Димитър, който смята да докаже, че кризата наистина е възможност за бизнес

Димитър, който смята да докаже, че кризата наистина е възможност за бизнес

© Личен архив на Димитър Гошев



"Винаги ми е било мечта и цел да имам бизнес, базиран в интернет - можеш от всяка точка на света да го управляваш"


Димитър Гошев е строителен инженер по образование и никога не е бил наемен работник. В поредния разгар на пандемията от COVID-19, когато редица бизнеси нямат право да работят, други търпят загуби или направо фалират, той дава живот на третия си стартъп - за карго товари по въздуха, след два неуспешни опита зад гърба си.


След университета (ВИАС) открива проектантско бюро с партньора си. Междувременно с други хора прави два неуспешни стартъп проекта. Първият е платформа за отдаване на вещи под наем, ма която в много напреднал етап авторите разбират, че няма да бъде ползвана от хората. Вторият неуспешен опит е за платформа, в която да се събират идеи за "алтернативни" подаръци и "готини места", но нейният екип пък се разпада преди проектът да види бял свят. Сега Гошев, смята, че се е появила




подходящата идея в подходящия момент


"Не съм човек, който някога е ходил стандартно на работа, нито имам трудова книжка, винаги съм търсил възможности за бизнес и иновации", казва за себе си Гошев, на 31 г. Разказва, че с екипа му - общо петима заедно с него в момента, са открили технологична ниша в карго превозите във въздушния сектор. Цитира прогноза на "Боинг", според която до 2030 г. половината от превоза на стоки глобално ще става по въздуха.


"И видяхме, че все още не е дигитализиран процесът в България, нещата са по стария начин - обаждате се на поне 5 спедитора, пишете мейли, те пращат оферти, вие потвърждавате една от тях, но трябва да напишете с отказ на другите и т. н.", описва ситуацията с карго въздушните товари той. Допълва, че отгоре на всички на летището в София няма карго терминал, поради което товарите пристигат в пътнически самолети или пък трябва първо да бъдат доставени до Будапеща, където е най-близкият карго терминал за самолети.


С екипа му провеждат много интервюта с консултанти и с хора от бизнеса, благодарение на които решават какви функционалности да има платформата. Обяснява, че


от 3 до 5 минути отнема публикуването на форма със запитване


То става видимо за всички регистрирани спедитори, които могат да участват с оферта. При избор на оферта, останалите получават нотификация за това, а контактите на търговеца са достъпни само за избрания спедитор. Така, според Димитър, се решава и друг специфичен за България въпрос - често непредпочетените започват да звънят на търговеца и да го атакуват с по-ниски оферти, които първоначално не са дали и се случва да откраднат поръчката му от конкурента, с когото вече се е договорил. Смята, че платформата в голяма степен препятства подобни лоши практики.


Димитър, който смята да докаже, че кризата наистина е възможност за бизнес

© Личен архив на Димитър Гошев


За момента тя е безплатна за всички участници и такава ще остане за търговците и занапред. Планът е да има "разумна" такса за спедиторите, която ще зависи от честотата, с която те я ползват. Според Димитър тя им спестява доста усилия: "Ако за днес само до обяд има четири запитвания на клиенти, то до същия брой по традиционния начин спедитор може да се добере след срещи, мейли, телефонни разговори. "А тук ти идват на тепсия", казва той.


Досега една пета от спедиторите, работещи с въздушни превози на стоки, са се регистрирали. Сред тях не са лидерите, които Димитър смята да покани, когато платформата се разработи повече и се ползва по-активно потенциалните клиенти.


Въздушният транспорт не е толкова апетитен като сухопътния


в България, той е пазар, който тепърва ще се развива. Така Димитър си обяснява защо досега няма платформа, насочена към този сегмент при няколко в сухопътното карго, например. Затова и не смята да надгражда платформата със сухопътните услуги, но за сметка това скоро смята да предложи и морските доставки.


Идеята за платформата се ражда през есента на 2019 г., но епидемията не спира проекта. Димитър разказва, че в началото на пандемията е имало проблеми с доставките, междувременно редица бизнеси са фалирали, но сега "всичко си върви", а медицинските продукти са се наредили в портфилото на спедиторите, които са загубили други поръчки.


Кога Димитър ще постигне мечтата си - да печели само от бизнеса с карго и да го управлява от всяка точка на света, той не се ангажира с конкретни срокове. По пътя нататък обаче планира след собствените си вложения до момента да привлече инвеститор, с помощта на който да развива бизнеса и извън България като не си поставя граници. Освен тази, за разлика от миналото, да не се разпилява между много неща. До момента, в който основният му проект му освободи част от времето, за да мисли за нови. Вълнува го пазарът на медицинска марихуана, в който вижда голям потенциал. "Ако изпадне добра възможност, бих го направил заедно с този екип", казва той.


Не съм човек със сантименти към едно нещо като хората, които виждат, че това, с което са се захванали умира, и продължават да го крепят


Димитър Гошев,

предприемач


Извън бизнеса обича да ходи на фитнес, да чете и няма търпение да дойде лятото, когато "се кара колело и се ходи на палатки" по различни места из България и в Гърция.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (31)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4244 Неутрално

    Да предложи на ГЕРБ да им носи чувалите с бюлетини. Ще го позлатят но има опасност после да му пратят джуджетата и да му лапнат бизнеса.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на jinx
    jinx
    Рейтинг: 258 Неутрално

    Въздушният тежкотоварен транспорт никога няма да достигне 50%, защото е много по-скъп. Неслучайно корабите засядат в разни канали, докато самолетният трафик е почти нулев.

    Също, предприемачества се като си седне човек на д*рника и работи, а не ходи с колело на палатки.

    Успех!

  3. 3 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1573 Неутрално

    малко надуто ми прозвуча
    никога не съм ходил стандартно на работа.
    кво ми се прави на велик.

  4. 4 Профил на malart
    malart
    Рейтинг: 734 Неутрално

    бизнес, който няма дори инвеститор, т.е. не започнат. може и той да умре преди да се е родил

    malart.blog.bg
  5. 5 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1104 Весело

    Отдавна има такава платформа в Бг, просто не е тясно специализирана само в авио карго.

    ЕС не е толкова голям, че да е предпочитан начин за превоз авио каргото. Освен това платформата ми изглежда подходяща само за инцидентни товари. При втората пратка защо да търся пак посредника? Тая смехория колко време отнемало да изпратиш мейл до всички останали превозвачи може да залъже само някой журналист, дето не знае какво е имейл темплейт и bcc.

    Подозирам, че и този му проект ще е дупка, понеже се явява само посредник между продавача и купувача, без добавена стойност.

  6. 6 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2894 Неутрално

    Успех на младежите.

    В крайна сметка прогреса и бизнеса се движи от предприемачи. Дали ще успеят и не зависи от много фактори. Но по-важното е, че са опитали. И е добре да продължат да опитват.

  7. 7 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 1662 Неутрално

    Добър ден, българи! Как сте, обядвахте ли? Браво, трябва да се обядва! А сега, нека всеки от нас да седне и да помисли, как да осигури кефлийското настроение на Доган на 04.04 вечерта. Какво ще кажете, всеки от вас да сподели на още 10 приятели следната гениална мисъл:

    "Бате, кви са тея като Димитър, стартъпи, свободни професии, нямал трудова книжка? У Кърджилъка и Делиормана два кубика дърва няма да ти дадат да се грееш зимата, ако не гласуваш за този, който ти ги е дал! Трябва в цяла България да е така, не може всеки да прави каквото си знае. Отиваш за свидетелство за съдимост, хууу, нищо против, но първо показваш на телефона снимка кой номер си зачеркнал в кабинката на изборите! Ако е 28, тогава всичко точно!"

    За коалиция Анти-Пеевски: ДБ+Слави+Мая+БСП
  8. 8 Профил на Араламбене му е майката
    Араламбене му е майката
    Рейтинг: 829 Неутрално

    Едно не мога да разбера - какъв е шпековия салам на снимката?

  9. 9 Профил на otrqdnik
    otrqdnik
    Рейтинг: 1355 Неутрално

    Нормално, след като семейството му държи някакъв среден бизнес и го издържа на него не му трябват знания и работа, той иска да става милионер без да може да прави реално нищо от това с което се е захванал - нито е програмист, нито е икономист.

    В УАСГ завършват няколко групи студенти, повечето от които идват от бедните прослойки на обществото. Те се реализират по следния начин:

    Най-добрите 1-2% остават асистенти в УАСГ. Добрите 10-30% стават проектанти (в зависимост от специалността). Средняците 30-40% стават обектови инженери или техници. Най-слабите, които нищо не са научили започват да бачкат каквото намерят - продавач консултанти, разносвачи и т.н. професии с ниска или никаква квалификация.

    Разбира се синовете на богаташчетата, на които баща им има строителен бизнес свързан с властта, най-вероятно, няма нужда да бачкат, колкото и да се имат за умни, те не влагат усилия в ученето, попадат в четвъртата категория студенти и стават посредствени мутри със самочувствие. Те започват да се занимават с ниско експертен бизнес - строителство, ремонти, търговийка, спедиторство, салон за красота и т.н.

    Такива са законите на обществото. Стартъпите в Америка не ги гледай, те са добре подплатени от безумно богати родители, които искат да осмислят живота на разглезените си дечица. В бордовете на директорите на всяка голяма компания влиза по някой нехранимайко - сим или дъщеря на сенатор или на собственика на компанията.

  10. 10 Профил на Дария Колев
    Дария Колев
    Рейтинг: 4697 Любопитно

    Цитира прогноза на "Боинг", според която до 2030 г. половината от превоза на стоки глобално ще става по въздуха.
    __________________________________________________

    И въздушен транспорт до Луната и Марс?

    Димитър ще си падне трети път на носа!

    И въобще строителен инженер да си прави някакви старт ъпчета в други области говори, че това момче не е много сигурно в строителния бранш и затова си търся хляба другаде.

  11. 11 Профил на Тошо Кочев
    Тошо Кочев
    Рейтинг: 992 Любопитно

    Да е жив и здрав Митето,иска да прави пари от въздух....,ама то на кой му се работи.🐞

    Много съм прост
  12. 12 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 892 Неутрално
  13. 13 Профил на klecho
    klecho
    Рейтинг: 765 Неутрално

    Да се правят иновации, в един от най-конкурентните и глобализирани сектори, какъвто е международния транспорт, е особено трудно.

    Отделно, че говорим за област, където традициите са особено тачени- най-важната действаща спогодба в международното морско право, датира от 1928.

    При това, Димитър се опитва да оптимизира комуникацията на местно ниво, което в огромен процент от случаите е ненужно. Живеем във времена, когато дори туристическите гидове в най-задънените африкански държави ползват основно Уотс ап.

    Най-важното, лично никога не бих ползвал платформа, ако не мога да се откажа от услугата, в случай, че конкурент ми предложи по-ниска цена. Принципно, докато камионът на посредникът не тръгне към склада на доставчика, всякакви промени следва да са възможни.
    Все пак говорим за сектор, в който повечето доставки се плащат на 120 дни от датата на издаване на фактурата (т.е. много след като товарът реално е пристигнал и освободен, а в много случаи, дълго след като стоката вече е продадена)!

    Желая успех, дръжте ни в течение, как ще се развият нещата!

  14. 14 Профил на PisnaMi
    PisnaMi
    Рейтинг: 1596 Весело

    До коментар [#5] от "хм":
    +++
    До коментар [#13] от "klecho":
    +++

    Скучно му е, това е основното. Ама да направи едно пазарно проучване, преди да се захване за четвъртата идея...

  15. 15 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 1075 Неутрално

    Този юнак е усвоител на пари за стартъпи. Прочетох цялата статия, пълен абсурд е това да просъществува. Не е ясно даже дали изобщо ще придобие функциониращ работещ вид. Аман от псевдопредпиемачи.

  16. 16 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 1453 Неутрално

    Мда, стартъп е модерна дума. Това, което я отличава от другата такава- предприемачество, е убедеността на създателите, че непременно някой трябва да инвестира пари в нея. Защото така.

    Всеки път кати чуя стартъп се сещам за филма за платформата с памперсите с Аштън Къчър.

  17. 17 Профил на debruckere
    debruckere
    Рейтинг: 1620 Неутрално

    Пожелавам му успех, въпреки че концепцията не е нито нова, нито революционна.
    Дано бизнес-планът да е разписан по-стройно от статията, която всъщност ми прилича на платена пр-публикация, което не е лошо, разбира се

  18. 18 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 1511 Неутрално

    ''Димитър разказва, че в началото на пандемията е имало проблеми с доставките, междувременно редица бизнеси са фалирали, но сега "всичко си върви", а медицинските продукти са се наредили в портфилото на спедиторите, които са загубили други поръчки''

    омно мумше .
    надушило е , че в следващите години ше има яка спедиция на ''медицински материали'' и вакса . ама тая ниша най-вероятно вече е заета от хиените.
    една година пандемия .
    да се беше сетил миналата година януари:)))

  19. 19 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2672 Неутрално

    тоя софтуер ми звучи като вече да е написан отдавна. да, трябва да залепи бизнес процеси около него, ама не ми се струва като звезден стар-тъп. отделно не личи да има опит в комерсиализрането, но не пречи да се пробва.

  20. 20 Профил на everlast666
    everlast666
    Рейтинг: 1143 Неутрално

    Въздушният тежкотоварен транспорт никога няма да достигне 50%, защото е много по-скъп. Неслучайно корабите засядат в разни канали, докато самолетният трафик е почти нулев.
    —цитат от коментар 2 на jinx


    Не само това, но още повече сегашната глобална политика за намаляване на емисиите на CO2 по-скоро ще намалява този процент за всички стоки за които е възможно да се транспортират по море.

    Боинг правят самолети, нормално е да пробутват подобни твърдения.
    Как може така да им се е хване на въдицата.

    Май трябва да фалира още 1-2 пъти с парите на мама и тати и да се научи, че от него бизнесмен не става.

    Никога не бил работил за някой друг - това доста надуто звучи. Това, че има кой да го издържа до 30 години не демонстрира нищо положително за него.

  21. 21 Профил на diq55699032
    diq55699032
    Рейтинг: 1086 Неутрално

    "Димитър, който смята да докаже, че кризата наистина е възможност за бизнес"

    Първо,
    тоз който ще почва бизнес рядко има време да бие тъпана за какво смятал, по вестниците.

    Второ
    тя кризата свършва. Той още ли смята?

  22. 22 Профил на Rational
    Rational
    Рейтинг: 844 Неутрално

    Повече смиреност трябва, защото ако нямаш, бизнес средата неминуемо ще ти я даде. Отделно аз не прочетох за ясна бизнес идея, по-скоро "искам да искам". А това, че идеята му е бизнесът едвали не сам да си се управлява ми звучи като собствениците на ресторанти, които като купят тенджерите и тиганите, чакат парите да потекат към тях.

  23. 23 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5107 Неутрално

    "Димитър, който смята да докаже, че кризата наистина е възможност за бизнес"

    Но за малко бизнес

  24. 24 Профил на Lubomir Velev
    Lubomir Velev
    Рейтинг: 249 Неутрално

    А кой ще ТОВАРИ товарите?
    АМАН от нищоправещи кибици в нета,мечтаещи да станат посредници М/У КЛИЕНТИ И ИЗПЪЛНИТЕЛИ!!!
    Даже се имат за ЕЛИТ,НАПРЕДНИЧАВИ,МОДЕРНИ....!!!
    Вършените реална работа са им обикновенни “ТЪПАЦИ”,но искат да ги “ЦОЦАТ”!!!
    И тоя балон,ще се спука,въпреки СИЛОВОТО МУ НАЛАГАНЕ,ЧРЕЗ “ПЛАНДЕМИЯТА”!

  25. 25 Профил на Vendome
    Vendome
    Рейтинг: 491 Неутрално

    Платило си момчето за статия, но не става ясно кой го е издържал след като досега не е работил на заплата, а професионалният му опит е два неуспешни бизнеса.

  26. 26 Профил на Lubomir Velev
    Lubomir Velev
    Рейтинг: 249 Неутрално

    Как кой? Мама и Тате!
    Мързящите ги да работят ,го “ИГРАЯТ” отегчени от “ПРОСТОТИЯТА”(ГОТВАЧ,БАРМАН,ФИТНЕС ТРЕНЬОР,,ДРЕБЕН ПРЕДПРИЕМАЧ,ЗЕМЕДЕЛЕЦ,.....!!!
    Чертаят велики планове,а всъщност “ЦЪКАТ ЕЛЕКТРОННИ ИГРИ И ЧАТЧЕТА!!!До коментар [#25] от "Vendome":

  27. 27 Профил на vtn33558360
    vtn33558360
    Рейтинг: 46 Неутрално

    Интересно тоя приятел на 31 а вече с 2 пропаднали бизнеса сега 3ти...Кой го издържа и му храни семейството?
    А те отделно авиокомпаниите досега седят и чакат наш Митю да се сети за такава ниша.
    Всеки иска от нищо пари да прави. Хората с години работят докато усвоят занаят и да пробият в бизнеса а Митю Очите иска от раз. Малко като "Петилетката за 4
    Години".
    А и отделно работата с криенти е плсъщо като за работодател. Пак слугуваш да не испуснеш контракти и клиенти и работиш в пъти повече...

  28. 28
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  29. 29 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 1832 Неутрално

    Нормално, след като семейството му държи някакъв среден бизнес и го издържа на него не му трябват знания и работа, той иска да става милионер без да може да прави реално нищо от това с което се е захванал - нито е програмист, нито е икономист.
    В УАСГ завършват няколко групи студенти, повечето от които идват от бедните прослойки на обществото.
    Те се реализират по следния начин:
    Най-добрите 1-2% остават асистенти в УАСГ. Добрите 10-30% стават проектанти (в зависимост от специалността). Средняците 30-40% стават обектови инженери или техници.
    —цитат от коментар 9 на otrqdnik

    Глупости - за какво му е човек да е аситстент в УАСГ?


  30. 30 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 1832 Неутрално

    “Вълнува го пазарът на медицинска марихуана, в който вижда голям потенциал. "Ако изпадне добра възможност, бих го направил заедно с този екип", казва той.“
    -------------------------
    Е това е..

    Тоа бизнес ще му тръгне!

    Но да се не ограничава само с “медикъл“ , а да инвестира и в пърпъл , да вкарва и бело ! ..

  31. 31 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 2915 Неутрално

    А бе, има идеи, ама това са за 18 годишни предприемачи.
    Той на 31 вече е стар за тия неща.
    Щом си пада по колелото и палатките, няма големи разходи за живот и е свикнал с малко.
    Което е добре, но означава и възможно ограничение в мисленето.
    Това за 50% от товарите след 9 години издава, че е влязъл във филма и не може да осъзнава значението на числата.
    Най-вероятно е слушал някой близък, работещ в спедиторския бизнес който се е оплаквал от нещо си, попропочел нещо в нета и предлага решение.
    Ако има политически връзки може да чопне половин до милион държавни/европейски кинти за старт ъпа си.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK