Продажбите на бира до юни са на нивото от 2020 г.

Продажбите на бира до юни са на нивото от 2020 г.

© Цветелина Белутова, Капитал



Продажбите на бира през първите шест месеца на годината са на нивата от 2020 г., сочат данните на Съюза на пивоварите в България. До юни са продадени 2400 хил. хектолитра, докато в предкризисната 2019 г. през същия период са реализирани 2526 хил. хектолитра.

Разпределението на пазара по опаковки показва, че се възстановява тенденцията за намаляване на дела на продажбите на бира в пластмасови бутилки, който е 54%. Стъклените бутилки са 20% от пазара, а кеновете - 23%.

През последния месец, когато се проведе европейското по футбол, има увеличаване на консумацията на наливна бира - 6% от пазара, показват данните.


През летните месеци всеки ден пълнолетният българин изпива по една бира, съобщават от съюза. Половината българи - 58%, поне веднъж месечно консумират безалкохолна бира, особено ако имат намерение да шофират. Жените предпочитат нискоалхолните или безалкохолните бири с плодови или билкови аромати и свеж вкус. През лятото близо 50% от жените пият бира поне веднъж месечно, а всяка трета българка - поне веднъж седмично.


Според маркетинговите изследвания за избора на българския консуматор на пиво най-важни са вкусът на напитката, нейната опаковка и видът/стил бира, а едва след това се нареждат цената и марката.


На европейската карта на индустрията, по обем на продажбите на бира България вече е на 11 място.



Ивана Радомирова,

председател на Съюза на пивоварите в България


По данни на Пивоварите на Европа поради периодичните затваряния на заведенията, въведените ограничения и стагнацията на туристическите пътувания пазарът на бира в страните от ЕС през 2020 г. има спад с 9%, посочва Радомирова. Добавената стойност от производството и продажбите на бира общо за ЕС е намаляла с 15 млрд. евро - от 60 млрд. през 2019 на 45 млрд. през 2020.


Също заради периодичните затваряния индиректната работна заетост, генерирана от продажбите на бира в ЕС, е намаляла с 800 хил. работни места.

Към момента в България са регистрирани 37 производителя на бира, от които големите компании са 3, малките и средните пивоварни - 8, а останалите 26 са микропредприятия. По данни на Съюза на пивоварите продължават инвестиционните и други проекти в повечето пивоварни, като за 2020 г. вложенията в дълготрайни активи са 37 млн. лв., а само за първото полугодие на 2021 г. са 20 млн. лв. За последните 12 месеца на пазара са пуснати над 35 нови предложения и асортимента пиво.

Ключови думи към статията:

Коментари (3)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 2 Профил на danielv
    danielv
    Рейтинг: 1417 Неутрално
  2. 3 Профил на Thomas Anderson
    Thomas Anderson
    Рейтинг: 220 Весело

    Таблото с крановете на КАНААЛ :-)

    Sugar - The Bitter Truth http://www.uctv.tv/search-details.aspx?showID=16717




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK