Продажбите на нови автомобили в Европа скочиха с над 200% през април

Продажбите на нови автомобили в Европа скочиха с над 200% през април

© Reuters



Продажбите на нови автомобили в Европа през април скачат с 218.6%, сочат данните на Асоциацията на производители на автомобили в Европа (АСЕА). Това е обяснимо предвид факта, че миналата година по това време в почти всички страни имаше строги ограничения заради пандемията от коронавирус.


Големи поводи за оптимизъм все още няма, защото продажбите през април са с почти 300 хил. по-малко от април 2019-а. Най-сериозен ръст на търсенето има в най-засегнатите от първата вълна страни като Италия (ръст от 3276.8%) и Испания (+1,787.9%).


За България продажбите скачат със 191.3% до 2400 бройки.


Поглед към данните за първите четири месеца на годината показват ръст на търсенето на нови автомобили от 24.4% до 3.4 милиона. Повишение на продажбите има на почти всички пазари с изключение на Литва, Португалия и Словакия. За България ръстът е 18.3%, формиран от 7984 сделки.

Коментари (87)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1658 Неутрално

    Пазарите се събуждат и размърдват и това е много добра новина!

  2. 2 Профил на EU Fighter
    EU Fighter
    Рейтинг: 445 Неутрално

    Това е така, заради стимулите при закупуване на нов електрически или хибриден автомобил, които стигат до 7000 €.

  3. 3 Профил на mso011053684
    mso011053684
    Рейтинг: 2013 Неутрално

    тимулите за закупуване на нови автомобили се движат от 2500 до близо 10000 евро за различните държави. Комбинирано с факта, че миналата година не ставаше и дума за покупки на автомобили имаме подобна ситуация...

  4. 4 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 2269 Любопитно

    До коментар [#2] от "EU Fighter":


    До коментар [#3] от "mso011053684":

    У нас как става изплащането/отчитането на подобен стимул, щото нямам спомен като купувах хибрида, някой да ме стимулира, да не съм се прекарал нещо?

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  5. 5 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 2012 Неутрално

    До коментар [#2] от "EU Fighter":

    Брей?!! И каква част от всички нови автомобили са електрически или хибридни? Би трябвало да са доста по вашата логика?

  6. 6 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1652 Весело

    Крайно време е да пуснат статия и за скока на пазара за недвижими имоти....

    Да чукаш, преди да влезеш, е въпрос на възпитание.Да чукаш, след като си влязъл - е въпрос на възможности!
  7. 7 Профил на T.M.
    T.M.
    Рейтинг: 510 Неутрално

    До коментар [#2] от "EU Fighter":До коментар [#3] от "mso011053684":У нас как става изплащането/отчитането на подобен стимул, щото нямам спомен като купувах хибрида, някой да ме стимулира, да не съм се прекарал нещо?
    —цитат от коментар 4 на Consumer


    У нас стимулите са друг вид и не са за хибриди, а за изцяло електрически автомобили. Например изцяло електрически няма данък и има безплатен стикер за паркиране в синя и зелена зона.

  8. 8 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1516 Неутрално

    Според Ганьо, покупката на нов автомобил граничи с малоумие....

  9. 9 Профил на True Detective
    True Detective
    Рейтинг: 504 Неутрално

    [quote#7:"T.M."][/quote]
    Тия екстри навсякъде ги има, не само у вас. Отделно от това до 10 бона е субсидията за електрически хибрид. А у вас нищо...

  10. 10 Профил на Bulexit
    Bulexit
    Рейтинг: 52 Весело

    Като дойде следващата корона истерия, пак ще спаднат

    Човешката глупост се разпространява по- бързо и от скороста на светлината
  11. 11 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 2012 Неутрално

    До коментар [#8] от "Хи-хи":

    Факт! Вместо нов автомобил за 40к, Ганьо винаги би предпочел една стара Ес класа за същите пари 😉
    Затова решението е активна данъчна политика- високи данъци за луксозни и дърти коли, стимули за нови. Но не вярвам да се случи.

  12. 12 Профил на b0b069
    b0b069
    Рейтинг: 660 Неутрално

    Подлъгващо е, трябва да се види спада през миналия април. Тогава дори 1 кола не се продаде

  13. 13 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4485 Любопитно

    Не знам как е в континентална Европа, но в ОК "продажбите" скачат, но не защото се продават а защото се взимат на лизинг. Много малко останаха хората които купуват нови коли.
    Можеш да караш чисто нов Мерцедес за 4/500 на месец и да го сменяш всеки 3 години. В тази сума е включено всичко включително и сервиз и пътен данък.
    Същата кола, за да я купиш ти трябват 40/50 хиляди. Освен това много от тези лизингови компании ти я докарват до входната врата и след 3 години идват да си я вземат.

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  14. 14 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 1590 Неутрално

    А някакви проблеми с производството покрай липсата на чипове? В щатите няма да могат да произведат достатъчно, защото са си отказали поръчките за електрониката и ще загубят доста пари тази година.

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  15. 15 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 1853 Весело

    Оказва се ето колко много хора в Европа неочаквано са получили наследство :)

    "Чуждестранен агент"
  16. 16 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4485 Любопитно

    До коментар [#2] от "EU Fighter":Брей?!! И каква част от всички нови автомобили са електрически или хибридни? Би трябвало да са доста по вашата логика?
    —цитат от коментар 5 на zxp53317185


    В ОК продажбите на електрическите коли скочиха със 190% в сравнение с 2019. А хибридите скочиха с над 90%.
    Изводите ги оставям за вас.

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  17. 17 Профил на irobot
    irobot
    Рейтинг: 528 Неутрално

    До коментар [#12] от "b0b069":

    Абсолютно подвеждащо заглавие. 200% ръст спрямо същия месец миналата година при пълен локдаун. Чете се като ръст спрямо март 2021.

  18. 18 Профил на shymi
    shymi
    Рейтинг: 199 Неутрално

    До коментар [#14] от "fpyyh":

    Има - по спомен в щатите имаше фабрики на GM, които затвориха временно кепениците поради липса на чипове.

    По български ширини от миналата година имам семеен пример - баща ми чака 6 месеца и нещо, но тогава проблемът по-скоро беше затворените фабрики покрай първоначалната паника.

  19. 19 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4485 Любопитно

    До коментар [#2] от "EU Fighter":Брей?!! И каква част от всички нови автомобили са електрически или хибридни? Би трябвало да са доста по вашата логика?
    —цитат от коментар 5 на zxp53317185


    Ето, вижте сам за себе си:

    https://www.rac.co.uk/drive/electric-cars/choosing/road-to-electric/

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  20. 20 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 2012 Неутрално

    До коментар [#16] от "padrino":

    Хаха, страшен си! А ако кажеш и общите продажби, а не ръста в проценти цена няма да имаш? Щото нали се сещаш, ако миналата година си продал една електрическа кола, а тази година три - това си е ръст с 200% 😉

  21. 21 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2980 Неутрално

    Като чета коментарите се сещам за чукча не читател. Да го кажем иначе.

    "Продажбите през април скачат с над 200% спрямо продажбите през април 2020."

    За тея дето помнят по 3 минути, април миналата година всички бяхме в сериозен локдаун. Реално хората харчеха само за храна и стоки първа необходимост.

    И за капак.

    "Големи поводи за оптимизъм все още няма, защото продажбите през април са с почти 300 хил. по-малко от април 2019-а."

    Демек още продажбите не са се върнали на нивата отпреди кризата.

  22. 22 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4485 Весело

    До коментар [#16] от "padrino":Хаха, страшен си! А ако кажеш и общите продажби, а не ръста в проценти цена няма да имаш? Щото нали се сещаш, ако миналата година си продал една електрическа кола, а тази година три - това си е ръст с 200% 😉
    —цитат от коментар 20 на zxp53317185


    Пак се изхвърляш като ч....на пясък. Виж линка който съм дал в *19 😂

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  23. 23 Профил на klecho
    klecho
    Рейтинг: 754 Неутрално

    До коментар [#8] от "Хи-хи":

    Ганьо, Джон, Анри...всеки сам решава за какво ще харчи парите си, ако обичаш, въздържай се от гледане в чуждото канче.

    Иначе е безспорно, че автомобилът е най-бързо амортизиращия се актив.

    Още като излезе от шоурума е с 2000 евро надолу, като му сложат номерата, с още 2000. След 5 години, е на -65%.

    Проста сметка- кола, купена нова за 30000-35000 евро, след 5 години струва 10000.

    Кола купена на старо за 10000, след още 5 години струва минимум 3000.

    Кола купена за 3000, след 5 години струва поне 1000.

    Като сложиш чертата, с трите се изминават сходен брой километри.

    И противно на клишето, разходите за поддръжка също са съпоставими. Защото на новия автомобил, само смяната на маслото в лицензирания сервиз може да стъпи над 100 евро.

    Та така. Имаш право да си чешеш егото/крастата и т.н. както намериш за добре, но се въздържай от коментари за чуждите пари.

  24. 24 Профил на T.M.
    T.M.
    Рейтинг: 510 Неутрално

    [quote#7:"T.M."]
    —цитат от коментар 9 на True Detective
    Тия екстри навсякъде ги има, не само у вас. Отделно от това до 10 бона е субсидията за електрически хибрид. А у вас нищо... [/quote]

    Не претендирам да знам как е в другите държави. За там явно ти имаш повече информация. Аз коментирам като собственик на 2 хибридни и 1 изцяло електрически автомобил в България.

  25. 25 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 2012 Неутрално

    До коментар [#13] от "padrino":

    И как точно колите на лизинг променят статистиката на продажбите? Нали лизинговите компании също купуват автомобилите от дилърството (или от завода) => продажба?

  26. 26 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 2012 Неутрално

    До коментар [#22] от "padrino":

    Видях го, не ми върши работа. Няма брой на продадени автомобили и разбивка по вид на автомобила.

  27. 27 Профил на zxe00613919
    zxe00613919
    Рейтинг: 940 Неутрално

    Айдеее! Тръгнаха автовозите със стари коли към България.
    Туземците търсят БМВ, фолксва и БМВ.
    Произведени преди 2004.

  28. 28 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4433 Весело

    До коментар [#23] от "klecho":

    Затова си купуваш кола за 500 - 600 000, там цените не падат...

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  29. 29 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4485 Весело

    До коментар [#13] от "padrino":И как точно колите на лизинг променят статистиката на продажбите? Нали лизинговите компании също купуват автомобилите от дилърството (или от завода) => продажба?
    —цитат от коментар 25 на zxp53317185


    Ти сериозно ли си мислиш, че лизинговите компании купуват 10/20 хиляди автомобила и ги пазят на склад, за да можеш ти да си вземеш кола от тях?😂😂😂😂

    Ако това е твоето разбиране за това как работят лизинговите компании, тази дискусия е приключена.

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  30. 30 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 2012 Неутрално

    До коментар [#29] от "padrino":

    Това за склада си е твоя интерпретация. Естествено че ги купуват/регистрират и точно така работят лизинговите компании, точно това е смисълът на лизинга. Те да я купят и да ти я отдадат на теб на лизинг.

  31. 31 Профил на Густав
    Густав
    Рейтинг: 648 Неутрално

    А някакви проблеми с производството покрай липсата на чипове? В щатите няма да могат да произведат достатъчно, защото са си отказали поръчките за електрониката и ще загубят доста пари тази година.
    —цитат от коментар 14 на fpyyh


    Чиповете се произвеждат в Азия, 90% от ТСМ Тайван семикондукторс, и кризата е чутовна. През май и юни Даимлер, Форд, БМВ и Рено затварят за минимум по две седмици заводите поради липса на компоненти. Рено промотира колите с най-нисък клас оборудване, където използването на полупроводници е по-малко. При купуване на кола от каталог, каквато е обичайната практика в Европа, чакането започва от 6 месеца за най-непопулярните модели, при стандарт от 6-8 седмици от преди кризата.

    Статията неправилно предава картината на пазара. Ситуацията е по-добра от абсол
    тната нула, както беше през миналия април, но е далеч от розова.

  32. 32 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4485 Весело

    До коментар [#29] от "padrino":Това за склада си е твоя интерпретация. Естествено че ги купуват/регистрират и точно така работят лизинговите компании, точно това е смисълът на лизинга. Те да я купят и да ти я отдадат на теб на лизинг.
    —цитат от коментар 30 на zxp53317185


    Нямаш понятие от това как работят лизинговите компании....ама АБСОЛЮТНО никаква представа.
    Повечето лизингови компании са само ОФИСИ. Те нямат никакви зали за продажба, складове и т.н. но ти продължавай да си мислиш, че те КУПУВАТ колата с техни пари, за да ти я дадат на теб на лизинг (под наем) 😂😂😂

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  33. 33 Профил на Destino
    Destino
    Рейтинг: 196 Весело

    До коментар [#8] Иначе е безспорно, че автомобилът е най-бързо амортизиращия се актив.
    —цитат от коментар 23 на klecho


    Пич, нова кола е БЕЗОПАСНОСТ, предсказуемост, комфорт, спестени нерви, спокойно пътуване по страната и чужбина. Разбирам, че, ти едва ли излизаш от вашето село, но
    " ако обичаш, въздържай се от"
    даване на махленски съвети и мнения, Андрешко.

  34. 34 Профил на irobot
    irobot
    Рейтинг: 528 Неутрално

    До коментар [#28] от "hamiltonf":

    Не падат само спортни екзотики от сорта на 911 GT3, V12 Vantage или F8 Tributo. Всякакви други наточени М-ки, АМГ-та и RS (пърформанс коли базирани на немска масова ширпотреба) падат яко с огромни суми измерени в абсолютна стойност, освен ако не са някакъв лимитед едишън по 500-1000 бройки.

  35. 35 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 2012 Неутрално

    До коментар [#32] от "padrino":

    Не май ти нямаш представа, понеже продължаваш да бълнуваш за някакви складове. Лизинговата компания е реалният собственик по документи на даденият автомобил и съответно първата регистрация на автомобил собственост на лизингова компания се отчита като "продажба" от страна на дилъра/производителя на автомобили. А къде е "складиран" автомобилът е съвсем друга тема и не е непременно обвързано с юридическия собственик или моментния ползвател.

  36. 36 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4433 Неутрално

    До коментар [#34] от "irobot":

    Тези - "М-ки, АМГ-та и RS", не са в ценовата група, която съм посочил...

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  37. 37 Профил на prx15601314
    prx15601314
    Рейтинг: 259 Неутрално

    Не знам как е в континентална Европа, но в ОК "продажбите" скачат, но не защото се продават а защото се взимат на лизинг. Много малко останаха хората които купуват нови коли. Можеш да караш чисто нов Мерцедес за 4/500 на месец и да го сменяш всеки 3 години. В тази сума е включено всичко включително и сервиз и пътен данък.Същата кола, за да я купиш ти трябват 40/50 хиляди. Освен това много от тези лизингови компании ти я докарват до входната врата и след 3 години идват да си я вземат.
    —цитат от коментар 13 на padrino


    Кой мерцедес нов ще купиш за 40/50 хиляди и кой нов мерцедес ти е 400/500 на месец?Под наем не можеш да го вземеш за тия пари а за лизинга колко първоначална ще имаш? Че и остатъчна?

  38. 38 Профил на realismisthename
    realismisthename
    Рейтинг: 740 Неутрално

    До коментар [#37] от "prx15601314":

    Не знаех как е в ОК, но след бърза справка в гугъл - всеки модел без S и G класата, и без повечето от AMG моделите и цените са между 350 и 500 паунда на месец.
    https://www.carwow.co.uk/mercedes?filter[price_type]=monthly&page[number]=1&sort=-configuration_count

  39. 39 Профил на irobot
    irobot
    Рейтинг: 528 Неутрално

    До коментар [#36] от "hamiltonf":

    Немската ширпотреба с повече опции и пакети има потенциал да стане над 60% отгоре на базовата цена, а всичко това се стопява яко на вторичния пазар. При истинските екзотики от Италия и острова, купуваш персонализиран ръчно сглобен автомобил с напълно адекватна базова спецификация.

  40. 40 Профил на klecho
    klecho
    Рейтинг: 754 Весело

    До коментар [#33] от "Destino":

    Неуважаемо комуне,

    Законът задава задължителната рамка за безопасност, оттам нататък решенията са индивидуални.

    Същевременно, за критерии като предсказуемост (с уговорката, че дори самите производители се застраховат, че няма начин да се знае, дали конкретен автомобил ще е сполучлив, преди да е навъртял 20 000 километра), комфорт (с уговорката, че лично съм се возил в немалко возила за € 60 000+ и едва не съм си издрайфвал червата, та има и други обстоятелства, като например, задкормилното устройство) и спестените нерви всеки има съвършено лично право да си реши.

    Знам че за селско-работническата ти ценностна система, възможността да се налага на другите как да живеят е върховно благо, но другарската ви народна република се спомина преди повече от 30 години.

    Крайно време е да свикнеш, да си знаеш мястото.

  41. 41 Профил на sweeper
    sweeper
    Рейтинг: 316 Неутрално

    До коментар [#7] от "T.M.":

    Колега, по принцип не съм привърженик на каквито и да било субсидии, та като си купувах електричката преди 4,5 години изобщо не се заинтересувах от такива държавни помощи. Още повече, че я купих от друга европейска страна. Колкото до тези "стимули" с нулевия данък и безплатното паркиране на общински паркинги, те важат само за общината, където е регистрирана колата. Отделно са ме закочавали поне 4 пъти, щото не били видели сткера, който тяхната фирма издава. А като опиташ да паркираш в синя зона в друг град - директно ти отказват екстрата. Та така за електрическата мобилност у нас.

  42. 42 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 1288 Неутрално

    До коментар [#23] от "klecho":

    Народът казва: кеф цена няма.

    Ако разсъждаваш по твоя начин:
    няма нужда да ходиш на хотел, квартирите вършат същата работа.
    не си купуваш качествена храна, кучешката радост засища също толкова. За кръчми - абсурд, знаеш ли колко са скъпи.
    не пиеш хубави вино, механджийско опиянява също.
    хубавите жеи също са скъпи.

    И не забравяй, че ако аз не си купя нова кола - няма откъде да вземете тези старите за по 10 000.

  43. 43 Профил на klecho
    klecho
    Рейтинг: 754 Неутрално

    До коментар [#42] от "taratanki":

    Или не разбираш, или се правиш, че не разбираш.

    Естествено, че можеш да правиш с парите си, каквото те кефи. Това което не можеш, е да казваш на другите какво да правят със своите. Казано по-общо, да им определяш правила и да им се бъркаш в живота.
    Същевременно, не е лошо, човек да има правилна преценка за нещата- както бе обяснено по-горе, можеш да си вземеш луксозен автомобил на лизинг, за някакви си €500 евро на месец. Извод: не всеки който кара такъв е богат.

  44. 44 Профил на klecho
    klecho
    Рейтинг: 754 Неутрално

    До коментар [#42] от "taratanki":

    Повярвай, не е задължително хубавата жена да те удря по джоба. Може дори да си на плюс от нея.
    Сам си отговори,защо на някои им се налага да плащат. Жокер: външният вид е само един от многобройните фактори.

  45. 45 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1767 Неутрално

    До коментар [#8] от "Хи-хи":Факт! Вместо нов автомобил за 40к, Ганьо винаги би предпочел една стара Ес класа за същите пари 😉Затова решението е активна данъчна политика- високи данъци за луксозни и дърти коли, стимули за нови. Но не вярвам да се случи.
    —цитат от коментар 11 на zxp53317185


    Много ясно ,че е по-добре 7 годишен "Мерцедес ",отколкото нова"Дачия".Само в нечий болни мозъци е срамно да предпочетеш премиум на старо пред нова кола нисък клас.

  46. 46 Профил на Destino
    Destino
    Рейтинг: 196 Весело

    До коментар [#33]
    Крайно време е да свикнеш, да си знаеш мястото.
    —цитат от коментар 40 на klecho


    Само човек, който никога не е купувал, ползвал нова кола, може да дрънка глупости, колко по-добре са кошниците втора употреба. Разбирам, че това е подсъзнателна реакция, за да оправдае нивото ви на развитие, пък и финансовото ви таково.

    Безопасността за мен не е рамка, която ми се налага, а избор, който аз предпочитам, за мен, и моето семейство.

    Както го написаха по-долу, добре е че, ни има нас, за да можете вие да си купувате коли по 10К.

    И да, не ми отговаряйте повече. По-добре използвайте това време, за смяна на някой заминал лагер, или помпа. А още по-добре, си прегледайте спирачките. Аз ще пийна някой плодов коктейл, и ще зяпам младите мацки, които нямат търпение да покажат красотите си, с идващото лято!
    Надявам се, поне тоалетната ви хартия да е нова.

  47. 47 Профил на mso011053684
    mso011053684
    Рейтинг: 2013 Неутрално

    До коментар [#4] от "Consumer":

    Къде е у нас? Не съм запознат за България ако не греша няма стимули. В другите държави принципно с разлики между държавите разбита се, когато купуваш нов автомобил от дилъра ти подготвят документите и така е организирано.

  48. 48 Профил на mso011053684
    mso011053684
    Рейтинг: 2013 Неутрално

    До коментар [#5] от "zxp53317185":

    Ръста в продажбите на ел.автомобили е сериозен...

  49. 49 Профил на klecho
    klecho
    Рейтинг: 754 Неутрално

    До коментар [#46] от "Destino":

    Смешко, ти откъде разбра, че не съм имал нова кола. Случи ми се веднъж, оценявам го като грешка.

  50. 50 Профил на mso011053684
    mso011053684
    Рейтинг: 2013 Неутрално

    До коментар [#13] от "padrino":

    Принципно е същото и в Европа. Зависи кой ти прави лизинга, много от автомобил ите компании имат собствен лизинг но принципно е същото.

  51. 51 Профил на mso011053684
    mso011053684
    Рейтинг: 2013 Неутрално

    До коментар [#20] от "zxp53317185":

    Каква точно ти е идеята? Да все още се продават повече ДВГ автомобили отколкото ел. Всеоще...

  52. 52 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 2012 Неутрално

    До коментар [#48] от "mso011053684":

    Факт, не го споря. Просто твърдя че все още броят продажби на ел. авт. на фона на общият брой продажби е много, много нисък като пропорция. Единствено в Норвегия бяха сравнително съпоставими.

  53. 53 Профил на mso011053684
    mso011053684
    Рейтинг: 2013 Весело

    До коментар [#28] от "hamiltonf":

    Прав си там цените не падат, направо се сгромолясват...
    Има ролсове по 70 000 при стартова цена 450 000. Напълно прав си не е падане това на цената...

  54. 54 Профил на klecho
    klecho
    Рейтинг: 754 Весело

    До коментар [#46] от "Destino":

    Твоите лични избори в живота не ме касят.

    Със зяпане ще си останеш, дърт воайор.. Плодов коктейл- само като те чета и ме избива на хомофобски вицове.

  55. 55 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 2012 Неутрално

    До коментар [#45] от "Мусаши":

    Срамно чак не е, но е доста комплексарско. А и е кофти за държавата, понеже за всеки нов автомобил държавата прибира ДДС, а за старите прибира едни 2 тона материал които скоро ще трябва да се чуди къде да рециклира/депонира.

  56. 56 Профил на mso011053684
    mso011053684
    Рейтинг: 2013 Весело

    До коментар [#37] от "prx15601314":

    Баш пък за не можеш да го вземеш под наем за тези пари... Дългосрочен наем в години за 400-500 евро месечно взимаш всякакъв автомобил до среден клас включително. Мявках някъде и тесла Ес в шодпбен диапазон...

  57. 57 Профил на mso011053684
    mso011053684
    Рейтинг: 2013 Неутрално

    До коментар [#52] от "zxp53317185":

    По нисък е, масовото предлагана на ел.автомобили не е започнало още. След няколко години ще се продават повече ел.

  58. 58 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1767 Неутрално

    До коментар [#45] от "Мусаши":Срамно чак не е, но е доста комплексарско. А и е кофти за държавата, понеже за всеки нов автомобил държавата прибира ДДС, а за старите прибира едни 2 тона материал които скоро ще трябва да се чуди къде да рециклира/депонира.
    —цитат от коментар 55 на zxp53317185


    Кое му е комплексарското?Колите се делят на два вида-премиум и останалите.И като лукс,и като безопасност,и като технологии.Предпочитам да си возя семейството в луксозен автомобил, който е много по-удобен и безопасен, отколкото в нова кола нисък клас.
    А държавата достатъчно дере шофьорите в България, та да ми дреме събира ли ДДС от автомобилите.

  59. 59 Профил на Destino
    Destino
    Рейтинг: 196 Весело

    До коментар [#46] от "Destino":Твоите лични избори в живота не ме касят.Със зяпане ще си останеш, дърт воайор.. Плодов коктейл- само като те чета и ме избива на хомофобски вицове.
    —цитат от коментар 54 на klecho


    Е пич, аз съм женен, мога само да гледам.
    Пък и не ми много по душа алкохолен коктейл по средата на работният ден, дори и да съм си сам началник.

    Предполагам, друга е призмата на живота, ако си горд собственик на дизел на 500 000км, макар и нов внос.

    Да, по-добре нова Дачия, отколкото 10 годишен премиум.

  60. 60 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 1063 Неутрално

    До коментар [#16] от "padrino":

    Кола клас Д не се продава вече без да е хибрид така, че няма как да не скочат като няма алтернатива ...

  61. 61 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 1063 Неутрално

    До коментар [#37] от "prx15601314":

    Човека говори за оперативен лизинг, където остатачната цена е 50-60% от стойноста на колата обикновено

  62. 62 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 2012 Неутрално

    До коментар [#58] от "Мусаши":

    Ето точно това е комплексарското, че сте се качил на дърта еС класа, понеже не можете да си позволите нова и си мислите че показвате луксозен стандарт на живот. В нормалните държави чрез активна данъчна политика, а и чрез естествени пазарни механизми тези комплексарщини са рядкост.

  63. 63 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 2012 Неутрално

    До коментар [#57] от "mso011053684":

    Не го споря в никакъв случай. Но споря изказаното мнение, че общият ръст на продажбите на коли се дължи предимно на ръстът в продажбите на Ел. И хибридни автомобили. Няма как при няма и 10% дял от общите продажби да окаже съществено влияние.

  64. 64 Профил на klecho
    klecho
    Рейтинг: 754 Неутрално

    До коментар [#59] от "Destino":

    За трети път намекваш, че съм беден, без да имаш каквато и да е информация по въпроса.

    Подобна хипотеза би се вписала чудесно с представите на пролетарската ти същност- тоя няма кинти за нова кола, затова защитава старите и злобее на макс.

    Също разбирам, че ако човек си е взел нова на изплащане, въпреки че принципно не може да си го позволи, само за да избие някой закоравял селски комплекс, подобно алтернативен поглед върху живота може сериозно да го подразни.

  65. 65 Профил на klecho
    klecho
    Рейтинг: 754 Неутрално

    До коментар [#62] от "zxp53317185":

    Защо мислиш луксозните автомобили се облагат с по-висок процент на Запад, без значение от възрастта?

    За да се гаврят с разни комплексари или защото се приема, че който е решил да заложи на високия клас (прочутия микс от удобство, сигурност и т.н., дето някои погрешно свързват с новите Дачии), то той трябва да плати екстра, точно за правото да употребява луксозен продукт?
    Жокер: напиши в Гугъл, "данък върху луксозните стоки".

  66. 66 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 2012 Неутрално

    До коментар [#65] от "klecho":

    Е така де 😀
    Твърдите че не искали да "гаврят" комплексарите и после на кратко описвате как точно това правят.
    А иначе защо го правят? Естествено за благото на обществото (държавата). Но ние за съжаление още не сме го дорасли това, а и плебса има нужда да се порадва малко на луксозни коли и да почувства как са живели богатите (преди 15-20 години) 😉

  67. 67 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1767 Неутрално

    До коментар [#58] от "Мусаши":Ето точно това е комплексарското, че сте се качил на дърта еС класа, понеже не можете да си позволите нова и си мислите че показвате луксозен стандарт на живот. В нормалните държави чрез активна данъчна политика, а и чрез естествени пазарни механизми тези комплексарщини са рядкост.
    —цитат от коментар 62 на zxp53317185


    Комплексарска е кратуната ти.Последното нещо на света,от което ми пука,е хорското мнение. Ами то аз почивам и в петзвездни хотели, пък никой не знае това.Карам премиум кола, на първо място,защото е безопасна,на второ,защото е широка, а имам голямо семейство, и на трето естествено заради лукса.През оная работа ми е какво мисли Сульо и Пульо за мен.
    Самият факт,че имаш такова мислене, говори ,че за теб мнението на хората е най-важно.А точно това е комплексарщина.

  68. 68 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 2012 Неутрално

    До коментар [#67] от "Мусаши":

    Ох малеле 😀
    Тежък комплексар!
    Освен че си беден , сигурно не ти връзват и жените. Кофти.

  69. 69 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1767 Неутрално

    До коментар [#67] от "Мусаши":Ох малеле 😀Тежък комплексар! Освен че си беден , сигурно не ти връзват и жените. Кофти.
    —цитат от коментар 68 на zxp53317185


    Палячо-няма нужда да ми връзват жените.Женен съм и имам три деца.Живея в къща,имам си локално парно,слънчеви батерии на покрива,двор с ливада и цветя,люлки за децата,барбекю и басейн.Чакам да се стопли времето и ще напълня басейна с вода, ще си пия си биричката на шезлонга и ще мятам пържоли на барбекюто .
    А ти си гний в миризливата панелка и си мечтая да съм бедняк.
    Точно ти си комплексарят,щото не се интересуваш от себе си,а гледаш хората с какво финансово състояние са.

  70. 70 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 2012 Неутрално

    До коментар [#69] от "Мусаши":

    Не бе, комплексари са тези които за всичко сами се изтъкват, точно като теб 😉
    Филмиран комплексар 😀

  71. 71 Профил на mso011053684
    mso011053684
    Рейтинг: 2013 Неутрално

    До коментар [#46] от "Destino":

    Не ти е лесно.
    Сега Клечо е напълно прав. Чисто рационално новият автомобил е неизгодна покупка.
    Лесен пример. Хубав нов автомобил купен от дилъра за 70 000. След три години и 60 000 км. Същият автомобил се продава втора ръка за 40 000. Загубата на 30 000 евро в цената е много по сериозна от реалната амортизация на автомобила. Останалите приказки за качество, безопасност и т.н. са безпредметни тлва е същият автомобил в дилъра няма излязла нова генерация автомобилът е сият като екстри и като модел...

    Та това ти обяснява Клечо, годишната реална амортизация е по малка от реалната финансова загуба в цена...

  72. 72 Профил на mso011053684
    mso011053684
    Рейтинг: 2013 Неутрално

    До коментар [#59] от "Destino":

    Определено не е по добре нова Дачия отколкото подържан премиум автомобил. Разликата в класовете на автомобилите е пр калено голяма.

  73. 73 Профил на mso011053684
    mso011053684
    Рейтинг: 2013 Неутрално

    До коментар [#62] от "zxp53317185":

    Той човекът ти го написа, предпочита я понеже всъщност е по удобен и по сигурен автомобил...

    За на запад не зная пазарът нс втора употреба луксозни автомобили си съществува не съм чул да е умрял...

  74. 74 Профил на mso011053684
    mso011053684
    Рейтинг: 2013 Неутрално

    До коментар [#63] от "zxp53317185":

    Всъщност може би се дължи предимно на ел. автомобилите. Към момента всеки който обмисля покупка на нов автомобил поглежда и ел. Опциите. Просто предлагането не е чак толкова голямо и някой път просто автомобилът който си е харесал няма ел и си взима ДВГ. Към момента обаче тези които са на бюджет минават на ел, понеже им става по изгодно да вземат нов ел отколкото втора ДВГ. Ако ще си говорим за пазарни механизми точно това означава че ръста се дължи на ел. Автомобилите, защото този който на всеки 3-4 години купува нов автомобил реално не нараства пазара а го подържа, ръста идва от тези които са купували втора ръка и сега се прехвърлят на нов ако това ти е интересното трябва да гледаш стстистиката колко от купувачите за първи път на нов автомобил купуват ел....

  75. 75 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4485 Любопитно

    До коментар [#37] от "prx15601314":

    Ти продължаваш да показваш абсолютно неразбиране. Между 40 и 50 хиляди паунда можеш да купиш колкото искаш А, B .., C, E клас Мерседеси

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  76. 76 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1767 Неутрално

    До коментар [#69] от "Мусаши":Не бе, комплексари са тези които за всичко сами се изтъкват, точно като теб 😉Филмиран комплексар 😀
    —цитат от коментар 70 на zxp53317185


    Тъпако-комплексари са тия като теб, които се интересуват другите как живеят и какво имат.Мен изобщо не ме интересува беден ли си или милионер.Твой си проблем. Ти се интересуваш от моето имотно състояние.
    И малоумнико-нищо не изтъквам,а се защитавам, защото ме обвини,че съм бедняк.

  77. 77 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1767 Неутрално

    До коментар [#62] от "zxp53317185":Той човекът ти го написа, предпочита я понеже всъщност е по удобен и по сигурен автомобил...За на запад не зная пазарът нс втора употреба луксозни автомобили си съществува не съм чул да е умрял...
    —цитат от коментар 73 на mso011053684


    Какво да им обяснявам на малоумниците-премиум на старо е в пъти по-безопасен,по-просторен и по-удобен от нова кола евтин клас.

  78. 78 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1516 Неутрално

    До коментар [#23] от "klecho":

    Тия сметки ги знайме, че и сме ги правили, даже малко по-прецизно. Къде точно видя съвет, задължение или обвинение, че някой нещо си е купил. За разлика от тебе, дето си тръгнал по ганьовски напоително да ни доказваш, колко е готино да купиш стара кола...

  79. 79 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7562 Неутрално

    Като имаш ниска база, процентите скачат.

  80. 80 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 1590 Весело

    До коментар [#64] от "klecho":

    Беден не защото имаш или нямаш пари, а защото оправдаваш евтиния избор. Не е нужно всичко да е най-скъпото, но дори евтините нови коли имат автоматични фарове и чистачки, камери за паркиране, навигации, музика от usb-та, замърсяват значително по-малко и всякакви други екстри, вместо да слагаш адаптери за запалка с честота на радио или да записваш нелегални дискове, за да обновиш 15 годишната навигация, да си научил какви са свещите и на някакви други чаркове имената.
    Работата на колата е безопасно да ме преведе от точка А до Б, на поносима цена. Ако искам да се ставам майстор ще е хоби, ще възстановявам класически коли, няма да поддържам в движение таралясници, които стават за скрап. В крайна сметка би трябвало да е по-изгодно днес осем часа да работя, за да изкарам пари с професионалните си умения, вместо с любителските да спестя отиване при майстор.

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  81. 81 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1767 Неутрално

    До коментар [#64] от "klecho":Беден не защото имаш или нямаш пари, а защото оправдаваш евтиния избор. Не е нужно всичко да е най-скъпото, но дори евтините нови коли имат автоматични фарове и чистачки, камери за паркиране, навигации, музика от usb-та, замърсяват значително по-малко и всякакви други екстри, вместо да слагаш адаптери за запалка с честота на радио или да записваш нелегални дискове, за да обновиш 15 годишната навигация, да си научил какви са свещите и на някакви други чаркове имената.Работата на колата е безопасно да ме преведе от точка А до Б, на поносима цена. Ако искам да се ставам майстор ще е хоби, ще възстановявам класически коли, няма да поддържам в движение таралясници, които стават за скрап. В крайна сметка би трябвало да е по-изгодно днес осем часа да работя, за да изкарам пари с професионалните си умения, вместо с любителските да спестя отиване при майстор.
    —цитат от коментар 80 на fpyyh


    Т.е в премиум колите на по 6-7 години тия неща ги няма?А ги има в новите Дачии.
    Хайде малко по-сериозно.

  82. 82 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 1590 Весело

    До коментар [#71] от "mso011053684":

    Кой купува автомобил на цена от каталога? Поне 10% отстъпка са ти дали, така че този, който продаваш за 40 си го купил за 60ина. За тези пари обикновено има и включена поддръжка, поняка и година каско, така че си плащал само горивото, няма и прегледи. За старата кола, колкото и е да била държана от баба в гараж, всеки сменя поне няколко неща при покупка, дали ще са само масла или филтри или и някакви други неща, имаш разходи и време и майстори и търсене на доверени сервизи и при покупката някой с тебе да я гледа дали става, разправии.
    След това започва всяка година обслужване и прегледи, смяна на още някакви неща, защото е станала на някакви километри и ѝ е дошло времето, пък и нещо ще се счупи извънредно, та някой приятел с компютър да провери това или онова, някакви грешки да оправя. В оторизираните сервизи цените за ремонти на нови и стари, ако не същите, са на една ръка разстояние, алтернативата в гаражчето на някого си и винаги се чудиш дали не са ти свили оригинална част и заменили със стара. И накрая си мислиш как след пет години ще я продеш за някакви пари като подбните в мобилето, които никой не ти предлага, освен ако не си паднал до категорията 1-2000 лв и идват мургави съграждани от кой знае къде.
    Всичко това с години го гледам по колегите си, които имат същите аргументи и все забравят, че да купуваш и продаваш по една стара кола на всеки пет години не те прави много добър търговец и при всяка сделка все ти си губещият, защото пак си аматьор, който се бута при професионалистите.

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  83. 83 Профил на mso011053684
    mso011053684
    Рейтинг: 2013 Неутрално

    До коментар [#80] от "fpyyh":

    Малко си в грешка, не се оправдава евтин избор, а рационален.
    Това което го описваш от къде е, там където живее Клечо подобни неща няма...

    Това което го пишеш не е автомобил на старо това е автомобил за морга. Автомобил на старо е кола която вече е регистрирана.

  84. 84 Профил на mso011053684
    mso011053684
    Рейтинг: 2013 Неутрално

    До коментар [#82] от "fpyyh":

    Ужас, къде всъщност живееш? Най големите дилъри на втора ръка автомобили са същите които продават и новите автомобили и тези които имат автомобили под наем. Втора ръка автомобил обикновенно се продава обслужен, регистриран преминал току що преглед техническии с една година гаранция. Това моето го описваш е много малък сегмент от пазара за автомобили втора ръка и това обикновенно частните продажби там автомобилът се продава така както е б з гаранция и цените са съъвсееем други по ниски...

    Определено смятам че пишем за различни неща.

  85. 85 Профил на klecho
    klecho
    Рейтинг: 754 Весело

    До коментар [#80] от "fpyyh":

    Браво, радвам се, че си наясно с приоритетите си и си достатъчно решителен, за да можеш да вземеш решение.

    Все пак, ще си позволя една малка забележка- няма разделение на бедни и богати, според това кой каква теория защитава. И преди, и сега богат е тоя с кинтата в джоба. Ако не вярваш, допитай се до тълковния речник.

  86. 86 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 1590 Неутрално

    До коментар [#85] от "klecho":

    Може би имаме различне дефиниция, богат е щастливият човек, стига да има колкото му трябва, а някой може да има безкрайно много повече и да ламти за още, той ще е беден.

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  87. 87 Профил на klecho
    klecho
    Рейтинг: 754 Весело

    До коментар [#86] от "fpyyh":

    Виж, с това ти изказване, мога да се съглася напълно.

    Истински богат е човек, който притежава няколко милиона евро, но не му дреме, че кара употребявана кола.

    Истински беден е комплексар, който не притежава нищо, работи за 1600 лева чисто на месец и дава 800 за лизинг на колата си.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK