Хърватска компания на 12 години е новият собственик на "Бугати"

"Бугати" в момента произвежда само един модел, кръстен "Широн".

© Бугати

"Бугати" в момента произвежда само един модел, кръстен "Широн".



Основаната преди 12 години, хърватската компания "Римац Аутомобили" е основен акционер в легендарната френска марка "Бугати" от понеделник. От 1998 г. "Бугати" е част от "Фолксваген груп".


Хърватската компания вече държи 55% дял в новата компания, кръстена Bugatti Rimac, която ще е отговорна за развитието и производството на двете марки. Неин изпълнителен директор ще е основателят на "Римац" Мате Римац.


Историята на "Римац Аутомобили" започва в гаража на Мате Римац през 2008 година, когато хърватинът е едва на 20. Там той трансформира своето BMW 3 Series от 1984 година в електромобил. "Римац Аутомобили" е основана през 2009 г, а 12 години по-късно в нея работят над 1000 души. Основният акционер в компанията е Мате Римац с 37%, "Порше" има 24% дял, "Хюндай Мотор" 12% собственост, а други инвеститори държат 27% от акциите.

"Римац Невера"

"Римац Невера"


"Римац Аутомобили" разработва електрически задвижващи системи и батерии за автомобилната индустрия, като клиенти са и фирми като "Астон Мартин", "Порше", "Пининфарина", "Хюндай", "Киа", "Рено" и други.


Към момента компанията предлага и свой автомобил. Той е кръстен Nevera и представлява електромобил с мощност 1914 конски сили, способен да се ускори до 415 км/ч. Цената на хиперколата е 2 милиона евро. Nevera се предлага от миналата година и се появи три години след първия прототип.

Хърватска компания на 12 години е новият собственик на "Бугати"

Сделката за "Бугати" превръща хърватската компания от амбициозен автомобилен стартъп в утвърден играч в световната автомобилна индустрия. "Римац" и "Бугати" остават отделни марки, като новата компания предстои да разработи бъдещ автомобил и за двете. Така и легендарната френска марка ще влезе в сфера на електромобилността.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (57)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 3409 Неутрално

    някой вчера питаше за бензини, тоци и подобни работи...

  2. 2 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4630 Неутрално

    До коментар [#1] от "karatista":

    Когато няма кой да ти краде бизнеса такива неща стават възможни.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  3. 3 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 2318 Неутрално

    С легендарната марка Бугати от години вече се брандират разни евтинджоси от всякакъв вид, вкл дрехи и разни джунджурии. Бранда ще се експлоатира още известно време и ще бъде забравен, защото вече е просто едно име от миналото, без покритие в настоящето.

  4. 4 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3313 Неутрално

    Това означава ли че "Фолксваген " се отегля от марката?

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  5. 5 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 2111 Неутрално

    Не е много по темата, но дневник няма ли да изкарат нещо за инвестицията на next.e.go?
    Има какво да се коментира там.

  6. 6 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2264 Любопитно

    Ричард Хамъд участв в зверска катастрфа с хърватската супер-кола.
    Дано са пооправили нещата...

    I Want To Believe
  7. 7 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1216 Неутрално

    Това означава ли че "Фолксваген " се отегля от марката?
    —цитат от коментар 4 на Willy Messerschmitt


    Е, това означава, че дъщерна фирма ще управлява Бугати. Е, не изцяло дъщерна, но чрез Порше , фолксваген е основен акционер в хърватската фирма. А и е по-лесно специализирана фирма за електрически супер автомобил да подготви електрическо супер Бугати

  8. 8 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 4988 Неутрално

    Междувременно Пежо показаха новия хипер-кар за Льо Ман 24:
    https://int-media.peugeot.com/en/node/90087880

    Няма да отговарям на всяка идиотщина на подполковник Грънчаров
  9. 9 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 4988 Неутрално

    До коментар [#8] от "Alarmstufe Rot":

    Автомобилът няма задно антикрило. Задвижва се от 2,6л - битурбо бензинов двихател, с шест цилиндра и мощност 500 кВ. Предните колела се задвижват от ел.двигател 200 кВ, работещ на високо напрежение 900 Волта.

    Няма да отговарям на всяка идиотщина на подполковник Грънчаров
  10. 10 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1480 Неутрално

    В днешно време Бугати за $3 милиона с W16 мотор стана абсолютен тъпизъм, при положение че една Тесла S Plaid за $130 хиляди му чупи главата по всички показатели. Затова VW решиха че точно този автомобил не им прави добра реклама и го дадоха на Римац. В момента в Европа всички гледат на Римац като на ангел спасител, защото се окза че са толкова неподготвени че дори и софтуеара не могат да си напишат.
    Копувачи на такива коли винаги ще има, ако не за друго то поне да покажат на плебеите че те могат да си купят а останалите 99% не. Но за какви бройки става въпрос тука. Освен това изглежда доста глупаво да се изгърмиш 2, 3 милиона за кола в която влизаш с обувалка и излизаш с тирбушон, двуместна и приличаща на насекомо а до тебе да спре някой с 5 местен седан за 20 пъти по-малко пари и да те откъсне на светофара. Минаха времената на тези екзотики и факта че всички чакат Римац да ги спаси ми изглежда доста тъжен.

    California Über Alles
  11. 11 Профил на filofob
    filofob
    Рейтинг: 1337 Неутрално

    А тук преди(вече и това спря) реинкарнацията на Бай Тошо режеше ленти на заводи за кабели и елементарни части и беше много горд с това.

  12. 12 Профил на filofob
    filofob
    Рейтинг: 1337 Неутрално

    Между другото, дали именно Римац не е компанията за ЕЛ автомобили, която може би ще инвестира в България по думите на икономическия министър?

  13. 13 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 4988 Неутрално

    В днешно време Бугати за $3 милиона с W16 мотор стана абсолютен тъпизъм, при положение че една Тесла S Plaid за $130 хиляди му чупи главата по всички показатели.
    —цитат от коментар 10 на Pontif New Dnevnik SUCK

    На теория може и да си прав. На практика, Теслата кара по магистралата със 120 км/ч, за да пести батерия.

    Няма да отговарям на всяка идиотщина на подполковник Грънчаров
  14. 14 Профил на mso011053684
    mso011053684
    Рейтинг: 1808 Весело

    До коментар [#10] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    Вярно бе, Понтиф, спомням си миналата година тези от Ваген казаха, че Тесла е 5 години на пред... И в краят на същата година продадоха повече ел. автомобили в Европа от Тесла общо и Във всяка една категория автомобили...пък тази година Тесла даже не узпява да влезе в тройката по продажби в Европа про положение, че другите още не сс започнали сериозно...

    Съвсем така може ли да споделиш според теб извън САЩ Тесла къде е номер едно по продажби към момемта, че аз не се сещам...

    Много са напред Тесла, пък другите никакви ги няма, прав си да знаеш...

  15. 15 Профил на mso011053684
    mso011053684
    Рейтинг: 1808 Весело

    До коментар [#13] от "Alarmstufe Rot":

    На практика Тесла Ес, като я изшиеш с 200+ за малко по продължително и задното окачване става на мармалад, дотолкова е недомислено, че се чупи и цялото задни колело се отделя от автомобила... За да е пълен купона Тесла не го признава дефекта и собственика се изръсва 7-8 хилядарки за ремонт...

  16. 16 Профил на Шоршо
    Шоршо
    Рейтинг: 578 Неутрално

    До коментар [#10] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    Що за простотия? По тази логика, кой би си купил Rolex, A. Lange & Söhne, Richard Mille, Audemars Piguet, Patek Philippe като всяко сейко за 100 долара е много по-точно от изброените марки?

  17. 17 Профил на Шоршо
    Шоршо
    Рейтинг: 578 Неутрално

    До коментар [#16] от "Шоршо":

    Имах предвид Касио, не Сейко.

  18. 18 Профил на Padrino
    Padrino
    Рейтинг: 4560 Любопитно

    Я да видя дали съм разбрал правилно. "Римац" придобиват 55% от Бугати която досега бе осново държана от Фолксваген, но....Порше (които са част от ФВ груп) имат 27% от "Римац"😂
    Това не ми прилича много като "нов собственик" по скоро ФВ прибира едни пари и запазва контрола.

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  19. 19 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1480 Неутрално

    До коментар [#10] от "Pontif New Dnevnik SUCK":Вярно бе, Понтиф, спомням си миналата година тези от Ваген казаха, че Тесла е 5 години на пред... И в краят на същата година продадоха повече ел. автомобили в Европа от Тесла общо и Във всяка една категория автомобили...пък тази година Тесла даже не узпява да влезе в тройката по продажби в Европа про положение, че другите още не сс започнали сериозно...Съвсем така може ли да споделиш според теб извън САЩ Тесла къде е номер едно по продажби към момемта, че аз не се сещам...Много са напред Тесла, пък другите никакви ги няма, прав си да знаеш...
    —цитат от коментар 14 на mso011053684


    Аз говоря за скъпи хипер автомобили като Бугати. Ти реши обаче да говориш за продажби, което не е предмет на тази статия. Няма значение. Но като пишеш неща поне си проверявай фактите.
    Тази година до Май в Европа Фолксваген са продали 47 хиляди Ел коли, Тесла е продала 27 хиляди и е на второ място. Това е при положение че Тесла не произвежда в Европа. Така че не само че не е извън първите три, а е втора. Освен това Тесла брои за продажба само кола която е регистрирана на нов собсвеник. Фолксваген брои за продадена всяка кола която е изпратила на дилъра. Има огромна разлика.
    И това е само в Европа. Ако искаш да видиш как седят нещата в света ето ти данните: https://insideevs.com/news/518176/global-plugin-car-sales-may2021/
    Ако не си се научил още да сричаш на Английски да ти помогна -
    №1. за 2021 по продажби е Тесла модел 3 с 172,672 продадени коли.
    №2 е една миниатюрна евтина китайска количка Hong Guang MINI EV с 152,667
    №3 е Тесла модел Y с 101,674
    №4 е BYD Han EV с 32,865
    №5 е Volkswagen ID.4 с 23,929
    Следващата Европейска марка е Volkswagen ID.3 с 23,929 но чак на №10
    Следвано от друга Европейска марка Renault ZOE с 22,987 YTD (№11)

    Не е лошо да си свериш часовника. Аз като говоря нещо давам данни и линкове. А не каквото съм чул пред Хоремага в Павликени.
    Тесла само за второто тримесечие - Май, Юни, Юли има произведени 206,000 автомобила от които 201,000 са продадени на хора и са регистрирани а не като ФВ пратени на дилърите и отчетени за продадени. ФВ не може да продаде повече от 500 ел. коли на месец в Китай защото Китайците купуват Тесла и техните си марки и смятат че ФВ на са достатъчно технологични. ФВ обявяват OAU (Over the Air Update) нещо което Тесла прави вече 10 години обаче за да ти ъпдейтват софтуера, официално казаха че са необходими 7 часа и затова трябвало да закараш колата си при дилъра за два дена. Ако някога си се докосвал до хай-тек ще разбереш колко е тъжно това. Но ако не си, не се отчайвай, ето ти едно видео на което се вижда как Тесла ъпдейтва софтуера на хиляди коли едновременно паркирани пред завода и:
    https://www.youtube.com/watch?v=wt2b_1Wi_DU&t=7s
    Хайде със здраве и наблягай повечко на четенето и по-малко да "една жена на пазара каза"
    А ако искаш да си говорим по темата на статията също може. При положение че си подготвен обаче.

    California Über Alles
  20. 20 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1480 Неутрално

    До коментар [#10] от "Pontif New Dnevnik SUCK":Що за простотия? По тази логика, кой би си купил Rolex, A. Lange & Söhne, Richard Mille, Audemars Piguet, Patek Philippe като всяко сейко за 100 долара е много по-точно от изброените марки?
    —цитат от коментар 16 на Шоршо


    Ами купуват ги само хора които са любители на бижута и колекционери на часовници. Според Contrôle Officiel Suisse des Chronomètres (COSC) точността на най-добрите сертифицирани механични часовници е -4/+6 сек на ден. Всяко кварцово Касио има точност -1/+1 сек на седмица. До тук бяхме с часовиците като инженерно устройство за мерене на време. От тук започва колекционерството, бижутерията и паунското надуване че можеш да хвърлиш €70,000 за Патек Филип, който е по-неточен от Сейко за $120. Не случайно всички Швейцарски марки изкупиха Булова и Хамилтън и други които бяха технологично иновативни през 70те години. Булова прави в САЩ първия Акютрон през 1968г с тактова честота 262 КHz който е по-точен от всичко което Швейцарците могат да произведат. ЦРУ са искали да го засекретат този часовник като нещо което никой друг не е можел да постигне тогава. Тази секретност коства Булова и състезанието за "Лунния" часовник, което е спечелно от Омега. Въпреки това един от астровавтите носи Акютрон до Луната.
    Аз не казвам че луксозни и ювелирни стоки няма място или почитатели или приложение. Но и нямат практическа стойност. Освен за фукане пред тъпи мурви не видам друго приложение. Часовник за €50 - 100 хиляди? Моля ви се ... точно в този форум?! Кола за €2, 3 милиона? Може ако си нигър баскетболист или продуцент късопишковец. Тогава те разбирам защо ти трябва неточен часовник обсипан с диаманти или кола която не знаеш как да караш за няколко милиона. Аз съм инженер и преценявам стойността на тези неща по друг начин. Ти си мечтател и ти се иска да имаш А. Лангъ унд Зьонъ но не знаеш защо точно. Виждал си че някой по филмите носи такова нещо но не си разбрал защо.

    California Über Alles
  21. 21 Профил на Корабов
    Корабов
    Рейтинг: 33 Неутрално

    Я да видя дали съм разбрал правилно. "Римац" придобиват 55% от Бугати която досега бе осново държана от Фолксваген, но....Порше (които са част от ФВ груп) имат 27% от "Римац"😂Това не ми прилича много като "нов собственик" по скоро ФВ прибира едни пари и запазва контрола.
    —цитат от коментар 18 на padrino


    това не бива да те страхува, както сме казвали и друг път, бизнеса ти е само хоби...

  22. 22 Профил на mso011053684
    mso011053684
    Рейтинг: 1808 Весело

    До коментар [#19] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    Аз не зная как съм с английският, но ти май трябва да четеш с повечко осмисляне. Прочиташ пак моят коментар, РАЗБИРАШ какво съм написал. След като си го разбрал вадиш продажбите на Тесла в САЩ , разглеждаш представянето без гези продажби и идваш пак да поучаваш ако ти стиска...

  23. 23 Профил на mso011053684
    mso011053684
    Рейтинг: 1808 Весело

    До коментар [#20] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    И тук си прав, сега ако си спомням правилно, основната част от населвнието на САЩ живее в градове и то големи градове, основниат сегмент продажби на возила в САЩ са пикапите или леки тракове както им казвате... Логично и практично откъдето и да го поглеенеш...

  24. 24 Профил на Мамуна
    Мамуна
    Рейтинг: 764 Неутрално

    В днешно време Бугати за $3 милиона с W16 мотор стана абсолютен тъпизъм, при положение че една Тесла S Plaid за $130 хиляди му чупи главата по всички показатели. Затова VW решиха че точно този автомобил не им прави добра реклама и го дадоха на Римац. В момента в Европа всички гледат на Римац като на ангел спасител, защото се окза че са толкова неподготвени че дори и софтуеара не могат да си напишат.Копувачи на такива коли винаги ще има, ако не за друго то поне да покажат на плебеите че те могат да си купят а останалите 99% не. Но за какви бройки става въпрос тука. Освен това изглежда доста глупаво да се изгърмиш 2, 3 милиона за кола в която влизаш с обувалка и излизаш с тирбушон, двуместна и приличаща на насекомо а до тебе да спре някой с 5 местен седан за 20 пъти по-малко пари и да те откъсне на светофара. Минаха времената на тези екзотики и факта че всички чакат Римац да ги спаси ми изглежда доста тъжен.
    —цитат от коментар 10 на Pontif New Dnevnik SUCK


    Мненията ти винаги са он поинт и съм съгласен донякъде с теб!
    Обаче трябва да се каже, че Римац имат електрически хайперкар по-бърз от Теслата!
    Звучи като логична симбиоза, най малкото ще спомогне за електрифицирането на Бугати !

  25. 25 Профил на bobyb
    bobyb
    Рейтинг: 787 Неутрално

    Мненията ти винаги са он поинт и съм съгласен донякъде с теб!
    Обаче трябва да се каже, че Римац имат електрически хайперкар по-бърз от Теслата!
    Звучи като логична симбиоза, най малкото ще спомогне за електрифицирането на Бугати !
    —цитат от коментар 24 на Мамуна


    Една две леки поправки - не "имат", а правят. И е 2 милиона парчето.

  26. 26 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 2752 Неутрално

    И не е лошо да се спомене Атанас Вилнер

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  27. 27 Профил на Gunners
    Gunners
    Рейтинг: 1546 Неутрално

    И колко са бьлгарите на брои, които могат да си позволят такьв звяр от най-горната снимка.

  28. 28 Профил на mso011053684
    mso011053684
    Рейтинг: 1808 Разстроено

    До коментар [#19] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    За последните 12 месеца за Европа за EV автомобили първи са Вагвн, следва Рено/Нисан, следва Хюндай/Киа, следва Стелантис и на ПЕТО място е Тесла...
    Тази малката китайска количка избива рибата и там акционер е GM, моделът е много нов и както е тръгнал по брой доставени може да стане нлмер едно в света...
    За разликата между доставки и продажби в автомобилният сектор не си подготвен да коментираш, икономическите казуси не са твоята стихия, предполагам няма да разбереш, но се отчитат продажби понеже автомобилите имат голям дял продажби на лизинг като лизинга е свързан с производителите. Та автомобилът се доставя, клиента плаща първа вноска, взима автомобила и започва да го ползва, плаща месечни вноски и в зависимост от лизинага след 3,4 даже 5 години плаща финалната вноска и става собственик, може да не я плати и да вземе следващият модел, лизинга може да е оперативен и клиента въобще да не стане собственик на автомобила, това е основно корпораривен сегмент...

    Та прав си напълно, когато коментираш не е лоша идея да го правиш подготвен...

    Така че преди да поучаваш вземи и се подготви...

    ПП Прегледай Блумберг относно дяловете пазарните в Европа, надявам се да ти покрие критериите за надежден източник...

  29. 29 Профил на mso011053684
    mso011053684
    Рейтинг: 1808 Весело

    Отчитат се доставки...

  30. 30 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 3542 Любопитно


    До коментар [#27] от "Gunners":


    Двама, поне, а единият с няколко модела. Но в каква връзка е въпросът?

    Не мога да виждам коментарите си и тези към мен, и не мога да отговарям, ако случайно не ги видя.
  31. 31 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 3542 Любопитно

    До коментар [#19] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    Тесла по продажби в Китай се представя доста под очакванията.

    Не мога да виждам коментарите си и тези към мен, и не мога да отговарям, ако случайно не ги видя.
  32. 32 Профил на chironex
    chironex
    Рейтинг: 214 Неутрално

    Не са купили Бугати.
    Бугати прави джойнт венчър с Римац, (демек нова фирма) в който Римац държи 55%.
    Бугати си остава като отделна фирма и ще си произвежда Бугати.
    Айде ако може превеждайте ги тия неща по-добре, че лъжете хората.

  33. 33 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1480 Неутрално

    [quote#24:"Мамуна"][/quote]
    "Римац имат електрически хайперкар по-бърз от Теслата! "

    Ето тук е ключа! Римац е хипер кар който струва милиони и е "по-бърз" от семеен седан с 5 места и два багажника. Помисли малко по този въпрос.
    Ускорение: Римац - 0-100 за 1.85 сек Тесла за 1.98 сек.
    Цена: Римац $2.44 милиона, Тесла $130,000 точно 18.77 пъти по-евтина за разлика от 0.13сек
    Едното е бутик за късопишковци, другото е истинска кола която се произвежда в хиляди и всеки човек средна класа може да си я купи.
    Сега ще се включат пишман пилоти на разни БМВта и ГоУфове на втора ръка да ми обясняват как динамиката на Римац е страхотна и на Тесла S e по-слаба. Само че аз имам спортна кола, която карам само на писта и знам за какво говоря. Тази динамика можеш да използваш само и единствено на писта не и на улицата. На улицата разлика от една десета от секундата е нищо. Но има друга разлика за която хората които не са карали истински спортни автомобили не знаят. Ако трябва да пътиваш от Сан Франциско до ЛА в Римац, като пристигнеш ще се на парцал, докато в Тесла няма да усетиш че си карал.
    Но това е нивото в родината и трудно може да се обясни каква е разликата.
    Който разбира и е карал различни коли, който има техническо образование може да рабере каква огромна е разликата между бутик и серийна кола.

    California Über Alles
  34. 34 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1480 Неутрално

    До коментар [#19] от "Pontif New Dnevnik SUCK":Тесла по продажби в Китай се представя доста под очакванията.
    —цитат от коментар 31 на hamiltonf


    Абе за сега е номер едно и всички по тях се мерят и ги копират. Тесла не се оплакват.
    Ясно е че Китайската Комунистическа Партия ще направи всичко възможно да затрудни Тесла в Китай и да помогне на своите компании но това не променя факта че всички се сравняват само и единствено с Тесла.

    California Über Alles
  35. 35 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1480 Неутрално

    До коментар [#19] от "Pontif New Dnevnik SUCK":За последните 12 месеца за Европа за EV автомобили първи са Вагвн, следва Рено/Нисан, следва Хюндай/Киа, следва Стелантис и на ПЕТО място е Тесла...Тази малката китайска количка избива рибата и там акционер е GM, моделът е много нов и както е тръгнал по брой доставени може да стане нлмер едно в света...За разликата между доставки и продажби в автомобилният сектор не си подготвен да коментираш, икономическите казуси не са твоята стихия, предполагам няма да разбереш, но се отчитат продажби понеже автомобилите имат голям дял продажби на лизинг като лизинга е свързан с производителите. Та автомобилът се доставя, клиента плаща първа вноска, взима автомобила и започва да го ползва, плаща месечни вноски и в зависимост от лизинага след 3,4 даже 5 години плаща финалната вноска и става собственик, може да не я плати и да вземе следващият модел, лизинга може да е оперативен и клиента въобще да не стане собственик на автомобила, това е основно корпораривен сегмент...Та прав си напълно, когато коментираш не е лоша идея да го правиш подготвен...Така че преди да поучаваш вземи и се подготви...ПП Прегледай Блумберг относно дяловете пазарните в Европа, надявам се да ти покрие критериите за надежден източник...
    —цитат от коментар 28 на mso011053684


    Не, не си разбрал. Тук въобще не става въпрос за лизинг. Тук става въпрос за съвсем друго нещо. Когато работиш чрез система на дилъри, както е ФВ, компанията отчита продажба когато изпрати колите си в дилъра. Дилъра ги купува на номинална цена и с това се приключва счетоводството. ФВ не се интересува кога и на каква цена дилъра ще продаде колите им. Така в края на месеца ФВ си отчита например 10,000 продажби и приключва. От тези 10,000 обаче 6 или 7 или 8 хиляди са още на паркинга на дилъра и не са продадени на клиенти. Това не се вижда в статистиката!
    При Тесла е точно обратното. Тесла няма дилъри и продава директно. За продадена се счита само кола която е доставена на клиента, той се е разписал и я е приел и е платил парите, Това са истински продажби а не фейк счтоводство. Всички легаси авто производители го правят този трик. Всички които са информирани и са видяли повече от на тате селото го знаят това, Дилърите са независими бизнеси които са лицензирани от производителите и са зависими от тях. Дилърите не правят пари от електричките защото типично дилъра прави пари не от колата а от сервиза и. Производителя може да натисне дилъра да купи повече коли от този или онзи модел в зависимост от това което им трябва да отчетат за месеца или тримесечието. Дилърите се подчиняват в повечето време защото си избиват печалбите от други модели. Но това не е може да продължава дълго. И вече тези проблеми излизат наяве. И двата модела на ФВ се продават бавно на клиенти и което е по-страшно има вече доста които се предлагат на втора ръка и то за доста евтино. И това е сега, когато Тесла трябва да вози колите си през океана. А когато отвори Тесла Берлин и им намали цените и когато вече не важат Европейските мита защото производството е в Европа ... тогава кво прайм? ИД.3 и ИД.4 с дървената си платформа без багажник отпред и със софтуер писан в час по трудово? Че те са по-зле дори и от Мустанг Мак -Е.
    Следи цифрите и сам ще се убедиш.
    А не съм собственик на Тесла и нямам акции от Тесла. Но съм инженер и знам за какво говоря. А ти гледай Блумберг и Йахоо Файненс, те от 2012 година до сега всяка седмица предсказват смъртта на Тесла. Може също да слушаш Гордън Джонсън, който е гост на тези канали всеки ден и който от години доказва как Тесла ще се срине следващия месец и така вече 10 години. Дори и когато стока на Тесла скочи със стотици проценти тоя калпак продължаваше да ги шортва и да губи парите на инвеститорите си. Затова сега рейтинга му е под 35%. Да вземеш пияна маймуна и да я накараш да мята лайна по списъка на акциите и да купуваш само тези които маймуната уцели пак ще имаш рейтинг близо до 50%. Гордън Джонсън - специалистът на Блумберг, СНБС и Йахоо има 35%.

    California Über Alles
  36. 36 Профил на mso011053684
    mso011053684
    Рейтинг: 1808 Неутрално

    До коментар [#34] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    Техни , техни, едната със акионер GM, другата с акцинер Уорън Бъфет...

    Пък кой по кой се мерел не зная, Тесла усилено се говори, че здраво преговаря с Тойота да им направи бюджетен автомобил...

    В САЩ регулатора най накрая започна да си дава сметка че има май нещо гнило в Дания и извади за разглеждане случаите с катастрофи на Тесла и автопилотът им, а автомобилната асоциация или както там се нарича нещо се разграничава от Тесла...

    Пък как се мериш с някой който е пословичен с ниско качество, както вече споменах толкова хваленият от теб невероятен семеен седан при по висока скорост чупи задното окачване и всичко отзад след това заминава до степен да се отдели цялото колело, това наистина си е за мерене...

  37. 37 Профил на mso011053684
    mso011053684
    Рейтинг: 1808 Весело

    До коментар [#35] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    Добре ома някакъв напредък, от отричането на източник еднажена каза според теб, сега агенция Блумберг е недостоверна за статистически данни, добре тук няма да споря, щом не ги признаваш не ги признаваш, къв съм аз за противореча на това...:)

  38. 38 Профил на mso011053684
    mso011053684
    Рейтинг: 1808 Весело

    До коментар [#35] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    Така, сега дали съм разбрал или не да не го обсъждаме. Обясних ти, имаш продажба с участие на финансиране, защото продукта е на висока стойност и е техническо изделие.
    Понеже много разбираш тръгваш да ми обясняваш логистична верига, звеност на тази верига, широчина веригата и задължения на участниците. Да ти го обясня по разбираем за теб начин. Не си ме видял да ти обяснявам нещо за чипове, та радвам се за опитите ти да ми обясняваш за търговия...разбираме ли се вече или?
    Дилърите за които ти пишеш толкова обстойно са част от логистичната верига в автобизнеса, тези дилъри са независими търговци (за които ти по специално пишеш) та те като получат автомобил от производителя всъщност го купуват, той става техен, а не на производителя, това е продажба. Сега ти може да си мислиш че това е несправедливо или каквото там си мислиш но това си е твой проблем, ако ще преоткриваш отново логистичните вериги успех... Ако ще обосноваваш липсата на необходимост от търговците още по голям успех ти пожелавам...

  39. 39 Профил на mso011053684
    mso011053684
    Рейтинг: 1808 Неутрално

    До коментар [#35] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    Числата са доста показателни...Ваген които аз всъщност не мога да понасям продават ДВА пъти повече от Тесла в Европа...
    Обичаш ьа обясняваш кой камво разбира или не разбира не зная откъде си мислиш че всъщност разбираш, лошо няма...
    Не зная защо смяташ че трудно се продават ел в Европа, не си прав. С помощкте които се дават в момента има всъщност недостиг. Дилърите дето няма нужда от тях според тесла ееното нещо което правят е да ти оформят всичките документи за тези помощи, отиваш в дилъра, уточнявате продажбата и слез това отиваш да си получиш колата, като цялата документация е изготвена вместо теб от дилъра, без значение дали е независим дилър или е част от структурата на производителя. Тесла ако искаш в Европа грябва всичко по документите да го направиш сам, отделно от това трябва и регистрацията да я направиш сам, а това не е толкова просто в Европа особенно за неевропейски автомобил. Отделно тесла дори и тройката е скъпа просто е в такъв клас. Тези оплювани от теб моделчета всъщност са много по изгодни за масовият европейски клиент. За корпораривните продажби пък няма какво да коментираме, там тесла на практика не присъства...

    Понеже те гледам че се мъчиш с икономическите казуси, да ти кажа че стратегиите за навлизане на нов пазар са най различни и една от класическите е да оставиш на някой друг първоначалното разработване, това в случая беше оставено на Тесла. Сега идва момент в който пазара трябва да започне да се засища и тук старите производители ще дръпнат, просто такъв е бизнеса...

  40. 40 Профил на mso011053684
    mso011053684
    Рейтинг: 1808 Весело

    До коментар [#35] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    За толкова много неща си в грешка, че ще ми свърши мастилото да ги оборвам... Най големият в европа автомобилен дилър се казва Порше холдинг и е собственост Фолксваген Груп...

    Това дали те ориентира малко за дилърите или?

    Мисля да се спра вече, даже няма да се занимавам с обясненията за цорката тесла която нямаша фабрика в Европа, това не е пфоблем на ваген илиннякой зруг, а на тесла... Това е положението едните имат фабрики в целия свят и изградени мрежи другите нямат, докато се правим на куул че продаваме директно в началото всичко е куул, когато обаче се оказва че за автомобили това май е трудничко започваме да чупим пръсти и да обясняваме е ама като отвори фабриката в Берлин ще видите вие, е ще отвори и ше видим...

    И бай дъ уей това което водещият според теб с 1000 обиколки автопилот на тесла прави със семен седан Мерцедес го правят с камион 40+ тона и 22 метра който освен това е влекач с ремарке...Хайде жив и здрав и се научи че в бизнесът се приема за напулно оправдано да накараш конкурента ти да те подцени, не случайно натъртих че в годината в която Ваген обясняваше че тесла е 5 години напред продаде повече ел коли в европа отколкото тесла, сега вече продава два пъти повече... Да видиш м като отвори гига берлин молко пъти повече ще продаде ваген...

  41. 41 Профил на chironex
    chironex
    Рейтинг: 214 Неутрално

    До коментар [#38] от "mso011053684":

    По принцип продадена кола трябва да смяташ когато я е купил/лизвал крайния клиент, а не дилъра който я е купил от производителя.
    Само така можеш да правиш сравнение с Тесла, иначе е ябълки и круши.

  42. 42 Профил на mso011053684
    mso011053684
    Рейтинг: 1808 Неутрално

    До коментар [#41] от "chironex":

    Всъщност точно по принцип не си прав. Има доста варианти за продажба на автомобили. Например една компания доставя дъвки, марката е Орбит, та тази компания представи си има десетки хиляди търговски представители които с автомобил обикалят районите си за да осигурят продажбите на тези дъвки... Дано не те шокира нонтази компания има всъщност ссмо няколкостотин служителя и почти никакви активи, всичко е по договор за външни услуги, наем казано разговорно. От автомобилите, клито са под наем до търговските представители които също са "под наем".
    Та надявам се с този пример да ти подскажа, че нещо се бъркаш и всъщност става дума за продажба на автомобили, а не на зарзават, по сложничко е положението.
    Хайде живи и здрави и се научете, че когато един добър търговец какъв то е Мъск безпорно е видял , че няма шанс да се конкурира с другите на полето на дилърите , защото те са с десетклетия напред в това отношение и е решил да продава директно това не означава, че дилърите не продават.

    Понеже гледам сте лаици, да ви кажа че не се признават за продажби само автомобилите, които са произведени и складарина на места за сметка на производитеюитез защотл тези автомобили всъщност са десетки хиляди. Един голям автопроизводител когато решава производството много често предпочита по ред причини да пусне на линията примеено 50 000 автомобила независимо, че е наясно че ще продаде само 47 000 от тях да кажем. Останалите 3000 ги произвежда и от завода директно ги забива на някой поле, буквално и ги оставя там да си гният, просто сметките му излизат по добре понтози начин. Всичко останало е реална продажба, дилърите в действителност са задължени по договор да купуват, но това е реална продажба, производителят е продал на дилъра, зилъра като не го кефи, следващата година не подписва договор и вече няма задължение да купува...

    Хайде наблегни на яденето на плодове и зеленчуци, полезни са за здравето, за сравнения и промери по икономически въпроси бъди коректен и не сравнявай "ябълки с круши"...:)

  43. 43
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  44. 44 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2101 Неутрално

    До коментар [#10] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    Е айде посмали малко. За 0-60 теслата може и да бие. Електроческите двигатели имат 100% въртежен момент от първата стотна. Но за топ скорост и поддържане на висока скорост теслата няма шанс.
    Не че автомобила на Бугати не е безмислен, но това е бутиков автомобил. Все пал когато видя такъв на живо му се радвам, а не тръгвам да обяснявам на собственика колко е тъп.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  45. 45 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2101 Неутрално

    До коментар [#35] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    То и на биткойна цената стигна 60к бе да е ясно каква точно стойност или ценност носи. И естествено собственикът на тесла се намеси с туитове за да срине въпросната цена.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  46. 46 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2101 Неутрално

    До коментар [#9] от "Alarmstufe Rot":

    Да видим дали ще остане без зандо крило в състезанията.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  47. 47 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 4988 Любопитно

    До коментар [#46] от "deutschwagen":

    И като видим какво?

    Няма да отговарям на всяка идиотщина на подполковник Грънчаров
  48. 48 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2101 Неутрално

    До коментар [#47] от "Alarmstufe Rot":

    От забавен минаваш на смешен. Благодаря за минусите. Събирам ги.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  49. 49 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 4988 Любопитно

    До коментар [#47] от "Alarmstufe Rot":От забавен минаваш на смешен. Благодаря за минусите. Събирам ги.
    —цитат от коментар 48 на deutschwagen


    Събирай ги. Нещо по темата имаш ли или пак само ще тролиш?

    Няма да отговарям на всяка идиотщина на подполковник Грънчаров
  50. 50 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 2053 Весело

    До коментар [#14] от "mso011053684":

    Тази Тесла докарва всички до сълзи. Някои от радост докато диплят пачки, други от мъка, която компенсират със злобни прокоби.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  51. 51 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2101 Неутрално

    До коментар [#49] от "Alarmstufe Rot":

    Да, просто казах, че искам да видя този прототип реално да се състезава без задно крило, защото в момемнта в този вид е една концепция за пр събитие. Не знам защо това така те засегна. Стриктно продържайки се към дефинициите, този прототип на Пежо изобщо не е по темата. Но благодаря за линка.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  52. 52 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1480 Неутрално

    [quote#43:"nzs59648673"][/quote]
    "Изобщо и понятие си немаш как работи човешкото общество, светът, животът. Точно практическа стойност имат всички тия неща и затова мнозина са готови да платят цената; като инвестиция. Без значение дали го осъзнават или не. Това са много силни социални инстинкти, резултат от милиони години еволюция. Борба за изказване в социалната йерархия, демонстрация, дори измама, неща които отключват куп ресурси."

    Френд, аз живея в това общество вече 35 години и съм живял в Работническия Рай - НРБ 26 години. Много добре знам какви са социалните инстинкти по света.
    Имам двама колеги които имат един и същ модел Патек Филип, който струва около $70,000. Единия ми е СФОто другия е голям ангел инвеститор от Сингапур. Това не са случайни хора. СФОто е завършил Харвард Биснес Скул и до сега е продал компании на обща стойност окло $72 милиарда през цялата си кариера. На около 73 или 74 години е. Живее в меншън в Лас Вегас хилс. Инвеститора е Сингапурец, старо куче от Епъл и има магазини и сервизи на Епъл в Сингапур и Тайван. И двамата са милионери ... но не като цар Киро. В Америка не можеш да познаеш кой е милионер и кой не е.
    Интересното е, че и на двамата тези часовници са им подарък от съпругите за някакви годишнини и са купени със собствените им кредитни карти. Ха, ха, ха. И двамата не ги носят защото са "gaudy" и в Америка само виетнамците носят такива фейкови за по $200. И двамата си въобразяваха че то все пак било инвестиция. Мухахаха! Отворих им интернета и им показах че можеш да ги купиш тези часовници за около $70 до $71К. Голяма инвестиция! За 10 години са апришиетвали $1000. !!!! Урааааа
    Между другото и двамата носят Епъл часовници ... както повечето хора в Силикон Вали. Не знам дали знаеш но най-големия пазар на тези дрънкулки по €100,000 е Британия. И познай кои точно Британци? не са белите. Главно преуспели мангали и Руски милиардери. След тях идват Китайските милионери. Те си падат по извращения като за $1 милион като Астрономиа на Джейкъб § Ко. Ами сори, както се казва във вица - "Мерси казвам аз на такваз любов"
    А за А. Лангъ унд Зьонъ ... плийййййз! "Съживена" през 1990г в Саксония. Алоо. Целта е да продава на такива като Путин, който се перчи пред Меркел с неговия. Като им отвориш каталога всичките им цени са над $200,000 а много интересно как при годишно производство от 5,000 часовника имат ревеню от само $120 до $170 милиона. Хайде сега всички които сме избутали до 4ти клас да смятаме заедно как така тази сметка не излиза. Мене в инженерното училище са ме учили че това прави средна цена $34,000, за тебе не знам. Но в каталога им такова нещо няма. А то било за да могат социалните пауни да се фукат и да намекват че часовника им бил $200К па той се оказва че е 7 пъти по-евтин. Ето това ти е обществото - 90% пълно със смешници с чанти Луи Витон за $20 и Ролекси за $50. Ти се бутай в това общество. Не е за мене.

    Има колекционерски часовници но те са единици. Нищо което е произведено този век не е наистина колекционерски айтъм за инвестиция. Преди няколко години продадоха на търг Лунния часовни Булова Акютрон който е ходил на Луната за $1.4 милиона. Аз имам същия от и-бей за $120 винидж 1973г. Цените им вървят межди $150 до 2000 в зависимост от състоянието. Аз го купих моя в лошо състояние защото ми е хоби да ги оправям. Работи превъзходно и е по-точен от всеки скъп швейцарски часовник. Стрелката на секундите не цъка а се движи без прекъсване. Не е особено красив и никога няма да го нося защото не ми харесва естетиката му. Циферблата е леко бронзов или златист. Аз не обичам жълто злато по никакъв начин, Изглежда ми като златен зъб на циганин. Но самият часовник е много важен часовник в историята на хорологията. Между механичните и кварцовите часовници. Задвижването му не е кварцово а е с резонансна ел верига.
    Както и да е .. безполезни скъпи дрънкулки никога не са ме впечатлявали и хората които ги купуват винаги са късопишковци а тези които които им се възхищават са бедни мечтатели. Сори.
    Въпреки че не е необходимо да нося часовник, аз съм любител на интересни часовници и имам няколко на цени между $400 и $800 Всички са еко драйв и се зареждат от околната светлината, всички се сверяват сами всеки ден с някой от четирите атомни часовника в света. Където и да пътувам по света сами си намират зоната и сами се сверяват. Никога, никога не може да са по-неточни от -1/+1 секунда на месец. Преди си купувах авиаторски часовници. Сега ми се струват малко претрупани и понеже вече не виждам добре, трябва да слагам очила за да им виждам комликейшъните. Затова в последните години преминах на дайвърс часовници - за водолази. харесва ми стила и понеже са направени да са четливи под водата мога да ги виждам по-лесно. Напълно си давам сметка че това е суета и украшателство защото в днешно време хората не се нуждаят от часовници при положение че имат смарт фони. Това само по себе си е проява на лош вкус и лека форма на простащина. Но моето извинение е че съм стар, глупав и от източна Европа та да не ми се сърдят хората.

    California Über Alles
  53. 53 Профил на chironex
    chironex
    Рейтинг: 214 Неутрално

    До коментар [#42] от "mso011053684":

    Ако имаме 20 000 коли купени от дилърите, но непродадени на краен потребител ги бройме за продажби. Когато всички производители минават през дилъри е ябълки с ябълки.
    Когато обаче някой не минава през дилъри става ябълки и круши. Чат ли си?

  54. 54 Профил на syi44648113
    syi44648113
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#52] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    Всичко, което пишеш е точно така, но аз имах предвид съвсем друг тип инвестиции - социални. Това са много силни инстинкти и те не присъстват случайно у човека, ами са резултат от продължителен естествен и полов отбор. Тоест, това поведение е печелившо от еволюционна гледна точка и затова стремежът към изкачване в по-горен социален клас и демонстрирането на възможности присъства фабрично в повечето хора.
    Така че, ти изчисляваш само материалната стойност на подобни покупки, но пропускаш социалната. Която косвено също има и материално изражение.

  55. 55 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1480 Неутрално

    До коментар [#52] от "Pontif New Dnevnik SUCK":Всичко, което пишеш е точно така, но аз имах предвид съвсем друг тип инвестиции - социални. Това са много силни инстинкти и те не присъстват случайно у човека, ами са резултат от продължителен естествен и полов отбор. Тоест, това поведение е печелившо от еволюционна гледна точка и затова стремежът към изкачване в по-горен социален клас и демонстрирането на възможности присъства фабрично в повечето хора.Така че, ти изчисляваш само материалната стойност на подобни покупки, но пропускаш социалната. Която косвено също има и материално изражение.
    —цитат от коментар 54 на syi44648113


    Съгласен съм с биологичната еволюция или (evolutionary biology) но съгласи се също че и ние еволюираме. Тези които се опират само на инстнкта доста често не стигат до социално и икономическо ниво на което да могат да си позволят тези скъпи, луксозни и непрактични предменти. Затова пък напъна им да са най-шарените пауни в кокошкарника за да грабнат най-много кокошки е непреодолим. И като нямаш парите за истински скъпата стока какво правиш? Купуваш ментето което вместо $70,000 струва $150. Сега вече има ментета които само специалист може да различи от оригиналите. И така се получават две тенденции. Едната е бедни мераклии с фейк часовници. Втората е "нуво-риш" Китайци и Руснаци на които родителите им са се катерели на по две тухли за да се изсерат, не се задоволяват само с Паетк Филип от каталога, защото такива на улицата носи и месаря и таксиджията, а искат бутиков модел изработен по поръчка който да е $300,000. Само че който плаща, той поръчва и музиката и часовниците стават ... със стандартен калибър вътре но от вън ... братко до са дракони от диаманти, то са православни икони от рубини ... и всичко разбира се трябва да е голямо колкото чиния така че всички да видят.
    И така тези две групи от хора едните бедни и прости а другите богати и прости, създадоха ужасно име на тези луксозни марки.
    Аз съм заобилолен от много богати хора, просто защото съм в такъв район и в такъв бизнес. тези колеги с които работя от около 20 години са истински милионери. Единия притежава всички магазина и сервиза на Епъл в Сингапур и в Тайван. Има голям катамаран за партита, Бентли .. и всички неща които можеш да очакваш от истински богат човек. Другия живее в Лас Вегас и лети в Понеделник за работа до Силикон Вали и в Сряда си лети обратно. Къщата му, както той сам казва е по-скоро курорт от колкото къща. Защото жена му е болна и не може да пътува той и е направил всички забавления в къщи. Има два басейна, две джакузита, алея за боулинг с две писти, Американски дайнър ресторант като от 50те и 60те години. Кино театър с 20 места. Човека е аудиофил и само музиката и телевизиите му са над $300,000. Отделно е домашната автоматизация - във всяка стая на стената има йПад от който можеш да контролираш климата, светлината, вратите и заключването на всичко в цялата къща. Всичко е защитено с пароли и като гостенин имаш достъп само до определни неща. Както казах и двамата носят часовници Епъл. Като отидем на обяд никога няма да можеш да разбереш кой е милионер от нас тримата. А аз съм ниска средна класа инженер. Ако не ми вярваш погледни снимки или видео на който си искаш богат бизнесмен в САЩ. Лари Елисън, Мъск, Дейвид Лам, Джак Уолш ... Бил Гейтс ... погледни какви часовници носят. Даже има една легендарна снимка на Билл Гейтс с часовник Касио Дуро дайвърс уотч, който изглежда почти като Ролекс събмаринер но струва $47. В Америка се кичат само Нигърите, латинците и някои преуспяли Иранци или Арменци които са отворили бакалия или автомивка. Аз поне от 25 години не съм видял нормален Американец или Американка с каквито и да е бижута по тях. Разбира се ако не е уайт траш но аз с такива не се срещам.
    Та приемам тезата си за желанието на хората за показност и фукня но помисли и малко за това което аз ти казвам. Тази показност най-често е признак на лош вкус. Не на богатство. Е Путин и Руския патриарх - милиционер ще си носят А. Лангъ унд Зьонъ но аз никога не съм се учил на стил и култура от такива като тях.

    California Über Alles
  56. 56 Профил на vgu52649531
    vgu52649531
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#55] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    Възприемаш инстинктите като нещо примитивно, неприсъщо за интелигентните и културни хора. Не е така. Всички са засегнати от тях. И е невъзможно да еволюираме за 100-200 години. Това са процеси, протичащи за милиони години.
    Първо, не е задължително всеки да парадира точно с часовник. Аз говорех изобщо. Твоят познат сам казва, че има къща като курорт. Всеки парадира с различни неща, според това как може да направи най-големо впечатление, според средата, възпитанието и т.н. Носенето на кецове и часовник епъл от богати хора също е самоизтъкване: "Вижте ме колко съм голем, дори нема нужда да нося скъп часовник, костюм и лъскави обувки и да се съобразявам с вас, аз съм нещо повече". По същата причина и Божков дойде с тениска и пура при Борисов на срещата му с футболните собственици, Цацаров и Младен Маринов, с което ги унижи. Всички останали беха с костюми.
    Така че, всеки парадира според средата и ползата. Един негър нема да впечатли никого ако се облича като Зукърбърг с една и съща тениска - ще развали репутацията си в общността, в която живее, ще го помислят за пълен смотаняк. Но при техноманиаците, нърдовете и пр. откачалки, очевидно това поведение и идеология носи точки - минимализъм, аскетизъм и пр. истории.
    Така работи социалният инстинкт. Гледаш какво върви "на пазара" и го предлагаш. Т.е. несъзнателно. Ако е анцуг и ланец - слагаш анцуг и ланец, ако е кецове и часовник епъл - слагаш кецове и епъл. Целта е да се издигнеш в йерархията на общността и да получиш повече влияние, ресурси, красиви жени и т.н. По последното може да се определи и коя стратегия работи по-добре. Виж им жените на тия милионери с епъл и виж на другите с ланците. Жената е мерна единица за успешност, защото тя е крайна цел на всички еволюционни стратегии.

  57. 57 Профил на vgu52649531
    vgu52649531
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#55] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    Има ново течение в науката - Evolutionary psychology. То обяснява много процеси в човешкото общество.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK