Търговците на горива: Зелените тезиси на Европа ще направят пътуването безобразно скъпо

Търговците на горива: Зелените тезиси на Европа ще направят пътуването безобразно скъпо

© Георги Пауновски



Изпълни ли България зелените тезиси на Европа, свързани с екологичната цел 55, пътуването и превозите на фосилни горива ще станат безобразни скъпи, това предупредиха днес от Българската петролна и газова асоциация (БПГА). Председателят на обединението Живодар Терзиев поясни, че ако плановете се изпълнят, още от 1 януари 2023 г. към сегашните цени на горивата ще се прибави минимум един лев без ДДС.


Терзиев посочи още, че идеята за замяна на традиционните горива в транспорта с електричество е неизпълнима най-малкото заради факта, че на страната би й трябвала още една енергийна мощност с капацитета на АЕЦ "Козлодуй".


Друг проблем е, че чисто технически няма как край европейските пътни коридори да се осигурят зарядни станции с капацитет минимум 450 киловата на всеки 60 км за леки автомобили и 1.3 мегавата на 100 км за товарните. Това трябва да стане факт до 2023 - 2025 година. В момента рядко една бензиностанции има капацитет от 30 киловата, рядко 100 киловата. Проблемът е, че около магистралите самата електрическата мрежа не е способна да достави ток с такива характеристики, защото край тях няма населени места.




Проблем е и планираното увеличаване на биокомпонента в горивата. От една страна, е трудно тяхното снабдяване, а от друга, голяма част от автомобилите в България не биха могли да работят с такова гориво.


От БПГА призоват управляващите в страната да започнат дискусии по темата и да потърсят златната среда. От асоциацията смятат, че е нужен български план за устойчива мобилност, който да се включи в плана за възстановяване и устойчивост. Предлага се също да се иска дерогация от изискванията на директивата.


Като проблем от асоциацията виждат факта, че вече няколко месеца страната се управлява от служебни правителства. От БПГА се притесняват също, че както неведнъж досега, държавата няма да успее да се справи със задачите по плана и ще ги прехвърли върху бизнеса.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (98)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 3356 Любопитно

    Българската петролна и газова асоциация (БПГА) май не е чувала за Нобеловия лауреат - Тунберг !?

    [email protected]
  2. 2 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 2122 Неутрално

    И това го правим за климата ❤️

  3. 3 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2824 Неутрално

    То само пътуването да беше - всичко ще стане неимоверно скъпо.

    То и става вече.

  4. 4 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3006 Неутрално

    Сорри, ще се повторя от вчера ...

    Което е и целта на упражнението!

    Базов доход, веганство, минимално енергопотребление колкото до основни потребности, минимална мобилност, джендър стадис за образование и втренчени в талапонитье, където сега Цукерберг започват да го тричат, че недостатъчно и не съвсем правилно манипулирал и цензурирал.

    И те' ти мат'рял от елои!

  5. 5 Профил на falcone
    falcone
    Рейтинг: 980 Неутрално

    Що така не могат в България повечето коли да ползват бензина с биокомпонент?

  6. 6
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  7. 7 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2810 Неутрално

    историята не се повтаря, но се римува. едно време гледах как динозаврите от телекома ги приказваха същите приказки, за да не пуснат нови играчи на пазара.

  8. 8 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3006 Весело

    Българската петролна и газова асоциация (БПГА) май не е чувала за Нобеловия лауреат - Тунберг !?
    —цитат от коментар 1 на karabastun


    Как смеят!

  9. 9 Профил на jazzdevil
    jazzdevil
    Рейтинг: 1377 Неутрално

    Не само пътуването ами и производството, услугите, отоплението на гражданите и пр. Зелената сделка е едно харакири, дето купени мисирки и продажни политици се надпреварват да представят като "невероятна възможност за откриване на нови хоризонти"...

  10. 10 Профил на У Чен
    У Чен
    Рейтинг: 1205 Неутрално

    Аз ако не ми се изреже някой 20 годишен дизеляк пред мен и да ме направи негър, как ще разбера че съм пътувал? Това е нечовешко!

  11. 11 Профил на falcone
    falcone
    Рейтинг: 980 Неутрално

    До коментар [#4] от "xm...":

    Хаха, щото в момента потребитолското общество не са овце ли?

  12. 12 Профил на georgievb
    georgievb
    Рейтинг: 1217 Неутрално

    "Терзиев посочи още, че идеята за замяна на традиционните горива в транспорта с електричество е неизпълнима най-малкото заради факта, че на страната би й трябвала още една енергийна мощност с капацитета на АЕЦ "Козлодуй"."

    Кремълски агенти, не ви е срам .... Гретето, Мустафето и няковлко сенатора са за вас само .... баба ви все с електричество е живяла.
    Хората си пътуваха с каручки....ееех, какви каручки имаше едно време.

  13. 13 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 2122 Неутрално

    До коментар [#5] от "falcone":

    Има стари бензинови коли за които не се препоръчва Е10. Не съм специалист, но като цяло ертанолът скапва двигателя. Дизелите са ок.

  14. 14
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  15. 15 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3006 Весело

    До коментар [#4] от "xm...":Хаха, щото в момента потребитолското общество не са овце ли?
    —цитат от коментар 11 на falcone


    Вие сте млад.
    Затова не ги разбирате разликите между "Победилият", "Развитият" и "Зрелият" социализъм ...

  16. 16 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 2122 Неутрално

    До коментар [#10] от "У Чен":

    Е сега пак ще ти се изреже, само че някак си по еко ще се изреже - с биодизел.

  17. 17 Профил на deepblue
    deepblue
    Рейтинг: 1120 Неутрално

    Германски съд постанови, че малката крайнодясна партия "Трети път" може да продължи да разлепва предизборни плакати с лозунга "Зелените на бесилото"

    https://www.dnevnik.bg/sviat/2021/09/15/4253488_krainodesni_v_germaniia_poluchiha_razreshenie_za/

    След всички решения които сте взели през живота си ,сте решили да ми прочетете коментара.
  18. 18 Профил на Ментор
    Ментор
    Рейтинг: 1541 Неутрално

    Бълнуванията на зелените лунатици трябва просто да бъдат забравени.
    Точка.

    "...ако плановете се изпълнят, още от 1 януари 2023 г. към сегашните цени на горивата ще се прибави минимум един лев без ДДС."

    И къде ще отива тоя лев? Отново в зелените паразити.
    Какъв е смисъла да се взимат пари от бизнеса и хората и да се подаряват на паразити?? Това е все едно да ги дадеш на Доган и шайката около него - ефекта ще е абсолютно същия.

  19. 19 Профил на Petar Ivanov
    Petar Ivanov
    Рейтинг: 410 Неутрално

    В случая си мисля, че са прави. Като че ли ЕС отива твърде далеч с тази Зелена сделка.
    Мисля че беше достатъчно на този етап да забранят само дизелите, а на електроенергия да са предимно тежкотоварните МПС-та, като камиони и автобуси

    Freedom of speech
  20. 20 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1113 Неутрално

    Британците почти навреме избягаха от ЕССР и пак е тепърва ще чувстват вредните последствия, ще бяха членове и не се махнаха още преди 15+ години. А нас тепърва ще ни го вкарват от ЕССР-то от 5 ката надебелял.

    мурзилка
  21. 21 Профил на zo
    zo
    Рейтинг: 755 Весело

    До коментар [#17] от "deepblue":

    Много актуално включване!

    ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGY
  22. 22 Профил на Deadpudding
    Deadpudding
    Рейтинг: 1097 Неутрално

    Другарката Грета ще върне тутраканската селищна система посредством зеления болшевизъм. Да живее ЕССР. Майната му на етанола, биодизела и 1 500 000 000 автомобила с ДВГ на планетата. Е ако не друго в областните центрове ще има къде да паркираме колите които няма да караме.

    Good shitposting and proper banter guaranteed !! No refunds !
  23. 23 Профил на georgievb
    georgievb
    Рейтинг: 1217 Разстроено

    Разликата между западноевропейците и източноевропейците е, че ние тая цялата игра със "Светлото бъдеще", което ще настъпи ако направим жертви днес и работим за "Великата идея" вече сме я играли... младото поколение не помни, ама част от динозаврите помним....същото беше, даже "Гретета" си имахме ....
    Както и да е, вече съм стар да се ядосвам....но ако някой ден се опре до Калашника ...бройте ме.

  24. 24 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 2122 Неутрално

    а на електроенергия да са предимно тежкотоварните МПС-та, като камиони и автобуси
    —цитат от коментар 19 на Petar Ivanov


    Това пък точно е практически най - малоумно в момента. Имайки предвид енергийна наситеност на батериите в момента за да се движи един камион на ток трябва 90% от товарният му отсек да е батерия.
    Електрифицирането е смислено само за коли които ще се карат в града и реално биха допринесли за качеството на въздуха. Ако ще се карат извънградско е безсмислено от екологична а и техническа гледна точка.

  25. 25 Профил на Deadpudding
    Deadpudding
    Рейтинг: 1097 Неутрално

    До коментар [#18] от "Ментор":

    биодизела намалява с 50-80% парниковите емисии, етанола също има подобен ефект но са нужни леки модификации при двигателите на по-старите автомобили. Проблема е, че някои хора са наляли едни пари и сега искат да ги избиват, нищо че фосилните горива ще продължат да мърсят и фабриките за производство на ел. автомобили и в последствие батериите също.

    Good shitposting and proper banter guaranteed !! No refunds !
  26. 26 Профил на akad.nedelchev
    akad.nedelchev
    Рейтинг: 83 Неутрално

    В случая си мисля, че са прави. Като че ли ЕС отива твърде далеч с тази Зелена сделка.Мисля че беше достатъчно на този етап да забранят само дизелите, а на електроенергия да са предимно тежкотоварните МПС-та, като камиони и автобуси
    —цитат от коментар 19 на Petar Ivanov


    Е да де, ама как да забранят дизелите.... нали Германците ше побеснеят, та те бълват ище нови дизели с огромен профит

    "Но държавните устройства се запазват не само поради това, че заплашващото да ги погуби е далеч, но понякога и поради това, че е близо - когато се страхуват, управляващите държат властта по-здраво в ръце". Цитат на колегата Гербджиков
  27. 27 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 3931 Весело

    До коментар [#6] от "georgievb":

    В този процес е метан, а издишваме диоксид. Малко сте се объркал. Или не...:-)

  28. 28 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3689 Неутрално

    Зелените талибани не се интересуват от благополучието на хората. Важното е самите те да са добре.

  29. 29 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3689 Неутрално

    До коментар [#23] от "georgievb":

    Хем не помни, хем всичко от преди 30 години за тях е "имало едно време...". Приказно. А промиването на мозъци върви с бързи темпове.

  30. 30 Профил на ironhorse
    ironhorse
    Рейтинг: 866 Неутрално

    Май зелените вегани ЛГБТИК+, скоро ще са овесени по дърветата.
    Германия си мислеше, че със СП2 ще избегне ценовия шок на енергията, но ще получи омраза и БОЙКОТ НА НЕМСКИ СТОКИ

    Бойко Борисов и ГЕРБ са еманацията на корупцията и мафията в държавата.
  31. 31 Профил на geparez
    geparez
    Рейтинг: 35 Неутрално

    "Председателят на обединението Живодар Терзиев " - голям капацитет е явно. Не мога да си обясня как така са "забравили" да го викнат в Давос да им обясни на тъпите чужденци, че планетата е голяма и нищо не може да и се случи. За келепирът трябва да се мисли само. Пък децата и внуците ни - кучета ги яли!

  32. 32 Профил на Ментор
    Ментор
    Рейтинг: 1541 Неутрално

    До коментар [#19] от "Petar Ivanov":

    Защо да се забраняват дизелите?
    Загубите ще са колосални, а каква точно е ползата от това?

    Цялата т.нар. "зелена сделка" трябва просто да се зачеркне и забрави. Няма абсолютно никакъв смисъл част от нея да остава в сила.

  33. 33 Профил на Литекс се преименува на ЦСКА минус  София
    Литекс се преименува на ЦСКА минус София
    Рейтинг: 1281 Неутрално

    "Зелената сделка"е бизнес и спасителен пояс за финансовата пирамида, поне за още пет години напред..
    Става въпрос за трилиони и спасяване на световната икономика, намираща се в задънена улица , с напълно изчерпан неработещ вече модел и поддържана изкуствено с безумни емисии.
    Да, ще има значително обедняване, преразпределение на местата и най-вероятно изчезване на средната класа.
    Ще има "Голямото зануляване", което обеща Шваб.
    Ще има инфлация, а може би даже и хиперинфлация, ще има инспирирани пандемии, вируси, щамове, бустери, Делта, Сигма, Омега и Алфа.
    Ще се сбъднат прогнозите отпреди пет години, че икономиката не може да продължи по такъв начин и може да се рестартира единствено чрез глобална война.
    За пандемията тогава никой не се сети.Сега вече е факт.
    Няма съмнение, че ще продължи да ни следва и съвсем скоро младите ще приемат това за нормално, а старите значително ще съкратят своя брой, облекчавайки по такъв начин непреодолимата финансова тежест.



  34. 34
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  35. 35 Профил на Anton Andonov
    Anton Andonov
    Рейтинг: 718 Неутрално

    гласувайте за ДБ! А като направят и месото по 100 лв и нагоре, нема грижи - другарката от ПППП Кире ще ни нахрани с буболечки!

  36. 36 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 2639 Неутрално

    До коментар [#23] от "georgievb":но ако някой ден се опре до Калашника ...бройте ме.
    >>> Кой ще е войводата на фърковатата чета?:)

  37. 37 Профил на Oleg Iliev
    Oleg Iliev
    Рейтинг: 1591 Неутрално

    историята не се повтаря, но се римува. едно време гледах как динозаврите от телекома ги приказваха същите приказки, за да не пуснат нови играчи на пазара.
    —цитат от коментар 7 на karatista


    Не става въпрос да се отрича, става въпрос да има реалистично планиране, а не безумна надпревара кой ще обещае повече и в по-къси срокове.

  38. 38 Профил на amerikanbastard
    amerikanbastard
    Рейтинг: 526 Неутрално

    Мисля си, че цялата дандания около зелената простотия в същност е насочена срещу бензоколонката. Тук редовно се пише, че основният ѝ експорт са въглеводородите и БВП ѝ е от порядъка на този на Нидерландия, но за сметка добива и продажбата на въглеводородите. При това положение новонапъпилите политикъл дисижън мейкъри, спецове по бизнес администрейшън и без основни познания по енергетика и технокрация, естествено намират философския камък за батисване на бензинколонката, като забранят използването на въглеводороди. Щото иначе като се затопли, Сибир ще се размрази и бензоколонката ще започне да го усвоява.

    Freedom's just another word for nothin' left to lose
  39. 39 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 2639 Неутрално

    До коментар [#27] от "daskal1":
    Я тук да съобщя и една свързана с проблематиката новина, която ще зарадва главния гретоборец-Мусаши. В Британия открили следи на гигантския Hippopotamus antiquus, населявал острова преди около милион години. Това застудяване скоро ще го прекратим, ако се вслушаме в думите на г-н Живодер Терзиев.

  40. 40 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1113 Неутрално

    До коментар [#25] от "Deadpudding":

    Биодизела, напоследък съм забелязал, че освен от остатъци от селското стопанство и от дърводобива...Започнаха направо да изсичат гори за да ги дробят за бункерите за ферментация и да садят площи качествена земеделска земя вместо с полезни за изхранване на населението видове, сега се садят развъдния които направо се носят за да правят биодизел. Може да няма жито за хляб да ядем, ама биодизела скъп и е изгодно. Та толкова и за тая "алтернатива". Ако ще е течно горива, предпочитам си ДА Е ФОСИЛНО. Понимаеш? Или да се стегнат частниците и най-после да вземат реактори работещи с термоядрен синтез и централи с тях, ще нещо държавните проекти за термоядрен реактор, се движат с...държавна скорост.

    мурзилка
  41. 41 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1113 Неутрално

    До коментар [#40] от "Маршалов":

    Ох, направо ме е срам, телефона ми толкоз грешки е направил, че ме мързи да редактирам!

    мурзилка
  42. 42 Профил на katerina_slavova
    katerina_slavova
    Рейтинг: 398 Неутрално

    гласувайте за ДБ! А като направят и месото по 100 лв и нагоре, нема грижи - другарката от ПППП Кире ще ни нахрани с буболечки!
    —цитат от коментар 35 на Anton Andonov



    И за баба си да гласуваш, цената на месото няма връзка с гласа ти. Между ушите мат'рял имаш ли?

  43. 43 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 3826 Неутрално

    И никой от бюрократите в ЕС дори не си мисли да подаде оставка, за колосални, стратегически, сдраматични последици, хиперскъпо струващи грешки.

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  44. 44 Профил на georgievb
    georgievb
    Рейтинг: 1217 Весело

    До коментар [#23] от "georgievb":но ако някой ден се опре до Калашника ...бройте ме.>>> Кой ще е войводата на фърковатата чета?:)
    —цитат от коментар 36 на тулса


    Мы не сделали скандала — нам вождя недоставало.
    Настоящих буйных мало — вот и нету вожаков.

  45. 45 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2810 Неутрално

    До коментар [#37] от "Oleg Iliev":

    то ако ще го планират динозаврите работата е ясна.

  46. 46 Профил на geordgeo
    geordgeo
    Рейтинг: 1030 Разстроено

    Ей заради тия щуротии не бързам да сменям колата - не знам на къ'ф ш' са нахендря. Все си мислех, че някой някога (демек в най-скоро време) ще се опита да стопира тая идиотия, наречена "Зелена З(д)елка, ама засега нищо съществено не се случва. Уж няколко държави ще се обединят, за да протест пред Брюксел, но май не е сигурно дали и кога ще се случи това. Не мога да повярвам, че за няма и 2 години истерията придоби тези небивали размери, скъпотията тепърва предстои. И както каза един съфорумник по-горе, стигнем ли до оръжие, д аме броят и мен, бая патрони съм изстрелял с калашника едно време, имам нужните умения... Щото натам вървят нещата...

  47. 47 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 3826 Неутрално

    А руските другари, като зaмecтниĸ-пpeдceдaтeля нa УC нa "Газпром" - Bитaлий Mapĸeлoв потриват доволно ръце:
    "Xyбaвa зимa, cтyдeнa зимa. Щe бъдe иcтинcĸи дoбpa зимa зa "Гaзпpoм"!"

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  48. 48 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7176 Неутрално

    При създалата се ситуация трябва да се избира, зелена енергия и високи цени. Май ще трябва крачка назад, поне временно.

  49. 49 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 2639 Весело

    До коментар [#44] от "georgievb":
    Така си е Георгиев. Както каза веднъж мой познат, ваш еднофамилец, света е оцелял..защото е мълчал.:)

  50. 50 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2304 Неутрално

    Що така не могат в България повечето коли да ползват бензина с биокомпонент?
    —цитат от коментар 5 на falcone


    100% от колите в момента, ползват бензин с биокомпонент!

    Най-разпространен е Е10 ..

  51. 51 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2304 Неутрално

    Що така не могат в България повечето коли да ползват бензина с биокомпонент?
    —цитат от коментар 5 на falcone


    Иначе и В СВЕТА обикновен двигател, не може да ползва повече от 15% - 16% етанол, сипан в горивото - по няколко причини ..

    -Яко му се прецаква горивната система , помпата и дюзите особено..
    -Има проблеми с експлоатацията зимата..

    За да се ползва повече от 15% етанол в бензина, трябва горивната система да е от други материали..

    Такива мотори се водят Flexible-fuel ..

    https://www.epure.org/about-ethanol/fuel-market/fuel-blends/

    Иначе с Flexible-fuel vehicle - може да има 0% парникова емисия ..

  52. 52 Профил на proventuss
    proventuss
    Рейтинг: 1006 Неутрално

    До коментар [#51] от "sim4o":

    'Проблем е и планираното увеличаване на биокомпонента в горивата. От една страна, е трудно тяхното снабдяване, а от друга, голяма част от автомобилите в България не биха могли да работят с такова гориво."
    Както вече бях писал, в България всичкият бензин е Е10, тоест с 10%биоетанол. Е5 няма. Да му мислят тези, които карат коли, произведени до 2000 година.

    Лигата на необикновените почтени джентълмени.
  53. 53 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2304 Неутрално

    А руските другари, като зaмecтниĸ-пpeдceдaтeля нa УC нa "Газпром" - Bитaлий Mapĸeлoв потриват доволно ръце: "Xyбaвa зимa, cтyдeнa зимa. Щe бъдe иcтинcĸи дoбpa зимa зa "Гaзпpoм"!"
    —цитат от коментар 47 на hamiltonf


    Зимата , студът и "Газпром" - бял кахър ..

    Мислете какво ще стане, като скочи нефта ..
    Колко ще струва хляба ..

    На каква цена тракторите ще изорат и засеят, на каква цена комбайните ще приберат житото, на какви цени ще се превозва и ще се прави хляб ..

    Поне 10 пъти, аз и други форумци ви викахме : .."Петролната ера свършва - мислете !" и ви давахме данни, как ерата на въглеводородите е към края си ..

  54. 54 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2304 Неутрално

    До коментар [#51] от "sim4o":'Проблем е и планираното увеличаване на биокомпонента в горивата. От една страна, е трудно тяхното снабдяване, а от друга, голяма част от автомобилите в България не биха могли да работят с такова гориво."Както вече бях писал, в България всичкият бензин е Е10, тоест с 10%биоетанол. Е5 няма. Да му мислят тези, които карат коли, произведени до 2000 година.
    —цитат от коментар 52 на proventuss


    Ами и колите , до 2000 спокойно могат да горят спирт..
    Карбураторните - без проблем, те дюзи нямат..

    ПЪРВИЯТ "ФОРД" Т е бил на спирт!
    И е можел да бъде наистина страшно масов - ако фермерите сами са си правили спирт и са го карали..

    Но в САЩ , Рокфелер плаща на тогавашните тамошни "умнокрасивисти" за кампания за "сух режим".. и всякаква търговия и производство на спирт и спиртни продукти - е забранена!

    Резултат - ДВГ се ориентират на петрол!

    А иначе, ако горивната магистрала се направи от друг материал - всяка кола може да е 100% на етанол!

    0% въглеродни емисии, с 80% по-малко ФПЧ и т.н.

    Но няма кой да даде дотация .. дават по 9000 евро за електрото!
    Секат дървета и ги ползват за "Зелената сделка" .. могат или да ги сложат в ТЕЦ и да ги изгорят за "зелена енергия" и от там да зареждат коли- с 18% - 23% КПД .. или да ги преработят в гориво и да ги сложат в ДВГ - с 39% КПД и тройно по-ниска цена на целия масраф ..

    Слагат ги в ТЕЦ!

    Такова решение са взели, Гретените ..

  55. 55 Профил на ial
    ial
    Рейтинг: 467 Неутрално

    Бай ти Ганя: Няма промени в климата, ай тъпите западняци да се ваксинират, я си знам най- добре.
    Пак Бай ти Ганя - как тъй ще умират по няколко хиляди души от мръсен въздух. Ковида не убива, те така си мрат.

  56. 56 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1748 Весело

    До коментар [#38] от "amerikanbastard":

    че какво имаш против норвегия ето обеща да стане още по зелена

  57. 57 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2304 Неутрално

    До коментар [#51] от "sim4o":'Проблем е и планираното увеличаване на биокомпонента в горивата. От една страна, е трудно тяхното снабдяване, а от друга, голяма част от автомобилите в България не биха могли да работят с такова гориво."Както вече бях писал, в България всичкият бензин е Е10, тоест с 10%биоетанол. Е5 няма. Да му мислят тези, които карат коли, произведени до 2000 година.
    —цитат от коментар 52 на proventuss


    https://www.youtube.com/watch?v=_HbEl-2n5AQ&t=278s

    Те го обяснено - сложи си субтитри ..

  58. 58 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1748 Весело

    До коментар [#53] от "sim4o":

    не е чак такъв проблем, но цената ва азотните торове и сега хвърчи, с цената на газа
    Но умните са го измислили - вече има синтетично месо
    Който иска истинско ще плаща акциз

  59. 59 Профил на Родолюбец
    Родолюбец
    Рейтинг: 746 Весело

    До коментар [#5] от "falcone":Има стари бензинови коли за които не се препоръчва Е10. Не съм специалист, но като цяло ертанолът скапва двигателя. Дизелите са ок.
    —цитат от коментар 13 на zxp53317185


    Точно старите нямат никакъв проблем да работят с всичко, което "гори". Проблем имат новите, щото компютрите се "лъжат" и подават грешни команди.

    61. Ниkoй въ Бългapckoтo Княжecтвo нe мoжe ни дa kупувa, нитo дa пpoдaвa чeлoвeчeckи cъщecтвa. Вcekoй poбъ oт kakъвтo пoлъ, вepa и нapoднocтъ дa бъдe, cвoбoдeнъ cтaвa, щoм cтъпи нa бългapcka тepитopия.
  60. 60 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1748 Весело

    До коментар [#48] от "Роси":

    Не очаквах да цитираме и другаря Ленин който казва
    НЕП е крачка назад, но благодарение на него ще направим две напред

  61. 61 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2304 Неутрално

    Бай ти Ганя: Няма промени в климата, ай тъпите западняци да се ваксинират, я си знам най- добре.Пак Бай ти Ганя - как тъй ще умират по няколко хиляди души от мръсен въздух.
    —цитат от коментар 55 на ial


    Абсолютно!

    Теа ни убиват с мръсния въздух!
    "Намаляваме въглероден отпечатък.."

    На 12 декември новата шефка на Европейската комисия обявява Зелената сделка – Европа спешно ще става 100% климатично-неутрална и за целта цялата й икономика ще се движи от ВЕИ. Само седмица след това някакви си учени от Европейската агенция по околна среда твърдят, че преходът към ВЕИ в периода 2005-2018 г. е донесъл ръст на замърсяването с най-фин прах (ФПЧ2.5), който във водещите страни като Дания достига 210%.

    Според доклада на Европейската агенция по околна среда ръстът на ВЕИ в ЕС е довел до емитирането на 145 хил. т. повече ФПЧ2.5 през 2018 г. в сравнение с 2005 г. Тоест, благодарение на повсеместното изгаряне на биомаса, което дължим на климатичните политики, през 2018 г. Европа „се радва“ на допълнително замърсяване с фин прах, равно на 5.6 пъти по цялото годишно замърсяване в България. Този допълнителен ръст е равен на 11% от всичките емисии на ФПЧ2.5 в ЕС през 2018 г.

    Ей им я "ВЕИ енергията" на Гретените:

    https://www.sustainability.bg/wp-content/uploads/2020/02/biomass_primary_EU-1024x552.png

    Ама и ние не сме много по-различни ..

    ------------------
    .."Чрез работата с алтернативни горива спестихме над 80 000 тона емисии от въглероден диоксид, с което намалихме значително не само собствения си въглероден отпечатък, но и спомогнахме за подобряване състоянието на околната среда в страната като цяло...
    Алтернативни горива

    Източници на алтернативни горива, които компанията използва:

    Стари Гуми– понастоящем „Златна Панега Цимент” АД има две работещи линии за подаване на стари гуми към двете пещи на завода.

    RDF(подбрани отпадъчни горива)– това са горива, направени от подбрани отпадъчни материали, като пластмаса, хартия, каучук, текстил ... Тези материали се нарязват на много малки парченца, хомогенизират се, след което се подават към горелките на пещта.

    Биомаса – СО2неутрална. ..отпадъчни материали от индустриални процеси, например месокостно брашно от екарисажи и утайки от пречистването на битови води. .. отпадъчни материали от селското стопанство: оризови люспи, остатъчна дървесина от дърводобив, енергийни култури или бързорастящи дървесни видове.."
    --------------

    Па и още ще се засилваме в таа посока.

    Според проекта за национална енергийна стратегия на Министерството на енергетиката, очаква се до 2025 г. капацитетът за производство на електроенергия от биомаса да се увеличи със 150 до 170 мегавата, а произведеното електричество да нарасне с 400%. Измерено в пари, при сегашната структура на цените, това означава нов енергиен подсектор с приходи от половин милиард лева, от които 360 млн. лв. субсидии.

    Европейската комисия приема, че емисиите при изгарянето на биомаса са равни на нула. Логиката е, че въглеродът, изпуснат в атмосферата например при горене на дърва, впоследствие се поглъща от растителността, изникнала на мястото на отсечената. За отпадъците се счита, че ако не бъдат оползотворени (най-често изгорени), те така или иначе ще се разложат на сметищата или по полето и ще изпуснат парникови газове, особено метан.

    В България, въздействието върху горите заради събиране на биомаса за производство на енергия тепърва се усилва. Засега по-широко разпространение има производството на енергия чрез изгаряне на отпадъци – български и вносни. На графиката долу е показана динамиката на вноса на отпадъци от ЕС в България. През 2018 г., откогато са най-новите данни на Евростат, сме внесли над 150 000 тона европейски отпадъци, като главни доставчици са Италия (59 хил. т) и Великобритания (45 хил. т). За последните пет години, вносът на отпадъци в България е скочил със 125%.

    Съдбата на този и на част от българския „боклук“ е да бъде изгорен, на първо място в циментовите заводи като тези в Девня, Златна Панега, край Пловдив и на други места.

    И станахме ВТОРИ В ЕВРОПА

    https://www.dnevnik.bg/zelen/2019/05/09/3536574_bulgariia_e_sred_liderite_v_es_po_spad_na_vuglerodnite/

    Добра новина за българската природа!
    Добра новина за белите ни дробове!!!
    —цитат от коментар 8 на selqnin


    Онеа НИ УБИВАТ С МРЪСЕН ВЪЗДУХ , те са радват ..

    Боже, Боже - кога ще си прибереш вересиите ..

    А Бай Ганьо-Гретена беснее идиотски:

  62. 62 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2304 Неутрално

    До коментар [#25] от "Deadpudding":Биодизела, напоследък съм забелязал, че освен от остатъци от селското стопанство и от дърводобива....
    —цитат от коментар 40 на Маршалов


    Биодизелът яко унищожава саваната и Амазония , ама Гретените са не спират ..

    Добра новина за българската природа!
    Добра новина за белите ни дробове!!!
    —цитат от коментар 8 на selqnin


  63. 63 Профил на alexsilver
    alexsilver
    Рейтинг: 1072 Неутрално

    И никой от бюрократите в ЕС дори не си мисли да подаде оставка, за колосални, стратегически, сдраматични последици, хиперскъпо струващи грешки.
    —цитат от коментар 43 на hamiltonf


    Тези умствено семпли хорица, но с безкрайни апетити за плюскане, просто си играят като дечица на "държавници". Нищо не е премислено и запланувано като хората. Поставят индустрия и общество в зависимост от капризите на климата и времето. И на никоя глАва не й дойде на акъла, че трябва да има достатъчно резерви за непредвидени случаи. А относно "парниковите емисии", това си е поредният, 402 сравнително честен остапбендеровски начин за печелене на пари и тормоз на околните. Няма никакви сериозни и проверими доказателства за "парниковите емисии" като причина за промяната на климата. Нещата са далече по-сложни и би следвало да се мисли за посрещане на проблемите с пускането на нови, независещи от климата енергоизточници. Защото последните люти зими едва ли ще са "последни". Колкото и да грачат "Гретхените". А какво става при "неправилни" зими, видяхме в Тексас и другаде.

  64. 64 Профил на Родолюбец
    Родолюбец
    Рейтинг: 746 Весело

    До коментар [#40] от "Маршалов":Ох, направо ме е срам, телефона ми толкоз грешки е направил, че ме мързи да редактирам!
    —цитат от коментар 41 на Маршалов


    Тя, основната е, че си писал за биодизела. Той се произвежда от олио, най. вече рапица и слънчоглед.
    Това, което си писал се отнася за (био) етанола.

    61. Ниkoй въ Бългapckoтo Княжecтвo нe мoжe ни дa kупувa, нитo дa пpoдaвa чeлoвeчeckи cъщecтвa. Вcekoй poбъ oт kakъвтo пoлъ, вepa и нapoднocтъ дa бъдe, cвoбoдeнъ cтaвa, щoм cтъпи нa бългapcka тepитopия.
  65. 65 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2304 Неутрално

    При създалата се ситуация трябва да се избира, зелена енергия и високи цени. Май ще трябва крачка назад, поне временно.
    —цитат от коментар 48 на Роси


    Каква "крачка назад" си представяш???

    Как, според тебе нещата могат да се изменят?? Аз и Куатрото, доста отдавна обяснявахме как ще е развитието - и никой не ни опонира.

    Ей темата за рекордните цени на газа. Обясненията варират от студената зима, през лошите Китай и Путин и стигат до странното време през лятото, за което разбира се било виновно изменението на климата, тоест изгарянето на самия газ.

    В основата на процеса стои първият закон на икономиката: Когато има търсене, а няма предлагане, цената расте. В конкретния случай ефектът му се подсилва страшно много от първия закон на добивната индустрия: Ако искаш да извадиш нещо от земята, трябва преди всичко да вкараш много пари в нея – първо в търсене и проучване, и второ в изграждане на инсталации и добив.

    Добивът на газ е неразривно свързан с този на нефт – голяма част от газа по света се добива като страничен продукт на нефта

    Впрочем абсолютно същата история, даже в още по-голям размер, се случва с въглищата. Там глобалното потребление може и да не расте толкова бързо – основно заради замяната им с газ – обаче пък инвестициите в нови мини са толкова ниски, че беше само въпрос на време да стигнем до остър недостиг.

    От поне десетилетие активисти, политици и лобисти убеждават света, че трябва и можем да минем без фосилни горива (вкл. без ядрена енергия). Огромни финансови потоци се прехвърлиха от тях към ВЕИ. Очевидно обаче голямата промяната не се случва – потреблението на нефт, газ и въглища не намалява. Но ние продължаваме да „вярваме“…
    Доста е чудно, че разумни хора могат да са изненадани от това, което се случва днес. То е напълно предвидимо за всеки с елементарни икономически познания.

    Всичко гореописано е рецепта за енергийна криза от планетарен мащаб и исторически характер, която вече не може да бъде избегната. Отоплението в Западна Европа тази зима ще е толкова скъпо, че енергийната бедност ще стане масова. Немските ТЕЦ вече спират работа заради изчерпване на наличните въглища, а Русия има дългосрочни договори за износ към Китай и не можа да ги спаси. Китай от своя страна вече е установил някаква форма на режим на тока в най-индустриализираните си провинции. Повече от половината въглищни ТЕЦ в Индия имат запаси от въглища на склад за само 3 дни.
    Цените са рекордни, но просто няма от кого да се купят, нито пък да се добият и закарат навреме.

  66. 66 Профил на alexsilver
    alexsilver
    Рейтинг: 1072 Неутрално

    До коментар [#61] от "sim4o":


    До коментар [#61] от "sim4o":

    Ами който не ще да мре от ФПЧ, с Ковида ще му видят сметката. Всичко излишно отива "под ножа". Но първо му взимат акъла, а после е лесно...

  67. 67 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2304 Неутрално

    До коментар [#53] от "sim4o":не е чак такъв проблем, но цената ва азотните торове и сега хвърчи, с цената на газаНо умните са го измислили - вече има синтетично месоКойто иска истинско ще плаща акциз
    —цитат от коментар 58 на 1001


    Проблемът е огромен!
    Писахме тука, в разни дискусии..

    И лошо е, че както вика приятелят ми Реалист - "мандалото лопна" ..

    Петролна ера - капалъ!

  68. 68 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2304 Неутрално

    До коментар [#48] от "Роси":Не очаквах да цитираме и другаря Ленин който казваНЕП е крачка назад, но благодарение на него ще направим две напред
    —цитат от коментар 60 на 1001


    Няма "крачка назад"..

    Петролна ера - капалъ!

    Нали с Реалиста и Куатрото 100% сме го говорили ..
    Двигателите - ще са електро и това е бъдещето.

    И то идва скоро - още 10 тина годинки..

    Край на изгаррянето на петрол и газ. Петролната ера приключва.
    —цитат от коментар 32 на quatro_4x3


    -----------------------------------
    "Движението за прекратяване на инвестициите в определени бизнеси или компании, т. нар. divestment movement .. е съсредоточено върху прекратяването на добива и употребата на фосилни горива – въглища, нефт и газ.
    Основните му цели са частните публични компании, както и помощите, заемите и инвестициите, които правителствата и финансовият сектор правят в развиващите се страни.
    Идеята е проста: Ако няма пари за инвестиции в добив на фосилни горива, те просто няма да бъдат налични на пазара и светът, иска или не, ще трябва да намери алтернатива.
    В публикуван доклад на МАЕ- NET ZERO 2050 се призовава за незабавно прекратяване на инвестициите в геоложки проучвания и разработката на нови находища..
    Прекратяването на инвестициите в петролния и газов сектор също ще доведе до унищожаване на световния енергиен пазар, където международните вертикално интегрирани петролни и газови компании, както и независимите такива играят важна роля.
    Прекратяването на инвестициите ще причини непоправими щети на вертикално интегрираните петролни компании и повечето независими компании просто ще престанат да съществуват.

    По последни данни, изнесени през месец май тази година, инвестициите на страните, които не влизат в ОПЕК през 2020 г. са спаднали до най-ниското ниво за последните 11 години до 311 млрд. долара според доклада от месец май на ОПЕК.
    Очаква се, че през 2021 г. те няма да се увеличат. Много експерти смятат, че инвестициите повече никога няма да достигнат нивото от 2014 г., когато петролните компании вложиха в геоложките проучвания и разработката на нови находища за въглеводороди рекордната сума от 718 млрд. долара.

    Според оценката на норвежката консултантска компания Rystad Energy, големите петролни и газови компании в света - ExxonMobil, Chevron, Total, Eni, Shell и BP или така наречените Big Oil ще изчерпят резервите си за по-малко от 15 години, тъй като произведените обеми не са напълно заменени от нови находища..."
    ------------------

    Та Петролната ера , такава каквато я познаваме - и остават 15 - 20 години .. ако не се инвестират стотици милиарди - петролните компании ще си изчерпят находищата - и до там..!

    Основните рафинерии в Европа от 7 години не са били в основен ремонт, нова рафинерия не е построявана последните 15 години ..

    Ще останат само кладенците и инфраструктурата под контрол на руските и китайските олигарси..

  69. 69 Профил на T.M.
    T.M.
    Рейтинг: 1311 Неутрално

    [quote#24:"zxp53317185"][/quote]

    Абсолютно е така. Затова и трябва да навлизат plug-in хибридите - в града на ток, а извънградско с двигател с вътрешно горене. Няма нужда да се открива топлата вода. Идеята на електромобилите не е, че няма да има никакво замърсяване (производството на батериите и на електроенергията), а че това замърсяване няма да се случва в гъсто населени райони (като големите градове).

  70. 70 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2304 Неутрално

    А руските другари, като зaмecтниĸ-пpeдceдaтeля нa УC нa "Газпром" - Bитaлий Mapĸeлoв потриват доволно ръце: "Xyбaвa зимa, cтyдeнa зимa. Щe бъдe иcтинcĸи дoбpa зимa зa "Гaзпpoм"!"
    —цитат от коментар 47 на hamiltonf


    Зимата , студът и "Газпром" - бял кахър ..

    Мислете колко ще струва хлябът ..

    На каква цена тракторите ще изорат и засеят, на каква цена комбайните ще приберат житото, на какви цени ще се превозва и ще се прави хляб ..

    До коментар [#53] от "sim4o":не е чак такъв проблем, но цената ва азотните торове и сега хвърчи, с цената на газаНо умните са го измислили - вече има синтетично месоКойто иска истинско ще плаща акциз
    —цитат от коментар 58 на 1001


    Ами живи сме - ще видим , как ще е в идващото време с цената на хляба ..

    Иначе студеното, и дето "Газпром" се нагушвал - бял кахър, не го мислете!

  71. 71 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 2122 Неутрално

    До коментар [#59] от "Родолюбец":

    Не е вярно. Аз карам нова кола, но и по ЕС изисквания всички нови бензинови коли в ЕС трябва да могат да се движат с Е10 (до 10% етанол). Старите бензини не могат понеже етанолът предизвика по - високи температури при изгаряне и износва бързо двигателя.
    Явно имате предвид старите дизели, които действително могат да карат и на 100% биодизел (който общо взето представлява олио за готвене).

  72. 72 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2304 Неутрално

    [quote#24:"zxp53317185"]
    —цитат от коментар 69 на T.M.
    Абсолютно е така. Затова и трябва да навлизат plug-in хибридите - в града на ток, а извънградско с двигател с вътрешно горене. [/quote]

    Бе кой идиот в Европа, ще си купи кола с ДВГ, още повече и хибрид.. ??????
    Как " ще навлизат" според тебе???

  73. 73 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2304 Неутрално

    До коментар [#59] от "Родолюбец":Не е вярно. Аз карам нова кола, но и по ЕС изисквания всички нови бензинови коли в ЕС трябва да могат да се движат с Е10 (до 10% етанол). Старите бензини не могат понеже етанолът предизвика по - високи температури при изгаряне и износва бързо двигателя. Явно имате предвид старите дизели, които действително могат да карат и на 100% биодизел (който общо взето представлява олио за готвене).
    —цитат от коментар 71 на zxp53317185


    Старите дизели НЕ МОГАТ да карат на 100% олио за готвене, защото гориво-въздушната смес НЕ МОЖЕ да се запали от сгъстяването на въздуха..

    Новите дизели - също не могат..

    Не могат да карат и само на природен газ - за да се запали сместта в цилиндъра , се впръсква поне 10% нафта .. тя се пали и запалва и останалата смес ..

    А иначе ВСИЧКИ БЕЗОЛОВНИ БЕНЗИНИ са с етанол - за повишаване на октановото число, иначе ще има детонация ..

    ВСЕКИ бензинов двигател, без големи проблеми върви с 10% етанол!

    Е10 е доста отдавна ..

  74. 74 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 2122 Неутрално

    До коментар [#73] от "sim4o":

    На теб по принцип не ти отговарям понеже си изпаткал, но все пак ако някой чете ето линк който доказва че плещиш глупости

    https://www.mirror.co.uk/money/cars-wont-work-use-new-24887281

  75. 75 Профил на nigel
    nigel
    Рейтинг: 911 Неутрално

    В случая си мисля, че са прави. Като че ли ЕС отива твърде далеч с тази Зелена сделка.Мисля че беше достатъчно на този етап да забранят само дизелите, а на електроенергия да са предимно тежкотоварните МПС-та, като камиони и автобуси
    —цитат от коментар 19 на Petar Ivanov


    Ами то точно за тежкотоварните все още няма приемлив вариант за батерии. Освен това те не карат по 20-30 км дневно, а поне по 400. Ако за лек автомобил 400 км преход означават средно 60 kWh, за товарен ще трябват поне 10 пъти повече. Подозирам че теглото на батерията ще е съизмеримо с теглото на товара.
    Вярно че се предлагат варианти със захранващи проводници в дясната лента на магистралите, но като гледаме надеждността на тролейбусите при максимална скорост в града докъм 30-40 км/ч. ... Отделно за ограниченията в маршрутите, заради които автомобилът още преди 100 години е изместил много по-евтиния ж.п. транспорт.
    Изобщо както по друг повод беше казал Хайтов - Едно е да искаш, друго е да можеш, а трето и четвърто - да го направиш.

  76. 76 Профил на subaru
    subaru
    Рейтинг: 784 Неутрално

    „Зелените тезиси” на тази ЕК са утопия и нямат нищо общо с реалността. Няма и да имат в близките 100 г. Но пставят на карта бъдещето на ЕС. Следващата ЕК ще ги изхвърли в кошчето за боклук. Ако не го направи, европейските граждани ще я принудят.

  77. 77 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2304 Неутрално

    .."Друг проблем е, че чисто технически няма как край европейските пътни коридори да се осигурят зарядни станции с капацитет минимум 450 киловата на всеки 60 км за леки автомобили и 1.3 мегавата на 100 км за товарните. Това трябва да стане факт до 2023 - 2025 година. В момента рядко една бензиностанции има капацитет от 30 киловата, рядко 100 киловата. Проблемът е, че около магистралите самата електрическата мрежа не е способна да достави ток с такива характеристики, защото край тях няма населени места..."
    ---------------------
    Решение има!

    Ме Енерги - двигател на метанол (въглеродно неутрален) - и зарежда ..

    https://www.youtube.com/watch?v=-QdPWlljKCM

    https://www.youtube.com/watch?v=-iKie4Z7g1o

    https://www.youtube.com/watch?v=BIlIwRMiiUY

    Иначе МРЕЖА , КАБЕЛИ, КОПАНЕ, ТРАФОПОСТОВЕ .. кой ще копа, кой ще опъва кабели напред-назад из България , кой ще зарива??

  78. 78 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 2122 Неутрално

    До коментар [#77] от "sim4o":

    Ти знаеш ли как се добива метанол че твърдиш че бил въглеродно неутрален?

  79. 79 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2304 Неутрално

    До коментар [#73] от "sim4o":На теб по принцип не ти отговарям ..
    —цитат от коментар 74 на zxp53317185


    То па остава ТИ да ми отговаряш ..

    Те го те за Е10..

    https://www.youtube.com/watch?v=ATGSBi1kBl0&t=49s

  80. 80 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2304 Неутрално
  81. 81 Профил на Roumen Stoilov
    Roumen Stoilov
    Рейтинг: 720 Неутрално

    Направо да преминем към телепортиране. Нищо, че няма как да стане. Важно е само да няма емисии.

  82. 82 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2304 Неутрално

    До коментар [#77] от "sim4o":Ти знаеш ли как се добива метанол че твърдиш че бил въглеродно неутрален?
    —цитат от коментар 78 на zxp53317185


    НЕ АЗ твърдя, че е "въглеродно неутрален.."

    Аз НЕ СЪМ споменатият Александър Зол..

    Народе ??????????????????

    Те го те:

    https://www.youtube.com/watch?v=y5r5twk14Q0

    https://www.youtube.com/watch?v=-iKie4Z7g1o&t=62s


    Виж, че е по-нисък!

  83. 83 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2304 Неутрално

    .."Друг проблем е, че чисто технически няма как край европейските пътни коридори да се осигурят зарядни станции с капацитет минимум 450 киловата на всеки 60 км за леки автомобили и 1.3 мегавата на 100 км за товарните. Това трябва да стане факт до 2023 - 2025 година. В момента рядко една бензиностанции има капацитет от 30 киловата, рядко 100 киловата. Проблемът е, че около магистралите самата електрическата мрежа не е способна да достави ток с такива характеристики, защото край тях няма населени места..."
    ---------------------
    Решение има!

    Ме Енерги - двигател на метанол
    —цитат от коментар 77 на sim4o


    https://www.youtube.com/watch?v=-QdPWlljKCM

    https://www.youtube.com/watch?v=-iKie4Z7g1o

    https://www.youtube.com/watch?v=BIlIwRMiiUY

    Иначе МРЕЖА , КАБЕЛИ, КОПАНЕ, ТРАФОПОСТОВЕ .. кой ще копа, кой ще опъва кабели напред-назад из България , кой ще зарива??

    Знаете ли КОЛКО ЩЕ СТРУВА , само копането на кабелите????????

  84. 84 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2304 Неутрално

    Почнахме минусите, а????

    А КОЛКО ЩЕ СТРУВА прекарването насам-натам на кабели, подстанциите, копането, разбиването на асфалта , въстановяването на асфалт и тротоари???

    Замислихте ли се?
    За да има 3 електромобила и 1 камион на ЕДНА бензиностанция и да зареждат едновременно - колко кабела отиват натам ???

    И всичко ще отиде в ЦЕНАТА и ще я платят хората, не ли??

    А като ми слагате минуси - и копането и заравянето на кабелите - ще ни дойдат по-тънко ..

    Ама сте тъпа сган ..

  85. 85 Профил на kym56649701
    kym56649701
    Рейтинг: 24 Неутрално

    - Незабавно да се разгледа въпросът с изграждането на АЕЦ Белене и нови блокове в АЕЦ Козлодуй при новите обстоятелства в Европа.
    - Незабавно да се пристъпи към приоритетно развитие на железопътния транспорт.

  86. 86 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 3931 Весело

    До коментар [#39] от "тулса":

    А аз разбирам, че зелените в САЩ са започнали борба с газовите кухненски печки, защото отделяли Nitrogen Dioxide (NO2) - азотен пероксид/диоксид , объркаха ни вече, и бил вреден за малки деца. В Калифорния вече има две изисквания за вентилаторните системи над печката, една за електрическите и една по-мощна за газовите. Уплашили са бабите, че ще осакатят внуците и те плащат десетки хиляди да се прекъснат и демонтират газовите връзки.
    А пък то и този природен газ имал много метан... :-)

  87. 87 Профил на b0b069
    b0b069
    Рейтинг: 637 Неутрално

    Достатъчно беше за сега да се вкарат хибридни системи както правят от 20г японците. Тва с Ел коли ми е супер нереално. На всеки малко поне мислещ човек ще му светне лампата. Но на запад не са така, вярват на фейсбук, Грета и телевизора на някви усмихнати с по 20203 бели зъба евробюрократи

  88. 88 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2304 Неутрално

    Достатъчно беше за сега да се вкарат хибридни системи както правят от 20г японците.
    —цитат от коментар 87 на b0b069


    Глупости пълни ..

    Те и японците, спират в Япония всичко с ДВГ !

    2040 - капалъ! ..

  89. 89 Профил на angevins
    angevins
    Рейтинг: 824 Неутрално

    Никой не ние виновен, че досега ни управляват политици без визия за бъдещето и със силна клептомания. Вижте Дания и Австрия например.. Но не трябва да тровим въздуха с дизелови трошляци докато не умре последния българин

    ...ЕвОлЮцИЯ а Не РеВоЛюЦиЯ...
  90. 90 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2304 Неутрално

    Никой не ние виновен, че досега ни управляват политици без визия за бъдещето и със силна клептомания. Вижте Дания и Австрия например.. Но не трябва да тровим въздуха с дизелови трошляци докато не умре последния българин
    —цитат от коментар 89 на angevins


    То и дизелът е толкова много в Европа, точно заради техните "въглеродни неутралности.."

  91. 91 Профил на dokoro
    dokoro
    Рейтинг: 685 Неутрално

    Мдааа, що си унищожихме жп транспорта?
    Що не направихме Белене?
    Беше ли в наш стратегически интерес, а?

  92. 92 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2304 Неутрално

    Достатъчно беше за сега да се вкарат хибридни системи както правят от 20г японците.
    —цитат от коментар 87 на b0b069


    Глупости пълни ..
    —цитат от коментар 88 на sim4o


    В Обединеното Кралство - 2030 - забрана, в 2035 - забрана и на всякакви хибриди..

    https://www.vesti.bg/tehnologii/avtomobili/velikobritaniia-zabraniava-konvencionalnite-koli-prez-2030-g-6117814

    В Япония - забрана в 2040!

    В много страни ЕС - забрана през 2035..

    Дизела - забрана и по-рано!
    Което е интересно, щото най-много енергия Човечеството взема от дизели..

    https://www.youtube.com/watch?v=eelVZGbvvF4


    "Европейската комисия официално обяви предложението за забрана на продажбата на всички автомобили с двигател с вътрешно горене след 2035 година. Както се очакваше, това ще засегне и превозните средства с хибридно задвижване..."

    Та капалъ!

    Петролната ера си заминава пред очите ни ..

    Няма не искам, няма недей!

  93. 93 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2304 Неутрално

    Вижте Дания и Австрия например..
    —цитат от коментар 89 на angevins

    Видяхме ги, говорихме го .. когато се спомена мръсния въздух , дето ни избива..

    Дания, заради ВЕИ политики, има 210% увеличение ..

    Ето го - effect renewable energy sources :

    https://www.sustainability.bg/wp-content/uploads/2020/02/EU_PM2.5.png

    Ей я горе вляво и Дания ..

  94. 94 Профил на Bira
    Bira
    Рейтинг: 888 Неутрално

    хайде, хайде.
    плаши@утарници.
    като знам, че 60% от цената на горивото са данъци и екотакси - има си начини да не поскъпнат толкова страшно нещата.
    а и светът не стои на едно място.
    нито пък себестойността на тока от вятър, слънце и вода се е покачила.

    така че няма какво да вият като флексове и да плашат народонаселението, та белким гласува пак за бацата и сараите.

    че и нови атомни централи им се приискали.
    чиба!

  95. 95 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1769 Неутрално

    Нормално е да поскъпват горивата. Първо, в България няма конкуренция между вносителите, а има монопол. Второ източника на горивата е предимно един , та няма как да има конкуренция... пак монопол. Данъчните складове са пак при единствения производител... я, отново монопол. За капак, горивата са вносни, та няма как да ги контролираш със собствен добив.
    Ми нормално е да се качват цените колкото си искат. Ако искаш промяна, отиваш на електричка, щото тока може да си го произвеждаш на място, а не да го внасяш. Аха, като няма конкуренция вътре в бранша, ще има междубраншова конкуренция, което е по-гадно за монополистите, ама няма начин.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  96. 96 Профил на SEAL
    SEAL
    Рейтинг: 956 Неутрално

    Тия от ЕС нещо се бъркат, че можем да живеем просто така в някаква утопия

  97. 97 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2304 Неутрално

    .., отиваш на електричка, щото тока може да си го произвеждаш на място..
    —цитат от коментар 95 на gost22


    Точно за това е и разработката на Ем-Енерги от Берлин.

    Токът го правиш на място!

    https://meenergy.earth/

    П.П
    В Русия СЪщО ИЗЛЕЗЕ ПОДОБНО ПОСТАНОВЛЕНИЕ - ВСИЧКИ трябва да имат зарядни - и теа извиха врат..

    Особено квичаха т.нар. "авто-заправочни станции" АЗС - по нашему - бензиностанции ..


    "Постановление Правительства РФ от 27 августа 2015 г. N 890
    "О внесении изменений в некоторые акты Правительства Российской Федерации по вопросам предоставления возможности воспользоваться на автозаправочных станциях зарядными колонками (станциями) для транспортных средств с электродвигателями"

    "За какво, знаете ли колко ще струва кабелът , подстанците .. ква екология, кви превозни средства с електродвигатели , кви пет рубли.. ? "

    Да, ама Москва на сълзи не вярва - и от 2015, до сега - навсякъде направиха зарядки..

    Ама тъпи Мурзили - теа опъваха кабели, копаха земчта , слагаха подстанции - в това време германците измислиха мобилните модули за зареждане ..

    Ей го :

    https://www.youtube.com/watch?v=-6e6QwV3zCI

    А рублофилите вият на умряло, по форумите.. ама мандалото лопна, драги мои ..

  98. 98 Профил на Димитър Мирчев
    Димитър Мирчев
    Рейтинг: 8 Весело

    Путин много харесва всички коментари тука :D





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK