Русенска компания има планове да произвежда 20 хил. електрически модела на година

Русенска компания има планове да произвежда 20 хил. електрически модела на година

© Георги Пауновски



Русенската компания "Син карс индъстри" представи първият си електрически модел, базиран на разработена от тях платформа. L City Utility Koffer S е камионче с дължина 4.34 метра, товарен обем 7.5 кубика и товароносимост до 900 кг.


Уникалното в модела са слънчевите панели, разположени върху товарната зона, които в слънчев ден могат да върнат около 20% от енергията в батерията, което се равнява на около 50 километра допълнителен безплатен пробег. Иначе с един заряд се изминават около 300 км. Панелите са разработка на финландската компания Valo E и предимството им е, че са гъвкави и могат да приемат формата на превозното средство.


Произведени в България, но сглобени в Германия


Всички компоненти за L City Utility Koffer S се произвеждат в България, но финалното сглобяване ще се прави близо до Мюнхен, Германия. Като си непозната компания е по-лесно да пробиещ, ако произвеждаш в Германия. Освен това в момента в Бавария има много свободни кадри, работили за компании, като БМВ и "Ауди", обясни основателят на "Син карс индъстри" Росен Даскалов. Има планове за изнасяне на асемблирането и в Грийнвил, Южна Каролина, САЩ.




На презентацията соларните панели бяха покрити.

© Георги Пауновски

На презентацията соларните панели бяха покрити.


"Преди 10 дни представихме модела на автомобилното изложение в Мюнхен (то наследи популярния автосалон във Франкфурт - бел. авт.). Отзвукът е уникален, нямаме пряка конкуренция на пазара", посочи Даскалов.


Той уточни, че серийното производство на електрическото камионче ще започне догодина. Базовата цена се очаква да бъде 40 хил. евро. Според изчисленията на производителя обаче в сравнение с лекотоварен автомобил със същата товароносимост и цена около 15 хил. евро след шестата година L City Utility Koffer S ще носи печалба около 15 хил. евро за следващите четири години плюс още 10 хил., ако се поръча със соларни панели. При това изчисленията са за страни, където няма никакви стимули за покупката и ползването на електромобили.


Русенска компания има планове да произвежда 20 хил. електрически модела на година

© Георги Пауновски


Предстои пускането на микробус, автобус и камион


На шасито на L City Utility Koffer S могат да се монтират различни надстройки, като ще има и версия, способна да носи до 3.5 тона полезен товар. На платформата, използвана от камиончето, догодина предстои да бъдат пуснати две версии на микробус за превоз на пътници. По дългосрочните планове са за електрически автобус с дължина 12 метра и камион с товароносимост до 12 тона.

Русенска компания има планове да произвежда 20 хил. електрически модела на година

© Георги Пауновски


Наличните за момента мощности позволяват да се сглобяват до 20 хил. превозни средства на година при три смени на работа. Това би означавало оборот от 1.5 млрд евро на година.


От първия български спортен автомобил до електрическите модели


"Син карс индъстри" е създадена през 2012 година, като първоначално фирмата разработва първия български спортен и състезателен автомобил SIN R1. Той е хомологиран за надпреварите в сериите GT4, като се използва от пилоти аматьори в Европа, САЩ и Австралия.

Бизнесът на "Син карс индъстри" тръгва с този автомобил.

© Георги Пауновски

Бизнесът на "Син карс индъстри" тръгва с този автомобил.


Мултифункционалната платформа за електрическите превозни средства е разработена през 2018 година, като финансирането е осъществено с продажба на акции. Към момента капиталът на компанията е над 20.54 млн. лв., а акционерите са над 350.
Русенска компания има планове да произвежда 20 хил. електрически модела на година

© Георги Пауновски


Любопитното е, че "Син карс индъстри" разработва изцяло електрическите превозни средства от дизайна, през технологиите до производството. "Батерията, която може да бъде с три различни капацитета, е разработена от нас. Купуваме клетките от Китай. За разлика от масовите решени със спойки отделните клетки са свързани с болтове, което позволява лесна подмяна. Тя има 10 години гаранция, като толкова ще е гаранцията и на всяка сменена клетка", обясни Даскалов. От бракуваните клетки пък ще се правят депа за съхранение на ток, от каквито се очаква да има нужда в следващите години.
Към тази разработка има интерес от хотелски комплекси. Негова версия може да се използва и за обучение за шофиране за деца.

© Георги Пауновски

Към тази разработка има интерес от хотелски комплекси. Негова версия може да се използва и за обучение за шофиране за деца.

Коментари (103)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на hik131059121
    hik131059121
    Рейтинг: 211 Неутрално
  2. 2 Профил на ck2013
    ck2013
    Рейтинг: 816 Неутрално

    Браво!!! а дано им потръгнат нещата. това са добри новини.

    “I am sorry for the length of my letter, but I had not the time to write a short one.” Blaise Pascal
  3. 3 Профил на zz_s
    zz_s
    Рейтинг: 2291 Неутрално

    Успех.
    Жалко че не произвеждат тук.

    "Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия." #GRETA, GO TO SCHOOL !
  4. 4 Профил на дедо Андро
    дедо Андро
    Рейтинг: 3945 Любопитно

    "Дневник", оправдано ли е присъствието на думата "модела" в заглавието "Русенска компания с планове да произвежда 20 хил. електрически модела на година"?

    Модели ли ще произвежда компанията или автомобили?

    Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
  5. 5 Профил на zz_s
    zz_s
    Рейтинг: 2291 Весело

    До коментар [#4] от "дедо Андро":

    да им засечем време кога ще го оправят.

    "Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия." #GRETA, GO TO SCHOOL !
  6. 6 Профил на vova.josei_ki
    vova.josei_ki
    Рейтинг: 1130 Неутрално

    А, дано, ама надали!

    Fu*k Your Opinion
  7. 7 Профил на Martin Ivanov
    Martin Ivanov
    Рейтинг: 1095 Неутрално

    Едни такива подобни возила гледах в Любляна преди седмица.

  8. 8 Профил на Michael Jordan
    Michael Jordan
    Рейтинг: 1206 Неутрално
  9. 9 Профил на Toshko Afrikanski
    Toshko Afrikanski
    Рейтинг: 2220 Неутрално

    Нека изчакаме да видим ще тръгне ли това производство, но всичко звучи добре, а компанията е българска.
    Интересно дали е кандидатствала за държавна помощ, щото наш кирчо канадчето е дашен, преди месец хариза едни 34 милки на един шиптър, който преди това е фалирал.

  10. 10 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 3479 Неутрално

    прилича на огромна амбиция... в крайно неподходящо време

    все повече се съмнявам в бъдещето на масовия електрически транспорт (този, който разчита само на батерии)

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  11. 11 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 2247 Неутрално

    "Базовата цена се очаква да бъде 40 хил. евро."

    "Наличните за момента мощности позволяват да се сглобяват до 20 хил. превозни средства на година при три смени на работа. Това би означавало оборот от 1.5 млрд евро на година."
    Туй прави 75 хил. евро на кола.

    От базовата до средната цена какво толкова има за 35 хил. евро?

  12. 12 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2028 Неутрално

    прилича на огромна амбиция... в крайно неподходящо времевсе повече се съмнявам в бъдещето на масовия електрически транспорт (този, който разчита само на батерии)
    —цитат от коментар 10 на Николай Теллалов


    Глупости , това е бъдещето..

  13. 13 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8066 Неутрално

    Браво, останали са още мозъци в България.

  14. 14 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5021 Неутрално

    До коментар [#3] от "zz_s":

    Избягаха от апетитите на вожда и прасето да ги завземат.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  15. 15 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1587 Неутрално

    До коментар [#12] от "sim4o":

    Между това е бъдещето и някой неща да се продават в бъдеще време има огромна разлика. Дано успеят, но цената поне за момента изглежда пресилена. Вероятно се надяват на здрава държавна дотация на автомобил, но това е доста обтекаема материя. Само един пример от “бъдещето” - в момента цената на тока е ужасна, въпреки бруталните субсидии във ВЕИ сектора. И следва куриозното искане индустрията да бъде субсидирана за високата цена на тока, като Държавата отнеме от печалбата на АЕЦа…..

  16. 16 Профил на observador
    observador
    Рейтинг: 1265 Неутрално

    Браво! От 2012 са - доста са последователни, имат визия и способности да я изпълнят. Дошъл е момента за първите плодове на тяхната работа.

  17. 17
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  18. 18 Профил на AModoMio
    AModoMio
    Рейтинг: 3168 Неутрално

    Успех и дано някой не реши да им подлее вода.

    "Ако ние нямахме взаимоотношения с политиците щяхме да бъдем една банда от чакали. Или една обикновена банда и щяхме да бъдем анулирани." Тото Риина след атентатите
  19. 19 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3432 Весело

    До коментар [#4] от "дедо Андро":

    Ми ето :"На шасито на L City Utility Koffer S могат да се монтират различни надстройки.." и стават 20000 модела

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  20. 20 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 1720 Неутрално

    "За разлика от масовите решени със спойки отделните клетки са свързани с болтове, което позволява лесна подмяна."

    А защо не и с пирони? Как точно споената батерия е по-трудна за ремонт? Точковата заварка на две никелови ламаринки откога е проблем? С колко е увеличено теглото заради безбройните винтови съединения и каква е трайността им в сравнение с точковата заварка?

  21. 21 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 1720 Неутрално

    прилича на огромна амбиция... в крайно неподходящо времевсе повече се съмнявам в бъдещето на масовия електрически транспорт (този, който разчита само на батерии)
    —цитат от коментар 10 на Николай Теллалов


    Бъдещето на фосилните горива във всеки случай е ясно - запасите на са безкрайни и в обозримо бъдеще ще попривършат.

  22. 22 Профил на MilliVanilli
    MilliVanilli
    Рейтинг: 2335 Неутрално

    До коментар [#9] от "Toshko Afrikanski":

    Собственика беше кандидат-депутат от ГЕРБ

    Сам съм, други няма...
  23. 23 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5378 Неутрално

    До коментар [#9] от "Toshko Afrikanski":

    "щото наш кирчо канадчето е дашен, преди месец хариза едни 34 милки на един шиптър, който преди това е фалирал."

    Лъжа! Гнусна герберска лъжа!

  24. 24 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1768 Любопитно

    До коментар [#4] от "дедо Андро":

    Ще започне да произвежда модели, а като започнат да се продават и се оправят първоначалните доработки - ще произвеждат и автомобили...
    Само дано да не стане като Баховице Мотор Верке/БМВ/ на Гриша Ганчев....

    Ако погледнем строго научно в жилите на турските султани тече повече руска кръв, отколкото при руските царе. От 36 султани само 13 са с доказан турски произход...
  25. 25 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1090 Неутрално

    Звучи много насърчително! Дано се превърне в действителност. Доста се понаслушахме за светли перспективи пред родното автомобилостроене но сасега го докарват на приказка.

  26. 26 Профил на MilliVanilli
    MilliVanilli
    Рейтинг: 2335 Неутрално

    До коментар [#22] от "MilliVanilli":

    Грешка. Беше областен координатор на ГЕРБ, но изпадна в немилост заради вързки с братя Бобокови.

    https://www.24chasa.bg/novini/article/8783708

    Сам съм, други няма...
  27. 27 Профил на everlast666
    everlast666
    Рейтинг: 1487 Неутрално

    А, дано. Респект и успех!

  28. 28 Профил на georgievb
    georgievb
    Рейтинг: 1541 Любопитно

    Успех в начинанието. Електротранспорта е бъдещето, но нещата не са толкова прости и бързи.
    Toyota Boss Warns That The Electric Vehicle Shift May Cause Big Problems
    At a news conference on Thursday, Toyoda, the grandson of the automaker’s founder, Kiichiro Toyoda, said Japan would run out of electricity in the summer if all cars were running on electric power. The infrastructure needed to support a 100 percent EV fleet would cost Japan between 14 trillion and 37 trillion yen ($135 billion to $358 billion), he estimated. And most of the country’s electricity is generated by burning coal and natural gas, anyway, so it’s not necessarily helping the environment.
    https://observer.com/2020/12/toyota-akio-toyoda-electric-vehicle-japan-transition/

  29. 29 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1759 Разстроено

    До коментар [#13] от "Роси":

    "Браво, останали са още мозъци в България."

    Вярно, мозъци има, но работници изглежда не, щом сглобяването ще става в Бавария.

  30. 30 Профил на pitanka_3
    pitanka_3
    Рейтинг: 980 Неутрално
  31. 31 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1768 Любопитно

    До коментар [#29] от "plamen_b":

    Нормално е ново производство на автомобили да започне там, където има не само технологична дисциплина, но и лаборатории за изпитания, стендове, писти и т.н. Ако всичко потръгне, могат да го преместят и в България.

    Ако погледнем строго научно в жилите на турските султани тече повече руска кръв, отколкото при руските царе. От 36 султани само 13 са с доказан турски произход...
  32. 32 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1759 Весело

    До коментар [#28] от "georgievb":

    Естествено че ще трябват повече електроцентрали, при това не такива които горят кюмур, мазут и газ. Но пък Япония ще внася по-малко петрол и газ, а ще инвестира в собствено производство, давайки работа на своите работници. Пари ще се намерят, инвеститорите доказаха неведнъж че са готови да дават заеми на Япония в Японски йени при минимални лихви!

  33. 33 Профил на truder
    truder
    Рейтинг: 705 Неутрално

    До коментар [#10] от "Николай Теллалов":
    А преди повече от половин век, един много уважаван на запад човек, е твърдял, че домашен компютър ще искат минимален брой хора. Преди повече от сто години, друг е твърдял, че автомобилите никога няма да заменят конете и т.н.

  34. 34 Профил на georgievb
    georgievb
    Рейтинг: 1541 Неутрално

    До коментар [#28] от "georgievb":Естествено че ще трябват повече електроцентрали, при това не такива които горят кюмур, мазут и газ. Но пък Япония ще внася по-малко петрол и газ, а ще инвестира в собствено производство, давайки работа на своите работници. Пари ще се намерят, инвеститорите доказаха неведнъж че са готови да дават заеми на Япония в Японски йени при минимални лихви!
    —цитат от коментар 32 на plamen_b


    Да, ядрените централи също са алтернатива, така че може да минат без мазут, въглища и газ.

  35. 35 Профил на abc
    abc
    Рейтинг: 799 Неутрално

    При очакваното поскъпване на тока, как ли ще им направят първоначалния заряд?

  36. 36 Профил на imaligoogle_hr
    imaligoogle_hr
    Рейтинг: 1855 Любопитно

    теа пластмасови панели не са ли от петрол направени? :)
    шушумиги!

  37. 37 Профил на pinoccio
    pinoccio
    Рейтинг: 1130 Неутрално

    Доста грозен дизайн...

  38. 38 Профил на georgievb
    georgievb
    Рейтинг: 1541 Весело

    теа пластмасови панели не са ли от петрол направени? :) шушумиги!
    —цитат от коментар 36 на imaligoogle_hr


    Стига пък ти сега, ще развалиш целата уйдурма.

  39. 39 Профил на geordgeo
    geordgeo
    Рейтинг: 1147 Любопитно

    А защо не и с пирони? Как точно споената батерия е по-трудна за ремонт? Точковата заварка на две никелови ламаринки откога е проблем? С колко е увеличено теглото заради безбройните винтови съединения и каква е трайността им в сравнение с точковата заварка?
    До коментар [#20] от "Гражданин":

    Защото е много по-лесна подмяната на дефектирала клетка, когато е монтирана в пакет с още около 1000 клетки да речем. Вие сменяли ли сте една дефектна клетка (група клетки) в/от голям пакет, за да знаете как точно се прави, защото аз съм сменял и смея да твърдя, че точковане на подменените елементи (на място в колата или каквото е там превозно средство) не е толкова лесно, както, когато асемблирате нова батерия и всичко се случва на стенд в завод или в къщи, на масата...

  40. 40 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3415 Неутрално

    До коментар [#10] от "Николай Теллалов":

    "все повече се съмнявам в бъдещето на масовия електрически транспорт (този, който разчита само на батерии"
    =======
    Ако става дума за общински транспорт - става. Ще има паркинг и зарядна станция. Ако съм частник с транспортна фирма, не бих си купил.

    Еретик
  41. 41 Профил на Мамуна
    Мамуна
    Рейтинг: 747 Неутрално

    Крайно време е да заменят тия селяци с дизеловите боклуци, дето зареждат магазините с такива возила в центъра!

  42. 42 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2028 Неутрално

    Бъдещето на фосилните горива във всеки случай е ясно - запасите на са безкрайни и в обозримо бъдеще ще попривършат
    —цитат от коментар 21 на Гражданин


    15 години..

    По последни данни, изнесени през месец май тази година, инвестициите на страните, които не влизат в ОПЕК през 2020 г. са спаднали до най-ниското ниво за последните 11 години до 311 млрд. долара според доклада от месец май на ОПЕК. Очаква се, че през 2021 г. те няма да се увеличат. Много експерти смятат, че инвестициите повече никога няма да достигнат нивото от 2014 г., когато петролните компании вложиха в геоложките проучвания и разработката на нови находища за въглеводороди рекордната сума от 718 млрд. долара.

    Според оценката на норвежката консултантска компания Rystad Energy, големите петролни и газови компании в света - ExxonMobil, Chevron, Total, Eni, Shell и BP или така наречените Big Oil ще изчерпят резервите си за по-малко от 15 години, тъй като произведените обеми не са напълно заменени от нови находища.

    15 години - и Петролната Ера - капалъ!

  43. 43 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2028 Неутрално

    До коментар [#12] от "sim4o":Между това е бъдещето и някой неща да се продават в бъдеще време има огромна разлика. Дано успеят, но цената поне за момента изглежда пресилена.
    —цитат от коментар 15 на stoiank


    Цената е минимална ..
    Заради ниска цена отиват и в Германия - за да имат 9000 евро дотация на кола..

    Да припомним "Фолксваген" продават НА ЗАГУБА 3000 ЕВРО на всяка електрокола ..

    "VW macht 3.000 Euro Verlust mit jedem Elektroauto.."

    Башка - 9000 дотация, башка цената..

    Ми толкова си струва!

    Ти колко мислиш, че струват на борсите кобалт и литий ???????

  44. 44 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4321 Неутрално

    Акциите им в момента са изгодни.

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  45. 45 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2028 Неутрално

    Крайно време е да заменят тия селяци с дизеловите боклуци, дето зареждат магазините с такива возила в центъра!
    —цитат от коментар 41 на Мамуна


    Едва ли ще стане , без държавна забрана ..

    "Дизеляците" доставят стоки за стотинки .. колко ще струва доставка с електро??

  46. 46 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1651 Неутрално

    Направо ше ги шашнат немците - там е фраш предлагане на електробусчета, има и по 25.000 евро
    https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/elektromobilitaet/kaufen/e-transporter/
    Преди няколко години пощите бяха почнали да си правят такива да разнасят пакети - миналата година казаха че ги спират че им докарали 100 млн евро загуби. В практиката пробегът бил бая по - малък от рекламирания, а зимата имало дилема : да караш или да си стоплиш кабината, двете едновременно не може.

  47. 47 Профил на wpa33573870
    wpa33573870
    Рейтинг: 38 Неутрално

    Браво на тия предприемачи! Успех!
    Малко за намаляване на фейк нюза: Пряка конкуренция има в лицето на МБ ВИТО, РЕНО и НИСАН, които вече се продават (за сега неуспешно) в Западна Европа. Дали имат бъдеще е доста съмнително поради десетки причини, които като българин, който нищо не приема, нямам време да изнасям. Който се интересува ги знае.Ако са имали пред вид конкуренция като цена, да, разликата в цената от МБ е двойна. Но за съжаление само от тия снимки става ясно защо е така. Техниката не е измислена вчера. България беше втора в Света по производство на мото- и електрокари по времето на миналия строй, Останалото до получаване на приемлив и вдъхващ довери работен, подчертавам - работен инструмент, е доста и изисква много опит, което в крайна сметка ще промени цената.
    Тука идва нещо друго на яве. Водача на новия политически проек докара Албанска фирма да сглобява електрокари с възможно най-слаби данни именно от Германия, а според такси статия там било най-добре да се произвежда. Това е 100% истина, но защо Албанците идват в БГ? Пак мирише на почтенни врътки с Европейски фондове, а откъде известните с влиянието си в сенчестия бизнес албанци са се добрали до такива средства да купят тая фирма от германците, остава да се разбира за в бъдеще.
    На времето имаше един слоуган: САПУН ПЕТЕЛ ПЕРЕ НАЙ-ДОБРЕ! Това беше единствения сапун на пазара по времето, когато братята днешни производители на електромобили живееха в пещери и бункери ръководени от сдравите ръце на Инвер Ходжа.
    Малее, пази боже сляпо да прогледне, па ако ще от Харвард го извади.

  48. 48 Профил на izn31647953
    izn31647953
    Рейтинг: 32 Любопитно

    Чакахме VW да сглобява коли в България, но вместо това българска фирма ще го прави в Германия. И аз не вервам много в електрическите автомобили, но щом светът хвърля такива пари за дотации и ограничава алтернативите, не е лошо и българите да се насочат към тая ниша.

  49. 49 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2578 Неутрално

    До коментар [#34] от "georgievb":

    А ядрените боклуци от ядрените централи какво ще ги правим - ще вземете ли 10 килограма от АЕЦ Белене да ги съхранявате под леглото у вас ?

  50. 50 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2028 Неутрално

    Успех в начинанието. Електротранспорта е бъдещето, но нещата не са толкова прости и бързи. Toyota Boss Warns That The Electric Vehicle ..
    —цитат от коментар 28 на georgievb


    Не е само шефа на "Тойота", шефът на ИЗЦЯЛО ЕЛЕКТРИЧЕСКИ БРЕНД "Полестар" - също се чудеше, за какво пък е това електро толкова на зор ..

    Но няма не искам - няма недей!

    Китай, Русия, Европа, САЩ, Япония - обявиха забрана на ДВГ и налагане на електрото..

    Това е бъдещето навред по света!

  51. 51 Профил на charlesdegaulle
    charlesdegaulle
    Рейтинг: 895 Весело

    Кой ще говори сега за Зелените в Германия?

  52. 52 Профил на mxa57684253
    mxa57684253
    Рейтинг: 124 Неутрално

    Браво! Успех! Дано корупцията в БГ не ги смаже.

  53. 53 Профил на izn31647953
    izn31647953
    Рейтинг: 32 Неутрално

    А иначе къде е логиката да произвеждаш ел. енергия в централа, да я транспортираш до зарядна станция, от там да зареждаш батерия, и от нея вече да задвижваш двигателя? Не се ли получава твърде дълга верига с прекалено големи загуби на енергия и излишни батерии? Не е ли по-адекватно горивото, което използваш в централата, директно да задвижва двигателя? Може например да се възроди разработката на коли с парен двигател:
    https://www.youtube.com/watch?v=rUg_ukBwsyo

  54. 54 Профил на MilliVanilli
    MilliVanilli
    Рейтинг: 2335 Неутрално

    Водача на новия политически проек докара Албанска фирма да сглобява електрокари с възможно най-слаби данни именно от Германия, а според такси статия там било най-добре да се произвежда. Това е 100% истина, но защо Албанците идват в БГ?
    —цитат от коментар 47 на wpa33573870


    Какви албанци те гонят? Става дума за успешен германски бизнесмен от (северно)македонски произход. Дори не е раждан в СМ, а в Германия.

    Сам съм, други няма...
  55. 55 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 2085 Любопитно

    20 хил. модела!?

    Евала, евала!

    По колко бройки от всеки модел?

  56. 56 Профил на vzt34526152
    vzt34526152
    Рейтинг: 636 Неутрално

    “ Има планове за изнасяне на асемблирането и в Грийнвил, Южна Каролина, САЩ.”

    Много точно решение. Дори Даскалов е осъзнал, че град Русе (за разлика от другите много по-развити градове в България) вече реално е 20 хиляди и няма как да намери който и да е да му произведе и най-простите компоненти в Русе. Русе е продънена каца от години, най-бедният край на България, дано по-скоро да се усети и да премести дейността изцяло в чужбина или поне в развит град като Пловдив, а не в селище със затихващи функции като Русе.

  57. 57 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2041 Неутрално

    Едва ли ще стане , без държавна забрана ..

    "Дизеляците" доставят стоки за стотинки .. колко ще струва доставка с електро??
    —цитат от коментар 45 на sim4o

    За в града, ще излезе сметката, щото спри, тръгни, а слънцето си грее... Отделно, че в момента, дизеляците ги разкарват и заради това всеки гледа да се оттърве, или да намаже филията като за последно, и от там идва и евтинията. Обаче държавата като закъса за кинти, веднага пипа акциза на горивата, ама трудно ще пипне акциз от солари... Отделно, че тези планират да ползват батериите и като буферни електоцентрали, докато като намалеят дизеляците, бензиностанциите ще трябва да вдигнат цената на горивата, щото нали оборота вече не е същия...
    За държавното рамо си прав, ще го има, пък било то само и като ограничения за паркиране и влизане в определени градски зони заради кофти газове.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  58. 58 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1813 Неутрално

    Петков плати субсидия за онези странни е-коли

    Защо няма начин да се подкрепи производство на тези бусове?

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  59. 59 Профил на zz_s
    zz_s
    Рейтинг: 2291 Весело

    Петков плати субсидия за онези странни е-колиЗащо няма начин да се подкрепи производство на тези бусове?
    —цитат от коментар 58 на Николов


    Това не е стартъп, а той цял живот на стартъпи го кара.

    "Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия." #GRETA, GO TO SCHOOL !
  60. 60 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 3479 Неутрално

    До коментар [#12] от "sim4o":

    а ток откъде?

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  61. 61 Профил на hitcher
    hitcher
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#54] от "MilliVanilli":

    Успешен е само твоят мозък, шиптърът е мошеник.

  62. 62 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 3479 Неутрално

    До коментар [#21] от "Гражданин":

    фосилните горива са изпята песен, то е ясно
    и то не толкова заради изчерпването, а защото още Менделеев е казвал, че горенето на толкова ценен за химическата промишленост ресурс е чисто прахосничество...

    но нуждата от нови електроцентрали (и гориво за тях) ще е ужасяваща
    изходът би бил в орбитални слънчеви централи с предаване на енергия от космоса с мазери или лазери... но такава система е в същото време и високоефективно оръжие

    преди 20-ина години бях чул (но не съм сигурен къде!) за полимери, които променят линейните си размери под електрохимично въздействие, спрягаха ги за изкуствени мускули за инвалиди. Кой знае дали двигатели на този принцип няма да са по-добри, ток е нужен за стимулиране на "мускула", оттам - предавки, колянов вал...
    а само преди 5-6 години бяха писали за разработен във Франция и произвеждан в Индия пневмомобил.

    а не изключвам възраждане на ДВС, когато проблемите с нужните генерирани мощности и начините за запасяване на енергия станат непреодолими

    но при всяко положение "на колела" ще останат само "платежоспособните" дами и господа, а 75-90% от останалото население ще ползва обществен транспорт и велосипеди с 2, 3 и повече колела

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  63. 63 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 3479 Неутрално

    До коментар [#33] от "truder":

    да, така е било

    ако имаш обаче идея откъде да набавиш нужния за милиони зареждащи се електрокари ток, ако си изобретил съвършен акумулатор за съхраняване на енергията - кажи, не се срамувай
    може да е полезно за всички

    а, да, сподели и как всеки гражданин ще може без затруднение да вади по 40 бона в евро и да казва "ей онази там - увийте ми я!"

    хубаво е и да разберем колко енергия ще гълта производството на акумулатори, а после и рециклирането им
    загубите при зареждане
    при електропренасяне
    с една дума - КОЛКО ще се плаща?
    сега, фукат се някои, било стотинки
    ами утре?

    и още един дребен въпросец... от сегашните лоши автомобили като те плисне бензин или нафта - не е задължително да се възпламени...
    но ако те допрат клемите на акумулатора?
    аха, за безопасността ми е приказката

    и на последно място - много е патриотично да се радваме на "родно производство", ама защо ли и тук имам съмнения? пък и то не е съвсем "родно" - тук ще трябва да се изгради от нула, понеже е съсипана онази база, на която можеше нещо да се понадгради, а беше съсипана не при чужда окупация, така че съмнението в "българско и родно" се засилва...

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  64. 64 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 3479 Неутрално

    До коментар [#40] от "Костадин Иванов":

    да, обществен транспорт имам предвид

    макар че мога да си представя индукционни кабели под асфалта, а над тях - съвсем частни коли с електромагнитни приемници, пък на акумулатор си стигаш до дядовата къщурка...
    и пак остава проблемът - как ще захранваме толкова електрически консуматори...?

    как ще складираме "за после" генерираното в моменти на малко натоварване?
    някакви синтезатори на някакво "чисто" гориво ли... ама нали уж ще са само електрокари!
    много въпроси, малко убедителни отговори

    (смешното е, че ПО ПРИНЦИП съм горещ привърженик на електромобилите; ама ме дръпна дяволът да прочета по-задълбочено, преди да пиша весели разказчета за светлото електрическо бъдеще. И се оказа, че има доста проблеми за решаване... за които се мълчи, а това замълчаване ме кара да имам определени опасения)

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  65. 65 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 831 Неутрално

    "Русенска компания има планове да произвежда 20 хил. електрически модела на година..."

    Г-н Пауновски, ясен ли ви е смисъла на думата МОДЕЛ!?

  66. 66 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 3479 Неутрално

    До коментар [#49] от "m17":

    всеки ядрен отпадък може да е гориво за подходящ, нарочно разработен тип реактор

    възможността за "затворен цикъл" е доказана през 1960-те

    но нищо не е последвало
    евтина енергия за всички - това не е изгодно за елитите

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  67. 67 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 3479 Неутрално

    До коментар [#53] от "izn31647953":

    не е зле

    обаче какво ще грее водата до пара?

    то иначе и парни самолети е имало - в края на 1930-те

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  68. 68 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2028 Неутрално

    До коментар [#12] от "sim4o":а ток откъде?
    —цитат от коментар 60 на Николай Теллалов


    Токът - най-малкият проблем..

    Първи проблем - купуването..
    За какво му е на консуматорът електричен автомобил?????

    Кола с ДВГ той си е купил да му е по-удобно, да е независим , да пътува активно навсякъде, да разполага с превоз при екстремни случаи ..

    А електро?? Как ще му е по-удобно с електро и за какво му е да има индивидуален автомобил??
    И фактите говорят - в света най-много коли бяха продадени 2018 (преди короната) почти 98 милиона..

    Да, ама 98 милиона мераклии, да си вземат електро, па да му се занимават със зарядките - въобще няма на света ..

    И хората - въпреки рекламата - до последно ще си карат ДВГто .. просто щОТО ИМ Е ПО-УДОБНО И ИМ Е ХУБАВО ДА СА МОБИЛНИ И НЕЗАВИСИМИ..

    Ей към мене, електрокаристите на форума имат едно 2000 - 2500 постинга за електромобили.. (аз, незнайно защо съм им важен) , като ми рекламират, какво ли не.. ниска цена на пробега, рядко сменяне на накладки, липса на смяна на масла и т.н. и т.п. ..

    И аз??

    Ми карам си джипа!

    Язък им за усърдието с теа постинги ..

    Тотално не се възторгнах, че е далавера..
    Ми може и далавера да е - ама за какво ми е .. ???!!!???

    Ей хубаво обяснено:

    https://www.youtube.com/watch?v=Hatav_Rdnno&t=708s

    2.Ток може да се произвежда от досегашните ТЕЦ .. кво толкова .. то мощности си има (в момента са спрени) .. по-голям проблем е мрежата - кабели, подстанции ..


    3. Електромобилите ВЪОБщЕ НЯМА ДА СА КОЛКОТО СЕГА СА ДВГ.. споко ..

    Кой , чак толкова , ще се лумне да си купува електро ???????
    За какво му е??

    Неудобна, проблематична кола, непрактична, дето не решава ни един твой проблем , и дето 80% от стойността и е в батерията , която батерия след време си заминава- и няма да има вторичен пазар ..

    И хората купуват ли???

    Ми не купуват !

    Та споко - ток ще си има!

    Въобще няма да се продават на година към 100 млн. коли .. отиваме към свят в който ХОРАТА НЯМА ДА ИМАТ ТЯХНО, ИНДИВИДУАЛНО ПРЕВОЗНО СРЕДСТВО..

    Няма да имат - и толкоз.. сега населението в Африка как няма???
    Така ще е веч навред !!

  69. 69 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 3479 Неутрално

    До коментар [#68] от "sim4o":

    и аз от това се опасявам, че "отиваме към свят в който ХОРАТА НЯМА ДА ИМАТ ТЯХНО, ИНДИВИДУАЛНО ПРЕВОЗНО СРЕДСТВО"

    затова ще инвестирам в едно магаре
    (ама истинско, не такова като мене...)

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  70. 70 Профил на MilliVanilli
    MilliVanilli
    Рейтинг: 2335 Неутрално

    Петков плати субсидия за онези странни е-колиЗащо няма начин да се подкрепи производство на тези бусове?
    —цитат от коментар 58 на Николов


    Я отново - какво е платил? Субсидия, но под условие. Изплащане при достигане на определени показатели - първа част при достигане на 20 хил. произведени електроавтомобила и остатъка - при достигане на 30 хил. производство. Но тъй като пророкувате, че този проект няма да се случи, то и субсидията остава пожелателна.

    Сам съм, други няма...
  71. 71 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2028 Неутрално

    Петков плати субсидия за онези странни е-колиЗащо няма начин да се подкрепи производство на тези бусове?
    —цитат от коментар 58 на Николов


    Може да идеш лично ти - и да въртиш свирки на монтажниците, щом ти е важно ..

    Или да обявиш сметки - и да събирате средства..

    На мене ми е на к..ра, ще събира ли подобни чудновати щайги тоа русенец..
    Ти си го подпомагай!

  72. 72 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2028 Неутрално

    До коментар [#68] от "sim4o":и аз от това се опасявам, че "отиваме към свят в който ХОРАТА НЯМА ДА ИМАТ ТЯХНО, ИНДИВИДУАЛНО ПРЕВОЗНО СРЕДСТВО ..
    —цитат от коментар 69 на Николай Теллалов


    Ми то ясно !

    Преходът към електро - НЕ Е ЗА ДА ИМАТ КОЛИ ХОРАТА И ДА СА МОБИЛНИ И ДА ИМ Е УДОБНО.. а е за да НЯМАТ КОЛИ И ДА НЕ СА МОБИЛНИ..!

    Ясно е кристално!

  73. 73 Профил на MilliVanilli
    MilliVanilli
    Рейтинг: 2335 Неутрално

    До коментар [#54] от "MilliVanilli":Успешен е само твоят мозък, шиптърът е мошеник.
    —цитат от коментар 61 на hitcher


    Германският гражданин от македонски произход е с успешен перален бизнес.

    Сам съм, други няма...
  74. 74 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2028 Неутрално
  75. 75 Профил на iazdakaja
    iazdakaja
    Рейтинг: 1159 Неутрално

    В Бавария "свободни кадри" няма - безработицата е нула. БМВ и Ауди освобождават ДВГ инженери в предпенсионна възраст срещу отчасти 6 цифрени обезщетения. Те може дълго да не си вдигат телефона за работа, щот са по топлите острови.

    Явно е дадена поръчка на германски провайдър, щото в България няма компетенция за такива неща.
    Все едно да идеш да се лекуваш в Германия, щото българската здравна система не струва и да твърдиш, че даваш работа на безработни германски лекари - смехх.

  76. 76 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 3630 Весело

    [quote#72:"sim4o"][/quote]

    Ха ха отново си на върха на класацията!

    klimentm
  77. 77 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 3630 Весело

    До коментар [#72] от "sim4o":

    а е за да НЯМАТ КОЛИ И ДА НЕ СА МОБИЛНИ..!

    klimentm
  78. 78 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2028 Неутрално

    [quote#72:"sim4o"]
    —цитат от коментар 76 на klimentm
    Ха ха отново си на върха на класацията![/quote]

    Благодаря, по-топли думи отдавна не съм получавал..

    И ето - хубаво обяснено:

    https://www.youtube.com/watch?v=Hatav_Rdnno&t=559s

    https://www.youtube.com/watch?v=oJL9MasBFvM

  79. 79 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2028 Неутрално

    До коментар [#72] от "sim4o": а е за да НЯМАТ КОЛИ И ДА НЕ СА МОБИЛНИ..!
    —цитат от коментар 77 на klimentm


    Абсолютно , ей как дори и човек с твоето интелектуално ниво - и е успял да схване!

    Ей го обяснено:

    https://www.youtube.com/watch?v=Hatav_Rdnno&t=559s

  80. 80 Профил на crq18506084
    crq18506084
    Рейтинг: 933 Неутрално

    До коментар [#3] от "zz_s":Избягаха от апетитите на вожда и прасето да ги завземат.
    —цитат от коментар 14 на КМЕТ В СЯНКА


    Кмете, за теб и за колежката ти по акъл Роси, трябва да съобщя, че Р. Даскалов, собственика на тази изключително успешна в мотоспорта по света фирма, не само не бяга от Бойко, напротив той е виден гербер от Русе. Как са се прекали Дневник да пуснат статията?
    И защо твоя Кирил Петков не го подпомага, а дава държавни пари на албански мошеник?
    https://bg.wikipedia.org/wiki/Син _(марка)

  81. 81 Профил на izn31647953
    izn31647953
    Рейтинг: 32 Неутрално

    До коментар [#67] от "Николай Теллалов":

    Ами парната машина работи с всекакво гориво. Каквото е разрешено и политкоректно в конкретната държава и петилетка, с това. Природен газ, биогаз, пелети и пр. Прост и евтин транспорт, който има накъде да се усъвършенства, тъй като са проспани едни 100 години. Топлинните загуби и замърсяването вече могат да се сведат почти до нула.
    А по покривите вместо фотоволтаици с ниско КПД, могат да се монтират слънчеви колектори за подпомагащо загряване на водата. И както си караш може да отбиеш и да си вземеш душ като бонус - имаш си бойлер в колата.

  82. 82 Профил на crq18506084
    crq18506084
    Рейтинг: 933 Неутрално

    "Дизеляците" доставят стоки за стотинки .. колко ще струва доставка с електро??
    [quote#45:"sim4o"][/quote]

    Ама рака не го смяташ. За разлика от теб в Гернамия им пука.

  83. 83 Профил на Blaga Yankova
    Blaga Yankova
    Рейтинг: 266 Неутрално

    А, дано, ама надали!
    —цитат от коментар 6 на vova.josei_ki


    Що бе ? 20мипиона събрали от акционери ?За да си дадът хорта кинтите явно очакват добри дивиденти !Къде си продават акции да си купя?

  84. 84 Профил на MilliVanilli
    MilliVanilli
    Рейтинг: 2335 Неутрално

    [quote#83:"Blaga Yankova"][/quote]

    Блага, не рискувай. (освен ако не искаш да станеш благодетел)

    Сам съм, други няма...
  85. 85 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 3479 Неутрално

    До коментар [#81] от "izn31647953":

    съгласен

    само нека заменим фотоволтаиците със слънчеви стирлинги

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  86. 86 Профил на z_axis
    z_axis
    Рейтинг: 802 Неутрално

    На първи поглед звучи добре, но в повечето случаи има нещо гнило. Вероятно няма да се разчита на производството, а на продажба на емисии и субсидии. В противен случай сметката не излиза и то с много. 1,5 милиарда..мхм, ама друг път. Въпреки всичко дано да успеят, в Германия има достатъчно зелени кратуни и все още...пари.

  87. 87 Профил на Blaga Yankova
    Blaga Yankova
    Рейтинг: 266 Неутрално

    [quote#83:"Blaga Yankova"]
    —цитат от коментар 84 на MilliVanilli
    Блага, не рискувай. (освен ако не искаш да станеш благодетел)[/quote]

    Ми дай аргумент в тази посока ?Шото АКО Е ВЕРНО ДА СЪБЕРЕШ 20 МИЛИОНА ОТ НЕ Е ШЕГА РАБОТА ?

  88. 88 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2028 Неутрално

    "Дизеляците" доставят стоки за стотинки .. колко ще струва доставка с електро??[quote#45:"sim4o"]
    —цитат от коментар 82 на crq18506084
    Ама рака не го смяташ. За разлика от теб в Гернамия им пука.[/quote]

    И гледаме КОЛКО ЗАМЪРСЯВАНЕ и рак има със "зелена енрргия" и забрана на дизеляците и колко без ..

    https://www.eea.europa.eu/themes/energy/renewable-energy/renewable-energy-in-europe-key #tab-based-on-data

    Оказва се, че с "зелена енергия" азотните окиси и ФПЧ са повече..

    Нещо повече - баш немци показват , как въздух замърсен с 50 000 частици, минавайки през дизел става с по 38 000 ..

    Те го те:

    https://www.auto-motor-und-sport.de/tech-zukunft/dieselabgase-partikelmessungen-im-realbetrieb/

    Пък и помисли и ти "ВЕИ енергията" в голяма степен е добита от РДФ и биомаса ..

    Те ти "Евростат" за 2018:
    https://www.sustainability.bg/wp-content/uploads/2020/02/biomass_primary_EU-1024x552.png

    Мощностите са близо до градовете - за да няма загуби и да е близо до консуматорите

    Ерго - германските зелени, са не по-малки идиоти от българските ..
    В коя страна зелените не са диваци и варвари ..

    Да не говорим за Британия, например - където в най-голямата си ВЕИ мощност ТЕЦ "Дракс" просто изгарят по 20 000 тона дърва на ден..

    Теа ще ни избият с рак ..

  89. 89 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2028 Неутрално

    "Дизеляците" доставят стоки за стотинки .. колко ще струва доставка с електро??
    Ама рака не го смяташ. За разлика от теб в Гернамия им пука.
    —цитат от коментар 82 на crq18506084


    В коя страна зелените не са диваци и варвари???

    Случаите на РАК СА СЕ УВЕЛИЧИЛИ покрай "енергийния преход"..

    "Според доклада на Европейската агенция по околна среда ръстът на ВЕИ в ЕС е довел до емитирането на 145 хил. т. повече ФПЧ2.5 през 2018 г. в сравнение с 2005 г.
    Тоест, благодарение на повсеместното изгаряне на биомаса, което дължим на климатичните политики, през 2018 г. Европа „се радва“ на допълнително замърсяване с фин прах, равно на 5.6 пъти по цялото годишно замърсяване в България. Този допълнителен ръст е равен на 11% от всичките емисии на ФПЧ2.5 в ЕС през 2018 г.."

  90. 90 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2578 Неутрално

    До коментар [#66] от "Николай Теллалов":

    Не, не е възможно нито теоретично а за практика да не говорим. Защо - изучава се по физика във 7 клас, върнете се и си преговорете. Ядрената енергетика е една илюзия - красива и привлекателна, както всяка илюзия. И напълно невъзможна на практика. А напоследък невъзможна и поради икономически съображения.

  91. 91 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2041 Любопитно

    Петков плати субсидия за онези странни е-колиЗащо няма начин да се подкрепи производство на тези бусове?
    —цитат от коментар 58 на Николов


    Не трябва да се подкрепя от държавата, щото ще го закопае. Ще пропусна икономическата логика срещу държавното подкрепяне, и ще обобщя накратко: Държавата (особено пък нашата), когато пипа директно в икономиката избожда очите, вместо да изпише веждите. Държавата трябва само да измисля адекватни правила за всички, и да налага спазването на правилата от всички. Останалото си е работа на мераклиите.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  92. 92 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2041 Любопитно

    До коментар [#68] от "sim4o":

    То, така са разсъждавали и преди век и нещо: Имаме си кон, имаме си каруца, за къв ни е скъп автомобил, хем трябва да му търсим гориво по аптеките, пък коня си пасе безплатно...
    А да, и един арабски принц също се сети, че "каменната ера не е свършила, щото са свършили камъните"...
    Аре нещо по-близко и родно. Навремето се присмиваха на газадиите, че трябва да пълнят и по една туба газ, та да стигнат до следващата газостанция... а днес е стандарт, всяка бензиностанция да има колонка с газ...

    Та преразгледай си вижданията. Електричките си имат предимства, а колкото повече електрички се появят по улиците, толкова повече нови предимства ще се измислят и ползват. Най-най-простото е какво става с батериите, когато вече нямат достатъчна електроплътност за превозно средство. Ми стават буферни електроцентрали. Аха, "пълниш" ги на нощна тарифа, а през деня ги "източваш" на цената на дневната. Дори не ти трябва да продаваш на енергото, просто климатика ти кара цял ден на батерии (на евтин ток от нощната тарифа)...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  93. 93 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 3479 Неутрално

    До коментар [#90] от "m17":

    ядрен физик ли сте?

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  94. 94 Профил на gogo63
    gogo63
    Рейтинг: 954 Неутрално

    “ Русе (за разлика от другите много по-развити градове в България) вече реално е 20 хиляди
    —цитат от коментар 56 на vzt34526152


    Ти внимателно ли ги брои? Щото вчера бях в Русе и броих, изкарах ги само 19 999 жители...

  95. 95 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2028 Неутрално

    До коментар [#68] от "sim4o":То, така са разсъждавали и преди век и нещо: ..
    —цитат от коментар 92 на gost22


    Винаги е имало хора, дето са разсъждавали и са си правили някакви сметки и такива - дето са се хвърляли с ентусиазъм..

    И преди век и щено, и преди 50 години.. и преди 30 ..

    Ето :

    https://chitanka.info/text/14521-elektrikata-na-mitja-piteto

    "Чудомир
    Електриката на Митя Питето"


    ---------------------
    ... "Митьо Питето се защура из селото като ударен в темето и туй ли да хване, онуй ли да почне, докато най-сетне захвана пак на ралото дръжката. Три нивки му бяха останали още непродадени — едната песъчлива и стръмна, дето се прескачат зайците, и две, още по-гладни, до Бонин дол.

    Залови се той и нали е ходил по учение, колкото да му се замъти главата, ококори се пак, отвори уста и почна да приказва по вестник.

    — Вий, кай, не знаете, не умеете да използвате природните богатства рационално. Вий, кай, не промишлявате по въпросите и чакате да ви падне готово от небето. От малко земя много добив да получиш — там му е майката. А тъй всеки знае: прадядо ти сял нивата първата година с ръж, а втората я оставил на угар, баща ти тъй е карал и ти продължаваш без изменение. Не може така вече и не бива. Трябва ум и целесъобразност... "


    Разни хора, свят шарен ..

  96. 96 Профил на wpa33573870
    wpa33573870
    Рейтинг: 38 Неутрално

    До коментар [#54] от "MilliVanilli":
    Не ме гонят. Северна-Македония е населена с компактно шиптърско население, етнически албанци. Това дали си роден в Германия никщо не значи. Значи само какво те учи тате и мама и имама. Ела да видиш българи родени в Скандинавия какви отявлени антиваксъри са ,защото родителите има са тъпи дървени глави. Факта, че твоя успешен бизнесмен не споделя идеите на въпросния български такъв, а идва в страна без инфраструктура и създадена система за подизпълнители и доставчици на елементи, трябва да ти говори нещо, че нищо не ме гони. А ако погледнеш каква тенджера за варене на кренвирши ще се сглобява, с какви технически данни и без да разбираш от това,(което е ясно от пръв поглед) трябва да ти е ясно колко успешен ще е тоя проект. Тази техника се развива в момента с часове, а техния продукт не отговаря даже на мизерните стари Нисан лийф или БМВ и3. Може да сме горди,че нашенец е успял в нещо, но е успял той, а не България, не този то Столипиново, който също се води българин. Нищо против албанеца. Нека за сетен път ви покаже колко сме наивни и манипулируеми като племе.

  97. 97 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2578 Неутрално

    До коментар [#93] от "Николай Теллалов":

    Не, инжинер съм. И ви говоря като човек взел с отличие 2 висши физики и 4 висши математики.

  98. 98 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2041 Неутрално

    До коментар [#95] от "sim4o":

    Точно заради това отношение към новото, света минава покрай нас "Аламинут" ... сещаш се къде да потърсиш последното...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  99. 99 Профил на Борис
    Борис
    Рейтинг: 1119 Неутрално
  100. 100 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2028 Неутрално

    До коментар [#95] от "sim4o":Точно заради това отношение към новото, света минава покрай нас "Аламинут" ... сещаш се къде да потърсиш последното...
    —цитат от коментар 98 на gost22


    Светът минава и заминава ..
    А на ентусиасти като Митя Питето - все не им върви..

    Но няма да свършат те по нашите земи..

    Ето - да се радваме:

    "Това е първият електрически трабант в България. Конструиран от Адриян.."

    https://www.dw.com/bg/в-софия-вижте-първия-електрически-трабант/a-52365651





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK