Железниците ще предложат поскъпване на билетите заради цената на тока

Железниците ще предложат поскъпване на билетите заради цената на тока

© Велко Ангелов



Български държавни железници ще се възползва от правото си да иска промяна в цената на билетите два пъти годишно заради високата цена на тока, съобщи днес пред Би Ти Ви директорът на "Пътнически превози" в БДЖ Любен Нанов. Той допълни, че в момента се правят сметки колко да е актуализацията.


"Прогнозните разчети за 2021 г. са направени при цена между 100 и 110 лв. за мегаватчас. В момента цените на борсата са между 220 и 250 лв., което ще доведе до някакъв финансов негатив - между 7 и 9 млн. лв. в края на годината", поясни Нанов. Той подчерта, че съкращаване на влакове не се предвижда.


Високата цена на тока създава проблеми и на електротранспорта в София. Разходите на метрото за електроенергия са се увеличили със 118% от началото на годината до момента. С между 40 и 50 на сто са нараснали разходите за тока на тролеите и трамваите в София. Миналия месец фактурата за тока на "Столичен електротранспорт" е за над 700 000 лв. при около 500 000 лв. за същия период на миналата година. Проблемът се задълбочава от факта, че заради пандемията пътниците, а съответно и приходите са с 40% по-ниски от предпандемичните години.

Коментари (48)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на venci4
    venci4
    Рейтинг: 1444 Неутрално

    Да се връщат на дизела

    Платени форумни тролчета, така ли ви възпитават на Позитано? http://prikachi.com/images/793/8000793h.jpg
  2. 2 Профил на georgievb
    georgievb
    Рейтинг: 1541 Любопитно

    Какво стана сега? Трябва ли ни още един атомен реактор или не?

  3. 3 Профил на lodkarski
    lodkarski
    Рейтинг: 242 Неутрално

    Какво стана сега? Трябва ли ни още един атомен реактор или не?
    —цитат от коментар 2 на georgievb


    Знаем това, което не трябва- резидент! Съветоидните да му благодарят незабавно!

  4. 4 Профил на ЗаНиЗа
    ЗаНиЗа
    Рейтинг: 2762 Любопитно

    А трасетата, обслужвани с дизелови локомотиви? Нелепи обяснения за по-високи цени, все едно високоскоростни влакове щъкат по електрифицирани линии. За кчество на обслужване, закъснения, чистота - нито дума.

    Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.
  5. 5 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 1926 Неутрално

    До коментар [#2] от "georgievb":

    Трябват ни 3 един след друг

  6. 6 Профил на Дария Колев
    Дария Колев
    Рейтинг: 2127 Неутрално

    Браво, "зелената сделка" вече почна да ни бърка директно в джоба!

    Впрочем България трябва да намали значително цената на билетите за влаковете, с цел увеличаване на пътниците и с това да се намали въгреродния отпечатък на България!

    Например Пловдив/София да стане под 5 лева, тогава аз бих ходила на гости на брат ми в София без личен автомобил!

  7. 7 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8066 Неутрално

    А услугата ще се подобри ли, защото те и без увеличение на тока си вдигат цените.

  8. 8 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5733 Неутрално

    "Железниците ще предложат поскъпване на билетите заради цената на тока"

    И ще забравят да ги намалят в случай намаление на тока/нещо в което се съмнявам/

  9. 9 Профил на Моа Преател Тайпи
    Моа Преател Тайпи
    Рейтинг: 2923 Неутрално

    До коментар [#2] от "georgievb":

    Не, ние половината произведен ток го продаваме навън, братята пък целия ползван ток не го плащат - та ток има, в ганьовщината и андрешковщината е проблема.

  10. 10 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4494 Весело

    Браво, "зелената сделка" вече почна да ни бърка директно в джоба!Впрочем България трябва да намали значително цената на билетите за влаковете, с цел увеличаване на пътниците и с това да се намали въгреродния отпечатък на България!Например Пловдив/София да стане под 5 лева, тогава аз бих ходила на гости на брат ми в София без личен автомобил!
    —цитат от коментар 6 на Дария Колев

    😂😂😂😂😂

    Стой си там в Германия, в Пловдив никой не те иска. 😂😂😂

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  11. 11 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 1363 Неутрално

    Браво, "зелената сделка" вече почна да ни бърка директно в джоба!Впрочем България трябва да намали значително цената на билетите за влаковете, с цел увеличаване на пътниците и с това да се намали въгреродния отпечатък на България!Например Пловдив/София да стане под 5 лева, тогава аз бих ходила на гости на брат ми в София без личен автомобил!
    —цитат от коментар 6 на Дария Колев


    А, ако ти плащат по пет лева още по-добре.

  12. 12 Профил на Ангел Ангелов
    Ангел Ангелов
    Рейтинг: 731 Неутрално

    Това е лъжа, министър председателят на Радев каза, че ще приемат програма за намаляване цената на тока. Бих му предложил да на правят програма за намаляване и цените на крушите и прасковите, днес на нашия пазар круши 3,20, праскови 3,50, а бананите от Южна Америка 2,30, но те бананите растат по дърветата и не ги превозват по няколко хиляди километра. Лошо е когато хората гласуват както им каже телевизора, а не както им каже хладника.

  13. 13 Профил на star bastun
    star bastun
    Рейтинг: 2363 Неутрално

    Има логика когато "суровините" поскъпнат, същото и да се получи с крайния продукт. Обратното е логично същп.

  14. 14 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3036 Неутрално

    Колко от тука коментиращите се возят на БДЖ - пита за един приател :)

  15. 15 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3036 Неутрално

    До коментар [#2] от "georgievb":Не, ние половината произведен ток го продаваме навън, братята пък целия ползван ток не го плащат - та ток има, в ганьовщината и андрешковщината е проблема.
    —цитат от коментар 9 на Deaddark


    Не забравяй че ЕС иска да затваряме централите на въглища.

  16. 16 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2028 Неутрално

    Какво стана сега? Трябва ли ни още един атомен реактор или не?
    —цитат от коментар 2 на georgievb


    Нали , като се била пуснела ТЕЦ-2 на Марица Изток и токът бил падал?

  17. 17 Профил на Petia Nikolova
    Petia Nikolova
    Рейтинг: 1157 Весело

    И от тогава пътя от Черноморието до София и обратно ще става вече за ... от 18 на 16 часа. Хайде на шарените каручки. На територията и без това виреят преобладаващо двуноги копитни. Да увеличим популацията и на четириногите такива. Нужни са за теглене на гиздавите каручки.

  18. 18 Профил на grigoo
    grigoo
    Рейтинг: 750 Неутрално

    А защо не почне да си произвежда сама тока със слънчеви панели, инвестицията се избива за 5-7 години, същото нещо вече го правят стотици, ако не хиляди частни предприятия. След 5-7 години голяма част от електроенергията ще им е на практика безплатна.

  19. 19 Профил на grigoo
    grigoo
    Рейтинг: 750 Неутрално

    До коментар [#2] от "georgievb":
    За колко време се избива една атомна електроцентрала? Минимум за 40 години, ако ще продава на сегашните цени. За 20 години, ако киловата стане левче.

  20. 20 Профил на kbj321074343
    kbj321074343
    Рейтинг: 22 Любопитно

    До коментар [#17] от "Petia Nikolova":

    Явно не пътуваш често, а и обичаш да помрънкваш. Вярно е, че са бавни влаковете, но не чак толкова. Последно пътувах до Бургас за 7 часа. Така че има ли желание има и начин.

  21. 21 Профил на Моа Преател Тайпи
    Моа Преател Тайпи
    Рейтинг: 2923 Неутрално

    До коментар [#15] от "realguru":

    Ами те са причина да е скъп тока. Първо изнасят евтиния ток от АЕЦ-а, че да печелят повече; второ скъпия ток от ТЕЦ-а го плащаме ние от народа; трето в рудниците има гнилоч, който не гори сам, а се внася газ и кокс, които оскъпяват и без това нискокалоричното производство; пето - по-евтино ще ни излезе да внасяме ток, отколкото да произвеждаме от ТЕЦ-овете; шесто - всеки гледа цената на тока, но лобито на ТЕЦ-а - комунистически бастион - иска да дере по пет кожи от нас, за да имат комунистическите 'ора и техните издънки аЦката пара, да си гледат кефа.

  22. 22 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2028 Неутрално

    А защо не почне да си произвежда сама тока със слънчеви панели, инвестицията се избива за 5-7 години, същото нещо вече го правят стотици, ако не хиляди частни предприятия. След 5-7 години голяма част от електроенергията ще им е на практика безплатна.
    —цитат от коментар 18 на grigoo


    И да си съобразят разписанията!

    Влаковете , да са докато има слънце.

  23. 23 Профил на Моа Преател Тайпи
    Моа Преател Тайпи
    Рейтинг: 2923 Весело

    Четвърто - който не може да си прави сметката, сметката му излиза солена. Запазваш ТЕЦ-а - комунетата имат пара за кампании, вземат властта и ти изкарват шовинизма през з@дник@.

  24. 24 Профил на Моа Преател Тайпи
    Моа Преател Тайпи
    Рейтинг: 2923 Весело

    До коментар [#22] от "sim4o":

    Токът може да се съхранява в не много огромни акумулаторни центрове и да се ползва нощем. Но за нашите алчни за ток локомотиви ще трябва цялото жп трасе да е тунел от панели.

  25. 25 Профил на Toni Ivanov
    Toni Ivanov
    Рейтинг: 2137 Неутрално

    Май и гласуваните пенсии за пенсионерите пак няма да стигнат щом инфлацията става толкова голяма и всичко поскъпва...

  26. 26 Профил на az
    az
    Рейтинг: 511 Неутрално

    Харвардските гении на Радко ни разказаха играта за 6 месеца, ама гледам има бая ентвлегенти дето вярват на рекламата във фейсбука. Да ви е честито!

  27. 27 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1768 Любопитно

    До коментар [#2] от "georgievb":

    Като имахме работещи 6 атомни реактора в АЕЦ"Козлодуй",защо имахме режим на тока?

    Ако погледнем строго научно в жилите на турските султани тече повече руска кръв, отколкото при руските царе. От 36 султани само 13 са с доказан турски произход...
  28. 28 Профил на Atanas Yankov
    Atanas Yankov
    Рейтинг: 912 Неутрално

    Железниците са стратегически отрасъл,по удобни,по широки,по безопасни...
    С годишна карта с отстъпка 50%, София-Варна ,излиза 12,50лв.
    Жп-то изпълнява и социална политика.

  29. 29 Профил на realismisthename
    realismisthename
    Рейтинг: 673 Неутрално

    Освен студенти от дълбокия прованс, пенсионери, инвалиди и други плащащи 50% от цената на услугата и около 10% от себестойността на пътуването - други ползват ли БДЖ?

  30. 30 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1768 Весело

    До коментар [#29] от "realismisthename":

    Най-вече един етнос, които кондукторът не смее да провери...
    За тях пътуването е напълно безплатно...

    Ако погледнем строго научно в жилите на турските султани тече повече руска кръв, отколкото при руските царе. От 36 султани само 13 са с доказан турски произход...
  31. 31 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1768 Весело

    До коментар [#6] от "Дария Колев":

    През 2019 г. в местен вестник бяха публикували новината,че от януари до март 2019 г.по линията Русе-Кардам са закупени само 3 билета, а влаковете пътуват пълни......
    Каква по-голяма социална политика? Десетилетие на ромското включване...

    Ако погледнем строго научно в жилите на турските султани тече повече руска кръв, отколкото при руските царе. От 36 султани само 13 са с доказан турски произход...
  32. 32 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5021 Неутрално

    До коментар [#6] от "Дария Колев":

    Какви са тези ремонти в Пловдив? Засягат ли центъра и движението на коли, че мисля да ви посетя за малко с едни чужденци. Да не се изложиме.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  33. 33 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2028 Неутрално

    До коментар [#22] от "sim4o":Токът може да се съхранява в не много огромни акумулаторни центрове .
    —цитат от коментар 24 на Deaddark


    Така е "Тесла" на Илон Мъск ..

    Подобни батерии, може да има и из влаковете ..

  34. 34 Профил на Любен
    Любен
    Рейтинг: 162 Неутрално

    До коментар [#27] от "mitko11":

    Тогава имахме производство на крайни продукти, тежка промишленост, и като цяло - индустрия за износ. Сега имаме услуги, които не изнасяме - защо ли?

  35. 35 Профил на Любен
    Любен
    Рейтинг: 162 Неутрално

    До коментар [#27] от "mitko11":

    Тогава имахме производство на крайни продукти, тежка промишленост, и като цяло - индустрия за износ. Сега имаме услуги, които не изнасяме - защо ли?

  36. 36 Профил на Любен
    Любен
    Рейтинг: 162 Неутрално

    До коментар [#27] от "mitko11":

    Тогава имахме производство на крайни продукти, тежка промишленост, и като цяло - индустрия за износ. Сега имаме услуги, които не изнасяме - защо ли?

  37. 37 Профил на Michael Jordan
    Michael Jordan
    Рейтинг: 1206 Неутрално

    Новите управници колко лесно се оправят,
    когато цените на най-нужното увеличават.

  38. 38 Профил на Любен
    Любен
    Рейтинг: 162 Неутрално

    До коментар [#27] от "mitko11":

    Тогава имахме производство на крайни продукти, индустрия и като цяло - износ на тежка промишленост. Сега имаме услуги които не изнасяме - защо ли?

  39. 39 Профил на Michael Jordan
    Michael Jordan
    Рейтинг: 1206 Неутрално

    Президента седи и наблюдава,
    за този народ нищо не създава.

  40. 40 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5021 Неутрално

    До коментар [#39] от "Michael Jordan":

    И ти не си чел Конституцията.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  41. 41 Профил на az
    az
    Рейтинг: 511 Неутрално

    До коментар [#27] от "mitko11":

    Щото го продаваха

  42. 42 Профил на Пламен Михайлов
    Пламен Михайлов
    Рейтинг: 554 Неутрално

    До коментар [#2] от "georgievb":

    Не, трябва ни Шистов газ и по-малко Зелени, а отвътре червени уроди като теб!

    artmosphere
  43. 43 Профил на noidea
    noidea
    Рейтинг: 238 Неутрално

    До коментар [#14] от "realguru":

    На влак в неделя. На метрото днес 2 пъти.
    П.С. продавам дизел комби Евро 6б уникат.

    Някое друго въпросче?

  44. 44 Профил на znaya
    znaya
    Рейтинг: 787 Неутрално

    До коментар [#6] от "Дария Колев":

    С карта класик е под 5 лв сега. Ако ще ходите често на брат си, ще ви се изплати картата.

  45. 45 Профил на dobadoba
    dobadoba
    Рейтинг: 136 Неутрално

    И така и така БДЖ изпълнява социални функции, а орките масово не плащат.
    Предлагам да се обявят пътуванията за безплатни, поне да не се лангъркат празни влаковете!
    Ще има и 'зелен' ефект!

  46. 46 Профил на dobadoba
    dobadoba
    Рейтинг: 136 Неутрално

    До коментар [#27] от "mitko11":

    Щото тогава бяхме 9млн, приятел.
    И се топлехме на ток, не на дръва като сега.
    Като стане 8:00 и почват да режат метровките със щилките, няма нормално спане като преди...
    Боже, Боже, 21-ви век като в пещерите!

  47. 47 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1768 Неутрално

    До коментар [#46] от "dobadoba":

    Топлехме се на нафта и дърва,защото към 1986 г. при работещи 6 реактора на Козлодуй изнасяха ток срещу валута второ направление и имаше режим на тока- 2 часа има, 4 часа няма . Бях си направил инвертор за луминесцентна лампа, включен към акумулатора на Москвича.
    И един поздрав от далечната 1986 г.:

    ТЕЦ
    ВЕЦ
    АЕЦ
    Парафин с конец.
    Благодарим ти, Партийо любима,
    за топлата и светла зима...

    Ако погледнем строго научно в жилите на турските султани тече повече руска кръв, отколкото при руските царе. От 36 султани само 13 са с доказан турски произход...
  48. 48 Профил на Моа Преател Тайпи
    Моа Преател Тайпи
    Рейтинг: 2923 Неутрално

    До коментар [#47] от "mitko11":

    Точно така - топлехме се на нафта и готвехме на нафтови печки, други на печки с дърва. А си светехме с едни газови лампи с много чупливи стъкла, които се пълниха с газ от обикновена стъклена бутилка и имаха конец, който се сменяше, като стане много къс.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK