MAX на "Боинг" е отново във въздуха

MAX на "Боинг" е отново във въздуха

© Associated Press



Най-новото попълнение 737-10 в семейството МАКС (MAX) на "Боинг" (Boeing) изпълни първия си полет, отбелязвайки нов етап в рестартирането на този вид машини за средни разстояния, които 20 месеца бяха спрени от движение след две фатални катастрофи, предадоха "Франс прес" и БТА.


Бяло-синият самолет излетя в 10:07 ч. местно време (17:07 ч. по Гринуич); 20:07 ч. бълг. вр. вчера) от Рентън, Вашингтон, и след прелитане над ясно небе кацна безопасно в Сиатъл в 12:38 ч. (19:38 ч. по Гринуич; 22:38 ч. българско време снощи).


"Самолетът работи чудесно", каза Дженифър Хендърсън, главен пилот на полета по програмата 737.
"Маршрутът, по който поехме, ни позволи да тестваме системите, управлението на полета и качествата за управление на самолета, всички тези маневри преминаха точно както се надявахме", добави тя, цитирана в комюнике.




Самолетът, който допълва гамата от еднофюзелажни машини на сиатълския гигант (737-7, 8 и 9), тепърва предстои да премине многобройни тестове, преди първите бройки да бъдат доставени на клиентите. Това се очаква да стане през 2023 година.


Моделът "737-10", който е най-големият от серията МАКС, може да превозва до 230 пътници на разстояние 6110 километра. Той се предлага на каталожна цена от 134.9 милиона долара.


Официално пуснат през 2017 година, "737-10" имаше за цел да конкурира "А321нео" (A321neo) на "Еърбъс" (Airbus) в сегмента с една пътека и над 200 места.


Първите доставки първоначално трябваше да бъдат извършени през 2020 година, но датата бе отлагана вече два пъти.


"Боинг" трябваше да се пребори с разочарованията от 737 МАКС по цял свят, след като при две катастрофи за кратък период, през 2018 и 2019 година, загинаха общо 346 души, припомня АФП.


MAX на "Боинг" е отново във въздуха

© Associated Press

Ключови думи към статията:

Коментари (67)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 1917 Любопитно

    Не е някаква новина, а би било ако новите пътнически модели на ТУ и ИЛ полетят. Но май няма да е през този век.

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  2. 2 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4376 Неутрално

    Дано всичко е ОК.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  3. 3 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 958 Неутрално

    Не вървят добре нещата за Бойнг. Особено военото поделение. Конкурса във Финландия наближава своя край и Супер Хорнет все още има шансове. Би било голям успех предвид че на родна земя се сблъсква все по агресивно отношение (напълно оправдано) от официалните власти.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  4. 4 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 1610 Неутрално

    МАХ полетяха отново отдавна.
    Сега първи полет извърши най-дългия вариант на 737 МАХ.
    В текста е обяснено, но заглавието заблуждава.

  5. 5 Профил на К2
    К2
    Рейтинг: 2397 Неутрално

    Много добре. Но при толкова машини на земята заради пандемията , дали ще има гарантирани поръчки.MRG(мидъл реджинал джет) са в силна конкуренция А320 Neo.

    SHADOWS of SOFIA
  6. 6 Профил на cartmann
    cartmann
    Рейтинг: 220 Неутрално

    Ако този е еднофюзелажен, има ли дву или три фюзелажни? Четете ги тия статии малко

  7. 7 Профил на cartmann
    cartmann
    Рейтинг: 220 Неутрално

    Ако този е еднофюзелажен, има ли дву или три фюзелажни? Четете ги тия статии малко

  8. 8 Профил на otrqdnik
    otrqdnik
    Рейтинг: 1607 Неутрално

    "тепърва предстои да премине многобройни тестове"

    Като тези които паднаха ли? Те не преминаха ли успешно през същите тестове? И най-накрая лобито на Боинг в агенцията им помогна за разрешителното.

