рубин на Сталийски, Нова тв на Домусчиев, търговията с енергия на Ковачки. От там му са парите в чекмеджето.

  35. 35 Профил на Дария Колев
    Дария Колев
    Рейтинг: 2886 Любопитно

    До коментар [#7] от "padrino":Отново не си разбрал! Десет години не без ЛЕТИЩНИ такси, а без КОНЦЕСИОННИ такси, плащани от концесионера на държавата!
    —цитат от коментар 23 на vassilun


    Падрино пак ли се е объркал?

    България трябва да е доволно, че през тези 10 години София ще има врата към света, че камара служители ще имат хляб, а някои тук тъжат за някакви си концесионни такси!

    Евтини на брашното и скъпи на триците! Засрамете се бре!

  36. 36 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 975 Неутрално

    10 години без летищни такси???? Е това вече е крадене в индустриални размери.😂
    —цитат от коментар 7 на padrino


    10 години без концесионна такса. А летищните - те ще си вървят. Вероятно по 30 евро на всеки обработен пътник. За Домусчиев, ще има и за чекмеджето.

  37. 37
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  38. 38 Профил на Дария Колев
    Дария Колев
    Рейтинг: 2886 Любопитно

    Вероятно по 30 евро на всеки обработен пътник.
    —цитат от коментар 36 на historama


    Сигурен си или така на ангро?

    Има полети на унгарската авиолиния от Мемминген или Бадан-Баден до София за 19,90 евро на пътник!

  39. 39
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  40. 40 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 975 Неутрално

    Колко кандидати имаше за Балкан?
    —цитат от коментар 32 на Virgin



    Между другото правителството даже се молеше за поне единствен кандидат от бранша (алтернативата е била фалит за авиокомпанията), защото по едно време един германец си правил майтап, и депозирал искане за покупка на Балкан като физическо, а не юридическо лице.

  41. 41 Профил на lout66
    lout66
    Рейтинг: 584 Неутрално

    До коментар [#31] от "Dariya Koleva":
    Кое друго летище в света има три ремонтни бази на него , това че не кацат пътнически самолети не значи че не кацат такива за ремонт.

  42. 42 Профил на 1107
    1107
    Рейтинг: 750 Неутрално

    Концисионерът на летище София, е един добре познат , много дИбел, до скоро депутат. Той каквото иска го взема и оставя свобода на правителството, да обясни Защо така е станало.

  43. 43 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 1987 Неутрално

    Народа е казал за "лаком г@з", нали са концесионери сега какво се оплакват?

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  44. 44 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3309 Неутрално

    Какви Домусчиеви Ви гонят, като на подписването на Концесията бяха френският и белгийският посланик.

    Ако, стояха българи зад Фонда, нямаше да си мръднат пръста.

    ГРОБ разпродават България. Буквално. ..... 35 годишни концесии!

    Любовта ще спаси света!!!
  45. 45 Профил на Дария Колев
    Дария Колев
    Рейтинг: 2886 Весело

    Колко кандидати имаше за Балкан?
    —цитат от коментар 32 на Virgin


    Само един, по опцията преговори с потенциален инвеститор! Тоест кой ще плати най-много под масата!

    А продажбата на Кремиковци за 1 лев? Една година по-късно Кремиковци замина за 130 милиона долара, без съществени инвестиции!

  46. 46 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2911 Неутрално

    До коментар [#37] от "Синдбад-мореход":

    какъв ли ще да е бил трафика на директен полет софия - ню йорк при 3 долара заплата на месец по това време. то на сегашните пари е лудост от директен полет до там, какво остава за тогава. по-скоро идиотът пуснал такъв полет тогава е бил за затвора.

  47. 47 Профил на Дария Колев
    Дария Колев
    Рейтинг: 2886 Весело

    До коментар [#31] от "Dariya Koleva":Кое друго летище в света има три ремонтни бази на него , това че не кацат пътнически самолети не значи че не кацат такива за ремонт.
    —цитат от коментар 41 на lout66


    Вие на умен ли се пишете? 90% от самолетите не са се вдигнали от 1 години, обаче идват да се ремонтират?

    Луфтханза има в София база за обслужване на техни самолети!

  48. 47 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 2251 Неутрално

    Йошка Фишер , Уесли Кларк...фонда :)) Това вече е толкова плоско и тъпо .. Няма ли да направят дарение на някой дом ..., поздрави на майката на прасето ,домуза и прасенцата ..

  49. 49 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 1220 Неутрално

    Хубава работа ама гербава. Трябва да се захлебва за последно.

    Обичам да грухтя и плюскам.
  50. 50
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  51. 51 Профил на Дария Колев
    Дария Колев
    Рейтинг: 2886 Весело

    Драгалевския политкомисар Ванчо-мавъра продаде БГА Балкан за $150 000! В цената бяха включени самолетите на компанията, летищните слотове по цял свят(само този на JFK в Ню Йорк беше продаден от новия собственик за 33 млн. долара веднага!), всички офиси по цял свят, хотели....няма край списъка! Повтарям, СТО И ПЕТДЕСЕТ ХИЛЯДИ ЩАТСКИ ДОЛАРА!
    Тези хора в момента влизт напред с почто 700 000 000 !
    В тази ситуация оставам чесането на езици за хейтърите...
    —цитат от коментар 37 на Синдбад-мореход


    +++++++++++++++++++++++++++++++++++++

  52. 52 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 975 Неутрално

    Има полети на унгарската авиолиния от Мемминген или Бадан-Баден до София за 19,90 евро на пътник!
    —цитат от коментар 38 на Dariya Koleva


    Не, не съм сигурен, може и да са много по-високи, защото точно преди конкурсите за концесията летищните такси бяха увеличени.
    Просто не сравнявай таксите на нискобюджетните компании с редовните полети. Напр. редовните полети кацат на Шарл де Гол (Роаси), а Уизеър на селското летище в Бове, на 80 км.
    В София нискобюджетно летище е Терминал 1 (там се обработват пасажерите на Уизеър), макар Райън не знам как се бяха уредили на Терминал 2.

  53. 53 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4919 Неутрално

    До коментар [#35] от "Dariya Koleva":

    Викаш до сега (до преди концесиятя) София нямаше "врата към света"?! Вярвам ти, да знаеш!

  54. 54 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 927 Неутрално

    Абе по мое време на това не му ли викаха търговски и инвестиционен риск? Какво става ако си купиш акции и на следващия ден се сринат?? Дружеството ти казва "споко пич, ще ти върнем парите"?

    Евроатлантида
  55. 55 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4538 Весело

    Падрино пак ли се е объркал?

    България трябва да е доволно, че през тези 10 години София ще има врата към света, че камара служители ще имат хляб, а някои тук тъжат за някакви си концесионни такси!

    Евтини на брашното и скъпи на триците! Засрамете се бре!
    —цитат от коментар 31 на Dariya Koleva


    Ти си гледай Бойко Борисов, не се бъркай в неща за които не са ти дали разрешение да коментираш от централата на ГЕРБ😂😂😂😂

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  56. 56
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  57. 57 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7458 Неутрално

    До коментар [#50] от "Синдбад-мореход":

    Вие направо плачете за психиатрията. Поне нещо по-правдоподобно измислете.

  58. 58 Профил на lout66
    lout66
    Рейтинг: 584 Неутрално

    До коментар [#47] от "Dariya Koleva":
    На самолети от цял свят , освен това има и Терем летец и друга частна база в която участва и Уиз Еър .

  59. 59 Профил на dlagnikov
    dlagnikov
    Рейтинг: 715 Неутрално

    До коментар [#37] от "Синдбад-мореход":

    Колкото и да повтаряш 150000 долара към тях трябва да прибавиш 120 милиона долара дълг на БГА Балкан.Ако държавата трябваше да я издържа в бъдеще дългът щеше да бъде още по-голям.Тази елементарна пропаганда омръзна на всички.

  60. 60 Профил на Trayan
    Trayan
    Рейтинг: 915 Неутрално

    Домусчиеви стоят явно зад предприятията си. Не е в техен стил да се крият зад някого, то и няма нужда — не са политици. Не е хубаво да се хвърлят така непроверени обвинения.
    10 годишното опрощаване на таксата е престъпление и трябва да се разследва. Ясно е кой го е одобрил. Кой ще намаже е по-малкият проблем. Пълно е с желаещи да ядат баницата.

  61. 61 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 975 Неутрално

    Абе по мое време на това не му ли викаха търговски и инвестиционен риск? Какво става ако си купиш акции и на следващия ден се сринат?? Дружеството ти казва "споко пич, ще ти върнем парите"?
    —цитат от коментар 54 на sa6


    Все пак нали знаеш, кандидат концесионерите са направили оферта на база финансовите резултати на летище София (Терминал 1 и Терминал 2) от предходните години, и никой не ги е предупредил, че ще има локдаун. Макар че в случая не става дума за отказ за 1 година, а за цели 10!! Което е основателна причина за разваляне на договора, вероятно и за санкция.

  62. 62 Профил на Lazar Petrov
    Lazar Petrov
    Рейтинг: 588 Неутрално

    колкото по-бързо го взимат, толкова по добре. ще управляват германците от мюнхен - най-доброто летище в европа. там имат учебен център където ще очукват и нашите кауни. манталитетът и маниерите на нашия персонал са отвратителни. не е въпрос само на пари, въпрос и на имидж е да имаме подредено летище. това е визитката на страната.

  63. 63 Профил на Uprsport
    Uprsport
    Рейтинг: 687 Неутрално

    Не разбрах откъде знаят какво е 9 септември след като не са българи?

  64. 64 Профил на Uprsport
    Uprsport
    Рейтинг: 687 Неутрално

    А има и един друг подарък, койот не се коментира тук, преди да бъде сключен договора за концесия бяха увеличени летищните такси с 40-85 процента, което навежда на мисълта за съпорт.

  65. 65 Профил на Синдбад-мореход
    Синдбад-мореход
    Рейтинг: 223 Неутрално

    До коментар [#37] от "Синдбад-мореход":Колкото и да повтаряш 150000 долара към тях трябва да прибавиш 120 милиона долара дълг на БГА Балкан.Ако държавата трябваше да я издържа в бъдеще дългът щеше да бъде още по-голям.Тази елементарна пропаганда омръзна на всички.
    —цитат от коментар 59 на dlagnikov


    Изглежда се шегуваш! Да не намекваш, че Зееви е плашал дъговете на компанията?!?! Що си губя времето с такива...

    легендарный купец, моряк и путешественник, попадавший во множество фантастических приключений
  66. 66 Профил на afrika
    afrika
    Рейтинг: 155 Неутрално

    До коментар [#1] от "4u4o":

    И кака Гинка Върбакова Домусчиева също...

  67. 67 Профил на oak17621787
    oak17621787
    Рейтинг: 340 Неутрално

    Ние започнахме да разглеждаме този случай по-дълбоко и всички наши индикации показват, че зад концесионера на летище София стоят братя Домусчиеви". Това пък коментира преди дни Ивайло Мирчев

    Какво означава всички наши индикации - нещо доказателства няма ли. Ако не извади доказателства, пред бая проблеми ще се изправи.
    Само, че като гледам скандалите около Мирчев - сигурно лъже. Както излъга за шефа на Хиполенд - Колев. А и друго нещо, абе от ДБ имат ли някой който да не е комунистическо отроче - Иво Мирчев е син на първия секретар на БКП/БСП в община Крушари, Добричко - Николай Мирчев.

  68. 68 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 2063 Неутрално

    """"' "независима" оценка показала, че пандемията е свалила стойността на концесията с близо 300 млн. евро, а ако търгът бил днес, то концесионната такса щяла да е нула, твърди Росо.""""""" Пълни глупости..... Съд за всички участвали в концесията....10 г. да не плаща концесионна такса, а сумата да бъде изплатена през последните 10 г. от 35-годишната концесия. .......... Борисов направо се осра.....

  69. 69 Профил на Trayan
    Trayan
    Рейтинг: 915 Неутрално

    До коментар [#10] от "001":


    Иска се малко акъл, за да се разбере разликата между авиокомпания и летище. Авиокомпаниите работят в условията на жестока конкуренция, а такива като Балкан по същество са умрели преди да бъдат приватизирани, с огромни дългове и персонал, който не може да се събере в Ту-тата. Там целта е била някой да вземе компанията, да плати дълговете и да я има. Не се е получило, но това е друга тема, свързана и с неопитността на администрацията по онова време.
    Летището в една столица е абонирано за успех. То има огромни активи. Летище Пловдив или летище Бургас ще конкурират летище София? Ние дори нямаме друго летище с терминал с ръкави. Да не говорим за връзката с метрото, бул. “Брюксел”, базата на Луфтханза и т.н.

  70. 70 Профил на murry
    murry
    Рейтинг: 1690 Неутрално

    Приятелчетата на Бойко Методиев Борисов (също така известен в сикаджийските среди като Рапона) – братя Домусчиеви. И едни от спонсорите, които пълнят чекмеджето на нощното шкафче. Всъщност – спомних си и искам да припомня и на аудиторията в този форум, че Мутрата, точно предния ден, преди да хвърли оставката на предишното си правителство, подари, ако не се лъжа за числото, 180 хектара земя в района на летището, на разбойниците от ТИМ. Правителството падна, след като жандармеристите окървавиха протеста на Орлов мост на 19 февруари 2013 г.

  71. 71 Профил на oak17621787
    oak17621787
    Рейтинг: 340 Неутрално

    Домуса блажи! И така трябва. Ние това заслужаваме.
    —цитат от коментар 1 на 4u4o


    Нещо доказателства - нали знаете че Иво Мирчев бая послъгва, не бива да се вземат думите му за чиста монета.

  72. 72 Профил на gmranger
    gmranger
    Рейтинг: 487 Неутрално

    Мадагаскар Еър. Тука явно е Северноафриканската република.

  73. 73 Профил на Синдбад-мореход
    Синдбад-мореход
    Рейтинг: 223 Неутрално

    Трябваше наистина на Костов да дадат да "продава" летището :))))

    легендарный купец, моряк и путешественник, попадавший во множество фантастических приключений
  74. 74 Профил на Skydiver
    Skydiver
    Рейтинг: 1128 Неутрално

    Доста скъп ремонт на тоалетни...

  75. 75 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 4337 Неутрално

    UNITED EU UNION

    Съпричасност...
    какво да се прави.

    От друга страна:
    край на режима злина 1944-2020.

    "Концесионерът на летище "София" след подаръка да не плаща такси:
    Купихме фабрика на 9 септември"

  76. 76 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 975 Неутрално

    До 67 от "oak17621787":

    А лъжа ли е, че правителството се е съгласило, през първите 10 от всичките 35 години "Меридиам" да не плаща концесионна такса ?

  77. 77 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 975 Неутрално

    До 67 от "oak17621787":А лъжа ли е, че правителството се е съгласило, през първите 10 от всичките 35 години "Меридиам" да не плаща концесионна такса ?
    —цитат от коментар 76 на historama


    При такива условия веднага си купувам костюм Армани, слага си на ръката един "Омега", правя си прическа и маникюр, и давам пространствено интервю за фабриката на 9.09, и без никакъв бизнес план започвам експлоатацията на летището. С 20 човека от администрацията на Летище Варна, и шапка на тояга.

  78. 78 Профил на pepisky
    pepisky
    Рейтинг: 1319 Неутрално

    Да са си правили сметката когато е трябвало! Обикновените хора, ако нещо сбъркаме с инвестициите си, като апартамент или кола никой не ни опрощава нищо.

  79. 79 Профил на dlagnikov
    dlagnikov
    Рейтинг: 715 Неутрално

    До коментар [#65] от "Синдбад-мореход":

    Кой и на каква цена може да се купи една фалирала фирма като БГА БАЛКАН. която тежи като воденичен камък на държавния бюджет.Почти всички държавни социалистически фирми бяха в същото състоя ние , което доведе държавата до фалит с дълг 10милиарда долара.

  80. 80 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3985 Весело

    До коментар [#35] от "Dariya Koleva":

    "....България трябва да е доволно, че през тези 10 години София ще има врата към света, че камара служители ще имат хляб, а някои тук тъжат за някакви си концесионни такси!

    Евтини на брашното и скъпи на триците! Засрамете се бре!...."


    Дария, недей, късаш сърцата на целия форум ! Кажи с какво да помагаме - банкови сметки, зов за помощ, нещо такова ! Всички ще спасяваме " вратата си към света", то само и това ни остава с това управление де.......😂😂😂

  81. 81 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 2171 Любопитно

    Какъв 9ти септември? Това е ПАНдемия, за разлика от социалистическата инвазия.

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  82. 82 Профил на oak17621787
    oak17621787
    Рейтинг: 340 Неутрално

    До 67 от "oak17621787":А лъжа ли е, че правителството се е съгласило, през първите 10 от всичките 35 години "Меридиам" да не плаща концесионна такса ?
    —цитат от коментар 76 на historama


    Трафика по летищата се е върнал на нива от 1995. Пляс това европейската комисия го е одобрила. Къде виждате проблема, това са пари които не се опрощават, а просто се дава отсрочка.

  83. 83 Профил на Oggie Petkov
    Oggie Petkov
    Рейтинг: 518 Неутрално

    До коментар [#12] от "001":

    Пропускаш нарочно , че дълговете на Балкан бяха 30 млн долара по времето на продажбата и купувачът се задължи да ги изплати, което не направи поради "некадърността" на нашите, сключвали договора. Той продаде слотовете на Балкан по летищата и спечели милиони. После се съди с държавицата и не плати и стотинка.

  84. 84 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2635 Неутрално

    До коментар [#22] от "Делян Ковачев":

    Заедно с губещите предприятия, мутрите взеха и пазара - и го завладяха - бате ти Борисов бе гавазин точно на една такава мутра - да не мислиш че ДС ченгетата са тъпи и ще си купят за два лева завод, дето не струва и сто хиляди, а има дълг петдесет милиона - не, естествено - взеха пазари за милиарди и забиха смъртоносно ножа в наченките на нормален бизнес преди да стане среден. И това го разиграха лошото ченге Виденов и доброто ченге Костов, който си приписва заслугите на Бил Клинтън, че бил наритал руснаците да не ползват въздушен коридор над България - то и затова бачо Ваньо паднА - хората, чиито бизнеси закла и техните работници и служители му биха шута. Ковчежник му бе Христо Бисеров - доказан отпреди измамник.

  85. 85 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2036 Любопитно

    До коментар [#37] от "Синдбад-мореход":

    И защо ни разказвате всички тези неща за Костов? С какво те оправдават Повелителя на чекмеджето и Печатаря от Костинброд?

  86. 86 Профил на Bullet
    Bullet
    Рейтинг: 828 Любопитно

    До коментар [#35] от "Dariya Koleva":

    ”България трябва да е доволно, че през тези 10 години София ще има врата към света, че камара служители ще имат хляб, а някои тук тъжат за някакви си концесионни такси!”

    Я да попитам, с колко европейски столици, има директна връзка това летище?

    Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.
  87. 87 Профил на Bullet
    Bullet
    Рейтинг: 828 Любопитно

    До коментар [#79] от "dlagnikov":

    В кажи и за дълговете които се опростиха, каква беше тяхната стойност?

    Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.
  88. 88 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2036 Неутрално

    До коментар [#35] от "Dariya Koleva":

    България трябва да е доволно, че през тези 10 години София ще има врата към света, че камара служители ще имат хляб, а някои тук тъжат за някакви си концесионни такси!

    Евтини на брашното и скъпи на триците! Засрамете се бре!
    —цитат от коментар 35 на Dariya Koleva


    Мило дете, нещо сте се объркали. България и сега има врата към света - особено за заминаващи - една доста голяма камара служител имат не само хляб, но и масло към него - като например най-скъпо платените хигиенистки в страната.

    Тези граждани вземат летището не да го строят, а да го доят.

  89. 89 Профил на Птоломей Едно
    Птоломей Едно
    Рейтинг: 232 Неутрално

    Ха ха, много фабрики събра между 9 и 10 септември Киро Парахода...

  90. 90 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2780 Разстроено

    До коментар [#22] от "Делян Ковачев":

    “Всички грандомандски соц. проекти са били оценени от международни одитори на нищожни цени “

    Кои международни одитори? Артур Андесен, с отнет лиценз за измама, не къде да е, а в САЩ? KPMG, прикривала зимата в КТБ?
    И как чуждестранен одитор, без лиценз в България, ще се рови в търговски, банкови и данъчни тайни?
    Мушмурок, това се нарича шпионаж! Ей такива мушмуроци са ликвидирали, например, Булгаргеомин, без да знаят един чужд език, без да насилят ганглия си за задграничните вземания и сега имаме сагата Бард - откраднатия либийски кораб.

    “защото нито са работели, нито за произвеждали в условията на затворен соц. пазар.”

    И като са работели на загуба, как никой “умник” от набедените за оценители не е погледнал банковите валутни сметки - 6 млн. долара в “Полимери” - Девня, например, Фармация Дупница, Булгартабак (само търговските марки и разпознаваемостта им в бившите съветски републики е оценена от конкурентите в Русия на 500 млн. долара).
    Как Солвей е платил 160 млн. долара за “нищо произвеждащия” Соди-Девня. И в момента изплаща по 670 млн. лв. дивиденти ( за 2015 г.) ?

    С такава ганглийна памет и никакви познания за материалното производство, трябва да погребваме държавата!

  91. 91 Профил на Птоломей Едно
    Птоломей Едно
    Рейтинг: 232 Неутрално

    До коментар [#22] от "Делян Ковачев":

    Случайно да сме построили летище, гара или дори тунел след комунизма?

  92. 92 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1566 Весело

    "...обяви още Росо и сравни положението, в което се намира фондът, с покупката на фабрика на 9 септември 1944 г. (популярното българско сравнение му е било казано от българин)..."

    оф... ше слеза за малко до мазето да си поплача, ай

  93. 93 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2031 Неутрално



    не на девети, а на осми септември е лафът български


  94. 94 Профил на vvs08576060
    vvs08576060
    Рейтинг: 103 Неутрално

    До коментар [#8] от "Шоршо":

    На теб не ти ли беше виновен Костов и Гад Зееви?

  95. 95 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2031 Неутрално


    8-ми септ. 1944 е бил петък.

    9-ти е бил събота = шабат.... сори Чарли ела в понделникъ, га отвори нотариусът

  96. 96 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2031 Неутрално


    пък тоз дека е продал фабрика на 8-ми септ. 1944 г. също не е прокопсал, щот новата власт го е бастисала и него, ако е бил в страната.

    Ако е бил в Швейцария, в Америките, в Ориента, в Испания или Португалия и от там (римотли) е шитнал фабриката за твърда валута или злато.... тогааааз може да му дадем туелвъ пойнтс.

  97. 97 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4919 Неутрално

    До коментар [#62] от "Lazar Petrov":

    Как стигна до извода, че "ще управляват германците от Мюнхен"? Германците от Мюнхен имат консултански договор с Меридиам и толкоз!

  98. 98 Профил на serenalipuma
    serenalipuma
    Рейтинг: 451 Неутрално

    И що трябва летище Софив да се дава на комисион? Е, това ако някой ми го обявни, давам му тарга бира!

  99. 99 Профил на Benedikt  Fahnenträger
    Benedikt Fahnenträger
    Рейтинг: 458 Любопитно

    Концесионерът е добре да замъкне вождът на ДАЙ и охраната му Мирчев в съда и да се въздаде справедливост :) Така ше е най-добре. Дано е преди изборите :)

  100. 100 Профил на diq55699032
    diq55699032
    Рейтинг: 1508 Неутрално

    ми продайте я на 10 Ноември бе

    09 Jun '20 — Радев: Смущаващо е, че Божков звучи по-убедително от неговите обвинители 13 May '19 — Tео Ушев: Президентът и жена му са чудовищно прости. 01 Sep '21 — Кирил Петков: С две ръце гласувам за президента Радев




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK