Транспортният министър не е доволен от концесионера на летище София

Транспортният министър не е доволен от концесионера на летище София

© Юлия Лазарова



Служебният министър на транспорта Георги Тодоров не е доволен от концесионера на летище София, който все още не е направил никакви подобрения. Пред БНР той обяви, че хората очакват бързи и видими промени, които да подобрят обслужването на пътниците. Тодоров каза, че е направил проверка на летище София и е открил, че "нищо не се е променило към днешна дата".


Той обърна внимание, че въпреки липсата на сериозен трафик обслужването на пътниците се извършва бавно, няма нови удобствата за пътниците, които изчакват полета си, а хигиената не е на достатъчно високо ниво. "Санитарните помещения просто не искам да ги коментирам", каза министърът.


Тодоров припомни, че скоро ще изтекат първите 100 дни от ефективната дата на концесията и съобщи, че ще бъдат наложени предвидените по договор санкции.




Консорциумът "Соф Кънект", в който влизат фондът "Меридиам" (Meridiam) и строителят "Щрабаг" (Strabag) с 1%, подписа договор за 35-годишна концесия на летището преди година. Изборът на победителя не беше приет единодушно поради факта, че това беше единственият кандидат, в чиято структура няма летищен оператор.


В допълнение процедурата по избора беше обжалвана от всички останали участници и реално управлението на летището беше поето преди малко повече от три месеца. В началото на април опозицията в парламента изрази несъгласие в решението на правителството да отложи с 10 години плащането на такси от страна на концесионера. Като мотиви бяха посочени COVID кризата и икономическите затруднения на летищните оператори и авиобизнеса. Позицията на тогавашния министър на транспорта Росен Желязков беше, че държавата не се ощетява, като ще получи дължимите общо 245 млн. евро на по-късен етап.


Преди броени дни Европейската инвестиционна банка (ЕИБ) и "Соф Кънект" АД подписаха договор за заем от 40 млн. евро за модернизацията на летището. Парите ще се използват за модернизирането на инфраструктурата, повишаване на безопасността и сигурността, повишаване на енергийна ефективност и други.


През април, като платиха първата такса по концесията, от "Соф Кънект" обявиха, че ще обявят скоро конкретните планове за аеропорта, първите инициативи и средносрочният инвестиционен план, но до момента това не е направено. Обявените до момента намерения са за инвестиране на до 624 млн. евро. Планира се и изграждане на трети терминал до 2030 г. Междувременно председателят на Надзорния съвет на "Соф Кънект" Илияна Цанова беше избрана за зам.-директор в дирекция по бюджета в Европейската комисия и вероятно ще се търси нов ръководител.

Коментари (25)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Любопитната Съседка
    Любопитната Съседка
    Рейтинг: 227 Неутрално

    Очаквахме от концесионера на летището нещата да се подобрят, а те станаха по-лоши.

  2. 2 Профил на doroteus
    doroteus
    Рейтинг: 1577 Неутрално

    Очаквахме от концесионера на летището нещата да се подобрят, а те станаха по-лоши.
    —цитат от коментар 1 на Любопитната Съседка


    Освен Илиана питайте и Филип Гунев - екс шеф на антикорупционния фонд , финансиран от "Америка за България " , Норвежкият фонд / ???/ и работещ предимно за ДБ !

  3. 3 Профил на negodnik
    negodnik
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Тодоров като е тръгнал да брани обществения интерес да каже какво се случва със свинщината около пристанище Варна. Преди ясни действия в тази посока да станат факт, всички друго е прах в очите. Този министър е един от греховете на Радев.

    "Георги Тодоров, по времето на Орешарски, е заместник на Данаил Папазов(бившия директор на "Пристанище Варна") - купува Тец варна от Чез и го продава на Доган. До назначаването си за служебен министър на транспорта, Георги Тодоров беше председател на Управителния съвет на "Пристанищна инфраструктура"

  4. 4 Профил на Христина Боева
    Христина Боева
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Служебните министри, като назначени чиновници и обслужващ персонал на Радев, нямат правомощия да ревизират актове и решения на редовни министри, излъчени от избран от гражданите Парламент. Нека господата да запазят личните си предпочитания, одобрения и недоволства за семейната трапеза, където е най-подходящото място да ги споделят!

  5. 5 Профил на Аллен Даллес
    Аллен Даллес
    Рейтинг: 378 Весело

    Ахахахаха!
    Е, те санитарните помещения на Т1 са легендарни!

    Антиквар - човек, който се бори против тиквите.
  6. 6
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  7. 7 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1631 Неутрално

    Аз не съм доволен от така нареченият "министър" на транспорта!!!

  8. 8 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 2804 Неутрално

    Да я прекратят, за неизпълнение на Договора и без това ощетява бюджета.

    Любовта ще спаси света!!!
  9. 9 Профил на МОЙШЕ  ТОЛКОЗ
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ
    Рейтинг: 1001 Неутрално

    А министърът доволен ли от факта че Тим Ейр дължи дъъъълги години десетки милиони такси? Или чака тяхния фали

    THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 59 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ ЗА ФУНКЦИИТЕ НА ТОЗИ САЙТ В ТЕМАТА https://bit.ly/3dLkIhi
  10. 10 Профил на Vassco
    Vassco
    Рейтинг: 533 Неутрално

    Да не би концесионерът да е поискал неплатените такси от България Еър и за това да не е доволен служебния министър на транспорта? Той нали беше нещо в управата на България Еър. Много му бърка в здравето концесията на летището.

  11. 11 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4739 Неутрално

    До коментар [#7] от "selqnin":

    "Аз не съм доволен.."

    За щастие никой не те пита!

  12. 12 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4739 Неутрално

    Единственият кандидат без никакъв опит в управление на летище и с най-ниска концесионна такса и обещани инвестиции бе "избран" за оператор на летището пред оператора на четирите летища в Париж! Браво!

  13. 13 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7572 Неутрално

    До коментар [#8] от "hope":

    Кой знае , как е направен договора и колко ще трябва да платим, ако решим да го прекратим.

  14. 14 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3986 Неутрално

    До коментар [#1] от "Любопитната Съседка":

    " Очаквахме от концесионера на летището нещата да се подобрят, а те станаха по-лоши."

    Кой е очаквал подобни неща ? Вероятно последователите на бай Тошовия, след поредната корупционна афера по отдаването на летището на концесия и загърбване на националните ни интереси на 100 % ! Да припомняме ли какво направиха от ГЕРБ в края на мадата си спрямо концесионера на летището :

    Губим 500 милиона от летище „София“

    https://lupa.bg/news/skandal-gubim-500-miliona-ot-letishte-bdquosofiyaldquo_107411news.html

  15. 15 Профил на МОЙШЕ  ТОЛКОЗ
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ
    Рейтинг: 1001 Неутрално

    До коментар [#8] от "hope":Кой знае , как е направен договора и колко ще трябва да платим, ако решим да го прекратим.
    —цитат от коментар 13 на Роси


    НЕ ЧЕ АЗ ЗНАМ в детайли😃. Ама предполагам че бая мяза на договора на онзи Цеко Мине...и т.н. с софийската оПщина за Витоша и лифтовете:

    1. В алинеите "за пред хората": Обещания за ГО'УЕМИ инвестиции.

    2. В малък шрифт в страница 89-НУЛЕВИ санкции за неизпълнение /неспазване на срока за обещаните инвестиции.

    3. В сраница 135-с още по малки букви-ОГРОМНИ обезщетения на концесионера ако му прекъснат договора за неспазване на НЕГОВИТЕ задължение!

    Демек-Адвокатите на концесионерите пишат договора, адвокатите на държавата/общината го подписват, с очи/уста затворени с "денежная тряпка", както казват "братушките"😃!

    "БонбоНките" не споменавам-всеки с памет малце по голяма от тази на златна рибка в аквариум би трябвало да ги помни: ОТЛАГАТ С 10 (ДЕСЕТ) ГОДИНИ РАЗСРОЧЕНИТЕ ПЛАЩАНИЯ ПО КОНЦЕСИЯТА (т.н. "гратисен период") заради пандемията. За летището де, за Цеко'миневата далавера не помня😃

    Да, спадат приходите в летището заради пандемията, АМА НЕ СА НУЛЕВИ! ИМА ПРИХОДИ-ПЛАТИ НЕЩО!!! Йок, 10 години НИЩО не плащат, само прибират приходите. А след 10 г...я камилата, я камиларя😃!

    А междувременно кенефите и в Т2 и в Т1 СМЪРДЯТ ТА СЕ НЕ ТРАЕ: ЛИЧНИ впечатления между 2010-2017!
    До коментар [#13] от "Роси":

    THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 59 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ ЗА ФУНКЦИИТЕ НА ТОЗИ САЙТ В ТЕМАТА https://bit.ly/3dLkIhi
  16. 16 Профил на мики маус
    мики маус
    Рейтинг: 1573 Неутрално

    До коментар [#4] от "Христина Боева":

    Хахаха!
    Къде ги четеш тези хуморески, душо герберска?

    Служебното правителство има всички правомощия на редовнито с единствената разлика, че е с ограничено съществуване.

  17. 17 Профил на мики маус
    мики маус
    Рейтинг: 1573 Неутрално

    Ахахахаха!Е, те санитарните помещения на Т1 са легендарни!
    —цитат от коментар 5 на Аллен Даллес



    Също толкова миризливи са и на Т2.
    Отдалеч можеш да се ориентираш къде са тоалетните.

  18. 18 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5377 Неутрално

    Да се задействат по договор тогава, да не ги щадят

  19. 19 Профил на motochristo
    motochristo
    Рейтинг: 1129 Неутрално

    До коментар [#4] от "Христина Боева":

    Правомощията на служебните и на редовните министри са еднакви. Разликата е само в пълномощията - времето на мандата. Това, дето си го списала, са свободни съчинения, сиреч глупости.

    Гласуваш за прасе - получаваш кочина.
  20. 20 Профил на BRD
    BRD
    Рейтинг: 8 Неутрално

    В БГ при всякакви режими явно опира до народния 4ип - тоалетна на провинциална гара

  21. 21 Профил на Дария Колев
    Дария Колев
    Рейтинг: 910 Неутрално

    Как да е доволен, като да уреди друга фирма с концесията?

  22. 22 Профил на vestonosec
    vestonosec
    Рейтинг: 698 Любопитно

    Ами няма как, то беше ясно, че като печели фирма, която никой не е чувал, ще е така :) И може всякакви лафове за тим да се пускат, но летища Варна и Бургас са си абсолютно супер (като за малки европейски летни портчета), докато на Т1 вонята - и буквално и преносно вонята - май не само не намалява, но и се позасилва :)
    Впрочем, не само Бг Еър (които поне имат топките да не плащат, като ги клатят) великите летищни меринджеи, ами и доста големи компании чакаха с нетърпение промяна след концесията, ама май получават промяна към по-лошо... Така че министърът щеше да е скандално да е доволен, при положение че и пътници, и авиокомпании не са!

  23. 23 Профил на vestonosec
    vestonosec
    Рейтинг: 698 Любопитно

    И, ласт бът нот лийст, никому не пожелавам да има вземане-даване с администрацията на летището. Това са едни злобни лелки, събрани от герб-тутракан примерно, които могат само с Баце да се мерят по самозабравяне и нарцисизъм. Но те държат всички ключови лостове (в случая - мокри печати) и просто нищо не можеш да направиш, освен да слушаш как ти се карат и въпреки това да им се молиш да си свършат работата. Там трябва не изчегартване, ами директно закриване.

  24. 24 Профил на Борис
    Борис
    Рейтинг: 1058 Неутрално

    Състоянието на летището в София не се само, че не се подобрява, но и се влошава, след даването му на концесия. А, че "Strabag" са австрийски мошеници, стана очевидно още при строежа на Терминал 2 - и окачените тавани падаха и какво ли още не. Накратко, поредната гербаджийско-депесарска далаверка.

  25. 25 Профил на МОЙШЕ  ТОЛКОЗ
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ
    Рейтинг: 1001 Весело

    Състоянието на летището в София не се само, че не се подобрява, но и се влошава, след даването му на концесия. А, че "Strabag" са австрийски мошеници, стана очевидно още при строежа на Терминал 2 - и окачените тавани падаха и какво ли още не. Накратко, поредната гербаджийско-депесарска далаверка.
    —цитат от коментар 24 на Борис


    Щрабаг СКАЧАТ СПОРЕД ТОЯГАТА (демек тех'надзора), и договорите😃 Които по нашенско не ги пишат ТЯХНИТЕ адвокати😃 За последните 3-40 г' по нашенско Щрабаг са строили и ж.п. гари, и терминали+разширяване на писти по летищата, + тунели и пътни възели, пречиствателни станции с мрежа вдопроводи иколо тях, и т.н., и т.п. и др'-все обекти от национални мащаби. И да, тук таме имаше малки гафове в началото, но общо взето е прилична фирма. Щото нашенския тех'надзор си върши работата, и договорите с тях са ОК, ЖЕЛЕЗНИ-с неустойки, ЯКИ глоби за закъснения, и санкции за "допустимо некачествена работа". ВСИЧКИТЕ от които са ТОЛКОЗ ЯКИ че просто не си струва шикалкавенето на дребно😃

    Като един от бранжа да уточня:
    До коментар [#24] от "Борис":

    THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 59 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ ЗА ФУНКЦИИТЕ НА ТОЗИ САЙТ В ТЕМАТА https://bit.ly/3dLkIhi




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK