Базов доход, веганство, минимално енергопотребление колкото до основни потребности, минимална мобилност, джендър стадис за образование и втренчени в талапонитье, където сега Цукерберг започват да го тричат, че недостатъчно и не съвсем правилно манипулирал и цензурирал.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
историята не се повтаря, но се римува. едно време гледах как динозаврите от телекома ги приказваха същите приказки, за да не пуснат нови играчи на пазара.
Не само пътуването ами и производството, услугите, отоплението на гражданите и пр. Зелената сделка е едно харакири, дето купени мисирки и продажни политици се надпреварват да представят като "невероятна възможност за откриване на нови хоризонти"...
"Терзиев посочи още, че идеята за замяна на традиционните горива в транспорта с електричество е неизпълнима най-малкото заради факта, че на страната би й трябвала още една енергийна мощност с капацитета на АЕЦ "Козлодуй"."
Кремълски агенти, не ви е срам .... Гретето, Мустафето и няковлко сенатора са за вас само .... баба ви все с електричество е живяла. Хората си пътуваха с каручки....ееех, какви каручки имаше едно време.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Бълнуванията на зелените лунатици трябва просто да бъдат забравени. Точка.
"...ако плановете се изпълнят, още от 1 януари 2023 г. към сегашните цени на горивата ще се прибави минимум един лев без ДДС."
И къде ще отива тоя лев? Отново в зелените паразити. Какъв е смисъла да се взимат пари от бизнеса и хората и да се подаряват на паразити?? Това е все едно да ги дадеш на Доган и шайката около него - ефекта ще е абсолютно същия.
В случая си мисля, че са прави. Като че ли ЕС отива твърде далеч с тази Зелена сделка. Мисля че беше достатъчно на този етап да забранят само дизелите, а на електроенергия да са предимно тежкотоварните МПС-та, като камиони и автобуси
Британците почти навреме избягаха от ЕССР и пак е тепърва ще чувстват вредните последствия, ще бяха членове и не се махнаха още преди 15+ години. А нас тепърва ще ни го вкарват от ЕССР-то от 5 ката надебелял.
Другарката Грета ще върне тутраканската селищна система посредством зеления болшевизъм. Да живее ЕССР. Майната му на етанола, биодизела и 1 500 000 000 автомобила с ДВГ на планетата. Е ако не друго в областните центрове ще има къде да паркираме колите които няма да караме.
Good shitposting and proper banter guaranteed !! No refunds !
Разликата между западноевропейците и източноевропейците е, че ние тая цялата игра със "Светлото бъдеще", което ще настъпи ако направим жертви днес и работим за "Великата идея" вече сме я играли... младото поколение не помни, ама част от динозаврите помним....същото беше, даже "Гретета" си имахме .... Както и да е, вече съм стар да се ядосвам....но ако някой ден се опре до Калашника ...бройте ме.
Това пък точно е практически най - малоумно в момента. Имайки предвид енергийна наситеност на батериите в момента за да се движи един камион на ток трябва 90% от товарният му отсек да е батерия. Електрифицирането е смислено само за коли които ще се карат в града и реално биха допринесли за качеството на въздуха. Ако ще се карат извънградско е безсмислено от екологична а и техническа гледна точка.
биодизела намалява с 50-80% парниковите емисии, етанола също има подобен ефект но са нужни леки модификации при двигателите на по-старите автомобили. Проблема е, че някои хора са наляли едни пари и сега искат да ги избиват, нищо че фосилните горива ще продължат да мърсят и фабриките за производство на ел. автомобили и в последствие батериите също.
Good shitposting and proper banter guaranteed !! No refunds !
В случая си мисля, че са прави. Като че ли ЕС отива твърде далеч с тази Зелена сделка.Мисля че беше достатъчно на този етап да забранят само дизелите, а на електроенергия да са предимно тежкотоварните МПС-та, като камиони и автобуси
Е да де, ама как да забранят дизелите.... нали Германците ше побеснеят, та те бълват ище нови дизели с огромен профит
"Но държавните устройства се запазват не само поради това, че заплашващото да ги погуби е далеч, но понякога и поради това, че е близо - когато се страхуват, управляващите държат властта по-здраво в ръце". Цитат на колегата Гербджиков
Май зелените вегани ЛГБТИК+, скоро ще са овесени по дърветата. Германия си мислеше, че със СП2 ще избегне ценовия шок на енергията, но ще получи омраза и БОЙКОТ НА НЕМСКИ СТОКИ
Бойко Борисов и ГЕРБ са еманацията на корупцията и мафията в държавата.
"Председателят на обединението Живодар Терзиев " - голям капацитет е явно. Не мога да си обясня как така са "забравили" да го викнат в Давос да им обясни на тъпите чужденци, че планетата е голяма и нищо не може да и се случи. За келепирът трябва да се мисли само. Пък децата и внуците ни - кучета ги яли!
"Зелената сделка"е бизнес и спасителен пояс за финансовата пирамида, поне за още пет години напред.. Става въпрос за трилиони и спасяване на световната икономика, намираща се в задънена улица , с напълно изчерпан неработещ вече модел и поддържана изкуствено с безумни емисии. Да, ще има значително обедняване, преразпределение на местата и най-вероятно изчезване на средната класа. Ще има "Голямото зануляване", което обеща Шваб. Ще има инфлация, а може би даже и хиперинфлация, ще има инспирирани пандемии, вируси, щамове, бустери, Делта, Сигма, Омега и Алфа. Ще се сбъднат прогнозите отпреди пет години, че икономиката не може да продължи по такъв начин и може да се рестартира единствено чрез глобална война. За пандемията тогава никой не се сети.Сега вече е факт. Няма съмнение, че ще продължи да ни следва и съвсем скоро младите ще приемат това за нормално, а старите значително ще съкратят своя брой, облекчавайки по такъв начин непреодолимата финансова тежест.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
историята не се повтаря, но се римува. едно време гледах как динозаврите от телекома ги приказваха същите приказки, за да не пуснат нови играчи на пазара.
Мисля си, че цялата дандания около зелената простотия в същност е насочена срещу бензоколонката. Тук редовно се пише, че основният ѝ експорт са въглеводородите и БВП ѝ е от порядъка на този на Нидерландия, но за сметка добива и продажбата на въглеводородите. При това положение новонапъпилите политикъл дисижън мейкъри, спецове по бизнес администрейшън и без основни познания по енергетика и технокрация, естествено намират философския камък за батисване на бензинколонката, като забранят използването на въглеводороди. Щото иначе като се затопли, Сибир ще се размрази и бензоколонката ще започне да го усвоява.
Freedom's just another word for nothin' left to lose
До коментар [#27] от "daskal1": Я тук да съобщя и една свързана с проблематиката новина, която ще зарадва главния гретоборец-Мусаши. В Британия открили следи на гигантския Hippopotamus antiquus, населявал острова преди около милион години. Това застудяване скоро ще го прекратим, ако се вслушаме в думите на г-н Живодер Терзиев.
Биодизела, напоследък съм забелязал, че освен от остатъци от селското стопанство и от дърводобива...Започнаха направо да изсичат гори за да ги дробят за бункерите за ферментация и да садят площи качествена земеделска земя вместо с полезни за изхранване на населението видове, сега се садят развъдния които направо се носят за да правят биодизел. Може да няма жито за хляб да ядем, ама биодизела скъп и е изгодно. Та толкова и за тая "алтернатива". Ако ще е течно горива, предпочитам си ДА Е ФОСИЛНО. Понимаеш? Или да се стегнат частниците и най-после да вземат реактори работещи с термоядрен синтез и централи с тях, ще нещо държавните проекти за термоядрен реактор, се движат с...държавна скорост.
И никой от бюрократите в ЕС дори не си мисли да подаде оставка, за колосални, стратегически, сдраматични последици, хиперскъпо струващи грешки.
USD (долар)
Назва підприємства / company Name: ФОНД ЗНБ БО
IBAN Code: UA913052990000026006046807167
Назва банку/Name of the bank: JSC CB "PRIVATBANK", 1D HRUSHEVSKOHO STR., KYIV, 01001, UKRAINE
SWIFT code банку/Bank SWIFT Code: PBANUA2X
Банк-кореспондент/Correspondent bank: JP Morgan Chase Bank, New York, USA
https://butusov.com.ua/?fbclid=IwAR3IJ9aAX_ginaCZM5xD_eAbV91b463hICBn4Kddul1LaZRZFRoLydB845s
Войната не е свършила, едно дарение не стига!
Не е важно да се даряват хиляди, важното е ние да сме хиляди!
Ей заради тия щуротии не бързам да сменям колата - не знам на къ'ф ш' са нахендря. Все си мислех, че някой някога (демек в най-скоро време) ще се опита да стопира тая идиотия, наречена "Зелена З(д)елка, ама засега нищо съществено не се случва. Уж няколко държави ще се обединят, за да протест пред Брюксел, но май не е сигурно дали и кога ще се случи това. Не мога да повярвам, че за няма и 2 години истерията придоби тези небивали размери, скъпотията тепърва предстои. И както каза един съфорумник по-горе, стигнем ли до оръжие, д аме броят и мен, бая патрони съм изстрелял с калашника едно време, имам нужните умения... Щото натам вървят нещата...
А руските другари, като зaмecтниĸ-пpeдceдaтeля нa УC нa "Газпром" - Bитaлий Mapĸeлoв потриват доволно ръце: "Xyбaвa зимa, cтyдeнa зимa. Щe бъдe иcтинcĸи дoбpa зимa зa "Гaзпpoм"!"
USD (долар)
Назва підприємства / company Name: ФОНД ЗНБ БО
IBAN Code: UA913052990000026006046807167
Назва банку/Name of the bank: JSC CB "PRIVATBANK", 1D HRUSHEVSKOHO STR., KYIV, 01001, UKRAINE
SWIFT code банку/Bank SWIFT Code: PBANUA2X
Банк-кореспондент/Correspondent bank: JP Morgan Chase Bank, New York, USA
https://butusov.com.ua/?fbclid=IwAR3IJ9aAX_ginaCZM5xD_eAbV91b463hICBn4Kddul1LaZRZFRoLydB845s
Войната не е свършила, едно дарение не стига!
Не е важно да се даряват хиляди, важното е ние да сме хиляди!
'Проблем е и планираното увеличаване на биокомпонента в горивата. От една страна, е трудно тяхното снабдяване, а от друга, голяма част от автомобилите в България не биха могли да работят с такова гориво." Както вече бях писал, в България всичкият бензин е Е10, тоест с 10%биоетанол. Е5 няма. Да му мислят тези, които карат коли, произведени до 2000 година.
Някакви хора не са се примирили с агресор, който да потъпчи възможността на едни хора да правят собствения си избор - Просто Кире за Априлското въстание
До коментар [#51] от "sim4o":'Проблем е и планираното увеличаване на биокомпонента в горивата. От една страна, е трудно тяхното снабдяване, а от друга, голяма част от автомобилите в България не биха могли да работят с такова гориво."Както вече бях писал, в България всичкият бензин е Е10, тоест с 10%биоетанол. Е5 няма. Да му мислят тези, които карат коли, произведени до 2000 година.
Ами и колите , до 2000 спокойно могат да горят спирт.. Карбураторните - без проблем, те дюзи нямат..
ПЪРВИЯТ "ФОРД" Т е бил на спирт! И е можел да бъде наистина страшно масов - ако фермерите сами са си правили спирт и са го карали..
Но в САЩ , Рокфелер плаща на тогавашните тамошни "умнокрасивисти" за кампания за "сух режим".. и всякаква търговия и производство на спирт и спиртни продукти - е забранена!
Резултат - ДВГ се ориентират на петрол!
А иначе, ако горивната магистрала се направи от друг материал - всяка кола може да е 100% на етанол!
0% въглеродни емисии, с 80% по-малко ФПЧ и т.н.
Но няма кой да даде дотация .. дават по 9000 евро за електрото! Секат дървета и ги ползват за "Зелената сделка" .. могат или да ги сложат в ТЕЦ и да ги изгорят за "зелена енергия" и от там да зареждат коли- с 18% - 23% КПД .. или да ги преработят в гориво и да ги сложат в ДВГ - с 39% КПД и тройно по-ниска цена на целия масраф ..
Бай ти Ганя: Няма промени в климата, ай тъпите западняци да се ваксинират, я си знам най- добре. Пак Бай ти Ганя - как тъй ще умират по няколко хиляди души от мръсен въздух. Ковида не убива, те така си мрат.
До коментар [#51] от "sim4o":'Проблем е и планираното увеличаване на биокомпонента в горивата. От една страна, е трудно тяхното снабдяване, а от друга, голяма част от автомобилите в България не биха могли да работят с такова гориво."Както вече бях писал, в България всичкият бензин е Е10, тоест с 10%биоетанол. Е5 няма. Да му мислят тези, които карат коли, произведени до 2000 година.
не е чак такъв проблем, но цената ва азотните торове и сега хвърчи, с цената на газа Но умните са го измислили - вече има синтетично месо Който иска истинско ще плаща акциз
До коментар [#5] от "falcone":Има стари бензинови коли за които не се препоръчва Е10. Не съм специалист, но като цяло ертанолът скапва двигателя. Дизелите са ок.
Точно старите нямат никакъв проблем да работят с всичко, което "гори". Проблем имат новите, щото компютрите се "лъжат" и подават грешни команди.
61. Ниkoй въ Бългapckoтo Княжecтвo нe мoжe ни дa kупувa, нитo дa пpoдaвa чeлoвeчeckи cъщecтвa.
Вcekoй poбъ oт kakъвтo пoлъ, вepa и нapoднocтъ дa бъдe, cвoбoдeнъ cтaвa, щoм cтъпи нa бългapcka тepитopия.
Бай ти Ганя: Няма промени в климата, ай тъпите западняци да се ваксинират, я си знам най- добре.Пак Бай ти Ганя - как тъй ще умират по няколко хиляди души от мръсен въздух.
Теа ни убиват с мръсния въздух! "Намаляваме въглероден отпечатък.."
На 12 декември новата шефка на Европейската комисия обявява Зелената сделка – Европа спешно ще става 100% климатично-неутрална и за целта цялата й икономика ще се движи от ВЕИ. Само седмица след това някакви си учени от Европейската агенция по околна среда твърдят, че преходът към ВЕИ в периода 2005-2018 г. е донесъл ръст на замърсяването с най-фин прах (ФПЧ2.5), който във водещите страни като Дания достига 210%.
Според доклада на Европейската агенция по околна среда ръстът на ВЕИ в ЕС е довел до емитирането на 145 хил. т. повече ФПЧ2.5 през 2018 г. в сравнение с 2005 г. Тоест, благодарение на повсеместното изгаряне на биомаса, което дължим на климатичните политики, през 2018 г. Европа „се радва“ на допълнително замърсяване с фин прах, равно на 5.6 пъти по цялото годишно замърсяване в България. Този допълнителен ръст е равен на 11% от всичките емисии на ФПЧ2.5 в ЕС през 2018 г.
------------------ .."Чрез работата с алтернативни горива спестихме над 80 000 тона емисии от въглероден диоксид, с което намалихме значително не само собствения си въглероден отпечатък, но и спомогнахме за подобряване състоянието на околната среда в страната като цяло... Алтернативни горива
Източници на алтернативни горива, които компанията използва:
Стари Гуми– понастоящем „Златна Панега Цимент” АД има две работещи линии за подаване на стари гуми към двете пещи на завода.
RDF(подбрани отпадъчни горива)– това са горива, направени от подбрани отпадъчни материали, като пластмаса, хартия, каучук, текстил ... Тези материали се нарязват на много малки парченца, хомогенизират се, след което се подават към горелките на пещта.
Биомаса – СО2неутрална. ..отпадъчни материали от индустриални процеси, например месокостно брашно от екарисажи и утайки от пречистването на битови води. .. отпадъчни материали от селското стопанство: оризови люспи, остатъчна дървесина от дърводобив, енергийни култури или бързорастящи дървесни видове.." --------------
Па и още ще се засилваме в таа посока.
Според проекта за национална енергийна стратегия на Министерството на енергетиката, очаква се до 2025 г. капацитетът за производство на електроенергия от биомаса да се увеличи със 150 до 170 мегавата, а произведеното електричество да нарасне с 400%. Измерено в пари, при сегашната структура на цените, това означава нов енергиен подсектор с приходи от половин милиард лева, от които 360 млн. лв. субсидии.
Европейската комисия приема, че емисиите при изгарянето на биомаса са равни на нула. Логиката е, че въглеродът, изпуснат в атмосферата например при горене на дърва, впоследствие се поглъща от растителността, изникнала на мястото на отсечената. За отпадъците се счита, че ако не бъдат оползотворени (най-често изгорени), те така или иначе ще се разложат на сметищата или по полето и ще изпуснат парникови газове, особено метан.
В България, въздействието върху горите заради събиране на биомаса за производство на енергия тепърва се усилва. Засега по-широко разпространение има производството на енергия чрез изгаряне на отпадъци – български и вносни. На графиката долу е показана динамиката на вноса на отпадъци от ЕС в България. През 2018 г., откогато са най-новите данни на Евростат, сме внесли над 150 000 тона европейски отпадъци, като главни доставчици са Италия (59 хил. т) и Великобритания (45 хил. т). За последните пет години, вносът на отпадъци в България е скочил със 125%.
Съдбата на този и на част от българския „боклук“ е да бъде изгорен, на първо място в циментовите заводи като тези в Девня, Златна Панега, край Пловдив и на други места.
Тези умствено семпли хорица, но с безкрайни апетити за плюскане, просто си играят като дечица на "държавници". Нищо не е премислено и запланувано като хората. Поставят индустрия и общество в зависимост от капризите на климата и времето. И на никоя глАва не й дойде на акъла, че трябва да има достатъчно резерви за непредвидени случаи. А относно "парниковите емисии", това си е поредният, 402 сравнително честен остапбендеровски начин за печелене на пари и тормоз на околните. Няма никакви сериозни и проверими доказателства за "парниковите емисии" като причина за промяната на климата. Нещата са далече по-сложни и би следвало да се мисли за посрещане на проблемите с пускането на нови, независещи от климата енергоизточници. Защото последните люти зими едва ли ще са "последни". Колкото и да грачат "Гретхените". А какво става при "неправилни" зими, видяхме в Тексас и другаде.
Тя, основната е, че си писал за биодизела. Той се произвежда от олио, най. вече рапица и слънчоглед. Това, което си писал се отнася за (био) етанола.
61. Ниkoй въ Бългapckoтo Княжecтвo нe мoжe ни дa kупувa, нитo дa пpoдaвa чeлoвeчeckи cъщecтвa.
Вcekoй poбъ oт kakъвтo пoлъ, вepa и нapoднocтъ дa бъдe, cвoбoдeнъ cтaвa, щoм cтъпи нa бългapcka тepитopия.
Как, според тебе нещата могат да се изменят?? Аз и Куатрото, доста отдавна обяснявахме как ще е развитието - и никой не ни опонира.
Ей темата за рекордните цени на газа. Обясненията варират от студената зима, през лошите Китай и Путин и стигат до странното време през лятото, за което разбира се било виновно изменението на климата, тоест изгарянето на самия газ.
В основата на процеса стои първият закон на икономиката: Когато има търсене, а няма предлагане, цената расте. В конкретния случай ефектът му се подсилва страшно много от първия закон на добивната индустрия: Ако искаш да извадиш нещо от земята, трябва преди всичко да вкараш много пари в нея – първо в търсене и проучване, и второ в изграждане на инсталации и добив.
Добивът на газ е неразривно свързан с този на нефт – голяма част от газа по света се добива като страничен продукт на нефта
Впрочем абсолютно същата история, даже в още по-голям размер, се случва с въглищата. Там глобалното потребление може и да не расте толкова бързо – основно заради замяната им с газ – обаче пък инвестициите в нови мини са толкова ниски, че беше само въпрос на време да стигнем до остър недостиг.
От поне десетилетие активисти, политици и лобисти убеждават света, че трябва и можем да минем без фосилни горива (вкл. без ядрена енергия). Огромни финансови потоци се прехвърлиха от тях към ВЕИ. Очевидно обаче голямата промяната не се случва – потреблението на нефт, газ и въглища не намалява. Но ние продължаваме да „вярваме“… Доста е чудно, че разумни хора могат да са изненадани от това, което се случва днес. То е напълно предвидимо за всеки с елементарни икономически познания.
Всичко гореописано е рецепта за енергийна криза от планетарен мащаб и исторически характер, която вече не може да бъде избегната. Отоплението в Западна Европа тази зима ще е толкова скъпо, че енергийната бедност ще стане масова. Немските ТЕЦ вече спират работа заради изчерпване на наличните въглища, а Русия има дългосрочни договори за износ към Китай и не можа да ги спаси. Китай от своя страна вече е установил някаква форма на режим на тока в най-индустриализираните си провинции. Повече от половината въглищни ТЕЦ в Индия имат запаси от въглища на склад за само 3 дни. Цените са рекордни, но просто няма от кого да се купят, нито пък да се добият и закарат навреме.
До коментар [#53] от "sim4o":не е чак такъв проблем, но цената ва азотните торове и сега хвърчи, с цената на газаНо умните са го измислили - вече има синтетично месоКойто иска истинско ще плаща акциз
----------------------------------- "Движението за прекратяване на инвестициите в определени бизнеси или компании, т. нар. divestment movement .. е съсредоточено върху прекратяването на добива и употребата на фосилни горива – въглища, нефт и газ. Основните му цели са частните публични компании, както и помощите, заемите и инвестициите, които правителствата и финансовият сектор правят в развиващите се страни. Идеята е проста: Ако няма пари за инвестиции в добив на фосилни горива, те просто няма да бъдат налични на пазара и светът, иска или не, ще трябва да намери алтернатива. В публикуван доклад на МАЕ- NET ZERO 2050 се призовава за незабавно прекратяване на инвестициите в геоложки проучвания и разработката на нови находища.. Прекратяването на инвестициите в петролния и газов сектор също ще доведе до унищожаване на световния енергиен пазар, където международните вертикално интегрирани петролни и газови компании, както и независимите такива играят важна роля. Прекратяването на инвестициите ще причини непоправими щети на вертикално интегрираните петролни компании и повечето независими компании просто ще престанат да съществуват.
По последни данни, изнесени през месец май тази година, инвестициите на страните, които не влизат в ОПЕК през 2020 г. са спаднали до най-ниското ниво за последните 11 години до 311 млрд. долара според доклада от месец май на ОПЕК. Очаква се, че през 2021 г. те няма да се увеличат. Много експерти смятат, че инвестициите повече никога няма да достигнат нивото от 2014 г., когато петролните компании вложиха в геоложките проучвания и разработката на нови находища за въглеводороди рекордната сума от 718 млрд. долара.
Според оценката на норвежката консултантска компания Rystad Energy, големите петролни и газови компании в света - ExxonMobil, Chevron, Total, Eni, Shell и BP или така наречените Big Oil ще изчерпят резервите си за по-малко от 15 години, тъй като произведените обеми не са напълно заменени от нови находища..." ------------------
Та Петролната ера , такава каквато я познаваме - и остават 15 - 20 години .. ако не се инвестират стотици милиарди - петролните компании ще си изчерпят находищата - и до там..!
Основните рафинерии в Европа от 7 години не са били в основен ремонт, нова рафинерия не е построявана последните 15 години ..
Ще останат само кладенците и инфраструктурата под контрол на руските и китайските олигарси..
Абсолютно е така. Затова и трябва да навлизат plug-in хибридите - в града на ток, а извънградско с двигател с вътрешно горене. Няма нужда да се открива топлата вода. Идеята на електромобилите не е, че няма да има никакво замърсяване (производството на батериите и на електроенергията), а че това замърсяване няма да се случва в гъсто населени райони (като големите градове).
На каква цена тракторите ще изорат и засеят, на каква цена комбайните ще приберат житото, на какви цени ще се превозва и ще се прави хляб ..
До коментар [#53] от "sim4o":не е чак такъв проблем, но цената ва азотните торове и сега хвърчи, с цената на газаНо умните са го измислили - вече има синтетично месоКойто иска истинско ще плаща акциз
Не е вярно. Аз карам нова кола, но и по ЕС изисквания всички нови бензинови коли в ЕС трябва да могат да се движат с Е10 (до 10% етанол). Старите бензини не могат понеже етанолът предизвика по - високи температури при изгаряне и износва бързо двигателя. Явно имате предвид старите дизели, които действително могат да карат и на 100% биодизел (който общо взето представлява олио за готвене).
До коментар [#59] от "Родолюбец":Не е вярно. Аз карам нова кола, но и по ЕС изисквания всички нови бензинови коли в ЕС трябва да могат да се движат с Е10 (до 10% етанол). Старите бензини не могат понеже етанолът предизвика по - високи температури при изгаряне и износва бързо двигателя. Явно имате предвид старите дизели, които действително могат да карат и на 100% биодизел (който общо взето представлява олио за готвене).
Старите дизели НЕ МОГАТ да карат на 100% олио за готвене, защото гориво-въздушната смес НЕ МОЖЕ да се запали от сгъстяването на въздуха..
Новите дизели - също не могат..
Не могат да карат и само на природен газ - за да се запали сместта в цилиндъра , се впръсква поне 10% нафта .. тя се пали и запалва и останалата смес ..
А иначе ВСИЧКИ БЕЗОЛОВНИ БЕНЗИНИ са с етанол - за повишаване на октановото число, иначе ще има детонация ..
ВСЕКИ бензинов двигател, без големи проблеми върви с 10% етанол!
В случая си мисля, че са прави. Като че ли ЕС отива твърде далеч с тази Зелена сделка.Мисля че беше достатъчно на този етап да забранят само дизелите, а на електроенергия да са предимно тежкотоварните МПС-та, като камиони и автобуси
Ами то точно за тежкотоварните все още няма приемлив вариант за батерии. Освен това те не карат по 20-30 км дневно, а поне по 400. Ако за лек автомобил 400 км преход означават средно 60 kWh, за товарен ще трябват поне 10 пъти повече. Подозирам че теглото на батерията ще е съизмеримо с теглото на товара. Вярно че се предлагат варианти със захранващи проводници в дясната лента на магистралите, но като гледаме надеждността на тролейбусите при максимална скорост в града докъм 30-40 км/ч. ... Отделно за ограниченията в маршрутите, заради които автомобилът още преди 100 години е изместил много по-евтиния ж.п. транспорт. Изобщо както по друг повод беше казал Хайтов - Едно е да искаш, друго е да можеш, а трето и четвърто - да го направиш.
„Зелените тезиси” на тази ЕК са утопия и нямат нищо общо с реалността. Няма и да имат в близките 100 г. Но пставят на карта бъдещето на ЕС. Следващата ЕК ще ги изхвърли в кошчето за боклук. Ако не го направи, европейските граждани ще я принудят.
.."Друг проблем е, че чисто технически няма как край европейските пътни коридори да се осигурят зарядни станции с капацитет минимум 450 киловата на всеки 60 км за леки автомобили и 1.3 мегавата на 100 км за товарните. Това трябва да стане факт до 2023 - 2025 година. В момента рядко една бензиностанции има капацитет от 30 киловата, рядко 100 киловата. Проблемът е, че около магистралите самата електрическата мрежа не е способна да достави ток с такива характеристики, защото край тях няма населени места..." --------------------- Решение има!
Ме Енерги - двигател на метанол (въглеродно неутрален) - и зарежда ..
.."Друг проблем е, че чисто технически няма как край европейските пътни коридори да се осигурят зарядни станции с капацитет минимум 450 киловата на всеки 60 км за леки автомобили и 1.3 мегавата на 100 км за товарните. Това трябва да стане факт до 2023 - 2025 година. В момента рядко една бензиностанции има капацитет от 30 киловата, рядко 100 киловата. Проблемът е, че около магистралите самата електрическата мрежа не е способна да достави ток с такива характеристики, защото край тях няма населени места..." --------------------- Решение има!
- Незабавно да се разгледа въпросът с изграждането на АЕЦ Белене и нови блокове в АЕЦ Козлодуй при новите обстоятелства в Европа. - Незабавно да се пристъпи към приоритетно развитие на железопътния транспорт.
А аз разбирам, че зелените в САЩ са започнали борба с газовите кухненски печки, защото отделяли Nitrogen Dioxide (NO2) - азотен пероксид/диоксид , объркаха ни вече, и бил вреден за малки деца. В Калифорния вече има две изисквания за вентилаторните системи над печката, една за електрическите и една по-мощна за газовите. Уплашили са бабите, че ще осакатят внуците и те плащат десетки хиляди да се прекъснат и демонтират газовите връзки. А пък то и този природен газ имал много метан... :-)
Достатъчно беше за сега да се вкарат хибридни системи както правят от 20г японците. Тва с Ел коли ми е супер нереално. На всеки малко поне мислещ човек ще му светне лампата. Но на запад не са така, вярват на фейсбук, Грета и телевизора на някви усмихнати с по 20203 бели зъба евробюрократи
Никой не ние виновен, че досега ни управляват политици без визия за бъдещето и със силна клептомания. Вижте Дания и Австрия например.. Но не трябва да тровим въздуха с дизелови трошляци докато не умре последния българин
Никой не ние виновен, че досега ни управляват политици без визия за бъдещето и със силна клептомания. Вижте Дания и Австрия например.. Но не трябва да тровим въздуха с дизелови трошляци докато не умре последния българин
"Европейската комисия официално обяви предложението за забрана на продажбата на всички автомобили с двигател с вътрешно горене след 2035 година. Както се очакваше, това ще засегне и превозните средства с хибридно задвижване..."
хайде, хайде. плаши@утарници. като знам, че 60% от цената на горивото са данъци и екотакси - има си начини да не поскъпнат толкова страшно нещата. а и светът не стои на едно място. нито пък себестойността на тока от вятър, слънце и вода се е покачила.
така че няма какво да вият като флексове и да плашат народонаселението, та белким гласува пак за бацата и сараите.
Нормално е да поскъпват горивата. Първо, в България няма конкуренция между вносителите, а има монопол. Второ източника на горивата е предимно един , та няма как да има конкуренция... пак монопол. Данъчните складове са пак при единствения производител... я, отново монопол. За капак, горивата са вносни, та няма как да ги контролираш със собствен добив. Ми нормално е да се качват цените колкото си искат. Ако искаш промяна, отиваш на електричка, щото тока може да си го произвеждаш на място, а не да го внасяш. Аха, като няма конкуренция вътре в бранша, ще има междубраншова конкуренция, което е по-гадно за монополистите, ама няма начин.
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
П.П В Русия СЪщО ИЗЛЕЗЕ ПОДОБНО ПОСТАНОВЛЕНИЕ - ВСИЧКИ трябва да имат зарядни - и теа извиха врат..
Особено квичаха т.нар. "авто-заправочни станции" АЗС - по нашему - бензиностанции ..
"Постановление Правительства РФ от 27 августа 2015 г. N 890 "О внесении изменений в некоторые акты Правительства Российской Федерации по вопросам предоставления возможности воспользоваться на автозаправочных станциях зарядными колонками (станциями) для транспортных средств с электродвигателями"
"За какво, знаете ли колко ще струва кабелът , подстанците .. ква екология, кви превозни средства с електродвигатели , кви пет рубли.. ? "
Да, ама Москва на сълзи не вярва - и от 2015, до сега - навсякъде направиха зарядки..
Ама тъпи Мурзили - теа опъваха кабели, копаха земчта , слагаха подстанции - в това време германците измислиха мобилните модули за зареждане ..
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
karabastun
Рейтинг: 4308 ЛюбопитноБългарската петролна и газова асоциация (БПГА) май не е чувала за Нобеловия лауреат - Тунберг !?
[email protected]zxp53317185
Рейтинг: 2380 НеутралноИ това го правим за климата ❤️
realguru
Рейтинг: 1844 НеутралноТо само пътуването да беше - всичко ще стане неимоверно скъпо.
То и става вече.
xm...
Рейтинг: 1317 НеутралноСорри, ще се повторя от вчера ...
Което е и целта на упражнението!
Базов доход, веганство, минимално енергопотребление колкото до основни потребности, минимална мобилност, джендър стадис за образование и втренчени в талапонитье, където сега Цукерберг започват да го тричат, че недостатъчно и не съвсем правилно манипулирал и цензурирал.
И те' ти мат'рял от елои!
falcone
Рейтинг: 700 НеутралноЩо така не могат в България повечето коли да ползват бензина с биокомпонент?
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
karatista
Рейтинг: 3764 Неутралноисторията не се повтаря, но се римува. едно време гледах как динозаврите от телекома ги приказваха същите приказки, за да не пуснат нови играчи на пазара.
mr. Gorbachev, tear down this wall!xm...
Рейтинг: 1317 ВеселоКак смеят!
jazzdevil
Рейтинг: 1860 НеутралноНе само пътуването ами и производството, услугите, отоплението на гражданите и пр. Зелената сделка е едно харакири, дето купени мисирки и продажни политици се надпреварват да представят като "невероятна възможност за откриване на нови хоризонти"...
ChatПКП
Рейтинг: 1418 НеутралноАз ако не ми се изреже някой 20 годишен дизеляк пред мен и да ме направи негър, как ще разбера че съм пътувал? Това е нечовешко!
falcone
Рейтинг: 700 НеутралноДо коментар [#4] от "xm...":
Хаха, щото в момента потребитолското общество не са овце ли?
georgievb
Рейтинг: 1964 Неутрално"Терзиев посочи още, че идеята за замяна на традиционните горива в транспорта с електричество е неизпълнима най-малкото заради факта, че на страната би й трябвала още една енергийна мощност с капацитета на АЕЦ "Козлодуй"."
https://www.vbox7.com/play:187a8c12bdКремълски агенти, не ви е срам .... Гретето, Мустафето и няковлко сенатора са за вас само .... баба ви все с електричество е живяла.
Хората си пътуваха с каручки....ееех, какви каручки имаше едно време.
zxp53317185
Рейтинг: 2380 НеутралноДо коментар [#5] от "falcone":
Има стари бензинови коли за които не се препоръчва Е10. Не съм специалист, но като цяло ертанолът скапва двигателя. Дизелите са ок.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
xm...
Рейтинг: 1317 ВеселоВие сте млад.
Затова не ги разбирате разликите между "Победилият", "Развитият" и "Зрелият" социализъм ...
zxp53317185
Рейтинг: 2380 НеутралноДо коментар [#10] от "У Чен":
Е сега пак ще ти се изреже, само че някак си по еко ще се изреже - с биодизел.
DeepBlue
Рейтинг: 1577 НеутралноГермански съд постанови, че малката крайнодясна партия "Трети път" може да продължи да разлепва предизборни плакати с лозунга "Зелените на бесилото"
След всички решения които сте взели през живота си ,сте решили да ми прочетете коментара.https://www.dnevnik.bg/sviat/2021/09/15/4253488_krainodesni_v_germaniia_poluchiha_razreshenie_za/
Ментор
Рейтинг: 740 НеутралноБълнуванията на зелените лунатици трябва просто да бъдат забравени.
Точка.
"...ако плановете се изпълнят, още от 1 януари 2023 г. към сегашните цени на горивата ще се прибави минимум един лев без ДДС."
И къде ще отива тоя лев? Отново в зелените паразити.
Какъв е смисъла да се взимат пари от бизнеса и хората и да се подаряват на паразити?? Това е все едно да ги дадеш на Доган и шайката около него - ефекта ще е абсолютно същия.
Petar Ivanov
Рейтинг: 305 НеутралноВ случая си мисля, че са прави. Като че ли ЕС отива твърде далеч с тази Зелена сделка.
Freedom of speechМисля че беше достатъчно на този етап да забранят само дизелите, а на електроенергия да са предимно тежкотоварните МПС-та, като камиони и автобуси
Маршалов
Рейтинг: 199 НеутралноБританците почти навреме избягаха от ЕССР и пак е тепърва ще чувстват вредните последствия, ще бяха членове и не се махнаха още преди 15+ години. А нас тепърва ще ни го вкарват от ЕССР-то от 5 ката надебелял.
мурзилкаzo
Рейтинг: 847 ВеселоДо коментар [#17] от "deepblue":
ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGYМного актуално включване!
Deadpudding
Рейтинг: 391 НеутралноДругарката Грета ще върне тутраканската селищна система посредством зеления болшевизъм. Да живее ЕССР. Майната му на етанола, биодизела и 1 500 000 000 автомобила с ДВГ на планетата. Е ако не друго в областните центрове ще има къде да паркираме колите които няма да караме.
Good shitposting and proper banter guaranteed !! No refunds !georgievb
Рейтинг: 1964 РазстроеноРазликата между западноевропейците и източноевропейците е, че ние тая цялата игра със "Светлото бъдеще", което ще настъпи ако направим жертви днес и работим за "Великата идея" вече сме я играли... младото поколение не помни, ама част от динозаврите помним....същото беше, даже "Гретета" си имахме ....
https://www.vbox7.com/play:187a8c12bdКакто и да е, вече съм стар да се ядосвам....но ако някой ден се опре до Калашника ...бройте ме.
zxp53317185
Рейтинг: 2380 НеутралноТова пък точно е практически най - малоумно в момента. Имайки предвид енергийна наситеност на батериите в момента за да се движи един камион на ток трябва 90% от товарният му отсек да е батерия.
Електрифицирането е смислено само за коли които ще се карат в града и реално биха допринесли за качеството на въздуха. Ако ще се карат извънградско е безсмислено от екологична а и техническа гледна точка.
Deadpudding
Рейтинг: 391 НеутралноДо коментар [#18] от "Ментор":
Good shitposting and proper banter guaranteed !! No refunds !биодизела намалява с 50-80% парниковите емисии, етанола също има подобен ефект но са нужни леки модификации при двигателите на по-старите автомобили. Проблема е, че някои хора са наляли едни пари и сега искат да ги избиват, нищо че фосилните горива ще продължат да мърсят и фабриките за производство на ел. автомобили и в последствие батериите също.
akad.nedelchev
Рейтинг: 8 НеутралноЕ да де, ама как да забранят дизелите.... нали Германците ше побеснеят, та те бълват ище нови дизели с огромен профит "Но държавните устройства се запазват не само поради това, че заплашващото да ги погуби е далеч, но понякога и поради това, че е близо - когато се страхуват, управляващите държат властта по-здраво в ръце". Цитат на колегата Гербджиков
daskal1
Рейтинг: 3660 ВеселоДо коментар [#6] от "georgievb":
В този процес е метан, а издишваме диоксид. Малко сте се объркал. Или не...:-)
Vlado Nikolov
Рейтинг: 723 НеутралноЗелените талибани не се интересуват от благополучието на хората. Важното е самите те да са добре.
Vlado Nikolov
Рейтинг: 723 НеутралноДо коментар [#23] от "georgievb":
Хем не помни, хем всичко от преди 30 години за тях е "имало едно време...". Приказно. А промиването на мозъци върви с бързи темпове.
ironhorse
Рейтинг: 1019 НеутралноМай зелените вегани ЛГБТИК+, скоро ще са овесени по дърветата.
Бойко Борисов и ГЕРБ са еманацията на корупцията и мафията в държавата.Германия си мислеше, че със СП2 ще избегне ценовия шок на енергията, но ще получи омраза и БОЙКОТ НА НЕМСКИ СТОКИ
geparez
Рейтинг: 59 Неутрално"Председателят на обединението Живодар Терзиев " - голям капацитет е явно. Не мога да си обясня как така са "забравили" да го викнат в Давос да им обясни на тъпите чужденци, че планетата е голяма и нищо не може да и се случи. За келепирът трябва да се мисли само. Пък децата и внуците ни - кучета ги яли!
Ментор
Рейтинг: 740 НеутралноДо коментар [#19] от "Petar Ivanov":
Защо да се забраняват дизелите?
Загубите ще са колосални, а каква точно е ползата от това?
Цялата т.нар. "зелена сделка" трябва просто да се зачеркне и забрави. Няма абсолютно никакъв смисъл част от нея да остава в сила.
Литекс се преименува на ЦСКА минус София
Рейтинг: 532 Неутрално"Зелената сделка"е бизнес и спасителен пояс за финансовата пирамида, поне за още пет години напред..
Става въпрос за трилиони и спасяване на световната икономика, намираща се в задънена улица , с напълно изчерпан неработещ вече модел и поддържана изкуствено с безумни емисии.
Да, ще има значително обедняване, преразпределение на местата и най-вероятно изчезване на средната класа.
Ще има "Голямото зануляване", което обеща Шваб.
Ще има инфлация, а може би даже и хиперинфлация, ще има инспирирани пандемии, вируси, щамове, бустери, Делта, Сигма, Омега и Алфа.
Ще се сбъднат прогнозите отпреди пет години, че икономиката не може да продължи по такъв начин и може да се рестартира единствено чрез глобална война.
За пандемията тогава никой не се сети.Сега вече е факт.
Няма съмнение, че ще продължи да ни следва и съвсем скоро младите ще приемат това за нормално, а старите значително ще съкратят своя брой, облекчавайки по такъв начин непреодолимата финансова тежест.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Anton Andonov
Рейтинг: 739 Неутралногласувайте за ДБ! А като направят и месото по 100 лв и нагоре, нема грижи - другарката от ПППП Кире ще ни нахрани с буболечки!
Never Mind The Bollocksтулса
Рейтинг: 2419 НеутралноДо коментар [#23] от "georgievb":но ако някой ден се опре до Калашника ...бройте ме.
"The glory of God is intelligence">>> Кой ще е войводата на фърковатата чета?:)
Oleg Iliev
Рейтинг: 8 НеутралноНе става въпрос да се отрича, става въпрос да има реалистично планиране, а не безумна надпревара кой ще обещае повече и в по-къси срокове.
amerikanbastard
Рейтинг: 741 НеутралноМисля си, че цялата дандания около зелената простотия в същност е насочена срещу бензоколонката. Тук редовно се пише, че основният ѝ експорт са въглеводородите и БВП ѝ е от порядъка на този на Нидерландия, но за сметка добива и продажбата на въглеводородите. При това положение новонапъпилите политикъл дисижън мейкъри, спецове по бизнес администрейшън и без основни познания по енергетика и технокрация, естествено намират философския камък за батисване на бензинколонката, като забранят използването на въглеводороди. Щото иначе като се затопли, Сибир ще се размрази и бензоколонката ще започне да го усвоява.
Freedom's just another word for nothin' left to loseтулса
Рейтинг: 2419 НеутралноДо коментар [#27] от "daskal1":
"The glory of God is intelligence"Я тук да съобщя и една свързана с проблематиката новина, която ще зарадва главния гретоборец-Мусаши. В Британия открили следи на гигантския Hippopotamus antiquus, населявал острова преди около милион години. Това застудяване скоро ще го прекратим, ако се вслушаме в думите на г-н Живодер Терзиев.
Маршалов
Рейтинг: 199 НеутралноДо коментар [#25] от "Deadpudding":
мурзилкаБиодизела, напоследък съм забелязал, че освен от остатъци от селското стопанство и от дърводобива...Започнаха направо да изсичат гори за да ги дробят за бункерите за ферментация и да садят площи качествена земеделска земя вместо с полезни за изхранване на населението видове, сега се садят развъдния които направо се носят за да правят биодизел. Може да няма жито за хляб да ядем, ама биодизела скъп и е изгодно. Та толкова и за тая "алтернатива". Ако ще е течно горива, предпочитам си ДА Е ФОСИЛНО. Понимаеш? Или да се стегнат частниците и най-после да вземат реактори работещи с термоядрен синтез и централи с тях, ще нещо държавните проекти за термоядрен реактор, се движат с...държавна скорост.
Маршалов
Рейтинг: 199 НеутралноДо коментар [#40] от "Маршалов":
мурзилкаОх, направо ме е срам, телефона ми толкоз грешки е направил, че ме мързи да редактирам!
Катерина Славова
Рейтинг: 855 НеутралноИ за баба си да гласуваш, цената на месото няма връзка с гласа ти. Между ушите мат'рял имаш ли?
Мога да стрелям доста точно. Не е хоби за всеки.
hamiltonf
Рейтинг: 4214 НеутралноИ никой от бюрократите в ЕС дори не си мисли да подаде оставка, за колосални, стратегически, сдраматични последици, хиперскъпо струващи грешки.
USD (долар) Назва підприємства / company Name: ФОНД ЗНБ БО IBAN Code: UA913052990000026006046807167 Назва банку/Name of the bank: JSC CB "PRIVATBANK", 1D HRUSHEVSKOHO STR., KYIV, 01001, UKRAINE SWIFT code банку/Bank SWIFT Code: PBANUA2X Банк-кореспондент/Correspondent bank: JP Morgan Chase Bank, New York, USA https://butusov.com.ua/?fbclid=IwAR3IJ9aAX_ginaCZM5xD_eAbV91b463hICBn4Kddul1LaZRZFRoLydB845s Войната не е свършила, едно дарение не стига! Не е важно да се даряват хиляди, важното е ние да сме хиляди!georgievb
Рейтинг: 1964 ВеселоМы не сделали скандала — нам вождя недоставало.
Настоящих буйных мало — вот и нету вожаков. https://www.vbox7.com/play:187a8c12bd
karatista
Рейтинг: 3764 НеутралноДо коментар [#37] от "Oleg Iliev":
mr. Gorbachev, tear down this wall!то ако ще го планират динозаврите работата е ясна.
geordgeo
Рейтинг: 1125 РазстроеноЕй заради тия щуротии не бързам да сменям колата - не знам на къ'ф ш' са нахендря. Все си мислех, че някой някога (демек в най-скоро време) ще се опита да стопира тая идиотия, наречена "Зелена З(д)елка, ама засега нищо съществено не се случва. Уж няколко държави ще се обединят, за да протест пред Брюксел, но май не е сигурно дали и кога ще се случи това. Не мога да повярвам, че за няма и 2 години истерията придоби тези небивали размери, скъпотията тепърва предстои. И както каза един съфорумник по-горе, стигнем ли до оръжие, д аме броят и мен, бая патрони съм изстрелял с калашника едно време, имам нужните умения... Щото натам вървят нещата...
hamiltonf
Рейтинг: 4214 НеутралноА руските другари, като зaмecтниĸ-пpeдceдaтeля нa УC нa "Газпром" - Bитaлий Mapĸeлoв потриват доволно ръце:
USD (долар) Назва підприємства / company Name: ФОНД ЗНБ БО IBAN Code: UA913052990000026006046807167 Назва банку/Name of the bank: JSC CB "PRIVATBANK", 1D HRUSHEVSKOHO STR., KYIV, 01001, UKRAINE SWIFT code банку/Bank SWIFT Code: PBANUA2X Банк-кореспондент/Correspondent bank: JP Morgan Chase Bank, New York, USA https://butusov.com.ua/?fbclid=IwAR3IJ9aAX_ginaCZM5xD_eAbV91b463hICBn4Kddul1LaZRZFRoLydB845s Войната не е свършила, едно дарение не стига! Не е важно да се даряват хиляди, важното е ние да сме хиляди!"Xyбaвa зимa, cтyдeнa зимa. Щe бъдe иcтинcĸи дoбpa зимa зa "Гaзпpoм"!"
Роси
Рейтинг: 7580 НеутралноПри създалата се ситуация трябва да се избира, зелена енергия и високи цени. Май ще трябва крачка назад, поне временно.
тулса
Рейтинг: 2419 ВеселоДо коментар [#44] от "georgievb":
"The glory of God is intelligence"Така си е Георгиев. Както каза веднъж мой познат, ваш еднофамилец, света е оцелял..защото е мълчал.:)
sim4o
Рейтинг: 2338 Неутрално100% от колите в момента, ползват бензин с биокомпонент!
Най-разпространен е Е10 ..
sim4o
Рейтинг: 2338 НеутралноИначе и В СВЕТА обикновен двигател, не може да ползва повече от 15% - 16% етанол, сипан в горивото - по няколко причини ..
-Яко му се прецаква горивната система , помпата и дюзите особено..
-Има проблеми с експлоатацията зимата..
За да се ползва повече от 15% етанол в бензина, трябва горивната система да е от други материали..
Такива мотори се водят Flexible-fuel ..
https://www.epure.org/about-ethanol/fuel-market/fuel-blends/
Иначе с Flexible-fuel vehicle - може да има 0% парникова емисия ..
proventuss
Рейтинг: 619 НеутралноДо коментар [#51] от "sim4o":
Някакви хора не са се примирили с агресор, който да потъпчи възможността на едни хора да правят собствения си избор - Просто Кире за Априлското въстание'Проблем е и планираното увеличаване на биокомпонента в горивата. От една страна, е трудно тяхното снабдяване, а от друга, голяма част от автомобилите в България не биха могли да работят с такова гориво."
Както вече бях писал, в България всичкият бензин е Е10, тоест с 10%биоетанол. Е5 няма. Да му мислят тези, които карат коли, произведени до 2000 година.
sim4o
Рейтинг: 2338 НеутралноЗимата , студът и "Газпром" - бял кахър ..
Мислете какво ще стане, като скочи нефта ..
Колко ще струва хляба ..
На каква цена тракторите ще изорат и засеят, на каква цена комбайните ще приберат житото, на какви цени ще се превозва и ще се прави хляб ..
Поне 10 пъти, аз и други форумци ви викахме : .."Петролната ера свършва - мислете !" и ви давахме данни, как ерата на въглеводородите е към края си ..
sim4o
Рейтинг: 2338 НеутралноАми и колите , до 2000 спокойно могат да горят спирт..
Карбураторните - без проблем, те дюзи нямат..
ПЪРВИЯТ "ФОРД" Т е бил на спирт!
И е можел да бъде наистина страшно масов - ако фермерите сами са си правили спирт и са го карали..
Но в САЩ , Рокфелер плаща на тогавашните тамошни "умнокрасивисти" за кампания за "сух режим".. и всякаква търговия и производство на спирт и спиртни продукти - е забранена!
Резултат - ДВГ се ориентират на петрол!
А иначе, ако горивната магистрала се направи от друг материал - всяка кола може да е 100% на етанол!
0% въглеродни емисии, с 80% по-малко ФПЧ и т.н.
Но няма кой да даде дотация .. дават по 9000 евро за електрото!
Секат дървета и ги ползват за "Зелената сделка" .. могат или да ги сложат в ТЕЦ и да ги изгорят за "зелена енергия" и от там да зареждат коли- с 18% - 23% КПД .. или да ги преработят в гориво и да ги сложат в ДВГ - с 39% КПД и тройно по-ниска цена на целия масраф ..
Слагат ги в ТЕЦ!
Такова решение са взели, Гретените ..
ial
Рейтинг: 460 НеутралноБай ти Ганя: Няма промени в климата, ай тъпите западняци да се ваксинират, я си знам най- добре.
Пак Бай ти Ганя - как тъй ще умират по няколко хиляди души от мръсен въздух. Ковида не убива, те така си мрат.
1001
Рейтинг: 2165 ВеселоДо коментар [#38] от "amerikanbastard":
че какво имаш против норвегия ето обеща да стане още по зелена
sim4o
Рейтинг: 2338 Неутралноhttps://www.youtube.com/watch?v=_HbEl-2n5AQ&t=278s
Те го обяснено - сложи си субтитри ..
1001
Рейтинг: 2165 ВеселоДо коментар [#53] от "sim4o":
не е чак такъв проблем, но цената ва азотните торове и сега хвърчи, с цената на газа
Но умните са го измислили - вече има синтетично месо
Който иска истинско ще плаща акциз
Родолюбец
Рейтинг: 886 ВеселоТочно старите нямат никакъв проблем да работят с всичко, което "гори". Проблем имат новите, щото компютрите се "лъжат" и подават грешни команди. 61. Ниkoй въ Бългapckoтo Княжecтвo нe мoжe ни дa kупувa, нитo дa пpoдaвa чeлoвeчeckи cъщecтвa. Вcekoй poбъ oт kakъвтo пoлъ, вepa и нapoднocтъ дa бъдe, cвoбoдeнъ cтaвa, щoм cтъпи нa бългapcka тepитopия.
1001
Рейтинг: 2165 ВеселоДо коментар [#48] от "Роси":
Не очаквах да цитираме и другаря Ленин който казва
НЕП е крачка назад, но благодарение на него ще направим две напред
sim4o
Рейтинг: 2338 НеутралноАбсолютно!
Теа ни убиват с мръсния въздух!
"Намаляваме въглероден отпечатък.."
На 12 декември новата шефка на Европейската комисия обявява Зелената сделка – Европа спешно ще става 100% климатично-неутрална и за целта цялата й икономика ще се движи от ВЕИ. Само седмица след това някакви си учени от Европейската агенция по околна среда твърдят, че преходът към ВЕИ в периода 2005-2018 г. е донесъл ръст на замърсяването с най-фин прах (ФПЧ2.5), който във водещите страни като Дания достига 210%.
Според доклада на Европейската агенция по околна среда ръстът на ВЕИ в ЕС е довел до емитирането на 145 хил. т. повече ФПЧ2.5 през 2018 г. в сравнение с 2005 г. Тоест, благодарение на повсеместното изгаряне на биомаса, което дължим на климатичните политики, през 2018 г. Европа „се радва“ на допълнително замърсяване с фин прах, равно на 5.6 пъти по цялото годишно замърсяване в България. Този допълнителен ръст е равен на 11% от всичките емисии на ФПЧ2.5 в ЕС през 2018 г.
Ей им я "ВЕИ енергията" на Гретените:
https://www.sustainability.bg/wp-content/uploads/2020/02/biomass_primary_EU-1024x552.png
Ама и ние не сме много по-различни ..
------------------
.."Чрез работата с алтернативни горива спестихме над 80 000 тона емисии от въглероден диоксид, с което намалихме значително не само собствения си въглероден отпечатък, но и спомогнахме за подобряване състоянието на околната среда в страната като цяло...
Алтернативни горива
Източници на алтернативни горива, които компанията използва:
Стари Гуми– понастоящем „Златна Панега Цимент” АД има две работещи линии за подаване на стари гуми към двете пещи на завода.
RDF(подбрани отпадъчни горива)– това са горива, направени от подбрани отпадъчни материали, като пластмаса, хартия, каучук, текстил ... Тези материали се нарязват на много малки парченца, хомогенизират се, след което се подават към горелките на пещта.
Биомаса – СО2неутрална. ..отпадъчни материали от индустриални процеси, например месокостно брашно от екарисажи и утайки от пречистването на битови води. .. отпадъчни материали от селското стопанство: оризови люспи, остатъчна дървесина от дърводобив, енергийни култури или бързорастящи дървесни видове.."
--------------
Па и още ще се засилваме в таа посока.
Според проекта за национална енергийна стратегия на Министерството на енергетиката, очаква се до 2025 г. капацитетът за производство на електроенергия от биомаса да се увеличи със 150 до 170 мегавата, а произведеното електричество да нарасне с 400%. Измерено в пари, при сегашната структура на цените, това означава нов енергиен подсектор с приходи от половин милиард лева, от които 360 млн. лв. субсидии.
Европейската комисия приема, че емисиите при изгарянето на биомаса са равни на нула. Логиката е, че въглеродът, изпуснат в атмосферата например при горене на дърва, впоследствие се поглъща от растителността, изникнала на мястото на отсечената. За отпадъците се счита, че ако не бъдат оползотворени (най-често изгорени), те така или иначе ще се разложат на сметищата или по полето и ще изпуснат парникови газове, особено метан.
В България, въздействието върху горите заради събиране на биомаса за производство на енергия тепърва се усилва. Засега по-широко разпространение има производството на енергия чрез изгаряне на отпадъци – български и вносни. На графиката долу е показана динамиката на вноса на отпадъци от ЕС в България. През 2018 г., откогато са най-новите данни на Евростат, сме внесли над 150 000 тона европейски отпадъци, като главни доставчици са Италия (59 хил. т) и Великобритания (45 хил. т). За последните пет години, вносът на отпадъци в България е скочил със 125%.
Съдбата на този и на част от българския „боклук“ е да бъде изгорен, на първо място в циментовите заводи като тези в Девня, Златна Панега, край Пловдив и на други места.
И станахме ВТОРИ В ЕВРОПА
https://www.dnevnik.bg/zelen/2019/05/09/3536574_bulgariia_e_sred_liderite_v_es_po_spad_na_vuglerodnite/
Онеа НИ УБИВАТ С МРЪСЕН ВЪЗДУХ , те са радват ..
Боже, Боже - кога ще си прибереш вересиите ..
А Бай Ганьо-Гретена беснее идиотски:
sim4o
Рейтинг: 2338 НеутралноБиодизелът яко унищожава саваната и Амазония , ама Гретените са не спират ..
alexsilver
Рейтинг: 835 НеутралноТези умствено семпли хорица, но с безкрайни апетити за плюскане, просто си играят като дечица на "държавници". Нищо не е премислено и запланувано като хората. Поставят индустрия и общество в зависимост от капризите на климата и времето. И на никоя глАва не й дойде на акъла, че трябва да има достатъчно резерви за непредвидени случаи. А относно "парниковите емисии", това си е поредният, 402 сравнително честен остапбендеровски начин за печелене на пари и тормоз на околните. Няма никакви сериозни и проверими доказателства за "парниковите емисии" като причина за промяната на климата. Нещата са далече по-сложни и би следвало да се мисли за посрещане на проблемите с пускането на нови, независещи от климата енергоизточници. Защото последните люти зими едва ли ще са "последни". Колкото и да грачат "Гретхените". А какво става при "неправилни" зими, видяхме в Тексас и другаде.
Родолюбец
Рейтинг: 886 ВеселоТя, основната е, че си писал за биодизела. Той се произвежда от олио, най. вече рапица и слънчоглед.
Това, което си писал се отнася за (био) етанола. 61. Ниkoй въ Бългapckoтo Княжecтвo нe мoжe ни дa kупувa, нитo дa пpoдaвa чeлoвeчeckи cъщecтвa. Вcekoй poбъ oт kakъвтo пoлъ, вepa и нapoднocтъ дa бъдe, cвoбoдeнъ cтaвa, щoм cтъпи нa бългapcka тepитopия.
sim4o
Рейтинг: 2338 НеутралноКаква "крачка назад" си представяш???
Как, според тебе нещата могат да се изменят?? Аз и Куатрото, доста отдавна обяснявахме как ще е развитието - и никой не ни опонира.
Ей темата за рекордните цени на газа. Обясненията варират от студената зима, през лошите Китай и Путин и стигат до странното време през лятото, за което разбира се било виновно изменението на климата, тоест изгарянето на самия газ.
В основата на процеса стои първият закон на икономиката: Когато има търсене, а няма предлагане, цената расте. В конкретния случай ефектът му се подсилва страшно много от първия закон на добивната индустрия: Ако искаш да извадиш нещо от земята, трябва преди всичко да вкараш много пари в нея – първо в търсене и проучване, и второ в изграждане на инсталации и добив.
Добивът на газ е неразривно свързан с този на нефт – голяма част от газа по света се добива като страничен продукт на нефта
Впрочем абсолютно същата история, даже в още по-голям размер, се случва с въглищата. Там глобалното потребление може и да не расте толкова бързо – основно заради замяната им с газ – обаче пък инвестициите в нови мини са толкова ниски, че беше само въпрос на време да стигнем до остър недостиг.
От поне десетилетие активисти, политици и лобисти убеждават света, че трябва и можем да минем без фосилни горива (вкл. без ядрена енергия). Огромни финансови потоци се прехвърлиха от тях към ВЕИ. Очевидно обаче голямата промяната не се случва – потреблението на нефт, газ и въглища не намалява. Но ние продължаваме да „вярваме“…
Доста е чудно, че разумни хора могат да са изненадани от това, което се случва днес. То е напълно предвидимо за всеки с елементарни икономически познания.
Всичко гореописано е рецепта за енергийна криза от планетарен мащаб и исторически характер, която вече не може да бъде избегната. Отоплението в Западна Европа тази зима ще е толкова скъпо, че енергийната бедност ще стане масова. Немските ТЕЦ вече спират работа заради изчерпване на наличните въглища, а Русия има дългосрочни договори за износ към Китай и не можа да ги спаси. Китай от своя страна вече е установил някаква форма на режим на тока в най-индустриализираните си провинции. Повече от половината въглищни ТЕЦ в Индия имат запаси от въглища на склад за само 3 дни.
Цените са рекордни, но просто няма от кого да се купят, нито пък да се добият и закарат навреме.
alexsilver
Рейтинг: 835 НеутралноДо коментар [#61] от "sim4o":
До коментар [#61] от "sim4o":
Ами който не ще да мре от ФПЧ, с Ковида ще му видят сметката. Всичко излишно отива "под ножа". Но първо му взимат акъла, а после е лесно...
sim4o
Рейтинг: 2338 НеутралноПроблемът е огромен!
Писахме тука, в разни дискусии..
И лошо е, че както вика приятелят ми Реалист - "мандалото лопна" ..
Петролна ера - капалъ!
sim4o
Рейтинг: 2338 НеутралноНяма "крачка назад"..
Петролна ера - капалъ!
Нали с Реалиста и Куатрото 100% сме го говорили ..
Двигателите - ще са електро и това е бъдещето.
И то идва скоро - още 10 тина годинки..
-----------------------------------
"Движението за прекратяване на инвестициите в определени бизнеси или компании, т. нар. divestment movement .. е съсредоточено върху прекратяването на добива и употребата на фосилни горива – въглища, нефт и газ.
Основните му цели са частните публични компании, както и помощите, заемите и инвестициите, които правителствата и финансовият сектор правят в развиващите се страни.
Идеята е проста: Ако няма пари за инвестиции в добив на фосилни горива, те просто няма да бъдат налични на пазара и светът, иска или не, ще трябва да намери алтернатива.
В публикуван доклад на МАЕ- NET ZERO 2050 се призовава за незабавно прекратяване на инвестициите в геоложки проучвания и разработката на нови находища..
Прекратяването на инвестициите в петролния и газов сектор също ще доведе до унищожаване на световния енергиен пазар, където международните вертикално интегрирани петролни и газови компании, както и независимите такива играят важна роля.
Прекратяването на инвестициите ще причини непоправими щети на вертикално интегрираните петролни компании и повечето независими компании просто ще престанат да съществуват.
По последни данни, изнесени през месец май тази година, инвестициите на страните, които не влизат в ОПЕК през 2020 г. са спаднали до най-ниското ниво за последните 11 години до 311 млрд. долара според доклада от месец май на ОПЕК.
Очаква се, че през 2021 г. те няма да се увеличат. Много експерти смятат, че инвестициите повече никога няма да достигнат нивото от 2014 г., когато петролните компании вложиха в геоложките проучвания и разработката на нови находища за въглеводороди рекордната сума от 718 млрд. долара.
Според оценката на норвежката консултантска компания Rystad Energy, големите петролни и газови компании в света - ExxonMobil, Chevron, Total, Eni, Shell и BP или така наречените Big Oil ще изчерпят резервите си за по-малко от 15 години, тъй като произведените обеми не са напълно заменени от нови находища..."
------------------
Та Петролната ера , такава каквато я познаваме - и остават 15 - 20 години .. ако не се инвестират стотици милиарди - петролните компании ще си изчерпят находищата - и до там..!
Основните рафинерии в Европа от 7 години не са били в основен ремонт, нова рафинерия не е построявана последните 15 години ..
Ще останат само кладенците и инфраструктурата под контрол на руските и китайските олигарси..
TM
Рейтинг: 573 Неутрално[quote#24:"zxp53317185"][/quote]
Абсолютно е така. Затова и трябва да навлизат plug-in хибридите - в града на ток, а извънградско с двигател с вътрешно горене. Няма нужда да се открива топлата вода. Идеята на електромобилите не е, че няма да има никакво замърсяване (производството на батериите и на електроенергията), а че това замърсяване няма да се случва в гъсто населени райони (като големите градове).
sim4o
Рейтинг: 2338 НеутралноЗимата , студът и "Газпром" - бял кахър ..
Мислете колко ще струва хлябът ..
На каква цена тракторите ще изорат и засеят, на каква цена комбайните ще приберат житото, на какви цени ще се превозва и ще се прави хляб ..
Ами живи сме - ще видим , как ще е в идващото време с цената на хляба ..
Иначе студеното, и дето "Газпром" се нагушвал - бял кахър, не го мислете!
zxp53317185
Рейтинг: 2380 НеутралноДо коментар [#59] от "Родолюбец":
Не е вярно. Аз карам нова кола, но и по ЕС изисквания всички нови бензинови коли в ЕС трябва да могат да се движат с Е10 (до 10% етанол). Старите бензини не могат понеже етанолът предизвика по - високи температури при изгаряне и износва бързо двигателя.
Явно имате предвид старите дизели, които действително могат да карат и на 100% биодизел (който общо взето представлява олио за готвене).
sim4o
Рейтинг: 2338 НеутралноБе кой идиот в Европа, ще си купи кола с ДВГ, още повече и хибрид.. ??????
Как " ще навлизат" според тебе???
sim4o
Рейтинг: 2338 НеутралноСтарите дизели НЕ МОГАТ да карат на 100% олио за готвене, защото гориво-въздушната смес НЕ МОЖЕ да се запали от сгъстяването на въздуха..
Новите дизели - също не могат..
Не могат да карат и само на природен газ - за да се запали сместта в цилиндъра , се впръсква поне 10% нафта .. тя се пали и запалва и останалата смес ..
А иначе ВСИЧКИ БЕЗОЛОВНИ БЕНЗИНИ са с етанол - за повишаване на октановото число, иначе ще има детонация ..
ВСЕКИ бензинов двигател, без големи проблеми върви с 10% етанол!
Е10 е доста отдавна ..
zxp53317185
Рейтинг: 2380 НеутралноДо коментар [#73] от "sim4o":
На теб по принцип не ти отговарям понеже си изпаткал, но все пак ако някой чете ето линк който доказва че плещиш глупости
https://www.mirror.co.uk/money/cars-wont-work-use-new-24887281
nigel
Рейтинг: 826 НеутралноАми то точно за тежкотоварните все още няма приемлив вариант за батерии. Освен това те не карат по 20-30 км дневно, а поне по 400. Ако за лек автомобил 400 км преход означават средно 60 kWh, за товарен ще трябват поне 10 пъти повече. Подозирам че теглото на батерията ще е съизмеримо с теглото на товара.
Вярно че се предлагат варианти със захранващи проводници в дясната лента на магистралите, но като гледаме надеждността на тролейбусите при максимална скорост в града докъм 30-40 км/ч. ... Отделно за ограниченията в маршрутите, заради които автомобилът още преди 100 години е изместил много по-евтиния ж.п. транспорт.
Изобщо както по друг повод беше казал Хайтов - Едно е да искаш, друго е да можеш, а трето и четвърто - да го направиш.
subaru
Рейтинг: 618 Неутрално„Зелените тезиси” на тази ЕК са утопия и нямат нищо общо с реалността. Няма и да имат в близките 100 г. Но пставят на карта бъдещето на ЕС. Следващата ЕК ще ги изхвърли в кошчето за боклук. Ако не го направи, европейските граждани ще я принудят.
sim4o
Рейтинг: 2338 Неутрално.."Друг проблем е, че чисто технически няма как край европейските пътни коридори да се осигурят зарядни станции с капацитет минимум 450 киловата на всеки 60 км за леки автомобили и 1.3 мегавата на 100 км за товарните. Това трябва да стане факт до 2023 - 2025 година. В момента рядко една бензиностанции има капацитет от 30 киловата, рядко 100 киловата. Проблемът е, че около магистралите самата електрическата мрежа не е способна да достави ток с такива характеристики, защото край тях няма населени места..."
---------------------
Решение има!
Ме Енерги - двигател на метанол (въглеродно неутрален) - и зарежда ..
https://www.youtube.com/watch?v=-QdPWlljKCM
https://www.youtube.com/watch?v=-iKie4Z7g1o
https://www.youtube.com/watch?v=BIlIwRMiiUY
Иначе МРЕЖА , КАБЕЛИ, КОПАНЕ, ТРАФОПОСТОВЕ .. кой ще копа, кой ще опъва кабели напред-назад из България , кой ще зарива??
zxp53317185
Рейтинг: 2380 НеутралноДо коментар [#77] от "sim4o":
Ти знаеш ли как се добива метанол че твърдиш че бил въглеродно неутрален?
sim4o
Рейтинг: 2338 НеутралноТо па остава ТИ да ми отговаряш ..
Те го те за Е10..
https://www.youtube.com/watch?v=ATGSBi1kBl0&t=49s
sim4o
Рейтинг: 2338 НеутралноИ още..
https://www.youtube.com/watch?v=7Eh9YLTWcLo&t=257s
Roumen Stoilov
Рейтинг: 426 НеутралноНаправо да преминем към телепортиране. Нищо, че няма как да стане. Важно е само да няма емисии.
sim4o
Рейтинг: 2338 НеутралноНЕ АЗ твърдя, че е "въглеродно неутрален.."
Аз НЕ СЪМ споменатият Александър Зол..
Народе ??????????????????
Те го те:
https://www.youtube.com/watch?v=y5r5twk14Q0
https://www.youtube.com/watch?v=-iKie4Z7g1o&t=62s
Виж, че е по-нисък!
sim4o
Рейтинг: 2338 Неутралноhttps://www.youtube.com/watch?v=-QdPWlljKCM
https://www.youtube.com/watch?v=-iKie4Z7g1o
https://www.youtube.com/watch?v=BIlIwRMiiUY
Иначе МРЕЖА , КАБЕЛИ, КОПАНЕ, ТРАФОПОСТОВЕ .. кой ще копа, кой ще опъва кабели напред-назад из България , кой ще зарива??
Знаете ли КОЛКО ЩЕ СТРУВА , само копането на кабелите????????
sim4o
Рейтинг: 2338 НеутралноПочнахме минусите, а????
А КОЛКО ЩЕ СТРУВА прекарването насам-натам на кабели, подстанциите, копането, разбиването на асфалта , въстановяването на асфалт и тротоари???
Замислихте ли се?
За да има 3 електромобила и 1 камион на ЕДНА бензиностанция и да зареждат едновременно - колко кабела отиват натам ???
И всичко ще отиде в ЦЕНАТА и ще я платят хората, не ли??
А като ми слагате минуси - и копането и заравянето на кабелите - ще ни дойдат по-тънко ..
Ама сте тъпа сган ..
kym56649701
Рейтинг: 8 Неутрално- Незабавно да се разгледа въпросът с изграждането на АЕЦ Белене и нови блокове в АЕЦ Козлодуй при новите обстоятелства в Европа.
- Незабавно да се пристъпи към приоритетно развитие на железопътния транспорт.
daskal1
Рейтинг: 3660 ВеселоДо коментар [#39] от "тулса":
А аз разбирам, че зелените в САЩ са започнали борба с газовите кухненски печки, защото отделяли Nitrogen Dioxide (NO2) - азотен пероксид/диоксид , объркаха ни вече, и бил вреден за малки деца. В Калифорния вече има две изисквания за вентилаторните системи над печката, една за електрическите и една по-мощна за газовите. Уплашили са бабите, че ще осакатят внуците и те плащат десетки хиляди да се прекъснат и демонтират газовите връзки.
А пък то и този природен газ имал много метан... :-)
Toni Bonboni
Рейтинг: 445 НеутралноДостатъчно беше за сега да се вкарат хибридни системи както правят от 20г японците. Тва с Ел коли ми е супер нереално. На всеки малко поне мислещ човек ще му светне лампата. Но на запад не са така, вярват на фейсбук, Грета и телевизора на някви усмихнати с по 20203 бели зъба евробюрократи
sim4o
Рейтинг: 2338 НеутралноГлупости пълни ..
Те и японците, спират в Япония всичко с ДВГ !
2040 - капалъ! ..
angevins
Рейтинг: 1131 НеутралноНикой не ние виновен, че досега ни управляват политици без визия за бъдещето и със силна клептомания. Вижте Дания и Австрия например.. Но не трябва да тровим въздуха с дизелови трошляци докато не умре последния българин
...ЕвОлЮцИЯ а Не РеВоЛюЦиЯ...sim4o
Рейтинг: 2338 НеутралноТо и дизелът е толкова много в Европа, точно заради техните "въглеродни неутралности.."
dokoro
Рейтинг: 528 НеутралноМдааа, що си унищожихме жп транспорта?
Що не направихме Белене?
Беше ли в наш стратегически интерес, а?
sim4o
Рейтинг: 2338 НеутралноВ Обединеното Кралство - 2030 - забрана, в 2035 - забрана и на всякакви хибриди..
https://www.vesti.bg/tehnologii/avtomobili/velikobritaniia-zabraniava-konvencionalnite-koli-prez-2030-g-6117814
В Япония - забрана в 2040!
В много страни ЕС - забрана през 2035..
Дизела - забрана и по-рано!
Което е интересно, щото най-много енергия Човечеството взема от дизели..
https://www.youtube.com/watch?v=eelVZGbvvF4
"Европейската комисия официално обяви предложението за забрана на продажбата на всички автомобили с двигател с вътрешно горене след 2035 година. Както се очакваше, това ще засегне и превозните средства с хибридно задвижване..."
Та капалъ!
Петролната ера си заминава пред очите ни ..
Няма не искам, няма недей!
sim4o
Рейтинг: 2338 НеутралноВидяхме ги, говорихме го .. когато се спомена мръсния въздух , дето ни избива..
Дания, заради ВЕИ политики, има 210% увеличение ..
Ето го - effect renewable energy sources :
https://www.sustainability.bg/wp-content/uploads/2020/02/EU_PM2.5.png
Ей я горе вляво и Дания ..
Bira
Рейтинг: 895 Неутралнохайде, хайде.
плаши@утарници.
като знам, че 60% от цената на горивото са данъци и екотакси - има си начини да не поскъпнат толкова страшно нещата.
а и светът не стои на едно място.
нито пък себестойността на тока от вятър, слънце и вода се е покачила.
така че няма какво да вият като флексове и да плашат народонаселението, та белким гласува пак за бацата и сараите.
че и нови атомни централи им се приискали.
чиба!
gost22
Рейтинг: 1880 НеутралноНормално е да поскъпват горивата. Първо, в България няма конкуренция между вносителите, а има монопол. Второ източника на горивата е предимно един , та няма как да има конкуренция... пак монопол. Данъчните складове са пак при единствения производител... я, отново монопол. За капак, горивата са вносни, та няма как да ги контролираш със собствен добив.
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...Ми нормално е да се качват цените колкото си искат. Ако искаш промяна, отиваш на електричка, щото тока може да си го произвеждаш на място, а не да го внасяш. Аха, като няма конкуренция вътре в бранша, ще има междубраншова конкуренция, което е по-гадно за монополистите, ама няма начин.
Лъв
Рейтинг: 430 НеутралноТия от ЕС нещо се бъркат, че можем да живеем просто така в някаква утопия
sim4o
Рейтинг: 2338 НеутралноТочно за това е и разработката на Ем-Енерги от Берлин.
Токът го правиш на място!
https://meenergy.earth/
П.П
В Русия СЪщО ИЗЛЕЗЕ ПОДОБНО ПОСТАНОВЛЕНИЕ - ВСИЧКИ трябва да имат зарядни - и теа извиха врат..
Особено квичаха т.нар. "авто-заправочни станции" АЗС - по нашему - бензиностанции ..
"Постановление Правительства РФ от 27 августа 2015 г. N 890
"О внесении изменений в некоторые акты Правительства Российской Федерации по вопросам предоставления возможности воспользоваться на автозаправочных станциях зарядными колонками (станциями) для транспортных средств с электродвигателями"
"За какво, знаете ли колко ще струва кабелът , подстанците .. ква екология, кви превозни средства с електродвигатели , кви пет рубли.. ? "
Да, ама Москва на сълзи не вярва - и от 2015, до сега - навсякъде направиха зарядки..
Ама тъпи Мурзили - теа опъваха кабели, копаха земчта , слагаха подстанции - в това време германците измислиха мобилните модули за зареждане ..
Ей го :
https://www.youtube.com/watch?v=-6e6QwV3zCI
А рублофилите вият на умряло, по форумите.. ама мандалото лопна, драги мои ..
Димитър Мирчев
Рейтинг: 8 ВеселоПутин много харесва всички коментари тука :D