  9. 9 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 1640 Неутрално

    Бих отказал да летя на такъв, след като прочетох какво са правили от Боинг, за да получат сертификации, как са се подигравали с проверките и кой знае какво още са покрили като недостатъци.

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  10. 10 Профил на Суджук Герберите
    Суджук Герберите
    Рейтинг: 753 Неутрално

    До коментар [#9] от "fpyyh":

    Е оди пеш бе! :)

    ... с двеста...
  11. 11 Профил на zz_s
    zz_s
    Рейтинг: 1418 Весело

    Ако този е еднофюзелажен, има ли дву или три фюзелажни? Четете ги тия статии малко
    —цитат от коментар 6 на cartmann


    Скоро и небесни катамарани ще напишат.
    Не че няма.

    "Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия." #GRETA, GO TO SCHOOL !
  12. 12 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2853 Неутрално

    Този самолет е символ на американската стиснатост. Вместо да разработят чисто нов самолет за икономичните нови двигатели, те за по евтинко сложиха на стар самолет големи икономични двигатели. По принцип това нещо не може да лети, но някой умник измислил, че може да измамят аеродинамиката със софтуер. Само дето сифтуера понякога не се сеща какво да направи. И тогава викаме упс, пилота е виновен.

  13. 13 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 1917 Любопитно

    До коментар [#12] от "blondofil":

    Може и така да е, времето ще покаже, дано без инциденти, само леко оопс. В този клас има Airbus и Embraer, но най православния и славянски Сухой отива подяволите.

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  14. 14 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2853 Неутрално

    До коментар [#12] от "blondofil":Може и така да е, времето ще покаже, дано без инциденти, само леко оопс. В този клас има Airbus и Embraer, но най православния и славянски Сухой отива подяволите.
    —цитат от коментар 13 на Consumer


    Опитът и законът на Мърфи показват, че опрат ли работите до "дано" - то става обратното на даното.
    Ма де да знам може ако ръсят със светена вода преди всеки полет "дано"-то да проработи.

  15. 15 Профил на Oleg Iliev
    Oleg Iliev
    Рейтинг: 1317 Неутрално

    Този самолет е символ на американската стиснатост. Вместо да разработят чисто нов самолет за икономичните нови двигатели, те за по евтинко сложиха на стар самолет големи икономични двигатели. По принцип това нещо не може да лети, но някой умник измислил, че може да измамят аеродинамиката със софтуер. Само дето сифтуера понякога не се сеща какво да направи. И тогава викаме упс, пилота е виновен.
    —цитат от коментар 12 на blondofil


    Съгласен съм. Преди време към нас се обърнаха от голяма химическа фирма, която има реактори колкото няколкоетажни сгради. В един момент един реактор се беше взривил, и те ни питаха можем ли да им разработим нейронна мрежа която да поеме контрола на реактора така че да се избегне взрив в бъдеще. При това казаха че могат да ни дадат само "хубави" данни, когато процесите в реактора са контролируеми. А как може нейронната мрежа да предскаже взрив, ако е тренирана само на хубави данни? С Боингите беше нещо подобно. Вярно е че алгоритмите, софтуера и компютрите са много развити в днешно време, но все още е невъзможно предварително да се проиграят всички ситуации, посока, сила и поривистост на вятъра, брой на пътниците и разпределение на багажа, и т.н. Софтуера който работи онлайн оперира с редуцирани модели, който имат своята погрешност, и също не може да даде 100% гаранция. От друга страна, след катастрофите се надявам че Боинг са взели нещата на сериозно и са инвестирали и в развитие на софтуера и в тренировки на пилотите. Така че поне за себе си аз не бих се отказал еднозначно от полет с тези машини.

  16. 16 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5719 Весело

    Сменили са чипа...

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  17. 17 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3057 Неутрално

    За колко ли време? ;)

    Както писа по-горе колегата самолетът има проблеми с дизайна, които се опитват да ги решат софтуерно. Демек като стане нестабилен и софтуера се намесва да го стабилизира. За капак той е писан от индийци. :)

    Е не всеки път проработва.

  18. 18 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5137 Неутрално

    Дано няма никакви проблеми вече

  19. 19 Профил на mso011053684
    mso011053684
    Рейтинг: 1965 Неутрално

    Не разбрах от статията това самолет който прави някакви тестове ли е или.модел одобрен от регулаторите за ползване...

  20. 20 Профил на АБПФК
    АБПФК
    Рейтинг: 2191 Любопитно

    "Бивш старши мениджър в завода на Боинг 737 Макс в Сиатъл публикува нов доклад, който предупреждава, че Макс все още не е фиксиран." https://t.ly/wJ5A (има pdf доклад)

    ☭ "Если у вас начинается дрожь негодования при каждой несправедливости, то вы мой товарищ" ☭ — Эрнесто Че Гевара ✭ http://youtu.be/EC58ZjzejL0
  21. 21 Профил на АБПФК
    АБПФК
    Рейтинг: 2191 Любопитно

    До коментар [#20] от "АБПФК":

    П.П. Забравих линка към статията(Януари): https://t.ly/wQ7J


    Дано няма никакви проблеми вече
    —цитат от коментар 18 на pet_fire

    ☭ "Если у вас начинается дрожь негодования при каждой несправедливости, то вы мой товарищ" ☭ — Эрнесто Че Гевара ✭ http://youtu.be/EC58ZjzejL0
  22. 22 Профил на АБПФК
    АБПФК
    Рейтинг: 2191 Весело

    Не е някаква новина, а би било ако новите пътнически модели на ТУ и ИЛ полетят. Но май няма да е през този век.
    —цитат от коментар 1 на Consumer


    Провери с КАКЪВ самальот Путя пристигна в Женева! 😏

    ☭ "Если у вас начинается дрожь негодования при каждой несправедливости, то вы мой товарищ" ☭ — Эрнесто Че Гевара ✭ http://youtu.be/EC58ZjzejL0
  23. 23 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 3768 Неутрално

    До коментар [#20] от "АБПФК":

    Малко преводът куца с това "фиксиран", което на български има различно значение от американизма, но със сигурност ще има корекции след като започнат да влизат реални данни от полети с различни конфигурации на терени, време, натоварване и подобни.

  24. 24 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 3768 Любопитно

    До коментар [#15] от "Oleg Iliev":
    Чудесна забележка, само един въпрос: какво разбирате под "реактори", в химическата промишленост или...?

  25. 25 Профил на АБПФК
    АБПФК
    Рейтинг: 2191 Весело

    Не е някаква новина, а би било ако новите пътнически модели на ТУ и ИЛ полетят. Но май няма да е през този век.
    —цитат от коментар 1 на Consumer


    Ето ти и последни новини: "Борисов рассказал о перевороте в самолетостроении" https://youtu.be/FoLjRE47J9U

    ☭ "Если у вас начинается дрожь негодования при каждой несправедливости, то вы мой товарищ" ☭ — Эрнесто Че Гевара ✭ http://youtu.be/EC58ZjzejL0
  26. 26 Профил на АБПФК
    АБПФК
    Рейтинг: 2191 Весело

    До коментар [#20] от "АБПФК":Малко преводът куца с това "фиксиран", което на български има различно значение от американизма, но със сигурност ще има корекции след като започнат да влизат реални данни от полети с различни конфигурации на терени, време, натоварване и подобни.
    —цитат от коментар 23 на daskal1


    Така е, ма с помощта на Гугъл толкоз. Вече не си играя, да превеждам всичко сам- няма смисъл да се моря, за динайъри, атлантиди, русофоби и професионални тролове.

    "Фиксиран" на български е по- скоро поправен, ремонтиран, нагласен, установен...в случая.

    ☭ "Если у вас начинается дрожь негодования при каждой несправедливости, то вы мой товарищ" ☭ — Эрнесто Че Гевара ✭ http://youtu.be/EC58ZjzejL0
  27. 27 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 1917 Весело

    До коментар [#22] от "АБПФК":

    Правителствените самолети са под друг режим, а матушката търкаля още ИЛ-95 и Сухой . Аерофлот ползва няколко Сухой, останалите са импортнати.

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  28. 28 Профил на Oleg Iliev
    Oleg Iliev
    Рейтинг: 1317 Неутрално

    До коментар [#15] от "Oleg Iliev":Чудесна забележка, само един въпрос: какво разбирате под "реактори", в химическата промишленост или...?
    —цитат от коментар 24 на daskal1


    Да, в химическата промишленост. Реактори, колони, не мога да съм по-конкретен. Процесите в тези реактори са сложни, протичат многокомпоненти химически реакции. По принцип процесите протичат под контрол, но ето, случило се е да се стигне до взрив. И искат да подобрят контрола.

  29. 29 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4498 Неутрално

    До коментар [#9] от "fpyyh":

    Редовно летя с В-777! Никакви проблеми!

  30. 30 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 3768 Весело

    До коментар [#26] от "АБПФК":

    Е, тук дори когато кастрират котка или куче казват че е "фиксед" :-)

  31. 31 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 3768 Неутрално

    До коментар [#28] от "Oleg Iliev":

    Благодаря. Тук във форума има химици, може да ни подскажат терминологията.

  32. 32 Профил на Птоломей Едно
    Птоломей Едно
    Рейтинг: 785 Неутрално

    Ето това е истинска корупция.
    Боинг лети отново без абсолютно никаква профилактика на самолетите дори, да не говорим за разследване или поправка на дефектите...
    Всичко е пари, а за обикновените хора остава единствено възможността да избягват този модел на всяка цена....

  33. 33 Профил на Hristov
    Hristov
    Рейтинг: 2326 Неутрално

    Макс може и да е във въздуха, но аз няма как да съм на борда.. Категорично отказвам да летя с този самолет.За радост, авиокомпаниите които ползвам са на Еърбъс и се надявам да останат така.

    Sic transit gloria mundi
  34. 34 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7228 Неутрално

    Дано да са приключили с проблемите.

  35. 35 Профил на bxr35608444
    bxr35608444
    Рейтинг: 415 Неутрално



    До коментар [#31] от "daskal1":

    Защо бе , Даскале ? Точно химически реактори се казват .



  36. 36 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 3768 Неутрално

    До коментар [#35] от "bxr35608444":

    Чудесно, значи ни е липсвала думата "химически" за да поясним за какви реактори става въпрос.

  37. 37 Профил на mekarshalev
    mekarshalev
    Рейтинг: 499 Весело

    До коментар [#36] от "daskal1":

    еее, даскалче, ще трябва да те учим на химия май?
    как така не си чувал за хим реактори, мислеше си че има само ядрени?
    има реактори, весъли, танкове и т.н. се са един дол дренки - за хим реакции…

  38. 38 Профил на АБПФК
    АБПФК
    Рейтинг: 2191 Весело

    До коментар [#26] от "АБПФК":Е, тук дори когато кастрират котка или куче казват че е "фиксед" :-)
    —цитат от коментар 30 на daskal1


    Така е, ма аз предох това: "a former senior manager at Boeing's 737 Max plant in Seattle has published a new report warning that the Max is "still not fixed." https://t.ly/2mX3 🤷‍♂️😎

    И линкът към новия доклад(new report): https://t.ly/jy6Z

    ☭ "Если у вас начинается дрожь негодования при каждой несправедливости, то вы мой товарищ" ☭ — Эрнесто Че Гевара ✭ http://youtu.be/EC58ZjzejL0
  39. 39 Профил на petyo9
    petyo9
    Рейтинг: 1021 Неутрално

    Не е някаква новина, а би било ако новите пътнически модели на ТУ и ИЛ полетят. Но май няма да е през този век.
    —цитат от коментар 1 на Consumer


    Руснаците навярно биха могли да направят и по-хубав, както и по-евтин самолет. Но не могат да направят едновременно по-хубав и по-евтин. Такъв може да бъде създаден само в условията на пазарна икономика и свободна и честна конкуренция. А тези атрибути са присъщи само на демократичните държави. В Русия, с авторитарния диктаторски режим на Путин и с нейната икономика от олигархичен тип, появата на Ил и Ту на световния пазар на самолети е изключена.

  40. 40 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 933 Неутрално

    Ще трябва време да се върне доверието към него но да вярваме, че конструктивните недостатъци са преодолени. Аз не бързам.

  41. 41 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 1675 Неутрално

    Ще трябва време да се върне доверието към него но да вярваме, че конструктивните недостатъци са преодолени..
    —цитат от коментар 40 на citoyen


    "Боинг" е проруски боклук ..

  42. 42 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 1675 Неутрално


    Руснаците навярно биха могли да направят и по-хубав, както и по-евтин самолет.
    —цитат от коментар 39 на petyo9


    Колко и какво могат - се видя по "Боингите"..
    Руските авиоинженери се хванаха, да правят една малка част - и веднага си оставиха ръцете..!

  43. 43 Профил на mso011053684
    mso011053684
    Рейтинг: 1965 Неутрално

    До коментар [#29] от "vassilun":

    То в авиацията първият серизен проблем много често е и последен...

  44. 44 Профил на До руските мекерета
    До руските мекерета
    Рейтинг: 1335 Неутрално

    [quote#26:"АБПФК"][/quote]

    Бъди добър и го направи за русофилите поне.

  45. 45 Профил на tlr33621309
    tlr33621309
    Рейтинг: 124 Неутрално

    Руснаците нямат пътнически самолет ! 6110 км е добре ! супер ! ЕърБъс

    Всичко, което може да се яде е обект на властта
  46. 46 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4498 Любопитно

    Макс може и да е във въздуха, но аз няма как да съм на борда.. Категорично отказвам да летя с този самолет.За радост, авиокомпаниите които ползвам са на Еърбъс и се надявам да останат така.
    —цитат от коментар 33 на Hristov


    Интересно ми е следното:
    1. Кои авиокомпании нямат Боинг във флотата си?
    2. Когато си купувате билет за определен полет, как разбирате дали самолетът, с който ще летите е Боинг или Еърбъс?
    3. Преди качване на борда, ако самолетът е на Боинг, връщате ли се да чакате същия полет със самолет на Еърбъс?

    Благодаря за отговорите!

  47. 47 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 1917 Весело

    До коментар [#39] от "petyo9":

    ТУ и ИЛ приключиха завинаги. Щяха да пускат Иркут МС21, даже викаха Путин да го освети с великолепието си, но така и не почнаха серийно производство. Сухой полека го вадят от употреба, защото нямат резервни части, отрязаха ги производителите.

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  48. 48 Профил на serenalipuma
    serenalipuma
    Рейтинг: 1100 Неутрално

    След като е отново във въздуха значи, че причините за катастрофите са изяснени докрай. Къде да прочета резултатите?

  49. 49 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4498 Неутрално

    След като е отново във въздуха значи, че причините за катастрофите са изяснени докрай. Къде да прочета резултатите?
    —цитат от коментар 48 на serenalipuma


    Ето тук:

    https://www.boeing.com/737-max-updates/

  50. 50 Профил на filofob
    filofob
    Рейтинг: 1199 Неутрално

    Не следя баш всичките проекти на Бойнг, но от това, което виждам имат сериозни проблеми. И то главно в организационната култура. За гражданския им сегмент отдавна се говори, че с купуването на Дъглас заедно с техните мениджъри са възприели и техният начин на упралвение. При което се спестяват пари и се залага на маркетингови хватки за сметка на инженерство. Истотията с МАХ дори не е толкова страшна сама по себе си. Но се оказа, че ФАА са приемали на доверие техните данни. А Бойнг са претупвали тестовете. След това, астронавтите имаха късмет, че Старлайнер показа дребен дефект при безпилотния си полет, че да се направи пълна проверка на капсулата. И се оказа, че Бойнг здраво са претупали нещата. Та чак сега чакаме нов последен безпилотен полет.
    Още по-странно. Проектът за нов въздушен танкер на ВВС КЦ-46. Не би трябвало да представлява сериозен проблем. Базиран на доказана машина като Б-777, която трябва да приспособят. Не е като да разработиш ново поколение изтребител от нулата. Но не, вече няколко години не могат да го докарат до експлотационна годност
    Трябва Мъск да ги поеме за година-две.

  51. 51 Профил на libretto
    libretto
    Рейтинг: 683 Любопитно

    Някой от екипа на Гртехен няма ли да и напише един коментар и да и го да даде да го прочете с гневно изражение ?

  52. 52 Профил на rincewind
    rincewind
    Рейтинг: 1056 Неутрално

    [quote#46:"vassilun"][/quote]

    Винаги се информирам за модела на самолета! Винаги. В повечето случаи има и инфо за полетно време, възраст на самолета и прочее.

  53. 53 Профил на filofob
    filofob
    Рейтинг: 1199 Неутрално

    До коментар [#52] от "rincewind":

    Е, хубаво де, като си купуваш билета примерно месец предварително как може да знаеш?

  54. 54 Профил на serenalipuma
    serenalipuma
    Рейтинг: 1100 Неутрално

    До коментар [#49] от "vassilun":
    Къде ме пращаш за зелен хайвер, бай Василе? Ти май си нов бай Васил, ама това е друга тема. Така: не ме интересува FAQ на Boeing 737 МАХ, а това, което се казва final report by aircraft accident. Публикува се след окончателно изясняване на причините за катастрофата. Ей като това долу. FAQ е блабла.


    https://www.sust.admin.ch/inhalte/AV-berichte/1762_en.pdf

  55. 55 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4498 Любопитно

    [quote#46:"vassilun"]
    —цитат от коментар 52 на rincewind
    Винаги се информирам за модела на самолета! Винаги. В повечето случаи има и инфо за полетно време, възраст на самолета и прочее.[/quote]

    Аз имам билет за 7 юли за полет AF0773. Може ли да споделите как и къде мога да намеря информация за модела и възрастта на самолета?

    Благодаря!

  56. 56 Профил на serenalipuma
    serenalipuma
    Рейтинг: 1100 Неутрално

    До коментар [#55] от "vassilun":
    Ами просто като фасул, бай Василе! AF e Air France. Обади се на авиокомпанията, кажи си номера на полета и ще ти дадат цялата информация! Ама това не е като да те напъхат в кух профил!

  57. 57 Профил на mandzo
    mandzo
    Рейтинг: 578 Любопитно

    До коментар [#55] от "vassilun":

    Ти си праиш майтап с матряла. Да не си Тошко Африкански? Или ходиш до Камерун/ЦАР за кеф? Това е въпрос за петокласник:
    Полетът е на AirFrance с Боинг 777. За твое успокоение AirFrance нямат нито един Боинг 737, още повече MAX.

  58. 58 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 559 Неутрално

    Този самолет е символ на американската стиснатост. Вместо да разработят чисто нов самолет за икономичните нови двигатели, те за по евтинко сложиха на стар самолет големи икономични двигатели. По принцип това нещо не може да лети, но някой умник измислил, че може да измамят аеродинамиката със софтуер. Само дето сифтуера понякога не се сеща какво да направи. И тогава викаме упс, пилота е виновен.
    —цитат от коментар 12 на blondofil


    Всъщност софтуеъра винаги прави това, което му е зададено - бута носа надолу, ако ъгъла на атака е много голям, автопилота е изключен и още нещо си. Е да де, но ако сензорите подават грешна информация всъщност прави грешното нещо. Идиотско решение на Боинг, които не са си тествали системата достатъчно.

  59. 59 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4498 Неутрално

    До коментар [#57] от "mandzo":

    "Полетът е на AirFrance с Боинг 777."

    Много си прав! Въпросът ми бе, че няма как да разбереш с какъвн самолет ще летиш, когато купуваш билета си повече от месец преди полета! И да В-777 е обикновено, но за 5 години веднъж го смениха с А-330. Ако бях предубеден към Еърбъс, трябваше вероятно да се откажа от полета! :-)

  60. 60 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1879 Неутрално

    До коментар [#5] от "К2":

    Това ще да е MRJ ако има такова нещо, но нито 737 МАКС, нито А320 NЕО са регионални смаолети. Водят се еднофюзелажни самолети. Доста по-големи са и имат много повече способности. NЕО-то наприемер е напът да стане редовен трансатлантически самолет. От години прави полети от Рейкявик до ЛА (А321). Последната модификация за дълги полети A321XLR още не лети. Когато влезе в експлоатация реално ще може да прави всичко, което правеше 757 и ще затвори до голяма степен сегмента NMA. Повечето наблюдатели смятят, че А220 (бившия CSeries на Бомбардие) има потенциал напълно да замени A320 на полетите, за които е първоначално създаден, стига да направят -500 спецификацията, докато А321 ще остане но в този нов сегмент на по-дълги полети. Един А220-500 пък има потенциал за къси трансатлантически полети (Ню Йорк - Манчестър). Но така или иначе, А320/321 NЕО е безспорно по-популярен самолет от 737 МАХ още отпреди проблемите.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  61. 61 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1879 Неутрално

    До коментар [#59] от "vassilun":

    Имаше доста предубедени идиоти в САЩ срещу Еърбъс и дрънкаха разни глупости по форумите и плашеха останалите идиоти. Някакси отшумя в последствие. Но А330 никога не е имал проблеми, както и 777. Тук не става въпрос за предубеденост към Боинг или Еърбъс, а към определен проблемен продукт, който прекара към 2 години на Земята без рзрешение да лети.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  62. 62 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1879 Неутрално

    До коментар [#25] от "АБПФК":

    Какъв Борисов, какъв переворот? Руската авиация е изгубена без западни самальоти.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  63. 63 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4498 Неутрално

    До коментар [#61] от "deutschwagen":

    Мисълта ми бе, че не е добре да се робува на предразсъдъци! Един по-горе казва, че не лети с Боинг и авиокомпанията, която ползва няма самолети на Боинг. Но не казва коя е тази авиокомпания, която няма самолети на Боинг. Летял съм и с Боинг, и с Еърбъс, и с Бомбардие, и с Ембрайър (а и с Бритиш аероспейс - имаше и такива с по 4 двигателя преди години)!

  64. 64 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1879 Неутрално

    До коментар [#63] от "vassilun":

    Да, това е тъпо.

    Иначе има компании без самолети на Боинг - сещам се за Easyjet, Jetblue, Brussels Airlines.
    Има и такива само с Боинг (Ел Ал, Райънеър).
    Вече не са много, и са предимно нискотарифни, но има.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  65. 65 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4498 Неутрално

    До коментар [#64] от "deutschwagen":

    Точно така! Всяка от големите авиокомпании ползва самолети на различни производители!

  66. 66 Профил на mandzo
    mandzo
    Рейтинг: 578 Неутрално

    До коментар [#65] от "vassilun":

    Най-важно е колко години е даден самолет в експлоатация, както ти питаше. Винаги проверявам преди да си купя билет. Над 12 години според мен става критично, даже подръжката на компанията е добро. От 3 до 8 години според мен е най-добрия диапазон.

  67. 67 Профил на mandzo
    mandzo
    Рейтинг: 578 Неутрално

    До коментар [#63] от "vassilun":

    Повечето с 4 двигателя ги спряха заради пандемията, но наскоро съобщиха че Луфтханза ги пуска до Майорка за през лятото ( любимото място на немците за през лятото).





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK