ПАРЛАМЕНТАРНИ ИЗБОРИ 2022

  • 25.3%
  • 20.2%
  • 13.8%
  • 10.2%
  • 9.3%
  • 7.4%
  • 4.6%
  • 3.8%
  • ГЕРБ:67
  • ПП:53
  • ДПС:36
  • ВЪЗР:27
  • БСП:25
  • ДБ:20
  • БВ:12
39.4%активност

Източник: Резултатът и активността са от ЦИК при 100% обработени протоколи, мандатите са по изчисление на "Дневник"

Димитър, който смята да докаже, че кризата наистина е възможност за бизнес

Димитър, който смята да докаже, че кризата наистина е възможност за бизнес

© Личен архив на Димитър Гошев



"Винаги ми е било мечта и цел да имам бизнес, базиран в интернет - можеш от всяка точка на света да го управляваш"


Димитър Гошев е строителен инженер по образование и никога не е бил наемен работник. В поредния разгар на пандемията от COVID-19, когато редица бизнеси нямат право да работят, други търпят загуби или направо фалират, той дава живот на третия си стартъп - за карго товари по въздуха, след два неуспешни опита зад гърба си.


След университета (ВИАС) открива проектантско бюро с партньора си. Междувременно с други хора прави два неуспешни стартъп проекта. Първият е платформа за отдаване на вещи под наем, ма която в много напреднал етап авторите разбират, че няма да бъде ползвана от хората. Вторият неуспешен опит е за платформа, в която да се събират идеи за "алтернативни" подаръци и "готини места", но нейният екип пък се разпада преди проектът да види бял свят. Сега Гошев, смята, че се е появила




подходящата идея в подходящия момент


"Не съм човек, който някога е ходил стандартно на работа, нито имам трудова книжка, винаги съм търсил възможности за бизнес и иновации", казва за себе си Гошев, на 31 г. Разказва, че с екипа му - общо петима заедно с него в момента, са открили технологична ниша в карго превозите във въздушния сектор. Цитира прогноза на "Боинг", според която до 2030 г. половината от превоза на стоки глобално ще става по въздуха.


"И видяхме, че все още не е дигитализиран процесът в България, нещата са по стария начин - обаждате се на поне 5 спедитора, пишете мейли, те пращат оферти, вие потвърждавате една от тях, но трябва да напишете с отказ на другите и т. н.", описва ситуацията с карго въздушните товари той. Допълва, че отгоре на всички на летището в София няма карго терминал, поради което товарите пристигат в пътнически самолети или пък трябва първо да бъдат доставени до Будапеща, където е най-близкият карго терминал за самолети.


С екипа му провеждат много интервюта с консултанти и с хора от бизнеса, благодарение на които решават какви функционалности да има платформата. Обяснява, че


от 3 до 5 минути отнема публикуването на форма със запитване


То става видимо за всички регистрирани спедитори, които могат да участват с оферта. При избор на оферта, останалите получават нотификация за това, а контактите на търговеца са достъпни само за избрания спедитор. Така, според Димитър, се решава и друг специфичен за България въпрос - често непредпочетените започват да звънят на търговеца и да го атакуват с по-ниски оферти, които първоначално не са дали и се случва да откраднат поръчката му от конкурента, с когото вече се е договорил. Смята, че платформата в голяма степен препятства подобни лоши практики.


Димитър, който смята да докаже, че кризата наистина е възможност за бизнес

© Личен архив на Димитър Гошев


За момента тя е безплатна за всички участници и такава ще остане за търговците и занапред. Планът е да има "разумна" такса за спедиторите, която ще зависи от честотата, с която те я ползват. Според Димитър тя им спестява доста усилия: "Ако за днес само до обяд има четири запитвания на клиенти, то до същия брой по традиционния начин спедитор може да се добере след срещи, мейли, телефонни разговори. "А тук ти идват на тепсия", казва той.


Досега една пета от спедиторите, работещи с въздушни превози на стоки, са се регистрирали. Сред тях не са лидерите, които Димитър смята да покани, когато платформата се разработи повече и се ползва по-активно потенциалните клиенти.


Въздушният транспорт не е толкова апетитен като сухопътния


в България, той е пазар, който тепърва ще се развива. Така Димитър си обяснява защо досега няма платформа, насочена към този сегмент при няколко в сухопътното карго, например. Затова и не смята да надгражда платформата със сухопътните услуги, но за сметка това скоро смята да предложи и морските доставки.


Идеята за платформата се ражда през есента на 2019 г., но епидемията не спира проекта. Димитър разказва, че в началото на пандемията е имало проблеми с доставките, междувременно редица бизнеси са фалирали, но сега "всичко си върви", а медицинските продукти са се наредили в портфилото на спедиторите, които са загубили други поръчки.


Кога Димитър ще постигне мечтата си - да печели само от бизнеса с карго и да го управлява от всяка точка на света, той не се ангажира с конкретни срокове. По пътя нататък обаче планира след собствените си вложения до момента да привлече инвеститор, с помощта на който да развива бизнеса и извън България като не си поставя граници. Освен тази, за разлика от миналото, да не се разпилява между много неща. До момента, в който основният му проект му освободи част от времето, за да мисли за нови. Вълнува го пазарът на медицинска марихуана, в който вижда голям потенциал. "Ако изпадне добра възможност, бих го направил заедно с този екип", казва той.


Не съм човек със сантименти към едно нещо като хората, които виждат, че това, с което са се захванали умира, и продължават да го крепят


Димитър Гошев,

предприемач


Извън бизнеса обича да ходи на фитнес, да чете и няма търпение да дойде лятото, когато "се кара колело и се ходи на палатки" по различни места из България и в Гърция.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK